• Σχόλιο του χρήστη 'Αθηνά Κύρλεση' | 18 Φεβρουαρίου 2020, 14:46

    Κύριε Υπουργέ, αναφορικά με τη διαβούλευση επί του παρόντος νομοσχεδίου,υποβάλλω τα κάτωθι σχόλια θεωρώντας ότι αποτελούν βασικές αρχές της καλής νομοθέτησης : 1.Σε ποιό Πεδίο εφαρμογής της πολιτικής δημόσιας υγείας και Αρχές της δημόσιας υγείας αναφέρεται το νομοσχέδιο ,όταν δεν υπάρχει ΟΡΙΣΜΟΣ της Δημόσιας Υγείας{με το άρθρο 16 Τελικές διατάξεις του παρόντος, καταργείται το άρθρο 1 του ν.3370/2005(Ορισμός).Σαν άρθρο 1 λοιπόν ορίζεται ο ορισμός της Δημόσιας Υγείας για να έχουν: λόγο αναφοράς και παραγωγής νομοθετικού έργου και πρωτοβουλίας όλα τα ακόλουθα άρθρα, για να έχουν οι επαγγελματίες -λειτουργοί-εμπειρογνώμονες Υγείας(Health) και Δημόσιας Υγείας(Public Health) το επιστημονικό σημείο αναφοράς τους σε όλα τα επίπεδα, το νομοσχέδιο να στηρίζεται σε σωστή νομοθετική βάση και ο νόμος να παράγει νομοθετικό έργο και δίκαιο. Ο Ορισμός της Υγείας ισχύει έτσι όπως το γνωρίζουμε όλοι; 2.Οι ΑΡΧΕΣ την Εθνικής Στρατηγικής Δημόσιας Υγείας μπορούν να ονομασθούν ΚΑΝΟΝΕΣ,γιατί είναι περισσότερο δόκιμος νομοθετικός όρος παραγωγής και επιβολής δικαίου μιάς Εθνικής Στρατηγικής. 3.Από τη στιγμή που οι νόμοι:2519/1997,3172/2003,3370/2005 όπως αυτοί ισχύουν μέχρι και σήμερα, παραμένουν σε ισχύ στο γενικό τους σύνολο,με το παρόν νομοσχέδιο εισάγεται πολυνομία στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ενώ επιβάλλεται να έχουμε στα 15-20 χρόνια εφαρμογής των νόμων για τη Δημόσια Υγεία έναν και μόνο νόμο ,γιατί η Χώρα μας έχει εμπειρία διαχείρισης οξέων κινδύνων -συμβάντων και σήμερα αντιμετωπίζει και νέο αναφυόμενο νόσημα(νέο κορωνοϊό.......) 4.Ο κίνδυνος εμφάνισης διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος στη Χώρα υφίσταται, αλλά δεν γίνεται πουθενά αναφορά για την επιβολή μέτρων στην είσοδο και διακίνηση προσώπων στη Χώρα για διάγνωση και αποτροπή νόσων(ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ)παρότι το άρθρο 20 του ν.3172/2003 συνεχίζει να ισχύει αλλά δεν έχει υλοποιηθεί και τίθεται σήμερα θέμα ισχύος του.Πρέπει να ορίζει εξουσιοδοτικός νόμος το πλαίσιο που θα ισχύει ,ώστε ακόμη και η έκδοση Υγειονομικής Διάταξης να προβλέπεται σχετικά για να υλοποιείται και να εφαρμόζεται. 5.Η ΕΕΔΥ οργανικά πρέπει να υποστηρίζεται από Δ/νση ΕΕΔΥ του Υπουργείου,για να επιτελή το έργο της γρήγορα και αποτελεσματικά. 6.Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής μπορεί να μετονομασθεί σε Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας ,γιατί η ποιότητα ζωής προς τους λήπτες -χρήστες υπηρεσιών υγείας είναι σκοπός ,όραμα και στόχος όλου του Υπουργείου Υγείας και όχι μόνο μιάς Γενικής Διεύθυνσης. 7.Οι ΠΕ Ιατροί της Κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας μπορούν να ενταχθούν στον κλάδο Ιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ,κατόπιν αίτησής τους και είναι δίκαιο σαν ίση αντιμετώπιση με τους συναδέλφους τους να τους δοθή το δικαίωμα και να προβλεφθή στο παρόν νομοσχέδιο. 8.Για την ΕΕΔΥ η ισχύς των άρθρων που την αφορά να ξεκινά μετά από δύο(2) μήνες από τη δημοσίευση του νόμου,γιατί η συγκρότησή της και λειτουργία της απαιτεί χρόνο και η Χώρα τη δεδομένη στιγμή χρειάζεται τις αποφάσεις του ΕΣΥΔΥ(νέος κορωνοϊός και άλλοι κίνδυνοι). 9.Η συγκρότηση νέων Δ/νσεων στις ΥΠΕ(σωστή και δόκιμη ορολογία) και όχι στις ΔΥΠΕ. 10.Η ανάγκη ενός (1)και μόνο Νόμου για τη Δημόσια Υγεία(Public Health) συνεχίζει να υφίσταται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων ,γιατί αλλοιώς έχουμε πολυδιάσπαρτη και αποσπασματική νομοθεσία με δυσκολία εφαρμογής και υλοποίησης επιμέρους άρθρων,όπως μέχρι σήμερα η εμπειρία δείχνει....... Με εκτίμηση Δρ Αθηνά Κύρλεση πρ.Γενική Δ/ντρια Υπουργείου Υγείας Οφθαλμίατρος,Ιατρός Κοινωνικής Ιατρικής-Δημόσιας Υγείας Ιατρός Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ,Βαθμός Διευθυντή πρ.Chief Medical Officer της Χώρας