Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν. 1963/1991 τροποποιείται ως εξής: «Τα Σάββατα, τα φαρμακεία παραμένουν ανοιχτά από τις 8:00 έως τις 14:30».
Άρθρο 36 Εφημερία φαρμακείων
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής – Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο συμβάσεων προμηθειών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αντικείμενο συμβάσεων υπηρεσιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συμφωνία- πλαίσιο
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 5 Προγραμματισμός προμηθειών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 6 Συντονιστική Επιτροπή Προμηθειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Εξόφληση προμηθευτών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συγκρότηση της Επιτροπής Προδιαγραφών (Ε.Π.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αρμοδιότητες της Επιτροπής Προδιαγραφών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διάρθρωση Επιτροπής – Θέματα προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΑρθρο 11 Διενέργεια διαγωνισμών- Σύναψη σύμβασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Εκχώρηση αρμοδιότητας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 Ρύθμιση για τη διενέργεια διαγωνισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση – Επωνυμία
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 Σκοπός – Υπαγόμενα Πρόσωπα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πόροι – Περιουσία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 Σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αρμοδιότητες Πρόεδρου
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διοικητική Οργάνωση
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 23 Αρμοδιότητες των Προϊσταμένων των Γενικών Διευθύνσεων
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 24 Αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Κεντρικής Υπηρεσίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 25 Θέματα προσωπικού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Νεοπροσλαμβανόμενο Προσωπικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Σύσταση προσωρινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Σύσταση προσωρινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ιατρών και Οδοντιάτρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Λογιστική και οικονομική λειτουργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Λοιπές Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Τελικές διατάξεις
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 32 Σύνθεση και Αρμοδιότητες ΣΥΣΠΥ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ένταξη Νοσοκομείων Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. στο ΕΣΥ
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 34 Καθιέρωση ποσού επιστροφής από ιδιωτικά φαρμακεία υπέρ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 Καθορισμός ποσού έκπτωσης των φαρμακευτικών εταιριών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου και τα Νοσοκομεία
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 36 Εφημερία φαρμακείων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προμήθειες φαρμάκων από τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και ΝΠΔΔ
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 38 Καθορισμός ποσοστού κέρδους φαρμακεμπόρων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 39 Μεταφορά Τμήματος Τιμών Φαρμάκων και Επιτροπής Τιμών Φαρμάκων στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 40
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41
- 105 ΣχόλιαΆρθρο 42 Οικογένειες με τρία τέκνα
- 391 ΣχόλιαΆρθρο 43 Πολύτεκνες οικογένειες
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Λειτουργικές ανάγκες Κ.Ε.Α.Τ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 Επικουρικό προσωπικό σε ΝΠΔΔ άμεσα εποπτευόμενα από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 52 Αναδιάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Ζητήματα Οργανισμού ΥΥΚΑ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Νοσηλευτές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 Διασώστες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Κοινωνικοί Λειτουργοί
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 57 Βαθμοί Γιατρών Ε.Σ.Υ.- Εφημερίες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 58 Επικουρικοί Ιατροί Τ.Ε.Π.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 Ιατροί Υπαίθρου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 60
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 61
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 62
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 63
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 64
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 68
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 69 Ειδικότητα Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 70 Ειδικότητα της Ιατρικής της Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 Ειδικότητα Γενικής Ιατρικής
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 72 Ειδικότητα Παθολογικής Ογκολογίας
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 73
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 74
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 76 Χρήση πιστωτικής κάρτας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 77
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 78 Ρυθμίσεις θεμάτων φορέων και κλάδων υγείας
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 79 Εξόφληση υποχρεώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς τους προμηθευτές-αναδόχους υπηρεσιών
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 80 Διευθέτηση θεμάτων προμηθειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 82
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Δεκεμβρίου 2010, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιανουαρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
56 Σχόλια 1146 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Eίμαι 42 ετών , ιδιωτικός υπάλληλος και ασφαλισμένος στο ΙΚΑ. Παντρεμένος , με μια κορούλα. Δεν έχω κάποια άμεση σχέση με φαρμακεία…
εκτός του οτι πάσχω απο μια σοβαρή ασθένεια και χρειάζομαι πολλά και ακριβά φάρμακα κάθε μηνα προκειμένου να συνεχίσω να εργάζομαι και να ειμαι κοντά στην οικογένεια μου.
Δεν ξέρω τι είναι αυτά που γράφουν για τους φαρμακοποιούς αλλά εγώ ξέρω οτι κάθε μήνα που θα μου καθυστερήσει το ραντεβού μου με τον γιατρό το ΙΚΑ , ο φαρμακοποιός μου είναι αυτός που μου δανείζει τα φαρμακά μου χωρίς κουβέντα , ο φαρμακοποιός μου είναι αυτός που όταν δεν έχω να πληρώσω την συμμετοχή , μου λέει άστα για όταν θα έχεις , ο φαρμακοποιός μου είναι αυτος που μου εξηγεί απορίες για την ασθενειά μου , τις εξετάσεις μου και τα φαρμακά μου αφού ο γιατρός μου στο ΙΚΑ είναι πολυ απασχολημένος για να ασχολείται με τέτοια ποταπά θέματα του ασθενή , ο φαρμακοποιός μου είναι αυτος που με κατευθύνει σε ποιον γιατρό να απευθυνθω οταν προκύπτει κάτι καινούριο στην οικογένεια μου , ο φαρμακοποιός μου ειναι αυτος που μου κάνει τζάμπα ενέσεις , οταν γιατροι και νοσοκομες ζητάνε 50ευρα για μια ένεση , ο φαρμακοποιός μου είναι αυτος που με ακούει όταν με πιάνουν οι μαύρες μου , αφου ουτε οι φιλοι τα καταλαβαινουν αυτα , ουτε θέλουν να τα ακούνε , ουτε και εγω θέλω να τα μεταφέρω στην γυναίκα μου. Να σημείωσω τα ίδια «απολάμβαναν» και οι γονείς μου παλιότερα απο αλλο φαρμακείο.
Τρέμω στην ίδεα ποιός θα μου τα παρέχει όλα αυτά , όταν παραδώσουν τα φαρμακεία στις αλυσίδες και τα σουπερμαρκετ. Καταλαβαίνετε οτι εγώ και οι περισσότεροι απλοί άνθρωποι θα μείνουμε χωρις φάρμακα και χωρις ιατρική συμβουλή! Και χωρίς κάποιο κέρδος για εμάς , αφού γνωρίζω απο τον αδερφό του πατέρα μου που ζεί στις ΗΠΑ πόσο πιο ακριβά και δυσπρόσιτα είναι τα φάρμακα εκεί στις μεγάλες αλυσίδες.
Δεν καταλαβαίνω τι λέτε για το ποσοστό κέρδους του , αλλα μπορώ να αντιληφθώ οτι αν η κυβέρνηση λέει έτσι εύκολα ψέμματα για ένα θέμα που αποδεικνύεται με απλή αριθμητική , φαντάζομαι τι ψέμματα θα λεει και στα άλλα πιο πολύπλοκα θεματά τους.
Ευχαριστώ για την φιλοξενεία σας , κάποιος που δεν έχει ασθενήσει σοβαρά ισως να μην με καταλαβαίνει , αλλά εγω ένιωσα υποχρεωμένος να υπερασπίστω αυτούς τους ανθρώπους της καθημερινότητας μου.
ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΗ.
Προτείνεται η τροποποίηση του ως εξής :
Τα Σάββατα τα φαρμακεία παραμένουν ανοικτά από τις 8 π.μ. μέχρι τις 14.30 μ.μ. , σε ποσοστό από 20% έως 25% του συνολικού αριθμού των λειτουργούντων φαρμακείων κάθε φαρμακευτικού συλλόγου και το ποσοστό ορίζεται με απόφαση του οικείου περιφερειάρχη.
Μεγαλύτερο ποσοστό δεν έχει νόημα επειδή το Σάββατο δεν λειτουργούν ιατρεία (ιδιωτικά, νοσοκομείων και ταμείων)
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ
Η Οδηγία 123/2006 στο άρθρο 2 παρ. 6 εξαιρεί ρητά τις φαρμακευτικές υπηρεσίες από την ανάγκη απελευθέρωσης υπηρεσιών αναφέροντας οτι ΔΕΝ εμπίπτουν οι φαρμακευτικές υπηρεσίες στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας.
Επιπλέον δυο πρόσφατες (2010) αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (υποθέσεις C 570/07 – C571/07 και C393/08) σαφώς τάσσονται υπέρ της ανεξαρτησίας του φαρμακείου , ορίζοντας τα φαρμακεία ως χώρους παροχής υγείας και όχι ως απλά εμπορικά καταστήματα.
Κύρια Υπουργέ διαβάζω ότι στη συμφωνία που κάνετε με τους Φαρμακοποιούς δεν περιλαμβάνεται η κατάργηση των πληθυσμιακού κριτηρίου: . Ένα φαρμακείο ανά 1500 κατοίκους , Ένα φαρμακείο ανά 2999 κατοίκους , δύο φαρμακεία ανά 3000 κατοίκους , με τη δικαιολογία ότι υπάρχουν πολλά φαρμακεία!!!!
Κύριε Υπουργέ υπάρχουν εκατοντάδες επαγγέλματα που είναι κορεσμένα χωρίς όμως να προστατεύονται από πληθυσμιακά κριτήρια! Αυτοί όλοι οι επαγγελματίες δίνουν κάθε μέρα τη μάχη του σκληρού ανταγωνισμού χωρίς να προστατεύονται από τα μεσαιωνικά κριτήρια πληθυσμού και ποσοστού κέρδους!
Κύριε Υπουργέ τι σόι άνοιγμα του επαγγέλματος του Φαρμακοποιού μπορεί να γίνει υπάρχουν μεσαιωνικά κριτήρια πληθυσμού και ποσοστού κέρδους ?
Κύριε Υπουργέ έχω παλέψει για το ΠΑΣΟΚ , στήριξα το ΠΑΣΟΚ σε δύσκολες επιλογές που μείωσαν το εισόδημα της οικογένειας μου όμως σε επιλογές που έχουν σχέση με την κοινωνική δικαιοσύνη αδυνατώ! Ντρέπομαι να αντικρύσω συμπολίτες μας που προσπαθούσα να τους πείσω να ψηφήσουν ΠΑΣΟΚ γιατί θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη! Η συνέχιση της προκλητικής μεταχείρισης συγκριμένης κοινωνικής ομάδας είναι γροθιά στο στομάχι των ανθρώπων που πίστεψαν τη κοινωνική δικαιοσύνη που ευαγγελίζονταν το κίνημα μας!
σαν υπευθυνη και ευσυνειδητη επαγγελματιας φαρμακοποιος δηλωνω οτι το ηδη υπαρχον ωραριο ειναι ηδη επαρκες και σε συνδυασμο με τις εφημεριες επαρκεστατο!οποιος εχει ορεξη να δουλεψει περισσοτερο να παει να κρατησει και τα φαρμακεια των αλλων.
ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Κ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΡΑ .
Σουηδία είναι η Saab,η Volvo και η Εrickson και η Astra
Φιλανδία ειναι η Nokia
Γερμανία είναι η mercedes και η BMW
Eλλάδα είναι το ούζο ???..Αγαπητοί η ανάπΤυξη στη χώρα μας δεν έρχεται με την απελευθερωση ωραρίων ,ποσοστών κέρδους ,γεωγραφικών περιορισμών ή άλλων ειδών αναρχισμούς.Η μελέτη του ΙΟΒΕ για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη δίνει το λιγότερο αστεία ποσοστά.Κάτι σα να λέμε ότι ενας πολυτραυματίας σε τροχαίο έχει χάσει χερι και πόδι και εμείς του κάναμε και πέντε ράμματα στο κούτελο.Αυτό μας λέει ο ΙΟΒΕ.Ότι η απελευθέρωση θα φερεί τα πιο αστεία ποσοστά ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας την στιγμη που για να βγούμε από την κρίση χρειαζόμαστε δις.Η παγίδα στη μελέτη του ΙΟΒΕ έιναι ότι δε λαμβάνει υπόψη της την ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ανταγωνιστικότητα που υπάρχει αφού οι παράμετροι ανταγωνιστικότητας μεταξύ των υφισταμένων ομάδων τους είναι άγνωστες( βλ παρακάτω υπόδειγμα στο φαρμακείο.)
Δυστυχώς οι κυβερνώντες πρέπει να καταλάβουν ότι η ανάπτυξη μεσω της πλήρους απελευθέρωσης δεν ωφελεί για τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας. Δεν έχουμε πολλές volvo και πολλες saab που θα πρέπει να ανταγωνιστούν ελέυθερα μεταξύ τους για να ευνοοηθούν οι καταναλωτές.Αντιθέτως έχουμε άπειρους μικροεπαγγελματίες που λειτουργούν σε συνθήκες πληρους ανταγωνισμού με ρυθμισμένες κάποιες παραμέτρους οι οποίες όμως παράμετροι αυτοί τους εξασφαλίζουν τη βιωσιμοτητα.Σε αντίθεση με τις μεγάλες επιχειρήσεις στο εξωτερικό που αναπνέουν από την άρση των παραμέτρων αυτό το άνοιγμα των ¨κλειστών” για την ελληνική οικονομία και τα μικροσκοπικά κύτταρα της είναι εγκληματικό.
Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων δεν έχει κανένα νόημα αφού το μόνο που θα καταφέρει είναι να εξαφανίσει τα κυτταρα αυτά αίροντας τους μηχανισμούς που τους εξασφαλίζουν την επιβίωση.Το ζητούμενο λοιπόν σε μια σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση δεν πρέπει να είναι πως να βανδαλίσει μια αγορά αλλά το πως να κοινωνικοποιήσει την αγορά αυτή με τα μέγιστα οφέλη για την κοινωνία.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τους φαρμακοποιούς.Αυτή την στιγμή η Ελλάδα έχει τα περισσότερα φαρμακεία και την πυκνότερη αναλογία σε όλη την Ευρώπη.Με τι πρόσχημα να ανοίξει το επάγγελμα την στιγμή που ο ανταγωνισμός μεταξυ 12.000 μονάδων είναι εξώφθαλμα μέγιστος?
Και αποδυκνείεται ότι το ελληνικό φαρμακείο έιναι το πιο ανταγωνιστικό γιατί:
1.Είναι το μόνο ευρωπαϊκό φαρμακείο που πιστώνει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα ταμεία.
2.Το μόνο ευρωπαϊκο φαρμακείο που πιστώνει τους ασφαλισμένους που υποεξυπηρετούνται από τα ταμεία.
3.Τους δανείζει φάρμακα (και ας είναι παράτυπο -να μια παράμετρος που δεν μπορεί να μετρήσει το ΙΟΒΕ)
4.Πολλές φορές ο φαρμακοποιός ασκεί κατ’ οικον υπηρεσίες(ακόμα μία μη μετρήσιμη ποιοτική παράμετρος ανταγωνιστικότητας)
Συμπέρασμα: Η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού φαρμακείου είναι στο μέγιστο και οποιαδήποτε αλλαγή θα οδηγήσει σε ανεπανόρθωτες απώλειες και στις υπηρεσίες για τους ασθενείς και στη βιώσιμοτητα του φαρμακείου.
Αυτό λοιπόν το οποίο θα πρέπει να επιτηρεί η ελληνική πολιτεία είναι η κοινωνικοποίηση του κλάδου των φαρμακοποιών με κριτήριο την ανάπτυξη.Μπορούν μικρές κυτταρικές δομές να προκαλέσουν την ανάπτυξη ενός οργάνου χωρίς να απειληθεί η βιωσιμότητα τους? Με την πλήρη απελευθέρωση κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.Στην ουσία αυτό που κάνει η πλήρης απελευθέρωση είναι το να διαλύει τα μικρά κύτταρα(φαρμακεία) και να εισάγει ένα ξένο μόσχευμα π.χ αλυσίδες μια πολυεθνικής κτλ
Το ζητούμενο δεν είναι να εξαφανίζουμε εργαζομένους φαρμακοποιούς αλλα το να τους οδηγούμε στην ανάπτυξη.Και πως θα μπορούσε να γίνει αυτό?Άμεση σύνδεση των φαρμακοποιών με την έρευνα και την αναπτυξη μεσω χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων.Θα μπορούσαν πχ όσοι θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε τέτοια project να έχουν φοροελαφρύνσεις ή μικρότερο rebate αλλά ταυτόχρονα θα ήσαν και μέτοχοι τέτοιων προσπαθειών ώστε όταν στέφονται με επιτυχία να έχουν και αυτοί μερίδιο στην αμοιβή. Παράδειγμα:.Θα μπορούσε κάποιος φαρμακευτικός σύλλογος να δημιουργήσει ένα πρότζεκτ προσλαμβάνωντας ερευνητές για τη γονιδιακή θεραπεία μια συγκεριμένης ασθένειας.Για παράδειγμα από ένα ύψος και μετά στα έξοδα του φαρμακείου να περνάνε μόνο δαπάνες από εισφορά στην έρευνα αυτή.Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσαμε να κατευθύνουμε κοινωνικές ομάδες να αποκτήσουν υπεύθυνη στάση απέναντι στην κοινωνία και να συμβάλλουν αναπτυξιακά.Τώρα θα πεί κάποιος ποιος τρελλός θα πληρώσει για ερευνητική επένδυση στην Ελλάδα.Εδώ είναι που εισέρχεται η αληθινή πίεση για ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη .Μόνο με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν συνθήκες πίεσης και αληθινού ανταγωνισμού στις ρίζες της πραγματικής οικονομίες που μπορούν να δώσουν καρπούς,Αν ο άλλος δώσει τα λεφτά του σε μια ερευνητική ομάδα της οποίας η ύπαρξη θα εξαρτάται μονόδρομα και αποκλειστικά από την επιτυχία του πρότζετκ και όχι με βάση πελατειακές σχέσεις και καθηγητικές έδρες η επιτυχία είναι εφικτή.
Για παράδειγμα κατά αναλογο τρόπο αντί να εξανεμίζονται οι αμοιβές των μηχανικών θα ήταν προτιμότερο να έμπαινε ένας μικρός φόρος που θα χρηματοδοτούσε ερευνητικά εργαστηρια που θα έδιναν στους κλάδους των μηχανικών αντίστοιχα δικαιώματα απολαβών από τη χρήση τους.
.Αυτό είναι το ζητούμενο.Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε υγιείς επαγγελματικές ομάδες να συνδέσουν τα συμφεροντά τους με την ανάπτυξη της πατρίδας και όχι να τους αφανίσουμε στο όνομα στείρας ανάπτυξης.
Πριν 100 χρονια στη Σουηδία 400 ιατροί φαρμακοποιοι εφτιαξαν μια από τις μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρίες του κόσμου.
ΤΟ ΙΟΒΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΜΕ ΕΞΑΦΑΝΙΖΩΝΤΑΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ.Η ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΙΑΤΡΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ “ΑΣΤΡΑ”.ΠΟΙΑ ΛΥΣΗ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ??
Με τιμή
Μypharm admin
Κύριε υπουργέ
Αποτελεί πραγματικά ειρωνεία η άποψη ότι είναι ανεπαρκής η κάλυψη των αναγκών φαρμακευτικής περίθαλψης την ημέρα του Σαββάτου στη χώρα με τα περισσότερα φαρμακεία ανά συγκεκριμένο αριθμό κατοίκων στην Ευρώπη.
Και γίνομαι σαφής
Η μέση αναλογία φαρμακείου είναι στην Ευρώπη 1 φαρμακείο ανά 5000 κατοίκους και στην Ελλάδα 1 φαρμακείο ανά 850 κατοίκους. Ενδεικτικός
είναι ο πίνακας που παραθέτω:
Δανία 1 φαρμακείο προς 16860 κατοίκους
Ολλανδία 1 φαρμακείο προς 8930 κατοίκους
Νορβηγία 1 φαρμακείο προς 8060 κατοίκους
Αυστρία 1 φαρμακείο προς 6800 κατοίκους
Φινλανδία 1 φαρμακείο προς 6540 κατοίκους
Λουξεμβούργο 1 φαρμακείο προς 5410 κατοίκους
Κροατία 1 φαρμακείο προς 4650 κατοίκους
Ην. Βασίλειο 1 φαρμακείο προς 4610 κατοίκους
Τσεχία 1 φαρμακείο προς 4350 κατοίκους
Ελβετία 1 φαρμακείο προς 4290 κατοίκους
Γερμανία 1 φαρμακείο προς 3840 κατοίκους
Πορτογαλία 1 φαρμακείο προς 3780 κατοίκους
Ιταλία 1 φαρμακείο προς 3390 κατοίκους
Ιρλανδία 1 φαρμακείο προς 2980 κατοίκους
Fyrom 1 φαρμακείο προς 2730 κατοίκους
Γαλλία 1 φαρμακείο προς 2610 κατοίκους
Βέλγιο 1 φαρμακείο προς 2000 κατοίκους
Βουλγαρία 1 φαρμακείο προς 1740 κατοίκους
Κύπρος 1 φαρμακείο προς 1200 κατοίκους
Ελλάδα 1 φαρμακείο προς 850 κατοίκους
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι η Ελλάδα έχει 6 φορές περισσότερα φαρμακεία από τη μέση αναλογία φαρμακείων στην Ευρώπη, πράγμα το οποίο συνεπάγεται ότι με μόλις 17% του αριθμού των φαρμακείων στην Ελλάδα καλύπτουμε τις ανάγκες φαρμακευτικής περίθαλψης του μέσου ευρωπαίου πολίτη σε τακτικά και επείγοντα περιστατικά. Συγκεκριμένα όμως για την ημέρα του Σαββάτου ακόμη και αυτό το 17% είναι υπέρ αρκετό, διότι πλην των εφημερευόντων νοσοκομείων και κέντρων υγείας, που σκοπό έχουν την εξυπηρέτηση των επειγόντων περιστατικών, όλα τα υπόλοιπα κέντρα συνταγογράφησης είναι κλειστά και άρα όλα τα τακτικά περιστατικά έχουν ήδη εξυπηρετηθεί τις προηγούμενες μέρες της εβδομάδας.
Δεδομένου, λοιπόν, και του γεγονότος ότι οι πωλήσεις των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων την περίοδο Νοέμβριος 2009 – Οκτώβριος 2010 ανήλθαν μόλις σε ποσοστό τεμαχίων 13,8% του συνόλου των ειδών που πωλούνται από τα φαρμακεία (στοιχεία IMS), αναρωτιέται κανείς πόσο μεγαλύτερες θεωρείτε ότι είναι οι ανάγκες φαρμακευτικής περίθαλψης του έλληνα πολίτη σε σχέση με το μέσο ευρωπαίο για να σας κάνει να προτείνετε στο προσχέδιο νόμου, που καταθέσατε, να μένουν ανοικτά όλα τα φαρμακεία το Σάββατο από τις 8.00 έως τις 14.30;
Είναι πλέον εμφανές ότι για να μην αποδώσει σε απόλυτο βαθμό το μέτρο των εφημερευόντων φαρμακείων κατά την ημέρα του Σαββάτου θα πρέπει να πέσει το ποσοστό τους κάτω από το 10%, μιας και μιλάμε μόνο για επείγοντα περιστατικά. Αυτοί , λοιπόν, που διατείνονται ότι το Σάββατο πρέπει να λειτουργούν όλα τα φαρμακεία, σε επίπεδο πάντα φαρμακευτικών αναγκών μιλώντας, μάλλον σας παραπληροφορούν και επειδή το φαρμακείο έχει ως πρωταρχικό σκοπό την παροχή φαρμακευτικών υπηρεσιών, αν θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στα παραφαρμακευτικά προϊόντα δεν τους απαγορεύει κανείς να ανοίξουν και άλλου είδους κατάστημα εναρμονισμένο με το ωράριο του εμπορικού συλλόγου. Νομίζω, και μάλλον θα συμφωνείτε, ότι αύξηση των πωλήσεων των φαρμάκων πέραν των αναγκαίων περισσότερο αρνητική επίδραση μπορεί να έχει, παρά θετική στην δημόσια υγεία.
Ενδεχόμενο, επίσης, μέτρο να ανοίγει το φαρμακείο του όποιος φαρμακοποιός θέλει την ημέρα του Σαββάτου, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει όλους τους φαρμακοποιούς σταδιακά να ανοίγουν, υπό τον φόβο μήπως χάσουν τους τακτικούς τους πελάτες από άλλα φαρμακεία, που θα μένουν πάντα ανοικτά, με αποτέλεσμα
1.Την επιπλέον σωματική και πνευματική κούραση των φαρμακοποιών, που ήδη εργάζονται περισσότερες ώρες από οποιονδήποτε άλλο καταστηματάρχη, δεδομένου του γεγονότος ότι είναι υποχρεωμένοι να εφημερεύουν και να διανυκτερεύουν, αλλά και να παρευρίσκονται στο φαρμακείο τους όλες τις ώρες λειτουργίας του μιας και το φάρμακο πρέπει να δίδεται “δια χειρός φαρμακοποιού”. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι διανυκτερεύσεις και οι εφημερίες προσθέτουν κατά μέσο όρο 5-10 επιπλέον ώρες στο καθιερωμένο εβδομαδιαίο 40ώρο λειτουργίας των φαρμακείων και έτσι με τις επιπλέον 6 ώρες του Σαββάτου θα φτάσουν τις 51 – 56 ώρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Σε αυτές τώρα τις ώρες αν προσθέσετε και τις ώρες που οι φαρμακοποιοί καλούνται να εργαστούν, αφότου τελειώσει το ωράριο λειτουργίας του φαρμακείου τους για να φέρουν εις πέρας όλη τη γραφειοκρατική δουλειά κατάθεσης των συνταγών στα ταμεία θα καταλάβετε ότι ενδεχόμενη απώτερη συνέπεια του μέτρου αυτού θα είναι η αύξηση των λαθών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, που ενέχει κινδύνους για την δημόσια υγεία.
2.Την αύξηση και όχι την μείωση της ανεργίας, τόσο υπαλλήλων βοηθών φαρμακείου όσο και υπαλλήλων φαρμακοποιών, δεδομένου ότι σε όλες τις μειώσεις τζίρου που υπέστησαν οι φαρμακοποιοί μέχρι στιγμής και πρόκειται να υποστούν από τα μέτρα που προτίθεστε να πάρετε θα προστεθούν και έξι ώρες εργασίας όπου τα έσοδα θα είναι μικρότερα από τα έξοδα.
3.Την ενδεχόμενη αύξηση των πωλήσεων των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, από την προσπάθεια των φαρμακοποιών να εξασφαλίσουν τουλάχιστον τα έξοδά τους την ημέρα του Σαββάτου με απώτερη συνέπεια την άσκοπη υπερκατανάλωση φαρμάκων από το ελληνικό κοινό με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Επειδή, λοιπόν, έχετε υπογράψει στο μνημόνιο περί “ελαστικοποίησης του ωραρίου των φαρμακείων” και λαμβάνοντας υπόψη ότι η μέση αναλογία φαρμακείου στην Ελλάδα δεν είναι σταθερή σε όλες τις περιφέρειες, αλλά αλλού είναι μεγαλύτερη και αλλού μικρότερη, προτείνω πέραν του αναγκαίου ποσοστού του 10% των φαρμακείων για την κάλυψη των επειγόντων περιστατικών την ημέρα του Σαββάτου αλλά και γενικότερα καθ’ όλες τις ώρες των εφημερίων το ρόλο του ρυθμιστή της “ελαστικοποίησης του ωραρίου” να τον παίζει ο εκάστοτε περιφερειάρχης, λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία φαρμακείων ανά αριθμό κατοίκων σε κάθε περιοχή της περιφέρειάς του καθώς επίσης και κάποιων άλλων παραγόντων, όπως είναι π.χ. η ύπαρξη τουριστικών περιοχών, οι μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των φαρμακείων κάποιας περιοχής κ.τ.λ…
Με εκτίμηση
ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΑΝΝΕΤΟΣ
ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Φ.Σ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΟΡΙΣΤΕ ΚΎΡΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΑΣ!
Τα αποσπάσματα ειναι απο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπιας. Δεν ντρεπεστε να μιλάτε για εξυπηρέτηση των πολιτών; Δεν ντρέπεστε να κρύβεστε πίσω απο την αύξηση των εφημεριών των φαρμακοποιών η οποία δεν σας κοστίζει τίποτα για να καλύψετε την τραγική σας κατάσταση; Τί θα μου προσφέρουν κύριοι ολα τα φαρμακεια οταν δεν υπάρχει γιατρός να με εξετάσει; Ποιόν κοροϊδεύετε; Ποιά συμφέροντα εξυπηρετείτε;
Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010
Γολγοθάς για μια εξέταση στο «Λαϊκό»
Πηγαίνεις υγιής και φεύγεις άρρωστος. Μίζερο, στενάχωρο, απαξιωτικό το περιβάλλον του δημόσιου νοσοκομείου. Αραγε αν πας άρρωστος, σε τι κατάσταση φεύγεις; ΣΑΒΒΑΤΟ στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Το κιτς χριστουγεννιάτικο δέντρο στην είσοδο των εξωτερικών ιατρείων, με τις κόκκινες, τις χρυσές μπάλες και το χρυσό αστέρι στην κορυφή, καλωσορίζει τον επισκέπτη.
Από τις 8 το πρωί ο κόσμος ξεκίνησε να καταφτάνει στο Παθολογικό των εξωτερικών ιατρείων του Λαϊκού. Δύο νούμερα είχαν εξυπηρετηθεί μέχρι τις 11. Ακόμα δύο μέχρι τη 1 το μεσημέρι. Μετά ήρθε το ΕΚΑΒ με τέσσερις ασθενείς και… σταμάτησε ο χρόνος.
«Γιατί δεν έχουμε μπει ακόμα», ρωτάει μια μαυροφορεμένη 92χρονη το γιο της. «Κάτσε ρε μάνα, κάτσε», της λέει εκείνος. Από τις 8 το πρωί είναι εκεί και μια 40χρονη με τον πατέρα της. Ωρα 2.30 έξω από το παθολογικό ιατρείο, όρθια γερμένη σε ένα τοίχο περιμένει για να ρυθμίσει ένα φάρμακο του πατέρα της, με τις νέες σχετικές εξετάσεις ανά χείρας.
«Τι να το κάνω το κρεβάτι. Ας τη δει όρθια. Ας την εξετάσει όπως να ‘ναι, δεν είναι δικό μου πρόβλημα αν έχει κρεβάτι ή όχι, αν είναι 5 ή δέκα γιατροί. Δικό μου πρόβλημα είναι ότι έχω μία 92χρονη που βογκάει από τον πόνο από τις 11 το πρωί εδώ και έχει πάει 3!»
Ο άντρας της 70χρονης σηκώθηκε το πρωί και κατέρρευσε. «Δεν μπορούσε να σταθεί στα πόδια του. Μούδιασε το σώμα του όλο και δεν μπορούσε να αρθρώσει λέξη. Ηρθαμε στις 12». «Και περιμένετε μέχρι τώρα χωρίς να σας έχει δει γιατρός», αναρωτηθήκαμε. Η ώρα ήταν τέσσερις παρά. «Να πάω να τους ξαναρωτήσω στη διαλογή λέτε, ε;».
Στις τρεις και πριν βγει το νούμερο πέντε καταφθάνει το ΕΚΑΒ με τρία νέα περιστατικά. «Τελειώσαμε», ακούστηκε κάποιος να λέει. Οι υπόλοιποι απλά κούνησαν τα κεφάλια τους. *
Οι κύριοι λόγοι που καθιστούν λανθασμένη την απόφαση εκτεταμένης λειτουργίας των φαρμακείων το Σάββατο είναι:
1) Ο νόμος προβλέπει την αυτοπρόσωπη διεύθυνση του φαρμακείου από τον υπεύθυνο φαρμακοποιό. Κατά συνέπεια ακόμα και η προαιρετική λειτουργία των φαρμακείων κατά το Σάββατο παραβιάζει την κοινοτική οδηγία περί του μέγιστου επιτρεπόμενου χρόνου εργασίας.
Εάν το ωράριο κανονικής λειτουργίας των φαρμακείων προσεγγίζει το ανώτατο όριο που τίθεται από την κοινοτική οδηγία 2003/88/EC τότε κατά τις εβδομάδες που το φαρμακείο υποχρεώνεται σε υπηρεσία επιπλέον εφημερίας ή διανυκτέρευσης παραβιάζεται η κοινοτική οδηγία που προβλέπει μέγιστο όριο χρόνου εργασίας και περιλαμβάνει και τους λειτουργούς υγείας. Τούτο σημαίνει ότι κατά την επιβολή (ακόμα και προαιρετικού) ωραρίου λειτουργίας άνω των 40 ωρών αυτόματα η πολιτεία στερείται του δικαιώματος της να επιβάλει υποχρεωτικές υπηρεσίες εφημερίας και διανυκτέρευσης. Η ερμηνεία αυτή ενισχύεται από τις αντίστοιχες αποφάσεις C-303/98 και C-151/02 του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων οπού ορίζουν ως εργάσιμο χρόνο το χρόνο των εφημεριών ο οποίος συνυπολογίζεται για τον υπολογισμό του εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας.
2) Συρρικνώνεται το δίκτυο φαρμακευτικής περίθαλψης. Η αύξηση του λειτουργικού κόστους θα οδηγήσει σε μείωση των διαθέσιμων σημείων πρόσβασης στο φάρμακο.
Ο πολίτης όταν ακούει για ελεύθερο ωράριο φαρμακείων έχει την αίσθηση ότι το πλησιέστερο σε αυτόν φαρμακείο θα είναι διαρκώς ανοικτό και ότι θα μπορεί να εξυπηρετηθεί όποτε θέλει χωρίς ταλαιπωρία. Αυτό δεν είναι αληθές. Το ατομικό φαρμακείο καθίσταται μη αποδοτικό. Εάν η πολιτεία επιλέξει αυτό ή άλλα μέτρα που να οδηγούν σε συνενώσεις και συγχωνεύσεις φαρμακείων, με αντίστοιχη μείωση των σημείων πώλησης και οι φαρμακοποιοί οδηγηθούν προς αυτή την κατεύθυνση θα εγκαταλειφθούν τα συνοικιακά σημεία που αυτοί προηγουμένως κατείχαν ώστε να συστεγαστούν στο κεντρικότερο από τα διαθέσιμα σε αυτούς σημεία. Κατά συνέπεια θα υπάρξει ελάττωση του αριθμού των συνοικιακών φαρμακείων, μείωση της διασποράς και της πρόσβασης των πολιτών που δεν έχουν δυνατότητα μετακίνησης.
Είναι απαραίτητο για την κοινωνία να ενημερωθεί πως ρυθμίσεις τέτοιες κλείνουν το φαρμακείο της γειτονιάς τους και εξαρτούν την εξυπηρέτησή τους από το πόσο κοντά θα είναι στα νέου τύπου φαρμακεία που θα προκύψουν από αυτές. Για πολλούς συμπολίτες μας θα υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χρειάζεται να ταλαιπωρηθούν πολύ περισσότερο για να προμηθευτούν τα φάρμακά τους σε κάποιο έκτακτο περιστατικό ή ακόμα και στις καθημερινές τους ανάγκες φαρμακευτικής περίθαλψης.
3) Είναι άνευ αντικειμένου και δεν εξυπηρετεί υγειονομικό σκοπό καθώς δεν υπάρχει ιατρική συνταγογράφηση το Σάββατο αλλά εξυπηρετεί εμπορικές σκοπιμότητες.
Τα ιατρεία, τα θεραπευτήρια ΙΚΑ, και τα νοσοκομεία πλην αυτών που έχουν εφημερία δεν λειτουργούν. Έτσι από την στιγμή που δεν υπάρχει συνταγογράφηση δεν υπάρχει αντίστοιχα και ζήτηση για φάρμακα. Από τα στοιχεία του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής την ημέρα του Σαββάτου απο τις 08:00 έως τις 14:30 (Στοιχεία Δεκεμβρίου 2010) με ανοικτά το 20% των φαρμακείων ο αριθμός των πολιτών που προσέρχονται είναι σχετικά πολύ χαμηλός. Ειδικότερα ο μέσος όρος επισκέψεων ανέρχεται σε 30-40 άτομα ανά εφημερεύον φαρμακείο. Από αυτά το 85-90% αφορούν παραφαρμακευτικά είδη ενώ μόνο το 10-15% αφορά συνταγογραφούμενα φάρμακα. Συνεπώς εάν λειτουργούσαν όλα τα φαρμακεία θα αντιστοιχούσαν γύρω στις 10 επισκέψεις κατά μέσο όρο σε κάθε φαρμακείο εκ των οποίων μια (1) θα ήταν για φάρμακα!
Αναγκαία προϋπόθεση για το εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων είναι η λειτουργία από την πολιτεία αντίστοιχων σε αριθμό κέντρων συνταγογράφησης. Ποια σκοπιμότητα θα είχε το συνεχές ωράριο των σημείου παροχής φαρμακευτικής περίθαλψης εάν δεν μπορεί να συντελεστεί η κύρια ιατρική πράξη π.χ της διάγνωσης;
Ο αριθμός εφημερευόντων φαρμακείων που ορίζεται από το νόμο θα πρέπει να συμβαδίζει με τις εφημερίες των υπόλοιπων υγειονομικών υπηρεσιών.
4) Δεν διευκολύνει την πρόσβαση όλων των πολιτών σε φαρμακείο αλλά μόνο όσων μένουν σε εμπορικές περιοχές ή πυκνοκατοικημένες συνοικίες.
Η επέκταση του ωραρίου του Σαββάτου δεν αποτελεί μια διευκόλυνση παροχής υγείας στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες (και ιδιαίτερα αυτοί που έχουν άμεση ανάγκη). Θα καταλήξει στο να είναι ανοικτά όλα τα φαρμακεία του κέντρου και κλειστά η συντριπτική πλειοψηφία των συνοικιακών. Προσπαθώντας να ικανοποιήσει δευτερεύουσες καταναλωτικές ανάγκες θα αποτύχει στην κάλυψη των πρωτευόντων θεραπευτικών.
Με το σημερινό καθεστώς υπάρχει σε λειτουργία των 20% των φαρμακείων την ημέρα του Σαββάτου ισομερώς κατανεμημένο σε όλες τις συνοικίες και γειτονίες των αστικών κέντρων. Ο κάθε πολίτης έχει ισότιμη και ευχερή πρόσβαση για να καλύψει τις ανάγκες του καθώς το 20% ορίζεται βάσει προγραμματισμού και ισοκατανομής. Αποτελεί παραλογισμό η πολιτεία να αντικαταστήσει την προγραμματισμένη λειτουργία με προαιρετικό άνοιγμα που θα επαφίεται στην εμπορική ελκυστικότητα της λειτουργίας κατά την ημέρα του Σαββάτου. Τι θα συμβεί όταν διαπιστωθεί από τους φαρμακοποιούς ότι το Σάββατο παρά τις ελπίδες τους δεν είναι προς το συμφέρον τους; Θα καταλήξουμε με λιγότερα φαρμακεία και από αυτά που διημερεύουν κατά το Σάββατο σήμερα;
5) Αυξάνεται το λειτουργικό κόστος των φαρμακαποθηκών. Αυτό αποτελεί επιπλέον επιβάρυνση που έρχεται να προστεθεί στη μείωση του ποσοστού κέρδους τους που προβλέπεται στο προσχέδιο νόμου.
Η κατά μία μέρα επέκταση της λειτουργίας διανομής των φαρμακαποθηκών συνεπάγεται αύξηση του λειτουργικού και εργατικού κόστους, ανάγκη μετατροπής και επέκτασης των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους από πενθήμερες σε εξαήμερες, αύξηση κατανάλωσης καυσίμων για τα μεταφορικά τους μέσα κλπ. Αυτό έρχεται να προστεθεί στην επιβάρυνση που υπάρχει λόγω της μείωσης του ποσοστού κέρδους και αποτελεί ένα επιπλέον χτύπημα στους συνεταιρισμούς των φαρμακοποιών. Η βιωσιμότητα των φαρμακευτικών συνεταιρισμών τίθεται σε κίνδυνο με ότι συνέπειες μπορεί αυτό να έχει στη δημιουργία μονοπωλίων στη διανομή του φαρμάκου από τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρίες.
6) Το σημερινό καθεστώς υπερκαλύπτει τις ανάγκες και συμβαδίζει εάν δεν υπερτερεί των ισχυόντων στην Ευρώπη.
Στα αστικά κέντρα της Ελλάδας η υπαρκτή αναλογία κατοίκων ανά φαρμακείο είναι 1 προς 1000 κατοίκους. Ο μέσος όρος των χωρών της Ευρώπης είναι 1 φαρμακείο προς 4000 έως 6000 κατοίκους. Θέτοντας στην Ελλάδα σε λειτουργία το 20% των φαρμακείων την ημέρα του Σαββάτου η υπαρκτή αναλογία εξυπηρέτησης κατοίκων ανά φαρμακείο προσεγγίζει στα αστικά κέντρα το 1:5000. Θα αναλογεί δηλαδή ένα φαρμακείο σε 5000 κατοίκους. Αυτό ισούται με το μέσο όρο αναλογίας που απαντάται στην Ε.Ε. όταν όλα τα φαρμακεία τους είναι ανοικτά! Ακόμα δηλαδή και αν δεχτούμε ότι θέλουμε να επιτύχουμε πρόσβαση ίση με των Ευρωπαίων πολιτών η εφαρμογή του σημερινού καθεστώτος επιτυγχάνει αυτό το σκοπό χωρίς άλλη ενέργεια.
Κατόπιν αυτών ελπίζω να επανεξετάσετε την πρόθεση σας να ορίσετε ελεύθερη λειτουργία των φαρμακείων την ημέρα του Σαββάτου καθώς με τον τρόπο αυτό δεν επιτυγχάνεται ο σκοπός της καλύτερης εξυπηρέτησης του κοινού και να ορίσετε σε συνεργασία με τους φαρμακευτικούς συλλόγους εύλογο αριθμό εφημερευόντων φαρμακείων που θα εξυπηρετεί υπαρκτές ανάγκες. Σωστή αναλογία κατά την άποψή μου θα ήταν ο προσδιορισμός ενός φαρμακείου ανά 10000 κατοίκους αλλά αυτό μπορεί να συζητηθεί μέσα στα πλαίσια της καλής συνεργασίας.
Εκτός εάν πράγματι ο σκοπός σας δεν είναι άλλος από αυτόν που αναφέρεται μεταξύ των φαρμακοποιών οτι σχεδιάζετε την παράδοση της φαρμακευτικής περίθαλψης σε επενδυτικά συμφέροντα του ευρύτερου λιανεμπορίου.
Με τιμή
Κουτέπας Γεώργιος
Φαρμακοποιός – Πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας κ Μάρκετινγκ Οικονομικού Πανεπιστ. Αθηνών
Αν υπηρχε αληθινη αγωνία για τους ασφαλισμένους ,θα υπηρχε μεριμνα ωστε να ανοιξουν τα ιατρεια των ταμειων και να συνταγογραφούν το Σάββατο. Αλήθεια , πως θα προμηθευτούν οι ασφαλισμένοι ή μη ασφαλισμένοι Φάρμακα το Σάββατο χωρίς ιατρική συνταγη, έστω και αν ανοίξουν όλα τα φαρμακεία?
Αν ο Υπουργός ή ο Γραμματέας του υπουργειου αναζητούσαν Φαρμακείο το Σάββατο για να προμηθευτούν σκευασμα παρακεταμόλης , όπως ακούστηκε, τότε σαν πολίτης πλέον ανησυχώ για όσους μας διοικούν. Πρώτον γιατί δυσκολεύτηκε να εντοπίσει το εφημερευον Φαρμακείο, και δευτερον διότι διοικούμαστε από ανθρώπους που δεν μπορούν να μεριμνήσουν για το απλούστερο ζήτημα του οίκου τους, την αγορά δηλαδή ενός απλού αναλγητικού προληπτικά, κάτι που κανει ο τελευταιος κατοικος αυτης της χώρας.
Τα Σαββατοκυριακα εφημερευει καποιο δημοσιο νοσοκομειο και καποιοι ιδιωτες ιατροι, το ιδιο θα πρεπει να ισχυει με τα φαρμακεια.Ως προς το ποσοστο που θα εφημευρευει θα πρεπει να ειναι αναλογο με τον αριθμο των φαρμακειων του τοπικου ΦΣ.Επισης θα πρεπει καποτε να καταργηθει η συνταγογραφηση της εμπορικης ονομασιας των φαρμακευτικων ιδιοσκευασματων απο τους ιατρους και να αντικατασταθει με την συνταγογραφηση δραστικης ουσιας με συγκεκριμενο δοσολογικο σχημα.
Καλησπέρα σας. Το θέμα του ωραρίου το Σαββάτο το θεωρώ εντελώς περιττό και άδικο. Αρχικά παραβιάζετε το 40 ώρο κεκτημένο με πολλούς αγώνες. Το φαρμακείο αν δείτε την άδεια λειτουργίας του λέει ότι σαν κύρια δραστηριότητα είναι πώληση φαρμάκων και πρωτοβάθμια φροντίδα. Πολλής λόγος γίνετε για την μη εξυπηρέτηση των ασθενών και χρησιμοποιείτε το παράδειγμα ότι κάποιος ψάχνει να βρει φάρμακο για το παιδί του και δεν βρίσκει φαρμακείο. Και εγώ εδώ έρχομαι και λέω ότι ποια επιστημονική έρευνα λέει ότι τα παιδάκια αρρωσταίνουν Σάββατο πρωί από τις 8,00 έως τις 14,30. Επομένως αυτό το επιχείρημα ακυρώνετε στην πράξη.
Προτείνω αυστηρή τήρηση του 20% ώστε να μπορέσει να έχει ο κάθε ασθενής πρόσβαση στο φαρμακείο και ειδικά στο φάρμακο. Πιστεύω ότι είναι αρκετά ικανοποιητικό ποσοστό ώστε να καλύψει τις ανάγκες των ασθενών , αν σκεφτούμε ότι σε ολόκληρη αττική εφημερεύουν 6 με 7 νοσοκομεία! Όσο για τις επαρχιακές πόλεις δεν τίθεται θέμα φαρμακείων αλλά θέμα ελλείψεων γιατρών. Για τα φαρμακεία που είναι σε χωριά δεν μπορώ να πω τίποτα λιγότερο από το να δώσω συγχαρητήρια στους συναδέλφους που λόγο παντελής έλλειψης ιατρών καλύπτουν υγειονομικά τεράστιες περιοχές .
Δεν είναι πολύ περίεργο και συνάμα σπάνιο το γεγονός ότι για το συγεκεκριμένο άρθρο του νόμου στη σχετική αιτιολογική έκθεση δεν υπάρχει η παραμικρή αιτιολόγηση;
Τυχαίο; Δε νομίζω;!!!
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
ΘΕΤΩ ΥΠ ΟΨΗ ΣΑΣ ΤΟ ΕΞΗΣ ΠΑΡΑΔΟΞΟ
ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ ΕΙΜΑΣΤΕ 500 ΠΕΡΙΠΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΤΑΥΤΕΚΟ – ΤΑΠΟΤΕ –
ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΟΤΕ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΣΑΜΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ – 5 ΑΤΟΜΑ ΜΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΜΟΝΟ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ . ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΟΤΕ ΑΥΤΟ ΔΙΑΘΕΤΕΙ . ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΑΦ ΕΝΟΣ ΜΕΝ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΤΩΝ – ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ 50 – 85 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΣ , ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΕΙ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ,ΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ , ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΞΕΤΣΗ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΕΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟΤΟΥ ΞΑΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΕΛΘΕΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΟΤΕ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ . ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΗ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΘΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΤΕ ΙΚΑ ΚΛΠ ,ΣΤΟ ΤΑΥΤΕΚΩ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΦΟΥ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΝΑ ΝΟΜΟ – ΕΛΤΑ ΟΤΕ ΤΑΠΟΤΕ ΔΕΗ ΚΛΠ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΙΜΗΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑ ΝΟΜΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΤΑΧΘΕΝΤΕΣ ΩΣ ΥΠΟΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟΝ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ..
ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΣΑΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΟΥ ΤΑΥΤΕΚΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ 25% ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟ ΤΑΥΤΕΚΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΠΟΣΟΥ 100% ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΒΑΙΝΕΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟΝ ΟΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΠΡΟΚΕΙΜΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΣ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟ 75%. ΚΑΝΑΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ Γ Σ ΤΟΥ ΦΑΡΜ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΛΛΑ ΑΥΤΗ ΑΠΕΡΙΦΘΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΤΑΥΤΕΚΟ ΕΚΡΙΘΕΙ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ . Ο ΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΜΟΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΦΙΝΟΥΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΛΥΣΗ . ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΗΛΑΔΗ ΕΓΚΛΩΒΙΖΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΕΝΟΣ ΝΠΔΔ … ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΣΑΜΟΥ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΜΕ ΕΔΩ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΕ ΧΕΡΣΑΙΑ ΕΔΑΦΗ ;;;;ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΕΝ ΣΥΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΑΝ ΔΕΝ ΗΜΑΣΤΑΝ ΝΗΣΙ ΘΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΡΟΚΕΙΜΜΕΝΟΥ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΛΠ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ . ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΗΛΑΔΗ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΣ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΚΑΡΤΕΛ . ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΔΝΠΠ .ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ … ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΑΝ Ο ΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ;;;ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ;;; ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝ ΤΥΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ … ΑΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ;; ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΚΛΠ ΚΛΠ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΙΟ ΠΡΟΝΟΜΟΙΟΥΧΕΣ ΤΑΞΕΙΣ . Η ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΚΑΙ ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΛΛΑ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΝΕΙ … ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΑΣ … ΜΕ ΤΙΜΗ ΠΕΤΡΟΣ Μ ΓΡΥΛΛΟΣ
Τελικά είναι αλήθεια. Το αγαπημένο παιχνίδι των Ελλήνων είναι η κολοκυθιά.
-Οι εφημερίες το Σάββατο πρέπει να είναι στο 20%. -Και γιατί 20%, να είναι στο 5%. -Όχι, να αυξηθούν στο 30%. Το ίδιο γινόταν με τα βενζινάδικα, τα εμπορικά καταστήματα, τα περίπτερα κλπ. Το ίδιο γίνεται παντού.
Το 2005 επιτέλους, με το νόμο 3377/2005, η πολιτεία αποφάσισε να λύσει τα προβλήματα με την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων. Σύμφωνα με το νόμο, καταστήματα κάθε είδους (κατά τη γνώμη μου και τα φαρμακεία)μπορούν (εάν το επιθυμούν)να λειτουργούν τις καθημερινές μέχρι τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα μέχρι τις 8 το βράδυ. Κυριακές και εορτές παραμένουν κλειστά. (ΠΡΟΣΟΧΗ ο νόμος δεν αναφέρεται στα εμπορικά αλλά σε καταστήματα κάθε είδους)
Σύμφωνα με σχόλια εκείνης της εποχής, «η καθιέρωση νέου πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων κρίνεται επιτακτική, καθώς με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι αγοραστικές ανάγκες των καταναλωτών και ιδίως των εργαζομένων, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η ανάπτυξη του εμπορίου, η εναρμόνιση με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Κρίνεται, εξάλλου αναγκαίο, η ρύθμιση αυτή να αφορά στην λειτουργία της αγοράς σε ολόκληρη την Επικράτεια, προκειμένου να καλυφθούν κοινές και πάγιες ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας και των εργαζόμενων γονέων.»
Δεν χρειάζεται λοιπόν καμία τροποποίηση του ν. 1963/1991. Αρκεί να εφαρμοστεί ο ισχύων νόμος 3377/2005. Δεν καταλαβαίνω γιατί οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι υποστηρίζουν ότι εξαιρούνται από τον νόμο τα φαρμακεία (τα μοναδικά από τα καταστήματα, τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες κλπ.). Δεν καταλαβαίνω γιατί οι υπόλοιποι “λειτουργοί” στο χώρο της υγείας μπορούν να δουλεύουν όσο θέλουν ενώ οι φαρμακοποιοί όχι.
Με την απελευθέρωση (διεύρυνση) του ωραρίου στα φαρμακεία επιτυγχάνεται:
1. Ευκολότερη πρόσβαση στο φάρμακο, περισσότερες ώρες εργασίας με αποτέλεσμα τη μείωση της ανεργίας.
2. Ενιαίο ωράριο σε όλη την Ελλάδα, αποφυγή συγκρούσεων, καταγγελιών, μηνύσεων μεταξύ των φαρμακοποιών, κυρίως σε τουριστικές περιοχές. Επίλυση του δίκαιου αιτήματος πολλών φαρμακοποιών αλλά και καταναλωτών για το άνοιγμα των φαρμακείων το Σάββατο.
3. Μείωση του μεγάλου αριθμού φαρμακείων στην Ελλάδα. Η απελευθέρωση του ωραρίου παράλληλα με τη «διά χειρός φαρμακοποιού» διάθεση του φαρμάκου, ωθεί τα φαρμακεία σε συστεγάσεις δυο και τριών φαρμακοποιών. Παράλληλα διευκολύνει την έκδοση καινούριων αδειών ιδρύσεως φαρμακείων.
Επειδή είμαι σίγουρος ότι πολλοί συνάδελφοι θα διαφωνήσουν με την άποψή μου, απαντώντας στα πιθανά επιχειρήματά τους σημειώνω:
-Η διεύρυνση του ωραρίου δεν σημαίνει και πώληση φαρμάκων σε super market! Αυτό απαιτεί αλλαγή του ιδιοκτησιακού νόμου το οποίο όντως είναι κόκκινη γραμμή. Εξάλλου η αλλαγή του 51% έχει αποδειχθεί ότι δεν προσφέρει τίποτα στην ανταγωνιστικότητα (πχ. Αγγλία).
-Οι εφημερίες μπορούν να παραμείνουν ως έχουν. Εξασφαλίζουν πρόσβαση στο φάρμακο όλο το 24ωρο. Είπαμε το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και μην ξεχνάμε ότι επιτελούμε λειτούργημα. Αυτό κάνουμε στις εφημερίες τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο. Ας μην ανακατεύουμε πρόσθετες αμοιβές, αθέμιτους ανταγωνισμούς, προφυλακτικά, σερβιέτες κλπ. Καθόμαστε εκεί έστω για τον ένα που θα χρειαστεί μια κορτιζόνη, ένα δυνατό παυσίπονο, ένα ενέσιμο στις 3 η ώρα το πρωί.
-Δεν υποχρεώνεται κανένας να είναι ανοικτά 74 ώρες την εβδομάδα. Όσες ώρες θέλει και μπορεί, αρκεί να έχει αναρτήσει το ωράριο λειτουργίας σε εμφανές σημείο. Και, ας μη μιλάμε πια για αθέμιτο ανταγωνισμό. Αυτή τη στιγμή τι κάνουν τα μισόκλειστα φαρμακεία, τα φαρμακεία στα αεροδρόμια, στα χωριά, στις τουριστικές και στις δήθεν τουριστικές περιοχές; Τουλάχιστον έτσι θα ισχύουν ίδιοι κανόνες για όλους.
Τέλος, για να μην παρεξηγηθώ, αναφέρω ότι είμαι φαρμακοποιός με φαρμακείο 16 ετών συστεγασμένος με φαρμακοποιό που δεν είναι συγγενής μου. Αυτό το τελευταίο το αναφέρω γιατί νομίζω ότι πρέπει επιτέλους να ξαναρχίσουμε σιγά-σιγά να έχουμε εμπιστοσύνη στους συνανθρώπους μας. Οι συστεγάσεις δυο ή τριών φαρμακοποιών πιστεύω ότι είναι η λύση σε πολλά από τα προβλήματα των καιρών μας.
Υ.Γ. Το τελευταίο διάστημα ο τζίρος των φαρμακείων έχει πέσει δραματικά (έως και 50%). Ας σκεφτούμε, τι πιο τίμιο και σωστό η αύξηση των πωλήσεών μας να επέλθει με την αύξηση των ωρών εργασίας μας (για όποιους το επιθυμούν φυσικά).
Δεν θα ασχοληθούμε με το αν είναι ορθό να ανοίγουν το Σάββατο τα φαρμακεία , και αν εξυπηρετεί αυτό το καταναλωτικό κοινό. Φώς φανάρι είναι οτι τα τσιράκια της νέας τάξεως θέλουν να φέρουν στην αγορά του φαρμάκου ξένες και ντόπιες μέγάλες εταιρίες και να βγάλουν απο τη μέση τους μικρούς φαρμακοποιούς. Δυστηχώς είμαστε μετά το μνημόνιο μια κατεχόμενη χώρα με δυνάστες μας τους ντόπιους πολιτικούς κοτζαμπάσηδες του ΠΑΣΟΚ και των άλλων πολιτικών δυνάμεων που στηρίζουν τις πολιτικές τους.
ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ…
Καλή Λευτερία Έλληνες!!!
Προφανώς δεν συζητάμε πλέον για εφημερεία αλλά για επιμύκηνση του ωραρίου εργασίας των φαρμακείων από 40 σε 46,5 ώρες την εβδομάδα !! Εφημερεία σημαίνει ότι δεν είναι όλοι ανοιχτοί και εσύ εξηπηρετείς βασικές ανάγκες των πολιτών. Γιατί ας πούμε τα υπουργεία και οι δημόσιες υπηρεσίες να μην είναι ανοιχτά το Σάββατο; Γιατί κλείνει η Βουλή και τα θερινά τμήματα είναι με λιγότερους βουλευτές; Επι της ουσίας πάντως το μέτρο αυτό δεν προσφέρει καθόλου στον ανταγωνισμό αφού έτσι και αλλιώς η βασική δουλειά των φαρμακείων είναι το φάρμακο και το Σάββατο οι γιατροί δεν βρίσκονται στα γιατρεία τους για να συνταγογραφήσουν !!
Όπως ανεφερε και νωριτερα οι συναδελφοι το άρθρο 9 του ν. 1963/1991 αναφερει ποσοστο.
Γνωριζω επισης οτι ο ΠΦΣ ειχε συμφωνησει με τους προεδρους των Φαρμακευτικων Συλλογων για 20% επι του συνολου εφημεριες των φαρμακειων ανα περιοχη.
Γιατι αυτο δεν τηρηθηκε? Γιατι υπάρχουν περιοχες οπου το ποσοστο ειναι κατω και απο 5% μόνο εφημερευοντα? Γιατι?
Μήπως εμεις οι ιδιοι υποβαθμιζουμε τη δουλεια μας?
Είμαι ένας απλός πολίτης που ζώ σε πόλη πάνω 100.000 κατοίκους. Σε όλη τη πόλη είναι 2-3 φαρμακεία το Σαββατοκύριακο και υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα να βρεις φαρμακείο. Και όταν το βρεις υπάρχει μεγάλη ουρά.
Η άποψη μου είναι οτι τα φαρμακεία πρέπει να ανοίγουν ΟΛΑ το Σάββατο και ένα μεγαλύτερο ποσοστό απο το υπάρχον τη Κυριακή. Δεν καταλαβαίνω τόσα χρόνια σε τι διαφέρουν τα φαρμακεία από τα: Κρεοπωλεία ,τούς φούρνους , τα super market , τα ζαχαροπλαστεία κλπ. Το επάγγελμα του Φαρμακοποιού είναι από τα πιο προστατευμένα επαγγέλματα της Ελλάδας και στο θέμα του ωραρίου. Ένα φαρμακείο ανά 1500 κατοίκους , Ένα φαρμακείο ανά 2999 κατοίκους , δύο φαρμακεία ανά 3000 κατοίκους!!!! Ο απίστευτος παραλογισμός!
Οπώς λεει και μια αγγλόφωνη ρηση:
fool me once, shame on you
fool me twice, shame on me
Δυστηχώς το προβλημα προεκυψε απο μια μεριδα φαρμακοιποιων σε πανελληνιο επιπεδο που ειτε δεν εφημερευαν καν και εδιναν σε αλλους φαρμακοποιους τις εφημεριες (και οχι παντα για πραγματικουσ λογους υγειας η ανάγκης), ειτε επειδη βαριοντουσαν να κατσουν το βραδυ γιατι δεν γουσταραν. Ας ειμαστε σοβαροι. Ολοι μας το ξεραμε και ολοι το γνωριζαμε αλλα κανεις δεν μιλαγε.
Επισης οπως (εθιξε και ενας συναδελφος παρακατω) υπαρχει νομοθετικα διαταγμα απο το 1991 που οριζει ρητα εφημεριες ανα περιοχη καθημερινα στο 20% επι του συνολου των Φαρμακειων της περιοχης αυτης.
Απο το 1991 που ο ΠΦΣ το ΔΕΧΤΗΚΕ και συμφωνησε μεχρι σημερα ακολουθηθηκε αυτο με την αρωγη των τοπικων συλλόγων? Γιατι οι περισσοτερες περιοχες μεταβιας πιανουν το 13 %. Που ειναι οι τοπικοι συλλογοι να το ελεγξουν αυτο?
Επρεπε να συμβει το περιστατικο με τον γενικο γραμματεα του Υπουργειου Υγειας την προηγουμενη εβδομαδα που εψαχνε εφημερευων Φαρμακειο απο το Μαρουσι , Χαλανδρι και δεν βρηκε ουτε ενα ανοιχτο? Ειμαστε σοβαροι?
Μονοι μας φεραμε την καταιγιδα για το ωραριο, δυστηχως, τωρα με την Τροϊκα δικαιολογια νομιζω οτι ηρθε το πληρωμα του χρονου.
Πρέπει να καταργηθεί ο πληθυσμιακός περιορισμός στην ίδρυση νέου φαρμακείου γιατί οι απογεγραμμένοι πληθυσμοί είναι πλασματικοί .
1)Είναι πλασματικοί διότι δεν έχουν συμπεριλάβει στην απογραφή ούτε τους αλλοδαπούς ούτε τους τουρίστες κάποιας περιοχής .
2)Στις επαρχιακές πόλεις δεν συμπεριλαμβάνετε ο πληθυσμός των οικισμών και των χωριών που ανήκουν στον δήμο και δεδομένα δεν θα διαθέτουν φαρμακείο .
Οι πληθυσμιακές αυτές στρεβλώσεις δημιουργούν την νοσηρή κατάσταση των ΜΟΝΟεδρικών , ΜΟΝΟπωλίων , φαρμακείων , στερώντας από τους πολίτες το δικαίωμα επιλογής φαρμακοποιού , καταργώντας τον ανταγωνισμό , στερώντας από τους πολίτες την φαρμακευτική περίθαλψη σε περίπτωση μακροχρόνιας απουσίας του μοναδικού φαρμακοποιού έστω και για λόγους υγείας .
Βέβαια σε αυτή την περίπτωση υπάρχει η περίπτωση να μην καταργηθεί η πληθυσμιακή ποσόστωση αλλά να ορισθεί ο ελάχιστος αριθμός φαρμακείων σε δύο ανά πόλη ανεξάρτητα πληθυσμού ώστε να λυθεί το απαράδεκτο καθεστώς των μονοεδρικών μονοπωλίων εν έτη 2011 .
Το πρόβλημα της κάλυψης της επαρχίας θα λυνόταν πλήρως αν επιτρεπόταν η ίδρυση παραρτημάτων ήδη λειτουργούντων φαρμακείων , με την υποχρεωτική επίβλεψη αδειούχου φαρμακοποιού . Αναγκαίο βέβαια είναι , για την επίτευξη του τελευταίου ,και η εξαίρεση αυτών των περιοχών από τις προδιαγραφές του χώρου αφού δεν υπάρχουν καταστήματα με αυτές τις προδιαγραφές στις μικρές πόλεις και χωριά .
Το κλειστό του επαγγέλματος του φαρμακοποιού σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί κάποιον στην επαρχεία .
Πιστεύω πως στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα επικρατήσει το συμφέρον των πολιτών και όχι το συμφέρον ομάδων ή μεγάλων συμφερόντων
ΑΞΙΟΤΙΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
ΚΑΤΟΙΚΩ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΤΗ ΝΕΜΕΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΕΥΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ
ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ….ΟΣΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΤΑ ΔΑΝΕΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ Κ.Υ ΝΕΜΕΑΣ ΔΕΝ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ
ΣΤΟ ΕΦΗΜΕΡΕΥΩΝ ….ΤΙ ΤΟ ΩΦΕΛΩΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ…ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ …ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΕΝΝΕΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ Η ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΥΠΩΔΕΙΣ …. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ.
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΑΝΩΦΕΛΟ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΕΝΩ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΘΑ ΔΙΕΥΚΩΛΥΝΗ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Αν το υπουργείο θεωρεί πως ο πολίτης δεν εξυπηρετείται επαρκώς απο τα ήδη υπάρχοντα ανοικτά φαρμακεία, πιστεύω πως αυτό είναι αποτέλεσμα 2 γεγονότων.
Α: Το φάρμακο που ψάχνει είναι σε έλλειψη (για τους γνωστούς σε όλους μας λόγους)
Β: Ο γιατρός αποφάσισε να του γράψει εκείνο το αντίγραφο φαρμάκου, το οποίο είναι δυσεύρετο, επειδή προφανώς την Παρασκευή το απόγευμα είχε δεχθεί επίσκεψη από κάποιον ιατρικό επισκέπτη…
Ξεκινήστε τη συνταγογράφηση βάση δραστικής ουσίας και όχι εμπορικής ονομασίας ή δώστε το δικαίωμα στο φαρμακοποιό να μπορεί να κάνει αλλαγές σε τέτοιες περιπτώσεις. Αφήστε τις εφημερίες έτσι όπως είναι, είμαστε και εμείς άνθρωποι με αξιοπρέπεια όχι δούλοι. Διαφορετικά δώστε υπερωριακή αμοιβή για να μην επεκταθώ στις διανυκτερεύσεις που έτσι όπως έχει γίνει η ζωή σήμερα θα έπρεπε να μας παρείχατε και ασφάλεια διότι συχνά κινδυνεύει ακόμα και η ζωή μας.
Για να δείτε αν δουλεύει καλά το ήδη υπάρχον σύστημα προτείνω να δείτε στην πράξη πως γίνεται μία εφημερία, ή μία διανυκτέρευση και καθίστε μαζί με το φαρμακοποιό (ο οποίος πλέον λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν έχει υπάλληλο) από Πέμπτη πρωί – Πέμπτη βράδυ ως Παρασκευή συνεχόμενα και μετά το Σάββατο πάλι για να δείτε πως είναι…και μετά το Σάββατο το μεσημέρι να έχετε το κουράγιο να φροντίσετε την οικογένεια..
Να υπάρχει ελεγτικός μηχανισμος τήρησης του ωραρίου γιατί στα μονοεδρικά φαρμακεία καθιερώνετε ωράριο κατά το δοκούν .Τα μονοεδρικά φαρμακεία είναι μονοπώλεια στην έδρα τους , επιτρέπετε στην πολιτεία να στερεί από τους πολίτες της το δικαίωμα να επιλέγουν τον φαρμακοποιό τους ? Επιτρέποντε μονοπώλεια στην εποχή μας ?
η παρουσια του φαρμακοποιου στο φαρμακειο ειναι απαραιτητη αναντικαταστατη και συνεχης.για να μπορεσει ομως ο φαρμακοποιος να ειναι αποδοτικος πρεπει να ξεκουραζεται.ο φαρμακοποιος ειναι και λειτουργος.ο ψυχικος του κοσμος δοκιμαζεται καθημερινα ακουγοντας τα προβληματα των πελατων του.επισης εχει να αντιμετωπισει την πιο δυσολη ηλικια,την τριτη,η οποια λογω του φοβου του θανατου ειναι δυστροπη.και ποτε ο φαρμακευτικος συλλογος δεν αφησε μερος χωρις ανοιχτο φαρμακειο.σαββατα κυριακες μεσημερια βραδια γιορτες.το ωραριο κατα τη γνωμη μου δεν πρεπει να αλλαξει
Ο καθορισμός εφημεριών των φαρμακείων ουσιαστικά καθορίζεται με απώτερο σκοπό της περαίωσης του πάγιου δημοκρατικού δικαιώματος της φαρμακευτικής περίθαλψης προς στους πολίτες-ασθενείς. Μέχρι στιγμής και όλα τα τελευταία χρόνια δεν προέκυψε ποτέ ανάγκη εκτεταμένης υποστήριξης και σε τέτοιο βαθμό για τα Σάββατο ΠΟΥΘΕΝΑ στην Επικράτεια .
Οπότε θέλω να ρωτήσω (ρητορικά) .
Υπάρχει πραγματική άμεση ανάγκη για έναρξη εφημεριών το Σάββατο ?
Τι άλλαξε ξαφνικά τους τελευταίους μήνες, το οποίο δεν κατάφεραν τα τελευταία χρόνια οι Φαρμακοποιοί αλλά και καμία διοίκηση του Υπουργείου Υγείας , μέχρι σήμερα , να αντιληφτεί εγκαίρως?
Γιατί δεν έχουμε κατανοήσει ακόμα τους πραγματικούς λόγους που προέκυψαν πίσω από αυτή την ενέργεια.
Γιατί δεν εφαρμόζεται (εφημερίες, αργίες Σαββατοκύριακα) όπως ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ προβλέπεται, η συνταγογράφηση ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΝ ΜΟΝΟ περιστατικών (π.χ για επείγον τραυματισμός Αντιτετανικός Ορός ή Tetagam-P ενέσιμο με συνοδό αντιβιώσεις ενέσιμα ή χάπια , αντικαρκινικών ενέσιμων, οξείας καρδιακής θρομβοεμβολης ,οξείων ουρολογικών επιπλοκών Κινολόνες) αλλά απαιτείται να μας εξαντλείτε καθημερινά ηθικά, ψυχολογικά και επιστημονικά με ανεπαρκή η παντελώς ελλιπή υποστήριξη (π.χ αιτιολογημένες συνταγές κινολονών για οξέα επείγοντα περιστατικά) από τις Δευτεροβάθμιες Μονάδες Υγείας έχοντας αντίκτυπο στη δουλειά μας στους ασθενείς αλλά και στους κατανοητά καταπονημένους εφημερεύοντες (και δυστυχώς πάντα ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ) γιατρούς?
κυριοι διαβασα ολα τα σχολια που εχουν αναρτηθει μεχρι τωρα..η ουσια ειναι αλλου.
1)ποτε προλαβε το υπουργειο και ο κυριος Λοβερδος μεσα σε δυο βδομαδες
και ειδε οτι η αυξηση των εφημεριων κατα 20% δεν εξυπηρετει το κοινο?
2)στο μνημονιο καθαρα αναφερεται…..
ελαστικο ωραριο εργασιας των φαρμακειων…
αυτοι που το υπογραψαν ξερουν τι εννοει και για ποιους το εννοει
τα υπολοιπα ολα ειναι μια κακογουστη καλα στημενη δυστυχως ΦΑΡΣΑ..
τωρα τους επιασε η πρεμουρα να εξυπηρετηθει ο κοσμος…
ενα πραγμα με ενοχλει ποιος τους εδωσε το δικαιωμα να μας συμπεριφερονται σαν να ειμαστε ηλιθιοι
κυριοι ειπε καποτε ο Κολοκοτρωνης
ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ….
το να προσπαθουμε με λογικα επιχειρηματα να τους δειξουμε το αυτονοητο
νομιζω ειναι χαμενος κοπος….
δεν κυβερνανε ετσι τους λαους κυριοι….προσκυνωντας καποιους..
ισοπεδωνοντας καποιους ανθρωπους-επαγγελματα
ηρθε η ωρα ερχεται να τον θυμηθουμε τον Κολοκοτρωνη….
καποια πραγματα επαφιονται στον πατριωτισμο των ΕΛΛΗΝΩΝ….ΑΡΚΕΤΑ…
Ίσως είναι καλύτερα να διατυπωθεί αυτό το άρθρο ως ‘έχουν το δικαίωμα να λειτουργήσουν τα φαρμακεία και το σάββατο….’ Γιατί να μην είναι ελεύθερη η επιλογή του πότε θα το λειτουργήσω το φαρμακείο μου?
To Γ)αναφέρεται μόνο στις ςφημερείες.
το υπόλοιπο αφόρα τα υπόλοιπα ζητήματα
Α)REBATE: ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΟΥ REBATE ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ. ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΩ ΤΟΥ 3% ΓΙΑ ΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΠΟΣΟ ΕΩς 70.000 ΕΥΡΩ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟ…
Β) μειωση στους φαρμακέμπορους: ναι, αλλά με τη μορφή rebate, δηλ θεωρητικά ίδιο ποσοστό κέρδους, αλλά η «μείωση» θα επιστρέφεται στα ασφαλιστικά ταμεία,όχι στη βιομηχανία. Ταυτόχρονη μείωση του ανώτατου συνολικού ποσοστού έκπτωσης(επι τιμολογίου κ σε είδος) των βιομηχανιών κατα την απευθείας παραγγελία εμπορευμάτων στα φαρμακεία. Ίσως φαίνεται κακό για τον φαρμακοποιό , αλλά έτσι του εξασφαλίζει την επιβίωση των συνεταιρισμών που είναι όργανα ζωτικής σημασίας. Όσοι ξεγελαστούμε από την υποτιθέμενη έκπτωση προσφορά κάποιων εταιριών, ας δούμε τι ποσοστό έκπτωσης έχουμε τωρα αν παραγγείλουμε ενα Spiriva…
3) Ωράριο: Αυστηρά ελεγχόμενο. Ήδη οι νόμιμες ώρες λειτουργίας είναι 40 χωρίς να υπολόγιστουν οι εφημερείες, οι υπερωρίες κ η «εργασία κατ’οικον». Συνοδευόμενη από την υποχρεωτική παρουσία του φαρμακοποιού για τη διασφάλιση της ποιοτητάς της παρεχόμενης υπηρεσίας. Επιπρόσθετες ώρες εργασίας οδηγούν είτε σε κόπωση είτε στην παράνομη ανάθεση της επαγγελματικής συμβουλής σε ανειδίκευτο προσωπικό, ενέργειες που υποβαθμίζουν την παρεχόμενη υπηρεσία.
Ανεκτή θεωρώ την παράταση κατα μισής με μιας ώρας ημερησίως, οπου το ΕΣΥ ειναι λειτουργικό, κατά την οποία εξυπηρετούνται περιστατικά υγειονομικού ενδιαφέροντος, κ όχι πώληση παραφαρμάκων.
Όσο για το Σάββατο :
1φαρμακείο ανά 10.000 κατοίκους. Υπεραρκετό. Αυτή είναι η αναλογία εξυπηρέτησης τις καθημερινές στις Ευρωπαικές χώρες.
Ταυτόχρονη αυστηρή τήρηση του νόμου περί της λειτουργίας του σταυρού κ παραχώρηση κ στην αστυνομία να επιβάλλει ποινή όταν παραβιάζεται ο νόμος. Υποχρέωση των Συλλόγων να αποστέλλουν σε Κεντρικό δίκτυο του κράτους τις εφημερείες ανα δίμηνο, κ υποχρέωση του κράτους για ανάρτηση αυτών με τη μορφή Google maps.
4) Μεταβίβαση της άδειας
Η άδεια θα μεταβιβάζεται σε παιδί φαρμακοποιό εφόσον έχει πιάσει μια υποχρεωτική βάση στον «ΑΣΕΠ».
Σε διαφορετική περίπτωση, διαγωνισμός ΑΣΕΠ , όχι εντός των αναξιόπιστων πλέον Πανεπιστημίων, αλλά με τη μορφή Πανελληνίων εξετάσεων κ δημιουργία επετηρίδας. Διεξαγωγή ΑΣΕΠ ανα 3ετια.
ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ.ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ.Ο ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΝΟΜΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ.ΤΟ ΕΞΑΝΤΛΗΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΑΛΛΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ.ΚΑΙ ΑΣ ΤΟ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΕΡΑ.ΤΙ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΨΕΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΟΤΑΝ ΑΝΓΚΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥ?
Η ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΟΝΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΑΘΗΚΑΜΕ ΚΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΦΕΡΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΠΩΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΑΡΩΓΟΙ,ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΙΜΩΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ Φ.ΔΑΠΑΝΗΣ.ΑΝΤΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΠΧ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΙΣΗ GENERICS ΑΝΤΙ ΓΙΑ BRAND NAME ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ(ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΤΕ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΛΟΓΟΥΣ)ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΝΥΔΑΤΙΚΗ ΤΟΥ.
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΧΑΡΤΙΑ.ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ.ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΔΩ.ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΑΣ
Το Σάββατο όταν εφημερευω μέχρι τις 2:30 εγώ και άλλο ένα φαρμακείο στο Π.φάληρο εξυπηρετώ περίπου 20-30 άτομα. Όταν θα ανοίξουν 70 Φαρμακεία τους Φαλήρου θα εξυπηρετούμε απο 1 πολίτη ο καθένας. Ο νομοθέτης έλαβε υπόψη του την αυξηση του κόστους της επιχείρησης μου; Όταν με υποχρεώνει να ανοίγω Σάββατο ποιόν εξυπηρετώ; Τον 1 πολίτη που θα μπορούσε να πάει σε εφημερεον;
Το ότι θα δουλευουμε 50 ΩΡΕΣ την εβδομαδα και 6 ημερες συνεχόμενα δεν είναι παράνομο, αντιπαραγωγικο κλπ;
Κάντε το ωραριο συνεχές καθημερινα 7 ώρες εργασίας. 8 το πρωι με 3 το μεσημερι για 6 ημέρες και να έχει νοημα και η εφημερια μέχρι τις 11
Στο μέσο φαρμακείο, το 70-80% του τζίρου είναι συνταγές από γιατρούς ταμείων.
Ομοίως, 7-8 στους 10 πολίτες που μπαίνουν σε φαρμακείο μπαίνουν για να εκτελέσουν συνταγή, άσχετα αν μαζί με αυτό παίρνουν και κάτι άλλο μια και βρίσκονται εκεί.
Αν λοιπόν το 70-80% της δουλείας μας και της επισκεψιμότητάς μας υπάρχει εξαιτίας της συνταγογράφησης,τα Σάββατα που δεν υπάρχει συνταγογράφηση τι θα παριστάνουμε όλοι ανοιχτά; Κια τι θα κάνουμε;
Τάβλι θα παίζουμε;
Επίσης, εγώ έχω συνοικιακό φαρμακείο στην Αττική και όποτε έχω εφημερία Σάββατο πρωί, απλά κάποιοι που ήταν να έρθουν τη Δευτέρα μου έρχονται Σάββατο και κάποιοι που ήταν να έρθουν Παρασκευή μου το αναβάλλουν και έρχονται Σάββατο. Κοινώς, εξυπηρετώ ακριβώς τον ίδιο κόσμο με ελάχιστα σκαμπανευάσματα λόγω ελαχίστων περαστικών.
Ποια ανάγκη επιπλέον εξυπηρετώ λοιπόν; Και να σκεφτεί κανείς ότι γενικά τα Σάββατα με τις σημερινές εφημερίες έτσι κι αλλιώς δεν έχει δουλειά. Αν είμαστε και όλοι ανοιχτά, τότε δεν θα πατάει ψυχή ή θα μπαίνουν οι γείτονες για ψιλή κουβέντα και για να ζυγιστούν περνώντας από μπροστά για να πάνε βόλτα.
Είστε τρελοί; Ή μηπως κάνετε χατηράκια για 10-20 μεγαλοφαρμακειάρες σε εμπορικά σημεία και AVENUE, MALL που κάνουν τζίρους με καλλυντικά, κρέμες, μακιγιάζ και άλλα τέτοια «επείγοντα» περιστατικά, και υποκριτικά κόπτεστε δήθεν για την εξυπηρέτηση του κοσμάκη, αλλά κρυφά εννοείτε να βολέψετε τους λίγους κολλητούς σας μεγαλοφαρμακοποιούς;
Και αν θέλετε να το κάνετε αυτό τι σας φταίμε όλοι οι υπόλοιποι; Και γιατί κοροϊδεύετε τον κόσμο ότι δήθεν θα εξυπηρετείται περισσότερο, αφού έτσι κι αλλιώς κανείς σχεδόν δεν αναζητά φαρμακείο σαββατιάτικα για κάτι πραγματικά σημαντικό, πλην ελαχίστων πραγματικών περιστατικών που ήδη εξυπηρετούνται από τα εφημερεύοντα;
Πολύ επιπόλαιη πρόταση, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα ελάχιστων κεντρικών μεγαλοφαρμακείων και σε βάρος πάνω του 90% των υπολοίπων, αλλά με μανδύα «κοινωνικής ευαισθησίας».
Προσέξτε σαν Υπουργείο ποιοι σας συμβουλεύουν και γιατί.
ΔΙΑΤΗΡΩ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΜΟΝΟΣ, ΕΙΜΑΙ ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΟΥ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ, ΚΑΥΣΙΜΩΝ,ΚΟΚ) ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ (ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ), ΑΤΟΜΙΚΕΣ (ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ,ΚΟΥΡΕΙΟ ΚΟΚ), ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ. ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΓΩΙΣΤΙΚΟ, ΑΛΛΑ ΑΝ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 20-30% ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΟΠΩΣ ΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΤΕ, ΤΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΕΧΩ ΕΓΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ?
Υποτίθεται ότι ζούμε σε πολιτισμένη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Αναρωτιέμαι γιατί ένας επιστήμονας,που δουλεύει 40 ώρες την εβδομάδα όπως όλοι οι υπόλοιποι πολίτες,δουλεύει και στις εφημερίες-διανυκτερεύσεις,αναλαμβάνοντας τον κοινωνικο του ρόλο,χωρίς υπερωριακη αμοιβή,πρέπει να δουλέψει και το Σάββατο.Αν αυτό δεν είναι δώρο για τους κατόχους του κεφαλαίου,τότε τι είναι;Πως μπορεί ένας συνεπής προς όλες του τις υποχρεώσεις(φορολογικές,κοινωνικές κ.λ.π) να ανταπεξέλθει σε ένα τέτοιο εξοντωτικο ωράριο;Θέλετε απλά να τον αφανησετε….Ευχαριστώ πολύ που μου λέτε κατάμουτρα ότι θέλετε να με ξεπουλησετε,ενώ τόσο καιρό κάνω υπομονή και συνειδητά στηρίζω το φαρμακευτική σύστημα της χώρας μου,με τις επ´αοριστον πιστώσεις στα ασφ.ταμεία.Αλλά απλά πολύ σύντομα δεν θα μιλάω πια για την χώρα μου,γιατί απλά δεν θα υπάρχει έχοντας χάσει την αξιοπρέπεια της.Εγώ όμως δεν την ξεπουλαω την αξιοπρέπεια μου.
Δυστυχώς τα φαρμακεία έχουν γίνει καταστήματα καλλυντικών.
Κύριο και μοναδικό είδος πρέπει να έχουν το φάρμακο το όποιο ο πολίτης θα πρέπει να βρίσκει άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία όλο το 24ωρο.
Έξαλλου είναι τόσα πολλά τα φαρμακεία που θα μπορούσαν να χωριστών σε 3 με 4 βάρδιες την ημέρα και να εφημερεύουν εκ περιτροπής
Άρης Πειραιάς
Τα φαρμακεία διημερεύουν τα Σάββατα για την εξυπηρέτηση του κοινού σε φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης.Δεν αποτελούν οποιοδήποτε εμπορικό
κατάστημα που απλά θέλει να πουλήσει καταναλωτικά αγαθα για αυξήσει την κερδοφορία του.Συνεπώς λειτουργία όλων των φαρμακείων τα Σάββατα θα είχε νόημα μόνο αν λειτουργούσαν και όλα τα νοσοκομεία του ΕΣΥ τα Σάββατα και όλα τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ επίσης, όπως επίσης και αν διημέρευαν υποχρεωτικά και όλοι οι ιδιωτες ιατροί! Δηλαδή σε αυξημένες ανάγκες σε φάρμακα των πολιτών να είναι ανοιχτά και όλα τα φαρμακεία προς εξυπηρέτηση τους! Επίσης καλό θα ήταν να λειτουργούσαν και όλες οι δημόσιες υπηρεσίες τα Σάββατα καθώς και τα σχολεία και παιδικοί σταθμοί για τις ανάγκες των πολιτών !!! Να γυρίσουμε δηλαδή στην δεκαετία του ’70 !!!!
Στο Αργος Ορεστικο κωμοπολη με 6000 κατοικους περιπου,υπαρχουν 6 φαρμακεια!!!Στην εφημερεια του Σαββατου το 90% των πωλησεων αφορουν καλλυντικα γαλατα κλπ.μιλαμε για το μικροτερο τζιρο σε σχεση με τις αλλες ημερες.Αν ανοιξουν εκεινη την ημερα ολα τα φαρμακεια μαλλον θα βαρανε μυιγες και το κακο ειναι οτι ο χειμωνας εδω ειναι βαρυς και ουτε μυιγες δεν υπαρχουν!Ουτε ιατρεια υπαρχουν μονο το κεντρο υγειας που εχει μονο εναν αγροτικο γιατρο!Με τι σκεπτικο αραγε ζητατε να ειναι ανοιχτα ολα τα Φαρμακεια?Κατι αλλο εχετε στο μυαλο σας και οχι την εξυπηρετηση των πολιτων.
Από την στιγμή που δεν υπάρχει συνταγογραφία το Σάββατο πλην αυτής στα εφημερεύοντα νοσοκομεία δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για γενικευμένη λειτουργία των φαρμακείων.
Εάν εφαρμοσθεί ο ισχύων νόμος στο μάξιμουμ του προβλεπόμενου ποσοστού,οι ανάγκες του κοινού καλύπτονται απόλυτα,και με το παραπάνω.
Συμφωνώ με την ανάλυση του κ. Χαρίση.
Αν αφήσετε την αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα θα είναι σαφώς καλύτερα, αφού ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει τα φαρμακεία να είναι ανοιχτά μέρα – νύχτα.
Θεωρώ ιδιαίτερα αφελές να ορίζετε εσείς το ωράριο φαρμακείων, καταστημάτων κτλ
Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του ν. 1963/1991 είναι για τις εφημερίες και αναφέρει ένα ποσοστό. Η πρόταση του νομοσχεδίου που το αντικαθιστά αναφέρει ωράριο λειτουργίας, αλλά δεν αναφέρει «όλα τα φαρμακεία», μήπως «το πόσα φαρμακεία θα εφημερεύουν επαφίεται στους κατά τόπους Φαρμακευτικούς συλλόγους»; τότε καλό είναι να προστεθεί η δεύτερη πρόταση στο νομοσχέδιο, μιας και δεν αναφέρεται η πρώτη και δημιουργεί παρανοήσεις
Είμαι κατηγορηματικά αντίθετος στο ενδεχόμενο να παραμένουν ΟΛΑ τα φαρμακεία της χώρας ανοιχτά το Σάββατο, για μια σειρά από λόγους:
Πρώτον, θεωρώ ότι με το 20% των φαρμακείων ανοιχτά – όπως ισχύει και εφαρμόζεται στην περιοχή μας – εξυπηρετείται θαυμάσια το κοινό, γεγονός που φαίνεται κι από την επισκεψιμότητα των εφημερευόντων του Σαββάτου, η οποία είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτή των καθημερινών, όταν είναι ανοιχτά όλα τα φαρμακεία. Πιο συγκεκριμένα, στην Αλεξανδρούπολη, με 7 φαρμακεία ανοιχτά ο μέσος όρος των αποδείξεων είναι 30-40 ανά φαρμακείο, εκ των οποίων ένα 10% αφορά συνταγές. Εφόσον μένανε όλα ανοιχτά θα σήμαινε ότι κάθε φαρμακείο θα εξυπηρετούσε περίπου 6-8 μόλις πελάτες και θα εκτελούσε με το ζόρι μία συνταγή.
Δεύτερον, η λειτουργία όλων των φαρμακείων το Σάββατο θα είχε νόημα μονάχα αν θεσπιζόταν ταυτόχρονα η λειτουργία και των ιατρείων του ΙΚΑ το Σάββατο, η λειτουργία των τακτικών ιατρείων των νοσοκομείων και εφόσον ήταν ανοιχτά τα ιδιωτικά ιατρεία. Εφόσον οι πηγές συνταγογράφησης είναι κλειστές εκείνη την ημέρα, το φαρμακείο (που κατά κύριο λόγο εκτελεί συνταγές ιατρών) δεν έχει νόημα να παραμένει ανοιχτό.
Τρίτον, υπάρχει το επιχείρημα ότι και άλλα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά το Σάββατο, γιατί όχι τα φαρμακεία; Η απάντηση εδώ είναι ότι ο κύριος σκοπός λειτουργίας των φαρμακείων είναι η διάθεση των φαρμάκων και όχι διαφόρων άλλων αγαθών, τα οποία πωλούνται μονάχα συμπληρωματικά και τα οποία μπορεί ο καταναλωτής να βρει και σε άλλα καταστήματα. Επιπλέον, σε ένα κατάστημα πχ ρούχων ο ιδιοκτήτης δεν είναι υποχρεωμένος να είναι παρόν στο σύνολο του ωραρίου λειτουργίας του καταστήματος. Όμως, επειδή το φάρμακο δίδεται μόνο «δια χειρός φαρμακοποιού», ο φαρμακοποιός είναι υποχρεωμένος να εργάζεται υπερωριακά πολλές ώρες την εβδομάδα (εκτός από το Σάββατο πρέπει να υπολογίσει κανείς και τις εφημερίες), χωρίς ουσιαστικά επιπλέον αμοιβή, επιφέροντας καθεστώς «επαγγελματικής δουλείας» σε ένα ελεύθερο επάγγελμα.
Τέταρτον, η λειτουργία των φαρμακείων το Σάββατο θα αυξήσει σημαντικά τα λειτουργικά έξοδά τους (υπερωρίες υπαλλήλων, ρεύμα κλπ), χωρίς να φέρει επιπλέον εισόδημα, μιας και η πίτα της αγοράς φαρμάκου όχι μόνο δε θα διευρυνθεί αλλά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί και με αυτά που προετοιμάζονται, θα μειωθεί δραματικά. Η μείωση αυτή του τζίρου, σε συνδυασμό με την αύξηση των εξόδων από τη λειτουργία και το Σάββατο θα οδηγήσει με βεβαιότητα στο κλείσιμο χιλιάδες φαρμακεία σε ολόκληρη τη χώρα.
Πέμπτον, είναι βέβαιο ότι ο κάθε επαγγελματίας γνωρίζει το συμφέρον του. Αν η λειτουργία το Σάββατο ήταν προς το επαγγελματικό συμφέρον των φαρμακείων, οι φαρμακοποιοί πρώτοι θα ήταν εκείνοι που θα ζητούσαν και θα επεδίωκαν την επέκταση του ωραρίου τους.
Έκτον και σημαντικότερο, η κίνηση αυτή από την πλευρά της κυβέρνησης (για όλους τους πιο πάνω λόγους) κρίνεται ύποπτη, αβάσιμη και τροφοδοτεί ακόμη περισσότερο την αβεβαιότητα και την ανησυχία του κλάδου για το μέλλον, διότι συνειρμικά οδηγεί στα super markets και τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που από καιρό εποφθαλμιούν το χώρο της λιανικής του φαρμάκου. Όλος ο κλάδος αισθάνεται αμήχανα βλέποντας κεκτημένα των φαρμακοποιών σε ολόκληρη την πολιτισμένη Ευρώπη να τίθενται σε αμφισβήτηση στη χώρα μας, με μια υφέρπουσα παραφιλολογία, που στοχεύει στην παράδοση του κοινωνικού αγαθού του φαρμάκου και της υγείας στα χέρια μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Το φάρμακο δεν είναι αγαθό, αλλά υπηρεσία (φαρμακευτική υπηρεσία) που έχει αξία μονάχα όταν προσφέρεται από έναν εξειδικευμένο επιστήμονα με μοναδικό κριτήριο τη χρήση των φαρμάκων με ασφάλεια και τη μεγιστοποίηση του οφέλους για την υγεία του ασθενούς. Για το λόγο αυτό η οικονομική διάσταση πρέπει να παραμένει στο περιθώριο κι αυτό διασφαλίζεται μονάχα με τη λειτουργία ανεξάρτητων φαρμακείων, ανεπηρέαστων από συμφέροντα και κι επιδιώξεις παραγόντων της αγοράς που έχουν σκοπό τη μεγιστοποίηση των κερδών τους και μόνο.
Τερζής Αναστάσιος, Φαρμακοποιός
M.Sc., MBA
Μέλος Δ.Σ Φ.Σ. Έβρου
ΚεΥΠΟΥΡΓΕ,ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ,ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ.Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ(ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ)ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ,ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΠΛΕΥΡΟΣ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΑΦ΄ΕΝΟΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ(ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ)ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ,ΑΦ΄ΕΤΕΡΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ.ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΕΥΠΡΕΠΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΗΠΙΩΝ ΤΟΝΩΝ,ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΡΜΟΖΕΙ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ.ΟΛΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ..ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥΣ.ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΠΛΗΘΩΡΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΥΡΙΩΣ ΠΟΥΛΩΝΤΑΣ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ!ΕΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ Ι.Κ.Α.,ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ(ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΦΗΜΕΡΙΑΣ)ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ…ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ,ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΛΟΓΟ!!ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ Π.Δ.121/2008 Η ΠΡΟΧΟΡΗΓΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ,ΣΥΝΕΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΜΕ ΑΠΛΩΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ.ΚεΥΠΟΥΡΓΕ,ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ,ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.ΒΕΒΑΙΩΣ ΟΧΙ ,ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ »ΔΩΣΟΥΜΕ» ΤΙΠΟΤΑ,ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ..ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΩΣ ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΕΝΕΨΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΕΣΤΙΚΟ,ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ »ΧΑΛΑΡΟΤΗΤΑ».Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ,ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΑΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ,ΜΕ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΣΑ…ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΑ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΑΣ,ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ,ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΝΙΩΣΩ ΟΤΙ ΕΧΑΣΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΑΣ…ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ..ΓΚΟΡΤΣΙΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ,ΠΡΟΕΔΡΟΣ Φ.Σ.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ(ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ)
ΕΦ΄ΟΣΟΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ,ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ,ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΑ ΙΚΑ Κ.Τ.Λ.,ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.ΠΡΕΠΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΥΝ ΣΕ ΙΚΑΝΟ ΑΡΙΘΜΟ.
ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΔΗΜΑΡΧΟ.
ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ (ΠΟΛΗ 60.000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ)
ΤΡΙΤΗ- ΠΕΜΠΤΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΠΟΥ Η ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΗ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΣΥ Κ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΙΑΤΡΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΥΝ 2 ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ. ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΗΚΕ ΑΣΘΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ, Κ Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ 7ΜΙΣΗ Η ΩΡΑ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΑΠΟΘΗΚΗ. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ , ΟΤΙ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΠΑΝΤΑ ΕΧΕΙ ΣΤΟΚ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ ΑΛΛΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΠΡΟΙΟΝ ΑΛΛΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ, Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΣΚΕΥΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΗΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ Κ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ, ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΚΕΥΑΣΜΑ ΙΔΙΟΥ Η ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΔΙΑΝΥΚΤΕΡΕΥΕΙ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 12. ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ 2-3/ΝΥΧΤΑ , ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΑ ΓΑΛΑΤΑ Κ ΤΟ 15% ΜΟΝΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ(ΑΝΤΙΠΥΡΕΤΙΚΟ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 08.00 -14:30 ΑΝΟΙΚΤΑ ΕΙΝΑΙ 6 ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ. Η ΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΑΜΙΝΗ , ΑΦΟΡΑ 90% ΠΑΡΑΦΑΡΜΑΚΟ Κ ΟΧΙ ΦΑΡΜΑΚΑ ΜΙΑΣ Κ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ , ΣΑΒΒΑΤΟ ΔΟΥΛΕΥΩ ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΟ.
ΔΗΛΑΔΗ 6 ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΓΙΑ 60.000 ΚΑΤΟΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΑ. ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΑΝΑ 10.000 ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ, Κ ΙΣΩΣ ΑΝΩ ΤΟΥ ΠΡΕΠΟΝΤΟΣ ΜΙΑΣ Κ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Κ ΟΧΙ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Α)Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΕΙΝΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΠΙΟ ΧΑΜΗΛΗ
Β) ΟΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ
Γ) Η ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΥΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ. Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΝΙΚΟ ΑΔΙΚΗΜΑ Κ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑΚΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ Κ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ
ΣΑΒΒΑΤΟ ΕΦΗΜΕΡΙΑ 1 ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΑΝΑ 10.000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ. ΣΑΦΕΣΤΑΣΤΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ. ΙΣΩΣ ΟΧΙ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ. ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΑΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΘΕΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ 2 ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΑΛΛΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ Κ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ(ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΩΝ ΑΝΩΘΕΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ).
ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΗΔΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ, Κ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΕΙΕΣ, ΑΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΟΥΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ Κ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ (ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΝΤΑΓΩΝ, ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ) ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΟΣΟ Κ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΥΓΕΙΑΣ(ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΙΑΤΡΟΙ ΙΚΑ) ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟΙ.ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΓΙΑ ΝΑ ΨΩΝΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΨΩΝΙΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ.ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.
ΣΑΦΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΙΑ ΟΥΤΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΜΕΝΟΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ (ΜΙΚΡΟΙ ΤΟΜΕΙΣ 10 ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΜΕ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ).
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΘΕΙ ΕΞΑΗΜΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ ΩΡΩΝ ΣΤΙΣ ΕΞΙ ΗΜΕΡΕΣ.
Αυτή η ρύθμιση δεν έχει πρακτικά κανένο όφελος προς τον πολίτη.
Τα Σάββατα δεν υπάρχει συνταγογράφηση (πέραν των νοσοκομείων).
Στα μεγάλα αστικά κέντρα, μπορεί άνετα το υπάρχον σύστημα εφημεριών να καλύψει τυχόν αυξημένες ανάγκες διημέρευσης.
Δεν διαφαίνεται λόγος να είναι ΟΛΑ τα φαρμακεία ανοικτά το Σάββατο πρωί. Επιπλέον, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία, δεν υπάρχει προοπτική αύξησης των θέσεων εργασίας λόγω του αυξημένου ωραρίου λειτουργίας (π.χ. μέσω πρόσληψης βοηθών).
Αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται ο φαρμακοποιός με επιπλέον 6 ώρες εβδομαδιαίως χωρίς λόγο.
ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ,ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΣΤΟ 30% ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΠΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΛΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ,ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΙΤΑΙ ΑΡΚΕΤΑ Ο ΚΟΣΟΜΟΣ?
ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΑ?
ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΣΑΜΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΠΡΟΛΑΒΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΕΙ?
Τα φαρμακεία δεν είναι εμπορικό κατάστημα, οποιοσδήποτε συνειρμός του φαρμακείου με εμπορικό κατάστημα είναι επικίνδυνος ακόμα και για τη δημόσια υγεία. Το φαρμακείο εξυπηρετεί και καλύπτει υγειονομικές ανάγκες. Εφόσον οι υγειονομικές υπηρεσίες εφημερεύουν τα Σάββατα ή δε λειτουργούν καθόλου(ΙΚΑ) επομένως ορθά ο νομοθέτης έκρινε ότι και τα φαρμακεία θα εφημερεύουν. Το αν καλύπτουν ή επαρκούν το Σάββατο ή τη Κυριακή τα εφημερεύοντα είναι θέμα του εκάστοτε περιφεριάρχη να κρίνει ανά περιοχή και κατά περίπτωση. Αν το κράτος τώρα σκέφτεται να αποσυμφορήσει τις υγειονομικές υπηρεσίες ανοίγοντάς τες και τα Σάββατα τότε βεβαίως να ανοίγουν και τα φαρμακεία. Εφόσον στο παρόν νομοσχέδιο δε βλέπω καμιά τέτοια πρόθεση, το να ανοίγουν μόνο τα φαρμακεία τα Σάββατα εξυπηρετεί άλλους σκοπούς…
Σας ευχαριστώ,
Χρήστος Ξανθόπουλος
Φαρμακοποιός
Μετεκπαιδευθείς στη Κοινωνική και Κλινική Ψυχολογία των Εξαρτήσεων
Μέλος Δ.Σ. Φ.Σ. Θεσσαλονίκης
Με τη λογική οτι όλα τα φαρμακεία πρέπει να είναι ανοικτά για την εξυπηρέτηση των πολιτών, να ανοίξετε και τα φαρμακεία του ΙΚΑ, τα οποία αν μη τι άλλο εξυπηρετούν ασθενείς με σοβαρές παθήσεις. Αλλά δεν άκουσα κανένα να το λέει αυτό (μια και κόπτεστε για το καλό των πολιτών) καθώς τα φαρμακεία αυτά τα πληρώνει το δημόσιο.
Με ξένες τσέπες γίνομαι και χουβαρντάς.