1. Το Κράτος μεριμνά για την προαγωγή και την πρακτική εφαρμογή των σύγχρονων γνώσεων και υψηλών διεθνών προδιαγραφών σε θέματα φυσικού τοκετού.
2. Τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, τα νοσοκομεία που εποπτεύονται από τα Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εθνικής Άμυνας, καθώς και οι ιδιωτικές κλινικές, δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες φυσικού τοκετού. Για τον σκοπό αυτόν οι φορείς του πρώτου εδαφίου δύνανται να αναπτύσσουν, οργανώνουν και λειτουργούν κέντρα φυσικού τοκετού, τα οποία υπάγονται οργανικά και λειτουργικά στο Μαιευτικό-Γυναικολογικό Τμήμα τους.
3. Τα κέντρα φυσικού τοκετού αναγνωρίζονται ως τέτοια και πιστοποιούνται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Υγείας, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), εφόσον πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις, που καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 11 του άρθρου 49.
Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ"ΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
ΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
- 24 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Άρθρο 3 Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος προκαταρκτικής κλινικής άσκησης έξι (6) μηνών σε νοσοκομείο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Συμβούλια κρίσης και επιλογής ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4498/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποβολή υποψηφιότητας και διαδικασία κρίσης/τοποθέτησης σε θέσεις ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4498/2017
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 6 Περιορισμοί στην υποβολή υποψηφιότητας για θέση ιατρού κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 5 και 7 άρθρου 23 ν. 2519/1997
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 7 Προκήρυξη θέσεων ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας με καθεστώς μερικής απασχόλησης – Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Κατάργηση προκηρύξεων και αποδέσμευση θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Κωλύματα διορισμού ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 27 ν. 1397/1983
- 155 ΣχόλιαΆρθρο 10 Απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα των ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας και των ιατρών μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων – Τροποποίηση περ. α’ παρ. 1 και αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11 Επιλογή και αξιολόγηση Συντονιστών Διευθυντών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ορισμός προϊσταμένου σε ιατρικά τμήματα ή μονάδες και σε φαρμακευτικά τμήματα– Αντικατάσταση παρ. 8 άρθρου 7 ν. 2889/2001
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 13 Αξιολόγηση επικουρικού ιατρικού και οδοντιατρικού προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Πειθαρχική ευθύνη επικουρικού ιατρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. ι’ παρ. 2 άρθρου 21 ν. 3580/2007Άρθρο 14 Πειθαρχική ευθύνη επικουρικού ιατρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. ι’ παρ. 2 άρθρου 21 ν. 3580/2007
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΑΙΘΡΟΥ Άρθρο 15 Διαδικασία τοποθέτησης ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 Καθορισμός ομάδων νοσοκομείων και θέσεων ιατρών για απόκτηση ειδικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Χρόνος άσκησης στο εξωτερικό για απόκτηση ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 10 άρθρου 5 ν. 2194/1994
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Συμμετοχή στις εξετάσεις για απόκτηση τίτλου ειδικότητας – Αντικατάσταση περ. α’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 19 Νόμιμη απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Άρθρο 20 Μετεκπαίδευση ιατρών ή οδοντιάτρων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Χορήγηση βεβαίωσης άσκησης ιατρικού και οδοντιατρικού επαγγέλματος – Τροποποίηση άρθρου 113 ν. 4600/2019
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Άρθρο 22 Δυνατότητα σύστασης αυτοτελούς Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών σε νοσοκομεία δυναμικότητας κάτω των τριακοσίων (300) κλινών – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 6 ν. 2889/2001
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 23 Οικονομικό κίνητρο σε ιατρούς εξειδικευμένους στην επείγουσα ιατρική που υπηρετούν σε Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, ιατρούς που ασκούνται στην εξειδίκευση της επείγουσας ιατρικής και ιατρούς άνευ τίτλου εξειδίκευσης στην επείγουσα ιατρική που υπηρετούν σε Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Σύσταση και διάρθρωση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1278/1982ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Σύσταση και διάρθρωση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 1278/1982
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25 Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 και προσθήκη παρ. 4 έως 6 στο άρθρο 2 ν. 1278/1982
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διοικούσα Επιτροπή και Επιτροπές για την υποβοήθηση του έργου του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1278/1982
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 27 Προϋποθέσεις απόκτησης νοσηλευτικής ειδικότητας και εξειδίκευσης – Τροποποίηση παρ. 13 και 15 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 28 Κώδικες Δεοντολογίας νοσηλευτών/νοσηλευτριών, επισκεπτών/επισκεπτριών υγείας, μαιών/μαιευτών και βοηθών νοσηλευτών/νοσηλευτριών – Αντικατάσταση άρθρου 114 ν. 2071/1992
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 29 Καθηκοντολόγιο νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 10 ν. 3754/2009
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Κώδικας Δεοντολογίας Εργοθεραπευτών – Προσθήκη άρθρου 84Α στον ν. 4461/2017
- 109 ΣχόλιαΆρθρο 31 Επαγγελματικά δικαιώματα επαγγελματιών υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 33 Εποπτεία Υπουργού Υγείας επί των Οδοντιατρικών Συλλόγων και της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας– Αντικατάσταση άρθρου 74 ν. 1026/1980 – Αρμοδιότητες περιφερειών στον τομέα της υγείας – Τροποποίηση στοιχ. 12 υποπερ. ΙΙ περ. Ζ’ παρ. ΙΙ άρθρου 186 ν. 3852/2010ΜΕΡΟΣ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΩΣ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 33 Εποπτεία Υπουργού Υγείας επί των Οδοντιατρικών Συλλόγων και της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας– Αντικατάσταση άρθρου 74 ν. 1026/1980 – Αρμοδιότητες περιφερειών στον τομέα της υγείας – Τροποποίηση στοιχ. 12 υποπερ. ΙΙ περ. Ζ’ παρ. ΙΙ άρθρου 186 ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ρυθμίσεις για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οπτικών και Οπτομετρών – Προσθήκη άρθρου 93Α στον ν. 4486/2017Άρθρο 34 Ρυθμίσεις για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Οπτικών και Οπτομετρών – Προσθήκη άρθρου 93Α στον ν. 4486/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Δυνατότητα αναστολής των αρχαιρεσιών επαγγελματικών συλλόγων που λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας
- 623 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ Άρθρο 36 Προαγωγή του φυσικού τοκετού
- 338 ΣχόλιαΆρθρο 37 Υπηρεσίες κατ’ οίκον μαιευτικής φροντίδας – «Μαίες στο σπίτι»
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ι΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ Άρθρο 38 Διακομιδές ασθενών νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που ανήκουν κατά κυριότητα στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 2367/1953Άρθρο 39 Απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που ανήκουν κατά κυριότητα στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 ν. 2367/1953
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΑ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 40 Δυνατότητα χρήσης του όρου «ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ» στην επωνυμία ή στον διακριτικό τίτλο ιδιωτικών κλινικών – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 33 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού κλινών ειδικότητας παιδοορθοπαιδικής και παιδοωτορινολαρυγγολογίας για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικής γενικής κλινικής – Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4600/2019Άρθρο 41 Καθιέρωση ελάχιστου αριθμού κλινών ειδικότητας παιδοορθοπαιδικής και παιδοωτορινολαρυγγολογίας για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικής γενικής κλινικής – Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Παράταση ισχύος αδειών ίδρυσης ιδιωτικών κλινικώνΆρθρο 42 Παράταση ισχύος αδειών ίδρυσης ιδιωτικών κλινικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ίδρυσης ιδιωτικής κλινικής – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Μεταβατικό νομικό καθεστώς της κτιριακής επέκτασης και αύξησης κλινών των ιδιωτικών κλινικών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 47 ν. 4600/2019Άρθρο 45 Μεταβατικό νομικό καθεστώς της κτιριακής επέκτασης και αύξησης κλινών των ιδιωτικών κλινικών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 47 ν. 4600/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΙΒ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Άρθρο 46 Επιτροπή αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείαςΜΕΡΟΣ ΙΒ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Άρθρο 46 Επιτροπή αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Υποχρέωση καταχώρισης στο Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 120 ν. 4600/2019Άρθρο 47 Υποχρέωση καταχώρισης στο Μητρώο Εργαστηρίων Φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 120 ν. 4600/2019
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΓ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ Άρθρο 48 Σειρά προτίμησης αιτήσεων για την απόκτηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου – Τροποποίηση περ. β) άρθρου 3 ν. 1963/1991
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Προμήθεια κλειστών μονάδων, πλοίων και αεροπλάνων με φάρμακα, ναρκωτικά και αντιβιοτικά φάρμακα από τα φαρμακείαΆρθρο 49 Προμήθεια κλειστών μονάδων, πλοίων και αεροπλάνων με φάρμακα, ναρκωτικά και αντιβιοτικά φάρμακα από τα φαρμακεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Εταιρεία εκμετάλλευσης φαρμακείου ειδικού τύπου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Ωράριο λειτουργίας φαρμακαποθηκώνΆρθρο 51 Ωράριο λειτουργίας φαρμακαποθηκών
- 32 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΔ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Τελικές διατάξειςΆρθρο 53 Τελικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 54 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΙΕ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 56 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Οκτωβρίου 2022, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Νοεμβρίου 2022, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
623 Σχόλια 1601 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
έντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε να δημιουργηθούν κέντρα τοκετού. Η περίοδος εγκυμοσύνης να μη θεωρείται κάτι το παθολογικο ώστε να παρακολουθήσει από γυναικολόγο. Η παρακολούθηση να γίνεται από μαίες, οι οποίες να μπορούν να συνταγογραφουν και φάρμακα. Οι γέννες να γίνονται με σεβασμό προς την μητέρα και το βρέφος. Να υπάρχει παρακολούθηση σε όλα τα διαστήματα εγκυμοσύνης και λοχείας με βάση στον θηλασμό.
1. Να επιστρέψει ο τοκετός στο δικό μας σώμα και να ελέγχεται από τις δικές μας επιλογές! Η γέννα είναι η φυσική διαδικασία του σώματος και οι μαιες είναι οι επαγγελματίες υγείας που έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο για να παρέχουν την υποστήριξη φυσικού τοκετού, της λοχείας της συνταγογράφησης.
Συνεπώς τα κέντρα τοκετού να είναι αυτονομα, ελεγχόμενα από τις μαίες σύμφωνα με τα διεθνή πετυχημένα πρότυπα.
2. Προστασία από μη αναγκαίες ιατρικές παρεμβάσεις, προστασία από τη μαιευτική βία που προέρχεται από την ιατρικοποίηση της φυσικής διαδικασίας του τοκετού. Οι μαιες είναι οι αρμόδιες να υποδείξουν τρόπους για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα μας στον τοκετό (π.χ. επίσημο πλάνο τοκετού), σε οποιοδήποτε περιβάλλον και αν έχει επιλέξει η γυναίκα να γεννήσει.
3. Προστασία των δικαιωμάτων των επιτοκων και των νεογνών, για μια γέννα με σεβασμό ακόμα και στην επείγουσα καισαρική τομή. Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για να έρθουν στη ζωή τα βρέφη ακόμα και στα νοσοκομεία.
4. Δικαίωμα επαφής δέρμα με δέρμα, θηλασμού και οποιασδήποτε αναγκαίας πράξης για τα νεογνά που βρίσκονται σε θερμοκοιτίδα, σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες και πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς.
5. Μαιευτική παρακολούθηση για την περίοδο της λοχείας.
6. Καταγραφή και παροχή ψυχολογικής υποστήριξη των γυναικών που έχουν υποστεί μαιευτική βία στα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία. Η θεραπεία είναι μια χρονιά διαδικασία και το τραύμα τοκετού παραμένει και στα βρέφη.
Η Μαία /μαιευτής είναι αρωγός σε όλη την προσπάθεια της γυναικας για επίτευξη εγκυμοσύνης(συμβολευτικη στην υπογονιμοτητα) , δίπλα στην γυναίκα καθ όλη την διάρκεια της προγεννητικής περιόδου, του τοκετού και της λοχείας! Θα λύσει όλες τις απορίες/επιστημονικά τεκμηρίωμενα,θα εμψυχώσει και θα σ καθοδηγήσει σωστά μέχρι και την εμμηνόπαυση! Είναι επιστημονικά καταρτισμενη για να δρα αυτόνομα, να εκτελεί φυσιολογικο τοκετο και να αναλαμβάνει την παρακολούθηση της εγκυμοσύνης.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Η Μαία /μαιευτής είναι αρωγός σε όλη την προσπάθεια για επίτευξη εγκυμοσύνης(συμβολευτικη στην υπογονιμοτητα) , δίπλα στη γυναίκα σε όλη την διάρκεια της προγεννητικής περιόδου, του τοκετού και της λοχείας Θα λύσει όλες τις απορίες,θα εμψυχώσει και θα σε καθοδηγήσει σωστά μέχρι και την εμμηνόπαυση!Είναι επιστημονικά καταρτισμενη για να δρα αυτόνομα, να εκτελεί φυσιολογικο τοκετο και να αναλαμβάνει την παρακολούθηση της εγκυμοσύνης! Υποστήριζει έμπρακτα τη γυναίκα και το νεογνο!
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές κι όχι με ασαφείς ρυθμίσεις .
Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Εχοντας γεννησει η ιδια μονο με 2 μαιες στο σπιτι, Επιβεβαιωνω απο προσωπικη εμπειρια πως οι μαιες ειναι ο ανθρωπος καθε γυναικας απο τη στιγμη που μενει εγκυος μεχρι το παιδι να γινει ενος ετους! Ειναι αγγελοι, στηριγμα στη γυναικα-μητερα, το πολυτιμότερο ολων.
Ειναι απαραιτητη η υπαρξη ειδικων κεντρων τοκετου, φιλικα κ οικεια. Οπου ολες οι γυναικες μπορουν να εχουν ενα ομορφο – μη παρεμβατικο – τοκετο και παρακολουθηση απο τις μαιες.
Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις
Ζητάμε:Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Προώθηση του φυσικού τοκετού:
1) Στις ιδιωτικές κλινικες και στα δημόσια νοσοκομεία, ενισχύοντας το μαιοκεντρικο μοντέλο φροντίδας , επιμορφώνοντας το ήδη υπάρχον ιατρικό μαιευτικό και νοσηλευτικό προσωπικό, βάζοντας αυστηρά όρια καισαρικων τομών που να ανταποκρίνονται στις επίσημες οδηγίες του ΠΟΥ και τις πραγματικές ανάγκες επιτοκου και βρεφους.
2) Δημιουργία κέντρων τοκετού με αυτονομία και μαιοκεντρικη παρακολούθηση
3) καταπολέμηση στο «φακελάκι» σε δημόσια νοσοκομεία, ενίσχυση με προσλήψεις και πραγματική δημόσια και δωρεάν παρακολούθηση επιτοκου .
4) Επιμόρφωση και προώθηση κατάλληλων πρακτικών περί γεννητικής και μετά γεννητικής φροντίδας. Επιλογή μεθόδων ανακουφισης από την επιτοκο, επιλογή στάσεων και χώρου τοκετού, παρουσία πατέρα κατά την γεννά. Δυνατότητα επισκληριδιου σε ολα τα δημόσια νοσοκομεία. Δυνατοτητα πλάνου τοκετού κατ’απαιτηση της επιτοκου σε πλήρη συνεργασία ιατρό νοσηλευτικού προσωπικού. Θηλασμος, άμεση επαφή μητέρας -πατέρα-βρεφους, χρήση θερμοκοιτίδας μόνο εφόσον κρίνεται απαραίτητη.
Προώθηση φυσικού τοκετού σημαίνει ενίσχυση δημόσιας υγείας, και εξοικονόμηση πόρων ,σε παρόν χρόνο μεσα απο την ελάττωση παρεμβατικών και χειρουργικών πράξεων (προκλησης τοκετού, καισαρικης τομής, διανυκτερεύσεων και φαρμάκων) και σε μελλοντικό χρόνο (λιγότερες επιπλοκές σε βρεφος και μητέρα, προώθηση θηλασμού=Βάση μακροχρόνιας υγείας)
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Εκφράζουμε την ανάγκη μας για τη συγκρότηση αυτόνομων κέντρων τοκετού που προασπίζουν το δικαίωμα μας για έναν τοκετό με σεβασμό και συνεχιζόμενη υποστήριξη, χωρίς άσκοπες και τραυματικές παρεμβάσεις, τα οποια προάγουν το φυσιολογικό τοκετό και την ενίσχυση του πρωταρχικού δεσμού μητέρας-βρεφους.
Να δοθεί η δυνατότητα στις μαίες να συνταγογραφουν και να έχουν αυτονομία στην πλαισιωση της γυναίκας στην εγκυμοσύνη/τοκετό/θηλασμό.
Η θεσμοθέτηση των κέντρων τοκετού να βασίζεται σε διεθνης προδιαγραφές ρυθμιστικές, επιστημονικές και διαχειριστικές και όχι σε ασαφής ρυθμίσεις.
Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Είναι ύψιστης σημασίας να δημιουργηθούν κέντρα φυσικού τοκετού τα οποία θα λειτουργούν με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και που μέσω αυτών κάθε άτομο που γεννά θα μπορεί να λαμβάνει μαιευτική υποστήριξη και περίθαλψη, θα έχει κοντά της τα άτομα της επιλογής της και θα φέρνει στο κόσμο το παιδί του φυσικά, χωρίς αναίτιες ιατρικές παρεμβάσεις.
Είναι σημαντικό η Πολιτεία να ενισχύσει και να στηρίξει τη σχέση της γυναίκας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη (από την μαία).
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
A. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
1. Κέντρα τοκετού , αυτόνομα , όπου οι γυναικες θα μπορούν να γεννήσου φυσιολογικά χωρίς παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη
2. Η πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει γυναίκας με τη μαία , δίνοντας τη δυνατότητα ηλεκτρονικης συνταγογράφησης
3. Θεσμοθέτηση κέντρων τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις
Τα Κέντρα Τοκετού χαρακτηρίζονται κυρίως από τη θέσπιση και τήρηση πρωτοκόλλων για τη συνεχιζόμενη μαιευτική φροντίδα της επιτόκου σ’έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο.
Τα Κέντρα τοκετού δίνουν την δυνατότητα επιλογής στην μέλλουσα μητέρα για έναν φυσικό χωρίς ιατρικές παρεμβάσεις τοκετό.
Αυξάνεται η ευχαρίστηση και η ικανοποίηση της μητέρας έχοντας εκπληρώσει την επιθυμία της να γεννήσει σε ένα εξειδικευμένο κέντρο με απολύτως φυσικό τρόπο.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη. Να υπάρξει ουσιαστικός σεβασμός στον φυσικό τοκετό, που υποστηριζεται από μαίες και να αποφευχθεί η ιατρικοποίηση των κέντρων τοκετού.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η υγιής κύηση να μπορεί να παρακολουθείται από μαίες.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε:
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Να δημιουργηθούν Κέντρα τοκετού , αυτόνομα , όπου οι γυναικες θα μπορούν να γεννήσου φυσιολογικά χωρίς παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη,καθώς τα πλεονεκτήματα του φυσικού τοκετού είναι πολλά για την σωματική και ψυχική υγεία του μωρού και της μητέρας.
Η πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει τη σχεση της γυναίκας με τη μαία , δίνοντας τη δυνατότητα ηλεκτρονικης συνταγογράφησης γιατι και οι μαιες ειναι επαγγελματιες υγειας και το δικαιούνται.
Να γινει θεσμοθέτηση κέντρων τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις!
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές κι όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
1.Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
2. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
3. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Να υπάρχουν μαιευτικα κέντρα προκειμένου να διεξάγεται ο φυσιολογικός τοκετός χωρίς παρεμβάσεις και με απόλυτη ασφάλεια τόσο για την μητέρα όσο και για το νεογνό . Οι μαίες να ασκήσουν το δικαίωμα τους για συνταγογράφηση καθώς είναι επαγγελματίες υγείας.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές κι όχι με ασαφείς ρυθμίσεις .
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε:
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Ζητάμε αυτόνομα κέντρα φυσικού τοκετού , καθώς τα πλεονεκτήματα του φυσικού τοκετού είναι πολλά για την σωματική και ψυχική υγεία του μωρού και της μητέρας.
Η αποτελεσματικότητα των Κέντρων Τοκετού επιβεβαιώνονται με έρευνες παγκοσμίως και αφορούν την προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού, τη μείωση των παρεμβάσεων, των προκλήσεων τοκετού, των καισαρικών τομών, την ανάδειξη της εξατομικευμένης μαιευτικής φροντίδας, την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων, την αύξηση της ικανοποίησης των γυναικών, τη μείωση της επιλόχειας κατάθλιψης και των ψυχικών διαταραχών, τη μείωση της υπογεννητικότητας, τη μείωση του οικογενειακού προϋπολογισμού και τη μείωση του κόστους των νοσήλειων που αφορούν περίπου το 85% των περιστατικών.
Για να γίνει αυτό πρέπει επίσης η πολιτεία να δώσει την δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στις μαίες.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Έχετε στα χέρια σας ένα ολοκληρωμένο πλάνο-πρόταση με βάση τα Ευρωπαϊκά birth centers, το οποίο είχε συσταθεί επι θητείας Κου Κικίλια. Ελπίζω να το αξιοποιήσετε και να βγει η χώρα μας από τον μαιευτικό μεσαίωνα. . Είναι πια καιρός…
Να δημιουργηθούν ειδικά κέντρα τοκετού, ώστε να υπάρχει η επιλογή για εναν τοκετό χωρίς ανεπιθύμητες ιατρικές παρεμβάσεις, με ασφαλεια και επαγγελματισμό.
Να μπορούν να συνταγογραφούν εξετάσεις και φάρμακα οι μαίες, οι οποίες είναι και αυτές επαγγελματίες υγείας.
1. Κέντρα τοκετού , αυτόνομα , όπου οι γυναικες θα μπορούν να γεννήσου φυσιολογικά χωρίς παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη
2. Η πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει γυναίκας με τη μαία , δίνοντας τη δυνατότητα ηλεκτρονικης συνταγογράφησης
3. Θεσμοθέτηση κέντρων τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις
1. Κέντρα τοκετού , αυτόνομα , όπου οι γυναικες θα μπορούν να γεννήσου φυσιολογικά χωρίς παρεμβάσεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη
2. Η πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει γυναίκας με τη μαία , δίνοντας τη δυνατότητα ηλεκτρονικης συνταγογράφησης
3. Θεσμοθέτηση κέντρων τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις
Ζητάμε
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές κι όχι με ασαφείς ρυθμίσεις .
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Να γινουν κέντρα τοκετου για να υπαρχει η επιλογη για εναν τοκετο χωρις επεμβασεις με ασφαλεια και επαγγελματισμο.
Να μπορουν να συνταγογραφουν κανονικα οι μαιες, ειναι επαγγελματιες υγειας, το δικαιούνται.
A. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.
Α. Κέντρα τοκετού, αυτόνομα, όπου οι γυναίκες μπορούν να γεννήσουν φυσιολογικά χωρίς παρεμβασεις και με συνεχόμενη μαιευτική υποστήριξη.
Β. Η Πολιτεία να ενισχύσει / στηρίξει την σχέση της γυναικας με τη μαία, δίνοντας της τη δυνατότητα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Γ. Τη θεσμοθέτηση Κέντρων Τοκετού με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και όχι με ασαφείς ρυθμίσεις.