1. Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Δημόσιας Υγείας διαμορφώνεται πενταετές Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία, το οποίο συζητείται στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία καθορίζει τις επιμέρους δράσεις και τα προγράμματα για την προαγωγή της υγείας των πολιτών, η εφαρμογή των οποίων καθίσταται υποχρεωτική για όλους τους δημόσιους φορείς παροχής υπηρεσιών δημόσιας υγείας από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και για κάθε νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από το δημόσιο, που αναπτύσσει δράσεις και προγράμματα δημόσιας υγείας σε επιμέρους τομείς του πενταετούς Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία αποτελεί την επιχειρησιακή στρατηγική στα ζητήματα δημόσιας υγείας με πενταετή ορίζοντα και είναι δεσμευτικό για τις δημόσιες αρχές και τις υπηρεσίες υγείας. Αποτελεί τον οδικό χάρτη και το επιχειρησιακό εργαλείο των πολιτικών δημόσιας υγείας και έχειτο ακόλουθο ελάχιστο ρυθμιστικό περιεχόμενο :
α) Περιλαμβάνει τους στόχους δημόσιας υγείας – εκπεφρασμένους σε μετρήσιμους δείκτες – και τα μέσα επίτευξης αυτών για την προσεχή πενταετία.
β) Παραθέτει τον προϋπολογισμό των επιλεγόμενων δράσεων σε ορίζοντα πενταετίας.
γ) Εξειδικεύεται σε επιμέρους Ειδικά Σχέδια Δράσης, που αντιστοιχούν σε κάθε μία από τις μείζονες προτεραιότητες δημόσιας υγείας. Κατά την εκπόνηση των Ειδικών Σχεδίων Δράσης – μεταξύ των άλλων μεταβλητών – λαμβάνονται υπ’ όψιν οι ιδιαίτερες συνθήκες σε επίπεδο περιφέρειας, περιφερειακής ενότητας ή/και δήμου. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία περιλαμβάνει Ειδικά Σχέδια Δράσης, όπως αυτά που αφορούν σε ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως είναι τα άτομα με λοίμωξη από τον ιό HIV, ηπατίτιδες, ψυχοκοινωνικές διαταραχές και εν γένει μεταδοτικά και μη μεταδοτικά νοσήματα, καθώς και οι ασθενείς που χρήζουν ανακουφιστικής φροντίδας.
δ) Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία δύναται να ορίζει τους βασικούς φορείς υλοποίησής του, υποδεικνύοντας συγκεκριμένους δημόσιους φορείς, εποπτευόμενα νπδδ και νπιδ του Υπουργείου Υγείας, καθώς και συναρμόδιους πρωτοβάθμιους και δευτεροβάθμιους ΟΤΑ, που αναλαμβάνουν επιμέρους δράσεις της δημόσιας υγείας.
ε) Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Δημόσιας Υγείας δύναται να προβλέπει τον συντονισμό και την υλοποίηση τού από τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας και τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής με τη συμμετοχή εθελοντικών οργανώσεων, μη κερδοσκοπικών φορέων εγγεγραμμένων στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Δράσεων Δημόσιας Υγείας, σύμφωνα με το άρθρο 8 του παρόντος, σε σύμπραξη με τους ανωτέρω δημόσιους φορείς και την ανάληψη συγκεκριμένων υποχρεώσεών τους στο πλαίσιο κοινών μνημονίων συνεργασίας σε δράσεις δημόσιας υγείας.
2. Το εγκεκριμένο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία είναι πλήρως κοστολογημένο στοχεύοντας στη διαφάνεια και τη σταδιακή αύξηση της δαπάνης για τη δημόσια υγεία στο μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι απαιτούμενες πιστώσεις για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης εγγράφονται κατ’ έτος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας και των υπολοίπων δημόσιων φορέων, που εμπλέκονται στην υλοποίησή του. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υγείας, εξειδικεύονται, κατ’ εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου και του παρόντος, οι προτεραιότητες και οι δράσεις δημόσιας υγείας που αναλαμβάνονται την προσεχή πενταετία υπέρ της υγείας των πολιτών, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος,.
3. Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας εκπονεί Ετήσια Έκθεση για την Υγεία του Πληθυσμού, η οποία υποβάλλεται από τον Υπουργό Υγείας, για ενημέρωση, στο Υπουργικό Συμβούλιο και την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. Η Ετήσια Έκθεση για την Υγεία του Πληθυσμού παραθέτει με βάση τη σύγχρονη μεθοδολογική και επιστημονική προσέγγιση τα ακόλουθα κατ’ ελάχιστον: το σύνολο των διαθέσιμων δεδομένων, αναφορικά με τις αιτίες νοσηρότητας του πληθυσμού της Χώρας, το σύνολο των διαθέσιμων δεδομένων, αναφορικά με την έκθεση του πληθυσμού της Χώρας στους βασικούς παράγοντες κινδύνου για την υγεία, όπως και την ποσοτικοποίηση των προτεινόμενων στόχων, καθώς και τη μεθοδολογία μέτρησης αυτών.
4. Οι δημόσιοι φορείς παροχής υπηρεσιών δημόσιας υγείας, καθώς και οι φορείς δημόσιας υγείας του α΄ και β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν την υποχρέωση εκπόνησης ετήσιων αναφορών-εκθέσεων για την κατάσταση υγείας του πληθυσμού αναφοράς τους για διαπιστωθείσες αδυναμίες του μηχανισμού αντιμετώπισης των αναγκών δημόσιας υγείας, καθώς και των προτεινόμενων πρόσθετων μέτρων και προτεραιοτήτων της δημόσιας υγείας στον πληθυσμό αναφοράς τους. Την έκθεση αυτή υποβάλλουν κατά το πρώτο τρίμηνο εκάστου έτους στον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας. Το ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο των αναφορών ως προς τις περιγραφόμενες δράσεις και ενέργειες δημόσιας υγείας στο πεδίο δράσης εκάστου δημόσιου φορέα, οι λεπτομέρειες του τρόπου εκπόνησης των σχετικών αναφορών με αναφορά σε συγκεκριμένους ποιοτικούς και ποσοτικούς δείκτες, η εξειδίκευση όλων των υπόχρεων προσώπων στην υποβολή ετήσιας έκθεσης δημόσιας υγείας, καθώς και η ημερομηνία υποβολής της σχετικής έκθεσης για το πρώτο έτος εφαρμογής μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας.
5. Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Ποιότητας Ζωής του Υπουργείου Υγείας – σε συνεργασία με τις διοικήσεις των συνεργαζόμενων δημόσιων φορέων του – αναπτύσσει εντός της επόμενης διετίας σχέδιο δράσης για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των ανωτέρω φορέων, στοχεύοντας στη μείωσή του κατά 38% έως το 2030, σε εναρμόνιση με το κυρωθέν από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β’ 4893/31-12-2019).
6. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ανατίθεται στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας (ΕΕΔΥ) του άρθρου 11 του παρόντος η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία με αντικείμενο την παρακολούθηση της διατροφικής συμπεριφοράς του πληθυσμού και τον σχεδιασμό μέτρων, που αφορούν στην προαγωγή της υγιεινής διατροφής και την πρόληψη της παχυσαρκίας σε παιδιά και ενήλικες. Η απόφαση του Υπουργού Υγείας για την ανάθεση της μελέτης πρέπει να ορίζει χρονικό σημείο παράδοσης μελέτης, επιμέρους τομείς αξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς με αναφορά στις ηλικιακές κατανομές του πληθυσμού και τους αναγκαίους δείκτες αναφοράς σε σχέση με τις οικονομικές συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού και να συμβαδίζει με τις προτεραιότητες του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία, καθώς και του Προγράμματος Πρόληψης Κινδύνων για την Υγεία «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» του άρθρου 5 του παρόντος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Στο άρθρο 1, παράγραφος γ του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία είναι απαραίτητο να προστεθεί στα επιμέρους Ειδικά Σχέδια Δράσης, ειδική αναφορά για τους ογκολογικού ασθενείς γιατί αποτελούν ειδική ομάδα ασθενών με πολλές συννοσηρότητες.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Η «Ανακουφιστική Φροντίδα» αποτελεί μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία και διαδικασία προσέγγισης, που επιδιώκει τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής και της αξιοπρέπειας των ασθενών που πάσχουν από χρόνιες και απειλητικές για τη ζωή ασθένειες, μέσω της πρόληψης, αξιολόγησης και ανακούφισης των σωματικών, ψυχοκοινωνικών και πνευματικών αναγκών και προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθ’ όλη την πορεία της νόσου μέχρι την αποκατάσταση ή το τελικό στάδιο και το πένθος, με κάθε πρόσφορο μέσο και με επιστημονική τεκμηρίωση. Εμπεριέχει την εξειδικευμένη διεπιστημονική προσέγγιση ασθενών με χρόνιες και απειλητικές για την ζωή παθήσεις από Ομάδα Επιστημόνων Υγείας (ιατρούς, νοσηλευτές, ψυχολόγους,διαιτολόγους και άλλους λειτουργούς υγείας).
Είναι προφανές ότι η » Ανακουφιστική Φροντίδα» περιλαμβάνει όλα τα στάδια της νόσου χωρίς να τμηματοποιεί και να ονοματίζει ξεχωριστά καθένα από αυτά, πρακτική που ακολουθείται από όλους τους διεθνείς επιστημονικούς οργανισμούς.
Επομένως η ονομασία «Παρηγορική» ή «Παρηγορητική» υποβαθμίζει, συρρικνώνει και τεμαχίζει την ευρύτητα και την πολυδιάσταση της Ανακουφιστικής Φροντίδας.
Στην Ιατρική Σχολή και στο Τμήμα Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ,σε Προπτυχιακό & Μεταπτυχιακό επίπεδο διδάσκεται η Ανακουφιστική Φροντίδα από Μέλη ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο την Ανακουφιστική Φροντίδα.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Σαφέστατα χρειάζεται περισσότερη προσοχή και συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του καρκίνου. Βασικός πυλώνας σε αυτό τον αγώνα που με κάποιο τρόπο, άμεσο ή έμμεσο, αφορά σε όλες σχεδόν τις οικογένειες είναι η ακτινοθεραπεία που εκτός από τον ρόλο της στις ριζικές θεραπείες έχει και πολύ σημαντικό ρόλο στην ανακουφιστική φροντίδα.
Επίσης πολύ σωστά χρησιμοποιείται ο όρος «ανακουφιστική φροντίδα» η οποία μπορεί να καλύπτει όλα τα στάδια της αντιμετώπισης του καρκίνου και όχι μόνο το τελικό. Ο όρος «παρηγορική θεραπεία» φορτίζει αρνητικά την ψυχολογία του ασθενούς.
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Θέση Ένωσης Διαιτολόγων-Δαιτροφολόγων Ελλάδος Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6:
Η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται. Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.
Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος.
Αύξηση της πολυπλοκότητας του συστήματος και των αλληλοεπικαλύψεων αρμοδίων φορέων
Παρ.1 ε: Η Δημόσια Υγεία είναι Δημόσια Υποχρέωση, αποτελεί πάγια ασκούμενη δημόσια πολιτική και σε κάθε περίπτωση η υλοποίηση προγραμμάτων γίνεται από Δημόσιους φορείς ή σε συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα, με συντονιστικό, επιτελικό και εποπτικό χαρακτήρα του φορέα και δυνατότητα διαγωνιστικών υπηρεσιών.
Η δυνατότητα αυτή δεν πρέπει να προβλέπει ως φορέα υλοποίησης εθελοντικές οργανώσεις και μη κερδοσκοπικούς φορείς.
Παρ. 4: Επιπρόσθετα είναι πρακτικά αδύνατον οι δημόσιοι φορείς παροχής υπηρεσιών δημόσιας υγείας, καθώς και οι φορείς δημόσιας υγείας του α΄ και β΄ βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν την υποχρέωση εκπόνησης ετήσιων αναφορών-εκθέσεων για την κατάσταση υγείας του πληθυσμού αναφοράς τους χωρίς την απαραίτητη μεταφορά αρμοδιοτήτων. Η ΠΕΙΔΥ έχει καταθέσει τις προτάσεις της με τη δημιουργία Ιατρικών Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας ανά Περιφέρεια με επιτελικό ρόλο και την αναγκαία διασύνδεση των Υπηρεσιών (Υπ. Υγείας, Αιρετές Περιφέρειες, ΥΠΕ).
Ο Πρόεδρος Β. Διαμαντόπουλος
Η Γεν. Γραμματέας Μ. Τσαντίδου
Συντασσόμαστε με τις θέσεις προτάσεις που έχει ήδη καταθέσει η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στην οποία ανήκει ο Σύλλογος Διαβητικων Αθήνας από ιδρύσεως της.
Αυτό που πάντοτε αποτελούσε αίτημα της ΠΟΣΣΣΑΣΔΙΑ και της ΕΣΑμεΑ ήταν ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Σακχαρώδη Διαβήτη. Δυστυχώς ουδέποτε έγινε κάτι οργανωμένο από τις εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου υγείας, παρά μόνο αποσπασματικές πολιτικές που ποτέ δεν είχαν αντίκρυσμα στην υγεία σωματική και ψυχική των πασχόντων.
Ο Σύλλογος Διαβητικών Αθήνας καταθέτει την ανησυχία του για τη διασφάλιση του δημοσίου συστήματος υγείας και την επαρκή στελέχωση των διαβητολογικών κέντρων που αποδυναμώνονται από τις συνταξιοδοτήσεις αποχωρήσεις γιατρών μας που έχουν στηρίξει τον διαβήτη με φιλότιμο, εθελοντισμό και αυτάπαρνηση.
Ο Αντικαρκινικός Σύνδεσμος Κύπρου και το Κέντρο Ανακουφιστικής Φροντίδας «Αροδαφνούσα» χαιρετίζει την απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης να συμπεριλάβει την Ανακουφιστική Φροντίδα στην Εθνική Στρατηγική Δημόσιας Υγείας. Ως αδελφοποιημένος Σύνδεσμος με την Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας «Γαλιλαία» στην Ελλάδα, θεωρούμε ότι η παροχή υπηρεσιών, που να καλύπτουν σφαιρικά όλες τις ανάγκες των ασθενών με χρόνιες παθήσεις όπως είναι ο καρκίνος, είναι ύψιστης σημασίας. Οι ασθενείς με χρόνιες παθήσεις χρειάζονται ανακούφιση από τα διάφορα συμπτώματα και προβλήματα που αντιμετωπίζουν, είτε αυτά είναι σωματικά, είτε είναι ψυχολογικά, κοινωνικά και πνευματικά.
Συμφωνώ με τις επισημάνσεις-προτάσεις που σας απέστειλε η ομοσπονδία(ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ).
Παρακαλώ όπως απαντήσετε στο σχόλιο μου
Η πρόεδρος και το Δ.Σ. του Συλλόγου διαβητικών Ν Κιλκίς τάσσονται υπέρ των προτάσεων και παρατηρήσεων τις Πανελλήνιας Ομοσπονδίας σωματείων συλλόγων ατόμων με σακχαρώδη διαβήτη.
Στα ειδικά σχέδια δράσης δεν αναφέρεται πουθενά ο καρκίνος, ενώ αναφέρονται ξεχωριστά άλλα νοσήματα με μικρότερο φορτίο νοσηρότητας.
Ο καρκίνος είναι ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας δεδομένου αποτελεί την δεύτερη αιτία θανάτου μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ευθύνεται για πολλά χαμένα έτη ζωής και για σημαντικές απώλειες στην παραγωγικότητα ενώ προκαλεί πολλαπλές άμεσες αλλά και μακροχρόνιες συνέπειες στην ποιότητα ζωής των ασθενών. Η επιβάρυνση που προκαλεί ο καρκίνος στην δημόσια υγεία αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και λόγω της αύξησης της επίπτωσης κάποιων μορφών καρκίνου.
Ως εκ τούτου ο καρκίνος χρειάζεται να αναφερθεί εκτενώς ως μια σημαντική και αυτόνομη προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία αντί να παρατίθενται περιστασιακές αναφορές υπό μορφή παραδείγματος. Η επιτυχής δε αντιμετώπιση του καρκίνου προϋποθέτει την εκπόνηση και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης αποκλειστικά για τον καρκίνο το οποίο να περιλαμβάνει την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση, την θεραπευτική αντιμετώπιση, την ανακουφιστική φροντίδα, την υποστήριξη των φροντιστών, την επανένταξη των ασθενών και την έρευνα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των πρακτικών, των πολιτικών και των προγραμμάτων που επηρεάζουν άμεσα τον αντίκτυπο που έχει ο καρκίνος στην κοινωνία και την οικονομία. Προς την κατεύθυνση αυτή αναγκαία θεωρείται η ενεργοποίηση της λειτουργίας του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών που μαζί με τη Διεύθυνση Νεοπλασιών θα έχουν την ευθύνη του σχεδιασμού και της υλοποίησης των δράσεων για την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Θεωρείται επιπλέον αναγκαία η δημιουργία κουλτούρας πρόληψης του καρκίνου, που αφορά την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής, την προώθηση της σωματικής άσκησης, την συμμετοχή σε προγράμματα εμβολιασμών και προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου, και η οποία θα πρέπει να αρχίζει από την προσχολική ηλικία.
Ο καρκίνος είναι ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας δεδομένου αποτελεί την δεύτερη αιτία θανάτου μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ευθύνεται για πολλά χαμένα έτη ζωής και για σημαντικές απώλειες στην παραγωγικότητα ενώ προκαλεί πολλαπλές άμεσες αλλά και μακροχρόνιες συνέπειες στην ποιότητα ζωής των ασθενών. Η επιβάρυνση που προκαλεί ο καρκίνος στην δημόσια υγεία αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και λόγω της αύξησης της επίπτωσης κάποιων μορφών καρκίνου.
Ως εκ τούτου ο καρκίνος χρειάζεται να αναφερθεί εκτενώς ως μια σημαντική και αυτόνομη προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τη Δημόσια Υγεία αντί να παρατίθενται περιστασιακές αναφορές υπό μορφή παραδείγματος. Η επιτυχής δε αντιμετώπιση του καρκίνου προϋποθέτει την εκπόνηση και την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Δράσης αποκλειστικά για τον καρκίνο το οποίο να περιλαμβάνει την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση, την θεραπευτική αντιμετώπιση, την ανακουφιστική φροντίδα, την υποστήριξη των φροντιστών, την επανένταξη των ασθενών και την έρευνα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των πρακτικών, των πολιτικών και των προγραμμάτων που επηρεάζουν άμεσα τον αντίκτυπο που έχει ο καρκίνος στην κοινωνία και την οικονομία. Προς την κατεύθυνση αυτή αναγκαία θεωρείται η ενεργοποίηση της λειτουργίας του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών που μαζί με τη Διεύθυνση Νεοπλασιών θα έχουν την ευθύνη του σχεδιασμού και της υλοποίησης των δράσεων για την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Θεωρείται επιπλέον αναγκαία η δημιουργία κουλτούρας πρόληψης του καρκίνου, που αφορά την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής, την προώθηση της σωματικής άσκησης, την συμμετοχή σε προγράμματα εμβολιασμών και προγράμματα προσυμπτωματικού ελέγχου, και η οποία θα πρέπει να αρχίζει από την προσχολική ηλικία.
Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος
Άρθρο 3 Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία
Παράγραφος 6 η εκπόνηση Πανελλαδικής Μελέτης Υγείας και Διατροφής ανά πενταετία θα πρέπει να συμπεριλάβει και την αξιολόγηση των πολιτικών που εφαρμόζονται αλλά και την αποτελεσματικότητα των δράσεων που αναλαμβάνονται Τα αποτελέσματά της θα πρέπει να είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών αλλά και τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας.Επίσης σε όλη τη διαδικασία να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή Διαιτολόγων Διατροφολόγων με άδεια άσκησης επαγγέλματος
Διεξοδικές είναι οι προβλέψεις για τη σύνταξη σχεδίων δράσεων και εκθέσεων, καθώς και εκθέσεων-αναφορών. Ωστόσο, δεν φαίνεται να υπάρχει σαφής αναφορά ως προς το πώς θα συνδέονται τα σχέδια δράσεις, οι εκθέσεις και οι εκθέσεις-αναφορές αυτές, ούτε και το πώς θα εντοπίζονται τυχόν κοινές ή αλληλοσυνδεόμενες διαπιστώσεις ώστε να είναι εφικτή η ουσιαστική επίτευξη βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης. Παρατηρούμε, επίσης, ότι ένα σημαντικό κεφάλαιο ανθρώπινου δυναμικού θα απαιτείται για τις σχετικές με τα σχέδια, τις εκθέσεις και τις εκθέσεις-αναφορές αυτές.
Δεδομένων των πολλαπλών αναφορών για προτεινόμενες δράσεις, καλό θα ήταν να αποσαφηνιστεί ο τρόπος λειτουργικής διασύνδεσης ΔΥ και ΠΦΥ για την εκπόνησή τους, π.χ., το πώς θα επιτευχθεί ο συσχετισμός προτεραιοτήτων ΔΥ σε εθνικό επίπεδο με τις τοπικές ανάγκες και τις προτεραιότητες που είναι δυνατό να καταδειχθούν μόνο μέσω της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης και των πραγματικών αναγκών του πληθυσμού σε τοπικό επίπεδο.
Καλό θα ήταν επίσης να αποσαφηνιστούν οι μηχανισμοί χρηματοδότησης και παρακολούθησης προγραμμάτων, ειδικά όσον αφορά σε διυπουργικές δράσεις, ενώ στο παρόν κείμενο δεν είναι σαφές ποιος θα προσδιορίζει το ύψος των σχετικών ποσών, και πώς και ποιος θα τα εγκρίνει, ώστε να είναι δυνατός τυχόν συσχετισμός με τον Κανονισμό Προμηθειών όπου και όπως χρειάζεται για λόγους διαφάνειας, καλή διαχείρισης, αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων κ.λπ.
Δεδομένης της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) και του Μηχανισμού Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Mechanism) της ΕΕ, σημαντική είναι η προσθήκη διεξοδικών εδαφίων για τους επιβαρυντικούς παράγοντες (προσδιοριστές) για την υγεία και των παρεμβάσεων που μπορούν να τους μειώσουν ή και να τους εξαλείψουν. Πιο συγκεκριμένα, το κύριο αίτιο πρόωρων θανάτων στην Ευρώπη είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση, με τρεις κύριους ρυπαντές, το διοξείδιο του αζώτου, σωματιδιακή ύλη και το επίπεδο όζοντος στο έδαφος να είναι οι πλέον επιζήμιοι, ιδίως στις αστικές περιοχές.
Πέρα από τη μείωση του προσδόκιμου, έχουν ως αποτέλεσμα εξαιρετικά υψηλότερο κόστος παροχών υπηρεσιών υγείας, μειωμένη απόδοση στον αγροτικό και δασικό τομέα και, βεβαίως, μείωση της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού με άμεσο αποτέλεσμα την άμβλυνση των ανισοτήτων. Ήδη, ανάλυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος καταδεικνύει πώς η ρύπανση του αέρα και οι ακραίες θερμοκρασίες επηρεάζουν δυσμενώς σε εξαιρετικά δυσανάλογο βαθμό τους πλέον ευάλωτους πολίτες της Ευρώπης και, βεβαίως, της Ελλάδας.
Το σύνολο των σχολίων σε ενιαίο κείμενο και με τις σχετικές παραπομπές: https://docs.google.com/document/d/1RDuoKCLgVRgDRI8LAQl8DE05RYLZ9Hb7TavAPm_G1As/edit
Χρήστος Λιονής και Ελένη Πιτέλου (Elena Petelos)
Ο Σύλλογος Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη Πειραιά και Νήσων δηλώνει πως συμφωνεί με τις προτάσεις που υπέβαλε το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό του όργανο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη.
Ο Σύλλογος Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη Πειραιά και Νήσων δηλώνει πως συμφωνεί με τις προτάσεις που κατέθεσε το Δευτεροβάθμιο Συνδικαλιστικό του Όργανο, η Πανελλήνια Ομοσπόνδία Σωματείων – Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη
Η Ελληνική Εταιρεία για την Ανακουφιστική Φροντίδα Παιδιών και Εφήβων (www.ppc.org.gr) είναι μια από τις τρεις επιστημονικές εταιρείες που υπάρχουν στην Ελλάδα για την Ανακουφιστική Φροντίδα και η μοναδική που εκπροσωπεί τον παιδιατρικό πληθυσμό σ’ αυτόν τον τομέα.
Η Ανακουφιστική Φροντίδα (Palliative care) είναι μια προσέγγιση που επιδιώκει τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής ασθενών (και των οικογενειών τους) που αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία σχετίζονται με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες, μέσω της πρόληψης και της ανακούφισης του πόνου και συγκεκριμένα, με τον έγκαιρο εντοπισμό και την προσεγμένη αξιολόγηση και θεραπεία του πόνου και άλλων οργανικών, ψυχοκοινωνικών και πνευματικών προβλημάτων. Επίσης, διασφαλίζει την υποστήριξη της οικογένειας και των λοιπών οικείων προσώπων των ασθενών τόσο κατά τη διάρκεια της ασθένειας, όσο και κατά την περίοδο του πένθους.
Περιλαμβάνει συνεπώς τόσο την ιατρική, όσο και την νοσηλευτική, ψυχολογική, κοινωνική και πνευματική φροντίδα του ασθενή με μια απειλητική για τη ζωή ασθένεια καθώς και τη στήριξη της οικογένειάς του.
Αντίστοιχα, η Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα είναι η ολιστική φροντίδα που παρέχεται ενεργά για την κάλυψη των οργανικών, ψυχικών, κοινωνικών και πνευματικών αναγκών των παιδιών και περιλαμβάνει επίσης την παροχή υποστήριξης στην οικογένεια και σε άλλα σημαντικά πρόσωπα στη ζωή ενός παιδιού.
Το 2018 το Υπουργείο Υγείας και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανέλαβαν για πρώτη φορά τη διερεύνηση και την αντιμετώπιση του ζητήματος της Ανακουφιστικής Φροντίδας στην Ελλάδα. Για το λόγο αυτό, συστήθηκε η Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη και την Υλοποίηση της Στρατηγικής για την Ανακουφιστική Φροντίδα στην Ελλάδα. Η Επιτροπή αυτή αποτελείται από πρόσωπα που έχουν μεγάλη εμπειρία και γνώσεις στον εν λόγω τομέα.
Διενεργήθηκε μια Μελέτη Σκοπιμότητας τα αποτελέσματα της οποίας έχουν δημοσιευτεί στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.snf.org/media/13543883/meleti-skopimotitas_teliko.pdf
Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή που εξέτασε και το ζήτημα της ονομασίας της έννοιας «Palliative Care», ο επίσημος ελληνικός όρος που υιοθετήθηκε είναι «Ανακουφιστική Φροντίδα». (υπάρχει σχετική αναφορά στην Μελέτη Σκοπιμότητας)
Ως Ελληνική Εταιρεία για την Ανακουφιστική Φροντίδα Παιδιών και Εφήβων υποστηρίζουμε εξίσου ότι ο όρος Ανακουφιστική Φροντίδα αποδίδει σαφώς πολύ καλύτερα το νόημα και τους σκοπούς της ολιστικής φροντίδας που πρέπει να παρέχεται σε όλους τους ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες ή/και σε ασθενείς με σοβαρή καταπόνηση που οφείλεται σε κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας (Serious Health Related Suffering).