Αρχική ΓΙΑΤΡΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΙΣΟΤΙΜΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡEΣΙΕΣ ΤΟΥ EΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΜΕΡΟΣ Γ΄ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 4486/2017Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ/ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ .ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ. | 15 Απριλίου 2022, 12:58
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ Τα Δημοτικά Ιατρεία σύμφωνα με το νόμο 3235/2004 ανήκουν στο δίκτυο δομών του δημοσίου που παρέχουν πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας (άρθρο 2 παρ. δ) ενώ συνταγογραφούν σε ανασφάλιστους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σύμφωνα με το νόμο 4368/2016 (άρθρο 33). Στα Δημοτικά Ιατρεία του Δήμου Θεσσαλονίκης παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας καθώς διαθέτουν σύγχρονο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και επιστημονικό προσωπικό αντίστοιχων ειδικοτήτων. Στις παραπάνω δομές εξυπηρετούνται ανασφάλιστοι και οικονομικά αδύνατοι -δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης-ΚΕΑ-, κάτοικοι και δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης), από ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων, με κλινική εξέταση, συνταγογράφηση, και παρακλινικές εξετάσεις. Παράλληλα διοργανώνονται δράσεις και προγράμματα που στοχεύουν στην προστασία και προαγωγή της δημόσιας υγείας του ευρύτερου πληθυσμού του Δήμου Θεσσαλονίκης. Από την έναρξη λειτουργίας των δομών παροχής πρωτοβάθμιας υγείας του Δήμου Θεσσαλονίκης μέχρι σήμερα έχουν δεχθεί περίπου 67.000 επισκέψεις ωφελούμενων. Παρόλο που στη νομοθεσία αναφέρονται και τα Δημοτικά Ιατρεία μεταξύ των υπολοίπων δομών παροχής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και η δημιουργία τους βασίστηκε σε κονδύλια από συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαικά προγράμματα, δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησής τους και επίσημης αναγνώρισής τους ως ένας από τους κρίκους του πρωτοβάθμιου σύστηματος υγείας. Η έλλειψη νομικού πλαίσιου θέτει ζητήματα ορίων, ως προς τις ιατρικές πράξεις, τον εξοπλισμό που θα έχουν τα ιατρεία, ως προς την έκταση της συνταγογράφησης αλλά και ιατρικής ευθύνης. Επισημαίνεται ότι τα Δημοτικά Ιατρεία επιδιώκουν τη συνεργασία με δημόσιες δομές όπως τα ΤΟΜΥ από όπου θα μπορούσαν να παραπέμπονται περιστατικά στις αντίστοιχες ειδικότητες, αναλόγως των αναγκών, προκειμένου να αποσυμφορούνται οι υπόλοιπες δημόσιες δομές. Με βάση τα ανωτέρω προτείνουμε στο Γ μέρος του σχεδίου που αναφέρεται στην αναδιοργάνωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, να γίνει προσθήκη στο άρθρο 3 του νόμου 4486/2017 στην Περιγραφή των Δημόσιων Μονάδων Παροχής Υπηρεσιών ΠΦΥ ως εξής: ...Υπηρεσίες ΠΦΥ παρέχονται και στα Δημοτικά Ιατρεία των ΟΤΑ α΄ βαθμού και των νομικών προσώπων τους, τα οποία αδειοδοτούνται, οργανώνονται, ελέγχονται και διοικούνται σύμφωνα με ΚΥΑ των αρμόδιων υπουργείων και με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ.Τα Δημοτικά Ιατρεία λειτουργούν στο πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών...