1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
Είναι ανεπίτρεπτο για μία ακόμα φορά να την πληρώνει ο κλάδος μας. Δεν αντέχουμε άλλο.!! Η επιστολή που σας έστειλε η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας τα λέει όλα!!! Χρειαζόμαστε τη στήριξη σας όχι να σας έχουμε απέναντι!!!
To 2008 απαγορεύτηκε το ηλεκτρονικό τσιγάρο.δημιουργήθηκε παράνομη αγορά και ο κράτος ήταν αμέτοχο. Τώρα θα γίνει και το ίδιο με τα νέα προϊόντα καπνού με αυτή τη διάταξη που τα περνάει μέσα από καθεστώς άδειουδοτησης. Είναι φάρμακα ??? Είναι δυνατόν ?
Η διάταξη είναι άλλη μια γροθιά ενάντια στο λιανεμπόριο, μετά την νέα αύξηση στους φόρους. Σε πια ευρωπαϊκή χώρα ισχύει κάτι ανάλογο;
Δηλαδή για να μπορέσουμε να πουλήσουμε ένα νέο καπνικό προϊόν θα πρέπει να υποστούμε μία νέα υπουργική άδεια…
ενώ προϊόντα όπως το ηλεκτρονικό τσιγάρο το οποίο σκοτώνει το λιανεμπόριο πωλείται ελεύθερα σε καταστήματα!!
Θα κλεισουν τα περιπτερα με αυτα που θελετε να περασετε. Υπαρχει πολυς κοσμος που δουλευει και θα χασει την δουλεια του
Με την αύξηση της φορολογίας θα αυξηθεί και το παράνομο εμπόριο καπνού… Δηλαδή το αποτέλεσμα θα είναι να αποκλείσουμε και τα νέα προϊόντα καπνού που απ ότι διαβάζουμε θα είναι και λιγότερο βλαβερά για την υγεία μας…;;
Στην Ιταλία αυτά τα προϊόντα πωλούνται κανονικά και δεν χρειάζεται ειδική άδεια. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα που είναι σχεδόν ίδια για να κυκλοφορούν δεν χρειάζονται ειδική άδεια. Γιατί υπάρχει αυτή η αδικία στην χώρα μας, ενώ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν ελεύθερα με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία; Πάλι η χώρα μας θα μείνει πίσω και θα είναι απαγορευτικό να κυκλοφορήσουν στην αγορά, παρόλο που είναι λιγότερο βλαβερά από το τσιγάρο.
τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι μια παράνομη αγορά, όπου ο καθένας κανει ό,τι θελει και το κράτος παραμενει αμέτοχο. γιατι δεν κάνετε κάτι γι αυτό κ πολεμάτε τα νέα τύπου κάπνισμα προϊόντα? είναι άδικο. Πρέπει κ τα δυο να έχουν τους ίδιους κανόνες. Ακούει κανείς;
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΠΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ; ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ.
• Το 2008 απαγορεύτηκαν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια παράνομη αγορά, όπου ο καθένα έκανε ό,τι ήθελε και το κράτος παρέμενε αμέτοχο. Τώρα πάτε να κάνετε σχεδόν το ίδιο με τα νέα προϊόντα, λες και είναι φάρμακα.
Γιατί όλα στην ελλαδα θα πρέπει να κάνουν τα εύκολα δύσκολα… Θα πρέπει να δώσουν την κατάλληλη ώθηση σε όλα τα καινοτόμα προϊόντα και όχι να τα καταστρέψουν
Πότε δεν φανταζόμαστε ότι είναι δυνατόν να επιβληθούν και νέες αυξήσεις και φόροι στα τσιγάρα.
Τα αποτελέσματα τα βλέπετε.
Περισσότεροι φόροι = λιγότερα έσοδα = γιγάντωση λαθρεμπορίου
Επιπλέον τίθεται σε διαβούλευση το νομοσχέδιο και φτάνουμε στο άρθρο 20.
Είναι αδιανόητο σε μία χώρα να υπάρχει τέτοια ανοχή στην παρανομία
όσο αυτή που υπήρξε τα τελευταία χρόνια με την κυκλοφορία των ηλεκτρονικών τσιγάρων που από το 2008 ήταν απαγορευμένα και ταυτόχρονα τόσα εμπόδια στα καινοτομία (νέα προιόντα καπνού)που διατίθενται ελέυθερα σε όλη την Ευρώπη.
Τί να πει κανείς.
Όλο το λιανεμπόριο (περίπτερα,ψιλικά,μίνι μάρκετ κλπ)καθώς και το χονδρεμπόριο σας προτρέπουν να αλλάξετε την διάταξη επιτρέποντας όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη τα νέα και πιο ακίνδυνα προιόντα καπνού χωρίς ΚΥΑ και άλλες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ.ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
• Μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση και την νέα αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει, τώρα επιχειρείτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Δηλαδή να δώσετε άλλη μια γροθιά στο περίπτερο.
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΗ ΣΤΟ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΠΙΒΛΑΒΗ ΑΠΟ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΓΟΡΑ.ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΚΤ ΤΕΤΟΙΟ .
Για ποιο λογο πρεπει να τα κανουμε ολα περιπλοκα.ειναι προιοντα που υπαρχουν στο εξωτερικο,ειναι μια πολυ καλη ενναλακτικη για τους καπνιστες σε συγκριση με το κανονικο τσιγαρο.θα επρεπε να τα εχουν φερει ηδη στην ελλαδα και οχι να δυσκολευουν τον δρομο της εξελιξης.
Απλοποίησε την διαδικασία και μην σκοτώνεται την αγορά με τόση γραφειοκρατία επιτέλους.
Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο……οι χρονοβόρες διαδικασίες δεν θα φέρουν αποτέλεσμα και ο έλληνας καπνιστής πρέπει να έχει πρόσβαση στα νέα λιγότερο βλαβερά καπνικά προϊόντα
δεν συμφωνώ με την διαφοροποίηση του νομοθετικού πλαισίου όσο αφορά τα ηλεκτρονικά τσιγαρα
Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία ώστε να ελέγχει χωρίς να αποθαρρύνει και τελικά αποτρέπει τη σύννομη πώληση νέων προϊόντων μέσα σε ένα πλαίσιο τόνωσης της υγιούς επιχειρηματικότητας και της οικονομίας συνολικά. Μόνο με ένα σύγχρονο, απλό και ρεαλιστικό νομικό πλαίσιο θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την οικονομική ανάπτυξη που χρειάζεται η χώρα μας για να βγει από την ύφεση.
Το αρθρο αυτο σκοτωνει τη λιανικη και τα περιπτερα. Μας στερει τη δυνατοτητα να πουλαμε προιοντα με μεγαλυτερη κερδοφορια. Προιοντα που θα κατακτηδουν την παγκοσμια αγορα και εμεις στην Ελλαδα θα κοιταμε.
Τι γινεται με τα ηλεκτρονικα τσιγαρα και το λιανεμποριο. Αυτα θα πωλουνται ελευθερα και το περιπτερο για να πουλησει νεο προιον καπνου θα πρεπει πρωτα να περασουν αλλα δεκα χρονια ?
Κύριοι δεν μπορώ να μην σας στείλω μήνυμα δείχνοντας την δυσαρέσκεια μου για το συγκεκριμένο άρθρο 20. Είμαι ιδιοκτήτης ψιλικών και καταθέτω την αντίθεση μου τονίζοντας την στήριξη μου στο έγγραφο που σας απέστειλε η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας.
Που ακουστηκε ειδικη αδεια για νεα προιοντα; φτανει πια με τα χτυπηματα στον κλαδο μας..
Στερειτε για ακομη μια φορα την δυνατοτητα απο τη λιανικη να εμπορευτε τα νεα προιοντα καπνου και με αυτο το τροπο να βαζετε ταφοπλακα στο εμποριο. Απαιτω να σταματησει αμεσως αυτο….
ΣΑΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΜΑΓΑΖΙΟΥ ΜΕ ΚΑΠΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΑ ΚΑΠΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ .
Θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία για τα νέα προϊόντα καπνού γιατί με αυτόν τον τρόπο η πολύ γραφειοκρατία δημιουργεί προβλήματα στην αγορά της χώρας.
Θα πρεπει να γινεται ελεγχος στο ηλεκτρονικο τσιγαρο. Η πιο αυστηρη γραφιοκρατια σχετικα με τα προιοντα καπνου που ηδη κυκλοφορουν στην αγορα θα φερει ενα ακομα πληγμα στα περιπτερα.
Που αλλου ακουστηκε να θελει ειδικη αδεια για νεα προιοντα;?
Δηλαδή γιατι στην Ελλάδα να χρειάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για να κυκλοφορήσει ενα νέο προϊόν καπνού στην αγορά; Όταν σε όλες σχεδόν τις άλλες χώρες της ΕΕ κυκλοφορεί κανονικά;! Η γραφειοκρατία βλάπτει την αγορά
Απαράδεκτη η ρύθμιση που προτείνετε καθώς αφήνει την Ελλάδα και τη λιανική για άλλη μια φορά πίσω.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ!ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΑΣ ΑΦΗΝΕΤΕ ΑΠ ΕΞΩ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΟΥΤΕ ΕΜΑΣ!
Η διαδικασία που προβλέπεται είναι εντόνως γραφιοκρατική, δημιουργεί εμπόδια στους απλούς λιανοπωλητές και είνααι απαράδεεκτη. Επιβάλεται άμεση απλοποίηση.
Απαραδεκτο να μην μπορουν να βγουν νεα προιοντα, λες και τα ηλεκτρονικα εχουν ειδικες αδειες ή είναι υγιεινα
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα κανουν ζημιά στο λιανεμποριο. Εκείνα θα πωλούνται ελεύθερα στα καταστήματα τους και μεις για να βγαλουμε λιγο παραπανω κέρδος θα πρεπει να συνεδριαζει το υπουργείο.
Δεν είναι δυνατόν να πρέπει να έχουμε ειδική άδεια για να πουλάνε αυτά που θέλουμε.. Στην Ευρώπη γιατί δεν γίνονται αυτά??
Ή ενδεχόμενη ψήφιση της παρούσας διάταξης θα πλήξει το εμπόριο καθώς επιφέρει ακόμα μικρότερο κέρδος σε εμάς τους λιανοπωλητες αλλά και οι πελάτες θα στραφούν σε οικονομικότερες λύσεις όπως το λαθραίο τσιγάρο.
Δεν είναι δυνατόν να πρέπει να έχουμε ειδικές άδειες για να πουλάνε αυτά που θέλουμε.. Στην Ευρώπη δεν συμβαίνουν αυτά. Εδώ γιατί…
Με την διάταξη αυτή επιβραβεύονται μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων, που από το 2008 λειτουργούν ΠΑΡΑΝΟΜΑ, αφού γι αυτούς δεν θα ισχύει καμία αδειοδότηση! Εμείς οι λιανέμποροι που δεν πουλάμε ηλεκτρονικά τσιγάρα θα χάσουμε την ευκαιρία να εμπορευόμαστε τα νέα προϊόντα καπνού που θα κυκλοφορούν ελεύθερα σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα!! Άλλη μία γροθιά στο λιανεμπόριο από την κυβέρνηση!
Πρέπει το κάθε μαγαζί να πουλάει ότι τον συμφέρει! Γιατί πρέπει να έχω ειδικές άδειες για να έχω στείλει μαγαζί μου κάτι που με συμφέρει?
Το παράνομο εμπόριο παρουσιάζει ραγδαία αύξηση. Πωλούνται τσιγάρα σε λαϊκές αγορές , στον δρόμο ακόμα και πόρτα – πόρτα παράδοση πακέτων που κοστίζουν ένα euro. Επιπλέον χύμα καπνός σε χαμηλό κόστος αγνώστου προελεύσεως. Μη πιστοποιημένα προϊόντα επιβλαβή ακόμα περισσότερο για την υγεία. Να μην σχολιάσω το εμπόριο των ηλεκτρονικών τσιγάρων, τα οποία από το 2008 απαγορεύτηκαν αλλά συνεχίζουν να κινούνται δυναμικά στην αγορά. Μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση θα οδηγηθούμε στην ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των ανωτέρω! Και μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση απαιτείτε Κοινή Υπουργική Απόφαση για να κυκλοφορήσει στην αγορά ένα νέο προϊόν καπνού το οποίο είναι κατά πολύ λιγότερο βλαβερό!!!!! Τα νέα προϊόντα καπνού είναι νόμιμα και ελεγμένα , τα οποία πωλούνται ελεύθερα σε χώρες του εξωτερικού. Επομένως η διαδικασία της αδειοδότησης των νέων προϊόντων καπνού δεν έχει καμία λογική!!!!
Θελω να πουλάω τα νεα λανσάρισματα σχετικά με τα καπνίλα προϊόντα χωρις να υπάρχει όλη αυτη η γραφειοκρατία.αυτο δε συμβαίνει σε αλλη χώρα!γιατι να συμβεί εδω;
Πρεπει να απλοποιηθει η διαδικασια που περιγραφεται στη διαταξη. Τόση γραφειοκρατία , γιατί?
ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΕΡΔΟΣ
Δεν συμφωνώ με το άρθρο 20 γιατι καθυστερεί την ανάπτυξη των καπνικών προϊόντων μειωμένου κινδύνου για υγεια μας. Κατι τέτοιο μας κανει σαν χώρα υποαναπτυκτους σε θέματα υγείας!
Το αρθρο αυτό σκοτώνει περιπτερα και ψιλίκα.Στερεί τη δυνατοτητα να εμπορευομαστε νεα προιοντα καπνου με τοση γραφειοκρατεια
ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΒΓΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΠΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΠΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.
θελω να μπορω να πουλάω οτι κυκλοφορεί στις υπόλοιπες χώρες.Η λιανική εχει ήδη δεχτεί αρκετά χτυπήματα!μη δώσετε αλλο ενα!
• Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο. Η πολλή γραφειοκρατία σκοτώνει την αγορά.
Ο νομος αυτος ειναι αβασιμος!δεν υπαρχουν σαφεις αιτιολογιες.
Πρεπει σιγουρα να ξανασυζητηθει!