Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Ρυθμίσεις για τα προϊόντα καπνού και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας»Άρθρο 09 Διοικητική διάρθρωση του ΕΟΔΥΣχόλιο του χρήστη ΧΑΤΖΗΠΑΣΧΑΛΗ ΕΛΕΟΝΩΡΑ | 29 Σεπτεμβρίου 2019, 20:05
Η Διοικητική Διάρθρωση με την τριετή θητεία και ύπαρξη Γενικών Διευθύνσεων και στη συνέχεια των διαφόρων Διευθύνσεων και τμημάτων είναι απαρχαιωμένη, ξεπερασμένη, καθόλου ευέλικτη και αναποτελεσματική , για έναν οργανισμό Δημόσιας Υγείας και ταχείας απόκρισης . Μειώνει το κύρος και δεν δίνει επαγγελματικό κίνητρο, πρωτοβουλία και επιστημονική υπευθυνότητα στους επικεφαλής των Διευθύνσεων και γενικότερα στους εργαζόμενους. Είναι προφανές ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί σε έναν οργανισμό που συστήνεται σήμερα Διεύθυνση Ποιότητας κατά τα διεθνή πρότυπα. Κατανοητή η ανάπτυξη της Γενικής Διεύθυνσης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικής Υγείας αλλά στη παρούσα φάση φαντάζει δυσανάλογα μεγάλη με 4 Διευθύνσεις και 12 τμήματα σε σχέση για παράδειγμα με την Διεύθυνση Επιδημιολογίας και Πρόληψης Μη Μεταδοτικών Νοσημάτων και Τραυματισμών η οποία έχει ΜΟΝΟ 3 τμήματα χωρίς να υπάρχουν βασικά τμήματα Μη μεταδοτικών νοσημάτων. Αν αναλογιστεί δε κανείς το εξειδικευμένο προσωπικό που θα χρειαστεί για να στελεχωθούν τα 12 αυτά τμήματα αριθμητικά σε σχέση πάντα με ένα οργανισμό Δημόσιας Υγείας προς το παρόν μοιάζει προκλητικό. Διεύθυνση Επιστημονικής Στήριξης και Ηλεκτρονικής Υγείας για ποιο λόγο χρειάζεται ξεχωριστή Διεύθυνση όταν το Τμήμα Συντονισμού Διεθνών Δικτύων και Διεθνών Σχέσεων θα πρέπει να είναι κατευθείαν στον Πρόεδρο, το Τμήμα Συντονισμού και Υποστήριξης Εργαστηρίων Κ.Ε.Δ.Υ.- Π.Ε.Δ.Υ. σε τι ακριβώς αναφέρεται όταν ΚΕΔΥ – ΠΕΔΥ αναφέρονται κατευθείαν στον Πρόεδρο. Περιφερειακό ΕΟΔΥ Βόρειας Ελλάδας δεν προκύπτει να είναι και αναφέρεται σε αυτή τη Διεύθυνση.