Αρχική ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» (Ε.Τ.Α.Α.Ε.), ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και λοιπές διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Γαλάνης Ιωάννης | 20 Σεπτεμβρίου 2022, 03:10
Σχόλια επί σχεδίου νόμου «Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» (Ε.Τ.Α.Α.Ε.),...» Άρθρο 4 παρ.2 ζ), αναγράφει « .... για την απόκτηση και την ανανέωση της άδειας ή βεβαίωσης άσκησης επαγγέλματος από τα μέλη της Ε.Τ.Α.Α.Ε., ...» , θα πρέπει να διορθωθεί και να αναφέρει « για την απόκτηση και την ανανέωση της βεβαίωσης άσκησης επαγγέλματος από τα μέλη της Ε.Τ.Α.Α.Ε., ...» , καθότι σε όλα τα επαγγέλματα όπως ιατρός, ακτινοφυσικός, οπτικός φυσιοθεραπευτής, οδοντοτεχνίτης , τεχνολόγος ιατρικών εργαστηρίων , οι διευθύνσεις δημόσιας υγείας της αρμόδιας περιφέρειας εκδίδουν «την έναρξη(καθώς και την παύση) άσκησης επαγγέλματος». Θα πρέπει σε αρμονία με τα υπόλοιπα επαγγέλματα , Άρθρο 4 παρ.2 ιε), αναγράφει σε συγκεκριμμένο σημείο « ... για σύναψη συμβάσεων με οργανισμούς ή άλλους φορείς για παροχή ιατρικών υπηρεσιών, οι όροι των ...» , το συγκεκριμμένο άρθρο αναφέρεται για όσους ασκούν το επάγγελμα ως ελεύθεροι επαγγελματίες, σημείο που δεν εφαρμόζεται για το συγκεκριμμένο επάγγελμα, το συντριπτιτικό πλήθος είναι υπάλληλοι, όπου οι αντίστοιχες αμοιβές σε ανώτατο επίπεδο συνομολογούνται από ΑΔΕΔΥ ή ΓΣΕΕ. Σε κάθε περίπτωση οι αμοιβές του εν λόγω επαγγέλματος συνομολογούνται μεταξύ συνδικαλιστικών και εργοδοτικών οργανώσεων(πλήθος της ελληνικής νομοθεσίας). Οπότε ή πρέπει να αφαιρεθεί ή να τροποποιηθεί για τις περιπτώσεις που υφίσταται ως ελεύθερο επάγγελμα , χωρίς να εμπίπτει στο πλαίσιο του συνδικαλισμού(1264/82). Άρθρο 5 Α. Διόρθωση τίτλου σε Ε.Τ.Α.Α.Ε. , Β. Δεν αναφέρει διαγραφή μέλους για παράδειγμα περίπτωση συνταξιοδότηση ούτε ανενεργά μέλη για λόγους ανωτέρας βίας ή ανεργίας, Γ. Δεν αναφέρει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των μελών και την πιθανή χρήση τους (GDPR) , Δ. Στο σχέδιο δεν περιλαμβάνονται οι ΔΕ εργαζόμενοι, αυτό θα επιφέρει εργαζόμενους δύο ταχυτήτων, όπου συνυπολογίζοντας στο σύνολο των εργαζομένων το μεγαλύτερο ποσοστό είναι ΔΕ , σε αντίθεση με τους οδοντοτεχνίτες (ΦΕΚ Α 38 /28-03-2017 ΆΡΘ. 56 ΠΑΡ. 2 « δ) οι κάτοχοι άδειας επαγγέλματος οδοντοτεχνίτη, σύμφωνα με το ν. 1666/1986 (Α ́200). Όλοι οι υπό στοιχεία α ́, β ́, γ ́ και δ ́ οδοντοτεχνίτες», όπου β και γ είναι οι ΔΕ , σύμφωνα με την ΕΕΑΕ( στατιστικά 2021 https://eeae.gr/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-2021 ) , οι δοσιμετρούμενοι συνολικά στο επάγγελμα είναι περίπου 5160, από τους οποίους περίπου οι 1600 είναι ΤΕ(πτυχιούχοι ΤΕΙ 1987 – 2019) και οι υπόλοιποι 3560 ΔΕ , Άρθρο 6 Αναφέρει μόνο υποχρεώσεις και όχι δικαιώματα Παρ. 4 αναφέρει « αποφάσεις των Περιφερειακών Συνελεύσεων» , σε κανένα άλλο άρθρο δεν αναφέρεται αυτό το όργανο, επίσης σε αντιστοιχία με άλλα ΝΠΔΔ το άρθρο 6, καθώς οποιόδηποτε θέμα που αναφέρει επιλύεται έτσι και αλλιώς σε άλλα άρθρα , Άρθρο 7 παρ. 1 αναφέρει «1. Κάθε τεχνολόγος ακτινολογίας-ακτινοθεραπείας υποχρεούται να υποβάλει αίτηση εγγραφής στο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο τηρείται το ενιαίο μητρώο των μελών» , αυτό θα είναι τεχνικά δύσκολο για τις απομακρυσμένες περιοχές ενώ θα μπορεί να είναι «1. Κάθε τεχνολόγος ακτινολογίας-ακτινοθεραπείας υποχρεούται να υποβάλει αίτηση εγγραφής στο Περιφερειακό Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο τηρείται το μητρώο των μελών και αντίγραφο αποστέλλεται στο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο» ,αυτό σε συνδυασμό με άλλα άρθρα της σύστασης άρθρα 9 και 22 , επίσης αναφέρει «... Στην περίπτωση ίδρυσης Περιφερειακών Τμημάτων, η αίτηση εγγραφής υποβάλλεται στο Περιφερειακό Τμήμα, ..», το καλύτερο θα είναι « Η αίτηση εγγραφής υποβάλλεται στο Περιφερειακό Τμήμα,...» , και αυτό σε συνδυασμό με 9 και 22 άρθρα , παρ. 2 αναφέρει «... Με την υποβολή της ετήσιας δήλωσης, τα τακτικά μέλη καταβάλλουν και ετήσια εισφορά στην Ε.Τ.Α.Α.Ε., η οποία ορίζεται στα τριάντα (30) ευρώ.», με δεδομένο ότι σχεδόν όλος ο κλάδος απασχολείται ως εργαζόμενος να συμπληρωθεί η φράση « , ο εργοδότης συμμετέχει με το 50% της συνδρομής» , επίσης δεν αναφέρει αν αναστέλλεται η καταβολή της ετήσιας συνδρομής λόγω ανεργίας ή ανωτέρας βίας(στράτευση, μακρά νόσηση) , Άρθρο 8 Παρ. 2 πρέπει να αφαιρεθεί καθότι ότι εκδίδει άλλος φορέας αυτός είναι και υπεύθυνος για την οποιαδήποτε τροποποίηση του , σε κάθε άλλη περίπτωση θα είναι πρωτοτυπία για ΝΠΔΔ να ορίζει την αυτοτέλεια της Περιφερειακής Διοίκησης , Άρθρο 9 Παρ.3 αναφέρει «Σε κάθε Περιφερειακό Τμήμα λειτουργεί επίσης Εξελεγκτική Επιτροπή.» , να συμπληρωθεί και ¨Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο», επίσης νέα παράγραφος , «4 τα μέλη της Εξελεγκτικής Επιτροπής έχουν το ασυμβίβαστο έναντι Διοικητικού ή Πειθαρχικού Συμβουλίου οποιασδήποτε βαθμίδας, δεν επιτρέπεται η κοινή σύσταση Διοικητικού και Πειθαρχικού οποιουδήποτε βαθμού πάνω από 30%» , Άρθρο 17 στο γ αναφέρει «γ) την εκλογή, τη διάρκεια της θητείας και τη σύνθεση του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου και της Διοικούσας Επιτροπής κάθε Περιφερειακού Τμήματος,» δεν αναφέρει όμως πόση είναι η διάρκεια όλων των οργάνων, που πρέπει να είναι ίδια χρονικά. Επίσης ποιό σωστό είναι η ίδρυση πρώτα των περιφερειακών τμημάτων και μετέπειτα τς Κεντρικής Διοίκησης, τεχνικά πόσο εύκολο και δαπανηρό θα είναι η περιοδεία ανά περιφέρεια της επικράτειας, προσθέτωντας την απομάκρυνση από την εργασία για το σκοπό αυτό, Άρθρο 19 Παρ.1γ να αφαιρεθεί, κατά την άποψη μου είναι αντίθετη στο πνεύμα της συναδελφικότητας όπως απεικονίζεται στο άρθρο 4 . 2 . ι Άρθρο 21 Προφανώς ο συντάκτης δεν γνωρίζει ότι ο κώδικας υπάρχει και είναι απολύτως συμβατός με αυτά που ορίζουν οι Ευρωπ. Οδηγία 2013/59(όπως έχει μεταφερθεί στο ελληνικό δίκαιο ΠΔ 101/20-11-218, ΦΕΚ Α 194 και συμβατό με τον κώδικα δεοντολογίας της Διεθνής Οργάνωσης Τεχνολόγων Ακτινολόγων ( https://www.isrrt.org/code-ethics ) , θα πρέπει ή να απαλοιφθεί ή να συμπληρωθεί «όπως αυτός ισχύει» Άρθρο 22 παρ. 1 αναφέρει « ορίζεται Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή με απόφαση του Υπουργού Υγείας, έπειτα από εισήγηση της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολόγων Ελλάδος Δημοσίου (Ε.Τ.Α.Ε.Δ.).», λάθος καθότι υπάρχουν δύο ή τρεις σύλλογοι πανελλαδικά, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι « ορίζεται Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή με απόφαση του Υπουργού Υγείας, τρία μέλη προέρχονται από Διεθνή Οργάνωση Τεχνολόγων Ακτινολόγων ISRRT(έχουν θητεύσει ή είναι εν ενεργεία), τρία μέλη από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Συλλόγων Τεχνολόγων Ακτινολόγων EFRS (έχουν θητεύσει ή είναι εν ενεργεία), τα υπόλοιπα μέλη να έχουν 18 έτη υπηρεσίας » Άρθρο 24 Εφόσον δεν υφίσταται ΝΠΔΔ, ποιές είναι οι εκκρεμείς υποθέσεις ; , αντιθέτως θα πρέπει να συμπληρωθεί άρθρο για τη χρήση ηλεκτρονικών επικοινωνιών και λοιπών δυνατοτήτων , ώστε επιχειρησιακά να μπορεί να είναι απολύτως συμβατό με την ευρύτερη έννοια του κράτους. Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει αναφορά για τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Ιδίως αν εφαρμοστούν διορθωτικές αλλαγές θα μπορούμε να λέμε ότι δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο ΝΠΔΔ Με εκτίμηση Ιωάννης Γαλάνης Τέως Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιου Συλλόγου Τεχνολόγων Ακτινολόγων ΠΑ.ΣΥ.Τ.Α Υπεύθυνος Τεχνολόγων Ακτινολόγων ΓΝ Μ/ριο Έλενα Βενιζέλου Μη ιατρός – Μέλος Επιστημονικού Συμβουλίου ΓΝ Μ/ριο Έλενα Βενιζέλου