Για να δείτε το περιεχόμενο του άρθρου 3 πατήστε εδώ
Αρχική Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, κατ΄ εξουσιοδότηση της διάταξης της παρ. 8 του άρθρου 8 του ν. 4498/2017 (Α΄172), αναφορικά με τις κρίσεις των ιατρών Ε.Σ.Υ..Άρθρο 03 – Κριτήρια συγκριτικής αξιολόγησης των υποψηφίων.
Άρθρο 03 – Κριτήρια συγκριτικής αξιολόγησης των υποψηφίων.
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διαδικασία και προθεσμίες υποβολής υποψηφιοτήτων για πλήρωση θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έλεγχος Αιτήσεων-Δηλώσεων Υποψηφιοτήτων Διαδικασία μοριοδότησης-βαθμολόγησης υποψηφίων.
- 90 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κριτήρια συγκριτικής αξιολόγησης των υποψηφίων.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Επιλογή υποψηφίων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Δεκεμβρίου 2017, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
12 Δεκεμβρίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΥΑΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
90 Σχόλια 128 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Αποτελεί ανεπίτρεπτη διάκριση, σε βάρος των Γενικών Γιατρών που υπηρετούν σε Πρωτοβάθμιες Δομές (Κ.Υ., Π.Ι. κλπ), η βαθμολόγηση της προϋπηρεσίας σε Πρωτοβάθμιες Δομές με συντελεστή 1,65 έναντι 1,85 για προϋπηρεσία σε νοσοκομεία.
Ομοίως είναι διάκριση σε βάρος όλων των γιατρών του Ε.Σ.Υ. ο ψηλότερος συντελεστής για όσους υπηρέτησαν σε νοσοκομεία του εξωτερικού ( εξαιρούνται οι γιατροί του Ε.Σ.Υ. που υπηρέτησαν σε νοσοκομεία του εξωτερικού μετά από εκπαιδευτική άδεια). Προφανώς το Υπουργείο θεωρεί κάθε νοσοκομείο του εξωτερικού υψηλότερης στάθμης από τα ελληνικά νοσοκομεία.
Ασφαλώς και πρόκειται για αντισυνταγματικές διακρίσεις και για τον λόγο αυτό προσβαλλόμενες στο Συμβούλιο Επικρατείας.
Εκ μέρους του Συνδικαλιστικού Σωματείου Γενικών Ιατρών
Σπύρος Μάρκου
Δεν είναι σωστό η προϋπηρεσία στο εξωτερικό να μοριοδοτείται περισσότερο από την προϋπηρεσία στο Ελληνικό σύστημα Υγείας. Είναι άδικο για τους ιατρούς που έμειναν στην Ελλάδα και στήριξαν το ΕΣΥ. Επιπλέον η προϋπηρεσία στο εξωτερικό θα πρέπει να προσδιορίζεται ακριβώς, ως ειδικός ιατρός (Consultant)και όχι ως ειδικευόμενος (Registrar). Κατά αναλογία θα πρέπει να έχει πολύ μικρότερο συντελεστή και η προϋπηρεσία ως παρατηρητής στο εξωτερικό, δεδομένου ότι το κλινικό έργο αυτών των θέσεων είναι περιορισμένο (πχ δεν εξετάζουν ούτε χειρουργούν).
1. Στο επιστημονικό έργο, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν ανακοινώσεις σε Ελληνικά συνέδρια που ο υποψήφιος είναι 3ο όνομα και μετά καθώς η θέση του ονόματος δεν μαρτυρά ποιος έχει κάνει την εργασία και συνήθως οι νέοι γιατροί μπαίνουν πιο πίσω στη σειρά.
2. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η κατοχή 2ου πτυχίου σχολών επιστημών υγείας ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ.
3. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ο βαθμός του πτυχίου κατ’ ένα τρόπο έστω και σε περίπτωση ισοψηφίας.
Στον πίνακα αξιολόγησης της προϋπηρεσίας δεν θα ήταν πιο ορθό να υπάρχει μια διαβάθμιση των νοσοκομείων εργασίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;
Μάλιστα στον πίνακα 1α της συνέντευξης ενώ διαχωρίζεται το Δευτεροβάθμιο από το Τριτοβάθμιο Νοσοκομείο στην Ελλάδα το οποιοδήποτε νοσοκομείο του εξωτερικού αξιολογείται ισόβαθμα με Τριτοβάθμιο Νοσοκομείο στην Ελλάδα.
Κατά την κρίση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η εκπαιδευτική δραστηριότητα σε σχέση με την αποκτούμενη εμπειρία. Θα πρέπει για τις χειρουργικές ειδικότητες να ελέγχεται η επάρκεια χειρουργικής εμπειρίας. Μικρότερη αλλά καλή για την βαθμίδα επιμελητού Β, σαφώς ικανή εμπειρία αποδεδειγμένη στις μεγαλύτερς βαθμίδες. Απαράδεκτο και ιδιαίτερα επικίνδυνο ο διορισμός χειρουργών μόνο κατά τον τίτλο.
Τα κριτήρια έιναι κατά κύριο λόγο ποσοτικά.´Ισως θα πρέπει να σκεφτείτε τη διενέργεια ανα 2ετία ας πούμε και ανά ειδικότητα γραπτού διαγωνισμού που θα εχει ενα σημαντικό ποσοστό πχ 50-70%
Πρέπει να προσδιορισθεί στην υπουργική τι λαμβάνεται υπόψη ως μετεκπαίδευση σε κέντρο της Ελλάδας ή του εξωτερικού στο εκπαιδευτικό έργο;
Ετσι οπως ειναι διατυπωμένος ο τρόπος υπολογισμού για την προϋπηρεσία δεν φαίνεται να προσμετράται ο χρόνος εξειδίκευσης , πχ σε ΜΕΘ.
Κατι που κατα τη γνωμη μου ειναι λάθος μιας κ οι εξειδικεύσεις τέτοιου είδους αποκτώνται μετα την κτήση του τίτλου ειδικότητας και θα πρεπει να προσμετρώνται κανονικά τα εξάμηνα εξειδίκευσης ως προϋπηρεσία
Δηλαδή ένας με προϋπηρεσία στην Αλβανία ή το Κονγκό μοριοδοτειται με ισχυρότερο συντελεστή;
Αυτοί που παρέμειναν στην Ελλάδα κ υποστήριξαν τα δημόσια νοσοκομεία εν μέσω κρίσης δεν πρέπει να αμειφθουν με καλύτερη μοριοδοτειται;
Σχόλια επί του άρθρου 3:
[1] Όσον αφορά την προϋπηρεσία σε άγονη / προβληματική περιοχή αναφέρεται ότι θα συμπληρώνεται ΝΑΙ ή ΟΧΙ και θα πριμοδοτείται με 100 μόρια. Αυτή η διατύπωση δημιουργεί 3 ειδών άνιση μεταχείριση: [α] όσον αφορά το χρόνο προϋπηρεσίας σε άγονη περιοχή: άλλος υπηρέτησε 2 μήνες και άλλος 20 χρόνια, [β] όσον αφορά το φόρτο εργασίας και το επίπεδο ευθύνης: άλλος ήταν σε μια κλινική με άλλους 5 ιατρούς, και άλλος ήταν μόνος ειδικός ιατρός σε μια ειδικότητα έχοντας όλη την ευθύνη και όλη το φόρτο εργασίας, [γ] όσον αφορά τον τόπο της άγονης περιοχής: υπάρχει χαρακτηρισμένη άγονη περιοχή 2 ώρες από την Αθήνα ή 1 ώρα από τα Ιωάννινα και κάθε περιστατικό που εμφανίζει κάποια δυσκολία διακομίζεται, και υπάρχει και άγονο νησί που μπορεί να είναι αποκλεισμένο μέρες και κάθε περιστατικό πρέπει να αντιμετωπιστεί εκ των ενόντων.
Πρόταση: Στους πίνακες μοριοδότησης προϋπηρεσίας να προστεθεί μια στήλη και να θεσμοθετηθεί συντελεστής διπλάσιος από αυτόν της προϋπηρεσίας σε νοσοκομείο του ΕΣΥ (αυτή άλλωστε η νομοθετική ρύθμιση). Και να θεσμοθετηθεί με ΝΑΙ ή ΟΧΙ επιπλέον μοριοδότηση αν κάποιος έχει υπηρετήσει σε μονήρη θέση σε άγονη νησιωτική περιοχή τουλάχιστον 5 χρόνια.
Το ανωτέρω θα μπορούσε να λειτουργήσει και σαν κίνητρο επάνδρωσης νησιωτικών περιοχών.
[2] Όσον αφορά τη μοριοδότηση ανακοινώσεων / δημοσιεύσεων υπάρχει διάκριση στη μοριοδότηση «ως πρώτο ή δεύτερο όνομα». Στην πραγματικότητα υπάρχει όμως μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο πρώτο και δεύτερο όνομα. Στην ουσία ο πρώτος κάνει όλη τη δουλειά.
Πρόταση: Η μέγιστη μοριοδότηση να αφορά μόνο το πρώτο όνομα. Το δεύτερο όνομα να μοριοδοτείται όπως και τα υπόλοιπα.
[3] Υπάρχει μια μάλλον πολύπλοκη μοριοδότηση όσον αφορά συνέδρια, σεμινάρια και λοιπές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που βασίζεται σε αριθμούς. Το κάθε συνέδριο όμως αποδίδει κάποια μόρια Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης. Κάποιος μπορεί να έχει παρακολουθήσει 3 συνέδρια με αθροστικά μόρια πχ 45 και κάποιος 1 με 50 μόρια. Σύμφωνα με την προτεινόμενη μοριοδότηση ο πρώτος θα μοριοδοτηθεί περισσότερο από το δεύτερο. Επίσης δεν λαμβάνεται υπόψη η δραστηριότητα πριν την πενταετία. Αυτό σημαίνει ότι απαξιώνονται παλαιότεροι ιατροί με συνέχεια και συνέπεια στην άσκηση της ειδικότητάς τους και πριμοδοτούνται νεότεροι.
Πρόταση: Η μοριοδότηση να γίνεται με βάση τα μόρια συνεχιζόμενης ιατρικής εκπαίδευσης των επιστημονικών εκδηλώσεων και όχι τον αριθμό, και να καταργηθεί ο περιορισμός της πενταετίας.
Το ανωτέρω θα συνέβαλλε και στη διοργάνωση καλλίτερων συνεδρίων.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 03:
Πίνακας 1. Προϋπηρεσία (Α)
Δημόσιο νοςοκομείο στην Ελλάδα ως ιατρός κλάδου ΕΣΥ ή Επικουρικός ή παραταςιακός ειδικευόμενος με τίτλο ειδικότητας(Συντελεςτής 1,85
Χ 10 ).
Η προϋπηρεσία ως εξειδικευόμενος στις ΜΕΘ δε θα περιλαμβάνεται ως προϋπηρεσία στο Ε.Σ.Υ. όπως ίσχυε μέχρι τώρα?
1. Η βαθμολογια του ιδιωτικου ιατρειου θα πρεπει
επιτελους να ειναι αυτη που χρονια τωρα θα επρεπε: Συντελεστης τουλαχιστον 1.8, διότι εκει ασκειται πολυπληθες εργο, με αυστηρα κριτηρια και την επιστημονικη γνωση απαραιτητη
2. Δεν αντιλαμβανεται κανεις τον περιορισμο «τελευταια πενταετια» στα κριτηρια του εκπαιδευτικου κι επιστημονικου εργου.Ο υποψηφιος δηλαδη που εχει πλουσιο βιογραφικο ετων και για καποιον λογο, που σε πολλες περιπτωσεις βαρυνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τις διοικησεις των ΥΠΕ, δε συμμετειχε σε τοσα συνεδρια, επιμορφωτικα σεμιναρια και συγγραφικο εργο, θα θεωρειται αναλφαβητος?
Με τη διαταξη σας μεροληπτειτε υπερ των νεων συναδελφων και φυσικα υπερ ολων αυτων που διαθετουν μηχανισμους διευκολυνσης της Υπηρεσιας τους σε εξωυπηρεσιακες δραστηριοτητες. Σημειωνω οτι για να λαβω ως ιατρος του ΕΣΥ αδεια για συνεδριο, υπαρχει ενα ολοκληρο συστημα γραφειοκρατιας και πολλες φορες εχει αυτη εγκριθει ΜΕΤΑ το επιστημονικο γεγονος!!!!!
3. Η δομημενη συνεντευξη, ειναι ασαφης και θα πρεπει να διευκρινιζεται ποιος και που θα την πραγματοποιει, ενωπιον ποιας ανεξαρτητης αρχης πχ ΑΣΕΠ, και βασει ποιου πρωτοκολλου. Αλλως, τιθεται εν αμφιβολω η αξιοκρατια και η διαφανεια της ολης διαδικασιας
4. Εχετε υπερμοριοδοτησει τις δημοσιευσεις. Θα επρεπε να λαμβνουν σοβαρη βαθμολογια, αλλα οχι σε τετοιο βαθμο
5. Η ληψη ενος μινι μαστερ σε χρονο ρεκορ απο ορισμενα ιδρυματα της αλλοδαπης π.χ. Μ. Βρετανια δεν μπορει να ισοδυναμει με το αναγνωρισμενο ΤΡΙΕΤΕΣ μεταπτυχιακο προγραμμα ειδικευσης με πολλα εξεταζομενα εξαμηνιαια μαθηματα, απειρη κλινικη ασκηση και εκπονηση ερευνητικς διατριβης.
6. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να θεωρειται προυπηρεσια στο ΕΣΥ και να βαθμολογειται αντιστοιχα, η απασχοληση σε ιδιωτικα ιατρεια της Μ Βρετανιας, που λογω του ειδους του, ειναι συμβεβλημενα με το Εθνικο της Συστημα Υγειας. Αυτηη προυπηρεσια ΟΥΔΕΜΙΑ σχεση εχει με πραγματικη προυπηρεσια στο ΕΣΥ και πουθενα στο προς διαβουλευση νομοθετημα δεν αποκαθισταται η εν λογω αδικια.
Στον Πίνακα 1, η παρουσία σε νοσοκομείο ως παρατηρητής (observer) αξιολογείται κατά τη γνώμη μου με υπερβολικά μεγάλο συντελεστή. Οι θέσεις observer είναι κατά κανόνα άμισθες και στοχεύουν στην εξοικείωση του observer με νέες τεχνικές διάγνωσης και θεραπείας. Από όσο γνωρίζω, πολλές χώρες δεν αφήνουν τον ιατρό-observer να συμμετέχει ενεργά σε ιατρικές-χειρουργικές πράξεις, γιατί οι θέσεις είναι άμισθες και συνεπώς ο observer δεν φέρει την ευθύνη της ιατρικής κάλυψης των ασθενών. Αντίθετα, ένας ιατρός που εργάζεται σε ιδιωτικό ιατρείο έχει την πλήρη ευθύνη για τους ασθενείς που παρακολουθεί, συνεπώς θα έπρεπε να αξιολογείται με υψηλότερο συντελεστή από τον observer.
Στον ίδιο πίνακα, είναι εξαιρετικά άδικο για τους νέους ιατρούς που δεν έχουν δυνατότητα σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ (τον κύριο ασφαλιστικό φορέα) να αξιολογούνται με χαμηλότερο συντελεστή από αυτούς που έχουν σύμβαση.
Ειδικευόμενοι σε παράταση και επιμελητές έχουν την ίδια προϋπηρεσία;
Επίσης, σκοπεύετε να μας απαλλάξετε κάποτε από την υποχρέωση υπηρεσίας υπαιθρου για να μπορέσουμε να πάρουμε μέρος στις προκηρύξεις;
Πως είναι δυνατόν ένας ειδικευόμενος σε παράταση μετά την απόκτηση τίτλου που παραμένει στην «ασφάλεια» της ιδιότητας του ειδικευόμενου και ένας ιατρος ΕΣΥ ή ένας επικουρικός με ευθύνες επιμελητή Β να μοριοδοτούνται το ίδιο;
Συγχαρητήρια για την προσπάθεια οι κρίσεις των γιατρών του ΕΣΥ να εγγυώνται την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια. Θα ήθελα να επισημάνω μερικά μόνο σημεία που κατά τη γνώμη μου επιδέχονται βελτίωσης:
Σε ότι αφορά στις δημοσιεύσεις σε peer review περιοδικά οι συγγραφείς διεθνών πολυκεντρικών μελετών όπως και διεθνών Κατευθυντηρίων Οδηγιών θα πρέπει να βαθμολογούνται το ίδιο και να μην διαφοροποιούνται από τον 1ο ή τον τελευταίο συγγραφέα (όλοι με 2,75 αν IF <3 και 3,5 αν IF≥3). Επίσης, πιστεύω ότι θα προσέδιδε πληρότητα στον πίνακα αν προστίθετο στήλη με βαθμολόγηση του συνολικού citation index και του συνολικού impact factor του υποψηφίου.
Σε ότι αφορά στην Εκπαιδευτική Δραστηριότητα τόσο ως Εκπαιδευόμενος (για τους Επιμελητές) όσο ως Εκπαιδευτής (για τους Διευθυντές) θα πρέπει να γίνεται διαφοροποίηση της βαθμολογίας τους αν οι μετεκπαιδευτικές δραστηριότητες (σεμινάρια, ημερίδες κλπ) τις οποίες παρακολούθησαν (οι υποψήφιοι για θέσεις Επιμελητή) ή στις οποίες δίδαξαν (οι υποψήφιοι για θέσεις Διευθυντή) ήταν διεθνείς ή τοπικές. Αν για παράδειγμα στην πρώτη στήλη προβλέπεται συνολικός βαθμός 100 θα πρέπει να διαφοροποιηθεί για παράδειγμα σε 70/30 για τις διεθνείς/τοπικές μετεκπαιδευτικές δραστηριότητες (ή όποια αναλογία θεωρείτε καταλληλότερη).
Σε ότι αφορά στην Εκπαιδευτική Δραστηριότητα ως Εκπαιδευτή δεν περιλαμβάνεται βαθμολογία για τη διοργάνωση μετεκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (συνεδρίων, σεμιναρίων, μαθημάτων) που πρέπει επίσης να διακρίνονται σε διεθνή και τοπικά και να βαθμολογούνται κατ’ αναλογία (ως ανωτέρω).
Σε ότι αφορά στη Συνέντευξη για υποψηφίους για θέση Διευθυντή, στον Πίνακα 1 της Α΄ Ομάδας ερωτήσεων θεωρώ ότι πρέπει να περιληφθεί βαθμολογία με βάση το ερώτημα «Αριθμός παραπομπών ασθενών σε άλλο νοσοκομείο της χώρας» και «Αριθμός παραπομπών ασθενών για νοσηλεία σε νοσοκομείο του εξωτερικού».
Επίσης θεωρώ ότι θα πρέπει να προστεθεί και ένας συμπληρωματικός Πίνακας 1γ με βαθμολογία για την επίτευξη χρηματοδότησης μέσω δωρεών για επέκταση και/ή εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών υγείας που προσφέρθηκαν από τη μονάδα/εργαστήριο του οποίου ήταν υπεύθυνος/η, η οποία να είναι διαβαθμισμένη σύμφωνα με τον αριθμό των νέων υπηρεσιών και/ή το ύψος της χρηματοδότησης.
Κατά τα άλλα, πρόκειται για εξαιρετική προσπάθεια για την οποία και αξίζετε συγχαρητήρια! Καλή επιτυχία!
Δηλαδή εξισωνουμε εμπειρία και ευθύνες αγροτικου ειδικευομενου παρατασιακού, επικουρικό, επιμελητή Β επιμελητή Ά και Διευθυντή που εργάζονται και αξιολογούνται ετησίως στο ΕΣΥ με κάποιον ο οποίος έρχεται από την αλλοδαπή γενικά με μοριοδότηση Χ 1.8.
Δηλαδή να κάνουμε και εισαγωγή ιατρων από άλλες χώρες δεύτερου ή τρίτου κόσμου αναγνωρίζοντας κάποια όποια προυπηρεσια γενικά με μοριοδοτηση Χ 2 ανώτερη από τους εργαζόμενους στο ΕΣΥ .Το δεχονται αυτο στην Βρετανία η στην Αμερικη?
Καταρχήν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι οι υπηρετούντες παρατασιακοί ειδικευόμενοι που έχουν πάρει τον τίτλο ειδικότητας λαμβάνουν τα ίδια μόρια με τους επικουρικούς. Η εξέλιξη αυτή θα αναχαιτίσει μερικούς που σκέφτονται σοβαρά την μετανάστευση… Πιθανώς μια βελτίωση των αποδοχών τους και κυρίως η προοπτική παραμονής τους πέραν των δύο ετών, εφόσον οι θέσεις είναι κενές, να δώσουν ανάσα σε αρκετές κλινικές που έχουν τέτοιους ιατρούς στην δυναμή τους και είναι κοντά στο τέλος της διετίας.
Πέρα απ’αυτό θα ήθελα διευκρινίσεις για την «Μετεκπαίδευση σε κέντρο του εσωτερικού ή του εξωτερικού» που πριμοδοτείται με 120 μόρια. Ποια κέντρα, πόση διάρκεια κτλ…
Νομίζω επίσης πως η διαφορά πριμοδότησης με μόρια μεταξύ σχετικού και μη σχετικού μεταπτυχιακού είναι μικρή(40 με 25). Επίσης ο αξιολογητής σε περιδικό πρέπει να διευκρινισθεί. Ποια περιδικά θεωρείται εσείς έγκυρα και φτάνει να έχει αξιολογήσει κάποιος λίγες εργασίες γαι να πάρει αυτά τα 25 μόρια?
Επιπλέον η πριμοδότηση με μόρια σε άτομα που ήταν τρίτα ή τέταρτα ονόματα σε εργασίες είτε συνεδρίων είτε περιοδικών ευνοεί τις μεγάλες πανεπιστημιακές κλινικές, όπου τα άτομα αυτά είχαν ελάχιστη ή μηδαμινή συμμετοχή στην εκπόνηση των εργασιών. Κατα την γνώμη μου μόνο τα πρώτα το πολύ δεύτερα ονομάτα πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Τέλος στο νομοσχέδιο αυτό βλέπουμε την εμπειρία να πριμοδοτείται με 50%. Για να μην θεωρηθεί φωτογραφικό για τους παρατασιακούς επικουρικούς, που έλαβαν άδικα τόσες παρατάσεις και αύξησαν σε βάρος άλλων συναδέλφων την εργασιακή τους εμπειρία. Οι λίστες στις περισσότερες ειδικότητες είναι γεμάτες από συναδέλφους που περιμένουν υπομονετικά εδώ και τρία χρόνια. Πιστεύω πως από την συνολική τους θητεία το δίκαιο είανι να λάβουν τα μόρια της διετίας. Αν σε κάποιες λίστες δεν υπήρχε αντικατστάτης, τότε δίκαιο είναι να λάβουν το σύνολο των μορίων.
Υ.Γ Πολύ σημαντική η διαβούλευση, αλλά το χρονικό περιθώριο νομίζω πως είναι μικρό.
1.Για ποιό λόγο στον Πίνακα 1 της παραγράφου 3 του άρθρου 3 που αναφέρεται στην προυπηρεσία Α, ο συντελεστής της προυπηρεσίας σε δημόσιο νοσοκομείο του εξωτερικού είναι μεγαλύτερος από το συντελεστή της προυπηρεσίας σε δημόσιο νοσοκομείο της χώρας μας (2 έναντι 1,85)?
Από πού προκύπτει αυτό; Νομίζω θα είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που με νόμο θα ομολογούμε την «ανωτερότητα» των νοσοκομείων του εξωτερικού έναντι των δικών μας,πέραν του γεγονότος ότι δεν αναγνωρίζεται δεόντως η παραμονή επιστημόνων στην Ελλάδα σε περίοδο κρίσης και η στήριξη από αυτούς του ΕΣΥ ως επικουρικό προσωπικό δεδομένων των συνθηκών.
2.Στον ίδιο πίνακα γιατί τα 6μηνα προυπηρεσίας υπολογίζονται μετά την εξειδίκευση? Τα 6μηνα της εξειδίκευσης ΜΕΘ για παράδειγμα στα οποία όλοι οι γιατροί έχουν τίτλο ειδικότητας (είναι ειδικευμένοι ιατροί) και μέχρι τώρα μετρώνται ως προυπηρεσία γιατί πλέον δεν υπολογίζονται?
3. Ο τίτλος εξειδίκευσης δεν αναφέρεται σε κανέναν πίνακα επιστημονικού ή εκπαιδευτικού έργου. Δε θα υπολογίζεται ως προσόν πιά και δε θα μοριοδοτείται;
4. Η κατοχή επιπλέον πτυχίου ελληνικού πανεπιστημίου ή ΤΕΙ, πέραν της ιατρικής, θα μπορούσε να θεωρηθεί προσόν και να μοριοδοτηθεί;
Θεωρω οτι ειναι καιρος να δινονται πληροφοριες για τις ιδιοτητες των ατομων που συντασσουν τα κριτηρια και το πρωτυπο που αξιοποιησαν η αντεγραψαν.
Τα προτεινομενα κριτηρια θα βοηθησουν τη διαιωνηση της απαραδεκτης καταστασης που επικρατει σε ορισμενα τμηματα.
Η καλυτερη εγγυηση για την σωστη αξιολογηση επιτυγχανεται αν ο υποψηφιος εξετασθει και βαθμολογηθει απο ολους τους μελλοντικους συνεργατες των οποιων η εργασια θα επηρεαζεται απο τον υποψηφιο.
Ν. Βουγιουκλης.
Για το επιστημονικό έργο το μεταπτυχιακό και το διδακτορικό θα πρέπει να μπορούν (ευέλικτο σχήμα) να έχουν λιγότερα μόρια από τις άλλες επιστημονικές δραστηριότητες.
Αν κάποιος έκανε 1 μεταπτυχιακό ή 1 διδακτορικό πριν από 5 ή 10 χρόνια, χωρίς άλλη δραστηριότητα, αυτό σημαίνει ότι δεν έχει πλέον επιστημονικό έργο.
Αρά δεν υπάρχει βάση στο να μοριοδοτείται παραπάνω ΜΟΝΟ βάση τα παραπάνω
Πέραν τούτου, η απόκτηση μεταπτυχιακού ή διδακτορικού ενέχει θέση επιστημονικού έργου ΒΑΣΗ των σχετικών με αυτό δημοσιεύσεων/ανακοινώσεων σε συνέδρια κτλ. Ειδάλλως είναι μια καθαρά εκπαιδευτική διαδικασία πάνω στη μεθοδολογία έρευνας και στην εξιδίκευση σε σεγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο.
Η βαρύτητα των δημοσιεύσεων/εργασιών είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός διδακτορικού ή μεταπτυχιακού.
Αξιέπαινη η πρόθεση του Υπουργείου να συγκεντρώσει και να επικαιροποιήσει την νομοθεσία που σχετίζεται με τις κρίσεις των ιατρών Ε.Σ.Υ.
Όπως κάθε προσχέδιο, υπάρχουν ορισμένα σημεία που πιθανότατα να χρήζουν διευκρινίσεων ή και ίσως ελαφρών τροποποποιήσεων. Τέτοια, πιθανόν είναι:
1) Στον πίνακα 1 της παραγράφου «προϋπηρεσία Α» του άρθρου 3, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η προϋπηρεσία σε νοσοκομείου του Εξωτερικού βαθμολογείται με συντελεστή 2 x 10, ενώ η αντίστοιχη προϋπηρεσία σε δημόσιο νοσοκομείο της Ελλάδας βαθμολογείται με χαμηλότερο συντελεστή 1,85 x 10.
Με τον τρόπο αυτό ένας ιατρός που έχει τελειώσει π.χ. στην Βουλγαρία (χώρα της Ε.Ε. κιόλας) και συνέχισε την καριέρα του για κάποιο χρονικό διάστημα στο βουλγάρικο σύστημα Υγείας, πριμοδοτείται περισσότερο από τον συνάδελφο με τον ίδιο χρόνο προϋπηρεσία στο ελληνικό Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Επιπρόσθετα, όσοι ιατροί επέλεξαν μετά το πέρας της ειδικότητας του να παραμείνουν στην Ελλάδα και να προσφέρουν της υπηρεσίες τους στο Ε.Σ.Υ., αντί να επιβραβεύονται, «τιμωρούνται» σε σχέση με αυτούς που υπηρέτησαν άλλα συστήματα Υγείας στην Αλλοδαπή. Σίγουρα αυτό δεν αποτελεί διάταξη ανάσχεσης του ανησυχητικού, κατά τ’ άλλα, «brain drain» στο ιατρικό κλάδο.
2) Στον ίδιο πίνακα 1 του άρθρου 3, ουδεμία αναφορά γίνεται στην πριμοδότηση του τίτλου επίσημων εξειδικεύσεων όπως η εξειδίκευση στην Μ.Ε.Θ., Μ.Ε.Ν.Ν., στην πρόσφατα θεσμοθετημένη εξειδίκευση στη Επείγουρα Ιατρική (όλες αυτές είναι έμμισθες), αλλά ούτε και στην εξειδίκευση της Λοιμωξιολογίας η οποία είναι άμισθη. Δηλαδή, ένας ιατρός ο οποίος έχει εξειδικευθεί σε επίσημα αναγνωρισμένη εξειδίκευση, δεν αποσαφηνίζεται εάν πριμοδοτείται στην κρίση για τον εισαγωγικό βαθμό επιμελητή Β’ σε οποιοδήποτε νοσοκομείο. Τουναντίον, στο άρθρο 2, παρ. 1 αναφέρεται «δεν μοριοδοτούνται (πτυχίο, τίτλος ειδικότητας-ή εξειδίκευσης- και χρόνος απόκτησης)». Υπενθυμίζεται ότι στον ν. υπ΄αριθμόν 3984 της 27ης Ιουνίου 2011, Αρ. Φύλλου 150, άρθρο 66, παρ. 32 σαφώς όρίζεται ότι «κατά την κρίση των υποψηφίων για πρόσληψη σε θέση κάδου ιατρων Ε.Σ.Υ., ο χρόνος εξειδίκευσης σε μονάδα εντατικής θεραπείας, ή αντίστοιχη μονάδα νεογνών και παίδων και στη λοιμωξιολογία θεωρείται ως χρόνος προϋπηρεσίας στο Ε.Σ.Υ. και ως τέτοιος λαμβάνεται υπόψη για την περαιτέρω εξέλιξη των ιατρών στο Ε.Σ.Υ. οποτεδήποτε και εάν διανύθηκε». Είναι ενδιαφέρον ότι στο παρόν προσχέδιο, όσον αφορά π.χ. την εξειδίκευση της Λοιμωξιολογίας η οποία είναι και άμισθη στην χώρα της Ευρώπης με τις υψηλότερες αντοχές βακτηρίων στα αντιβιοτικά και όπου η έννοια του «infection control» και του «antibiotic stewardship» δεν είναι τόσο ανεπτυγμένες, δεν είναι σαφές εάν και πως αυτή μοριοδοτείται. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε προαναφερθείσα αναγνωρισμένη επίσημα ιατρική εξειδίκευση.
3) Στην παράγραφο «Προϋπηρεσία Β» αναφέρεται η πρόταση «Υπηρεσία σε άγονη / προβληματική περιοχή για την οποία προβλέπονται κίνητρα με προσαύξηση του χρόνου
προϋπηρεσίας». Αυτό μπορεί να δημιουργήσει αφενός αδικίες και αφετέρου σύγχυση με επακόλουθες ενστάσεις και αύξηση του γραφειοκρατικού φορτίου. Το «προβλέπονται» είναι ενεστώτας χρόνος, όμως υπάρχουν ιατροί που υπηρέτησαν σε Π.Ι. που το 2014 π.χ. ήταν άγονα, αλλά το 2016 βγήκαν από την λίστα των άγονων περιοχών, επειδή για παράδειγμα φτιάχτηκε ένας καλύτερος δρόμος προς αυτά.
Επίσης υπάρχουν ιατροί που υπηρέτησαν σε άγονα Π.Ι. πριν την νομοθέτηση της παράγραφου 4 του άρθρου 22 ν. 4208/2013 (Α΄ 252), και οι οποίοι δεν ελάμβαναν επίδομα αγονου ιατρείου (καταργήθηκε το 2011). Δηλαδή, ένας που υπηρέτησε το 2011 ή 2012 σε άγονο ιατρείο δεν μοριοδοτείται, και ένας άλλος ιατρός που υπηρέτησε στο ίδιο άγονο ιατρείο το 2013 ή 2014 μοριοδοτείται?
Πιθανόν η απλοποίηση της πρότασης ως π.χ. «Υπηρεσία σε άγονη / προβληματική περιοχή οποτεδήποτε και εάν έλαβε χώρα μετά την λήψη πτυχίου» να είναι δικαιότερη και να προκαλεί λιγότερη σύγχυση,
Τέλος, θα πρέπει να πιστοποιείται με σαφήνεια ότι ο ιατρός που κατείχε την θέση άγονου Π.Ι. οποτεδήποτε και εάν ήταν αυτό, υπηρέτησε πραγματικά στο άγονο Π.Ι. και δεν αποσπάστηκε στο Κ.Υ. αναφοράς ή σε κεντρικό νοσοκομείο για να καλύψει πραγματικές ή μη ανάγκες του εν λόγω Κ.Υ. ή νοσοκομείου, όπως μπορεί να συμβαίνει.
4) Στον πίνακα 2 της παραγράφου «επιστημονικό έργο» του άρθρου 3 αναφέρεται «δημοσιεύσεις σε μη αξιολογημένα περιοδικά ως πρώτο ή δεύτερο όνομα, συντελεστής 1,0 x αριθμό». Αυτό σημαίνει ότι τέτοιες δημοσιεύσεις σε περιοδικά χωρίς συντελεστή επιρροής (impact factor) θα μοριοδοτούνται το ίδιο ανεξαρτήτως αν είναι καταχωρημένα στο έγκυρο pubmed ή όχι (υπάρχουν αρκετά διεθνή περιοδικά που παρ’ όλο που δεν έχουν λάβει επίσημα impact factor είναι καταχωρημένα στο pubmed, και άλλα ίδια περιοδικά που δεν είναι καταχωρημένα στην εν λόγω βάση).
5) Υπάρχουν ιατροί που πριν ή μετά την περαίωση των σπουδών τους στην Ιατρική Σχολή, απέκτησαν και άλλο πτυχίο επαγγέλματος Υγείας (π.χ. βιολογικό, φαρμακευτική, φυσικοθεραπεία, γενετική). Υπάρχει μια διαχρονική αδικία προς αυτούς, αφού δεν μοριοδοτούνται για το δεύτερο αυτό πτυχίο τους. Με τον τρόπο αυτό, δεν προωθείται και η έννοια της «δια βίου μάθησης».
Και πάλι, αξιέπαινη η πρωτοβουλία.
Δεν μπορούν οι ιατρικές πράξεις και ο αριθμός τους στην συνέντευξη να στηρίζονται σε «δήλωση» του υποψηφίου κατά την εξέταση.
Η δομημένη συνέντευξη απαιτεί ερωτηματολόγιο το οποίο πρέπει να είναι καθορισμένο και κοινό σε κάθε κρίση. Διαφορετικά δεν είναι δομημένη συνέντευξη. Αυτό δεν υπάρχει στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης, το περιεχόμενο της οποίας είναι έντονα υποκειμενικό.
Σχετικά με τον Πίνακα 1 (Προϋπηρεσία Α)
–Ίσως θα ήταν καλή ιδέα να προστεθεί μια στήλη, όμοια με τη στήλη 7, που να προσδιορίζει την αντίστοιχη προϋπηρεσία σε δημόσια νοσοκομεία της Ελλάδας. Υπάρχει ικανός αριθμός νέων συναδέλφων (προσωπικά γνωρίζω τουλάχιστον 10), οι οποίοι απασχολούνται σε δημόσια Ελληνικά Νοσοκομεία χωρίς να έχουν έμμισθη θέση ΕΣΥ ή επικουρικού ιατρού. Αυτοί οι ειδικευμένοι νέοι ιατροί παρέχουν κλινικό και ερευνητικό έργο, άλλοτε αμισθί, άλλοτε υποστηριζόμενοι από κάποια υποτροφία επιστημονικής εταιρείας, του Πανεπιστημίου κλπ.
–Ίσως θα μπορούσε όλο αυτό να ορισθεί ως μερική απασχόληση ή απασχόληση ως παρατηρητής (επιβεβαιωμένο από το Τμήμα Προσωπικού του Νοσοκομείου και ΟΧΙ μόνο από τον Διευθυντή του Τμήματος) με συντελεστή 1.25 ή 1.5;
Εαν κάποιος έχει δουλέψει ως Πανεπιστημιακός ή Ακαδημαϊκός Υπότροφος πλήρους απασχόλησης σε Πανεπιστημιακή Κλινική μέσω σύμβασης Ιδιωτικού Δικαίου με το οικείο Πανεπιστήμιο πώς θα μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία του;
Εαν κάποιος έχει δουλέψει ως Επιστημονικός Συνεργάτης σε Πανεπιστημιακή Κλινική μέσω σύμβασης Ιδιωτικού Δικαίου με το οικείο Πανεπιστήμιο πώς θα μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία του;
Γενικό σχόλιο: Πολύ αξιόλογη και χρήσιμη πρωτοβουλία! Η εισαγωγή ποσοτικοποιημένων κριτηρίων δημιουργεί λιγότερο πονοκέφαλο στους εισηγητές και παρέχει σαφέστερες κατευθύνσεις στους υποψηφίους.
Σχετικά με τις δημοσιεύσεις, είναι απαραίτητο να γίνει διάκριση αν πρόκειται για πρωτότυπη εργασία ή ανασκοπήση ή παρουσίαση περιστατικού. Η πρωτότυπη εργασία απαιτεί πολύ κόπο και χρόνο για συλλογή περιστατικών ή διενέργεια πειραμάτων, συγγραφή κλπ. Η ανασκόπηση απαιτεί σφαιρική γνώση ενός θέματος. Η παραουσίαση περιστατικού είναι σχετικά εύκολη εργασία. Επομένως πιστεύω ότι η πρωτότυπη εργασία πρέπει να βαθμολογείται, για παράδειγμα, με 3, η ανασκόπηση με 1.5 και η παρουσίαση περιστατικού με 0.5.
—Όσο και αν αυτό θα προσθέσει μερικές στήλες στον πίνακα 2 (Επιστημονικό Έργο), θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να γίνει διαχωρισμός του τύπου των δημοσιεύσεων.
Σχετικά με τα μόρια της (σχετικής) διδακτορικής διατριβής, νομίζω ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον 2πλάσια ή ίσως 3πλάσια σε σύγκριση με το (σχετικό μεταπτυχιακό).
Η προϋπηρεσία του Επικουρικού Ιατρού και του παρατασιακού ειδικευόμενου με ειδικότητα εξισώνεται , αυτό εκτός από το ότι είναι αποτρεπτικό ένα ιατρό να διεκδικήσει θέση επικουρικού δεν είναι και δίκαιο για κάποιον που άφησε την θέση και σε πολλές περιπτώσεις την οικογένεια του για να έχει την προϋπηρεσία του επικουρικού.Εκτός από αυτό αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι αρεστοί των Διευθυντών θα παραμένουν στην θέση τους ως παρατασιακοί μετά το τέλος της ειδικότητας. Από την φύση της σύμβασης άλλωστε ο επικουρικός και ο ειδικευόμενος ανεξάρτητα αν έχει ειδικότητα και είναι σε παράταση δεν έχουν τις ίδιες ευθύνες και υποχρεώσεις ώστε να λαμβάνουν και τον ίδιο βαθμό προυπηρεσίας.
Στον ίδιο πίνακα διαπιστώνεται ότι η προϋπηρεσία σε νοσοκομείο του εξωτερικού σε έμμισθη θέση έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από την αντίστοιχη σε ελληνικό νοσοκομείο. Ο νομοθέτης σε αυτή την περίπτωση ουσιαστικά παροτρύνει τους νέους ιατρούς να φύγουν στο εξωτερικό αν θέλουν να έχουν ελπίδα να διεκδικήσουν μία θέση στην Ελλάδα. Η προυπηρεσία στο εξωτερικό σε εξειδικευμένη με αυστηρά κριτήρια θέση με αυστηρά προσδιορισμένες αρμοδιότητες του Ιατρού θα μπορούσε κατά περίπτωση να δίνει περισσότερα μόρια.
Ο παρατασιακός ειδικευόμενος με τίτλο ειδικότητας ασκεί χρέη ειδικευόμενου ιατρού. Επομένως δε μπορεί το έργο του να υπολογίζεται ως προϋπηρεσία ειδικού ιατρού! Κατανοώ ότι η διάταξη αυτή πρόσπαθεί να αντιμετώπίσει τα προβλήματα έλλειψης ειδικευομένων ιατρών, αλλά τελικά καταλήγει στην ισοπέδωση.
–Αν επιθυμείτε να πριμοδοτήσετε ως ένα βαθμό αυτό το έργο, ίσως θα μπορούσατε να προτείνετε ένα συντελεστή 0.5 η κάτι ανάλογο;
Θεωρώ ότι στο πεδίο της προϋπηρεσίας θα πρέπει να αξιολογείται και να προσμετράται αντίστοιχα και η δραστηριότητα ενός Ιατρού ως Ακαδημαϊκού Υποτρόφου. Οι Ιατροί που υπηρετούν ως Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι (Νόμος 4452/2017) προσλαμβάνονται μετά από προκήρυξη και εργάζονται σε Πανεπιστημιακά Εργαστήρια και Κλινικές με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου όπως και οι επικουρικοί Ιατροί ενώ συμμετέχουν στο πρόγραμμα εφημεριών εφόσον το τμήμα, στο οποίο υπηρετούν εφημερεύει(Εγκύκλιος Α3α/οικ.71911-18/09/2015). Είναι προφανές ότι μια τέτοια δραστηριότητα σε τίποτα δεν υπολείπεται αυτής ενός επικουρικού Ιατρού, πόσο μάλλον αυτής των παρατασιακών ειδικευομένων, όπου δε γίνεται διάκριση εάν έχουν επιτύχει στις εξετάσεις ειδικότητας ή όχι. Επομένως είναι επιβεβλημένη η αναγνώριση της δραστηριότητας ενός Ιατρού Ακαδημαϊκού υποτρόφου ως προϋπηρεσία για την κατάληψη θέσης στο ΕΣΥ.
Κλινική προυπηρεσία (Επικουρικός στην Ελλάδα πχ στα Γρεβενά η στον Αγιο Νικόλαο και το «Ρεθεμνος» ) έχει συντελεστή 1.85 ενώ στο John Radicliffe στην Οξφόρδη και στο Pitié-Salpêtrière στο Παρίσι έχει 2.0……. τι να πω!!!!!!
«Με τη δεύτερη ομάδα ερωτήσεων αξιολογείται η εν γένει προσωπικότητα του υποψηφίου, όπως αυτή προσδιορίζεται με βάση την ικανότητα αντίληψης του γενικότερου περιβάλλοντος που διαμορφώνειτο πλαίσιο της στρατηγικής για το δημόσιο σύστημα υγείας,την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών σε συνδυασμό με την ικανότητα επίδειξης συλλογικού πνεύματος όπως αυτό εκφράζεται με την ενεργητική συμβολήστην διαμόρφωση και υλοποίηση
της στοχοθεσίας της μονάδας,τηδυνατότητα ανταπόκρισης σε έκτακτες καταστάσεις, το σεβασμό στα δικαιώματα των ληπτών υπηρεσιών υγείας
, την ικανότητα συμβολής στην εύρυθμη λειτουργία της μονάδας και την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών που αυτή παρέχει. »
Αστεία πράματα. Η παράγραφος αυτή είναι το εφαλτήριο για την πρόσληψη συμπαθούντων και υμετέρων. Είναι το παραθυράκι επισημοποιημένο. Παραμένεται στη λογική των δικών μας παιδιών με αυτή.
Κύριε Υπουργέ,
Η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν θέλετε να προσελκύσετε, ιδιαίτερα σε διευθυντικές θέσεις Ιατρούς με αξιόλογο επιστημονικό έργο που θα συμβάλλουν εκτός από το κλινικό και στο εκπαιδευτικό έργο των κλινικών που χορηγούν πλήρη ειδικότητα, πρέπει να μοριοδοτηθεί περισσότερο το επιστημονικό και το εκπαιδευτικό έργο. Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύει να πληρωθούν οι διευθυντικές θέσεις σημαντικών κλινικών, κλειδιά για το σύστημα, με Ιατρούς που έχουν άφθονη ποσοτική προϋπηρεσία αλλά ελάχιστα ποιοτική, σε υπολειτουργούντα τμήματα Νοσοκομείων και ΚΥ.
Γεώργιος Λ. Αντωνάκης
Αν. Καθ. Μαιευτικής-Γυναικολογίας
Πανεπιστήμιο Πάτρας
Συνεχίζοντας στο ίδιο πνεύμα, εάν θέλετε να μοριοδοτήσετε την προϋπηρεσία της παράτασης στην ειδικότητα, μπορείτε να δημιουργήσετε μία ακόμα στήλη με συντελεστή 1,05 ή 1,10 για κάθε μήνα παράτασης στην ειδικότητα (ανεξαρτήτως εάν ήταν πριν ή μετά την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας, αφού ο νομοθέτης δεν το διαχωρίζει στη σύμβαση της παράτασης που υπογράφουμε στην μία ή στην άλλη περίπτωση).
Έχετε δημιουργήσει πολλαπλές κλίμακες διαφορετικής μοριοδότησης ανάλογα με τον εργοδότη: ιδιωτικό ιατρείο/δημόσιος ασφαλιστικός φορέας/ΠΦΥ/δημόσιο νοσοκομείο Ελλάδας/δημόσιο νοσοκομείο εξωτερικού κλπ., δηλαδή εξ ορισμού δίνετε προβάδισμα σε υποψηφίους ανεξαρτήτως ποιοτικών κριτηρίων (πχ εργασία σε ιατρείο του ΙΚΑ λιγότερο από εργασία σε Κέντρο Υγείας). Στο ίδιο κλίμα, εργασία σε νοσοκομείο επαρχιακής πόλης στο εξωτερικό μετράει περισσότερο από εργασία στον Ευαγγελισμό με τα χιλιάδες περιστατικά σε κάθε εφημερία. Επίσης, ο παρατηρητής σε νοσοκομείο του εξωτερικού πριμοδοτείται εξαιρετικά (αν και συνήθως έχουν ελάχιστες ευθύνες ως παρατηρητές, ενώ πολλές φορές δεν έχουν ούτε δικαίωμα να αναλάβουν ασθενείς). Το σωστό θα ήταν η προϋπηρεσία να μετράται μόνο χρονικά στην παρούσα φάση, και στη διάρκεια της συνέντευξης ο κάθε υποψήφιος να αποδεικνύει τα ποιοτικά στοιχεία της προϋπηρεσίας του και να μοριοδοτείται αναλόγως.
Επιπρόσθετα, ο διδακτορικός τίτλος τιμάται στα 60 μόρια, όσο δηλαδή και η παρακολούθηση 1-1,8 συνεδρίων κατά έτος για 5 έτη. Κατάφορη αδικία, αφού η απόκτηση διδακτορικού τίτλου απαιτεί 3 ή 4 χρόνια εντατικής ερευνητικής δουλειάς, έρευνας στη διεθνή βιβλιογραφία και συγγραφή της διατριβής. Στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που λαμβάνονται υπ’ όψιν τα αντικειμενικά κριτήρια των υποψηφίων το διδακτορικό βαθμολογείται με 400 μόρια, σχεδόν στο 40% του βαθμού του πτυχίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης του υποψηφίου – εδώ γιατί το υποβαθμίζετε τόσο πολύ;
Τέλος, σε όλους τους διαγωνισμούς για προσλήψεις στο δημόσιο με τα αντικειμενικά κριτήρια του ΑΣΕΠ ή και στον ιδιωτικό τομέα η προϋπηρεσία υπολογίζεται με μονάδα μέτρησης το μήνα – εδώ γιατί επιλέγετε το εξάμηνο; μήπως για να μειωθούν τα μόρια προϋπηρεσίας των υποψηφίων; εάν ένας υποψήφιος έχει προϋπηρεσία 5 μηνών θα βαθμολογηθεί με μηδέν για παράδειγμα.
Όσον αφορά στην εκπαιδευτική δραστηριότητα ως εκπαιδευόμενος, τα συνέδρια -σεμινάρια – ημερίδες θα πρέπει να αφορούν στη συνολική σταδιοδρομία του κρινόμενου και όχι μόνο στην τελευταία πενταετία, όπως άλλωστε αντίστοιχα συμβαίνει στην προϋπηρεσία και το επιστημονικό έργο.
Στην προϋπηρεσία σε δημόσιο νοσοκομείο θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι ειδικευμένοι Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι Πλήρους Απασχόλησης (χωρίς ιδιωτικό ιατρείο), οι οποίοι αναλαμβάνουν πλήρες τακτικό κλινικό έργο με εφημερίες, οι οποίες και πληρώνονται αντίστοιχα με τους λέκτορες. Πολλές πανεπιστημιακές κλινικές νοσοκομείων του ΕΣΥ στηρίζουν τη λειτουργία τους σε αυτούς τους ιατρούς. Δεν είναι δυνατό να αποκλείονται τελείως από τη βαθμολόγηση ενώ συμπεριλαμβάνονται οι παρατασιακοί ειδικευόμενοι, οι οποίοι έχουν σύμβαση εργασίας και ευθύνες ειδικευόμενου.
Στις παιδιατρικές ειδικότητες πρέπει να μοριοδοτείται και η λήψη υποειδικότητας, είτε στην Ελλάδα (νεογνολογία, εντατική θεραπεία) ή στο εξωτερικό σε ειδικό κέντρο
Στις μετεκπαιδευτικές δραστηριότητες πρέπει να γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ¨
1. Ιατρικών
2. Άλλων πχ για εκπαίδευση, διδασκαλία, προστασία ενηλίκων ή παιδιών, διαχείρηση προσωπικού
Ο σύγχρονος ιατρός πρέπει να μπορεί να έχει και διοικητικές ικανότητες για να διαχειρίζεται την ομάδα του
Τα νοσοκομεία του εξωτερικού χωρίζονται επίσης σε γενικά και ειδικά ειδικά για τις παιδιατρικές υποειδικότητες. Πρέπει να γίνει διαχωρισμός πχ:
1. DGH-District General Hospital
2. Tertiary Hospital
Τι θα εφαρμοστεί όμως με τη μοριοδοτηση των επικουρικων ιατρών του ΠΕΔΥ – πρωτοβάθμιας υγείας που εδώ και 3 έτη ανελλιπώς όπως εγώ π. χ. εφημερευω 6 ημέρες μηνιαίως σε νοσοκομείο με μετακίνηση και μάλιστα τριτοβάθμιο; Αυτή η προϋπηρεσία θα πάει στράφι δε θα αναγνωριστεί;
Στο άρθρο 3, στον πίνακα 1α για την προϋπηρεσία, η εμπειρία του παρατασιακού ειδικευόμενου βαθμολογείται με συντελεστή 1,85. αυτό είναι τελείως λάθος, καθότι παραμένει νομικά ειδικευόμενος στο τμήμα/κλινική και τελεί πάντα υπό την επίβλεψη επιμελητή/μέλους ΔΕΠ. δεν είναι δυνατόν να εξομοιώνεται ο ειδικευόμενος με τον επιμελητή του ΕΣΥ (επί θητεία ή επικουρικό),αυτό δεν υφίσταται ούτε καν μισθολογικά. μεγάλο λάθος και πρέπει να το διορθώσετε, ο παρατασιακός ειδικευόμενος παραμένει ειδικευόμενος και πρέπει να εξαλειφθεί εντελώς από την προϋπηρεσία. αλλιώς είναι κατάφορη αδικία προς όλους τους υπόλοιπους υποψηφίους.
Δηλαδή θα βάζουμε μόνο για 5 θέσεις στην Α A και Β ΥΠΕ Γ και Δ ΥΠΕ όπου είναι το 70 % των νοσοκομειακων θέσεων ΕΣΥ .Περα απο αδικο ποιους εξυπηρετουμε αυτους που θα εχουν πληροφόρηση ποτέ θα ανοίξουν τις θέσεις .
Αν κάποιος δεν πάρει θέση σε αυτές τις 5 θα αποκλείεται από άλλες?
Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα παρακαλώ να κάνω μια παρέμβαση. Οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων δηλ.Διδακτορικού Διλπώματος και Μάστερ πρέπει να μοιριοδοτούνται απλόχειρα και να προηγούνται αυτών που δεν έχουν. Έτσι θα ασχοληθούν περισσότεροι Ιατροί με τισ μεταπτυχιακές σπουδές και θα ανέβη το επιστημονικό τους επίπεδο.
το 50% που δίνεται στον επίπεδο της προϋπηρεσίας είναι πολύ υψηλό. γνώσεις στις νέες τεχνολογίες της Ιατρικής χρειάζονται οι Ιατροί και όχι… Αρχαιότητα.
Αλήθεια η προυπηρεσια στο ΕΣΥ γιατί καταργείται
Τα άγονα που υπηρετουν οι ιατροί ΕΣΎ με φιλότιμο και την υποστελεχωση γιατί δεν αναγνωρίζονται.
Αν θέλουν κάποιοι να έρθουν από το εξωτερικό ας έρθουν και να δέχονται να υπηρετουν και σε καθεστώς υπερεφημερευσης υποστελεχωσης να τους περικόπτουν τις εφημερίες λόγω πλαφόν 9% και να μην λαμβάνουν άδειες ρεπό και να μην μπορούν να προγραμματίζουν την ζωή τους στην Περιφέρεια φυσικά και όχι στα Αστικά κέντρα.
Η κατοχη τιτλου εξειδίκευσης στην ειδικότητα γιατί δεν μοριοδοτείται για την κρίση
Ισότιμα με το διδακτορικό. Δίδεται μετά απο εξετάσεις κρατικές και μετά από αναγνωρισμένο κύκλο εκπαίδευσης ειδικευμένου ιατρού σε αναγνωρισμένο κέντρο της ημεδαπής ?οι γνώσεις και οι ικανότητες εφαρμόζονται στην κλινική εμπειρία.
Δηλαδή όποιος έρχεται από το εξωτερικό θα λαμβάνει μεγαλύτερη βαθμολογία από τον αξιολογημενο στο ΕΣΥ ιατρό ακόμη και αν είναι στο εξωτερικό σε θέση ειδικευομενου?
Η κατοχή γλώσσας δε μοριοδοτείται?
Γ κατοχή ικανοτήτων στον υπολογιστή μέσω πτυχίου δεν μοριοδοτείται?
Γιατί τα κριτήρια μοριοδότησης στους ιατρούς του ΤΟΜΥ είναι διαφορετικά από αυτούς του ΕΣΥ?Άλλους ιατρούς εχουμε?
Ο βαθμός πτυχίου δεν μοριοδοτείται? Στα ΤΟΜΥ γιατί ισχύουν όλα κατά ΑΣΕΠ?
Ειναι απαραδεκτο το οτι εξισωνονται οι προυπηρεσιες του επικουρικου με την προυπηρεσια του ειδικευμενου με ειδικοτητα!!
Απαξιωνεται πληρως η θεση του επικουρικου ιατρου που διοριζεται σε θεση επιμ.β καθως τον εξισωνεται με τον ειδικευμενο γιατρο αλλα σε θεση ειδικευομενου.
Ειναι ξεκαθαρο οτι ευννοει αυτους που εφυγαν στο εξωτερικο καθως τους χορηγει μεγαλη μοριοδοτηση στην προυπηρεσια εναντι των κοροιδων που εμειναν (ενω μπορουσαν ενδεχομενος κι αυτοι να φυγουν) και οπως κι εσεις εχετε Κε Υπουργε ομολογησει στηριξαν το συστημα με υπευθυνοτητα σε θεσεις υψηλης ευθυνης…Η επιβραβευση τους ειναι η χαμηλοτερη μοριοδοτηση τους εναντι αυτων που εφυγαν στο εξωτερικο!!!
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πριμοδοτείτε τους γιατρούς που έχουν εμπειρια σε νοσοκομεία του εξωτερικού περισσότερο απ’ ότι τους γιατρούς που δουλεύουν και δίνουν την ψυχή τους καθημερινά στο ελληνικο νοσοκομείο.Νομιζω ότι πρέπει τουλάχιστον να στηριχθούν αυτοί που πράγματι στηρίζουν την ελληνική δημόσια υγεία έμπρακτα!Επίσης σε ότι αφορά τα συνέδρια και τη μοριοδοτηση θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τα μόρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης από οργανισμούς όπως το uptodate.Στη μοριοδοτηση επίσης πρέπει να δίνεται βαρύτητα και στο βαθμό πτυχίου ώστε να ανταμείβονται αυτοί που έχουν προσπαθήσει ειλικρινά!Γιατί γνωρίζετε ότι πολλά από τα προσόντα που πριμοδοτουνται δεν είναι απόλυτα αξιοκρατικά και δεν δίνονται σε όλους ισότιμα οι ευκαιρίες!πχ ομιλίες σε συνέδρια κοκ
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πριμοδοτείται τους γιατρούς που έχουν εμπειρια σε νοσοκομεία του εξωτερικού περισσότερο απ’ ότι τους γιατρούς που δουλεύουν και δίνουν την ψυχή τους καθημερινά στο ελληνικο νοσοκομείο.Νομιζω ότι πρέπει τουλάχιστον να στηριχθούν αυτοί που πράγματι στηρίζουν την ελληνική δημόσια υγεία έμπρακτα!Επίσης σε ότι αφορά τα συνέδρια και τη μοριοδοτηση θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τα μόρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης από οργανισμούς όπως το uptodate.Στη μοριοδοτηση επίσης πρέπει να δίνεται βαρύτητα και στο βαθμό πτυχίου ώστε να ανταμείβονται αυτοί που έχουν προσπαθήσει ειλικρινά!Γιατί γνωρίζετε ότι πολλά από τα προσόντα που πριμοδοτουνται δεν είναι απόλυτα αξιοκρατικά και δεν δίνονται σε όλους ισότιμα οι ευκαιρίες!πχ ομιλίες σε συνέδρια κοκ
απιστευτη αδικια να πριμοδοτουνται με υψηλοτερο συντελεστη οσοι εχουν υπηρετησει σε νοσοκομεια του εξωτερικου σε σχεση με οσους υπηρετησαν στο ελληνικο ΕΣΥ.
κατα τα αλλα η ηγεσια του Υπουργειου μιλαει για brain drain!