Αρχική ΠΡΟΛΗΨΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣΆρθρο 13 Οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας (ΕΕΔΥ)Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ | 16 Φεβρουαρίου 2020, 15:32
Παρότι αφορά τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, προτείνουμε η στελέχωσή του να μην γίνεται κατ’ αποκλειστικότητα από Ιατρούς ΕΣΥ, καθώς έτσι αποκλείεται από τη συμμετοχή σε θέματα δημόσιας υγείας ένα μεγάλο μέρος των ιατρών που δεν υπηρετούν μεν στο ΕΣΥ, αλλά παρέχουν υπηρεσίες υγείας σε έλληνες πολίτες ή εν γένει πολίτες που απολαμβάνουν τις παροχές της δημόσιας υγείας. Με τον περιορισμό αυτό αποκλείονται τόσο οι ιδιώτες, αλλά και οι πανεπιστημιακοί ιατροί, παρότι οι ίδιοι αναφέρονται στις Διευθύνσεις Δημόσιας Υγείας για διάφορα θέματα που αφορούν την άσκηση της ιατρικής, ενώ παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πολίτες όλων των κατηγοριών. Ο Ν. 3418/2005, αρθ. 5 (Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας) κατοχυρώνει την ισότητα μεταξύ ιατρών, ενώ η υποστελέχωση των δημόσιων δομών θα επιβαρύνονταν επιπλέον με την απόσπαση ιατρών προκειμένου να υπηρετήσουν στις ανωτέρω υπηρεσίες. Τέλος, όπως αναφέρεται στο ΑΡΘΡΟ 3 του Σ/Ν «Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία καθορίζει τις επιμέρους δράσεις και τα προγράμματα για την προαγωγή της υγείας των πολιτών, η εφαρμογή των οποίων καθίσταται υποχρεωτική για όλους τους δημόσιους φορείς παροχής υπηρεσιών δημόσιας υγείας από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και για κάθε νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από το δημόσιο, που αναπτύσσει δράσεις και προγράμματα δημόσιας υγείας σε επιμέρους τομείς του πενταετούς Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία», συνεπώς θεωρούμε ότι το δικαίωμα συμμετοχής στις ανωτέρω υπηρεσίες πρέπει να επεκταθεί σε όλους τους ιατρούς που κατέχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος στην ελληνική επικράτεια.