1. Τα Κέντρα Υγείας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του παρόντος, στελεχώνονται από ιατρικό και άλλο προσωπικό, όπως:
α) ιατρικό προσωπικό ειδικοτήτων, όπως γενικής ιατρικής, παθολογίας, παιδιατρικής, οδοντιατρικής, ιατρικής της εργασίας, κοινωνικής ιατρικής και δημόσιας υγείας, ακτινοδιαγνωστικής, βιοπαθολογίας, καρδιολογίας, γυναικολογίας, γενικής χειρουργικής, ορθοπεδικής, οφθαλμολογίας, πνευμονολογίας, ουρολογίας, ωτορινολαρυγγολογίας, δερματολογίας, νευρολογίας, γαστρεντερολογίας, ενδοκρινολογίας και ρευματολογίας,
β) επιστημονικό και άλλο υγειονομικό προσωπικό Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας (Επισκέπτες Υγείας), Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Ψυχολογίας, Κοινωνικής Εργασίας (Κοινωνικοί Λειτουργοί), Ραδιολογίας- Ακτινολογίας, Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων, Χειριστών Ιατρικών Συσκευών, Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθών Νοσηλευτών,
γ) διοικητικό προσωπικό και
δ) μία ή περισσότερες Ομάδες Υγείας.
2. Οι κλάδοι για τη στελέχωση του Κέντρου Υγείας με επιστημονικό, λοιπό υγειονομικό και διοικητικό προσωπικό καθορίζονται ως εξής:
α) ΠΕ Νοσηλευτικής
β) ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών
γ) ΠΕ Ψυχολογίας
δ) ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού
ε) ΤΕ Νοσηλευτικής
στ) ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών
ζ) ΤΕ Φυσικοθεραπείας
η) ΤΕ Εργοθεραπείας
θ) ΤΕ Λογοθεραπείας
ι) ΤΕ Ιατρικών Εργαστηρίων (Τεχνολόγων)
ια) ΤΕ Μαιευτικής
ιβ) ΤΕ Επισκεπτών/-τριών Υγείας
ιγ) ΤΕ Ραδιολογίας-Ακτινολογίας
ιδ) ΤΕ Διοικητικού- Λογιστικού
ιε) ΤΕ Διοίκησης Μονάδων Υγείας & Πρόνοιας
ιστ) ΤΕ Οδοντοτεχνιτών
ιζ) ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών
ιη) ΔΕ Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων
ιθ) ΔΕ Χειριστών Ιατρικών Συσκευών (Χειριστών – Εμφανιστών)
κ) ΔΕ Οδοντοτεχνιτών
κα) ΔΕ Βοηθών Οδοντοτεχνιτών
κβ) ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων
Η στελέχωση των ΚΥ καθώς και των νοσοκομείων με Αλλεργιολόγους αποτελεί άμεση ανάγκη . Ο Αλλεργιολόγος είναι ο μόνος που έχει εκπαιδευτεί και αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα το ευρύ φάσμα της αλλεργίας στα βρέφη, παιδιά, εφήβους και ενήλικες .
Οι ειδικοί Ψυχολόγοι, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, ασφαλώς μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Η μέγιστη όμως αξιοποίηση αυτού του ανθρώπινου δυναμικού προϋποθέτει την λειτουργία του εντός του πλαισίου μιας πλήρους διεπιστημονικής ομάδας, η οποία πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει και Παιδοψυχιάτρους, Ψυχιάτρους και Ειδικούς Παιδαγωγούς, και η ένταξή τους σε πλαίσια με κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές. Είναι λοιπόν ορθότερο οι ειδικοί αυτοί να προσληφθούν σε Κέντρα Ψυχικής Υγείας και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, τα οποία σήμερα στο σύνολό τους δυσλειτουργούν λόγω της μεγάλης υποστελέχωσης,ο δε αριθμός τους πρέπει να αυξηθεί, ώστε να καλύπτονται όλες οι περιοχές της Ελλάδος. Γενικότερα, οι διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, πρέπει να συνδυαστούν με τον συνολικό σχεδιασμό και τις διατάξεις του πρόσφατα ψηφισθέντος Νομοσχεδίου για την Ψυχική Υγεία, ώστε να αντιμετωπισθούν συνολικά οι ανάγκες των ασθενών.
Χρήστος Ανδρούτσος
Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων
Σισμανόγλειο Γενικό Νοσοκομείο Αττικής
Στο Άρθρο 4 του Προεδρικού Διατάγματος 83/1989 – ΦΕΚ 37/Α/7-2-1989 διατυπώνεται σαφέστατα ότι οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, εκτός των άλλων που οφείλετε να γνωρίζετε ως Υπουργείο,απασχολούνται «Στις πάσης φύσεως νοσοκομειακές μονάδες και κέντρα υγείας και στα τμήματα των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων.» Κάτι που σημαίνει πως αν τελικά δεν συμπεριληφθούν στον κατάλογο επαγγελματιών υγείας για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας, θα πρόκειται για εξόφθαλμη παραβίαση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Ε.Δ.Υ.
Στην στελέχωση να γίνει προσθήκη της ειδικότητας της Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης
Νίκος Σταμούλης Ιατρός ΦΙΑπ
Στελέχωση Κέντρου Υγείας χωρίς την ειδικότητα του Υγειονολόγου(ΤΕ Δημόσιας Υγιεινής) δεν γίνεται! Καλό θα ήταν να συμπεριληφθεί στις ειδικότητες προκειμένου να βοηθήσει με τις γνώσεις του στη σωστή λειτουργία του Κέντρου και των υπηρεσιών που προσφέρει!
να προστεθεί Γιατρός με ειδικότητα ΦΙΑπ: 3-6 ανά υγειονομική περιφέρεια και ανάλογα με το μέγεθος κάθε περιφέρειας (οι 7 περιφέρειες)
Θα πρέπει κατά αντιστοιχία με την παράγραφο 5 του άρθρου 5 να υπάρξει και για του υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας ενδεδειγμένη στελέχωση για το επιστημονικό προσωπικό που στελεχώνει τα Κ.Υ.
Αναφορικά με τις μαίες και με βάση τις ανάγκες υγείας του γυναικείου πληθυσμού στηριζόμενοι σε επιδημιολογικούς δείκτες όπως η επίπτωση γυναικολογικών καρκίνων, δείκτης μητρικού θηλασμού, δείκτης Καισαρικών τομών, δείκτης καπνιστριών εγκύων και συντρόφων τους, κα καθώς και τη σημασία διευκόλυνσης της πρόσβασης λόγω της μορφολογίας της χώρας μας, προτείνουμε ως ενδεδειγμένη αναλογία 1 μαία ανά 2000 γυναίκες.
Σύλλογος Επιστημόνων Μαιών-Μαιευτών Αθήνας
O Επόπτης Δημόσιας Υγείας είναι ο αρμόδιος σε ένα Νοσοκομείο να εκτελέσει τον υγειονομικό έλεγχο ώστε να μην εμφανιστούν νοσοκομειακές λοιμώξεις και να τηρούνται πάντα οι κανόνες υγιεινής. Η τήρηση των κανόνων υγιεινής σε ένα Νοσοκομείο έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία μια και αφορά άμεσα τον νοσηλευόμενο, δηλαδή άτομα με χαμηλή αντίσταση και εξ΄ ορισμού σε κίνδυνο.
Τα αντικείμενα του Επόπτη Δημόσιας Υγείας είναι τα εξής:
• Η επίβλεψη του συνεργείου καθαριότητας του Νοσοκομείου
• Η Εκπαίδευση του προσωπικού καθαριότητας
• Η Υγειονομική διαφώτιση των εργαζομένων
• Η διαχείριση των Νοσοκομειακών αποβλήτων
• Το Pest control (εντομοκτονίες, μυοκτονίες)
• Έλεγχος της εφαρμογής κανόνων υγιεινής στους χώρους των μαγειρείων, εστιατορίου, κυλικείου ( Εφαρμογή HACCP)
• Η συμμετοχή στην Επιτροπή Νοσοκομειακών Λοιμώξεων
• H συμμετοχή στην επιλογή των απολυμαντικών
• Η συνεχής ενημέρωση σε θέματα νέων μεθόδων που θα βοηθούν στην προαγωγή και προάσπιση της υγείας (νέοι μέθοδοι ή και προϊόντα καθαρισμού και απολύμανσης κτλ.)
• Δειγματοληψία νερού
• Η επίβλεψη των πλυντηρίων – ιματιοφυλακίου
• Η επίβλεψη του συνεργείου συντήρησης του πράσινου
• Η Ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας
Η προάσπιση και η προαγωγή της υγείας αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και υποχρέωση όλου του υγειονομικού προσωπικού.
Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα Εθνική νομοθεσία (Προεδρικό Διάταγμα 83/1989 – ΦΕΚ 37/Α/7-2-1989) για τα Επαγγελματικά δικαιώματα των επαγγελμάτων υγείας οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας – Υγιεινολόγοι Τ.Ε θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον κατάλογο των επαγγελματιών Υγείας του παρόντος άρθρου για τη Στελέχωση των Κέντρων Υγείας.
Προτείνεται να προστεθεί στην παράγραφο (1α) ιατρός Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης (ΦΙΑπ)
Θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας – Υγιεινολόγοι Τ.Ε για τους εξής λόγους:
Σκοπός τους είναι η εφαρμογή ενεργειών, ούτως ώστε να προστατεύεται και να προάγεται η Δημόσια υγεία στο χώρο του Νοσοκομείου. Συγκεκριμένα:
1. Υγειονομικός έλεγχος των τροφίμων σε όλα τα στάδια της παραλαβής, μεταφοράς, αποθήκευσης, συντήρησης, παρασκευής και διάθεσης στους ασθενείς και εργαζόμενους.
2. Δειγματοληψίες τροφίμων νερού και ποτών για μικροβιολογικό και χημικό έλεγχο.
3. Υγειονομικός έλεγχος συστημάτων ύδρευσης και αποχέτευσης.
4. Διαχείριση ιατρικών αποβλήτων και εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων.
5. Εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης αποβλήτων (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, μπαταρίες κ.λπ.).
6. Υγειονομικός έλεγχος όλων των χώρων του Νοσοκομείου (μαγειρεία, αποθήκες τροφίμων, εστιατορίου, κλινικών, θαλάμων ασθενών, πλυντηρίων, αποστείρωσης, χειρουργείων, κοινόχρηστων και ακάλυπτων χώρων, κυλικείων, γραφείων, ΤΕΠ, ΤΕΙ, παιδικού σταθμού, συνεργείων, κ.λπ.).
7. Αγωγή υγείας – διαφώτιση και εκπαίδευση προσωπικού, εκπαιδευτική διαδικασία με σκοπό την ενημέρωση και αλλαγή του τρόπου συμπεριφοράς του προσωπικού.
8. Μέλος της επιτροπής ελέγχου νοσοκομειακών λοιμώξεων καθώς και της υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων.
9. Έλεγχος τήρησης των αναγκαίων προληπτικών εξετάσεων των χειριστών τροφίμων, νηπιαγωγών και λοιπού προσωπικού υγειονομικού ενδιαφέροντος.
10. Η εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων.
11. Έλεγχος κυλικείων και του προσωπικού τους – βιβλιάρια υγείας κ.λπ.
12. Οργάνωση συντονισμός και εποπτεία προγραμμάτων εντομοκτονίας, μυοκτονίας και απολυμάνσεων.
13. Συμμετοχή σε επιτροπές ή άλλα συλλογικά όργανα του Νοσοκομείου, για την εισήγηση προτάσεων, σε θέματα που αφορούν τη Δημόσια υγεία και την προστασία του Νοσοκομειακού περιβάλλοντος.
14. Υποβολή προτάσεων αντιμετώπισης υγειονομικών προβλημάτων στο νοσοκομείο – συνεργασία με υπηρεσίες υπουργείου και περιφέρειας για την υλοποίηση προγραμμάτων υγείας ή επιβολή κυρώσεων.
15. Συνεργασία με κεντρικές υπηρεσίες για την εφαρμογή της υγειονομικής πολιτικής, που κάθε φορά προτείνεται.
16. Συμμετοχή στην οργάνωση και εκτέλεση υγειονομικών προγραμμάτων για την αντιμετώπιση εκτάκτων προβλημάτων δημόσιας υγείας.
17. Εντοπισμός, επισήμανση των υγειονομικών προβλημάτων του Νοσοκομείου και προτάσεις για την επίλυσή τους.
18. Έλεγχος εταιρίας καθαρισμού του Νοσοκομείου.
Συνοψίζοντας, σύμφωνα με την ισχύουσα Εθνική νομοθεσία (Προεδρικό Διάταγμα 83/1989 – ΦΕΚ 37/Α/7-2-1989) για τα Επαγγελματικά δικαιώματα των επαγγελμάτων υγείας οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας – Υγιεινολόγοι Τ.Ε θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον κατάλογο των επαγγελματιών Υγείας του παρόντος άρθρου για τη Στελέχωση των Κέντρων Υγείας. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρόκειται για απαράδεκτο αποκλεισμό του κλάδου των Εποπτών Δημόσιας Υγείας.
Μάρκου Αικατερίνη
Υγιεινολόγος MSc
Γενική Γραμματέας Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας (Σ.Ε.Δ.Υ)
Στο άρθρο 6 παράγραφος 2 του υπο διαβούλευση νομοσχεδίου, στο οποίο αναφέρονται οι κλάδοι των επαγγελματιών υγείας που στελεχώνουν τα ΚΥ ,δεν αναφέρεται ο κλάδος ΠΕ ΧΗΜΙΚΩΝ-ΒΙΟΧΗΜΙΚΩΝ-ΒΙΟΛΟΓΩΝ. Ένας κλάδος που στελεχώνει τις Δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες νοσηλευτικές μονάδες και έχουν προσφέρει τα μέγιστα με την υψηλή τους κατάρτηση στην παροχή υψηλής ποιότητας εργαστηριακών υπηρεσιών.
Θα ήτο άδικο στο ξεκίμα των εργαστηρίων των ΚΥ και των Κεντρικών Διαγνωστικών Εργαστηρίων των δομών ΠΦΕ να λείπει το ανωτέρω επιστημονικό προσωπικό.
Υπενθυμίζω ότι το πρώτο και μεγαλύτερο Κεντρικό Διαγνωστικό Εργαστήριο της 1ης ΥΠΕ στελεχώνεται ήδη απο επιστήμονες του ανωτέρω κλάδου.
Πρέπει να συμπεριληφθούν οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας – Υγιεινολόγοι Τ.Ε . Οι πτυχιούχοι της κατεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του τμήματος Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π.) των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, όπως και οι πτυχιούχοι του τμήματος Δημόσιας Υγιεινής της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π.), των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ασχολούνται στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με τη μελέτη υγιεινολογικών προβλημάτων. Ασκούν έλεγχο στις συνθήκες και διερευνούν τα αίτια και τους παράγοντες που επηρεάζουν ή βλάπτουν την υγεία του ανθρώπου και καθορίζουν μαζί με άλλους επιστήμονες τους κανόνες για την πρόληψη, προστασία και προαγωγή της Δημόσιας Υγείας.
Ειδικότερα σε πάσης φύσης νοσοκομειακές μονάδες και κέντρα υγείας:
• Συμμετέχουν ως βασικά μέλη στις εκάστοτε επιτροπές νοσοκομειακών λοιμώξεων, διερεύνησης επιδημικών εξάρσεων, καθώς και σε κάθε είδους επιτροπές που αφορούν την προστασία της Δημόσιας Υγείας και του περιβάλλοντος γενικότερα.
• Πραγματοποιούν αυτοψίες σε κάθε είδους ανθυγιεινές εστίες,
• ασκούν εσωτερικό υγειονομικό έλεγχο σε χώρους και εγκαταστάσεις υγειονομικής σημασίας,
• ελέγχουν την τήρηση των αρχών υγιεινής και ασφάλειας της παραγωγικής διαδικασίας σίτισης ασθενών και εργαζομένων,
• Ασκούν τον έλεγχο ατομικών πιστοποιητικών υγείας και των απαραίτητων προληπτικών εξετάσεων του προσωπικού υγειονομικού ενδιαφέροντος,
• Ελέγχουν την καταλληλότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των χώρων.
• Ασκούν έλεγχο για την εξασφάλιση της υγιεινής της ύδρευσης, της αποχέτευσης, την ορθή διαχείριση των νοσοκομειακών αποβλήτων (στερεών και υγρών, επικίνδυνων και μη).
• Συμμετέχουν σε επιδημιολογικές έρευνες συνεργαζόμενοι με άλλους επιστήμονες.
• Ελέγχουν την εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας στην υγειονομική μονάδα.
• Οργανώνουν και ελέγχουν προγράμματα-εφαρμογές απολύμανσης, αποστείρωσης, εντομοκτονίας, μυοκτονίας, καταπολέμησης λοιπών ξενιστών και διαβιβαστών στο χώρο της υγειονομικής μονάδας.
• Εκπαιδεύουν το προσωπικό σε θέματα που άπτονται της δημόσιας και περιβαλλοντικής υγιεινής.
Εν κατακλείδι, σύμφωνα και με την ισχύουσα Εθνική νομοθεσία (Προεδρικό Διάταγμα 83/1989 – ΦΕΚ 37/Α/7-2-1989) για τα Επαγγελματικά δικαιώματα των επαγγελμάτων υγείας , προς αποφυγήν απαράδεκτων αποκλεισμών, οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας – Υγιεινολόγοι Τ.Ε θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον κατάλογο των επαγγελματιών Υγείας του παρόντος άρθρου για τη Στελέχωση των Κέντρων Υγείας.
Βόγας Δημήτριος
Υγιεινολόγος MSc
Αντιπρόεδρος Συλλόγου Εποπτών Δημόσιας Υγείας (Σ.Ε.Δ.Υ)
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ
Α. ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
1.
Με το άρθρ. 17 παρ. 1 ν. 3918/2011 «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις» (Α΄31), συνεστήθη ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, εποπτευόμενο από τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Στο άρθρο 30 του εν λόγω νόμου προβλέπεται ότι «1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εγκρίνεται ο Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας, ύστερα από πρόταση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, με τον οποίο καθορίζεται το είδος, η έκταση, το ύψος των παροχών υγείας, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια…». Κατ’ εξουσιοδότηση του παραπάνω άρθρου εκδόθηκε μετά από διάφορες τροποποιήσεις η ΕΜΠ5/18.11.2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3054) που αφορά τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ. Στο άρθρο 1 του Κανονισμού αυτού ορίζεται ότι με αυτόν καθορίζονται «οι παροχές υγείας σε είδος, η έκταση, το ύψος, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής τους και προσδιορίζονται οι δικαιούχοι των παροχών αυτών καθώς και ο τρόπος αποζημίωσης της σχετικής δαπάνης», προσδιορίζεται δε το περιεχόμενο της έννοιας «παροχές υγείας σε είδος», που περιλαμβάνει «1. πρόληψη και προαγωγή της υγείας, 2. πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας – ιατρική περίθαλψη – διαγνωστικές ιατρικές πράξεις, 3. παρακλινικές εξετάσεις, 4. φυσικοθεραπεία – εργοθεραπεία – λογοθεραπεία – ψυχοθεραπεία, 5. φαρμακευτική περίθαλψη, 6. οδοντιατρική – στοματολογική περίθαλψη, 7. ειδική αγωγή, 8. λοιπή περίθαλψη, 9. νοσοκομειακή περίθαλψη» και άλλες παροχές. Περαιτέρω, στο άρθρο 17 του Κανονισμού ορίζεται η διαδικασία απόδοσης δαπανών πράξεων θεραπείας Ειδικής Αγωγής, μεταξύ των οποίων σαφώς υπάγονται και πράξεις για υπηρεσίες ειδικού παιδαγωγού.
2.
Επειδή η όποια τυχόν παράλειψη να περιληφθούν στις ομάδες που θα συνάψουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ οι ειδικοί παιδαγωγοί αποτελεί προσβολή της προσωπικής και επαγγελματικής τιμής των θιγομένων και θα προξενήσει σ’ αυτούς ανεπανόρθωτη, υλική και ηθική, βλάβη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ειδικοί παιδαγωγοί έχουν μεγάλη εμπειρία στον κλάδο της ειδικής αγωγής. Επίσης οι έχοντες τα προσόντα και τους τίτλους σπουδών που αναφέρουμε παρακάτω διορίζονται για την ειδική αγωγή στα δημόσια σχολεία, αποτελούν μέλη της Διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΥΥ, στελεχώνουν επίσης αντίστοιχες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας (Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, Νοσοκομεία κ.λπ.). Επομένως, αφού οι ειδικοί παιδαγωγοί με τα προσόντα και τους τίτλους σπουδών που αναφέρουμε παρακάτω, διορίζονται και εξελίσσονται ως ειδικοί παιδαγωγοί στον δημόσιο τομέα σε αντίστοιχες θέσεις είτε του Υπουργείου Παιδείας, είτε του Υπουργείου Υγείας, σαφώς μπορούν με τα ίδια αναφερόμενα προσόντα να ασκούν το επάγγελμα του ειδικού παιδαγωγού και στον ιδιωτικό τομέα και να συνάπτουν, εφόσον χρειασθεί, τις σχετικές συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ. Άλλωστε για την άσκηση του επαγγέλματος του ειδικού παιδαγωγού, δεν προβλέπεται από το νόμο η έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος.
Επειδή επιπλέον, η όποια τυχόν παράλειψη να περιληφθούν στις ομάδες που θα συνάψουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ οι ειδικοί παιδαγωγοί παραβιάζει την οικονομική και επαγγελματική ελευθερία των ειδικών παιδαγωγών και ιδίως την ελευθερία σύναψης συμβάσεων, κατά παράβαση του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος σε συνδυασμό με το άρθρο 25 παρ. 1, που κατοχυρώνει την αρχή της αναλογικότητας. Επίσης η όποια τυχόν σχετική παράλειψη, συνιστά και παράβαση του δικαιώματος προστασίας της υγείας (άρθρο 21 παρ. 3 του Συντάγματος), γιατί περιορίζει το δικαίωμα των ασθενών ασφαλισμένων – να προσφύγουν στις υπηρεσίες ειδικού παιδαγωγού.
Β. Απαραίτητα τυπικά προσόντα σύναψης της σύμβασης για παροχή υπηρεσιών Ειδικού Παιδαγωγού είναι:
1.1.
Πτυχίο παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με αντικείμενο την ειδική προσχολική αγωγή ή παιδαγωγικά τμήματα ειδικής αγωγής με κατεύθυνση Νηπιαγωγών. Ειδικότερα είναι κάτοχοι πτυχίου του Τμήματος Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με κατεύθυνση Νηπιαγωγών ή αναγνωρισμένου –ισότιμου και αντίστοιχου- τίτλου Πανεπιστημίου της αλλοδαπής,
ή
1.2.
Πτυχίο παιδαγωγικών τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση Δασκάλων, των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής. Ειδικότερα είναι κάτοχοι πτυχίων των Τμημάτων: Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με κατεύθυνση Δασκάλων ή Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες, ή αναγνωρισμένου –ισότιμου και αντίστοιχου- τίτλου Πανεπιστημίου της αλλοδαπής,
ή
1.3.
Α) ι) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής
ή
ιι) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής και
Β) ι)Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή
ιι) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ (τουλάχιστον διετούς φοίτησης) ή
ιιι)Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής,
ή
1.4.
Α) i) Πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος κατεύθυνσης Δασκάλων των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής ή
ii) Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, ή ισότιμο και αντίστοιχο τίτλο της αλλοδαπής και
Β) ι) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή
ιι) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ (τουλάχιστον διετούς φοίτησης) ή
ιιι)Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής,
ή
1.5.
Α) Πτυχίο των Καθηγητικών Σχολών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής όλων των ειδικοτήτων ή με αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής και
Β) ι) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή
ιι) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ (τουλάχιστον διετούς φοίτησης) ή
ιιι) Πτυχίο διετούς μετεκπαιδεύσεως στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής,
Επισημάνσεις για δικαιολογητικά που αφορούν τίτλους σπουδών:
α) Για τίτλους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ιδρυμάτων του εξωτερικού απαιτείται: Πράξη αναγνώρισης από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α., για την ισοτιμία και αντιστοιχία του τίτλου ή πιστοποιητικό αναγνώρισης από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.). Εξαιρούνται από την υποχρέωση προσκόμισης πράξης αναγνώρισης για την ισοτιμία και την αντιστοιχία του τίτλου, όσοι υποβάλλουν αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίες χορηγήθηκαν από: i) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) του άρθρου 55 του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή ii) το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Α.Ε.Ι.Τ.Τ.Ε.) του άρθρου 10 του π.δ. 165/2000 «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας με ένα γενικό σύστημα αναγνώρισης των διπλωμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που πιστοποιούν επαγγελματική εκπαίδευση ελάχιστης διάρκειας τριών ετών, σύμφωνα με την οδηγία 89/48/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων».
β) Για Διδακτορικούς ή/και Μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στην ΕΑΕ ιδρυμάτων του εξωτερικού απαιτείται: Πράξη Αναγνώρισης του τίτλου από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή Πιστοποιητικό Αναγνώρισης από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) περί ισοτιμίας των παραπάνω τίτλων σπουδών με τους απονεμόμενους τίτλους από τα Πανεπιστήμια της ημεδαπής.
2. Ο ειδικός παιδαγωγός υποχρεούται να είναι τακτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών (Π.Ε.Ε.Π.), έτσι ώστε να διασφαλίζεται και η τήρηση του Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας των Ειδικών Παιδαγωγών.
Παράγραφος 2:
Θα πρέπει να προστεθούν απαραιτήτως οι κάτωθι κλάδοι – ειδικότητες:
1. ΠΕ Πληροφορικής,
2. ΤΕ Πληροδορικής,
3. ΔΕ Τεχνικός,
4. ΔΕ Διοικητικού Λογιστικού,
5. ΔΕ Πλήρωμα ασθενοφόρου.
Δεν διευκρινίζεται η τύχη των υφιστάμενων Υ.Ε. Θέσεων. Θα γίνουν προσωποπαγείς; Θα μετατραπούν σε θέσεις άλλου κλάδου- κατηγορίας;
Δεν διευκρινίζεται με τί είδους προσωπικό θα καλυφθούν οι ανάγκες καθαριότητας και φύλαξης.
Ορθή επανακοινοποίηση
Άρθρο 6
6.1 Στην παράγραφο 1 και στην αναφορά για το ιατρικό προσωπικό, η παρουσία ειδικοτήτων εκτός από τη γενική ιατρική, την παθολογία, την παιδιατρική και τη δημόσια υγεία δεν είναι βέβαιο πόσο βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Στην Ευρώπη αναφέρονται διάφορα μοντέλα στα οποία συμμετέχουν και ειδικότητες εκτός από τις παραπάνω, όπως αυτές που αναφέρει η παράγραφος αυτή του άρθρου 6, χωρίς όμως οργανική ένταξη, αλλά και χωρίς τεκμηρίωση στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών ΠΦΥ. Συχνά σε πιλοτικές προσπάθειες σε επιλεγμένους τόπους της Ευρώπης, οι γιατροί των ειδικοτήτων αυτών, πραγματοποιούν επισκέψεις χωρίς εξοπλισμό και εξετάζουν τους ασθενείς μαζί με τους προσωπικούς γιατούς. Μια τέτοια διάταξη θα μπορούσε να περιληφθεί στο εδάφιο αυτό, ενώ χρειάζεται μια προσεκτική επιλογή στις ιατρικές ειδικότητες που θα συνεργάζονται με τους προσωπικούς ιατρούς. Η έμφαση του μέτρου αυτού θα πρέπει να είναι είναι η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού.
Στην Ευρώπη επίσης η κύρια επένδυση γίνεται στα επαγγέλματα υγείας όπως αυτό το νοσηλευτών που είναι εκπαιδευμένοι στην κοινότητα, ενώ τελευταία συζητείται και ο ρόλος των βοηθών γενικών ιατρών, με ειδική εκπαίδευση, καθώς και των φαρμακοποιών.
Freund T, Everett C, Griffiths P, Hudon C, Naccarella L, Laurant M. Skill mix, roles and remuneration in the primary care workforce: Who are the healthcare professionals in the primary care teams across the world? Int J Nurs Stud. 2015;52:727–43.
6.2 Προτείνεται η εισαγωγή του φαρμακοποιού στη στελέχωση του κέντρου υγείας.
Για την υποβολή: Χ. Λιονής και Ε. Πιτέλου
Άρθρο 6
6.1 Στην παράγραφο 1 και στην αναφορά για το ιατρικό προσωπικό, η παρουσία ειδικοτήτων εκτός από τη γενική ιατρική, την παθολογία, την παιδιατρική και τη δημόσια υγεία δεν είναι βέβαιο πόσο βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Στην Ευρώπη αναφέρονται διάφορα μοντέλα στα οποία συμμετέχουν και ειδικότητες εκτός από τις παραπάνω, όπως αυτές που αναφέρει η παράγραφος αυτή του άρθρου 6, χωρίς όμως οργανική ένταξη, αλλά και χωρίς τεκμηρίωση στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των υπηρεσιών ΠΦΥ. Συχνά σε πιλοτικές προσπάθειες σε επιλεγμένους τόπους της Ευρώπης, οι γιατροί των ειδικοτήτων αυτών, πραγματοποιούν επισκέψεις χωρίς εξοπλισμό εξετάζουν ασθενείς με τους προσωπικούς για τις ακυρώσεις το χρέος είναι η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Η κύρια επένδυση γίνεται στα επαγγέλματα υγείας όπως αυτό το νοσηλευτών που είναι εκπαιδευμένοι στην κοινότητα, ενώ τελευταία συζητείται και ο ρόλος των βοηθών γενικών ιατρών, με ειδική εκπαίδευση, καθώς και των φαρμακοποιών.
Freund T, Everett C, Griffiths P, Hudon C, Naccarella L, Laurant M. Skill mix, roles and remuneration in the primary care workforce: Who are the healthcare professionals in the primary care teams across the world? Int J Nurs Stud. 2015;52:727–43.
6.2 Προτείνεται η εισαγωγή του φαρμακοποιού στη στελέχωση του κέντρου υγείας.
Για την υποβολή: Χ. Λιονής και Ε. Πιτέλου
Το Θέμα μας είναι θέλουμε Κέντρα Υγείας για παροχή ΠΦΥ ή να αναπαράγουμε τα τακτικά ιατρεία των μεγάλων νοσοκομείων;Νομίζω ότι το να μπουν ειδικότητες όπως ενδοκρινολογία ρευματολογία,νευρολογία που χρειάζονται σοβαρή εργαστηριακή υποστήριξη ή ουρολογία ,η ΩΡΛ καθαρές νοσοκομειακες χειρουργικες ειδικότητα στα κέντρα υγείας δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω.Ακόμα και η δερματολογία και η γαστρεντερολογία μπορεί να είναι σε συνεργασία με μηνιαίο πρόγραμμα και όχι ως μόνιμες ειδικότητες.Θεωρώ όμως απαραίτητη την ειδικότητα του ψυχιάτρου,
Με εκτίμηση
Δρ.Πεϊτσίδου Ελένη
Γενικός/Οικογενειακός Ιατρός
χρ.Διεύθυνσης ΤΕΠ Γ.Ν.Θ.Γ.Παπανικολάου
Πρέπει να επανέλθουν όλοι οι πρώην ιατροί που απολύθηκαν με τον νόμο 4238/14 και να στελεχώσουν τα νέα κέντρα υγείας διότι διαθέτουν εμπειρία στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και να πλαισιωθούν και από νέους ιατρούς διότι οι πρώην απολυμένοι είναι προχωρημένης ηλικίας και σύντομα θα βγουν ηλικιακά εκτός συστήματος. Μετά το σύστημα θα πρέπει να πλαισιώνεται και από συμβεβλημένους ιατρούς για να μπορεί να εξυπηρετείται ο πολίτης.
Άρθρο 6 και Άρθρο 11- Στελέχωση ΚΥ & Ομάδων Υγείας με ιατρό φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης για την διαχείριση και αξιολόγηση στον πληθυσμό χρόνιων νοσημάτων όπως είναι ο χρόνιος πόνος με στόχο την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων από την άσκοπη απασχόληση και λήψη μη εξειδικευμένων ιατρικών υπηρεσιών άλλων ιατρικών ειδικοτήτων στον τομέα αυτό.
Άρθρο 8 – Στα Κέντρα Ειδικής Φροντίδας να υπάρχουν και κέντρα αποκατάστασης στα οποία περιέχονται και υπηρεσίες φυσικοθεραπείας
Άρθρο 18 – Στον ατομικό φάκελο υγείας να προβλέπεται και η λειτουργική αξιολόγηση και η Κάρτα αναπηρίας που θα πραγματοπείται και θα συμπληρώνεται αντίστοιχα από ιατρό φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης
Άρθρο 21 – Στις Περιφερειακές Πανεπιστημιακές Εκπαιδευτικές Μονάδες ΠΦΥ να προβλέπεται θέση ιατρού φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης.
Από τη στελέχωση των ΚΥ απουσιάζει η πρόβλεψη για αλλεργιολόγους, παιδοχειρουργούς και ψυχιάτρους
να προστεθεί στην παράγραφο 1α Ιατρός Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης
Πρόεδρος ΕΕΦΙΑπ
Λείπει η πλαστική χειρουργική που είναι πιο απαραίτητη από την ίδια την χειρουργική, ειδικά εάν το κέντρο υγείας είναι σε αστική περιοχή και υπάρχει νοσοκομείο κοντά. Αλήθεια, είναι δυνατόν οι ΤΟΜΥ να έχουν στους σκοπούς τους την ιατρική αποκατάσταση και να λείπουν ιατροί Φυσιατρικής και αποκατάστασης αλλά να έχουμε όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες; Επίσης, που είναι οι αλλεργιολόγοι και οι νευροχειρουργοί; Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν αυτές οι ειδικότητες για τα κέντρα υγείας;
Στο άρ.40 του ν.4368/2016
– στην παρ.γ, και ββ): δίνεται η δυνατότητα σε ιατρούς Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ και σε μόνιμους υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ Ιατρών, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, …… να μεταταχθούν σε Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας,… και να καταταχθούν στον κλάδο ΠΕ Ιατρών ΕΣΥ με εισαγωγικό βαθμό Επιμελητή Β΄(!!!)
– στην παρ.4 : δίνεται η δυνατότητα σε ειδεικευμένους ιατρούς κλάδου ΕΣΥ των ΔΥΠΕ, να μετατεθούν σε Νοσοκομεία,Κέντρα Υγείας,… διατηρώντας το βαθμό τους.(!!!)
– στην παρ.5 : δίνεται η δυνατότητα σε ειδεικευμένους ιατρούς κλάδου ΕΣΥ με ποσοστό αναπηρίας >67% ….. να μετατεθούν σε Νοσοκομεία,Κέντρα Υγείας,… διατηρώντας το βαθμό τους.(!!!)
Α. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι μπορούν να προσφέρουν στα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, … διατηρώντας το βαθμό που έχουν, ενώ οι ειδικευμένοι Ιατροί Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων,… οι οποίοι είναι ειδικευμένοι και με αρκετά χρόνια εμπειρίας θα πρέπει για να προσφέρουν στα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, …να ξαναξεκινήσουν απο τον εισαγωγικό βαθμό του Επιμελητή Β’.
Β. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος σε όλο τον κόσμο ο οποίος θα πετούσε στο καλάθι των αχρήστων όλα του τα χρόνια εργασίας και εμπειρίας ως ειδικευμένος ιατρός Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ, για να ξαναξεκινήσει απο την αρχή σε κάποιο Νοσοκομείο, Κέντρο Υγείας…απο τον εισαγωγικό βαθμό.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το λάθος είναι ότι στην ίδια διατύπωση της παρ.γ και ββ) έχουν συμπεριληφθεί: οι μόνιμοι υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Ιατρών, οι οποίοι προφανώς θα πρέπει σωστά να ενταχθούν με τον εισαγωγικό βαθμό ΚΑΙ οι Ιατροί Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ που είναι ειδικευμένοι με αρκετά χρόνια εμπειρίας και προφανώς έχουν μεγαλύτερους του εισαγωγικού βαθμούς και οι οποίοι θα πρέπει «να μετατίθενται ως Ιατροί Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ, διατηρώντας το βαθμό που κατέχουν στην προηγούμενη θέση τους».
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει διόρθωση του παραπάνω, γιατί με τέτοιες άστοχες διατυπώσεις νόμων και με το πάγωμα νέων προσλήψεων που μας έχει επιβληθεί, δυσκολεύει πολύ η στελέχωση των Νοσοκομείων, Κέντρων Υγείας, … απο Ιατρικό προσωπικό.
άρθρο 6:
Προτείνεται να προστεθεί στην παράγραφο (1α) ιατρός Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης (ΦΙΑπ)
Θα πρέπει να προστεθεί η κατηγορία ΠΕ για τους Λογοθεραπευτές. Όπως γνωρίζετε, οι Λογοθεραπευτές μπορεί να ανήκουν είτε στην κατηγορία ΤΕ (απόφοιτοι ΤΕΙ Λογοθεραπείας) είτε στην κατηγορία ΠΕ (απόφοιτοι πανεπιστημιακών σχολών του εξωτερικού). Για το θέμα δείτε τόσο την πρόσφατη θέσπιση των προϋποθέσεων νόμιμης άσκησης του επαγγέλματος στο Π.Δ. 49/2016 (ΦΕΚ 80Α/5.5.2016, όπου προβλέπονται συγκεκριμένες κατηγορίες αποφοίτων σχολών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης του εξωτερικού που λαμβάνουν την σχετική βεβαίωση νόμιμης άσκησης του επαγγέλματος, όσο και την κάλυψη θέσεων του Δημοσίου σε νοσοκομεία κ.λ.π. (ΑΣΕΠ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 7Κ / 2016 – φεκ 14/30-12-2016. Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ), όπου προβλέπεται η κατηγορία ΠΕ Λογοθεραπείας.
NA στελεχωθούν οποσδήποτε και με ιατρούς ειδικότητας Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης. Ειναι η μοναδική ειδικότητα που ασχολείται και με τους τρείς τομείς της υγείας Την πρόληψη ,τη θεραπεία και την Αποκατάσταση.Ασχολείται απο το τμήμα επιγόντων μεχρι την λειτουργική επανένταξη των ατόμων.
Η Δημόσια Υγεία έχει χαρακτήρα πολυτομεακό όπου περιλαμβάνει διατομεακές Δραστηριότητες και ασκείται με διεπιστημονική μεθοδολογία και προσέγγιση σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 3370/ 2005 (ΦΕΚ 176 Τ’Α). Συνεπώς ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΩΝ Α-ΤΕΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΓΙΕΙΝΟΛΟΓΟΙ – ΕΠΟΠΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (Πτυχιούχοι Τμήματος Δημόσιας & Κοινοτικής Υγείας με Κατεύθυνση την Δημόσια Υγεία – Άρθρο 3 ΤΟΥ ΠΔ 95/ 2013, ΦΕΚ 133 Τ’Α). Απαιτείται λοιπόν από την Διοίκηση να λάβει σοβαρά υπόψη της και τα Επαγγελματικά Δικαιώματα που ορίζονται για την συγκεκριμένη Ειδικότητα των Πτυχιούχων Δημόσιας Υγιεινής Π.Δ. 83/1989.
Ο Νόμος 4238/14 κατέστρεψε πλήρως το πρωτοβάθμιο σύστημα υγείας.
Η απόλυση του μισού ιατρικού προσωπικού με εμπειρία οδήγησε σε κατασπατάληση δημοσίων πόρων. Το ανάχωμα στον κατήφορο είναι η πρόσληψη μόνιμου ιατρικού προσωπικού νέων ιατρών. Η πολιτεία επίσης έχει υποχρέωση να επαναπροσλάβει όσους απολυμένους επιθυμούν να επιστρέψουν και αυτόματα να ενταχθούν στις διατάξεις του νόμου 4461/17.
Έμφαση πρέπει να δοθεί και στη αναβάθμιση του εργαστηρικού τομέα. Είναι η καλύτερη δημόσια επένδυση.
Παναγιώτης Ψυχάρης Ορθοπαιδικός
Πρόεδρος ΠΟΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ και ΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ-ΠΕΔΥ Αττικής
Μέλος ΔΣ ΙΣΑ και ΠΙΣ
Άρθρο 6: να προστεθεί στην παράγραφο (1α) ιατρός ΦΙΑπ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ- ΦΥΣΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΗΝΤΗΣ Ε.Σ.Υ (Κ.Υ. ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ)
Στην στελέχωση των Κέντρων Υγείας , τα οποία ως γνωστόν θα παρέχουν και τις προβλεπόμενες υπηρεσίες Αποκατάστασης, περιλαμβάνονται εργαστήρια Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας δηλαδή των στελεχών της Ομάδας Αποκατάστασης όπως είναι και διεθνώς παραδεκτόν.
Γιατί λοιπόν στην ιατρική στελέχωση των Κ.Υ. δεν περιλαμβάνονται οι ΦΥΣΙΑΤΡΟΙ;
Εδώ και 19 χρόνια κατέχω θέση ΦΥΣΙΑΤΡΟΥ στο ΕΣΥ (Κ.Υ. ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ).
Από τον Σεπτέμβριο του 2014 ως Επιστημονικός Υπεύθυνος του Κ.Υ. ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ, είχα καταθέσει την ανάλογη πρόταση στο Τμήμα Χάρτη της 3ης ΥΠΕ όπως μας είχε ζητηθεί υπηρεσιακώς.
Παρακαλώ λάβετε υπόψη τα ανωτέρω περιγραφέντα τώρα που αρχίζει η μεγάλη προσπάθεια στελέχωσης και ανάλογης δράσης στην Πρωτοβάθμια Υγεία
Ένταξη στην ΠΦΥ των ήδη υπηρετούντων στο ΠΕΔΥ Ιατρών Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης. Έχω καταθέσει τη θέση μου στα σχόλια του άρθρου 5.
Η υγιεινή του περιβάλλοντος ( ποιότητα του αέρα, νερό, τρόφιμα, κατοικία, μολυσματικοί παράγοντες κλπ) παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της υγείας του πληθυσμού. Η επιδημιολογία αποτελεί πολύτιμο αρωγό στην κατανόηση της υγείας του πληθυσμού.
Οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας είναι οι επαγγελματίες υγείας οι οποίοι σύμφωνα με τα ακαδημαϊκά τους προσόντα και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα :
•ασκούν ελέγχους στις ποικίλες συνθήκες και τα αίτια που επηρεάζουν την υγεία
•συμμετέχουν σε επιδημιολογικές μελέτες συνεργαζόμενοι με άλλους επιστήμονες
•συμμετέχουν σε ομάδες προστασίας κλειστών πληθυσμών (σχολεία, φυλακές, ιδρύματα, στρατώνες κλπ) από τις επιδημίες διατυπώνοντας τους όρους υγιεινής
•συμβάλουν με άλλους επιστήμονες στον καθορισμό των κανόνων της προαγωγής της Υγείας.
Οι ομάδες υγείας πρέπει να περιλαμβάνουν Επόπτες Δημόσιας Υγείας δεδομένου ότι το παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνει προγράμματα αγωγής υγείας στον τομέα της δημόσιας υγιεινής και η λήψη μέτρων υγείας για το περιβάλλον που αποτελούν αντικείμενο σπουδών και επαγγελματικό δικαίωμα των αποφοίτων Δημόσιας Υγιεινής.
Για την αποφυγή αποκλεισμών που δεν εξυπηρετούν την δεοντολογική νομιμότητα και τη διεπιστημονική προσέγγιση των θεμάτων υγείας πρέπει να συμπεριληφθούν και οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας στον κατάλογο των επαγγελματιών Υγείας του παρόντος άρθρου λαμβάνοντας υπόψη και την ισχύουσα Εθνική νομοθεσία (Π.Δ. 83/1989) για τα επαγγέλματα υγείας.
Στο άρθρο 6 δεν αναφέρεται η ειδικότητα της Αλλεργιολογίας. Ειδικότητα που υπάρχει στο ΠΕΔΥ (και πρωην ΙΚΑ) τα τελευταία τουλάχιστον 25 χρόνια και εξυπηρετεί ασθενείς με αλλεργικές παθήσεις για τον αποτελεσματικό χειρισμό των οποίων απατείται σωστή ιατρική προσέγγιση, εξειδικευμένος διαγνωστικός έλεγχος και ειδική θεραπεία. Οι αλλεργιολόγοι, όπως και οι άλλες υποειδικότητες (ενδοκρινολόγοι, ρευματολόγοι κτλ.) εξυπηρετούν ασθενείς με οξέα και χρόνια νοσήματα με σκοπό την πρόληψη, διάγνωση, παρακολούθηση και θεραπεία, όπως αναφέρεται στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου για την ΠΦΥ.
Είναιεπιτακτική η ανάγκη στελέχωσης των φορέων ΠΦΥ και των νοσοκομείων της χώρας, λόγω δραματικής αύξησης του επιπολασμού των αλλεργικών νοσημάτων τα τελευταία χρόνια.
Δημήτριος Βούρδας
Διευθυντής Αλλεργιολογικού Τμήματος
251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας
Ο επιπολασμός των αλλεργικών νοσημάτων σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας,ανέρχεται κατά μέσο όρο περίπου στο 20-25% του γενικού πληθυσμού. Αυτό σημαίνει ότι 1 στους 4 έως 1 στους 5 Έλληνες (παιδιά και ενήλικες)πάσχουν από ένα ή περισσότερα αλλεργικά νοσήματα. Έτσι, θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να συμπεριλαμβάνεται στη στελέχωση των Κέντρων Υγείας και ιατρός ειδικότητας Αλλεργιολόγου. Επίσης είναι αυτονόητο ότι η παρουσία του Αλλεργιολόγου είναι απαραίτητη σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας μας.
Χρήστος Γρηγορέας
Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Αλλεργιολογίας
και Κλινικής Ανοσολογίας
Χρειάζεται διεύρυνση όσον αφορά τις ειδικότητες.
Οι αλλεργιολόγοι για παράδειγμα είναι 7 πανελλαδικά στο σημερινό ΠΕΔΥ. Πρέπει ο χρήστης να βρίσκει όλες τις ειδικότητες. Οι επτά αλλεργιολόγοι πανελλαδικά θα ελαφρώσουν τα νοσοκομεία από ενδεχόμενα τα νοσοκομεία κατά 30.000 επισκέψεις.
Άλλες ειδικότητες χειρουργικές που δεν προβλέπονται στο άρθρο 6 μπορούν να υπηρετούν στα νοσοκομεία και να συμμετέχουν στα ΚΥ 1-2 φορές την εβδομάδα.
Παν Ψυχάρης
Η μεγάλη συχνότητα των αλλεργικών νοσημάτων έχει οδηγήσει σε μεγάλη συμφόρηση των Αλλεργιολογικών Ιατρείων των νοσοκομείων. Απαιτείται συμμετοχή αλλεργιολόγων στην ΠΦΥ ώστε να αντιμετωπίζονται σωστά και άμεσα αυτά τα περιστατικά και να καταλήγουν στα νοσοκομεία μόνο όσα απαιτούν περαιτέρω έλεγχο και αντιμετώπιση.
Ελπίζω η πρόσληψη του προσωπικού να γίνει από τον ΑΣΕΠ και όχι με διαδικασίες ΑΣΕΠ τύπου «Κέντρα Κοινότητας». Επίσης, καλό θα ήταν να δοθεί μια γενναία μοριοδοτηση στους ανεργους.
Όσον αφορά την Ειδικότητα της Ιατρικής Εργασίας που συμπεριλαμβάνεται. Πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν ότι με την συνεπικουρία και των γιατρών άλλων Ειδικοτήτων που εκτελούν «χρέη Γιατρού Εργασίας» και συμπεριλαμβάνονται στο νεοεισαχθέντα ειδικό κατάλογο του Υπουργείου Εργασίας είναι δυνατόν να καλύπτονται Δημόσιες δομές με προφανές δημοσιονομικό όφελος.Επίσης θα μπορούσε να επιτραπεί με τις διαδικασίες της «ειδικής αδειοδότησης παροχής ιδιωτικού έργου για κοινωφελή σκοπό» (π.χ. διδασκαλία στα ΙΕΚ) στους ίδιους γιατρούς, αυτού του καταλόγου, η κάλυψη επιχειρήσεων σε περιοχές που μένουν «ακάλυπτες» από ιδιώτες Ιατρούς Εργασίας.
Εάν υπάρχει όραμα για προσφορά στον πολίτη ενός ΚΥ που να καλύπτει τις ανάγκες πρωτοβάθμιας-δευτεροβάθμιας περίθαλψης, όπως ήταν ο σχεδιασμός παλιότερα του ΙΚΑ ή μικρότερων ασφαλιστικών ταμείων (ΤΑΞΥ, Τραπεζών), δεν είναι δυνατόν να απουσιάζει ο Αλλεργιολόγος που ασχολείται με νοσήματα που επιδημιολογικά πλήττουν έως και 1 στους 2 ασθενείς.
Η πρόσβαση του πολίτη σε μια κύρια ειδικότητα τον 21ο αιώνα αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας, ειδικά μετά τον περιορισμό που έχει υποστεί ο αριθμός ιατρών από τον εξαναγκασμό τους σε αποχώρηση από τον τέως ΕΟΠΥΥ, προ 2-3ετίας
Να στελεχωθουν απο ΠΕ Λογοθεραπευτων και ελειψει αυτων με ΤΕ Λογοθεραπευτων.Αυτο θα πρεπει να αναφερεται και σε καθε προκυρηξη της θεσηςκαι βεβαιως αρχικα η θεση στον οργανισμο του Κ.Υ. Να αναφερεται ως ΠΕ Λογοθεραπευτων ή ΤΕ Λογοθεραπευτων..
Δεδομένης της ένδειας Τμημάτων και Μονάδων Αλλεργιολογίας στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και της υψηλής επίπτωσης των αλλεργικών νοσημάτων στο γενικό πληθυσμό, η στελέχωση των Κ. Υγείας με αλλεργιολόγους πέραν του ότι είναι απαραίτητη για την ορθή ιατρική προσέγγιση των αλλεργικών ασθενών συμβάλλει κριτικά στην ορθολογική διαχείριση των πόρων του συστήματος καθώς θα απέτρεπε περιττές ιατρικές πράξεις και συσσώρευση των ασθενών αυτών στα νοσοκομεία με εκτίναξη του άμεσου και έμμεσου κόστους παροχής υπηρεσιών υγείας για το ΕΣΥ.
Ως εκ τούτου σε ένα σύστημα που έχει ως φιλοσοφία την παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης ως ανάχωμα για τον συνωστισμό και την άκριτη προσέλευση ασθενών στις νοσοκομειακές μονάδες η παρουσία ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΟΥ στα Κ. Υγείας αποτελεί αδήριτη ανάγκη.
Δεδομένου ότι 1) παρατηρείται αύξηση των αλλεργικών νοσημάτων περίπου 20% την τελευταία εικοσαετία ( αλλεργικό άσθμα ,αλλεργική ρινίτιδα …)
2) υπερακαλύπτονται οι προγραμματισμένες επισκέψεις (ραντεβού) τόσο στα υφιστάμενα αλλεργιολογικά ιατρεία στο ΠΕΔΥ όσο και στων νοσοκομείων ( χρόνος αναμονής έως και 6 μήνες) , και
3) σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα συνιστάται ένας αλλεργιολόγος ανά 70000 έως 100000 πληθυσμό,
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να προβλεφθoύν στον οργανισμό των ΚΥ ,στο παρόν νομοσχέδιο, θέσεις ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΩΝ ,σε κάθε νομό αναλογικά με τον πληθυσμό του.
Στο υπό διαβούλευση Ν/Σ, τα Κεντρικά Διαγνωστικά Εργαστήρια των δομών ΠΦΥ περιλαμβάνουν τα Εργαστηριακά Τμήματα, όπως Βιοπαθολογικό, Βιοχημικό, Αιματολογικό, Ανοσολογικό, Κυτταρολογικό, Γενετικής.
Οι νοσηλευτικές μονάδες (δευτεροβάθμιου και τριτοβάθμιου επιπέδου) οι οποίες παρέχουν υψηλής ποιότητας εργαστηριακές υπηρεσίες υγείας στελεχώνονται από εργαστηριακούς-βιοχημικούς επιστήμονες (δηλ. του κλάδου ΕΣΥ ΠΕ Χημικών-Βιοχημικών-Βιολόγων).
Έχοντας ως στόχο ένα σύγχρονο Εθνικό Σύστημα Υγείας, το ανωτέρω επιστημονικό προσωπικό δεν πρέπει να λείπει από τις δομές ΠΦΥ που διαθέτουν Κεντρικά Διαγνωστικά Εργαστήρια.
Από τη στελέχωση των ΚΥ, εφόσον πλέον δημιουργούνται ΚΥ πολύ-ειδικοτήτων, δεν μπορεί να απουσιάζει η ειδικότητα της ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑΣ. Τα αλλεργικά νοσήματα που μόνο ο Αλλεργιολόγος μπορεί να χειρίζεται αποτελεσματικά με σημαντικό όφελος για την υγεία του ασθενή (παιδιών και ενηλίκων) και σημαντικό κόστος-όφελος για τα Συστήματα Υγείας αφορούν πολλούς. Τα ποσοστά φτάνουν πλέον πάνω από το 40% του γενικού πληθυσμού επομένως είναι αδιανόητο να αγνοείται η ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑ. Ο αλλεργιολόγος είναι επίσης ο μόνος που εκπαιδεύεται στην ΜΟΝΙΜΗ θεραπεία των αλλεργικών νοσημάτων με την διαδικασία της απευαισθητοποίησης-ανοσοθεραπεία, με μεγάλα οφέλη για τον ίδιο τον ασθενή, που θεραπεύεται, και συνεπώς για το Σύστημα Υγείας με τη μείωση της νοσηρότητας του πληθυσμού
Πιστεύω ότι ένας πεπειραμένος ελεύθερος επαγγελματίας παιδίατρος με ένα στοιχειώδες μικροβιολογικό εργαστήρι δίπλα του μπορεί να αποτρέψει το 70% των άσκοπων εξετάσεων και νοσηλειών στο νοσοκομείο με προφαν΄΄η οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία
Θεωρώ ότι είναι πρέπον Και απαραίτητο να ενταχθεί στο ολο πλαίσιο και η ειδικότητα του ειδικού παιδαγωγού.
Να στελεχωθούν τα ΚΥ με ειδικούς παιδαγωγούς ΠΕ71 γιατί είναι απαραίτητη ειδικότητα.
Να στελεχωθούν και με ΠΕ71 ειδικούς παιδαγωγούς-ειδικότητα απαραίτητη για παιδιά με αναπηρία.
Στις γενικές αρχές της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας,ενώ προβλέπεται παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας ψυχικής υγείας,δεν προβλέπεται θέση ψυχιάτρου στη στελέχωση των κέντρων υγείας ενώ σωστά προβλέπεται θέση ΠΕ Ψυχολόγου.