Αρχική Διαρθρωτικές Αλλαγές στο Σύστημα ΥγείαςΆρθρο 12 Εκχώρηση αρμοδιότηταςΣχόλιο του χρήστη ΣΕΠ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΥΓΕΙΑΣ | 29 Δεκεμβρίου 2010, 12:30
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκχωρηση αρμοδιότητας- Αρθρο 12 Αν και η εν λόγω εκχώρηση, όπως αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο δεν φαίνεται υλοποιήσιμη, εν τούτοις επισημαίνονται τα ακόλουθα Κατ’ αρχάς, από τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 12, με τις οποίες ορίζεται ότι η εκχώρηση θα γίνεται από τις ΥΠΕ («αναθέτουσες αρχές»), θα αφορά δικαιώματα σχετικά με τη διενέργεια διενέργεια διαγωνισμών ή /και την εκτέλεση σύμβασης προμηθειών και υπηρεσιών, η δε η επιλογή του φορέα ιδιώτη θα γίνεται κατόπιν διαγωνισμού ή με τη διαδικασία του ανταγνωστικού διαλόγου «με κριτήριο..... ανάλογα με το αντικείμενο των συμβάσεων» συνάγονται τα ακόλουθα : 1. Η κατόπιν διαγωνισμού ή διαλόγου ανάθεση στο φορέα δεν γίνεται απευθείας από το δημόσιο ούτε εφάπαξ, αλλά από τις ΥΠΕ και αφορά συγκεκριμένους διαγωνισμούς. Εφόσον μάλιστα το κριτήριο της ανάθεσης προς αυτόν ορίζεται ανάλογα με το αντικείμενο των συμβάσεων των προμηθειών που θα συναφθούν εύλογα μπορούμε να υποθέσουμε τούτο δεν μπορεί να λάβει μορφή ει μη μόνο όταν εκδοθούν τα προγράμματα προμηθειών και επομένως οι εκχωρήσεις κατ’ ουσίαν προς αυτόν συνδέονται αναπόφευκτα με τους προγραμματισμένους βάσει αυτών διαγωνισμών υλικών και υπηρεσιών. Τούτο στην πράξη θα έχει ως αποτέλεσμα να πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα (αν όχι κάθε έτος) τέτοιος διαγωνισμός με συνέπεια την καθυστέρηση των τακτικών διαγωνισμών που αυτός στη συνέχεια πρέπει να διενεργήσει, εκτός εάν οδηγηθούμε στη λύση της σύναψης αποκλειστικά συμφωνιών-πλαισών διάρκειας μέχρι 4 ετών. 2. Παραμένει αδιευκρίνιστο ποιός εν τέλει πληρωνει τον προμηθευτή. Και τούτο διότι εφόσον το σχέδιο αναφέρεται σε εκχώρηση αρμοδιότητας κατά τον τίτλο του άρθρου 12 και εκχώρηση δικαιωμάτων σχετικά με την εκτέλεση των συμβάσεων, κατά το περιεχόμενο της παρ. 1 (όχι όμως ανάληψη υποχρεώσεων) τότε, εάν δεν πρόκειται περί λεκτικής αστοχίας είναι προφανές ότι η πληρωμή των προμηθευτών υπάρχει πιθανότητα να γίνεται από το δημόσιο. 3. Παραμένει ασαφές αν όχι ακατανότητο το δημόσιο όφελος από αυτην την καινοφανή εκχώρηση. Εάν ληφθεί υπόψη ότι η αμοιβή του προμηθευτή ορίζεται σε ποσοστό 5% έως 25% μεταξύ της διαφοράς που προκύπτει μεταξύ της μειδοτικής προσφοράς του (η οποία είναι προφανές ότι συναρτάται με τους προϋπολογισμούς των ΥΠΕ σχετικά με τα είδη που επιθυμούν να προμηθευτούν) και του τελικού οικονομικού αποτελέσματος, βάσει της σχετικής απολογιστικής έκθεσης που αυτός συντάσσει (το οποίο όμως, αποτέλεσμα, διαμορφώνεται επί δημοσίων διαγωνισμών ανεξάρτητα από αυτόν, συνεπεία του ανταγωνισμού των προμηθευτών και μόνον ή/ και της πίεσης μέσω του παρατηρητηρίου των τιμών, όπως επιχειρείται) τότε είναι προφανές ότι αυτός θα καρπώνεται αδικαιολόγητα χρήματα, τα οποία άλλως θα ωφελείτο το δημόσιο. Ηρακλής Παπαϊωάννου Διευθυντής ΣΕΠ Επιστημών & Υγείας Τηλ: 210 6985914 & 916 Kiν: 6934 333300