1. Για τη χορήγηση βεβαίωσης άσκησης του επαγγέλματος του Λογοθεραπευτή απαιτείται:
α. Πτυχίο του Τμήματος Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) ή
β. Πτυχίο της αλλοδαπής στη Λογοθεραπεία αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) με τα πτυχία της ημεδαπής ή
γ. Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής στη Λογοθεραπεία αναγνωρισμένο από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ως ισότιμο και όχι αντίστοιχο και άδεια άσκησης επαγγέλματος Λογοθεραπευτή στο εξωτερικό ή αποδεδειγμένη από ασφαλιστικό φορέα διετής (2ετής) τουλάχιστον κύρια επαγγελματική απασχόληση ως Λογοθεραπευτής στην ημεδαπή ή αλλοδαπή ή
δ. Πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής ή της ημεδαπής και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στη Λογοθεραπεία της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, διάρκειας τουλάχιστον ενός (1) έτους αναγνωρισμένος από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ως ισότιμος και άδεια άσκησης επαγγέλματος Λογοθεραπευτή στο εξωτερικό ή αποδεδειγμένη από ασφαλιστικό φορέα διετής (2ετής) τουλάχιστον κύρια επαγγελματική απασχόληση ως Λογοθεραπευτής στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή ή
ε. Απόφαση αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010 (Α΄78/ Οδηγία 2005/36/ΕΚ).
Μετά λύπης μου για μία ακόμη φορά διαπιστώνω ότι κανιβαλίζουμε και είμαστε διατεθειμένοι να φάμε ό ένας τις σάρκες του άλλου. Να υπενθυμίσω λοιπόν πως αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν 5 επιστημονικοί σύλλογοι λογοθεραπευτών με πρώτο και παλαιότερο (1984) τον ΠΣΛ. Αναρωτιέμαι ποια ήταν τα μέλη του, πού σπούδασαν και πόσες χιλιάδες οικογένειες βοήθησαν μέχρι να ιδρυθεί το πρώτο ΤΕΙ λογοθεραπείας (1996) στην Ελλάδα; Άρα με ποιο δικαίωμα έρχονται και δηλώνουν κάποιοι σήμερα σοφότεροι του νέου νομοθέτη που φαίνεται να είδε τις αδικίες που διαπράττονται! Επίσης αρκετοί αυτοί που πρότειναν τη δομή και έστησαν το πρώτο ΤΕΙ είχαν σπουδές σε Αμερική και Ευρώπη!!! Πολλοί από αυτούς τους συναδέλφους δίδαξαν και διδάσκουν στα ΤΕΙ!!!! Και πολλοί από εμάς αναλαμβάναμε φοιτητές σε πρακτική άσκηση!!!!! Συμπέρασμα, έρχεστε και δαγκώνετε το χέρι που σας βοήθησε σε ένα πρώτο επίπεδο!!!!!! Σε ένα δεύτερο επίπεδο το ίδιο το ελληνικό κράτος για τουλάχιστον 30 χρόνια με νόμιμες διαδικασίες αναγνώριζε τα επαγγεματικά δικαιώματα των λογοθεραπευτών από όπου και αν προέρχονταν, πλην των ΙΕΚ που μόνο ως βοηθοί μπορούσαν να εργασθούν. Με ποιο διακίωμα διερωτούμαι σήμερα θα αποφασίσει κάποιος ή κάποιοι πως ύστερα από 18 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας με μαθήμτα 40 τον αριθμό, με 4 εξάμηνα πρακτικής άσκησης, 9 μηνές εργασίας υπό εποπτεία αναγνωρισμένου επόπτη, διατήρηση κλινικής επάρκειας μέσω του συστήματος μονάδων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, εθνικού τεστ το οποίο έδωσα και πέρασα στην Αμερική, εισηγήσεων σε εθνικά και διεθνή συνέδρια, συμμετοχής μου στο μεγαλύτερο στον κόσμο επιστημονικό και επαγγελματικό σύλλογο λογοθεραπευτών, ASHA,επόπτρια αρκετών φοιτητών των ΤΕΙ και σεβασμού για αυτό που κάνω και προσφέρω προς τις ελληνικές οικογένειες, θα έρθετε να αποφασίσετε πως οι σπουδές σε Αμερική, Ευρώπη, Αυστραλία, Αφρική είναι κατώτερες από αυτές της Ελλάδας; Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε το προεδρικό διάταγμα να σταθεί θα ήταν ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ!!!! Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να αφαιρεί το διακίωμα σε εργασία σε κάποιον που το κατέχει νόμιμα και χωρίς ΔΟΛΟ!!!! Μόνο στην περίπτωση πλαστών πτυχίων θα μπορούσε κάποιος να μην πάρει άδεια!!!!! Και κλείνοντας θελω να τονίσω πως η ιδιοποιός διαφορά έγκειται στην προσωπική επιθυμία κάποιου να προοδεύσει, να εξελιχθεί και να κάνει τη δουλειά του με σεβασμό και βαθειά επιστημονικότητα, από όπου και εάν προέρχεται, ΤΕΙ, Βουλγαρία, Αγγλία, Αμερική, Αφρική, Αυστραλία,κτλ!!! Πιστεύω ότι το νέο προεδρικό διατάγμα κοιτά με ευασθησία τις αδικίες του προηγουμένου και προσπαθεί να τις διορθώσε! Ασ επικρατήσει η λογική!!!!!
Για πιο λόγο έχουμε ξεκινήσει να μιλάμε για ένα θέμα που θα έπρεπε να θεωρείται λήξαν;Δεν θα μπορούσε να εξισωθεί η τετραετής φοίτηση στα ΑΤΕΙ της χώρας μας με τη φοίτηση ενός,δύο ή τριών ετών σε ΙΕΚ η μεταπτυχιακά.Δεν θα μπω καν στο κόπο να γράψω για τα ΙΕΚ.Τα μεταπτυχιακά μας εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας αλλά δεν ξέρω κατά πόσο μας εφοδιάζουν με τις πολυποίκιλες γνώσεις που παρέχουν τα ΑΤΕΙ.Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε τα άτομα που εργάζονται τόσα χρόνια σαν λογοθεραπευτές με το μεταπτυχιακό τους και μονο.Η άδεια ασκήσεως είναι κάτι νέο και θα πρέπει να παραχωρηθεί με κάποιες προϋποθέσεις που θα λαβάνουν υπόψην τις παρούσες συνθήκες και κυρίως την προϋπηρεσία.
Θεωρώ μέγιστο ηθικό και όχι μόνο ζήτημα την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του Λογοθεραπευτή !Αν κύριοι του υπουργού παιδείας θέλετε μια δημόσια εκπαίδευση που να βγάζει επιστήμονες αλλά και να τους στηρίζει και μετά το πτυχίο για εύρεση εργασίας πρέπει κατά την προσωπική μου γνώμη να αναγνωρίζεται και να μοριοδότειται πρώτα από όλα τα ΑΤΕΙ της χώρας που έχουν πάρει το πτυχίο Λογοθεραπείας.Έπονται μετά όλοι οι άλλοι τίτλοι είτε εσωτερικού η εξωτερικού ιδιωτικών κολεγίων.Αλλιώς αν έχετε άλλη γνώμη δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης της Λογοθεραπείας στα ΑΤΕΙ της χώρας.Αν αναγνωρίζεται περισσότερα τα ιδιωτικά πλαίσια και τα μοριοδότειται στις προκηρύξεις πρώτα πείτε μου για ποιο λόγο να πάει τότε κάποιος να σπουδάσει στις ελληνικές ανώτατες σχολές;Στηρίξτε τα ΔΗΜΟΣΙΑ πτυχία μας!!!Σας ευχαριστώ και καλή δύναμη σε όλους τους απόφοιτους Λογοθεραπευτές των δημοσίων ανώτατων σχολών ΑΤΕΙ!!!
Είναι λυπηρό από την στιγμή που βγήκε επιτέλους η άδεια ασκήσεως για τους Λογοθεραπευτές, να τίθεται πρόβλημα και κατάργησής της ουσιαστικά.
Επίσης είμαι φοιτήτρια Λογοθεραπείας και δεν θεωρώ ισότιμο άτομα με απλό μεταπτυχιακό στο εξωτερικό πάνω στην Λογοθεραπεία (και με διαφορετικό πρωπτυχιακό τίτλο σπουδών) καθώς και άτομα από ΙΕΚ ή ιδιωτικές σχολές να μπορούν να βγάζουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Λογοθεραπείας καθώς δεν μπορεί να συγκριθεί η τετραετής φοίτηση σε κάποιο ΑΤΕΙ και οι ώρες κλινικών ασκήσεων, όπως επίσης δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό με απλά μια εξειδίκευση να θεωρηθεί σπουδή!
Χρόνια ολόκληρα γίνεται προσπάθεια για να αναγνωριστούν επιτέλους οι υπηρεσίες που προσφέρουν οιλογοθεραπευτές και μιλώ φυσικά για τους απόφοιτους από τα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα τα ΑΤΕΙ. Κι εκεί που τελικά αυτό συνέβη, πάλι μαθαίνουμε ότι ίσως αυτό αλλάξει ή ματαιωθεί… Πρέπει όμως να αναγνωριστεί η πολυετής εκαπαίδευση και κατάρτιση που λαμβάνουν φοιτητές της Ελλάδας και να μην εξισώνονται με άτομα που έχουν πάρει μαι απλή πιστοποίηση από κάποιον ιδιωτικό φορέα διότι αυτά τα άτομα δε γνωρίζουν τι σημαίνει κλινική άσκηση και η λογοθεραπεία είναι μια επιστήμη που ασχολείται με τον άνθρωπο και δε μαθαίνεται θεωρητικά διαβάζοντας βιβλία αλλά μέσα από την πράξη. Συνεπώς είναι ΑΔΙΑΝΌΗΤΟ να διαβάζει κάποιος βιβλία καινα καλείται λογοθεραπευτής κι όταν θα έρθει αντιμέτωπος με ένα περιστατικό να μη γνωρίζει τι πρέπει να κάνει γιατί έτσι παίζει και με τη ζωή των ανθρώοων πιυ είναι άκρως σοβαρό αλλά και η επιστήμη αμαυρώνεται κι αυτό είναι λαθος γιατί υπάρχουν κι επαγγελματίες σωστοί που μάχονται και κάνουν ότι περνα από το χέρι τους για να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων καιπρέπει κάποια στιγμή να αναγνωριστεί αυτό πριν να είναι ήδη αργά και οι ανειδίκευτοι έχουν καταστρέψει ζωές!!!!
Γιατί να εξισώνεται η επιστήμη μας με μια απλή εξειδίκευση; Στα ΑΤΕΙ της χώρας μας οι υποψήφιοι λογοθεραπευτές παρακολούθησαν, παρακολουθούν και θα παρακολουθούν ένα πλήρες και συνεχές πρόγραμμα 4ετούς θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης. Κύριε Ξανθέ θεωρείται πως είναι το ίδιο με τις μεταπτυχιακές σπουδες του ενός έτους όταν η βασική κατάρτιση αυτού του ατόμου είναι άλλο αντικείμενο, όπως η ψυχολογία, τα παιδαγωγικά, η φιλολογία, η προσχολική αγωγη κ.τ.λ.; Είναι το ίδιο με την παρακολούθηση κάποιου Ι.Ε.Κ ή κολλεγίου 2ετούς φοίτησης ; Για εμάς τους λογοθεραπευτές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ. Ας είμαστε υπεύθυνοι απέναντι στον κοινωνικό χαρακτήρα που έχει το επάγγελμα του λογοθεραπευτή, τόσο για τους θεραπευόμενους, όσο και για τις οικογένειες του που μας εμπιστεύονται!!
Δεν είναι σωστό άτομα που σπουδάζουν 4 ολόκληρα χρόνια στο Τ.Ε.Ι της χώρας μας και που κάνουν εργαστήρια, έχουν αλυσίδες(προαπαιτούμενα μαθήματα), κάνουνε πλέον 4 κλινικές που η κάθε μια αποτελείται από 2 πλαίσια (συνολικά 8 πλαίσια στα οποία μπορεί να εργαστεί ένας λογοπαθολόγος), να θεωρούνται ότι έχουν το ίδιο πτυχίο με κάποιον που σπούδασε 1 ή 2 χρόνια στο εξωτερικό ή σε κάποιο ιδιωτικό Ι.Ε.Κ εδώ στην Ελλάδα. Ως φοιτητές στα Τ.Ε.Ι της Ελλάδας δεν παίρνουμε απλά μια γενική εικόνα της λογοθεραπείας ως ένα θεωρητικό κομμάτι, αλλά μπαίνουμε ενεργά στον χώρο, κάνουμε παρατήρηση, αξιολόγηση και θεραπεία πραγματικών περιστατικών με την εποπτεία των καθηγητών μας οι οποίοι μας βαθμολογούν. Και αν κάποιος δεν επιτύχει στο 80% σε ένα πλαίσιο θα πρέπει να το επαναλάβει και δεν καταφέρνει να προχωρήσει σε άλλα πλαίσια!! Αντιλαμβάνεστε πόσο άδικο είναι για έναν φοιτητή εδώ στην Ελλάδα που το ίδιο του το κράτος δεν του αναγνωρίζει τους κόπους του και την προσπάθεια του να μάθει και να γίνει σωστός επαγγελματίας?
Είμαι σίγουρη πως σε κανένα κολέγιο στο εξωτερικό οι φοιτητές δεν λαμβάνουν αυτήν την εμπειρία. Θα ήταν πολύ εύκολο αν και εμείς είχαμε μόνο θεωρητικά μαθήματα και εργασίες και δεν περνάγαμε από όλα τα πλαίσια. Ελπίζω να μην καταργηθεί η άδεια! Είναι το μόνο δικαίωμα που μας αναγνώρισε το κράτος μας και είναι ΆΔΙΚΟ να μας το στερήσει!!!!!!!!!!!!
Εγω θα μιλήσω ως γονιός.οτν επισκέφτηκα λογοθεραπευτή του ΤΕΙ (που απο οσο ξερω οι λογοθεραπευτές πρεπει να ειναι αρτιμελής,εφοσον καλούνται να κανουν μασάζ και γενικότερα να χρησιμοποιούν τα χέρια τους)θεώρησα πως για να ασκεί το επάγγελμα εχει ελεγχθεί και αρα ειναι ικανός.ξεκινησαμε.εναν ολόκληρο χρονο το παιδί βρισκόταν στα ιδια.στη περιοχή μου υπηρχε αλλη μια λογοθεραπευτρια απο κολλέγιο τριετές ελληνικό.καναμε άψογη δουλεια σε 7 μήνες το παιδί δεν ειχε κανενα πρόβλημα με το λόγο του.γιατι λοιπον αυτοί οι άνθρωποι να μην πάρουν άδεια;;ποιος τελικα πρεπει να ελεγχθεί;;χωρια τη δυσφήμιση που της κάνανε επειδη ηταν απο κολέγιο;δεν άκουσα κανεναν απο κολέγιο να μιλα άσχημα για τους υπόλοιπους!ισως τα με το ζόρι 10 μαθηματα για βγει το εξάμηνο να μην ειναι αρκετα για να αποκτήσουν κάποιοι γνώσεις και δεοντολογία!
Ύστερα απο χρόνια αγώνων των συλλόγων, με το δυσκοίλιο Ελληνικό δημόσιο και με τα συμφέροντα διαφόρων, αποκτήσαμε το δικαίωμα στη (σχετική) κατοχύρωση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Τη στιγμή που όταν έκανε κάποιος έναρξη σαν Λογοθεραπευτής σε ΔΟΥ και ΟΑΕΕ και ΚΑΝΕΙΣ δεν ζητούσε αντίγραφο πτυχίου!! Το οτι η κυβέρνηση, θέτει σε δημόσια διαβούλευση το ΠΔ που υπογράφηκε μόλις πριν 3 μήνες είναι τουλάχιστον ύποπτο. Πρέπει άμεσα να ισχύσει το ΠΔ και να προστατευτεί το επάγγελμά μας επιτέλους.
Ειδικά για την παράγραφο Δ,που ορίζει ως κατώτερο αποδεκτό χρονο προϋπηρεσίας τα δύο έτη – ανεξάρτητα με τον βασικό τίτλο σπουδών -, αλλά με μόνο εφόδιο έναν μεταπτυχιακό τίτλο στο πεδίο της λογοθεραπείας,πως ακριβώς διασφαλίζεται ότι οι γνώσεις που αποκτά κανείς ασκώντας ένα τόσο πολύπλευρο επάγγελμα, είναι ευθέως ανάλογες με εκείνες που έχει αποκτήσει κάποιος απόφοιτος ιδρύματος με τετραετή φοίτηση;Και για ποιον λόγο να μην ισχύει κάτι ανάλογο για μεταπτυχιακά στο πεδίο της ψυχολογίας ή της εργοθεραπείας και φυσικοθεραπείας (συμφωνώντας με προλαλήσαντες);
Χρήσιμο θα ήταν,επίσης, να ξεκαθαριστεί ποιοι βασικοί τίτλοι σπουδών είναι συγγενείς με την επιστήμη της λογοθεραπείας και,ως εκ τούτου,θα μπορούσαν εύλογα να συνδυαστούν με ένα μεταπτυχιακό στον κλάδο αυτό,για την τελική έκδοση της άδειας στους δικαιούχους αυτής της κατηγορίας.
Η λογική του μονοετούς μεταπτυχιακού και της διετούς προϋπηρεσίας (κατ’ελάχιστο όριο) σε ένα επάγγελμα που η συνεχής εκπαίδευση επιβάλλεται και μετά την ολοκλήρωση πολλών ετών σπουδών δεν πείθει κανέναν.
Με λύπη διαπιστώνω ασυνέπεια επαγγελματιών υγείας προς το κοινωνικό έργο που προσφέρουν. Ασχολούμαστε με έναν ειδικό και ευαίσθητο πληθυσμό. Γνώμονάς μας θα πρέπει να είναι η προαγωγή του επαγγέλματος και όχι η μείωση των επαγγελματιών.Θεωρώ ηθικά λανθασμένο να στερείς από έναν επαγγελματία το δικαίωμα να συνεχίσει να προασπίζεται την επιστήμη του και αντιπαιδαγωγικό το γεγονός να σταματά ένα παιδί την θεραπεία και να αναγκάζεται να αλλάξει θεραπευτή λόγω σκοπιμότητας και συμφερόντων. Προφανώς το Υπουργείο Υγείας έχει μία κοινωνική ματιά και συγχαρητήρια γι αυτό. Ο γονέας, το παιδί και ο ενήλικας ασθενής μας θα είναι πάντα ο τελικός κριτής.
Η σημασία του μεταπτυχιακού είναι στην ειδίκευση. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να απαξιωθεί μια τόσο σπουδαία επιστήμη σαν τη δική μας και να περιοριστούν οι σπουδές της σε 2 χρόνια.Εάν πρέπει να αλλάξει κάτι σε αυτή τη χώρα είναι το σύστημα εκπαίδευσης και η νοοτροπία. Και αν πρέπει να αλλάξει αυτός ο νόμος τότε να γίνει καλύτερος ως προς τα κριτήρια και όχι ως προς τα συμφέροντα που πιθανώς τον διακινούν
Πρέπει να κινητοποίηθουμε μαζικά, ειναι ανεπίτρεπτο να συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα του 2015. Πρέπει επιτέλους να προστατευθεί και ο δικός μας κλάδος, που πολλές γενιές τωρα αγωνίζονται γι αυτο. Απόφοιτη ΑΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Το πρόγραμμα σπουδών του Μεταπτυχιακού Τμήματος Λογοθεραπείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα έχει θωρακίσει το πρόγραμμα σπουδών του, αρχικά το πρώτο πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι συναφές αποτελεί θεμέλιο λίθο της επιστήμης. Ακόμα τo πρόγραμμα σπουδών και οι ώρες πρακτικής άσκησης σε δημόσια νοσοκομεία και ιδρύματα σε συνδυασμό με τα σεμινάρια και τις διαλέξεις που διοργανώνει το πανεπιστήμιο στο εργαστήριο λογοθεραπειάς του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου καθιστά άρτια εκπαιδευμένους του αποφοίτους. Βεβαίως η δια βίου μάθηση και το ενδιαφέρον για την επιστήμη, καθιστά τον επαγγελματία ενήμερο στις νέες προσεγγίσεις.
Δεν είναι καθόλου σωστό να εξισωνονται τα πτυχία των ΙΕΚ κ τα μεταπτυχιακά ενός ή δυο ετων- εφόσον ο βασικός τίτλος σπουδών είναι διαφορετικός απο τη Λογοθεραπεια- με τα πτυχία Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πρέπει να υπάρξει σαφήνεια κ ξεκαθάρισμα επιτέλους. Δε γίνεται να εχουμε ΌΛΟΙ την ίδια άδεια. Ο χώρος μας χρειάζεται προστασία.
Η άδεια είναι αναγκαία τόσο για εμάς τους επαγγελματίες όσο και για την προστασία των θεραπευόμενων.Η λογοθεραπεία ως επιστήμη που αφορά την υγεία θα έπρεπε να ελέγχεται από έναν και μόνο φορέα που θα κρίνει βάσει πολύ συγκεκριμένων κριτηρίων (έτη σπουδών,ώρες κλινικής πρακτικής, πεδία μαθημάτων κτλ.) εάν ο εκάστοτε πτυχιούχος πληροί τις προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος.Αυτη τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα 5 ίσως και 6 σύλλογοι όπου ο ένας δεν αποδέχεται τον άλλον καθαρά βάσει συμφερόντων. Όπως λειτουργεί ο ιατρικός σύλλογος ανά περιφέρεια, κάτι ανάλογο θα έπρεπε να υπάρχει και για εμάς ως επαγγελματίες υγείας. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να υπάρξουν διατάξεις για τους λογοθεραπευτες που εργάζονται ήδη κάποια χρόνια (εφόσον επί τόσα έτη το ελληνικό κράτος τους αποδέχεται και καλύπτει με τις αποδείξεις τους προς τα ταμεία τους θεραπευόμενους), καθώς με τέτοιου είδους αποφάσεις τίθεται σε κίνδυνο ο βιοπορισμός και το μέλλον τους.
Θα ήθελα να παραπέμψω τόσο τους αρμόδιους του Υπουργείου Υγείας όσο και τους συναδέλφους να επισκεφτούν την ιστοσελίδα της μόνιμης ευρωπαϊκής επιτροπής λογοθεραπευτών η οποία ξεκάθαρα αναφέρει ποια πανεπιστήμια στην Ευρώπη και ποιοι συγκεκριμένοι τίτλοι σπουδών οδηγούν στην ειδικότητα του λογοθεραπευτή. Υπάρχουν με σαφήνεια τα κριτήρια που θα πρέπει να πληρεί κάποιος προκειμένου να του απονεμηθεί ο τίτλος του λογοθεραπευτή. Δεν καταλαβαίνω πως η Ελλάδα όντας μέλος της ΕΕ αυθαίρετα αποφασίζει σε ποιους θα χορηγήσει άδεια και σε ποιους όχι ενώ την δικαιούνται.
επίσης, ως προς το σαεπ από το 2009 περιμένω απάντηση….
Όπως πολύ σοφά είχε αναφερθεί απο συνάδελφο σε παλαιότερη συνέντευξη που είχε δώσει:»όταν καταλάβουν όλοι ότι η λογοθεραπεία αποτελεί βασική επιστήμη ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ τότε και μόνο τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε σε σωστή βάση».
Επίσης θα ήθελα να προσθέσω ότι αυτοί που αντιτίθενται στην άδεια ασκήσεων του επαγγέλματος είναι οι εξής:
απόφοιτοι ιδιωτικών ΙΕΚ. Τα συγκεκριμένα ΙΕΚ κάνουν συνεργασίες με πανεπιστήμια του εξωτερικού, χωρίς να ακολουθούν τα προγράμματα των 1)πανεπιστημιών αυτών, με διδακτικό προσωπικό που δεν έχει διδακτορικούς τίτλους, και με προγράμματα σπουδών που δεν ελέγχονται από κανέναν. Αυτά στη συνέχεια χορηγούν βεβαιώσεις σπουδών και οι απόφοιτοι τους εργάζονται ως λογοθεραπευτές. Γιατί το εν λόγω ΙΕΚ δεν μας λένε ότι αφού κάνουν συνεργασία με πανεπιστήμια της Αγγλίας πχ, οι απόφοιτοι τους δεν παίρνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος λογοθεραπευτή στην Αγγλία, η οποία είναι η χώρα προέλευσης του πανεπιστημίου που συνεργάζονται, αλλά θα πρέπει να παίρνουν στην Ελλάδα;;;;
2)απόφοιοτοι μεταπτυχιακών. Πού έχει ακουστεί απόφοιτος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών να παίρνει ειδικότητα βασικού πτυχιού; φέρνω παράδειγμα. Κάνω εγώ μεταπτυχιακό στην ιατρική μοριακή βιολογία. Θα γίνω γιατρός;;;
3) απόφοιτοι του εξωτερικού που ο τίτλος τους δεν λέει ξεκαθαρα τον τίτλο λογοθεραπεία. Εδώ πράγματι υπάρχει μια αδικία και θα πρέπει να γίνει έλεγχος των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημίων.
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ:
ΑΔΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΣΤΟΥΣ:
1) ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΝ ΤΩΝ ΤΕΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
2) ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΠΕΝΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ (ΑΔΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΑΝ.
3) ΣΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΩΡΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΘΕΙ ΟΤΙ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ!
Δυστυχώς ένα θέμα για το οποίο δαπανήθηκαν δεκαετίες είναι και πάλι στο προσκήνιο. Το ΠΔ δεν είναι τέλειο. Δυστυχώς αδικεί κάποιους αξιόλογους συναδέλφους. Αποκαθιστά σαφώς τους απόφοιτους ελληνικών ιδρυμάτων έως όφειλε. Όμως, ξεβολεύει και κάποιους που είχαν βολευτεί στο κενό της νομοθεσίας και αυτό θα έπρεπε να ικανοποιεί όλους τους Λογοθεραπευτές. Δεν ξέρω αν ποτέ στο παρελθόν έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εν ισχύ ΠΔ. Από όσο γνωρίζω αυτή είναι μια διαδικασία που ακολουθείται σε σχέδια νόμου, πριν δηλαδή ψηφιστούν στη Βουλή. Σε ένα ΠΔ με ασάφειες εκδίδονται διευκρινιστικές που αποκαθιστούν τις αδικίες. Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί σε αυτήν την περίπτωση ακολουθήθηκε διαφορετική διαδικασία…..
Όσον αφορά το άρθρο 01 για τη χορήγηση βεβαίωσης άσκησης επαγγέλματος λογοθεραπευτή και συγκεκριμένα για τη παράγραφο δ όπου αναφέρεται ότι απαιτείται πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαιδευςης και μεταπτυχιακος τίτλος σπουδών καθώς επιςης αποδεδειγμένη από τον ασφαλιστικό φορέα κυρια επαγγελματική απασχόληση θα ήθελα να σχολιάσω ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί ποια θεωρείται ως κυρια επαγγελματική απασχόληση για να μην δοθούν λανθασμένες ερμηνείες από τις κατα τόπους νομαρχίες που θα εκδώσουν τις άδειες.
Μετά από 19 χρόνια από την ίδρυση της σχολής λογοθεραπείας, δώθηκε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στις 31.12.2014. Ως τότε, αλλά ακόμη και ως σήμερα το επάγγελμα ασκούν και άτομα τα οποία ουδεμία ή ελάχιστη σχέση έχουν με το επάγγελμα. Άτομα τα οποία σπούδασαν σε ιδιωτικά ΙΕΚ, σε χώρες του εξωτερικού με αμφιβόλου ποιότητας πανεπιστήμια, σε μεταπτυχιακά τα οποία έχουν ως θέμα τη συμβουλευτική λογοθεραπεία, ακόμα όμως και έπειτα από απλά 6μηνα σεμινάρια!!! Σε όλους αυτούς το δημόσιο μέσω του ΠΕΔΥ αποδίδουν δαπάνες λογοθεραπείας, δημιουργώντας έυλογα ερώτημα στους γονείς αν η λογοθεραπεία παράγει έργο, και φυσικά κάνοντας κακό σε παιδιά και ενήλικες που έχουν ανάγκη από πραγματικούς λογοθεραπευτές. Για ποίο λόγο λοιπόν θέλει η κυβέρνηση να καταργήσει το προεδρικό διάταγμα; Για να εξετάσει αν όλοι οι παραπάνω μπορούν να ασκούν το επάγγελμα; Άλλο κατάργηση, άλλο διευκρίνηση…
Πολλοι από τους ανωτέρω συνομιλητές αναρωτιουνται και αναφερουν η τουλαχιστον τα λογια τους εχουν αυτό το νοημα» Οι λογοθεραπευτες που εχουν αποκτησει αδεια ασκησης επαγγελματος σε χωρα της Ευρωπαϊκης Ενωσης θα πρεπει να αποκτουν αυτοματα αδεια ασκησης επαγγελματος και στην Ελλαδα, χωρις αλλες διαδικασιες (ΣΑΕΠ, ΔΟΑΤΑΠ κτλ.).» παραλειπουν ομως να αναφέρουν οτι αναμεσα στα υπολοιπα που εξεταζονται σε ολες αυτές τις χωρες ως προς τα πρωτα πτυχια τους και τη συναφεια των τιτλων τους για να δοθει η αδεια ασκησεως επαγγελματος εκει σε πολλες απο τις προαναφερθεισες χωρες απαιτειται και αριστη γνωση της γλωσσας της εκαστοτε χωρας… και σε ολες αυτες τις χωρες υπαρχει εποπτικός φορέας που ελεγχει αν πληρουνται στην πραγματικότητα ολες οι προδιαγραφες…γιατι στην Ελλαδα δεν θα πρεπει να υπαρχει ΣΑΕΠ Η ΔΟΑΤΑΠ και η διαδικασια να γινεται άκριτα?δε θα μπορουσε με αυτό τον τροπο ακόμη και καποιος λογοθεραπευτης αρα απόλυτα σχετικος με το επαγγελμα με 10 χρονια εμπειρια οπως αναφερεται παραπανω και παντελη αγνοια της ελληνικης γλωσσης να ερθει εδω ειτε για να διδαξει…σε μια γλωσσα που δε γνωριζει ειτε για να εργαστει σε οποιοδηποτε δημοσιο ιδρυμα, ειτε οτιδηποτε αλλο…και προσεξτε αν αυτό αφηνει παραθυρακι στον »αποδεδειγμενα ειδικο» τι παραθυρακι θα αφηνε σε καποιον παντελως αδαη…Αφηνω τα υπολοιπα στην κριση του καθενος…
και φυσικα το πρωταρχικο ζητημα και το ζητημα καιριας ουσιας οχι του επαγγελματος απλά…αλλα της ιδιας της επιστημης μας που εχει αντικτυπο στη δημοσια υγεια και ωφέλεια είναι ο έλεγχος των πτυχίων…και ποιος αποκτα την αδεια ασκησεως επαγγελματος…ο λογος που η αδεια καθυστερησε 19 ετη τουλαχιστον από την ιδρυση Ελληνικου δημοσιου ιδρυματος ειναι αυτη ακριβως η ουσια… για την οποια διαφοροι με σκοπιμοτητες προσπαθούν να μην υφισταται ελεγχος…
προσωπικα πιστευω οτι ειναι πολύ καλη ενέργεια η δημόσια διαβουλευση των ορων και των προυποθέσεων της αδειας ασκησεως επαγγελματος ωστε να συμπληρωθούν τα οποια κενα εχουν υπάρξει από τη διατυπωση του αρχικού προεδρικού διαταγματος… με αποτελεσμα να δημιουργουνται προβλήματα σε επαγγελματιες του χωρου που μπορει να μην εχουν περιληφθει οι κατηγορίες τους…παρολα αυτα το ζητημα θα μπορουσε ευκολα να ληθει με την περιληψη και τη συμπληρωση μεταβατικών διαταξεων.σε καθε περιπτωση ομως πιστευω οτι οπως συμβαινει και στις λοιπες ευρωπαικες η κ αλλες χωρες των οποιων τα πτυχια κ η επαγγελματικη ικανοτητα αναγνωριζονται θα πρεπει να υπαρχει ελεγχος των πτυχιων κ εποπτικός φορέας…
Έχοντας σπουδάσει και δουλέψει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ξέρω -χωρίς να θέλω να γενικεύσω- ότι τα προγράμματα σπουδών για κάποια από τα BScs in Speech Sciences δεν είναι καν συγκρίσιμα με τα προγράμματα σπουδών των BScs in Speech/Language Therapy ή τα αντοίστιχά τους λογοθεραπείας των ΑΤΕΙ της Ελλάδας. Κατά την αποψή μου, το ζήτημα για την άδεια ξεκινά από το ΔΟΑΤΑΠ και το τί αναγνωρίζει ως ισότιμο, αντίστοιχο κτλ.
Ειλικρινά αναρωτιέμαι ως προς τι υποκινήθηκε πάλι το συγκεκριμένο θέμα και πάλι επί της ουσίας καταργείτε η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ώστε να βολευτούν σειρά «Πανεπιστημίων» του εξωτερικού, ΙΕΚ, Κολέγια και μεταπτυχιακά που δεν δίνουν καμία άδεια Λογοθεραπευτή στην χώρα τους, παρά μόνο εξειδίκευση. Αν δηλαδή εγώ ως Λογοθεραπευτής κάνω ένα μονοετές μεταπτυχιακό Νευρολογίας ας με κάνουν Νευροχειρούργο να χειρουργό κόσμο σε νοσοκομεία. Εξαιρετικά σοφή επιλογή. Τα χρήματα των ιδιωτών εμπόρων εκπαίδευσης προφανώς ουδείς εμισησε.
Πολύ καλά τα σχόλια σας! Η πλειοψηφία σας όμως μιλάει κατά περίπτωση και δεν βλέπει ολιστικά το θέμα!!
Η πρόταση-βάση μπορεί να είναι μία!!!
Για τους αποφοίτους ΙΕΚ
Να καθοριστούν ως SLP-SLT assistants = βοηθοί λογοθεραπείας
Χωρίς δικαίωμα απόκτησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος για να ανοίξουν κέντρο-γραφείο λογοθεραπείας-λογοθεραπευτήριο. θα μπορούσε να βγει ξεχωριστή διάταξη για αυτούς.
Σε προπτυχιακό επίπεδο
Α) Να καθοριστούν οι ελάχιστες ώρες κλινικής άσκησης και πρακτικής άσκησης (internship) στο επάγγελμα της λογοθεραπείας!!! Αυτό θα μπορεί να πιστοποιείτε απο ΔΟΑΤΑΠ (για τον τίτλο σπουδών του εξωτερικού) και ΣΑΕΠ (για τις ώρες που έγινα στο εξωτερικό και όχι στην Ελλάδα) αρκεί να προσκομίζονται σχετικά διακιολογητικά που να πιστοποιούν τις κλινικές ώρες και φυσικά ένα ελάχιστο αριθμό ωρών ή ετων επαγγελματική προυπηρεσίας, που θα αποδυκνύεται απο τον ασφαλιστικό φορέα της κάθε χώρας εντός ΕΕ. Στην περίπτωση που κάποιος έχει πάρει άδεια για να παρέχει πράξεις λογοθεραπείας και όχι να «βαφτιστεί» ως λογοθεραπευτής-λογοπαθολογος-λογοπεδικος ή έχει τίτλο που αναφέρεται σαν πτυχίο στις διατραχές επικοινωνίας σε χώρα της Ε.Ε. να μπορεί αυτόματα να πάρει την άδεια αφού γνωμοδοτήσουν θετικά οι παραπάνω δύο φορείς με τηνα ανάλογη προσκόμιση δικαιολογητικών ως άνω αναφερόμενες.
Β) Να καθοριστούν και τα μαθήματα τα οποία θα πρέπει κάποιος να έχει για να πάρει τον τίτλο ως λογοπαθολογος-λογοπεδικος ή έχει τίτλο που αναφέρεται σαν πτυχίο στις διατραχές επικοινωνίας.
Γ) Όσον αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (κολλέγια) αυτά τα οποία έχουν πρόγραμμα πιστοποιημένο το ελάχιστο Bachelors (και όχι HND ή PD δίπλωμα) απο το Υπουργείο παιδείας από την χώρας προέλευσης τους και έχουν πάρει άδεια ασκήσεως στην χώρα προέλευσης του πτυχίου τους να πάρουν και αυτοί άδεια, όπως προβλέπει η κοινοτική οδηγία. Σε άλλη περίπτωση να μην δίδεται εάν δεν καλυφθούν η ως άνω δύο προυποθέσεις.
Σε Μεταπτυχιακό ή/και Διδακοτρικό επίπεδο
Α) Συνάδελφοι που έχουν πάρει άδεια ασκήσεως στην Αγγλία ή άλλη χώρα της ΕΕ χωρίς βασικό πτυχίο αλλά μεταπτυχιακό στη Λογοθεραπεία να μπορούν να δουλέψουν αφού υπάρχει κοινωτική οδηγία.
Β) Για τους αποφοίτους χωρών εκτός Ε.Ε. με άλλο τίτλο νομίζω κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την δυναμική των συλλόγων της Αμερικής και της Αυστραλίας αφού και στα μεταπτυχιακά τους προγράμματα υποχρεώνουν κάποιος που δεν έχει βασικά μαθήματα απο προπτυχιακό επίπεδο να πάρουν έξτρα μαθήματα με σκοπό την εξομοίωση του πτυχίου τους και φυσικά (ειδικά για την Αμερική) να κάνουν πρακτική άσκηση. Αυτό βέβαια είναι θέμα του ΔΟΑΤΑΠ τι θα αναγνωρίσει!! Για τις αλλες χώρες νομίζω κατά περίπτωση το ΔΟΑΤΑΠ θα κρίνει και θα απονέμει ισοτιμίες τίτλων και θα δώσει το πράσινο φως……
Γ) Για την ελληνική πραγματικότητα και όσους έχουν ΜΤΠ τίτλο από πανεπιστήμιο ελληνικό και πτυχίο άλλης ειδκότητας οι λύσεις που θα μπορούσαν να υπάρξουν για αυτούς είναι:
1) Να μπουν στα τμήματα λογοθεραπειας της Ελλάδας και να κάνουν έξτρα μαθήματα (που θα καθοριστούν απο μεταβατική διάταξη) και να δώσουν εξετάσειςμε κανονική εξεταστική για να καλύψουν τα προαπαιτούμενα μαθήματα που απαιτούνται για να εξομοιωθεί ο τίτλος τους και να μπει σε ισχύ το ΜΤΠ τους αλλά σε καμμία περίπτωση να μην θεωρηθούν
2) Να υποχρεωθούν τα τμήματα τα οποία έχουν ΜΤΠ πρόγραμμα να εντάξουν μαθήματα στο πρόγραμμα τους (όπως θα καθοριστούν απο την μεταβατική διάταξη), τα οποία θα διδάσκονται απο λογοθεραπευτές πλήρους ακαδημαικών προσόντων ώστε με την απόκτηση του ελληνικού Μεταπτυχιακού τους τίτλους να εγύρουν αίτημα για άδεια ασκήσεως εφόσον καλύψουν και τις ανάλογες κλινικές ώρες – προυπηρεσία που θα καθορίζεται από τον νόμο και αυτή!
Φυσικά δεν θα θεωρούνται λογοθεραπευτές αλλά πάροχοι υπηρεσιών λογοθεραπείας.
Έπειτά από μεγάλη αναμονή και αρκετά γραφειοκρατικά προβλήματα κατά τόπους και διαστήμματα δόθηκε επιτέλους η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στους λογοθεραπευτές. Μια επιστήμη ξεκάθαρα οριοθετημένη στο εξωτερικό αλλά ιδιαίτερα παρερμηνευμένη στην χώρα μας δυστυχώς. Θεωρώ ότι οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει για μία φορά να δώσουν την βαρύτητα που αρμόζει στην ουσία και όχι στο περιτύλιγμα. Σωστά καταρτισμένοι επιστήμονες με ειδικές γνώσεις που θα έχουν από κοινού στόχο στην βελτίωση και την αποκατάσταση των ασθενών τους. Όπως κανείς από εμάς δεν θα εμπιστευόταν και δεν θα συγκάλυπτε ένα γιατρό με ανεπαρκή γνώση και κατάρτιση έτσι και κανείς μας δεν θα πρέπει να δώσει την συγκατάθεσή του για την εφαρμογή μια ατελούς και ασαφούς νομοθεσίας που αφερεί ή / και προσδίδει το δικαίωμα λανθασμένα σε επαγγελματίες υγείας να εργάζονται. Ας παραμείνουμε λοιπόν στην σωστή τεκμηρίωση των κριτηρίων άσκησης του επαγγέλματος μας και ας καταρρίψουμε πρώτοι κάθε ανούσιο διαχωρισμό μεταξύ των επιστημόνων. Το ίδιο δικαίωμα έχω εγώ που σπούδασα στο ελληνικό κρατικό ίδρυμα λογοθεραπείας και το ίδιο εύρως γνώσεων, με συναδέλφους που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο εξωτερικό και κατέχουν άδεια ασκήσεως εκεί. Μην γελιώμαστε, πολλοί από αυτούς που «πολεμάμε» τώρα είναι εκείνοι που μας δίδαξαν όσα ξέρουμε! Ας μείνουν λοιπόν τα συμφέροντα στην άκρη και ας κινηθούμε όλοι από κοινού για την βελτίωση της επιστήμης μας. Θα παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες υγείας μονάχα εάν οι επαγγελματίες είναι κατάλληλα καταρτισμένοι. Προσωπικά για εμένα είναι αδιάφορο που σπούδασε ο καθένας. Ας δημιουργηθεί επιτέλους σωστός ελεγκτικός μηχανισμός που θα αξιολογεί τις γνώσεις και την ικανότητα του καθε επαγγελματία. Είναι καιρός πλεόν να εκσυγχρονιστούμε!
Είναι δυνατόν να απαξιώνετε τόσο τις σπουδές των ελληνικών ΤΕΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ και να τις εξομοιώνετε με ένα έτος μεταπτυχιακού; Τελικά στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις. Υποπτεύομαι ότι εξυπηρετούνται συμφέροντα κάποιων. Θα εφαρμόσετε το ίδιο και στα υπόλοιπα επαγγέλματα υγείας;
Με θλιψη διαπιστωνουμε πως ενα θέμα που είχε κλείσει έπειτα απο πάνω απο μια δεκαετία αναμοχλευεται ξανά και χωρίς να γνωρίζουμε το λόγο. Αρχικά θα πρέπει ν διευκρυνησουμε πως στήν ελλάδα δυστυχώς ή ευτυχώς οι παροχοι τιτλου λογοθεραπειας αποτελούν τα Ατει τα οποία και ακολουθούν τα ευρωπαϊκά προτυπα σπουδών παρά την υποβαθμιση της εκπαιδευσης σε γενικοτερο πλαίσιο. Επομένως οι αποφοιτοι αυτών προφανώς δεν μπορούν παρά να πληρούν απόλυτη τα κριτήρια που έχει θεσει τ ελληνικό κράτος για άδεια ασκήσεως επαγγελματος αλλά ίσως σκοπιμοτερο θα ήταν να δημιουργηθουν κριτήρια δια βίου μάθησης για την ανανέωση της αδείας αυτης. Πτυχια απο ιδιωτικους φορείς και ΙΕΚ δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να εξισωθουν με την τετραετη επίπονη εκπαίδευση ενός λογοθεραπευτη και είναι εμφανες αυτο και απο άλλα επαγγέλματα όπου κάποιος με πτυχίο ΙΕΚ αποτελεί βοηθός. Ατομα με βασικό τίτλο σπουδών στη λογοθεραπεια στο εξωτερικό προφανώς και δεν μπορούν επίσης ν πληρούν τα κριτήρια για άδεια ασκήσεως επαγγελματος παρά το γεγονός οτι η γλώσσα εκμαθησης και εκπαιδευσης τούς είναι διαφορετική απο αυτή που θα χρησιμοποιουν κατα την άσκηση του επαγγελματος. Τέλος πρέπει να αναφέρουμε οτι ένας μεταπτυχιακος τίτλος σπουδών σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί σε κανένα επάγγελμα να παρέχει τίτλο παρά μόνο ειδικευση. Όπως αντίστοιχα δεν μπορώ να κανω μεταπτυχιακο ψυχολογίας και να θεωρουμαι ψυχολόγος. Δεν θα μπορούσε να μην ισχύει αντίστοιχα και τη λογοθεραπεια. Εν τελει όμως παρά τις διαμαρτυριες και τις διαβουλευσεις συμφερόντων σκοπιμοτερο θα ήταν να αναρωτηθουμε εν τέλει σε ποιους θέλουμε να εμοιστευομαστε τα παιδιά καιωτους οικείους μας ανθρώπους. Σε κάποιους που είναι καταρτισμενοι πλήρως ή να επιμενουμε εμονικα ν βάλουμε απο το παράθυρο και ατομα που σε καμιά χώρα δεν θα μπορούσαν να έχουν αυτή την πολυποθητη άδεια σκησεως επαγγελματος. Δυστυχώς το χρέος μας ως επαγγαλμετιες και γονείς είναι να διασφαλισουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Κατά πόσο αυτά τα μπρος πίσω με νέες διαβουλευσεις δε βοηθούν. Κλείνοντας, προφανώς και θα πρέπει να υπάρξει μνεία ειδική και ατομική εξέταση των προσοντων ατόμων που ήδη δουλεύουν κάποια χρόνια στο χώρο μας καθώς δεν είναι δυνατόν να πληρώνουν την ολιγωρία εσκεμμένη ή μη των προηγουμενων χρονών.
Μετά από 19 χρόνια ύπαρξης σχολής Λογοθεραπείας στην Ελλάδα επιτέλους βγήκε άδεια ασκήσεως για να προστατευθεί το επάγγελμα και όλοι οι συνάδελφοι με τα κατάλληλα προσόντα αλλά και οι επαγγελματικοί σύλλογοι θα έπρεπε να προασπίζουν το ΠΔ διάταγμα και όχι να το καταπολεμούν.
Είναι λογικό συνάδελφοι που έχουν πάρει άδεια ασκήσεως στην Αγγλία (όχι Αμερική ή Αυστραλία) χωρίς βασικό πτυχίο αλλά μεταπτυχιακό στη Λογοθεραπεία να μπορούν να δουλέψουν αφού υπάρχει κοινωτική οδηγία.
Όμως μη γενικευόυμε ότι όποιος έχει μεταπτυχιακό από την Αγγλία με άλλο βασικό πτυχίο μπορεί να δουλέψει ως Λογοθεραπευτής γιατί όπως όλοι ξέρουμε στην Αγγλία υπάρχουν μεταπτυχιακά 1ος, 2 και 3ων ετών που δε δίνουν ειδικότητα και δε μπορούν να πάρουν άδεια ασκήσεως στην Αγγλία. Άρα εδώ χρειάζεται ξεκαθάρισμα η υπόθεση και δε μπορούν όλοι αδιακρίτως να πάρουν άδεια.
Επίσης πολλοί συνάδελφοι- μέλη επαγγελματικών συλλόγων δεν έχουν πτυχίο που σαφώς λέει λογοθεραπεία αλλά κάτι άλλο π.χ. γλωσσολόγοι, ειδ. παιδαγωγοι. Το υπουργείο πρέπει να ξεκαθαρίσει ποιοί τίτλοι σπουδών αναγνωρίζονται και ποιοι όχι. Αυτό θα γίνει ή από ΔΟΑΤΑΠ ή από ΣΑΕΠ όπου επιτέλους πρέπει να λειτουργήσει σωστά.
Τέλος τα ΙΕΚ ή «ιδιωτικά Πανεπιστήμια» στην Ελλάδα και δε μπορούν να πάρουν άδεια. Εφόσον δίνουν αγγλικό τίτλο σπουδών να πάρουν πρώτα άδεια εκεί αν γίνεται και μετά το κράτος να εξετάσει τη περίπτωσή τους
Εργάζομαι εδώ και 7 χρόνια ως λογοθεραπεύτρια. Έχω βασικό πτυχίο από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιιο Αθηνών και 3 ετές μεταπτυχιακό στην Λογοθεραπεία συν 1 επιπλέον χρόνο για την απόκτηση του Master of Science στην Λογοθεραπεία, σύνολο σπουδών 4. Έχω αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ, 700 ώρες κλινικής άσκησης, είμαι αναγνωρισμένη από το Αγγλικό σύλλογο Λογοθεραπευτών RCSLT και από το Συμβούλιο επαγγελμάτων Υγείας της Βρετανίας (HPC) που μου δίνει και την άδεια άσκησης επαγγέλματος στην Αγγλία, ΑΛΛΑ παρ’όλα αυτά στην Ελλάδα δεν μπορώ να πάρω άδεια άσκησης γιατί το Διάταγμα δεν είχε προβλέψει για Λογοθεραπευτές με πρώτο πτυχίο από Ελλάδα.
Στο προηγούμενο σχόλιο μου λείπει μια πρόταση ουσιαστική απο το αρχικό κείμενο που δεν εκτυπώθηκε ….και από κάτω
Κατανοώντας πλήρως το δύσκολο έργο της πολιτείας (μετά από τουλάχιστον 20 ετών συνεχών προσπαθειών να αποκτήσουμε μια νομική υπόσταση ως λογοθεραπευτές) θα ήθελα να διατυπώσω τα εξής σχόλια :
Είμαι κάτοχος βασικού πτυχίου (Bsc) στην Λογοθεραπεία από την Μ.Βρεττανία από το 1993 μέλος του Βρεττανικού συλλόγου (RCSLT) καθώς και του Ελληνικού (ΠΣΛ) (1995) κατέχω άδεια εργασίας Βρεττανική καθώς εργάστηκα εκεί και αναγνώριση τίτλου σπουδών από το ΔΙΚΑΤΣΑ.
Καταθέτοντας τα δικαιολογητικά μου και πιστεύοντας ότι ανήκω στο Αρθρο 01. γ. λαμβάνω αρνητική απάντηση καθώς αναγράφεται μεν ο τίτλος ως BACHELOR OF SCIENCE IN SPEECH PATHOLOGY AND THERAPY αλλά και από κάτω ή ΑΤΕΙ που πράγματι εκείνη την εποχή δεν προσφέρονταν.» Αρα είστε ισότιμη με τι?» ΄ήταν η ερώτηση.
Σας την μεταθέτω.
Πρέπει να υπάρχουν κριτήρια αυστηρά για την αδειοδότηση του επαγγέλματος μας,που να αφορούν και το τυπικό και το ουσιαστικό μέρος και αναφέρομαι για παράδειγμα στην επιβολή νόμου των τελευταίων ετών όπου έπρεπε η απόδειξη παροχής υπηρεσιών να οπισθοσφραγίζεται από π.χ παιδοψυχίατρους έτσι ώστε ο ενδιαφερόμενος να εισπράτει την συμμετοχή του από τον ασφαλιστικό του φορέα! Ερώτημα ΟΙ εκάστοτε πιστοποιούντες θα έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος?
Καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας,ελπίζω στην δικαιοσύνη και την κοινή λογική.
Πρέπει να ξεκαθαρίσει ο τίτλος πτυχίου. Το»σκέτο» Λογοθεραπεία δεν είναι αρκετό.Πρέπει να συμπεριληφθούν όλοι οι τίτλοι πτυχίου που υπάρχουν σχετικά με τη Λογοθεραπεία. Ο ΠΣΛ θα έκανε μια προσπάθεια να συμπεριληφθούν όλοι οι τίτλοι πτυχίων από το εξωτερικό. Έχουμε κανένα νέο; Αν πάμε με τον τίτλο μόνο «ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ» θα πέσουμε σε αδιέξοδο και πολύ συνάδελφοι δε θα μπορούν να αποκτήσουν άδεια. Επιβάλλεται να συμπεριληφθούν και οι τίτλοι των πτυχίων του εξωτερικού.
Δεν είναι δυνατό να έχουν τον ίδιο τίτλο και άδεια άσκησης επαγγέλματος άτομα με πλήρεις σπουδές στο αντικείμενο της λογοθεραπείας, με κλινική άσκηση σε όλες τις δομές (νηπιαγωγεία, ειδικά σχολεία, νοσοκομεία κτλ.) με αυτούς που έκαναν ένα μεταπτυχιακό ή στους αποφοίτους ενός ιδιωτικού κολλεγίου ή ΙΕΚ. Ας μην επιβεβαιωθέι για ακόμη μια φορά οτι στην Ελλάδα εΙσαι ο,τι δηλώσεις! Ας είμαστε υπεύθυνοι απέναντι στον κοινωνικό χαρακτήρα του αντικειμένου μας και ακόμη περισσότερο υπεύθυνοι απέναντι στους γονείς που μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους!
Είμαι απόφοιτος του UCL του Λονδίνου, όπου ολοκλήρωσα το 4ετές πτυχίο στη Λογοθεραπεία. Έγινα δεκτή από τον Σύλλογο Λογοπεδικών Λονδίνου (RCSLT) και εργάστηκα εκεί για 2 έτη ως λογοπεδικός με άδεια ασκησεως επαγγέλματος από το HPC. Στην Ελλάδα εργάζομαι ως λογοπεδικός από το 2007.Το πτυχίο μου αναγνωρίστηκε απο τον ΔΟΑΤΑΠ και είμαι μέλος του ΠΣΛ. Ωστόσο το πτυχίο μου αναγράφει ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (BSc in Speech Sciences). Ελπίζω να διευκρινιστεί το εύρος του όρου «λογοθεραπεία» και να διασαφηνιστούν οι παρεμφερείς όροι-ονομασίες, έτσι ώστε να μην προκύψουν δυσκολίες χωρίς πραγματικά άιτια. Ευχαριστώ!
Λογοθεραπευτές που έχουν αποκτήσει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης δεν θα πρέπει να μπαίνουν στη διαδικασία να περάσουν ΣΑΕΠ, όταν ο φορέας αυτός καθυστερεί υπερβολικά στο να διεκπεραιώσει τις αιτήσεις που λαμβάνει(αναμονή ετών) και παράλληλα αντιμετωπίζει προβλήματα κατάργησής του.(Καταργήθηκε και ανασυστάθηκε επανειλημμένως)
Χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία με χρόνια παράδοση στις σπουδές, την έρευνα και την παροχή υπηρεσιών πάνω στον τομέα της Λογοθεραπείας μας έχουν εγκρίνει μέσω του HCPC (Health & Care Professions Council)και μας έχουν αδειοδοτήσει για να εργαστούμε και η Ελλάδα θεωρεί ότι μετά από πτυχία, τριετή μεταπτυχιακά (με 800++ ώρες πρακτικής εξάσκησης) και δεκαετίες εξάσκησης του επαγγέλματος πρέπει να βρεθούμε’παράνομοι’ και εκτεθειμένοι απέναντι στα περιστατικά μας;
Γιατί λοιπόν μας ‘πετάει’ στο ΣΑΕΠ όπου θα αδειοδοτηθούμε ύστερα από χρόνια; Και πως είμαστε κατάλληλοι να διδάξουμε τους φοιτητές των ΤΕΙ αλλά δεν είμαστε κατάλληλοι να αδειοδοτηθούμε μαζί τους;
Θα πρέπει να γίνει τροποποίηση για τους έχοντες άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να έχουμε τη δυνατότητα να καταθέτουμε τα δικαιολογητικά μας στη νομαρχία όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι.
Επίσης θα ήθελα να διευκρινίσω πως οι κατα τόπους Νομαρχίες κωλύονται στην χορήγηση άδειας σε κατόχους μεταπτυχιακού του εξωτερικού που είναι αναγνωρισμένοι απο το ΔΟΑΤΑΠ, επειδή ο τίτλος του ΔΟΑΤΑΠ γράφει συγκεκριμένα
΄Αναγνωρίζεται το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης Master of Science in Speech and Language Therapy …….. που απονεμήθηκε στ……… κάτοχο πτυχίου……ως ισότιμο απο τα απονεμόμενα απο τα Ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα΄.
Η ερώτηση που μου έθεσαν εμένα ήταν, ‘ισότιμο προς τι, τι εννοεί ο ΔΟΑΤΑΠ ισότιμο απο τα απονεμόμενα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, ισότιμο μπορεί να είναι ως προς οποιοδήποτε τμήμα….’
Αρχικά θα ήθελα να διευκρινίσω πως το μεταπτυχιακό στη λογοθεραπεία τουλάχιστον στην ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ και ειδικά στην Αγγλία είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΟ ΕΤΗ ΜΕ ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΣΟ ΜΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ. Οι ώρες πρακτικής άσκησης είναι ορισμένες με βάση κανόνες της ΕΕ. ΑΡΑ όχι δεν είναι δυνατόν να υποβαθμίζουμε το μεταπτυχιακό. Μας αρέσει ή όχι είναι Πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Ουσιαστικά το ΠΔ είναι τελείως φωτογραφικό αγνοώτνας και απορρίπτοντας πολλούς συναδέλφους-
Συγκεκριμένα, προσωπικά πραγματοποιήσα 4 χρόνια σπουδών στην ψυχολογία (Πάντειο Πανεπιστήμιο- Ελλάδα) και έπειτα πραγματοποίησα το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη λογοθεραπεία στο πανεπιστήμιο City του Λονδίνου (City University of London). Το μεταπτυχιακό μου στη λογοθεραπεία (που φαντάζομαι πολλοί συνάδελφοι που έκαναν μεταπτυχιακό στην Αγγλία το γνωρίζουν) διήρκησε 3 χρόνια για να λάβω το βασικό τίτλο του Master (MSc in Speech and Language Therapy).
Είμαι εγγεγραμένη τόσο στο σύλλογο της Αγγλίας (RCSLT) όσο και στο συμβούλιο επαγγελμάτων υγείας της Αγγλίας (Health and Care Professions Council) το οποίο μου δίνει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος λογοθεραπευτή και τη δυνατότητα να εργαστώ ως λογοθεραπεϋτρια σε όλη την Ευρώπη.
Τα χαρτιά μου είναι πλήρως αναγνωρισμένα απο τον ΔΟΑΤΑΠ. Η αίτηση μου στα ΣΑΕΠ όμως όπως ανέφερε παραπάνω μια συνάδελφος ακόμα εκκρεμεί. Ωσροσο εργάζομαι ως λογοθεραπευτρια εδω και τρια χρόνια αποδεδειγμένα απο ασφαλιστικό φορέα. Η άδεια μου λοιπόν εδω στη Ελλάδα μπλοκάρει γιατί το ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΗΜΕΔΑΠΗ (Μεταβατική διάταξη . ΑΡΑ έτσι απαξιώνουμε εμπράκτως το ελληνικό πανεπτιστήμιο.
Αδυνατώ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ΑΠΟ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΕ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΟΑΤΑΠ ΚΑΙ ΤΟ ΣΑΕΠ.
ευχαριστώ πολύ
-Αρμόδια αρχή για τη μετάφραση του όρου «λογοπεδικός», «λογοπαθολόγος» νομίζω ότι είναι το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
– Πρέπει να κινηθούμε πλέον μεμονωμένα ή μέσα από τους Συλλόγους ?
Καλό θα είναι να διευκρινιστούν οι οροί λογοθεραπεία–λογοπεδική–λογοπαθολογία ως ίδιοι σημασιολογικά .
Οι λογοθεραπευτες που εχουν αποκτησει αδεια ασκησης επαγγελματος σε χωρα της Ευρωπαϊκης Ενωσης θα πρεπει να αποκτουν αυτοματα αδεια ασκησης επαγγελματος και στην Ελλαδα, χωρις αλλες διαδικασιες (ΣΑΕΠ, ΔΟΑΤΑΠ κτλ.).
Εργάζομαι ως Λογοθεραπεύτρια από το 1999 στην Ελλάδα, με σπουδές στην Αγγλία – 1ο πτυχίο 3ετούς φοίτησης στην Ψυχολογία και Μεταπτυχιακό 2ετούς φοίτησης στην Λογοθεραπεία (με 800 ώρες κλινικής άσκησης).
Ο Βρεττανικός Σύλλογος Λεογοθεραπευτών (RCSLT), το Βρεττανικό Συμβούλιο για Επαγγελματα Ψυχικής Υγείας (H.P.C.) καθώς και ο Αυστραλέζικος Σύλλογος Λογοθεραπευτών (S.P.A. Australia) μου έχουν εγκρίνει άδεια άσκησης επαγγέλματος στις αντίστοιχες χώρες, μετά από αυστηρή αξιολογηση των κριτηρίων φοίτησης και κλινικής εκπαίδευσης. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοθεραπευτών επίσης από το 1999, έχει αξιολογήσει και εγκρίνει τις σπουδές μου πως τηρούν τα κριτήρια που ορίζονται σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο για την άσκηση του επαγγέλματος μας.
Ωστόσο, ο ο φάκελος μου βρίσκεται σε εκκρεμότητα στο Σ.Α.Ε.Π. από το 2010.
Θεωρώ τουλάχιστον λογικό πως ο ασκούμενος επαγγελματίας Λογοθεραπευτής, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από αντίστοιχο σώμα αξιολογησης επαγγελματικών κριτηρίων του εξωτερικού, ο οποίος ταυτόχρονα ασκεί το επάγγελμά για περισσότερο από 5 χρόνια, είναι απολύτως απαραίτητο να λαμβάνει αυτομάτως άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και στην Ελλάδα, χωρίς περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης.
Σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαικής ένωσης ,κάποιος που έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από αλλη ευρωπαική χωρα ,εχει το δικαίωμα να ασκήσει το επάγγελμά του σε όλες τις χώρες της ευρωπαικής ένωσης.Αυτό που προτείνετε ειναι παράνομο και η ελλάδα εχει πληρώσει αρκετα προστιμα μεχρι να συμορφωθει με τους ευρωπαικους κανονισμούς.Γιατι λοιπον να υποστουν για αλλη μια φορα αυτη την ταλαιπωρια της αδειας ασκησης επαγγελματος;
Όσον αφορά την ίδια την βεβαίωση και μελλοντική χρήση αυτής θα ήθελα να διευκρινιστεί:
1.Θα είναι καθολικά ίδια για όλους ή θα αναφέρονται οι διαφοροποιήσεις των πτυχίων του κάθε ενδιαφερόμενου συναδέλφου? Δηλαδή για εκείνους που δεν διαθέτουν πτυχίο ΑΤΕΙ αλλά ΠΕ εξωτερικού με αναγνώριση ισοτιμίας ΔΙΚΑΤΣΑ νυν ΔΟΑΤΑΠ αλλά και για όσους φέρουν κάποιο άλλο συμβατό με το προεδρικό διάταγμα πτυχίο – τίτλο και ασφαλιστική επαγγελματική απασχόληση άνω των 2 ετών ή άνω των 5 ετών θα εκδοθεί βεβαίωση αδείας που είναι ίδια. Δηλαδή σε πιθανή προκήρυξη θα μπορεί να ζητηθεί η βεβαίωση αδείας και όλοι θα έχουν το ίδιο δικαίωμα παρόλο που έχουν διαφοροποίηση στο τίτλο σπουδών και κυρίως στα έτη που διήρκησαν για την απόκτηση του πτυχίου?
2.Η βεβαίωση θα έχει αόριστη διάρκεια ή θα εκδίδεται με χρονικό περιορισμό, καθώς επίσης εάν θα πρέπει σε περίπτωση μεταβολής της δραστηριότητας πχ λόγο αλλαγής έδρας είτε εντός νομού είτε εκτός να επανεκδίδεται νέα.
3.Όσοι συνάδελφοι πραγματοποιούν κατοίκων συνεδρίες και σε άλλη περιοχή μακριά από την έδρα τους (εκτός της περιφέρειας άσκησης του κύριου όγκου της δραστηριότητας τους) θα καλύπτονται με την βεβαίωση που θα αναφέρει την περιοχή της άσκησης της δραστηριότητας τους? Φαντάζομαι ότι δεν μπορεί κάποιος να απαγορέψει σε έναν συνάδελφο να παρέχει υπηρεσίες πχ δευτέρα – παρασκευή στην Αθήνα και Σάββατο-Κυριακή στην Κόρινθο ή στις Κυκλάδες!
Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών που οδηγούν στην απόκτηση άδειας ασκήσεως Λογοθεραπεύτη σας διαβεβαιώ ότι έχουν υπερκαλύψει ώρες εργαστηρίων και κλινικής άσκησης σε δημόσιους φορείς της χώρας απόκτησης του τίτλου.
Το σημείο όπου αναφέρεται στο πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής θεωρώ ότι χρειάζεται επεξήγηση με σαφή αναφορά σε πτυχίο άλλης ειδικότητας.
Στην διάρκεια του τετραετούς προγράμματος σπουδών των σχολών λογοθεραπείας των Τ.Ε.Ι. της χώρας, περιλαμβάνονται εργαστήρια και πρακτική άσκηση που παρέχουν την αναγκαία εμπειρία για την έναρξη της άσκησης του επαγγέλματος.Οι μεταπτυχιακές σπουδές ενός ή δύο χρόνων δεν μπορούν να εξομοιώνονται με την παρακολούθηση του πλήρους προγράμματος, ειδικά όταν αφορούν πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης άλλων μη σχετικών ειδικοτήτων.
Δεν είναι σωστό να θεωρείτε ισότιμο το ένα έτος μεταπτυχιακού στην Λογοθεραπεία με την τετραετή φοίτηση στα Τ.Ε.Ι. της χώρας.
Επιτέλους λογικές προϋποθέσεις/κριτήρια, ώστε να μην αδικείται κανείς. Χρειάζεται διευκρίνιση το σημείο που αναφέρεται στο πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ημεδαπής ή αλλοδαπής, το οποίο πιστεύω ότι αναφέρεται σε πτυχίο άλλης ειδικότητας και όχι αυτής της λογοθεραπείας.
Εφοσον καποιος εχει αδεια ασκησεως επαγγελματος απο αλλη χωρα της ευρωπαικης ενωσης γιατι θα πρεπει να περασει κ την διαδικασια του σαεπ η δοαταπ με το δευτερο φορεα να ειναι παρανομος βασει μνημονιου κ τον πρωτο να ανοιγει, να κλεινει κ να δεχεται οποτε θελει;
Οποιος εχει τετοια αδεια λοιπον γιατι να περιμενει οποιο σαεπ ενα χρονο κ παραπανω να αναγνωρισει τα προσοντα του αφου μιά πιο οργανωμενη χωρα κ πιο εξελιγμενη απο την ελλαδα σε σπουδες κ παροχες στην λογοθεραπεια του εχει ηδη εγκρινει μια αδεια λογοθεραπειας;με την οποια ειναι ετοιμ ος να δουλεψει σε οποια χωρα της ενωσης χωρις αλλες διαδικασιες;
Ειναι περιττες κινησεις που το μονο που πετυχαινουν ειναι να θετουν σε κινδυνο την δουλεια μας κ την βιοποριστικη της οντοτητα .
Γιατι απαξ κ ενημερωθουν τα ταμεια σε ολη την χωρα καποιοι θα δουλευουν κ καποιοι ακομα θα περιμενουμε το σαεπ να ξανανοιξει..απραγοι κ χωρις εργασια.
Κ οταν καποιος το εχει σπουδασει αυτο το επαγγελμα πολλα χρονια κ δουλευει κ πανω απο δεκαπεντε,ας μας πει καποιος ποση
ταλαιπωρια θα ειπωστουμε ακομα κ για ποιον λογο.
Ας μπει λοιπον κ μια αλλη τροποποιηση ανεξαρτητη απο τις αλλες ωστε να καλυφθουμε κ οι εχοντες αδεια σε αλλη χωρα ειτε με πτυχιο ειτε μεταπτυχιακο κνα μπορεσουμε κατευθειαν να καταθεσουμε τα χαρτια μας στην νομαρχια κ να παρουμε την Αδεια μας.σαν α