1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΚΑΠΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΛΙΑΝΙΚΗ.ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΨΟΥΝ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΒΛΑΒΕΡΑ????????
ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΩΣ ΧΟΝΔΡΕΜΠΟΡΟΣ,ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΜΟΥ ΣΤΕΡΕΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΗΓΗ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΘΩΣ ΜΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ.
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΌΦΟΡΙΑ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ; ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ.
Δεν συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο διότι κωλυσιεργεί την κυκλοφορία των προϊόντων καπνού μειωμένου κινδύνου τα οποία βοηθούν τόσο τη δημόσια υγεία, όσο και το εμπόριο της χώρας.
Το αρθρο αυτο σκοτωνει τα σημεια λιανικης πωλησης λογω πολυπλοκης διαταξης
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΡΕΨΕΤΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ.
ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΑΔΕΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΠΝΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΣΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΒΕΡΟ.
Δεν έχει Καμια λογική το συγκεκριμένο άρθρο εφόσον χρειάζεται υπουργική απόφαση για νέα προϊόντα καπνού που ειναι λιγότερο βλαβερά ενώ κυκλοφορούν στην αγορά τόσα προϊόντα χωρίς καμια αδειοδότηση!!
Όπως πάντα απλά πράγματα στην Ελλάδα… Αντι να τα απλοποιούμε τις διαδικασιες και να αναπτύξουμε την αγορά επιμένουμε να βάζουμε τρικλοποδιές στο σύστημα.
Το συγκεκριμένο άρθρο μοιάζει περισσότερο να αποτρέπει τον όποιο επενδυτή να επενδύσει σε νέα προϊόντα παρά να τον ενθαρρύνει!
Επειδή η τάση είναι το ηλεκτρονικό τσιγάρο και η τεχνολογία ως προς αυτό συνεχώς εξελίσσεται είναι δεδομένο ότι με την χρήση αυτού του άρθρου οι Έλληνες θα αγοράζουμε από το εξωτερικό τα νέα προϊόντα με ότι και να σημαίνει αυτό.
Πρέπει η διαδικασία πιστοποίησης να μειωθεί χρονικά σε διάστημα 2 μηνών και οι σχετικές διατάξεις να εναρμονιστούν με αυτές των ανεπτυγμένων χωρών της δυτικής Ευρώπης.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΝ ΕΜΑΣ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΛΚΥΟΝΤΑΣ ΝΕΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ.
Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγραφεται στο άρθρο. Πολύ γραφειοκρατία χωρίς ουσιαστικο λόγο. Κανένα καταναλωτικό προϊόν δε χρειάζεται την έκδοση ΚΥΑ για να κηκλοφορησει στην αγορα.!
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΧΩ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΕΧΩ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙ??
Γνωρίζω ότι στο εξωτερικό τα νέα προιόντα καπνού πωλούνται ελεύθερα χωρίς να απαιτείται κάποια ειδική άδεια. Γιατί στην Ελλάδα να υπάρξει τόση γραφειοκρατεία???? Που ακούστηκε να χρειάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για να κυκλοφορήσει ένα νέο προιόν στην αγορά?????
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΝΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ??
ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΒΑΣΑΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ Η ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝ??
Με τη διάταξη αυτή χτυπάτε το λιανεμπόριο καθώς τα περίπτερα είτε τα ψιλικα που δεν δουλεύουν ηλεκτρονικά τσιγάρα, ειναι οι πλέον ζημιωμένοι.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΨΕΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΑΦΑΙΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΙΟΝ??
Δεν συμφωνώ με το παραπανω πρεπει να απλοποιεί η διαδικασία τα νεα προιοντα πρεπει να ειναο στην αγορα μονο αυξησεισ φόρων γίνονται
!ειναι αδικο & θα κλεισει πολλα περιπτερα. Προτιμω να πουλαω οτι κ στο εξωτερικο
ΕΙΜΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΨΙΛΙΚΑ ΤΑ ΕΞΟΝΤΩΝΕΤΑΙ.ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΞΕΠΕΡΝΑΜΕ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ.
Με αυτον τον τροπο η προσβαση του κατανωλωτη γινεται δυσκολοτερη και η προσεγγιση σε νεα προϊοντα καπνου που εδω και καιρο υπαρχει στην Ευρωπη!!!!
Με τον.τροπο αυτο γονατιζετε ψιλικα & περιπτερα.θελω να μπορω να πουλαω οτικ οιαλλες χωρες!ειναι αδικο & θα κλεισει πολλα περιπτερα
ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ
Με τον.τροπο αυτο γονατιζετε ψιλικα & περιπτερα.θελω να μπορω να πουλαω οτικ οιχωρες στο εξωτερικο.
Δεν γνωριζω αλλο προιον να χρειαζεται υπουργικη αποφαση για να κυκλοφορησει στην αγορα και χρειαζονται τα νεα προιοντα καπνου που θεωρουνται λιγοτερο βλαβερα απο αυτα που ηδη κυκλοφορουν;
είναι απαράδεκτο να χρειάζεται κοινή υπουργική απόφαση για καταναλωτικό προϊόν, ιδίως όταν τα τσιγάρα κυκλοφορούν χωρίς άδεια!
Νέες αυξήσεις στα καπνικά με άμεση συνέπεια αύξησης του λαθρεμπορίου καπνικών και τωρα αυστηρός έλεγχος για την κυκλοφορία νέων προϊόντων καπνού. Μονο στην Ελλάδα! Πουθενά άλλου στην ΕΕ. Λιγο παράλογο… Μήπως να επανεξετάσετε την κατάσταση;
Ειμαι ιδιοκτητης καταστηματος λιανικης και δεν συμφωνω με την συγκεκριμενη διαδικασια
ΚΑΛΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;; ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ;; ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;;
Μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση και την νέα αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει, τώρα επιχειρείτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Δηλαδή να δώσετε άλλη μια γροθιά στο περίπτερο.
Έτσι επιβραβεύονται τα καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων αφού γι αυτά δεν θα ισχύει καμία αδειοδότηση! Εμείς οι λιανέμποροι θα χάσουμε την ευκαιρία να πουλάμε νέα και λιγότερο βλαβερά προϊόντα τη στιγμή π.ου άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα πουλάνε ελεύθερα! Μάλιστα!
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ ΠΕΤΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.ΛΙΑΝΟΠΩΛΗΤΗΣ
Σε όλη την Ευρωπαϊκής Ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού κυκλοφορούν ή θα κυκλοφορούν ελεύθερα με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία και μόνο στην Ελλάδα θα ρυθμίζονται τα προϊόντα αυτά με έναν τρόπο σχεδόν απαγορευτικό για την κυκλοφορία τους στην αγορά.
Θα πρέπει και οι Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε λιγότερο βλαβερά καπνικά προϊόντα από τα τσιγάρα και το κράτος, καθώς και το Υπουργείο Υγείας να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Πολύ καλή η πρωτοβουλία του άρθρου περί κοινοποίησης νέων προϊόντων καπνού. Παρόλα αυτά η γραφειοκρατικα που περιλαμβάνει είναι υπερβολική. Επιπλέον, ο νόμος προβαίνει απαγορευτικός για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτύξουν ένα τέτοιο προϊόν καθώς χρειάζεται μεγάλο χρηματικό κεφάλαιο ώστε να γίνουν όλες οι μελέτες που απαιτούνται για την υποβολή του φακέλου.
Στις μέρες μας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις το παρεμποριο καπνικων προϊόντων (που δεν έχουν καμία έγκριση) όλο και αυξάνεται. Πιστεύω πως θα ήταν προτιμότερος ένας νόμος με λιγότερη γραφειοκρατια, ο οποίος βοηθάει τις επιχειρήσεις που θέλουν να δημιουργήσουν ποιοτικά καπνικά προϊόντα και δεν τις αποκλείει.
Στην Ιταλία αυτά τα προϊόντα πωλούνται κανονικά και χωρίς άδεια. Γιατί στη χώρα μας πρέπει για οτιδήποτε να υπάρχει άδεια ;; Στα ηλεκτρονικά τσιγάρα δεν ισχύει και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν ισχύει … Ποσό μάλλον για προϊόν λιγότερο βλαβερό από τα υπόλοιπα….
Ακόμα ένα μεγάλο πλήγμα για τον κλάδο της μικρής λιανικής
Το άρθρο αυτό σκοτώνει τους λιανέμπορους, τα περίπτερα και τα ψιλικά. Μας στερεί τη δυνατότητα να εμπορευόμαστε τα νέα προϊόντα καπνού, δηλαδή τα προϊόντα που θα κατακτήσουν την παγκόσμια αγορά τα επόμενα χρόνια, αφού πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να ξεπεραστούν τόσα γραφειοκρατικά εμπόδιο που προβλέπονται για να μπουν στην αγορά.
• Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο. Η πολλή γραφειοκρατία σκοτώνει την αγορά. Γίνεται χαμός δεν βοηθάει καθόλου τώρα
Θεωρώ ότι το σχέδιο νόμου σχετικά με τα νέα προϊόντα υπονομευει το μέλλον του κλάδου της μικρής λιανικής. Απαιτείται άμεση βελτίωση στον τομέα της απλουστευσης της διαδικασίας διανομής και διάθεσης.
ΠΛΗΤΤΕΤΑΙ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΠΑΛΙ!
· Μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση και την νέα αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει, τώρα επιχειρείτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Δηλαδή να δώσετε άλλη μια γροθιά στο περίπτερο.
Σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν ελεύθερα με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία. Η διαδικασία της αδειοδότησης των νέων προϊόντων καπνού δεν έχει καμία λογική. Το άρθρο αυτό σημαίνει τον θάνατο του λιανέμπορα. θα ρέπει να διευκολυνθεί η διαδικασια άμεσα!
ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΠΤΙΚΟ ΚΑΠΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ?
Με την παρουσα διαταξη, οπως εχει ηδη αποδειχθει, μονο το παρεμποριο επωφελειται.
Με ηδη μειωμενο κερδος απο τα καπνικα προιοντα για εμας τους λιανοπωλητες, εαν εφαρμοστει το νεο διαβουλευμα θα χασουμε και μεγαλο μερος των πελατων μας καθως οι νεες τιμες θα ειναι ασυμφορες και για την τσεπη τους.
ΔΕΝ συμφωνω.
Έπειτα απο τις νέες αυξήσεις στους φόρους καθώς και την τεράστια αύξηση του λαθρεμπορίου απαγορευεται με το άρθρο αυτο την πώληση νέων προϊόντων καπνού στερωντας έτσι την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Με την συγκεκριμένη διάταξη επιβραβεύονται μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων αφήνοντας εκτός έναν τεράστιο κλάδο όπως είναι τα καταστήματα λιανικής πώλησης τσιγάρων. Στοχεύοντας στην αποδυνάμωση του κλάδου και με αποτέλεσμα το κλείσιμο των καταστημάτων αυτών. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι παράνομη διότι πουθενά στην Ε.Ε. δεν υπάρχει αντίστοιχη οδηγία. Παρακαλείσθε να πάρετε πίσω την διάταξη αυτήν και να σταματήσετε τον άτυπο πόλεμο κατά των σημείων λιανικής πώλησης τσιγάρων.