1. Το Κράτος μεριμνά για την προαγωγή και την πρακτική εφαρμογή των σύγχρονων γνώσεων και υψηλών διεθνών προδιαγραφών σε θέματα φυσικού τοκετού.
2. Τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, τα νοσοκομεία που εποπτεύονται από τα Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εθνικής Άμυνας, καθώς και οι ιδιωτικές κλινικές, δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες φυσικού τοκετού. Για τον σκοπό αυτόν οι φορείς του πρώτου εδαφίου δύνανται να αναπτύσσουν, οργανώνουν και λειτουργούν κέντρα φυσικού τοκετού, τα οποία υπάγονται οργανικά και λειτουργικά στο Μαιευτικό-Γυναικολογικό Τμήμα τους.
3. Τα κέντρα φυσικού τοκετού αναγνωρίζονται ως τέτοια και πιστοποιούνται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Υγείας, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), εφόσον πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις, που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 49.
Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ"ΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
ΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Άρθρο 3 Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος προκαταρκτικής κλινικής άσκησης έξι (6) μηνών σε νοσοκομείο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Συμβούλια κρίσης και επιλογής ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4498/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποβολή υποψηφιότητας και διαδικασία κρίσης/τοποθέτησης σε θέσεις ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4498/2017
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 6 Περιορισμοί στην υποβολή υποψηφιότητας για θέση ιατρού κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 5 και 7 άρθρου 23 ν. 2519/1997
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 7 Προκήρυξη θέσεων ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας με καθεστώς μερικής απασχόλησης – Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Κατάργηση προκηρύξεων και αποδέσμευση θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Κωλύματα διορισμού ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 27 ν. 1397/1983
- 155 ΣχόλιαΆρθρο 10 Απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα των ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας και των ιατρών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων – Τροποποίηση περ. α’ παρ. 1 και αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11 Επιλογή και αξιολόγηση Συντονιστών Διευθυντών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ορισμός προϊσταμένου σε ιατρικά τμήματα ή μονάδες και σε φαρμακευτικά τμήματα– Αντικατάσταση παρ. 8 άρθρου 7 ν. 2889/2001
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 13 Αξιολόγηση επικουρικού ιατρικού και οδοντιατρικού προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Πειθαρχική ευθύνη επικουρικού ιατρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. ι’ παρ. 2 άρθρου 21 ν. 3580/2007Άρθρο 14 Πειθαρχική ευθύνη επικουρικού ιατρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. ι’ παρ. 2 άρθρου 21 ν. 3580/2007
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΑΙΘΡΟΥ Άρθρο 15 Διαδικασία τοποθέτησης ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 Καθορισμός ομάδων νοσοκομείων και θέσεων ιατρών για απόκτηση ειδικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Χρόνος άσκησης στο εξωτερικό για απόκτηση ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 5 ν. 2194/1994
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Συμμετοχή στις εξετάσεις για απόκτηση τίτλου ειδικότητας – Αντικατάσταση περ. α’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 19 Νόμιμη απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 20 Μετεκπαίδευση ιατρών ή οδοντιάτρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Χορήγηση βεβαίωσης άσκησης ιατρικού και οδοντιατρικού επαγγέλματος – Τροποποίηση άρθρου 113 ν. 4600/2019
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Άρθρο 22 Δυνατότητα σύστασης αυτοτελούς Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών σε νοσοκομεία δυναμικότητας κάτω των τριακοσίων (300) κλινών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 6 ν. 2889/2001
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 23 Οικονομικό κίνητρο σε ιατρούς εξειδικευμένους στην επείγουσα ιατρική που υπηρετούν σε Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, ιατρούς που ασκούνται στην εξειδίκευση της επείγουσας ιατρικής και ιατρούς άνευ τίτλου εξειδίκευσης στην επείγουσα ιατρική που υπηρετούν σε Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Σύσταση και διάρθρωση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1278/1982ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Σύσταση και διάρθρωση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1278/1982
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25 Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 και προσθήκη παρ. 4 έως 6 στο άρθρο 2 ν. 1278/1982
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διοικούσα Επιτροπή και Επιτροπές για την υποβοήθηση του έργου του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1278/1982
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 27 Προϋποθέσεις απόκτησης νοσηλευτικής ειδικότητας και εξειδίκευσης – Τροποποίηση παρ. 13 και 15 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 28 Κώδικες Δεοντολογίας νοσηλευτών/νοσηλευτριών, επισκεπτών/επισκεπτριών υγείας, μαιών/μαιευτών και βοηθών νοσηλευτών/νοσηλευτριών – Αντικατάσταση άρθρου 114 ν. 2071/1992
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθηκοντολόγιο νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 10 ν. 3754/2009
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Κώδικας Δεοντολογίας Εργοθεραπευτών – Προσθήκη άρθρου 84Α στον ν. 4461/2017
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 31 Επαγγελματικά δικαιώματα επαγγελματιών υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 33 Εποπτεία Υπουργού Υγείας επί των Οδοντιατρικών Συλλόγων και της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας– Αντικατάσταση άρθρου 74 ν. 1026/1980 – Αρμοδιότητες περιφερειών στον τομέα της υγείας – Τροποποίηση στοιχ. 12 υποπερ. ΙΙ περ. Ζ’ παρ. ΙΙ άρθρου 186 ν. 3852/2010ΜΕΡΟΣ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 33 Εποπτεία Υπουργού Υγείας επί των Οδοντιατρικών Συλλόγων και της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας– Αντικατάσταση άρθρου 74 ν. 1026/1980 – Αρμοδιότητες περιφερειών στον τομέα της υγείας – Τροποποίηση στοιχ. 12 υποπερ. ΙΙ περ. Ζ’ παρ. ΙΙ άρθρου 186 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ρυθμίσεις για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οπτικών και Οπτομετρών – Προσθήκη άρθρου 93Α στον ν. 4486/2017Άρθρο 34 Ρυθμίσεις για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οπτικών και Οπτομετρών – Προσθήκη άρθρου 93Α στον ν. 4486/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Δυνατότητα αναστολής των αρχαιρεσιών επαγγελματικών συλλόγων που λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας
- 623 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
- 338 ΣχόλιαΆρθρο 37 Υπηρεσίες κατ’ οίκον μαιευτικής φροντίδας – «Μαίες στο σπίτι»
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ι΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ Άρθρο 38 Διακομιδές ασθενών νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που ανήκουν κατά κυριότητα στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 2367/1953Άρθρο 39 Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που ανήκουν κατά κυριότητα στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 2367/1953
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΑ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 40 Δυνατότητα χρήσης του όρου «ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ» στην επωνυμία ή στον διακριτικό τίτλο ιδιωτικών κλινικών – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 33 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού κλινών ειδικότητας παιδοορθοπαιδικής και παιδοωτορινολαρυγγολογίας για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικής γενικής κλινικής – Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4600/2019Άρθρο 41 Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού κλινών ειδικότητας παιδοορθοπαιδικής και παιδοωτορινολαρυγγολογίας για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικής γενικής κλινικής – Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Παράταση ισχύος αδειών ίδρυσης ιδιωτικών κλινικώνΆρθρο 42 Παράταση ισχύος αδειών ίδρυσης ιδιωτικών κλινικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ίδρυσης ιδιωτικής κλινικής – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Μεταβατικό νομικό καθεστώς της κτιριακής επέκτασης και αύξησης κλινών των ιδιωτικών κλινικών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 47 ν. 4600/2019Άρθρο 45 Μεταβατικό νομικό καθεστώς της κτιριακής επέκτασης και αύξησης κλινών των ιδιωτικών κλινικών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 47 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΙΒ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Άρθρο 46 Επιτροπή αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείαςΜΕΡΟΣ ΙΒ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Άρθρο 46 Επιτροπή αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Υποχρέωση καταχώρισης στο Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 120 ν. 4600/2019Άρθρο 47 Υποχρέωση καταχώρισης στο Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 120 ν. 4600/2019
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΓ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ Άρθρο 48 Σειρά προτίμησης αιτήσεων για την απόκτηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου – Τροποποίηση περ. β) άρθρου 3 ν. 1963/1991
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προμήθεια κλειστών μονάδων, πλοίων και αεροπλάνων με φάρμακα, ναρκωτικά και αντιβιοτικά φάρμακα από τα φαρμακείαΆρθρο 49 Προμήθεια κλειστών μονάδων, πλοίων και αεροπλάνων με φάρμακα, ναρκωτικά και αντιβιοτικά φάρμακα από τα φαρμακεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Εταιρεία εκμετάλλευσης φαρμακείου ειδικού τύπου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Ωράριο λειτουργίας φαρμακαποθηκώνΆρθρο 51 Ωράριο λειτουργίας φαρμακαποθηκών
- 32 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΔ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Τελικές διατάξειςΆρθρο 53 Τελικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΕ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 56 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Οκτωβρίου 2022, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Νοεμβρίου 2022, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
623 Σχόλια 1601 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Ειναι καιρός η Ελλάδα να αποκτήσει κέντρα τοκετών ώστε οι γυναίκες να μπορούν να γεννήσουν με ιδιωτικότητα, σεβασμό κ ασφάλεια, ως εναλλακτική του τοκετού στο σπίτι.
Επίσης,θέλουμε το μαιοκεντρικο μοντέλο παρακολούθησης εγκυμοσύνης χαμηλού κινδύνου στην Ελλάδα! Θέλουμε η μαία μας ή η ομάδα μαιών μας να μπορεί να μας παρέχει ολοκληρωμένη φροντίδα χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουμε στους γυναικολόγους που δεν σέβονται, οι περισσότεροι, τις επιθυμίες μας και τις επιλογές μας, και συνεχώς πιέζουν για διάφορες παρεμβάσεις που έχουν αρνητικά αντίκτυπα σωματικά, ψυχολογικά συναισθηματικά και πρωτίστως δεν στηρίζονται στα νέα δεδομένα της Μαιευτικής.
Ευελπιστούμε ως φοιτητριες, μαίες και μητερες αυτές τις αλλαγές…και ακόμη περισσότερες στο μέλλον!
Υποστηρίζω το φυσικό τοκετό, την δημιουργία επαγγελματικών χώρων για την αντιμετωπίση της μαιευτικής βίας.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα,όπου οι γυναίκες
μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς
παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική
υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση
τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς
ρυθμίσεις
Μακάρι να πάρουμε οι μαίες όσα διακαιώματα μας ανήκουν ώστε να μπορούμε να ασκούμε τι επάγγελμά μας χωρίς εμπόδια… Εμπόδια ανύπαρκτα εδώ και χρόνια σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης θα ήθελα να σημειώσω ότι απαραίτητο είναι να εντάσσονται στο σύλλογο,όλες οι μαίες ανεξαρτήτως εάν έχουν πτυχίο από δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Είμαστε μαίες και δυστυχώς παλεύουμε να ασκήσουμε το επάγγελμά μας μετ’ εμποδίων στη χώρα που τόσο αγαπάμε!
Τα υψηλά ποσοστά καισαρικών τομών στη χώρα μας (υψηλότερα από το όριο που έχει θέσει ο ΠΟΥ) , καταδεικνύουν την αναγκαιότητα προαγωγής του φυσικού και φυσιολογικού τοκετού. Η μαία, σύμφωνα με τον ορισμό του επαγγέλματος και τα επαγγελματικά δικαιώματα, είναι ο κατάλληλος επαγγελματίας υγείας για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η δημιουργία αυτόνομων κέντρων τοκετού δεν έχει ως κέντρο την ιατρική περίθαλψη , αλλά την μαιευτική (μαιοκεντρική φροντίδα- midwifery-led-care). Δηλαδή υπεύθυνες για τη λειτουργία και το σχεδιασμό πρέπει να είναι οι μαίες. Σημαντική είναι η διασύνδεση των κέντρων αυτών με άλλες μονάδες και επαγγελματίες υγείας, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το μοντέλο λειτουργεί σε πολλές χώρες στο εξωτερικό, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με καλό περιγεννητικό αποτέλεσμα για μητέρες-νεογνά. Τέτοια κέντρα έχουν επίσης καλή σχέση κόστους-οφέλους.
Καλό είναι να γίνει αναδρομή στην επίσημη βιβλιογραφία και τα διεθνή πρότυπα, ώστε τα Κέντρα Τοκετού στην Ελλάδα να δομηθούν σωστά από την αρχή.
Μονο οι γυναίκες κι οι οικογένειες τους που έχουν δεχτεί μαιευτικη βία μπορούν να αντιληφθούν ποσο σημαντικό είναι να μην υπάρχουν παρεμβάσεις στον τοκετό.
Ως γυναίκες που γεννάμε τα παιδιά μας ζητάμε τοκετους χωρίς παρεμβάσεις και λιγότερες καισαρικες στη χώρα μας.
Ο τοκετός είναι ένα φυσιολογικό γεγονός και όταν δεν υπάρχει παθολογια οι μαίες μπορούν να τον στηρίξουν καλύτερα από τους γιατρούς.
Τα κέντρα τοκετού ειναι ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ δομές που λειτουργούν εντός, εκτός ή πλησίον των νοσοκομείων αναφοράς.
Μαίες έχουν τη διοικητική και οργανωτική ευθύνη τους και προάγουν τον τοκετό χωρίς παρεμβάσεις.
Στηρίζουμε και υποστηρίζουμε τα κέντρα τοκετού και τις μαίες μας. Ο φυσιολογικός τοκετός με αγάπη και ενσυναίσθηση πρέπει πλέον να είναι δικαίωμα όλων των γυναικών.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
ΣύνδεσμοςΖητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες
μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς
παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική
υποστήριξη.
27%
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση
της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη
δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση
τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς
ρυθμίσεις.
Χαιρετίζουμε την αναγνώριση της προώθησης του φυσιολογικού τοκετού μέσα από την διουμιουργία κεντρων τοκετού.
Τα κέντρα τοκετού είναι αυτόνομα,εντός, εκτός και πλησίον μαιετικών κλινικών δημοσίων ή ιδιωτικών με διοικηση και επάνδρωση από μαίες. Τούτο είναι θεσμοθετημένο και λειτουργεί πολλάκις ετη σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο.
Το να εξανθρωπιστούν οι παρούσες αίθουσες τοκετών αποτελεί μια ανγκαιότητα τόσο για την εξέλιξη μιας γέννας όσο και για τον σεβασμό της επιτόκου και του νεογνού.
Με βαση την εκθεση του ΠΟΥ που κατατέθηκε το 2016 έθεσε ώς πρώτο και απαραίτητο την- Αδειοδότηση μαιευτικών μονάδων σε διάφορα επίπεδα φροντίδας, έτσι ώστε να αναπτυχθούν
προδιαγραφές όσον αφορά τη δομή, την οργάνωση, τον εξοπλισμό, το ανθρώπινο δυναμικό καθως η μαιευτική φροντίδα αποτελεί την εξασφαλιση του φύσιολογικού τοκετού αλλά και την συνεχίζομενη φροντίδα μητέρας- βρέφους στην χώρα μας.
Συγκεκριμένα, με βάση το παρόν σχέδιο νόμου, Μέρος Θ, ρυθμίσεις για τη μαιευτική περίθαλψη άρθρο 36 όπου προτάσσει τη δημιουργία «κέντρων φυσικού τοκετού» επισημαίνεται ότι:
1. Ο φυσιολογικός τοκετός περιγράφει μια εγγενή βιολογική διαδικασία του ανθρώπινου είδους, που δύναται να περατωθεί εντός δημόσιων και ιδιωτικών κλινικών, αλλά και εκτός αυτών, όπως άλλωστε ίσχυε και θα ισχύει σε όλη την ελληνική επικράτεια και διεθνώς. Λαμβάνοντας υπόψη τις συστάσεις του ΠΟΥ για τη χώρα μας σε σχέση με το υψηλό ποσοστό καισαρικών τομών, η δημιουργία Κέντρου Τοκετού στην Ελλάδα αποδεικνύει έμπρακτα και επιστημονικά την αναγνώριση των συστάσεων του ΠΟΥ και τη συμμόρφωσή μας με τις διεθνείς πρακτικές που εξασφαλίζουν την καλύτερη περιγεννητική υγεία μητέρας – παιδιού.
2. Με το σχέδιο νόμου αναγνωρίζεται η προσπάθεια να θεσμοθετηθούν τα Birth Centers, ωστόσο η ελληνική απόδοση θα πρέπει να είναι Κέντρα Τοκετού.
3. Τα Κέντρα Τοκετού παγκοσμίως είναι αυτοτελείς, αυτόνομες δομές με μαιευτική διεύθυνση και διαχείριση. Ουδέποτε στη βιβλιογραφία δεν περιγράφονται ως δομές με ιατρική διοίκηση εντός των κλινικών.
4. Τα Κέντρα Τοκετού απευθύνονται σε γυναίκες χαμηλού κινδύνου. Σε περίπτωση επιπλοκής ή επιθυμίας της γυναίκας, η επίτοκος, η λεχωίδα ή το νεογνό, μεταφέρονται στην κλινική διασύνδεσης για περαιτέρω ιατρική φροντίδα.
5. Τα Κέντρα Τοκετού χαρακτηρίζονται κυρίως από τη θέσπιση και τήρηση πρωτοκόλλων για τη συνεχιζόμενη μαιευτική φροντίδα της επιτόκου σ’έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο.
6. Η αποτελεσματικότητα των Κέντρων Τοκετού επιβεβαιώνονται με έρευνες παγκοσμίως και αφορούν την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, τη μείωση των παρεμβάσεων, των προκλήσεων τοκετού, των καισαρικών τομών, την ανάδειξη της εξατομικευμένης μαιευτικής φροντίδας, την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων, την αύξηση της ικανοποίησης των γυναικών, τη μείωση της επιλόχειας κατάθλιψης και των ψυχικών διαταραχών, τη μείωση της υπογεννητικότητας, τη μείωση του οικογενειακού προϋπολογισμού και τη μείωση του κόστους των νοσήλειων που αφορούν περίπου το 85% των περιστατικών.
Ναι σε όλα!! Δικαιώματα στις μαιες, για μια ασφαλή περίθαλψη των γυναικών!!
Κέντρα φυσικού τοκετού από ΜΑΙΕΣ, έτσι όπως λειτουργούν παγκοσμίως!
Αεξάρτητες δομές συνδεδεμένες με νοσοκομεία σε περιπτώσεις μεταφοράς.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ο τοκετός είναι μια φυσιολογική λειτουργία του σώματος κι όταν δεν υπάρχει κάποια ένδειξη δεν πρέπει να παρεμβαινουμε σε αυτή.
Τα κέντρα φυσικού τοκετού ειναι οι πιο κατάλληλες δομές για να γεννάνε οι γυναίκες χωρίς παρεμβάσεις και με μαιες που σέβονται τη διαδικασία του τοκετού. Οι γιατροί ειναι για την παθολογια και μόνο τότε πρέπει να συμμετέχουν.
Ο τοκετός δεν είναι ιατρική πράξη αλλά φυσιολογικό γεγονός. Ο μαιευτικός κλάδος θα έπρεπε να έχει αυτονομία, το ίδιο και τα Κέντρα Τοκετού για τα οποία γίνεται λόγος στην παρούσα διαβούλευση. Ναι μεν διασύνδεση με Μαιευτικές- Γυναικολογικές Κλινικές ή Τμήματα πλησίον τους με σκοπό την άρρηκτη συνεργασία αλλά υπό μαιευτική διεύθυνση και εποπτεία, όπως συμβαίνει διεθνώς. Με κύριο άξονα τους την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, χωρίς παρεμβάσεις και την εξατομικευμένη και συνεχή μαιευτική φροντίδα. Η Πολιτεία καλείται να ενισχύσει και να στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Πλέον εν έτη 2022 ζητάμε τόσο απλά και αυτονόητα πράγματα για να μπορέσουμε να φερουμε στον κόσμο το μελλον.
Ζητάμε:
Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ο τοκετός δεν είναι ιατρική πράξη αλλά φυσιολογικό γεγονός. Ο μαιευτικός κλάδος θα έπρεπε να έχει αυτονομία, το ίδιο και τα Κέντρα Τοκετού για τα οποία γίνεται λόγος στην παρούσα διαβούλευση. Ναι μεν διασύνδεση με Μαιευτικές- Γυναικολογικές Κλινικές ή Τμήματα πλησίον τους με σκοπό την άρρηκτη συνεργασία αλλά υπό μαιευτική διεύθυνση και εποπτεία, όπως συμβαίνει διεθνώς. Με κύριο άξονα τους την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, χωρίς παρεμβάσεις και την εξατομικευμένη και συνεχή μαιευτική φροντίδα. Η Πολιτεία καλείται να ενισχύσει και να στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Επιθυμούμε τη δημιουργία Κέντρα Τοκετού που θα διασυνδέονται με νοσοκομεία-κλινικές, συνταγογράφηση στις ανεξάρτητες μαίες/μαιευτές και καλυτέρευση των συνθήκων τοκετού στην Ελλάδα.
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία δημιουργίας κέντρων τοκετού. Είναι σημαντικό τα ζευγάρια να έχουν και αυτή την επιλογή για τον τοκετό τους.
Δεδομένου του μεγάλου αριθμού παρεμβάσεων κατά τον τοκετό, αλλά και του αριθμού των καισαρικών τομών που στη χώρα μας υπερβαίνει κατά πολύ τις διεθνείς συστάσεις, η δημιουργία κέντρων τοκετού είναι απαραίτητη!
Θα πρέπει όμως να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, έτσι ώστε να μην ξεφύγουμε από το τι πραγματικά είναι ένα κέντρο τοκετού και πως λειτουργεί.
Παγκοσμίως τα κέντρα τοκετού είναι αυτοτελείς, αυτόνομες δομές με μαιευτική διεύθυνση και διαχείριση. Ουδέποτε στη βιβλιογραφία δεν περιγράφονται ως δομές με ιατρική διοίκηση εντός των κλινικών. Απευθύνονται σε κυήσεις χαμηλού κινδύνου και σε περίπτωση επιπλοκής η επίτοκος, η λεχωίδα ή το νεογνό μεταφέρονται στην κλινική διασύνδεσης. Η αυτονομία των δομών, καθώς και η διεύθυνση – διαχείριση τους από μαίες είναι κάτι που πρέπει να διατηρηθεί.
Ειμαι φοιτήτρια μαιευτικής και αυριανή επαγγελματίας υγείας. Καθημερινά για τις κλινικές μου υποχρεώσεις βρίσκομαι στα ελληνικά δημόσια μαιευτήρια . Η κατάσταση με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωπες εγώ και όλες οι συναδέλφισσες μου καθημερινά διαφέρει παρασάγγας από την ιδανική που πολλοί έχουν στο μυαλό τους ! Η ιατρικοποιηση του φυσιολογικού τοκετού σε όλο της το μεγαλείο , ο εκφοβισμός των γυναικών σε σχέση με τον φυσιολογικό τοκετό μόνιμη πρακτική και το καθεστώς των ιατρών «αποφασίζουμε και διατάζουμε» χωρίς τον έλεγχο κανενός θλιβερή πραγματικότητα . Γυναίκες με πρόκληση χωρίς ενδείξεις , καισαρικές τομές αναίτιες χωρίς επιστημονικη τεκμηρίωση της απόφασης , ιατρογενως πρόωρα νεογνά και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό . Ψάχνουμε να βρούμε το δίκιο μας σε διευθυντές και τομεάρχες και μόνο τον χρόνο μας χάνουμε , αφού επικρατεί σύστημα «πελατειακών σχέσεων » και «έλα τώρα , τι να μας πουν οι μαίες σε εμάς τους γιατρούς » . Διεκδικούμε τα επαγγελματικά μας δικαιώματα να έχουν επιτέλους εφαρμογή και να σταματήσει η υποτίμηση του επαγγέλματος που μόνο στην Ελλάδα συναντάται . Είναι κρίμα μια ευρώπαικη – κατά τα αλλά – χώρα , να μην ακολουθεί τα πρότυπα του εξωτερικού που αποδεδειγμένα έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα !
«Εαν θελουμε να βρούμε ασφαλείς ενναλακτικες στην μαιευτική , θα πρέπει να ξανά ανακαλύψουμε τις μαίες . Το να ξανά ανακαλύψεις τις μαίες , είναι εφάμιλλο με το να δίνεις ξανά πίσω στις γυναίκες τον φυσιολογικό τοκετό . Και φανταστείτε στο μέλλον αν οι χειρουργικές ομάδες ήτανε υπό την υπηρεσία των μαιων και των γυναικών αντί να τις ελέγχουν » (Michele Odent 2015 – γάλλος μαιευτήρας )
Στηρίζω τις μαίες. Υγιή ασφαλή και όμορφο τοκετό για όλες. Σεβασμός.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ειναι επιτέλους καιρός να πάρουμε στα χέρια μας αυτό που μας ανήκει,τον φυσικό τοκετό,την παρακολούθηση την φροντίδα της εγκύου κ της λεχωιδας,μαζί με την πολιτεία η δημιουργία κέντρων φυσικού τοκετού η ο σεβασμός στην γέννα ο σεβασμός στην γυναίκα κ το έμβρυο,ας κάνουμε επιτέλους την δουλειά μας ως μαίες όπως πρέπει κ όχι όπως μας καθοδηγούν,ας γίνει η αλλαγή στον σεβασμό του ανθρώπινου δικαιώματος μέσα από αυτό.
Οι γυναίκες και οι οικογένειες εν έτη 2022 οφείλουν να μπορούν να επιλέγουν τον τρόπο και την τοποθεσία που θα γεννήσουν, καθώς και τον επαγγελματία που θα έχουν δίπλα τους.
Οι Μαίες και οι μαιευτήρες είναι συνάδελφοι και συνεργάτες σε αυτό το ταξίδι των οικογενειών αλλά συστήματα υγείας όπως το ΕΣΥ τηε μεγάλης Βρετανίας έχουν δείξει χρόνια τώρα ότι η παρακολούθηση κύησης, τοκτού και λοχείας από μαίες είναι ασφαλής και προσφέρει μεγαλύτερη ικανοποίηση στις γυναίκες.
Η επιλογή των κέντρων φυσικού τοκετού σε χαμηλού κινδύνου κυήσεις από μαίες είναι πρωταρχικής σημασίας για τα δικαιώματα των γυναικών και για το καλώς έχειν της ευρύτερης κοινωνίας, ελαττώνοντας όχι μόνο τα ποσοστά καισρικών, αλλά και τα σωματικά και ψυχικά τραύματα τοκετού.
Είναι σημαντικό βήμα αυτό και οι Μαίες ΠΡΕΠΕΙ να συμμετέχουν στην οργάνωση τέτοιων κέντρων.
Όσον αφορά το άρθρο 36 1. Ο τοκετός επιβάλλεται να στηρίζεται από τις δημόσιες δομες να γίνεται φυσιολογικά, χωρις ιατρικες παρεμβάσεις, καθώς ειναι ενα φυσικό γεγονός. Η εμπειρία της γέννας δεν ειναι απλώς μια περαστική στιγμή, αλλα ει αι μια εμπειρία ζωής τόσο για τους γονείς όσο και για τη νεα ζωη που έρχεται στον κόσμο ενισχύοντας ή παρεμποδίζοντας την ποιοτητα της ζωής ολης της οικογενειας6και των ατομων της ξεχωριστά. Θεωρώ οτι πρεπει να απαγορεύεται να γίνεται βίαια, παρεμβατικά, χωρις σεβασμό σε όλα τα επίπεδα που λαμβανουν μέρος σωματικό, συναισθηματικό, πνευματικό. Είναι η πρωτξ ανασα και εχουν η άνθρωποι το δικαίωμα να την διεκδικουν στη ζωή οταν είναι ετοιμοι και μονοι τους και οχι να αποφασιζεται απο εξωτερικους ιατρικούς παράγοντες πως και ποτε θα γίνει. Η ιατρικές παρεμβάσεις οπου ει αι απαραίτητες χρειαζεται να ακολουθούν και να σέβονται τους φυσικους κανόνες και τους ανθρώπους και να μην θεωρείται πανάκεια στα χέρια τον ιατρών – ανθρώπων με πάθη και συμφέροντα.
Η διατάξεις του άρθρου 37 είναι απαραίτητες (και θα έπρεπε να υπηρχε ηδη να συγκεκριμενη στήριξη) να παρέχονται στις νεες μητέρες, στα νεογνά τους και τους νέους πατεράδες που κρατουν στα χέρια τους τη μεγαλυτερη ευθυνη που υπαρχει στη ζωη, την ιδια τη ζωή και χρειάζονται υποστήριξη σε ολα τα επίπεδα πρακτικό, συναισθηματικό.
Οι διαταξεις και των δυο άρθρων επιβάλλεται να προσφερθουν στο κοινό οσο το χρειάζονται. Το αξιζει καθε ανθρώπινη ύπαρξη να πορεύεται στη ζωη της με σεβασμό στην ύπαρξη της και υποστήριξη οπως το εχει ανάγκη.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες
μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς
παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική
υποστήριξη.
27%
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση
της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη
δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση
τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς
ρυθμίσεις.
Είναι πολύ σημαντική η δημιουργία κέντρων φυσικού τοκετού, στελεχωμένα από μαιες. Όπως προκύπτει από την εφαρμογή τους στο εξωτερικό κι από τη διεθνή βιβλιογραφία.
Η αρχιτεκτονική και ο χώρος παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πρακτικές της περιγεννητικής φροντίδας και στην εμπειρία του τοκετού, τόσο στην ιατρικοποιημένη εκδοχή του όσο και στη σημερινή αμφισβήτηση και τον επαναπροσδιορισμό του. Η τοποθέτηση του τοκετού στα εδικά ιδρύματα και η ιατρική διαχείριση του καθιστά τη γυναίκα εξαρτώμενη από την τεχνολογία, τις φαρμακευτικές ουσίες, και τους εκπροσώπους του ιατρικού κλάδου. Αντίθετα, όταν ο χώρος του τοκετού είναι κατάλληλα διαμορφωμένος, όπως σε κέντρα τοκετού, η γυναίκα έχει τη δυνατότητα να αναλάβει την πρωτοβουλία της γέννας της και να ενδυναμωθεί ως νέα μητέρα. Σε συνδυασμό βέβαια με την κατάλληλη φροντίδα από μαίες, υποστήριξη από γιατρό, και παρουσία προσώπων της επιλογής της.
Πολυ σημαντική η θέληση δημιουργίας κέντρων φυσικού τοκετού όπως προκύπτει από την εφαρμογή της σε άλλες χώρες και την διεθνή βιβλιογραφία.
Τα κέντρα φυσικού τοκετού λειτουργούν σύμφωνα με το μαιοκεντικο μοντέλο καθώς οι μαιες είναι οι επαγγελματίες που μπορούν να το υποστηρίξουν βάσει της κατάρτισης τους Για το λόγο αυτό μπορούν να λειτουργήσουν ως ανεξάρτητες δομές στελεχωμένες από μαιευτικό προσωπικό.
Έτσι χρειάζεται ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο που να εναρμονίζεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα της μαίας και την διεθνή βιβλιογραφία.
Εγώ προσωπικά γέννησα δύο παιδιά στο σπίτι! Η καλύτερη ιδέα που είχα στη ζωή μου!
Όμως αυτή η λύση δεν είναι για όλες τις περιπτώσεις… Γιαυτό τα κέντρα τοκετού επιβάλλεται να δημιουργηθούν και στην χώρα μας!
Ως αρχιτέκτων με διδακτορικό στο θέμα, θέλω να επισημάνω ότι η αρχιτεκτονική και ο χώρος παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πρακτικές της περιγεννητικής φροντίδας και στην εμπειρία του τοκετού, τόσο στην ιατρικοποιημένη εκδοχή του όσο και στη σημερινή αμφισβήτηση και τον επαναπροσδιορισμό του. Η τοποθέτηση του τοκετού στα ειδικά ιδρύματα και η ιατρική διαχείριση του καθιστά τη γυναίκα εξαρτώμενη από την τεχνολογία, τις φαρμακευτικές ουσίες, και τους εκπροσώπους του ιατρικού κλάδου. Αντίθετα, όταν ο χώρος του τοκετού είναι κατάλληλα διαμορφωμένος, όπως σε κέντρα τοκετού, η γυναίκα έχει τη δυνατότητα να αναλάβει την πρωτοβουλία της γέννας της και να ενδυναμωθεί ως νέα μητέρα. Σε συνδυασμό βέβαια με την κατάλληλη φροντίδα από μαίες, υποστήριξη από γιατρό, και παρουσία προσώπων της επιλογής της.
Σεβόμενη τα δικαιώματα μητέρας και παιδιού, κρίνω ότι είναι επιτακτική η ανάγκη.
Α. Να δημιουργηθούν κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Να θεσμοθετηθουν Κέντρα Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Σεβόμενη τα δικαιώματα μητέρας και παιδιου, κρίνω ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν αυτόνομα κέντρα τοκετου, που να προωθούν το φυσιολογικό τοκετό, χωρίς παρεμβάσεις και με μαιευτική υποστήριξη και φυσικά να ακολουθούν τις διεθνείς προδιαγραφές. Παράλληλα, η θέση της μαίας είναι αναγκαίο να ενισχυθεί και να της δοθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Θέλουμε κέντρα φυσικού τοκετού όπου θα έχουν άμεση πρόσβαση σε νοσοκομεία και κλινικές. Όπου θα γεννάνε φυσικά με την κατάλληλη μαιευτική φροντίδα χωρίς παρεμβάσεις.
Οι μαιες να έχουν τη δυνατότητα συνταγογράφηση ώστε οι γυναικολογοι να αναλαμβάνουν μόνο περιστατικά που χρήζουν ιατρικής φροντίδας.
Μόνο όταν δοθούν δικαιώματα στις μαίες θα πέσουν τα ανεπίτρεπτα ποσοστά καισαρικών στην Ελλάδα.
Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας περιμένει εξηγήσεις για τα ποσοστά μας!
Όσο οι μαίες δεν έχουν δικαιώματα τόσο οι γιατροί θα κάνουν ο,τι θέλουν χωρίς τις μαίες!
Δώστε δικαιώματα στις μαίες για να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Ανοίξτε κέντρα φυσικού τοκετού.
Αφήστε τις μαίες να συνταγογραφουν!
Σαν γυναίκα αλλά και μελλοντική μητέρα αναρωτιέμαι γιατί το ελληνικό κράτος απέχει τόσο από τα ευρωπαϊκά πρότυπα μαιευτικης φροντιδας.
Είναι καιρός να δημιουργηθούν κέντρα τοκετου,αυτόνομα όπου οι γυναίκες να μπορούν να γεννούν φυσιολογικά χωρίς παρεμβάσεις και συνεχόμενη μαιευτική φροντίδα, θεσμοθετημενα σύμφωνα με διεθνες προδιαγραφές και οχι ασαφείς ρυθμίσεις.
Πρέπει να διαφυλαχτεί αυτή η διαδικασία από κάθε εξωγενη παράγοντα με δόλια σκοπιμότητα και να παραμείνει ιερή όπως της αρμόζει.
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία δημιουργίας κέντρων τοκετού. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ως επιλογή τοκετού για τις τις οικογένειες.
Παρόλ’ αυτά γνωρίζουμε παγκόσμια ότι τα κέντρα τοκετού λειτουργούν εφαρμόζοντας μαιοκεντρικό μοντέλο φροντίδας (midwifery led care). Το μοντέλο αυτό είναι που προβλέπει την παροχή φροντίδας σε μια γυναίκα από την ίδια μαία ή ομάδα μαιών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, της γέννησης και της πρώιμης περιόδου γονεϊκής μέριμνας (ως την 6η εβδομάδα) με δυνατότητα παραπομπής σε εξειδικευμένη ιατρική φροντίδα, όποτε απαιτείται.
H μαία είναι ο υπεύθυνος και υπόλογος επαγγελματίας στο σχεδιασμό, την οργάνωση και την παροχή φροντίδας στη γυναίκα.Το μοντέλο αυτό, περιλαμβάνει τον συντονισμό της περίθαλψης, την παροχή της φροντίδας και τη δημιουργία της αμφίδρομης σχέσης στην πάροδο του χρόνου (Sandall et al. 2016). Η εφαρμογή αυτού του μοντέλου φροντίδας αποτελεί την πιο συχνά χρησιμοποιούμενη οργανωτική παρέμβαση στις υπηρεσίες μητρότητας για τη μείωση του ποσοστού των καισαρικών τομών.
Οπότε θα ήταν συνετό πριν τη δημιουργία τους να υπάρξει ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο που να συνάδει με τα διεθνή βιβλιογραφικά δεδομένα.
Με εκτίμηση
Κατερίνα Γεωργακούλα
Σαν γυναίκα που γέννησε στο σπίτι με μαιεσ έχω να πω πως ήταν η καλύτερη εμπειρία τησ ζωής μου σε σχέση με τα άλλα δύο παιδιά μου που γεννήθηκαν σε νοσοκομεία.. Σε όλον τον κόσμο τα κέντρα τοκετών διοικούνται από μαιεσ και όχι από γυναικολόγουσ..Εύχομαι αυτό να γίνει και στην Ελλάδα άμεσα..
Ο ΟΗΕ από το 2013 έχει καταγγείλει την Ελλάδα για κακοποίηση των γυναικών λόγω της κατάχρησης των καισαρικών και για έλλειψη σεβασμού προς τις εγκύους. Δύο χρόνια μετά, το 2015, καταγράψαμε παγκόσμιο αρνητικό ρεκόρ: 77% καισαρικές, όταν το αποδεκτό όριο καισαρικών έχει τεθεί παγκοσμίως στο 15%. Η γέννα είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό, δεν χρειάζονται 7 στις 10 γυναίκες νυστέρι, ναρκώσεις, πλεονάζουσα και περιττή ιατρικοποίηση και κατασπατάληση υλικών.
Ένα κράτος δικαίου, οφείλει να δίνει την ευκαιρία στην αυτοδιάθεση σε πλαίσια ασφαλή, αλλά και ανεξάρτητα.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες
μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς
παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική
υποστήριξη.
27%
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση
της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη
δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση
τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς
ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Στο Άρθρο 37 Υπηρεσίες κατ’ οίκον μαιευτικής φροντίδας – «Μαίες στο σπίτι» επισημαίνεται ότι η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από τις μαίες/τες συμπληρώνει την πολύπλευρη παρεχόμενη κλινική μαιευτική φροντίδα και εξυπηρετεί την πρόσβαση των γυναικών, των νεογνών και των οικογενειών τους στην εκσυγχρονισμένη υγειονομική περίθαλψη που στοχεύει σε λιγότερες μετακινήσεις, λιγότερα έξοδα και καλύτερη υγειονομική φροντίδα. Είναι απαραίτητο να δοθεί πρόσβαση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση και στις ελεύθερες επαγγελματίες μαίες που εργάζονται ανεξάρτητα ώστε να παρέχουν υψηλής ποιότητας και ολοκληρωμένη μαιευτική φροντίδα στις γυναίκες και τα νεογνά τους.
Παρόλο που υπάρχουν εξαιρετικά πολλές ασάφειες στο σχέδιο σίγουρα είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε γυναίκας να γεννά όπου και όπως θέλει εφόσον πληρούνται οι προυποθέσεις αλλά και των μαιών να προασπίζονται τη θέση και τα δικαιώματα τους. Ας ακολουθούσει και σε κάτι χρήσιμο τα διεθνή πρότυπα επιτέλους αυτή η χώρα. Ας δώσει στις Μαίες και τους Μαιευτές τη θέση και τις αρμοδιότητες που τους αξίζουν.
Ευχαριστούμε που η δημιουργία Κέντρων Φυσικού Τοκετού είναι μέρος αυτής της διαβούλευσης.
Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία τους και η προαγωγή γενικότερα του φυσικού τοκετού, με τα αναρίθμητα οφέλη για την σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Είναι σημαντικό να λάβετε υπ’όψιν ότι η ΜΑΙΕΣ/ΜΑΙΕΥΤΕΣ είναι οι επαγγελματίες που έχουν εκπαιδευτεί για τον φυσικό τοκετό και θα πρέπει η ίδιοι να βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις για να εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία και τον σκοπό αυτού του έργου.
Επιπλέον όπως και σε άλλες πόλεις παγκοσμίως θα πρέπει να είναι ανεξάρτητες δομές από μαιευτικές/γυναικολογικές κλινικές ακολουθώντας τις προδιαγραφές που θα τεθούν για την ασφάλεια όλων.
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία δημιουργίας Κεντρων Τοκετού στην Ελλάδα.
Λόγω των αυξημένων παρεμβάσεων και του υψηλού ποσοστού των καισαρικών τόμων στη χώρα μας είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας τους σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.
ΟΜΩΣ χρειάζεται πολλή προσοχή στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας τους ώστε να εξυπηρετούν το σκοπό τους.
Οι πλέον κατάλληλοι επαγγελματίες υγείας που είναι υπεύθυνοι για την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού ειναι οι ΜΑΙΕΣ/ΤΕΣ και αυτοί πρέπει να αναλάβουν τη λειτουργία τους εξολοκλήρου και ΜΟΝΟ σε περίπτωση παθολογίας ή επιθυμίας της μητέρας να γίνει μεταφορά στο δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο αναφοράς.
H Ένωση Ανεξαρτήτων Μαιών Μαιευτών Ελλάδος επιθυμεί να ληφθούν σοβαρά υπόψιν οι κάτωθι διευκρινήσεις/επισημάνσεις:
Συγκεκριμένα, με βάση το παρόν σχέδιο νόμου, Μέρος Θ, ρυθμίσεις για τη μαιευτική περίθαλψη άρθρο 36 όπου προτάσσει τη δημιουργία «κέντρων φυσικού τοκετού» επισημαίνεται ότι:
1. Ο φυσιολογικός τοκετός περιγράφει μια εγγενή βιολογική διαδικασία του ανθρώπινου είδους, που δύναται να περατωθεί εντός δημόσιων και ιδιωτικών κλινικών, αλλά και εκτός αυτών, όπως άλλωστε ίσχυε και θα ισχύει σε όλη την ελληνική επικράτεια και διεθνώς. Λαμβάνοντας υπόψη τις συστάσεις του ΠΟΥ για τη χώρα μας σε σχέση με το υψηλό ποσοστό καισαρικών τομών, η δημιουργία Κέντρου Τοκετού στην Ελλάδα αποδεικνύει έμπρακτα και επιστημονικά την αναγνώριση των συστάσεων του ΠΟΥ και τη συμμόρφωσή μας με τις διεθνείς πρακτικές που εξασφαλίζουν την καλύτερη περιγεννητική υγεία μητέρας – παιδιού.
2. Με το σχέδιο νόμου αναγνωρίζεται η προσπάθεια να θεσμοθετηθούν τα Birth Centers, ωστόσο η ελληνική απόδοση θα πρέπει να είναι Κέντρα Τοκετού.
3. Τα Κέντρα Τοκετού παγκοσμίως είναι αυτοτελείς, αυτόνομες δομές με μαιευτική διεύθυνση και διαχείριση. Ουδέποτε στη βιβλιογραφία δεν περιγράφονται ως δομές με ιατρική διοίκηση εντός των κλινικών.
4. Τα Κέντρα Τοκετού απευθύνονται σε γυναίκες χαμηλού κινδύνου. Σε περίπτωση επιπλοκής ή επιθυμίας της γυναίκας, η επίτοκος, η λεχωίδα ή το νεογνό, μεταφέρονται στην κλινική διασύνδεσης για περαιτέρω ιατρική φροντίδα.
5. Τα Κέντρα Τοκετού χαρακτηρίζονται κυρίως από τη θέσπιση και τήρηση πρωτοκόλλων για τη συνεχιζόμενη μαιευτική φροντίδα της επιτόκου σ’έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο.
6. Η αποτελεσματικότητα των Κέντρων Τοκετού επιβεβαιώνονται με έρευνες παγκοσμίως και αφορούν την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, τη μείωση των παρεμβάσεων, των προκλήσεων τοκετού, των καισαρικών τομών, την ανάδειξη της εξατομικευμένης μαιευτικής φροντίδας, την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων, την αύξηση της ικανοποίησης των γυναικών, τη μείωση της επιλόχειας κατάθλιψης και των ψυχικών διαταραχών, τη μείωση της υπογεννητικότητας, τη μείωση του οικογενειακού προϋπολογισμού και τη μείωση του κόστους των νοσήλειων που αφορούν περίπου το 85% των περιστατικών.
Συνοψίζοντας, η Ε.Α.Μ.Μ.Ε χαιρετά την πρωτοβουλία ίδρυσης των Κέντρων, ωστόσο επισημαίνεται ότι τα Κέντρα Τοκετού λειτουργούν διεθνώς αυτόνομα, εντός ή εκτός και πλησίον και διασυνδεδεμένα με τη Μαιευτική Κλινική υπό μαιευτική διεύθυνση.
Η «έκθεση» μας ( με αρνητικό πρόσημο ) στη Διεθνή Κοινότητα σε ότι αφορά την περιχαράκωση του φυσιολογικού στη γέννα είναι καταφανής και ο Μαιευτικός κλάδος αποτελεί τον καθ’ ύλην αρμόδιο για να επαναπροσδιορίσουμε τη λάθος πορεία που έχουμε πάρει ως χώρα.Ενώ με μία γρήγορη και απρόσεκτη ματιά το άρθρο 36 μπορεί ως και να ενθουσιάσει , ωστόσο κατόπιν ενδελεχούς ανάγνωσης προκύπτουν ως και φόβοι . Αναρωτιέμαι δε κατά πόσο έχει συμπεριληφθεί στη σύνταξη του παρόντος η οπτική γωνία των ίδιων των μαιών μέσω των εκπροσώπων τους. Υπάρχουν ασάφειες ,γενικεύσεις, καθώς δεν αποσαφηνίζεται ποιος φορέας θα γνωμοδοτήσει και θα θέσει τις προϋποθέσεις για τα κέντρα τοκετού χωρίς βία και για τις υπηρεσίες που αποκλειστικά εμπίπτουν στο Μαιευτικό επάγγελμα.Φόβο επίσης μου προκαλεί το συνοθύλευμα φορέων της παραγράφου 2 αλλά κυρίως η λειτουργική και οργανική υπαγωγή των Κέντρων Τοκετού στα Μαιευτικά-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΑ Τμήματα.Ποιοι θα τα λειτουργήσουν ; Ποιος θα εποπτεύει;Αντιλαμβάνεστε ως ορθολογική μία Ιατρική εποπτεία των καθαρά Μαιευτικών αρμοδιοτήτων και όλα αυτά μέσα στο πλαίσιο της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας;Γιατί εμμένουμε να καταδικάζουμε στο κρεβάτι του Προκρούστη τον Κλάδο που έχει τη μέγιστη δυναμική στην προστασία των Αναπαραγωγικών -Aνθρώπινων Δικαiωμάτων αποστερώντας του την ουσιαστική αυτονομία και τον διακριτό ρόλο που του αξίζει;
Ανδρουλάκη Ρουμπία
Αναπληρώτρια Συντονίστρια Δικτύου Μαιών-των 7ΗΣ ΥΠΕ ΚΡΗΤΗΣ
Άρθρο 36
Διασύνδεση Δευτεροβάθμιας με ΠΦΥ για την προαγωγή του φυσικού τοκετού.
Δημιουργία Τμημάτων προετοιμασίας για το φυσικό τοκετό στα Νοσοκομεία και στα ΚΥ. Σύσταση Μαιευτικών Υπηρεσιών στα Νοσοκομεία για την ολιστική μαιευτική φροντίδα των γυναικών. Ενεργός ρόλος των Δικτύων Μαιών – Μαιευτικών στην κοινότητα και στην κατοίκον παροχή μαιευτικών υπηρεσιών στην έγκυο και λεχωίδα.
Άρθρο 37
Κατοίκον μαιευτική φροντίδα από μαίες και μαιευτές που υπηρετούν στην ΠΦΥ αλλά και τα Δίκτυα Μαιών. Δίκτυα Μαιών σε κάθε ΥΠΕ και κάλυψη κενών οργανικών θέσεων Μαιών _-Μαιευτων.Η καθιέρωση του εν λόγω Δικτύου έχει στόχο την ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών στη ΠΦΥ, την εξωστρεφή δράση των δημόσιων δομών ΠΦΥ, την φρόντίδα στην Κοινότητας και την ενδυνάμωσή του. Τα Δίκτυα λειτουργούν εντός του ΕΣΥ συμπληρώνοντας και επικουρώντας το έργο των δομών του.