Στην παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 971/1979 (Α΄ 223) προστίθεται τελευταίο εδάφιο και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Η διάθεση ομματοϋαλλίων διορθωτικών των διαθλαστικών ανωμαλιών των οφθαλμών, των τυποποιημένων ομματοϋαλλίων (πρεσβυωπίας), των φακών επαφής, των υγρών φακών επαφής και γενικά όλων των συναφών προς την όραση ειδών, γίνεται και από καταστήματα μη οπτικών ειδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως αυτός ισχύει. Σε περίπτωση που διατίθενται από καταστήματα μη οπτικών ειδών επιστημονικά υπεύθυνος θα είναι οπτικός. Ειδικώς η διάθεση των τυποποιημένων ομματοϋαλλίων (πρεσβυωπίας) και των υγρών φακών επαφής επιτρέπεται να γίνεται και από φαρμακεία , χωρίς την υποχρέωση ορισμού οπτικού ως επιστημονικά υπευθύνου.».
Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνηςΆρθρο 34 Διάθεση τυποποιημένων γυαλιών πρεσβυωπίας και υγρών επαφής από τα φαρμακεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 971/1979
Άρθρο 34 Διάθεση τυποποιημένων γυαλιών πρεσβυωπίας και υγρών επαφής από τα φαρμακεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 971/1979
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Ζητήματα ειδικευόμενων οδοντιάτρων – Προσθήκη άρθρου 83Α στον ν. 2071/1992
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Συμβούλια κρίσης και επιλογής οδοντιάτρων και ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 και 5 άρθρου 7 ν. 4498/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Ιατρική και οδοντιατρική εξειδίκευση -Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 83 και παρ. 4 άρθρου 84 ν. 2071/1992
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 6 Παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας και νοσοκομειακών φαρμακοποιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αμοιβές ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας και προσωπικού κλάδου βιοϊατρικών επιστημών και κλάδου ακτινοφυσικών για συμμετοχή στην ολοήμερη λειτουργία και παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 13 ν. 2889/2001
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΩΝΑΣΕΙΟ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΤΟ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ «ΜΑΡΙΑΝΝΑ Β. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ – ΕΛΠΙΔΑ» ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 8 Λειτουργία Εργαστηρίου Ανοσολογίας/Ιστοσυμβατότητας των Μεταμοσχεύσεων στο «Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο» – Προσθήκη άρθρου 37Α στον ν. 5034/2023
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Μετονομασία του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μεταφορά του Ογκολογικού Τμήματος από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»- Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 5 ν. 5034/2023
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταβατικές διατάξεις ίδρυσης και λειτουργίας του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 5034/2023
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 Συγκρότηση συλλογικών οργάνων διοίκησης νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 7 ν. 3329/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Νομιμοποίηση δαπανών των νοσοκομείων και των Υγειονομικών Περιφερειών
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ Άρθρο 14 Προσδιορισμός αρμοδιοτήτων στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης φαρμάκων στην εγχώρια αγορά – Τροποποίηση άρθρου 14 και παρ. 3 άρθρου 32 ν. 5057/2023
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Σύσταση και έργο της Επιτροπής παρακολούθησης της φαρμακευτικής δαπάνης, της ολοκλήρωσης των διαγνωστικών/θεραπευτικών πρωτοκόλλων και της δημιουργίας Μητρώων ασθενών – Προσθήκη άρθρου 255Α στον ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διαδικασία αξιολόγησης φαρμάκων από την Επιτροπή Αξιολόγησης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 250 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων – Τροποποίηση της παρ. 6 άρθρου 254 ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Αξιολόγηση φαρμάκων έκτακτης εισαγωγής – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 249 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Εξορθολογισμός αυτόματης επιστροφής (clawback) επί της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 21 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το Ταμείο Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4683/2020Άρθρο 20 Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το Ταμείο Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4683/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Αρμοδιότητα ορισμού εισηγητή και εξωτερικού εμπειρογνώμονα κατά τη λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας αναφορικά με την – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 265Α ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ E΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ Άρθρο 22 Ρύθμιση για αποθηκευμένη ποσότητα ανακτημένου πλάσματος στο Εθνικό Κέντρο ΑιμοδοσίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ E΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ Άρθρο 22 Ρύθμιση για αποθηκευμένη ποσότητα ανακτημένου πλάσματος στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Παράταση σύμβασης για τον μοριακό έλεγχο των μονάδων αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων ΝΑΤΆρθρο 23 Παράταση σύμβασης για τον μοριακό έλεγχο των μονάδων αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων ΝΑΤ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Ολοήμερη λειτουργία των Δομών Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 6 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 2 άρθρου 7 ν. 5129/2024Άρθρο 25 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 2 άρθρου 7 ν. 5129/2024
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Σύσταση θέσης Διοικητή στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ» – Ένταξη του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου» στους Διασυνδεόμενους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 8 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 30 ν. 5129/2024Άρθρο 27 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 30 ν. 5129/2024
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Πρόσληψη θεραπευτικού προσωπικού στα προγράμματα απεξάρτησης του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 5129/2024
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Παροχή υπηρεσιών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Ζητήματα προσωπικού του Οργανισμού κατά των ΝαρκωτικώνΆρθρο 30 Ζητήματα προσωπικού του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Διοικούσα Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 1278/1982
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Χρηματοδότηση Τοπικών Ομάδων Υγείας – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 106 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Χρόνος εκτέλεσης συνταγών φαρμακείων-Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 4 άρθρου 4 π.δ. 121/2008 και τροποποίηση παρ. 4 και 8 άρθρου 4 ν. 3892/2010
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 34 Διάθεση τυποποιημένων γυαλιών πρεσβυωπίας και υγρών επαφής από τα φαρμακεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 971/1979
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Έκτακτη προκήρυξη για τη χορήγηση άδειας ιδρύσεως φαρμακείου στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 36 Δυνατότητα μετάταξης των αποσπασμένων υπαλλήλων φορέων του δημοσίου τομέα στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Παράταση παραμονής στην υπηρεσία των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων της Ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ) και των εκτελούντων χρέη αναπληρωτών αυτώνΆρθρο 37 Παράταση παραμονής στην υπηρεσία των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων της Ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ) και των εκτελούντων χρέη αναπληρωτών αυτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4132/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 3 και παρ. 5 άρθρου 79 ν. 5129/2024Άρθρο 40 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 3 και παρ. 5 άρθρου 79 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 41 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 41 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Οκτωβρίου 2024, 19:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Νοεμβρίου 2024, 19:55
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
59 Σχόλια 196 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Μπράβο για την σχετική τροπολογία κ. Υπουργέ! Σε ταξίδια μου σε πολλές από τις χώρες της Ευρώπης όπως Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ τα έτοιμα γυαλιά πρεσβυωπείας υπήρχαν σε φαρμακεία και όχι μόνο σε καταστήματα οπτικών τα οποία μάλιστα έχω αγοράσει πάρα πολλές φορές (από φαρμακεία), ίδια μάρκα και σε πολύ καλύτερη τιμή από τα ακριβώς ίδια που είχαν τα καταστήματα οπτικών και είναι εξαιρετικής ποιότητας. Εξάλλου από όσο γνωρίζω τα περισσότερα προιόντα και ενδεχομένως και τα συγκεκριμένα έτοιμα γυαλιά περνάνε όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και πιστοποιήσεις που έχει θέσει η Ευρώπη προτού εισέλθουν σε μια χώρα εντός αυτής! Το παραπάνω άρθρο είναι εξαιρετικά ορθό ως προς την τροποποίηση του και δεν είναι κάτι καινούριο για τις υπόλοιπες Ευρωπαικές χώρες, καθώς ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και καιρός ήταν να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα!
Μπράβο για την σχετική τροπολογία κ. Υπουργέ! Σε ταξίδια μου σε πολλές από τις χώρες της Ευρώπης όπως Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ τα έτοιμα γυαλιά πρεσβυωπείας υπήρχαν σε φαρμακεία και όχι μόνο σε καταστήματα οπτικών τα οποία μάλιστα έχω αγοράσει πάρα πολλές φορές (από φαρμακεία), ίδια μάρκα και σε πολύ καλύτερη τιμή από τα ακριβώς ίδια που είχαν τα καταστήματα οπτικών και είναι εξαιρετικής ποιότητας. Εξάλλου από όσο γνωρίζω τα περισσότερα προιόντα και ενδεχομένως και τα συγκεκριμένα έτοιμα γυαλιά περνάνε όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και πιστοποιήσεις που έχει θέσει η Ευρώπη προτού εισέλθουν σε μια χώρα εντός αυτής! Το παραπάνω άρθρο είναι εξαιρετικά ορθό ως προς την τροποποίηση του και δεν είναι κάτι καινούριο για τις υπόλοιπες Ευρωπαικές χώρες, καθώς ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και καιρός ήταν να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα!
Μπράβο για την σχετική τροπολογία κ. Υπουργέ! Σε ταξίδια μου σε πολλές από τις χώρες της Ευρώπης όπως Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ τα έτοιμα γυαλιά πρεσβυωπείας υπήρχαν σε φαρμακεία και όχι μόνο σε καταστήματα οπτικών τα οποία μάλιστα έχω αγοράσει πάρα πολλές φορές (από φαρμακεία), ίδια μάρκα και σε πολύ καλύτερη τιμή από τα ακριβώς ίδια που είχαν τα καταστήματα οπτικών και είναι εξαιρετικής ποιότητας. Εξάλλου από όσο γνωρίζω τα περισσότερα προιόντα και ενδεχομένως και τα συγκεκριμένα έτοιμα γυαλιά περνάνε όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και πιστοποιήσεις που έχει θέσει η Ευρώπη προτού εισέλθουν σε μια χώρα εντός αυτής! Το παραπάνω άρθρο είναι εξαιρετικά ορθό ως προς την τροποποίηση του και δεν είναι κάτι καινούριο για τις υπόλοιπες Ευρωπαικές χώρες, καθώς ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης εδώ και πάρα πολλά χρόνια και καιρός ήταν να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα!
Κύριε Υπουργέ
Αν μπορούσα να αλλάξω χώρα θα το έκανα χθες αλλά πέρασε η ηλικία που θα μου το επέτρεπε. Θα πήγαινα σε μία χώρα που σέβεται τους πολίτες του και δεν ανταλλάσσει κάτω από το τραπέζι τις ζωές και την υγεία των πολιτών της με κάποια συμφέροντα. Πραγματικά όλοι αυτοί που δημιουργούν τις τροπολογίες που βασίζονται? Ποιους ρωτάνε? Σε αυτή την χώρα πρέπει να πάμε μπροστά με εξειδικευμένο προσωπικό σε κάθε επάγγελμα αφού έχουν δημιουργηθεί και τα αντίστοιχα πανεπιστήμια αντ αυτού πάμε πίσω σε εποχές κομπογιαννιτών. Οι φαρμακοποιοί δεν σέβονται αυτό που σπούδασαν και έφτασαν να έχουν γίνει σούπερ μάρκετ. Πιο πολύ ενδιαφέρονται να πουλάνε εμπορεύματα που θα έπρεπε να βρίσκονται στα αντίστοιχα καταστήματα που εκπροσωπούνται στην εμπορικό κόσμο παρά τα φάρμακα. Σε κανένα οπτικό κατάστημα δεν θα βρείτε προϊόντα άλλων επιχειρήσεων και τώρα θέλετε να πάρετε και από αυτά που δικαιωματικά μας ανήκουν. Ντροπή
Επιτέλους να ξεκαθαριστεί η γκρίζα ζώνη για αυτά τα δύο είδη μια για πάντα. Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ!
Όσον αφορά την ποιότητα των τυποποιημένων γυαλιών διαβάσματος υπάρχουν ευρωπαϊκές οδηγίες και κοινοτικό πλαίσιο. Οι οπτικοί γνωρίζουν καλά ότι τηρούνται και έτσι οι φακοί πρεσβυωπιας είναι άψογοι.
Εάν επιμένουν τόσο πολύ για την μονοπωλιακή πώληση, ας πουλάνε μόνο εκείνοι τα εν λόγω προϊόντα με τα λογικά ποσοστά κέρδους 35 – 40% mark up όπως τα φαρμακεία. Αλλά ξέχασα, τα οπτικά καταστήματα δουλεύουν με κέρδος από 600 έως 1000% mark up.
Τα τυποποιημένα ομματοϋάλλια καθώς και τα υγρά φακών επαφής δεν είναι τόσο αθώα που μπορούν να τα παίρνει ο κόσμος με τόση εύκολία όσο μια αντιρυτιδική κρέμα ή ενα ζευγάρι τσόκαρα. Είναι προιόντα που μπορεί να κάνουν κακό παρά καλό παίρνοντας τα χωρις κάποιον να μας συμβουλέψει έγκυρα.
Δεν θέλω να κουράσω τα είπαν και άλλοι συνάδελφοι απλώς να προσθέσω ότι στα πλαίσια της πρόληψης που βλέπω ότι το υπουργείο δίνει πολύ σημασία να επισημάνω ότι τα οπτικά καταστήματα είναι τα μόνα που έχουν κατηρτισμένο προσωπικό ώστε να δώσουν έγκυρες πληροφορίες και να καθοδηγήσουν τον πιθανό ασθενή και χωρίς αμοιβή. Έτσι λοιπόν όταν μπαίνουν στο οπτικό καταστημα γιατί δεν βλέπουν καλά για κοντά, γίνεται πάντα και μια πολύ χρήσιμη συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάποιος και τις μισές φορές βρίσκουν λύση σωστή, χωρίς να «αρπάνε» ένα οποιοδήποτε γυαλί από ένα σταντ και τις περισσότερες φορές να μην λύνουν το βασικό προβλημά τους.
Επίσης είναι ο μόνος που θα τον παραπέμψει σε γιατρό για προληπτικό τσεκ απ για τον απλούστατο λόγο ότι εμεις ενδιαφερόμαστε ο πελάτης να «βλέπει» …οι τυφλοί δεν είναι πελάτες μας. Έτσι καταλαβαίνετε ποιος χάνει περισσότερο όταν οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όρασης… οι οπτικοί και τα ασφαλιστικά ταμεία και τέλος πληγώνεται η αξιοπιστία η δική σας που είστε οι ειδικοί που καθοδηγείτε τον κόσμο σε λάθος μονοπάτια.
Απαράδεκτη η οποιαδήποτε τροποποίηση του ν. 971 /79.
Επίσης μαζέψτε όλα τα ακατάλληλα γυαλιά ηλίου που διακινούνται εκτός οπτικών καταστημάτων.
Σεβαστείτε την οφθαλμική υγεία των πολιτών σας.
3 λόγοι που το άρθρο 34 «καίει» τα Οπτικά Καταστήματα:
#1 Eπιδεινώνει τον κύκλο εργασιών μας.
Τα Οπτικά Καταστήματα εμπορευόμαστε Γυαλιά Οράσεως, Φακούς Επαφής και Γυαλιά Ηλίου, δηλαδή 3 κατηγορίες ειδών. Αν ανοίξετε τη μία κατηγορία σε Φαρμακεία, Καταστήματα Καλλυντικών ή Super Market με υπεύθυνο οπτικό αυτό θα επιδεινώσει τις πωλήσεις μας άμεσα, χωρίς να έχουμε δυνατότητα αντίδρασης, καθώς δεν έχουμε την ίδια πρόσβαση με αυτούς σε χρηματοδότηση από τις τράπεζες ή στήριξη από τους συνεταιρισμούς (βλέπε φαρμακεία). Μεγάλη απειλή για τον κλάδο.
#2 Δεν υπάρχει θέμα διανομής σε φακούς επαφής.
Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι πρώτες στην Ευρώπη σε πλήθος οπτικών καταστημάτων ανά 10.000 κατοίκους. Δείτε την έρευνα στο παρακάτω link:
https://www.statista.com/statistics/431369/number-of-optician-outlets-in-selected-european-countries/
Οι πολίτες έχουν πρόσβαση στους φακούς επαφής μέσω των Οπτικών Καταστημάτων μας πανελλαδικά. Το άνοιγμα της κατηγορίας είναι αχρείαστο.
#3 Ενθαρρύνει τη χαμηλή όραση του ελληνικού πληθυσμού
Η Ελλάδα έχει τη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη σε άτομα που φοράνε γυαλιά. Δείτε τη θέση της Ελλάδας στην έρευνα:
https://www.statista.com/statistics/711514/individuals-who-wear-spectacles-in-selected-european-countries/
Γιατί έχουμε χαμηλή θέση; Ο πληθυσμός δεν ελέγχει τα μάτια του, επειδή το σύστημα ως έχει σήμερα, δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Δείτε τα δημογραφικά της απογραφής 2021, πληθυσμός 10.482.487 και πληθυσμός άνω των 40 ετών 6.226.083. Οι άνω των 40 αναπτύσσουν πρεσβυωπία. Η πρεσβυωπία από τα 40 μέχρι τα 50 έτη θολώνει την κοντινή, τη μεσαία και τη μακρινή όραση. Συμβαίνει σε όλον τον πληθυσμό άνω των 40 και διορθώνεται με γυαλιά, φακούς επαφής ή επέμβαση καταρράκτη (μερικώς, πάλι χρειάζονται γυαλιά).
Το 30% του πληθυσμού της Ελλάδας, που με βάση την έρευνα φορά γυαλιά είναι 3.144.746. Το ποσοστό αυτό είναι το 30% όλου του πληθυσμού, δηλαδή περιλαμβάνει και άτομα κάτω των 40 που έχουν αμετρωπίες.
Η θολή όραση επηρεάζει τα επίπεδα ευτυχίας και την ποιότητα ζωής του πληθυσμού και ταυτόχρονα τον καθιστά λιγότερο παραγωγικό και αποτελεσματικό στη δουλειά του. Πολλά λάθη και καθυστερήσεις λόγω θολής, δύσκολης όρασης.
Το πρόβλημα είναι το μέρος του πληθυσμού που δεν φορά γυαλιά και δεν πάει στον Οφθαλμίατρο για eye exam.
Σήμερα, οι πολίτες κάνουν eye exam στον Οφθαλμίατρο ή σε Οφθαλμολογικά Κέντρα/Νοσοκομεία. Θα αναβάθμιζε την όραση του πληθυσμού αν άνοιγε αυτός ο τομέας και επιτρεπόταν στα Οπτικά Καταστήματα να μετράμε αμετρωπίες, δηλαδή να κάνουμε διάθλαση και να αμοιβόμαστε για τη δουλειά αυτή. Το άνοιγμα των μετρήσεων αμετρωπιών θα αναβάθμιζε την όραση του πληθυσμού χωρίς να διαταράσσει τις ισορροπίες του συστήματος, καθώς οι Οφθαλμίατροι έχουν δικαίωμα συνταγογράφησης γυαλιών που τα Οπτικά δεν έχουμε. Άλλο συνταγογράφηση, άλλο μετρήσεις. Στις μετρήσεις των βαθμών των ματιών υπάρχει χαμηλή προσβασιμότητα από τους πολίτες και όχι στους φακούς επαφής.
Τέλος, η διάθεση φακών επαφής, υγρών φακών και τυποποιημένων γυαλιών πρεσβυωπίας σε άλλα κανάλια δεν αναβαθμίζει την όραση του πληθυσμού, την επιδεινώνει, καθώς απομακρύνει τον πληθυσμό από τα Οπτικά Καταστήματα που είναι το Φυσικό σημείο αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων. Έχετε δει ποτέ φαρμακοποιό να βλέπει συνταγή γυαλιών;