- Ιδρύεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» (εφεξής «Ε.Ο.Π.Α.Ε.») με έδρα την Αθήνα, στο οποίο εντάσσονται:
α) το σύνολο των δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών» (Ο.ΚΑ.ΝΑ.), το οποίο συστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 2161/1993 (Α’ 119), οι οποίες λειτουργούν στο εξής ως αποκεντρωμένες μονάδες του Ε.Ο.Π.Α.Ε.,
β) το σύνολο των δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.), το οποίο συστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 1729/1987 (Α’ 144), οι οποίες λειτουργούν στο εξής ως αποκεντρωμένες μονάδες του Ε.Ο.Π.Α.Ε.,
γ) από το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής», που καταργείται με την παρ. 1 του άρθρου 6,
γα) η Μονάδα Απεξάρτησης από τα Ναρκωτικά «18ΑΝΩ» και
γβ) η Μονάδα Απεξάρτησης από το Αλκοόλ,
δ) από την αποκεντρωμένη οργανική μονάδα, κατά την έννοια του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (Α’ 41), «Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης του Ενιαίου Γενικού Νοσοκομείου «Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ», η οποία καταργείται με την παρ. 1 του άρθρου 6:
δα) το «Πρόγραμμα Εναλλακτικής Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων «ΑΡΓΩ»,
δβ) το Τμήμα Αποκατάστασης Τοξικοεξαρτημένων «ΙΑΝΟΣ» και
δγ) η Μονάδα Απεξάρτησης από Αλκοόλ, Φάρμακα και Τυχερά Παιχνίδια,
ε) από το Γενικό Νοσοκομείο Ιωαννίνων «Χατζηκώστα», η αποκεντρωμένη οργανική μονάδα «Πολυδύναμο Κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης των χρηστών Ναρκωτικών και Αλκοολισμού», η οποία συστάθηκε με το άρθρο 123 του ν. 4600/2019 (Α’ 43) και
στ) από το Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας «Αγ. Ειρήνη», η Μονάδα Απεξάρτησης «Διάπλους».
- Η επωνυμία της παρ. 1 απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί ως επωνυμία, σήμα ή άλλως από οποιονδήποτε τρίτο.
- Ο Ε.Ο.Π.Α.Ε. αποτελεί εγκεκριμένο οργανισμό πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης υπό την έννοια του άρθρου 51 του ν. 4139/2013 (Α’ 74) και εγκεκριμένο οργανισμό για την εφαρμογή της Εθνικής Στρατηγικής για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων και για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων του άρθρου 60 του ίδιου νόμου, απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας, υπάγεται στον δημόσιο τομέα, υπό την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) και στην Κεντρική Κυβέρνηση, υπό την έννοια της περ. γ) της παρ. 1 του ίδιου άρθρου, εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας και παρέχει δωρεάν τις υπηρεσίες του σε όλο τον πληθυσμό, χωρίς εξαιρέσεις.
- Από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Α.Ε.:
α) η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ο.ΚΑ.ΝΑ. και του ΚΕ.ΘΕ.Α. περιέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, στον Ε.Ο.Π.Α.Ε.. Εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Α.Ε., συγκροτείται πενταμελής Επιτροπή, η οποία συντάσσει εκθέσεις καταγραφής και απογραφής του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας των νομικών προσώπων του πρώτου εδαφίου το αργότερο εντός προθεσμίας οκτώ (8) μηνών από τη συγκρότησή της. Η έκθεση καταγραφής και απογραφής των ακινήτων που περιέρχονται κατά κυριότητα από τα ανωτέρω καταργούμενα ν.π.ι.δ., καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί των ακινήτων του Οργανισμού, εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού. Η απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού μαζί με απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης καταγραφής και απογραφής των ακινήτων αποτελεί τον τίτλο για την καταχώρισή τους στα οικεία βιβλία των αρμόδιων κτηματολογικών γραφείων και υποθηκοφυλακείων ατελώς. Το Δ.Σ. δύναται να αναθέτει τη διεκπεραίωση συγκεκριμένων διαδικασιών και ενεργειών σε ορκωτούς λογιστές και εξωτερικούς νομικούς συμβούλους.
β) ο Ε.Ο.Π.Α.Ε. υπεισέρχεται αυτοδικαίως σε όλα τα ενοχικά δικαιώματα και υποχρεώσεις του «Ο.ΚΑ.ΝΑ.» και του «ΚΕ.ΘΕ.Α.», ως καθολικός διάδοχός τους, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου ή πράξης και χωρίς την καταβολή ανταλλάγματος, τέλους ή φόρου,
γ) εκκρεμείς δίκες ή δικαστικές υποθέσεις του «Ο.ΚΑ.ΝΑ» και του «ΚΕ.ΘΕ.Α.», σε οποιοδήποτε δικονομικό στάδιο και αν βρίσκονται, ενώπιον οποιουδήποτε αρμόδιου πολιτικού, ποινικού ή διοικητικού δικαστηρίου και εισαγγελικής ή ανακριτικής αρχής, συνεχίζονται από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε., χωρίς να επέρχεται βίαιη διακοπή τους και χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ειδικότερη διατύπωση ή ενέργεια για τη συνέχισή τους,
δ) ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών του «Ο.ΚΑ.ΝΑ» και του «ΚΕ.ΘΕ.Α.» μεταφέρονται αυτοδικαίως σε λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Α.Ε.,
ε) συμβάσεις κάθε είδους και προγραμματικές συμφωνίες που έχουν συναφθεί μεταξύ τρίτων προσώπων, φυσικών ή νομικών, και του «Ο.ΚΑ.ΝΑ» και του «ΚΕ.ΘΕ.Α.» και εκτελούνται έως την έναρξη ισχύος του παρόντος από αυτά, καθώς και συμβάσεις που αφορούν και εκτελούνται από τις θεραπευτικές μονάδες, τα τμήματα και τα προγράμματα της παρ. 1, συμπεριλαμβανομένων και συμβάσεων για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνείς οργανισμούς, εκτελούνται από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. υπό καθεστώς καθολικής διαδοχής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί, από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Ε.Ο.Π.Α.Ε..
στ) όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρονται ο «Ο.ΚΑ.ΝΑ.» και το «ΚΕ.ΘΕ.Α.», εφεξής νοείται ο Ε.Ο.Π.Α.Ε..
Στα 26 χρόνια που εργάζομαι στο ελληνικό δημόσιο Νηπιαγωγείο, τα πιο αξιόλογα και χρήσιμα βιωματικά σεμινάρια τα παρακολούθησα στο Κ.Π. «Ελπίδα».
Συμφωνούμε πολλές συναδέλφισσες ότι δεν θα χρειαζόμασταν καμία άλλη επιμόρφωση κι ότι θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά για όλους τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, ρωτώντας μια μαθήτριά μου, μαθήτρια γυμνασίου πια, τι θυμάσαι από το νηπιαγωγείο, μου απάντησε που μαζευόμασταν και κάναμε την «ομάδα», εννοώντας τις δραστηριότητες της «Ελπίδας», που εφαρμόζαμε στην τάξη.
Απευθύνθηκα στην «Ελπίδα» και για προσωπικό θέμα και με βοήθησαν πάρα πολύ.
Άψογα καταρτισμένο προσωπικό, με πολλή όρεξη και σεβασμό σ’αυτό που κάνουν. Έχουν επίγνωση της σπουδαίας δουλειάς τους.
Μην πειράξετε και μην αλλάξετε τίποτα από τα Κέντρα Πρόληψης.
Περίμενα να δω στο νομοσχέδιο να υπάρχουν τα κέντρα πρόληψης. Είχα πληροφορηθεί ότι δεν θα περιλαμβάνονται και θεωρούσα ότι αυτό δεν θα γινόταν. Μετά λύπης μου όμως διαπιστώνω ότι όντως το ν/σ δεν αναφέρουν πουθενά τα κέντρα πρόληψης, ούτε την πορεία τους γενικότερα.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
γιατί τα καταργείτε;
Λυπάμαι που η εμπειρία χιλιάδων κόσμου δεν ήταν αρκετή να τα λάβετε σοβαρά υπόψην. Χιλάδες εκπαιδευτικοί και χιλιάδες γονείς γίναμε καλύτεροι στο ρόλο μας και ως ανθρωποι.
Σας παρακαλώ,
συμπεριλάβετε τα Κέντρα πρόληψης στο ν/σ, λάβετε υπόψην σας την ανάγκη μας αυτή και δώστε μας τη δυνατότητα να απευθυνόμαστε στους άριστους επαγγελματίες που διαθέτουν για βοήθεια.
Σαν Κοινωνικη Λειτουργος σε Δημο, τα Κεντρα Προληψης, ειναι φορεις παραπομπής, πολύ σημαντικοί για εμας τους επαγγελματιες της πρωτης γραμμης. Στην περιοχη μας ειναι ο μονος φορεας για την προληψη. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν τα Κέντρα Πρόληψης, να προβλέπονται ως φορείς πρόληψης και να προβλεφθεί η εξασφάλιση των εργαζομένων που επί σειρά δεκαετιών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, την εμπειρία και τεχνογνωσία τους.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
γιατί δεν αναφέρονται πουθενά τα Κέντρα Πρόληψης στο νομοσχέδιο. Είναι περιττά για εσάς; Σας εχει μεταφερθεί πόσο σημαντική είναι η προσφορά τους στους πολίτες; Έχετε πλήρη εικόνα του έργου τους;
Παρακαλούμε, εμείς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, όπως αναγνωρίσετε το έργο τους και συμπεριλάβετε τα Κέντρα στο νομοσχέδιο. Κατοχυρώνοντας και διασφαλίζοντας τα κέντρα, ουσιαστικά διασφαλίζετε τους εκατοντάδες πολίτες που απευθύνονται σε αυτά.
Το Κέντρο Πρόληψης ήταν και είναι δίπλα μας σε ότι χρειαστήκαμε και οτι χρειαστούμε ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί. Λυπάμαι που δεν συμπεριλαμβάνεται στο ν/σ και αναρωτιέμαι γιατί η κυβέρνηση δεν το περιλαμβάνει σε μια τέτοιου μεγέθους μεταρρύθμιση. Είναι ασύλληπτο που η κυβέρνηση και ο Υπουργός παραβλέπει το έργο τους και δεν λαμβάνουν υπόψη τους το πόσο ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας, εμάς που δεν ζούμε στα αστικά κέντρα ώστε να έχουμε πρόσβαση σε πολλούς φορείς. Εμείς στην επαρχία νιώθουμε τυχεροί που υπάρχουν τα κέντρα και που ανταποκρίνονται άμεσα σε κάθε μας αίτημα. Ελπίζω κ. Υπουργέ να λάβετε σοβαρά υπόψην σας τις ανάγκες μας και διατηρήστε τα κέντρα πρόληψης τις κοινότητές μας!
ΠΛΗΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ 60 ΕΤΗ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΚΟΜΑ, ΠΩΣ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ «ΤΣΟΥΒΑΛΟΠΟΙΗΣΗΣ» ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΟ…ΕΧΟΝΤΑΣ ΒΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΙΑΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΖΩ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΑΝΕΛΙΞΗ» ΤΡΙΠΟΛΗΣ,ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΠΟΣΟ ΕΧΟΥΜΕ ΩΦΕΛΗΘΕΙ ΟΣΟΙ ΒΙΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ,ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ,ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ,ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ κ.ά.ΣΤΕΛΕΧΗ ΑΓΩΝΙΤΙΚΑ,ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΘΟΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΥΦΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΛΕΟΝ,ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ ΤΟ Ο,ΤΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΟΜΗ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ,ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΙΛΑΜΕ…;
ΠΛΗΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ 60 ΕΤΗ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΞΕ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΙΟ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΛΩΝΤΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΖΩΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΦΑΡΕΤΡΑ ΠΟΥ Η ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΕΙ, ΤΕΛΟΙΟΦΗΤΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ, ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΛΥΠΗ,ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΑΠΟΣΑΘΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΙΜΙΩΝ ΜΕΣΩ ΕΝΟΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΣΑΡΩΝΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ(ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΥΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΕΝΟΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ),ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΚΟΜΑ, ΠΩΣ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ «ΤΣΟΥΒΑΛΟΠΟΙΗΣΗΣ» ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΟ…ΕΧΟΝΤΑΣ ΒΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΙΑΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΖΩ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΑΝΕΛΙΞΗ» ΤΡΙΠΟΛΗΣ,ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΠΟΣΟ ΕΧΟΥΜΕ ΩΦΕΛΗΘΕΙ ΟΣΟΙ ΒΙΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΣΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ,ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ,ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ,ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ κ.ά.ΣΤΕΛΕΧΗ ΑΓΩΝΙΤΙΚΑ,ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΘΟΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΥΦΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΛΕΟΝ,ΚΑΤΑΓΓΕΛΩ ΤΟ Ο,ΤΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΔΟΜΗ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ,ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΙΛΑΜΕ…;
Να συμπεριληφθούν τα Κέντρα Πρόληψης, να προβλέπονται ως φορείς πρόληψης και να προβλεφθεί η εξασφάλιση των εργαζομένων που επί σειρά δεκαετιών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, την εμπειρία και τεχνογνωσία τους.
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΠΟΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ! ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΔΟΜΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ. ΤΑ Κ.Π ΑΠΑΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΕ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΦΟΥΓΚΡΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ.
Η απόσυρση του νομοσχεδίου θα αποτελέσει δικαίωση των εκατοντάδων αποφοίτων των προγραμμάτων και ελπίδα για τους μελλοντικούς.Πραγματικη διαβούλευση με τους φορείς που γνωρίζουν.
Στο Κέντρο Πρόληψης βρήκα βοήθεια εγώ και η οικογένειά μου όταν τη χρειάστηκα και βλέπω ότι δεν υπάρχουν πουθενά στο νομοσχέδιο. Στο νομό μας το κέντρο υπάρχει εδώ και 20 χρόνια, οι εργαζόμενοι είναι επαγγελματίες και ειδικοί στο είδος τους και δεν έχουν συμπεριληφθεί; Δεν υπάρχει πιο αξιόπιστος και κατάλληλος φορέας. Λυπάμαι πολύ για την προχειρότητα του νομοσχεδίου.
Τα κέντρα πρόληψης εξυπηρετουν και στηρίζουν ποικιλοτρόπως τη κοινότητα, τους νέους, τα παιδιά, τους γονείς και τους φίλους εκπαιδευτικούς. Είναι ορθό κ οφελιμο για τη κοινωνία να παραμείνουν στο ρόλο τους.
Από τη σκοπιά μου ως εκπαιδευτικός, θα ήθελα να υπογραμμίσω και κοινωνήσω τις πολυποίκιλες δράσεις και προγράμματα που καταπονεί το Κέντρο Πρόληψης του νησιωτικού μας νομού(Σάμος, Ικαρία και Φούρνοι) καθώς και τη στενή μας συνεργασία, επί σειρά ετών. Το κέντρο είναι πάντα δίπλα σε γονείς, μαθητές και εμας τους εκπαιδευτικούς όποτε του ζητηθεί, αλλά και με πρωτοβουλίες για διοργάνωση εργαστηρίων συμβουλευτικής και σεμιναρίων κάθε χρόνο. Ο θεσμός αυτός θα πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί και δεν υπάρχει αμφισβήτηση για αυτό!
Τα κέντρα πρόληψης δεν αναφέρονται πουθενά. Πώς είναι δυνατόν σε ολόκληρο νομοσχέδιο να μην συμπεριλαμβάνονται από τη στιγμή που το νομοσχεδιο περιλαμβάνει την πρόληψη και τα κέντρα δραστηριοποιούνται τοπικά δεκαετίες; Τι θα γίνει με αυτες τις δομές; Όλοι εμείς που κάνουμε χρήση των υπηρεσιών τους, που θα απευθυνθούμε μετά; Ποιοι θα έχουν την εμπειρία αυτών των στελεχών που εργάζονται δεκαετίες; Σε όλο τον νομό μας όλοι απευθυνόμαστε εκεί. Είναι αρτια καταρτισμένοι και επαγγελματίες στον τομέα τους και βλέπουμε ότι δεν τους έχετε συμπεριλάβει; Δεν υπάρχει γονέας, εκπαιδευτικός και γενικότερα σύλλογος που να μην γνωρίζει τη δουλειά τους και να μην έχει βοηθηθεί από το Κ.Π.
Το νομοσχέδιο αναφέρει πρόληψη των εξαρτήσεων αλλά τα κέντρα πρόληψης πουθενα;;;; Γιατί δεν αναφέρονται μέσα στο νομοσχέδιο; Το έργο και οι υπηρεσίες τους είναι αναμφισβήτητες από όλους τους πολίτες. Πώς γίνεται να μην έχει προβλεφθεί τι θα γίνει με αυτούς τους φορείς; Οι εργαζόμενοι τί θα γίνουν;
Προτάσεις του Πανελλαδικού Δικτύου των Διοικήσεων των Κέντρων Πρόληψης (ΔΙ.ΚΕ.ΠΡ.Ε.) για το υπό διαβούλευση Ν/Σ ‘’Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση’’»
Τα 75 Κέντρα Πρόληψης (Κ.Π.) των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας που λειτουργούν στο χώρο μας πάνω από τριάντα (30) χρόνια, είναι από τις, πλέον, αποτελεσματικές δομές στον τομέα της Πρωτογενούς Πρόληψης κατά των ουσιών και των εν γένει εξαρτήσεων.
Έχουν επιτελέσει ένα σημαντικό έργο που έχει αναγνωρισθεί από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τα Ναρκωτικά και έχουν καταξιωθεί στις τοπικές κοινωνίες.
Συνολικά, από τα προγράμματα και τις παρεμβάσεις που απευθύνονται σε παιδιά, εφήβους, νέους, εκπαιδευτικούς, γονείς, ιερείς, σώματα ασφαλείας και στο γενικό πληθυσμό, ωφελήθηκαν εκατοντάδες πολίτες, αν αναλογιστούμε πως τα έτη 2017, 2018, 2019, 2020, ωφελήθηκαν πάνω από 290.000, ετησίως, εκ των οποίων η πλειοψηφία σε μαθητές της Α/βάθμιας και β/βάθμιας Εκπαίδευσης.
Κάποια Κ.Π. κατάφεραν να αποσπάσουν σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, όπως το Ευρωπαϊκό Βραβείο Πρόληψης Pompidou, από το Συμβούλιο της Ευρώπης για πρωτοπόρα-καινοτόμα προγράμματα Πρόληψης.
Μοντέλο για την ίδρυση και λειτουργία τους αποτέλεσε ο Συμβουλευτικός Σταθμός Καταπολέμησης Ναρκωτικών Ιωαννίνων, το πρώτο (1ο) Κ.Π. στην Ελλάδα, ο οποίος, από το 1994, είχε οργανωθεί και λειτουργούσε ως δίκτυο φορέων της τοπικής κοινότητας , με πρωτοβουλία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ηπείρου.
Η μορφή αυτή οργάνωσης, είχε και ένα συμβολικό χαρακτήρα, η τοπική κοινότητα αυτοοργανώνεται για να αντιμετωπίσει ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα, τα ναρκωτικά-τις εξαρτήσεις.
Με την ισότιμη συμμετοχή όλων των ενεργών πολιτικών, επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, με τη μορφή των Αστικών Εταιρειών, διασφαλίζουν αφενός την τοπικότητα των δράσεων και αφετέρου, λόγω της ευελιξίας που διακρίνει τον τρόπο λειτουργίας τους, την άμεση ανταπόκριση σε ανάγκες και αιτήματα των τοπικών κοινωνιών.
Ο ρόλος των τοπικών φορέων στην πρόληψη των εξαρτήσεων, είναι σημαντικός, όπως αναφέρεται από Διεθνείς Οργανισμούς. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Παρακολούθησης των Ναρκωτικών και της Τοξικομανίας, αναφέρει, μετά από έρευνα που διενήργησε, πως: «οι κάτοικοι μιας περιοχής είναι σε καλύτερη θέση να διαγνώσουν τις τοπικές προτεραιότητες και να στηρίζουν λύσεις. Αλλά και οι άνθρωποι (δέκτες των προγραμμάτων πρόληψης) είναι πιο ευαίσθητοι στην προσωπική επιρροή των ατόμων του άμεσου περιβάλλοντός τους, παρά σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστα άτομα».
Ορθώς, χαρακτηρίσθηκε η σημερινή μορφή οργάνωσης και λειτουργίας των Κ.Π., ως πρότυπο μοντέλο άσκησης κοινωνικής πολιτικής και εκπόνησης δράσεων προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας (Συνέδριο ΚΕΔΕ, Ιωάννινα 2017).
Για αυτούς τους λόγους, η εκάστοτε Κυβέρνηση, οφείλει να ενισχύει κοινωνικές πρωτοβουλίες για σημαντικά ζητήματα που τις απασχολούν, να τις χρηματοδοτεί, αποδεικνύοντας στην πράξη την ωφελιμότητα της συμμετοχικής Δημοκρατίας και να μην τις αποθαρρύνει.
Σε μια εποχή που αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο οι εξαρτήσεις όλων των ειδών, η Κυβέρνηση, εδώ και αρκετούς μήνες, διέρρεε, τεχνηέντως, διάφορα προσχέδια Νόμου για την «Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση». Στόχος της ήταν να καταγράψει τις κοινωνικές αντιδράσεις , όταν αυτά προέβλεπαν την κατάργηση λειτουργίας κοινωνικών δομών.
Τελικά, το Σχέδιο Νόμου που κατετέθη για διαβούλευση, δεν απέχει πολύ από τα προσχέδια που διέρρευσαν.
Δημιουργείται ένας συγκεντρωτικός Οργανισμός (ΕΟΠΑΕ), απόλυτα ελεγχόμενος από την Κυβέρνηση, στον οποίο εντάσσονται τόσο οι Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, όσο και η Πρόληψη και Αντιμετώπιση των εξαρτήσεων.
-Μετατρέπει δομές που ανήκουν σε ΝΠΔΔ, σε νοσοκομεία του ΕΣΥ, σε ΝΠΙΔ ενισχύοντας και ενθαρρύνοντας την ιδιωτική πρωτοβουλία, ακυρώνοντας έτσι τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα των υπηρεσιών.
Επειδή έχουν περάσει τριάντα (30) ολόκληρα χρόνια από τη λειτουργία των Κ.Π. και καθώς βρισκόμαστε σε μια εποχή έντονης ρευστότητας, οι κυβερνητικές πολιτικές στον τομέα της Πρωτογενούς Πρόληψης πρέπει να έχουν χαρακτηριστικά καινοτόμα, εξωστρεφή και αποτελεσματικά επωφελεία των τοπικών κοινωνιών.
Αντ΄αυτών, η φιλοσοφία του Σχεδίου Νόμου με τον κατ’ επίφαση τίτλο «Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση», ουδεμία αναφορά κάνει για την τύχη των Κέντρων Πρόληψης. Τα αφήνει ως έχουν μέχρι το 2027 και από εκεί και πέρα «γαία πυρί μειχθήτω».
Παρά τις άοκνες προσπάθειες που καταβάλαμε ως ΔΙ.ΚΕ.ΠΡ.Ε., δέκα (10) ολόκληρους μήνες, να αποφευχθεί η κατάθεση του επαίσχυντου αυτού Νομοσχεδίου, έχοντας τη συμπαράσταση όλων των κοινωνικών, πολιτικών και επιστημονικών φορέων, δυστυχώς, ο στόχος μας δεν επετεύχθη.
Ύστερα από όλα αυτά, το Δ.Σ. του Πανελλαδικού Δικτύου των Διοικήσεων των Κέντρων Πρόληψης (ΔΙ.ΚΕ.ΠΡ.Ε.), αποφάσισε ομόφωνα, να καταθέσει τις παρακάτω προτάσεις του στα εξής άρθρα: 1)Άρθρο 29, §4ε, 2)Άρθρο 32, §1 Ίδρυση δομών από τον ΕΟΠΑΕ, 3) Άρθρο 52 «Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού-Τροποποίηση του Άρθρου 50 παρ. 1 του Ν.4139/13» και 4) Άρθρο 46 «Διάρθρωση υπηρεσιών».
Άρθρο 29, §4ε
Σύμφωνα με το Άρθρο 29, §4ε, ο ΕΟΠΑΕ, ως καθολικός διάδοχος του ΟΚΑΝΑ, δεσμεύεται να εφαρμόσει, απαρεγκλίτως, τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει συνάψει με τα Κ.Π. για το 2021-2027. Ως εκ τούτου, υποχρεούται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη σύμβαση, που σημαίνει:
-Αναγορεύεται (ΕΟΠΑΕ), εποπτεύουσα Αρχή των Κ.Π. και δεσμεύεται για την α) Διοικητική, Επιστημονική υποστήριξη, εποπτεία και αξιολόγηση των δράσεων, β) Εκπαίδευση προσωπικού και όχι προσλήψεις με συμβάσεις κλπ., γ) Σύνταξη και ψήφιση του Ενιαίου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των, δ) Τακτικούς ελέγχους της οικονομικής διαχείρισης, ε) Χρηματοδότηση των Κ.Π. και ό,τι άλλο προβλέπεται.
Στο εν λόγω Άρθρο 29, προτείνουμε να προστεθεί:
«Τα Κ.Π. να ενταχθούν υπό την εποπτεία του ΕΟΠΑΕ ακόμη και μετά το 2027, να συνεχισθεί η λειτουργία τους με το ίδιο καθεστώς».
Οφείλει ο ΕΠΟΑΕ να μην τα αφήσει στην τύχη τους, να μην τα αποδυναμώσει με μετακινήσεις προσωπικού, να μην τα απαξιώσει και τα οδηγήσει στο κλείσιμό τους. Πρέπει να είναι ξεκάθαροι οι στόχοι του Ν/Σ.
Οι εργαζόμενοι και οι Διοικήσεις ακόμη, με τη σκέψη ότι θα είναι στη δουλειά τους μέχρι το 2027, είναι φυσικό και επόμενο να βρεθούν σε κατάσταση αβεβαιότητας, απογοήτευσης και απροθυμίας με άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητά τους. Για αυτό πρέπει να υπάρχουν καθαρές λύσεις.
Τα Κέντρα Πρόληψης στα οποία στηρίζονται οι πολίτες τοπικά και όπου απευθυνόμαστε χρόνια τώρα, γιατί δεν έχουν συμπεριληφθεί; Τι θα γίνει με αυτές τις υπηρεσίες;;;; Είναι τραγικό!
Είμαστε Γονείς που κάποια στιγμή της ζωής μας, ήρθαμε αντιμέτωποι με τη χρήση των
παιδιών μας και ζητήσαμε βοήθεια από το Πρόγραμμα Οικογένειας του ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ.
Αφού ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα, παραμείναμε και βοηθάμε ως εθελοντές σε ομάδες
αυτοβοήθειας γονέων.
Το ΣΝ που κατατέθηκε, διαλύει την ψυχική υγεία και την απεξάρτηση, είναι ένα
νομοσχέδιο με ολοκληρωτικό χαρακτήρα. Είναι βέβαιος ο αντικοινωνικός χαρακτήρας του
και εκ διαμέτρου αντίθετος με ότι επικαλείται.
Όταν καταρτιζόταν δεν κλήθηκε κανένας από τους φορείς που ασχολούνται με την
απεξάρτηση εδώ και τόσα χρόνια. Οι συντάκτες του αγνόησαν επιδεικτικά το προσωπικό
των φορέων, την επιστημονική τους κατάρτιση , την πείρα τους και συνολικά όλο το
επιστημονικό τους έργο. Αγνόησαν και τη δική μας παρουσία και φωνή.
Αυτό το ΣΝ καταργεί το ΚΕΘΕΑ, έναν φορέα με παγκόσμια αναγνώριση στη μάχη κατά των
ναρκωτικών.
Καταργεί την παρέμβαση και τη βοήθεια που δίνεται από τα θεραπευτικά προγράμματα
του ΚΕΘΕΑ στο Οικογενειακό και στενό κοινωνικό περιβάλλον του χρήστη. Στερεί με λίγα
λόγια τη βοήθεια από χιλιάδες οικογένειες που βιώνουν το τραυματικό γεγονός της χρήσης,
γιατί αυτό όπως φαίνεται δεν αφορά την Κυβέρνηση.
Οι λόγοι που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση για την αναγκαιότητα του ΣΝ είναι
ΨΕΥΔΕΙΣ και ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΟΙ. Όπως άλλωστε ψευδείς και αποπροσανατολιστικοί είναι και οι
λόγοι που επικαλέστηκαν για την προσχεδιασμένη κατάργηση του αυτοδιοίκητου του
ΚΕΘΕΑ το 2019.
Δεν υπάρχουν λίστες αναμονής και η πρόσβαση σε όλες τις δομές του ΚΕΘΕΑ γίνεται
απρόσκοπτα.
Το ΣΝ όπως φαίνεται από την αιτιολογική έκθεση, στοχεύει στη «βελτιστοποίηση της
ποιότητας ζωής» και όχι στη απεξάρτηση. Θέλει λειτουργικούς και ελεγχόμενους χρήστες.
40 Χρόνια ΚΕΘΕΑ, 40 χρόνια ολοκληρώσεις και αποφοιτήσεις γονέων, αδελφών,
συντρόφων και παιδιών, περισσότερα ίσως από όσα εσείς που το εμπνευστήκατε
εργάζεστε ή ασχολείστε με τα κοινά!
Το γνωρίζετε; Ξέρουμε ότι το γνωρίζετε και ότι έχετε σκοπό τη διάλυσή του μόνο και μόνο
εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των φαρμακευτικών εταιρειών και των ιδιωτικών
επιχειρήσεων, που μεριμνάτε για την ίδρυση και την αδειοδότησή τους. Ένα ΣΝ βασισμένο
σε ψέματα, γιατί στο ΚΕΘΕΑ δεν υπάρχει λίστα αναμονής και τίποτα που να μην είναι
ξεκάθαρο.
ΤΟ ΨΕΜΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΡΙΟ! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΟΛΩΝ
ΜΑΣ! ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΣΝ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ
ΑΦΟΡΑ.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΘΕΑ
Να συμπεριληφθούν τα Κέντρα Πρόληψης, να προβλέπονται ως φορείς προληψης και να προβλεφθεί η εξασφάλιση των εργαζομένων που επί σειρά δεκαετιών προσφέρουν τις υπηρεσίες τους,την εμπειρία και τεχνογνωσία τους.
Θα ήθελα να υπογραμμίσω την πλούσια συνεισφορά την εργαζομένων του Κέντρου Πρόληψης του νομού μας στην εκπαίδευση, στην επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών μας, στην εξατομικευμένη αντιμετώπιση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, και, κυρίως, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη διαχείριση σοβαρών προβλημάτων στο σχολείο, όπως η επιθετικότητα, ο σχολικός εκφοβισμός, το κάπνισμα, οι εξαρτήσεις , η χρήση ουσιών, η συμπερίληψη, κλπ. Πολύτιμη η συνεργασία μας και η προσφορά των Κέντρων Πρόληψης στην εκπαίδευση. Θα είναι σημαντικό να διατηρηθούν και να ενισχυθούν.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και άμεσα να ξεκινήσει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τα συλλογικά όργανα των εξυπηρετούμενων, για τον σωστό σχεδιασμό της επόμενης μέρας τόσο του πεδίου της ψυχικής υγείας όσο και των εξαρτήσεων. Συμμετοχή της κοινωνίας δεν είναι μόνο η διαβούλευση σε μία πλατφόρμα, ακούστε και σεβαστείτε τους ανθρώπους που εμπλέκονται με τα ζητήματα ψυχικής υγείας από όποια θέση και αν βρίσκονται!
Η διάλυση των κατά τόπων κέντρων πρόληψης, προαγωγής και προφυλαξησ ψυχικης υγείας θα είναι καταστροφική για το σύνολο του πλυθησμου, καθώς σε αυτά τα κέντρα απευθύνονται παντός οικονομικής εμβέλειας πολίτες (γονείς, παιδιά, έφηβοι, επαγγελματίες, θεραπευομενος κοκ) χωρίς να χρειάζεται να δαπανήσουν επικολλούν του εισοδήματος τους, το οποίο μετά βίας καλύπτει βιοτικές και πρακτικές ανάγκες. Η ψυχική υγεία κοστολογείται πολύ ακριβά στην Ελλάδα με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να μην λαμβάνουν φροντιδα ακόμη και όταν πλέον τους είναι απολύτως απαραίτητη για την διαβίωση τους . Με τα κατά τόπους κέντρα θεραπείας και πρόληψης και ο πολίτης και το υγειονομικό σύστημα της χωρίς (υπερχρεωμένο με (ψυχο) φαρμακα , νοσηλείες, εξετασεις ) ανασαίνουν και φροντίζονται εκατερωθεν . Εκτός αυτού, σημαντικό μέρος ατομων απασχολούνται στα κατά τόπους κέντρα, άνθρωποι που θα μείνουν εκτός εργασιας . Εξάλλου τα τελευταία χρόνια το ποσοστό ενδοοικογενειακής βίας, ενδοσχολικής βίας, ψυχικών διαταραχών έχει ανεβεί κατακόρυφα .Η γραμμή θα έπρεπε να είναι προς την ενίσχυση των τοπικων δομών και κέντρων με προσωπικό ώστε να μπορεί να εξυπηρετηθεί κάθε περιστατικό και κάθε πολίτης. Οντας η ίδια κατοικος επαρχιακησ Πόλης και εργαζόμενη ως ιδιώτης ψυχολογος , αλλά και ως μητέρα τριών απιδιών και ενεργή πολιτησ, βλέπω καθημερινά ποσό δυσκολεύονται οι πελάτες μου να ανταπεξέλθουν στο ιδιωτικό κόστος θεραπειας ενηλίκων και παιδιών, πως αγωνιούν οι οικογενειες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά προκλησεις συμπεριφορικες, μαθησιακές και πιθανες διαταραχές να ενταχθούν σε ολοκληρωμένα προγράμματα φροντίδας με ιδιαιτέρως υψηλό κοστολόγιο ακόμη και με την βοήθεια του ΕΟΠΥ. Επιπλέον, ποσό δυσκολεύονται να βρουν ραντεβού στην δημόσια δομή ή στο νοσοκομείο, με αποτέλεσμα να αργούν διαγνώσεις 2-3 μήνες (με τα αστικά κέντρα να έχουν και 6μηνες αναμονές). Το κεντρο πρόληψης και η το κεντρο συμβουλευτικης της περιοχης δεν προλαβαίνει να δέχεται περιστατικά και να κάνουν δωρεάν επιμορφώσεις , σεμινάρια και ομαδες σε ιδιώτες, γονείς και επαγγελματίες . Η συνδρομη όλων αυτών είναι ανακουφιση, ακόμη και με την υποστελέχωση και τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν. Τέλος, η γραμμή θα έπρεπε να στοχεύει και στην πρόληψη της ψυχικης υγείας ώστε να δαπανούνται μακροπρόθεσμα λιγότεροι πόροι από διαφορες υπηρεσίες στην καταστολή και στην θεραπεία .
Θα έπρεπε τα Κέντρα πρόληψης να αναφέρονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει μέριμνα για τους εργαζόμενους. Σαν γονέας έχω βοηθηθεί από την ομάδα γονέων που έχω συμμετάσχει και πιστεύω ότι αυτές οι υπηρεσίες θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν και να ενσωματωθούν στο νέο φορέα.
Τα Κ.Π. να ενταχθούν υπό την εποπτεία του ΕΟΠΑΕ ακόμη και μετά το 2027, να συνεχισθεί
η λειτουργία τους με το ίδιο καθεστώς. Οφείλει ο ΕΠΟΑΕ να μην τα αφήσει στην τύχη τους, να μην τα αποδυναμώσει με μετακινήσεις
προσωπικού, να μην τα απαξιώσει και τα οδηγήσει στο κλείσιμό τους. Πρέπει να είναι ξεκάθαροι οι
στόχοι του Ν/Σ.
Οι εργαζόμενοι και οι Διοικήσεις ακόμη, με τη σκέψη ότι θα είναι στη δουλειά τους μέχρι το
2027, είναι φυσικό και επόμενο να βρεθούν σε κατάσταση αβεβαιότητας, απογοήτευσης και
απροθυμίας με άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητά τους. Για αυτό πρέπει να υπάρχουν καθαρές
λύσεις.
Με μεγάλη μου δυσαρέσκεια δεν είδα πουθενά να αναφέρονται τα Κέντρα Πρόληψης καθώς και τα Κέντρα Οικογενειακής Υποστήριξης. Το νομοσχέδιο στο σύνολό του είναι γενικό και αόριστο με τις λεπτομέρειες που αφορούν άμεσα τους εξαρτημένους και τις οικογένειές τους. Περισσότερο δίνει την αίσθηση ότι κανονίζει διορισμούς, μεταθέσεις και χορήγηση φαρμάκων. Αμφιβάλλω αν έγινε ποτέ διάλογος με τα κέντρα αυτά για τη βοήθεια που παρέχουν, για τις ανάγκες που έχουν αλλά και για το μεγάλο έργο που παρέχουν με νοιάξιμο για τους εξαρτημένους και τις οικογένειές τους. Δεν είμαστε απλά νούμερα, είμαστε άνθρωποι.
Ο σύζυγός μου, εξαρτημένος από τα τυχερά παιχνίδια, απευθύνθηκε στο ΚΕΘΕΑ στης περιοχής μας και έλαβε άμεσα βοήθεια και υποστήριξη (το ραντεβού ήταν μόλις 2 μέρες μετά το πρώτο τηλεφώνημα), τόσο αυτός μέσα από την ομάδα του τζόγου, όσο και εγώ μέσα από το Κέντρο Οικογενειακής Υποστήριξης.
Άρα αυτό που αναφέρεται για τους χρόνους δεν ισχύει.
Σαν πολίτης αυτής της χώρας, απαιτώ και περιμένω ένα τόσο ευαίσθητο θέμα να αντιμετωπιστεί με τον απαραίτητο διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους, διατηρώντας τον δωρεάν δημόσιο χαρακτήρα του.
Ζητούμε την απόσυρση στο σύνολο αυτού του πρόχειρου νομοσχεδίου.
Οι εργαζόμενοι των Κέντρων Πρόληψης όλα αυτά τα χρόνια δουλεύουν σε ένα υβριδικό καθεστώς . Πιο οργανωμένο κράτος τα επιτρέπει αυτά αναρωτιέμαι?
Βάλτε τα Κέντρα στον ΕΟΠΑΕ!!!! Φθάνει πια η ομηρία. Έλεγχος και λογοδοσία σε έγκριτους και επιστημονικούς φορείς για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπως αυτό των εξαρτήσεων.
Υποτίθεται ότι κάθε νέος νόμος πρέπει να φέρνει κάτι καλύτερο. Όχι να διαλύει κι αυτά που υπάρχουν! Η ύπαρξη των Κέντρων Πρόληψης είναι απαραίτητη. Και ως εκπαιδευτικός και ως γονέας έχω παρακολουθήσει προγράμματα που με έχουν βοηθήσει στη δουλειά μου. Επίσης, τα Κέντρα που συνεργάστηκα, ήταν ανοιχτά στην επικοινωνία, ώστε με βάση την επιστημονική τους επάρκεια και τη συσσωρευμένη εμπειρία τους να βοηθήσουν γονείς, εκπαιδευτικούς κλπ. Γιατί να καταργούνται ; Γιατί δεν αναφέρονται πουθενά στο αρ. 29 που αφορά τον υπό σύσταση Ε.Ο.Π.Α.Ε. ; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για όσα θα προκαλέσει αυτή η κατάργηση ;
ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ? ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΛΗΓΟΥΝ ΤΟ 2027. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 25-30 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ , ΓΟΝΕΙΣ, ΜΑΘΗΤΈΣ, ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ? ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
Καλησπερα…. Με λενε Αντωνη ειμαι αλκολικος και απεχω 474 μερες… Ελπιζω να τις χιλιασω.. Αν δεν υπηρχε το ΚΕΘΕΑ, δεν ξερω που θα ειμουν τωρα… Αυτο ξερω και αυτο κραταω.
Το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «ΔΡΑΣΗ» είναι αντίθετο με το νέο Νομοσχέδιο για την Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση που αφορά στις Υπηρεσίες Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πρόοδο για την χώρα μας η ενοποίηση – κατάργηση των υπηρεσιών πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων, τις συνέπειες της οποίας πολύ σύντομα θα βιώσει η Ελληνική οικογένεια και η κοινωνία.
Το Δ.Σ. του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «ΔΡΑΣΗ» μελέτησε προσεκτικά το εν λόγω νομοσχέδιο «Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης», που κατατέθηκε πλέον σε Δημόσια Διαβούλευση και αποφάσισε ομόφωνα σε προτάσεις -σχόλια επί των άρθρων για την απόσυρση ή έστω την επανεξέταση του νομοσχεδίου:
Άρθρο 29, §4ε
Σύμφωνα με το Άρθρο 29, §4ε, ο ΕΟΠΑΕ, ως καθολικός διάδοχος του ΟΚΑΝΑ, δεσμεύεται να εφαρμόσει, απαρεγκλίτως, τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει συνάψει με τα Κ.Π. για το 2021-2027. Ως εκ τούτου, υποχρεούται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις που απορρέουν από τη σύμβαση, που σημαίνει:
-Αναγορεύεται (ΕΟΠΑΕ), εποπτεύουσα Αρχή των Κ.Π. και δεσμεύεται για την α) Διοικητική, Επιστημονική υποστήριξη, εποπτεία και αξιολόγηση των δράσεων, β) Εκπαίδευση προσωπικού και όχι προσλήψεις με συμβάσεις κλπ., γ) Σύνταξη και ψήφιση του Ενιαίου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των, δ) Τακτικούς ελέγχους της οικονομικής διαχείρισης, ε) Χρηματοδότηση των Κ.Π. και ότι άλλο προβλέπεται.
Στο εν λόγω Άρθρο 29, προτείνουμε να προστεθεί:
«Τα Κ.Π. να ενταχθούν υπό την εποπτεία του ΕΟΠΑΕ ακόμη και μετά το 2027, να συνεχισθεί η λειτουργία τους με το ίδιο καθεστώς».
Οφείλει ο ΕΠΟΑΕ να μην τα αφήσει στην τύχη τους, να μην τα αποδυναμώσει με μετακινήσεις προσωπικού, να μην τα απαξιώσει και τα οδηγήσει στο κλείσιμό τους. Πρέπει να είναι ξεκάθαροι οι στόχοι του Ν/Σ.
Οι εργαζόμενοι και οι Διοικήσεις ακόμη, με τη σκέψη ότι θα είναι στη δουλειά τους μέχρι το 2027, είναι φυσικό και επόμενο να βρεθούν σε κατάσταση αβεβαιότητας, απογοήτευσης και απροθυμίας με άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγικότητά τους. Για αυτό πρέπει να υπάρχουν καθαρές λύσεις.
Οι προτάσεις μας δεν ενέχουν σκοπιμότητες, αλλά την αγωνία για την τύχη των Κ.Π., γιατί πονέσαμε να τα κρατήσουμε όρθια τις δύσκολες εποχές.
Για εμάς, για τα μέλη των Δ.Σ των Κέντρων Πρόληψης, ο εθελοντισμός δεν είναι απόφαση μιας στιγμής, δεν είναι χόμπι ή μια ασχολία για να καλύψουμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Είναι στάση ζωής, που πηγάζει από τη βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου για αλληλεγγύη. Γιατί πιστεύουμε πως οι ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες, αποτελούν ελπίδα για σημαντικές αλλαγές γύρω μας.
Είμαστε εθελοντές, εκπρόσωποι φορέων, με άμισθη προσφορά, με πολυετή ενασχόληση με τη λειτουργία των Κ.Π., με συσσωρευμένη εμπειρία στη Διοίκηση-διαχείριση διοικητικών και οικονομικών θεμάτων.
Τα μέλη του Δ.Σ.
1. Πρόεδρος: Καμπουρίδης Γαβριήλ, Εκπρόσωπος Επιμελητηρίου Δράμας
2. Αντιπρόεδρος: Παναγιωτίδης Αλέξης, Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής, Εκπρόσωπος ΠΑΜΘ- Π.Ε. Δράμας
3. Γραμματέας: Πούλιος Αναστάσιος, Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας
4. Μέλος: Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ.κ. Δωρόθεος, Εκπρόσωπος Ιεράς Μητρόπολης Δράμας
5. Μέλος: Τσακιρίδου Σοφία, Αντιδήμαρχος. Κοινωνικής Πολιτικής & Δημόσιας Υγείας, Εκπρόσωπος Δήμου Δράμας
6. Μέλος: Αθανασιάδης Ιωάννης, Εκπρόσωπος ΕΛΜΕ Δράμας
7. Ταμίας: Βλάχος Κωνσταντίνος, Εκπρόσωπος εργαζομένων
Χρόνια τώρα από τότε που ξεκίνησε αυτό το άγνωστο και δύσκολο γονεϊκό ταξίδι ήμουν τυχερή κι εγώ και η οικογένειά μου που συνεργαστήκαμε με μια δομή που μας βοήθησε και εξακολουθεί να μας βοηθά περισσότερο από ότι περιμέναμε. Το κέντρο πρόληψης Ελπίδα και οι άνθρωποι που το απαρτίζουν δεν έχουν σταματήσει στιγμή να προσφέρουν έργο, να προσφέρουν τις γνώσεις τους την βοήθεια τους και την αγάπη τους σε όσους τους χρειάζονται.
Δεδομένων των υπηρεσιών των 75 Κέντρων
Πρόληψης στην χώρα μας εδώ και 30 χρόνια και της μακρόχρονης εμπειρίας των στελεχών τους που εφαρμόζουν μακρόχρονα προγράμματα πρόληψης βασισμένα στις ανάγκες της εκάστοτε τοπικής κοινότητας, το νομοσχέδιο χρειάζεται να προβλέπει, όπως και για όλους τους
υπόλοιπους φορείς, τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που
καταργείται ο ΟΚΑΝΑ και εφόσον οι προγραμματικές συμβάσεις τους λήγουν το 2027. Δομές που
έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την
συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει
να συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη
μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.
Οι δημόσιες δομές ανήκουν στους πολίτες και υπάρχει αξιοκρατία.
Τα Κέντρα Πρόληψης υπάρχουν αρκετά χρόνια στηρίζοντας οικογένειες και σχολεία. Είμαι εκπαιδευτικός και έχουμε συνεργαστεί με αρκετά κέντρα πρόληψης, τα οποία παρείχαν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους γονείς βιωματικά προγράμματα για τη βία, για την ψυχική ενδυνάμωση,για τους εθισμους κ.α. Τα Κέντρα Πρόληψης θα πρέπει να αυξηθούν σε κάθε περιοχή της Ελλάδας για να συνεχίσουν το έργο τους.
*ΤΟ ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΕΙΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙΝ* (Ιπποκράτης)
Κάτω τα χέρια σας από το Κεθεα και τις δημόσιες δομές απεξαρτησης. Ως θεραπευομενη το κεθεα μου έδωσε πίσω τη ζωή μου. Η ανιδιοτελής και ακούραστη προσπάθεια και αγαπη των ανθρώπων που δουλεύουν στις δομές αυτές μου δίνει ελπίδα και δύναμη να μένω καθαρη. Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω αν έπρεπε να πληρώσω. Ο άνθρωπος πρέπει να είναι πάντα πάνω από το κέρδος. Η κοινωνία μας βράζει από τον εθισμό, χιλιάδες κόσμος υποφέρει και εσείς θέλετε να τους στερήσετε την ελπίδα το μοναδικό φως που μπορεί να βλέπουν. ΚΆΤΩ ΤΑ ΧΈΡΙΑ ΣΑΣ. ΕΊΜΑΙ ΚΕΘΕΑ.
Συνάδελφοι κοινωνιολόγοι με αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν πολλές ανισότητες, μεταξύ αυτών και το γεγονός ότι δεν θα μπορούμε να αντιμετωπιστούμε ίσοι προς ίσους για τις κρίσεις των Διευθυντών.
Ενα επιστημονικό συμβούλιο θα αποφασίζει για τους Διευθυντές της θεραπείας, και μία άλλη διαδικασία για τους υπόλοιπους.
\
Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ στο μεγαλείο της.
γιατί να μην κρινόμαστε για Διευθυντές με ίσους όρους;
Δεν συμφέρει να είμαστε ίσοι με τους άλλους διευθυντές;;;
Κ. Βαρτζόπουλε σκεφτείτε το πάλι.
Δεν είναι κάτι που σας χαρακτηρίζει.
Εμείς στη Θεσσαλονίκη αλλιώς σας ξέραμε.
Παυλίνα από Αργώ Θεσσαλονίκης
‘Ολο το νομοσχέδιο είναι πρόχειρο και γεμάτο γενικότητες. Πίσω από κάθε αρθρο του κρύβονται χιλιάδες άνθρωποι. Θεραπεθόμενοι, θεραπευτές και οι οικογενειές τους. Κανένας σεβασμός . Κανένας σχεδιασμός. Καμία σοβαρότητα. Δεν κλήθηκε κανείς από τους παραπάνω να συμμετέχουν στις διεργασίες. Το υποτιθέμενο ενδιαφέρον για την περίφημη μεταρυθμισή σας καλοκαιριάτικα οδηγεί σε απόγνωση εργαζομενους και θεραπευόμενους. Τρανό παραδειγμα οι εργαζόμενοι με ΕΣΠΑ και ΟΑΕΔ που κρατάνε ολόκληρες μοναδες και που τεχνιέντος λέτε οτι μόλις λήξουν οι συμβάσεις τους θα φύγουν χωρίς ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ πρόβλεψη για το τι θα απογίνουν οι μονάδες και τα εκατοντάδες μέλη που εξυπηρετούν. Φυσικα και στην απλότητα του σχεδίου σας επικρατεί το χάος και δεν υπάρχει η παραμικρη ενδειξη ντροπής.
ΑΠΟΣΥΡΤΕ ΤΟ.
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΨΥΧΙΚΑ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΦΕΡΝΕΤΕ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ????
Όταν αποφασίσαμε να ζητήσουμε βοήθεια ήμασταν «λειτουργικοί χρήστες» αλλά στόχος μας ήταν η απεξάρτηση.
Στο ΚΕΘΕΑ βρήκαμε πόρτες ανοιχτές και χωρίς καμία λίστα αναμονής.
Βρήκαμε προσωπικό έτοιμο να μας ακούσει και να πιστέψει σε μας.
Διαβάζοντας το νομοσχέδιο μας δημιουργήθηκαν συναισθήματα ανασφάλειας, ασάφειας, σύγχυσης και πολλά περιθώρια.
Είναι στοιχεία που δεν αντιπροσωπεύουν την φιλοσοφία του ΚΕΘΕΑ και της καθαρής ζωής μας.
Έννοιες όπως «κέντρα σωματικής απεξάρτησης» μας προβληματίζουν και αφήνουν χώρο στην δημιουργία «λειτουργικών χρηστών» με την παροχή υποκατάστατων.
Εκμηδενίζεται μια πετυχημένη μέθοδος απεξάρτησης 40 ετών και παγκοσμίως αναγνωρισμένη.
Το ίδιο ισχύει και για την οικογένεια. Η οικογένεια είναι ένας βασικός παράγοντας για την ολοκλήρωση μιας επιτυχημένης θεραπείας. Μέσω του ΚΕΘΕΑ ήρθαμε πάλι κοντά με τις οικογένειές μας. Υποβαθμίζοντας την σημασία του ρόλου της οικογένειας βάζετε σε κίνδυνο την θεραπείας μας. Μην μας απομακρύνετε από τους δικούς μας ανθρώπους!
Κλείνοντας, δεν μπορούμε παρά να ανησυχούμε ότι πίσω από ένα τέτοιο θολό νομοσχέδιο κρύβονται κερδοσκοπικά συμφέροντα (ιδιωτών, φαρμακευτικών εταιριών αλλά ακόμα και ΜΚΟ!)
Αν ήσασταν στην ομάδα γονέων ,να βλέπατε πόσο βοήθησε τους νέους εμάς γονείς που φοβόμαστε για τον κόσμο που εσείς φτιάξατε γεμάτο κινδύνους ,μέσα στην ανασφάλεια . Η γνώση και οι συμβουλές που μας δόθηκαν και που πολλοί δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν ιδιωτικά .Θελετε να το καταργήσετε ; Γιατί , το θεωρείται περιττό; η σας βολεύει να μην έχουμε γνώση και να μεγαλώσουμε σωστούς ανθρώπους .
Πλήρης απαξίωση για τους Διευθυντές.
Οι μισοί διευθυντές θα παίρνουν τη θέση με εναν τρόπο και οι άλλοι μισοί με άλλον;
Πραγματικά πόση ανισότητα;
Μένω στην Καλαμαριά και κάποια στιγμή στην πορεία των χρόνων πληροφορήθηκα για την ύπαρξη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ανατολικής Θεσσαλονίκης <>.
Το Κέντρο Πρόληψης διοργάνωσε τον Οκτώβριο 2020 διαδυκτιακά Ομάδα Γονέων με θέμα <>.Έλαβα μέρος και εμένα προσωπικά με ωφέλησε αρκετά.Συντονιστής ήταν ο κ. Μεδίσκος Ανδρέας.
Εκτός αυτού, προβλήθηκαν κάποιες κινηματογραφικές ταινίες οι οποίες πρατεύονταν διάφορα θέματα ψυχολογίας.Κάποιες ταινίες που με ενδιέφεραν μπόρεσα να τις παρακολούθησω.Μετά την προβολή της ταινίας ακολουθούσε συζήτηση και με την βοήθεια του συντονιστή γινόταν η σύνθεση και η κατάληξη σε κάποια συμπεράσματα.
Γενικά θα ήθελα να επισημάνω ότι τέτοια κέντρα είναι απαραίτητα να υπάρχουν στην περιοχή μας.
Γιατί οι Δντές θα κρίνονται με το διαφορτική διαδικασία;
Άλλοι απο το Επιστημονικό Συμβούλιο και άλλοι από αλλού;;;
Αξιοσύνη; Ισονομία; Ισότητα; Αξιοκρατία;
Ξεχασμένες έννοιες με αυτό το νομοσχέδιο.
Μόνο οι δικοί σας δλδ θα έχουν μέλλον;
Δουλεύω τόσα χρόνια στο ΨΝΘ και ήλπιζα ότι θα έχω τη δυνατότητα να διεκδικήσω, αλλά μάταια.
Απαράδεκτο
Το νομοσχέδιο είναι η επιτομή της απαξίωσης της ψυχικής υγείας και της απεξάρτησης στην Ελλάδα μας. Ότι καλό έχει συντελεστεί έως τώρα στο πεδίο το διαλύει. Παρακαλώ να κτίσετε πάνω σε όσα με τόσο κόπο δημιούργησαν οι εργαζόμενοι, οι ωφελούμενοι και οι εθελοντές και όχι να τα γκρεμίσετε από τα θεμέλιά του.
Αποσύρετε τώρα αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο και ξεκινήστε μια ουσιαστική διαβούλευση με όλους τους σχετικούς φορείς.
Τα Κέντρα Πρόληψης βρίσκονται τόσα χρόνια κοντά στην κοινωνία , στα σχολεία και τις οικογένειες. Εγώ σαν εκπαιδευτικός είδα από πρώτο χέρι την βοήθεια που παρείχαν τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους γονείς (με βιωματικά προγράμματα για την διαφορετικότητα, για τις αξίες της ζωής, για τη βία, για την ψυχική ενδυνάμωση και τόσα άλλα). Στις μέρες μας που κυριαρχεί γύρω μας τόση βία και ιδιαίτερα βία ανηλίκων κι ενδοοικογενειακή βία, είναι στ’ αλήθεια φρόνιμο να κλείσουν τα Κέντρα Πρόληψης; Αν πραγματικά πιστεύουμε στην πρόληψη, θα έπρεπε να γίνουν περισσότερα, ένα σε κάθε γειτονιά.
Είναι ντροπή να εφαρμόζονται τέτοια συστήματα που απαξιώνουν την ανθρώπινη ζωή!
Για όλα τα κοινωνικά φαινόμενα (χρήση ουσιών, εξαρτητικές συμπεριφορές, εκφοβισμός, ενδοοικογενειακή βία κ.ά.) όλες οι έρευνες, η επιστημονική εμπειρία, ακόμη και η φετινή καμπάνια των Ηνωμένων Εθνών για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών τονίζουν επανειλημμένα: Επενδύστε στην Πρόληψη! Η Πρόληψη εξαφανίζεται με το τρέχον νομοσχέδιο, ενώ όλοι οι φορείς απεξάρτησης πολτοποιούνται σε έναν ενιαίο χυλό, αγνοώντας την ανάγκη του θεραπευτικού πλουραλισμού. Αυτό το νομοσχέδιο δεν μπορεί να σταθεί επιστημονικά, κοινωνικά, ηθικά, υγειονομικά. Χρειάζεται η άμεση απόσυρσή του και οι μεταρρυθμίσεις ύστερα από διάλογο με ανθρώπους που εργάζονται στο πεδίο για τη βελτίωση των όποιων παθογενειών υπάρχουν στους φορείς ψυχικής υγείας, πρόληψης και απεξάρτησης!
ΠΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ
Συνάδερφοι,
για άλλη μια φορά αποδείξατε γιατί πάρα πολλοί από εμάς ουδέποτε εγγραφήκαμε σε αυτή την παρωδία συλλόγου. Με ποιό δικαίωμα παίρνετε θέση υπερ μιας πρότασης κάποιων φορέων έναντι κάποιας άλλης που ούτε να το γράψετε σωστά δεν είστε σε θέση.Χωρίς να γνωρίζετε πρόσωπα και πράγματα απλά και μόνο επειδή κάποιοι σας έκαναν παράπονα για κάτι.Σε ποιό σημείο του νομοσχεδίου είδατε οτι δεν δίνεται έμφαση στην Πρόληψη ωστε μάλιστα να κάνετε ειδική αναφορά σε αυτούς τους συναδέρφους; Που είδατε το μονοδιάστατο ιατροκεντρικό μοντέλο σε ένα φορέα που απασχολεί τόσες άλλες ειδικότητες που ελάχιστα έχουν να κάνουν με την ιατρική πράξη. Ωπισθοδρόμηση δεν είναι το νομοσχέδιο αλλά το γεγονός οτι το 2024 οι ψυχολόγοι δεν έχουμε κατορθώσει σε δημόσιο λόγο να σεβόμαστε την επιστήμη μας.Αυτό που γράψατε είναι επιπέδου μαμάς που θέλει να δικαιολογήσει τις απουσίες του παιδιού στο σχολείου και ούτε καν. Δείτε λίγο την τοποθέτηση των ψυχιάτρων για να δείτε πώς γράφονται οι σοβαρές ανακοινώσεις.
Απάντηση σε κυρία Γεωργία Καλογιάννη..
Μένουμε άναυδοι με την δημοσίευσή σας κατά του Κέντρου Πρόληψης διότι η παρουσία και η δράση του Κέντρου κάθε άλλο παρά ανύπαρκτη είναι. Είναι άξιο απορίας το πώς δεν έφτασαν σε εσάς (εφόσον αναφέρετε ότι είστε μητέρα 3 παιδιών) οι ενημερώσεις μέσω των σχολείων στα προσωπικά e-mail όλων των γονέων για την συμμετοχή τους στις παρουσιάσεις – συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Κέντρο Πρόληψης στα δημοτικά σχολεία της πόλης μας…Και αν ενημερωθήκατε που ήσασταν; Δεν λάβατε έντυπο συναίνεσης από το σχολείο σας για την μεγάλη θεατρική παράσταση που διοργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης και την παρακολούθησαν όλα τα παιδιά του νομού Ευρυτανίας;;
Επίσης, δεν διαβάζετε τις τοπικές εφημερίδες της πόλης μας, δεν ακούτε ραδιόφωνο;;;Γιατί και δελτία τύπου με τις δράσεις του Κέντρου Πρόληψης δημοσιεύονται στις εφημερίδες κάθε εβδομάδα και συνεντεύξεις δίνονται με θέματα που απασχολούν την τοπική κοινότητα.
Εκτός όλων των παραπάνω, είναι προσωπική ευθύνη του κάθε πολίτη να γνωρίζει τις δομές που υπάρχουν στον τόπο του.
Ωστόσο σας πληροφορούμε ότι υπήρξαν κάποια χρόνια που το Κέντρο Πρόληψης ήταν υποστελεχωμένο με μεγαλύτερο πλήγμα όλων τον θάνατο της επιστημονικά υπεύθυνης, της μόνης επιστημονικά εργαζόμενης. Το τρέχων έτος το Κέντρο Πρόληψης στελεχώθηκε απο 2 επιστημονικά στελέχη τα οποία πέρα απο τις δράσεις που πραγματοποιούν είναι στη διάθεση του κάθε πολίτη του νομού μας..
Τέλος, να σας ενημερώσουμε εφόσον δεν γνωρίζετε…ότι το Κέντρο Πρόληψης βρίσκεται στην οδό Αγγέλων 1 όπου και σας περιμένουμε να συζητήσουμε για το έργο του Κέντρου και να ακούσουμε κι από κοντά τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε διακαώς να κλείσει το Κέντρο Πρόληψης..
Ο Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων – ΣΕΨ στηρίζει την πρόταση των φορέων Πρόληψης, Θεραπείας και Κοινωνικής Επανένταξης για απόσυρση του νομοσχεδίου και έναρξη διαλόγου του Υπουργείου με τους Φορείς από μηδενική βάση.
Ο ΣΕΨ είναι αντίθετος με το νέο Νομοσχέδιο για την Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση που αφορά στις Υπηρεσίες Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πρόοδο για την χώρα μας η ενοποίηση – κατάργηση των υπηρεσιών πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων, αντίθετα είναι οπισθοδρόμηση, τις συνέπειες της οποίας πολύ σύντομα θα βιώσει η Ελληνική οικογένεια και η κοινωνία. Ο χρήστης, η οικογένειά του και η κοινωνία στην οποία ζει χρειάζονται πολύπλευρη στήριξη και εξειδικευμένη παροχή ιατρικών, ψυχολογικών και κοινωνικών υπηρεσιών. Η επιλογή ενός μονοδιάστατου ιατροκεντρικού μοντέλου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες ανάγκες που απορρέουν από την χρήση ουσιών, δεν αποτελεί λύση ούτε για τον χρήστη, ούτε για την οικογένειά του, ούτε για την κοινωνία. Παράλληλα, το υπουργείο οφείλει να δώσει έμφαση στον Τομέα της Πρόληψης, να ενισχύσει τις Ψυχολογικές Υπηρεσίες των Προγραμμάτων Πρόληψης, να μην γίνει καμία απολύτως περιστολή αυτών των υπηρεσιών, διότι η εύρυθμη λειτουργία τους έχει άμεση σχέση με το μέλλον των επόμενων γενεών και την ποιότητα ζωής των ατόμων νεαρής ηλικίας.