1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
Ειμαι υπαλληλος σε ενα ψιλικο και γνωριζω οτι σε ολες τις χωρες της ΕΕ τα προιοντα καπνου κυκλοφορουν ελευθερα με βαση την ευρωπαικη οδηγια και η Ελλαδα θα μεινει πισω.δεν συμφωνω με την παραπανω οδηγια.
Θα ηθελα να εκφρασω την αντιρρηση μου σχετικα με την ψηφιση της διαταξης γιατι τα ψιλικα και τα περιπτερα, οπου και εργαζομαι η ιδια, δεχονται ηδη πιεση.
Η νεα διαταξη περιοριζει ακομα παραπανω το κερδος μας και δυστυχως κανει τα καταστηματα μας μη βιωσιμα.
Ο προβληματισμός μας, οι αντιρρήσεις μας στο Άρθρο 20 του προτεινόμενου σχεδίου Νόμου καθώς και οι προτάσεις μας περιγράφονται αναλυτικά στην παρακάτω επιστολή που εστάλη στους κκ. Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Υγείας την 8/4/2016 με αρ.πρωτ. 214/16:
«Με την παρούσα θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τον μεγάλο προβληματισμό που έχει προκαλέσει στον κλάδο του καπνού της χώρας μας η πληροφορία που μας έχει περιέλθει ότι κατά την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας 40/2014/ΕΕ στο εθνικό δίκαιο, τα συναρμόδια Υπουργεία σχεδιάζουν την υπαγωγή των νέων προϊόντων καπνού σε καθεστώς αδειοδότησης.
Τα νέα προϊόντα καπνού, όπως αυτά αναγνωρίζονται και ρυθμίζονται από το άρθρο 19 της εν λόγω οδηγίας, είναι μία νέα κατηγορία προϊόντων, στα οποία χρησιμοποιείται καπνός, πλην όμως διαφέρουν από τα παραδοσιακά τσιγάρα ως προς το γεγονός ότι για την χρήση τους δεν απαιτείται καύση. Αποτελούν ουσιαστικά την ελπίδα για την βιωσιμότητα του κλάδου μας τα χρόνια που ακολουθούν, αφού αποτελούν μια νέα γενιά προϊόντων από την καπνοβιομηχανία, που ενώ θα περιέχουν πραγματικό καπνό, είναι δυνητικά λιγότερο βλαβερά από τα παραδοσιακά προϊόντα καπνού, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Αυτή, άλλωστε, είναι και η βασική τους διαφορά από την άλλη νέα και ανταγωνιστική προς αυτά κατηγορία προϊόντων, που ρυθμίζονται από την οδηγία, τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, στα οποία δεν χρησιμοποιείται καπνός, αλλά υγρά.
Σύμφωνα με το άρθρο 19 της οδηγίας για τα προϊόντα καπνού, «τα κράτη μέλη απαιτούν από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλουν κοινοποίηση στις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 5 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές».
Η ανωτέρω διαδικασία της κοινοποίησης, που προβλέπεται στην οδηγία και εξειδικεύεται σε αυτή περαιτέρω, έχει ήδη έναν χαρακτήρα αυξημένου ελέγχου των προϊόντων από τις δημόσιες αρχές. Επιτρέπει στις δημόσιες αρχές να ελέγχουν την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων για 6 μήνες πριν από την κυκλοφορία τους, ώστε, εάν διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα, να έχουν την δυνατότητα να ενημερώσουν τον κατασκευαστή ή τον εισαγωγέα ότι το προϊόν δεν πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει η οδηγία και άρα δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην αγορά. Με βάση αυτή τη διαδικασία, εάν οι αρμόδιες αρχές δεν προβούν σε κάποια ενέργεια εντός 6 μηνών, τότε το προϊόν κυκλοφορεί νόμιμα στην αγορά. Αυτό δεν αφαιρεί από τις δημόσιες αρχές τη δυνατότητα να ζητήσουν ανάκληση του προϊόντος σε μεταγενέστερη φάση, εάν διαπιστώσουν αναδρομικά κάποιο πρόβλημα με την ποιότητα ή την ασφάλειά του.
Παρά το γεγονός αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες μας τα συναρμόδια Υπουργεία προσανατολίζονται σε μία αυστηρότερη εφαρμογή αυτής της διάταξης με την θέσπιση ενός πολύπλοκου καθεστώτος αδειοδότησης για την συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε, η διυπουργική επιτροπή, η οποία επεξεργάζεται το κείμενο της ενσωμάτωσης της οδηγίας, για την κυκλοφορία των νέων προϊόντων καπνού στην αγορά δεν θα απαιτείται απλώς κοινοποίηση, όπως προβλέπει η βασική ρύθμιση της οδηγίας, αλλά η επιτροπή προχωράει σε προτεινόμενη ρύθμιση, βάσει της οποίας τα νέα προϊόντα καπνού θα πρέπει να αδειοδοτούνται από ειδική επιτροπή και να εγκρίνονται με Κοινή Υπουργική Απόφαση (!) ΠΡΙΝ κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Και ενώ η χώρα μας θα έπρεπε, λόγω της σημασίας που έχει ο κλάδος του καπνού για την τοπική οικονομία και κοινωνία, να είναι η πρώτη που θα έσπευδε να ευνοήσει σε ρυθμιστικό επίπεδο τα νέα προϊόντα καπνού, στα οποία θα χρησιμοποιούνται πραγματικά καπνά και ειδικότερα ελληνικά καπνά ανατολικού τύπου, έρχεται με αυτήν την επιλογή της πρακτικά να βάλει ένα σοβαρότατο εμπόδιο στην μελλοντική βιωσιμότητα του κλάδου, και θα είναι το μοναδικό κράτος μέλος που σχεδιάζει να υπαγάγει τα νέα προϊόντα καπνού σε καθεστώς αδειοδότησης, παρά τις ήδη αυστηρές διατάξεις της οδηγίας. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο ότι έως σήμερα κανένα άλλο κράτος μέλος της ΕΕ δεν έχει ενσωματώσει το άρθρο 19 της οδηγίας, προβαίνοντας σε αυστηρότερη εφαρμογή των ήδη πολύ αυστηρών διατάξεων που περιέχει σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο για τα νέα προϊόντα καπνού.
Την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστική κατηγορία προϊόντων, δηλαδή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, στα οποία δεν χρησιμοποιούνται ελληνικά ανατολικά καπνά ή έστω καπνά άλλων ποικιλιών, θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αφού για αυτήν την κατηγορία δεν προβλέπονται πιο αυστηρές από τις βασικές διατάξεις της οδηγίας.
Σημειώνουμε, επίσης, ότι εφόσον τελικά τα νέα προϊόντα καπνού υπαχθούν σε καθεστώς αδειοδότησης, αυτό θα δημιουργούσε την εξής παράδοξη, από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου, κατάσταση: Οι καπνοβιομηχανίες θα πρέπει να εξασφαλίζουν άδεια για την κυκλοφορία τους, την ίδια ώρα που για την κυκλοφορία των παραδοσιακών τσιγάρων στην αγορά δεν απαιτείται καμία άδεια.
Αντίθετα στο ρεύμα των διεθνών επιστημονικών εξελίξεων, οι νυν καπνιστές στην Ελλάδα πιθανώς θα στερηθούν την άμεση δυνατότητα στροφής στα νέα προϊόντα καπνού, τα οποία πιθανολογείται ότι είναι κατά πολύ λιγότερο βλαβερά σε σχέση με τα παραδοσιακά τσιγάρα (λόγω της μη ύπαρξης καύσης κατά την διαδικασία κατανάλωσής τους).
Με βάση τα παραπάνω, παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας ώστε η νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα ενσωματωθεί η νέα οδηγία για τα προϊόντα καπνού στην εθνική νομοθεσία, να περιέχει την βασική (και ήδη πολύ αυστηρή) ρύθμιση του άρθρου 19 της οδηγίας για τα νέα προϊόντα καπνού (διαδικασία κοινοποίησης), χωρίς να προβαίνει σε δυσανάλογα αυστηρή εφαρμογή του καθεστώτος κυκλοφορίας τους στην αγορά, μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες αδειοδοτήσεων και άρα πρακτικά υποβάθμισης της προοπτικής των ελληνικών καπνών ανατολικού τύπου από μια πολλά υποσχόμενη νέα κατηγορία προϊόντων καπνού, που είναι δυνητικά κατά πολύ λιγότερο βλαβερή από τα παραδοσιακά προϊόντα καπνού. »
ΖΗΤΟΥΜΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΗΝ ΜΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ-ΜΕΛΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 19 ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ.
Γιατινα γινεταιολη αυτη η διαδικασία ενω στην Ευρώπη ολα αυταδεν χρειαζονται? Δεν συμφερει ολο αυτο το εμποριο.
Σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν ελεύθερα με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία και μόνο η Ελλάδα θα μείνει και πάλι πίσω, ρυθμίζοντας τα προϊόντα αυτά με έναν τρόπο σχεδόν απαγορευτικό για την κυκλοφορία τους στην αγορά. Προτείνω να αλλάξει άμεσα για να έχουν και οι Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε λιγότερο βλαβερά καπνικά προϊόντα από τα τσιγάρα.
ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΜΑΣ.ΛΙΑΝΟΠΩΛΗΤΗΣ
Κύριοι,
Επισημαίνοντας εξ΄ αρχής ότι ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς που εκπροσωπεί το 50% του βιομηχανικού δυναμικού της χώρας έχει ιδιαίτερη ευαισθησία, μεταξύ των άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων της οικονομίας, στα νέα προϊόντα καπνού που αποτελούν τη νέα γενιά καπνικών προϊόντων των καπνοβιομηχανιών και ορισμένα από αυτά ήδη κυκλοφορούν σε ορισμένες χώρες τις ΕΕ. Ορισμένα από αυτά και ιδιαίτερα τα προϊόντα εκείνα που δεν περιέχουν καύση κατά τη λειτουργία τους είναι δυνητικά λιγότερο βλαβερά από τα παραδοσιακά καιόμενα τσιγάρα. Ο Σύνδεσμός μας θεωρεί ότι το άρθρο 19 της οδηγίας προβλέπει μέσω της διαδικασίας κοινοποίησης των χαρακτηριστικών κάθε νέου προϊόντος καπνού ένα πλήρες και επαρκώς καθορισμένο κανονιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία τους στην αγορά, μέσω της κοινοποίησης τεχνικού φακέλου στις αρμόδιες δημόσιες αρχές, ώστε αφενός να ελέγχεται η ποιότητα και η ασφάλεια κάθε προϊόντος και αφετέρου να υπάρχει η απαιτούμενη ευελιξία, ώστε να μπορεί να κυκλοφορήσει στην αγορά.
Η ρύθμιση που προβλέπεται στο άρθρο 20 του ν/σ, ως άνω, βρίσκεται ουσιαστικά σε αντιδιαστολή και με το γράμμα, αλλά κυρίως και με το πνεύμα της οδηγίας σε ό,τι αφορά τα νέα προϊόντα καπνού, δεδομένου ότι δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλέγμα κανονιστικών διατάξεων, που τόσο λόγω της ουσίας, που περιγράφεται στην παράγραφο 3 του εν λόγω άρθρου, όσο και λόγω της διαδικασίας αδειοδότησης, η οποία περιγράφεται στις παραγράφους 4 και 5 του εν λόγω άρθρου, θέτει πρακτικά τα νέα προϊόντα καπνού σε καθεστώς υπερ-ρύθμισης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δυσανάλογα τεχνικά εμπόδια για την κυκλοφορία τους στην αγορά.
Συγκεκριμένα, οι διατάξεις της παραγράφου 3 έχουν προστεθεί αναιτιολόγητα στο αρχικό κείμενο της οδηγίας και διατηρούμε εντονότατες επιφυλάξεις σχετικά με το κατά πόσο, για παράδειγμα, οι Κανονισμοί 1907/2006 και 1272/2008 μπορούν να έχουν εφαρμογή στην περίπτωση οποιουδήποτε προϊόντος καπνού, νέου ή παλαιού, αφού αφορούν άλλες κατηγορίες προϊόντων. Επίσης, είναι παράδοξη η διαδικασία αδειοδότησης των νέων προϊόντων καπνού την ίδια στιγμή που τα παραδοσιακά καπνικά προϊόντα κυκλοφορούν και θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν ελεύθερα και χωρίς να υπόκεινται σε καθεστώς αδειοδότησης στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά την διοικητική διαδικασία αδειοδότησης, η οποία προβλέπεται στις παραγράφους 4 και 5, είναι πρωτοφανές για οποιοδήποτε καταναλωτικό προϊόν να υπόκειται σε διαδικασία έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης προτού κυκλοφορήσει στην αγορά. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μία αχρείαστη γραφειοκρατική διάταξη, που ουσιαστικά καθιστά δυσχερή την εμπορική δραστηριοποίηση οποιοδήποτε κατασκευαστή ή εισαγωγέα νέων προϊόντων καπνού στην ελληνική αγορά.
Επίσης, δεδομένου ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα αποτελούν παρεμφερή προϊόντα με τα νέα προϊόντα καπνού, θα ήταν σκόπιμο και οι δύο κατηγορίες προϊόντων να αντιμετωπίζονται ισότιμα από τον νομοθέτη, ώστε να μην δημιουργείται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της μίας κατηγορίας προϊόντος έναντι της άλλης μέσω της διαφοροποίησης στο κανονιστικό τους πλαίσιο.
Για τους παραπάνω λόγους, προτείνουμε την απλοποίηση της διάταξης του άρθρου 20, ώστε για την κυκλοφορία των νέων προϊόντων καπνού στην ελληνική αγορά να εφαρμόζονται μόνο οι επαρκέστατες διατάξεις του άρθρου 19 της οδηγίας, χωρίς τις περαιτέρω διαδικασίες και τους περιορισμούς, που προβλέπει η προτεινόμενη διαδικασία αδειοδότησης.
Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς τηλ. 2103392567
Καλό θα ηταν να βοηθάμε τα προϊόντα μειωμένου κινδύνου όπως στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να μην τα πολεμάμε
ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΒΕΡΟ
Μονο η ελλαδα μένει παλι πισω ρυθμίζοντας τα νέα αυτα προιοντα με τροπο απαπαγορευτικο γι α υην κυκλοφορια τους στην αγορα. Θα έπρεπε οι ελληνες καπνιστες να εχουν αμεσα προσβαση σε λιγοτερο βλαβερα προιοντα καπνου
ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΒΕΡΩΝ ΠΡΟΙΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ , ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΟΥΤΕ ΕΜΑΣ ΟΤΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ.ΜΠΡΑΒΟ !!ΠΑΛΙ ΠΙΣΩ Η ΕΛΛΑΔΑ
Θελω αυτο το προιον στην αγορα γιατι ειναι λιγοτερο βλαβερο για την υγεια
• Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο πρέπει να βοηθηθεί η λιανική
Πάλι πόλεμος προς την λιανική
Με τα νέα μέτρα,πείτε μου πως θα μπορέσουμε να πουλήσουμε τα νέα προϊόντα καπνού.. Πού συμβαίνουν αυτά;
Το ηλεκτρονικό τσιγάρο, εκτός του ότι είναι καλύτερο για την υγεία των καπνιζόντων και των γύρω τους,θα αποτελέσει μια τεράστια βοήθεοα για τα περίπτερα που έχουν χτυπηθεί αλύπητα από φόρους κτλ.Γιατί τους στερείτε αυτή την ευκαιρεία?γιατι στα πάντα να μπαίνει η γραφειοκρατία και να τα δυσκολεύει όλα? Θέλετε να ερημώσει η αγορά? θέλετε να εξοντώσετε τα περίπτερα?Πρέπει να γίνεται πιο ευέλικτοι!!!Σταματήστε να χτυπάτε τη μικρή λιανική,απο εκεί εισπράτετε φόρους και το ξέρετε.
Δε μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να πουλάμε κανονικά τσιγάρα χωρίς καμμία αδειοδότηση ενώ για τα νέα προϊόντα καπνού που είναι λιγότερο βλαβερά να χρειάζεται υπουργική απόφαση…
ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ. ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ? ΑΣΚΟΠΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ…
Γιατί να χρειάζεται κοινή υπουργική απόφαση για να κυκλοφορήσει ένα νέο προϊόν καπνού στην αγορά όταν δεν συμβαίνει σε μία άλλη χώρα?
Είναι παρα πολυ αδικο αυτό που πατε να κανετε. Προσπαθείτε να περιορισετε την εξελιξη μας σαν επαγγελματιες πειπτεραδες. Υπαρχουν πουθενα αλλου στην Ευρωπη αυτά τα μετρα? Δεν νομιζω…
Σαν υπουργείο υγείας σας ενδιαφέρει για την υγεία των πολιτών. Γνωρίζοντας ότι τα νέα καπνικά προϊόντα είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία μας, παρόλα αυτά οι διαδικασίες για την ένταξή τους στην αγορά, η γραφειοκρατεία που θα δημιουργηθεί είναι απερίγραπτη. Η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας με την επιστολή της σας επισημαίνει όλα αυτά τα προβλήματα που θα προκύψουν σε περίπτωση που ισχύσουν. Καλό είναι να μην ισχύσουν.
το προιον αυτο το χρειαζομαστε γιατι θα δωση ζωη στα σημεια μας.Γιατι στην Ευρωπη να επιτρεπεται και στην Ελλαδα να ειμαστε 1 βημα πισω.και με την ενεργεια αυτη μονοπολειται η πωληση του προιοντος στα ηλεκρονικα καταστηματα(ηλεκτρονικο τσιγαρο).
Στα ηλεκτρονικά τσιγάρα σκοτωνουν το λιανεμποριο. Το νομοσχέδιο ειναι απαραδεκτο οταν κατι αντίστοιχο δεν ισχύει στα ηλεκτρονικά τσιγαρα καθως καθως και σε καμία άλλη ευρωπαϊκή αγορά
Καθως ο κλαδος των ψιλικων-καπνικων δεχετε ειδη μεγαλη πιεση απο τις αυξησεις των φορων στα τσιγαρα-ποτα-ζαχαρωδη , η νεα διαταξη που προωθει η κυβερνηση θα ωθησει τους καταναλωτες-καπνιστες στο παρεμποριο γι αυτο θα επιθυμουσα την επαναξεταση της διαταξης αυτης
.
Είναι απαράδεκτη η φυμωση της λιανικής πώλησης!!!!!Προσπαθούμε με αγωνία να κρατήσουμε τα μαγαζιά μας ανοιχτά και σεις μας σκοτωνετε!!!
το αρθρο αυτο σκοτωνει τα πεπιπτρερα και τα ψιλικα.Μας στερει τη δυνατοτητα να εμπορευομαστε τα νεα προιοντα καπνου δηλαδη τα προιοντα που θα κατακτησουν την παγκοσμια αγορα τα επομενα χρονια,αφου πολυδυσκολα θα μπορεσουν να ξεπεραστουν τοσο γραφειοκρατικα εμποδια που προβλεπονατι να μπουν στην αγορα.
πρεπει να γινει πιο απλη η διαδικασιαπου περιγραφεται στο αρθρο . η εντονη γραφειοκρατια θα σκοτωσει τα περιπτερα αι τα ψιλικα
Η διαδικασία της αδειοδότησης των νέων προϊόντων καπνού δεν έχει καμία λογική δεδομένου ότι τα τσιγάρα θα εξακολουθήσουν κυκλοφορούν ελεύθερα στην αγορά ενώ τα κατά πολύ λιγότερο βλαβερά νέα προϊόντα καπνού, για να κυκλοφορήσουν στην αγορά θα χρειάζεται πρώτα να περάσουν από διαδικασία αδειοδότησης, η οποία μάλιστα θα χρειάζεται και Κοινή Υπουργική Απόφαση για να ολοκληρωθεί! Άκουσον άκουσον στην Ελλάδα του 2016 τι γίνετε. Μια ζωή πίσω, πάντα πίσω. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά ούτε στα πιο απλά πράγματα που να επισημάνω προάγουν την ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ.
Έχω περίπτερο και έχω να σας πω ότι ήδη δυσκολεύομαι να τα βγάλω πέρα. Αντί να υπάρξει βοήθεια από την πολιτεία μας δυσκολεύεται περισσότερο με τις αποφάσεις σας. Στο έγγραφο της η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας αναφέρει όλα αυτά τα οποία επιβαρύνουν τον κλάδο μας.
Προτεινω τη μονιμη κυκλοφορια των συγκεκριμενων καπνικων ειδων διοτι ειναι μια μεγαλη ευκαιρια για να στηριχτει το λιανεμποριο!Μας αναφερουν οτι χρειαζεται ΚΥΑ..πειτε μου αλλη μια χωρα που συμβαινει κτ παρομοιο?
Στην Ιταλία αυτά τα προϊόντα πωλούνται χωρίς αδεια .Γιατί στην Ελλάδα πρέπει να γίνονται όλα τόσο δύσκολα και να υπονομευονται καινοτομες ιδέες. ..
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ! ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝ. ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΑ ΚΑΠΝΙΚΑ. ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΤΑ.. ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ…
ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΟΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ
To 2008 απαγορευτηκαν τα ηλεκτρονικα τσιγαρα…Αυτο είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια παράνομη αγορά.Το ίδιο πράγμα κάνετε τώρα με τα νέα προιόντα καπνού με αυτήν τη διάταξη που τα περναει μέσα από καθεστώς αδειοδότησης…Έλεος…Λες και είναι φάρμακα!!!!
Μέχρι πότε θα λειτουργούμε με επιτροπές κόντρα στις ευρωπαϊκές οδηγίες;;
Σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν ελεύθερα με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία και μόνο η Ελλάδα θα μείνει και πάλι πίσω, ρυθμίζοντας τα προϊόντα αυτά με έναν τρόπο σχεδόν απαγορευτικό για την κυκλοφορία τους στην αγορά. Προτείνω να αλλάξει άμεσα για να έχουν και οι Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε λιγότερο βλαβερά καπνικά προϊόντα από τα τσιγάρα.
Είναι απίστευτο να χρειάζεται άδεια υπουργείου για να πουλήσουμε ενα προϊόν καπνου. Ενώ τα τσιγάρα κυκλοφορούν ελεύθερα που ειναι και βλαβερά , τα ηλεκτρονικά που δεν έχουν καύση να θελει υπουργική απόφαση . Μονο στην Ελλάδα αυτά , πουθενά αλλού
ΚΑΝΈΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΌ ΠΡΟΪΌΝ ΔΕΝ ΧΡΕΙΆΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΈΚΔΟΣΗ ΚΥΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΉΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΆ. ΓΙΑΤΊ ΤΑ ΝΈΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΚΑΠΝΟΎ ΝΑ ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ? ΙΣΧΎΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΆ ΤΣΙΓΆΡΑ ΑΥΤΉ Η ΔΙΆΤΑΞΗ?
Θα ήθελα να σας αναφέρω ότι το συγκεκριμένο άρθρο 20 έρχεται ενάντια για μία ακόμα φορά στους επαγγελματίες περιπτερούχους – ιδιοκτήτες ψιλικών. Η κατάσταση έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις!! Η Ένωση Καπνοπωλών Μακεδονίας με το έγγραφό της αναφέρει ακριβώς το πρόβλημα.
Με αυτο το προιον θα παρουν ανασα τα περιπτερα μας και θα ξαναγυρισει παλι πισω ο κοσμος.Ναι,στα καινουργια προιοντα .
θεωρω απαράδεκτο να υπάρχει διαφορετική νομοθετηση για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ΣΕ ΣΧΕΣΗ με τα νέα προιοντα καπνου. Και τα δύο έχουν να κάνουν κ εξυπηρετούν ακριβώς την ίδια καπνιστική ανάγκη του καταναλωτή και σδεν αντιλαμβάνομαι για ποιοοοοοο λόγο θα πρεπει να υπόκεινται σε διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο. Και πως γίνεται να θεωρουνται 100% ασφαλή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα όσον αφορά καθαρα το θέμα υγείας του καναναλωτή που χρησιμοποιούνται υγρά στοιχεία αγνώστου σύνθεσης και ποιότητας??? κ δεν διαχειρίζεστε δίκαια με τον ιδιο ακριβώς γνώμονα τα νέα προιοντα καπνου? που και αυτά κυκλοφορούν νόμιμα ήδη σε χώρες του εξωτερικού. Επίσης είναι γνωστό ότι κυκλοφορούν ηλεκτρονικά τσιγάρα παραγωγής από διάφορες χώρες του κόσμου και δεν είναι γνωστές οι προδιαγραφές για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους….. πολύ σημαντικό όσον αφορά την υγεία του ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΠΝΙΣΤΗ.
Τέλος θεωρω ότι εφόσον μέλλημα της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι η ΥΓΕΙΑ του Ελληνα και η ΔΙΚΑΙΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ καλο θα ήταν να επενεξετάσει την διαταξη και να προχωρήσεις σε ΕΝΙΑΙΕΣ προτάσεις για τα ηλεκτρονικα τσιγαρα και τα νεα προιοντα καπνου ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ!!!
Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται σε προϊόντα που κυκλοφορούν στις αγορές του εξωτερικού ελεύθερα. Με την επιπλέον γραφειοκρατία και αδειοδοτήσεις που ζητάμε στην Ελλάδα, δεν ξέρω εάν τελικά θα καταφέρουμε να έχουμε αυτά τα προϊόντα στη χώρα μας. Το τσιγάρο είναι κοινώς αποδεκτό ότι είναι βλαβερό για την υγεία μας, είναι κρίμα λοιπόν να στερηθούμε οι καπνιστές της Ελλάδας την επιλογή ενός πιο καθαρού τρόπου καπνίσματος. Τη στιγμή μάλιστα, που ανθίζει η εμπορία ηλεκτρονικών τσιγάρων, τα οποία εάν και παρεμφερεί, δεν υπόκεινται στις συγκεκριμένες διαδικασίες.
Η διαδικασία της αδειοδότησης των νέων προϊόντων καπνού δεν έχει καμία λογική δεδομένου ότι τα τσιγάρα θα εξακολουθήσουν κυκλοφορούν ελεύθερα στην αγορά ενώ τα κατά πολύ λιγότερο βλαβερά νέα προϊόντα καπνού, για να κυκλοφορήσουν στην αγορά θα χρειάζεται πρώτα να περάσουν από διαδικασία αδειοδότησης, η οποία μάλιστα θα χρειάζεται και Κοινή Υπουργική Απόφαση για να ολοκληρωθεί!
Πρεπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο. Ή πολλή γραφειοκρατεία σκοτώνει την αγορά,..!
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ.
..ενας ακομα νομος που αδυνατω να καταλαβω που θα χρησιμευσει και πως θα βοηθησει τον κλαδο μας..αντι να στηριχθει το περιπτερο με τα τοσα δινα που εχει περασει τα τελευταια χρονια περνατε νομους που στοχευουν στο οριστικο κλεισιμο των επειχειρισεων μας..
Ακραίο και υπερβολικό, τη στιγμή που δε συμβαίνει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης κάτι αντίστοιχο. Αν δεν αποσυρθεί, πλήττει ανεπανόρθωτα τη λιανική.
Μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση και την νέα αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει, τώρα επιχειρείτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Δηλαδή να δώσετε άλλη μια γροθιά στο περίπτερο.
Κανένα προϊόν δεν χρειάζεται την έκδοση για να κυκλοφορήσει στην αγορά.
Γιατί τα νέα προϊόντα καπνού να χρειάζονται;
Ισχύει και για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα;
Η ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΡΘΡΟ ΕΡΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΨΙΛΙΚΑ. ΣΤΟΝ ΗΔΗ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΟ ΚΛΑΔΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!!!!!!!!!