1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
Φαίνεται αδιανόητο στο εξωτερικό (στη γειτονική μας ιταλία) προιοντα καπνου με λιγότερο βλαβερές συνέπειες να κυκλοφορούν κανονικά, ενώ εδω να χρειάζεται ειδική ΚΥΑ! Κλείνουμε την πόρτα στην τεχνολογία, υποχρεώνοντας τους Έλληνες να καπνίζουν τα παραδοσιακά τσιγάρα ή ηλεκτρονικά (τα οποία δεν υπόκεινται καν στις ίδιες διατάξεις με τα νέα προιόντα, ούτε από άποψη φορολογίας, ούτε από άποψη εισαγωγής και κυκλοφορίας στη χώρα)
Νιώθω τεράστια οργή και απογοήτευση, γιατί πλέον είμαι πεπεισμένη ότι μας έχετε στη μπούκα εμάς τους περιπτεράδες και τους άλλους λιανεμπόρους. Άλλη μια κατηγορία προϊόντων που θα έδινε ανάσα στον κλάδο μας μπαίνει στο στόχαστρο, όπως ακριβώς μπήκαν και τα τσιγάρα, παρόλο που τα νέα προϊόντα καπνού είναι ασφαλή σύμφωνα με τους γιατρούς. Η έγκριση από ειδική επιτροπή θέτει ανυπέρβλητα προσκόμματα στην κυκλοφορία τους. Με αυτόν τον τρόπο, εκτός του ότι ορθώνονται εμπόδια σε όσους θέλουν να κόψουν το κάπνισμα, οι λιανέμποροι και περιπτερούχοι χάνουμε την ευκαιρία να εμπορευτούμε ένα προϊόν που αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά καπνικών προϊόντων και θα ήταν για εμάς βασική πηγή εισοδήματος.
Συγγνώμη χρειάζεται κοινή υπουργική απόφαση για να κυκλοφορήσει νέο προϊον καπνού; πείτε μας σε ποια άλλη χώρα συμβαίνει αυτό;
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΠΩΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΝΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΕΕΩΝ ΚΑΠΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ.ΚΑΠΝΙΣΤΗΣ
Για πιο λόγο είναι τόσο δύσκολο, να φέρει κανείς κάτι τόσο καινοτόμο στη Ελλάδα.. Δεν έχουμε μέλλον
ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΡΚΕΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.
Δεν μπορώ να κατανοήσω πως θα χρειάζεται τέτοιου είδους διαδικασία για να κυκλοφορήσουν κάποια προιόντα λιγότερο βλαβερά σε σχέση με τα κανονικά τσιγάρα, ενώ τα κανονικά τσιγάρα κυκλοφορούν χωρίς καμία τέτοιου είδους έγκριση/διαδικασία. Κλασική δημιουργία εξτρα γραφειοκρατίας χωρίς λόγο, στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμενα στις Ευρωπαικές χώρες δεν υπάρχουν αυτά!!!
Η λιανικη καταστρεφεται χωρις τετοια αναπτυξη
Πρεπει να απλοποιηθει η διαδικασια αυτη.Η πολλη γραφειοκρατεια »σκοτωνει» τη λιανικη αγορα.
Κανένα καταναλωτικό προϊόν δεν χρειάζεται έκδοση ΚΥΑ. Γιατί τα νέα προιόντα καπνού να χρειάζονται;
Πρεπει να βγει στη κυκλοφορια!!!!!
Πρεπει να βγει στη κυκλοφορια!!!
δεν συμφονω πρεπει να κυκλοφορισει
Καλό θα είναι να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω γιατί η πολύ γραφειοκρατία έφτασε την αγορά στην Ελλάδα σε αυτήν την κατάσταση.Η πολύ γραφειοκρατία σκοτώνει την αγορά.
Για τα καπνοχώρια της Δράμας η απόφαση της κυβέρνησης να εμποδίσει τα νέα προϊόντα καπνού είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι. Τα προιόντα που δηλαδή μας αφήνουν να δώσουμε κάπου τον καπνό μας όταν τα λαθραία τσιγάρα από Βουλγαρία, Τουρκία και Κίνα κάνουν θράυση. Ήμασταν πάνω από 50.000 καπνοκαλλιεργητές στην Ελλάδα και έχουμε μείνει σχεδόν οι μισοί. Το νομοσχέδιο θα μας εξοντώσει. Ζητούμε από το Υπουργείο Υγείας να αναλογιστεί προσεκτικά τις συνέπειες αυτής της διάταξης και να μην δώσει τη χαριστική βολή στον δοκιμαζόμενο κλάδο μας.
Η πιο αλλοπρόσαλλη διάταξη που έχει γίνει μέχρι τώρα, τα νέου τύπου προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν μόνο έπειτα από έγκριση; τα ηλεκτρονικά τσιγάρα γιατί δεν υπάγονται στο ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και δεν περνάνε από τους ίδιους έλεγχους.
ΟΤΑΝ ΤΟ 2008 ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΑΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΓΟΡΑ ΟΠΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΚΑΝΕ ΟΤΙ ΗΘΕΛΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ.ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ.ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ
Δεν συμφωνω με την αποφαση τησ κυβερνησησ
Κανένα καταναλωτικό προιόν δε χρειάζεται την έκδοση ΚΥΑ για να κυκλοφορήσει στην αγορά.Γιατί τα νέα προιόντα καπνού να χρειάζονται?
Το άρθρο αυτό σκοτώνει τα πρίπτερα και την αγορά.Μας στερεί τη δυνατότητα να εμπορευόμαστε τα είδη καπνού. Η διαδικασία της αδειοδότησης των νέων προιόντων καπνού, δεν έχει καμία λογική δεδομένου ότι τα τσιγάρα θα συνεχίσουν να κινούνται ελεύθερα στην αγορά.
Den simfwnw me tin apofash tis kivernisis
Δεν ήξερα ότι χρειάζεται απόφαση του υπουργείου για να κυκλοφορήσει ένα προϊόν καπνού στην αγορά. Σε καμία άλλη χώρα δε συμβαίνει αυτό παρά μόνο στην Ελλάδα.
Μόνο στη Ελλαδα συμβαίνουν αυτά!! Γίνεται διάκριση ηλεκτρονικού τσιγάρου με «νέα προϊόντα καπνού». Επίσης, τόση γραφειοκρατία τι εξυπηρετεί;;
ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ.ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ Κ ΤΩΡΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΝ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΙΚΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ
ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ???ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ
Ελευθερη βουληση θελουμε τουλαχιστον σε οτι αφορα τη ζωη μας !!!! Αν αποφασιζουμε μονοι μας πως θα καταστεφουμε τον εαυτο μας!!! Επιλογη μας λοιπον τι θα καπνιζουμε!!!
Δε καταλαβαινω το λογο να μην υπαρξει μια καινοτομα ιδεα στην Ελλαδα…
Θεωρω οτι αυτο το μετρο θα ειναι αλλη μια πληγη στον κλαδο της μικρης λιανικης μιας και ειμαι κατοχος περιπτερου και βιωνω απο πρωτο χερι την κριση στον τομεα της καπνεμποριας.
Πηξαμε στη γραφειοκρατία..
ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΠΝΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗ Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ
Δεν συμφωνω με την κινηση αυτη της κυβερνυσης!
Γραφεικρατία πάλι στην Ελλάδα και προώθηση των μαγαζιών ηλεκτρονικού τσιγάρου…Που είναι η ανάπτυξη λιανικής σε όλο αυτό;
ΤΟ ΑΡΘΡΘΟ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ
Ως ενήλικοι έχουμε το δικαίωμα επιλογής στο κάπνισμα. Αν υπάρχει ένα λιγότερο επιβλαβές τσιγάρο, θα θέλαμε να το δοκιμάσουμε!
Ελπίζω το άρθρο να αλλλάξει στο τέλος και να μη βάζει και άλλα εμπόδια στον ιδιωτικό τομέα
Στην ιταλια αυτα τα ειδη καπνου κυκλοφορουν κανονικα και εχουν μεγαλο κερδος, γιατι εδω να υπαρχει αυτη η γραφειοκρατια!
Στη δημοκρατία εχουμε ολοι το δικαιωμα της επιλογης!γιατι οχι και στη χώρα μας;ξερουμε ολοι οτι το καπνισμα ειναι βλαβερο γιατι να μην εχω το δικαιωμα να μπορω να επιλέξω κατι λιγότερο βλαβερο αφού υπαρχει στο εξωτερικο!ποιοι το αποφασιζουν αυτο;
Το 2008 απαγορεύτηκαν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια παράνομη αγορά, όπου ο καθένα έκανε ό,τι ήθελε και το κράτος παρέμενε αμέτοχο. Τώρα πάει να γινει σχεδόν το ίδιο με τα νέα προϊόντα καπνού με αυτήν την διάταξη που τα περνάει μέσα από καθεστώς αδειοδότησης. Θεωρείτε ότι θα επελθει καποιο θετικο αποτελεσμα από όλο αυτό?
Διαφωνω καθετα με τη τροπολογια !!!
Σε μια Ελλάδα που προσβλέπει στην ανάπτυξη και στην αύξηση των κρατικών εσόδων τέτοιες διατάξεις όχι μόνο δε βοηθούν, αλλά χτυπούν έμμεσα και το νόμιμο εμπόριο καπνικών προϊόντων. Θα πρέπει να αξιολογούνται πιο σοβαρά τα δεδομένα και οι επιπτώσεις που μπορεί να έχουν σε ένα ολόκληρο κλάδο οι διατάξεις. Ειδικά όταν ο κλάδος αυτός συμβάλλει με τεράστια ποσά στα κρατικά έσοδα. Θεωρώ επίσης πως, αν όχι σε όλες, στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης αποφασίζουν με γνώμονα την ανάπτυξη του εμπορίου και όχι με την πάταξή του.
Αλήθεια όλα τα μέχρι τώρα προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου πληρούν τις παραπάνω πιστοποιήσεις?
Με την διάταξη αυτή επιβραβεύονται μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων, που από το 2008 λειτουργούν ΠΑΡΑΝΟΜΑ, αφού για αυτούς δεν θα ισχύει καμία αδειοδότηση! Εμείς οι λιανέμποροι που δεν πουλάμε ηλεκτρονικά τσιγάρα θα χάσουμε την ευκαιρία να εμπορευόμαστε τα νέα προϊόντα καπνού που θα κυκλοφορούν ελεύθερα σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Άλλη μία γροθιά στο λιανεμπόριο από την κυβέρνηση μετά την νέα αύξηση στους φόρους
Μάλιστα..στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες η πώληση τέτοιου είδους προϊόντων γίνεται χωρίς κάποια άδεια. Στην Ελλάδα γιατί πρέπει να υπάρχει τόση γραφειοκρατία;
Θα ήθελα να ισχύσει ο ίδιο νομοθετικό πλαίσιο όπως με τα κανονικά τσιγάρα, για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Θα καταστραφεί το εμπόριο τσιγάρων και δεν υπάρχει έλεγχος για το πόσο κακό κάνουν στην υγεία. Πρέπει άμεσα να ισχύσει το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο για τα νέα προϊόντα καπνού και τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.
Η Νομοθεσία αυτη δεν επιτρεπει την ελευθερη διακινηση νεων προιοντων καπνού. Θα πρεπε η κυβέρνηση να φροντίζει για τη λιανικη κ οχι να την καταδικάζει.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο θα έπρεπε να περνάει από κάθε έλεγχο όπως τα κανονικά τσιγάρα, οι λόγοι είναι αρκετοί, μερικοί από αυτούς είναι η κατακόρυφη καταστροφή του λιανικού εμπορίου των κανονικών τσιγάρων και το σοβαρότερο, από πλευράς υγείας, δεν ελέγχονται ενώ θα έπρεπε. Θα πρέπει να ισχύει το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο όπως σε όλα τα καπνικά.
ME AYTA TA METRA PLITETE H LIANIKH!
Συμφωνα με το νεο αυτό άρθρο γίνεται κατανοητό οτι θα πρέπει να αντιμετωπισουμε για μια ακομη φορα την ατελειωτη γραφειοκρατια για να ισοπεδωσουμε την αγορα. Η γραφειοκρατια σε ολο της το μεγαλείο για να μην εχουμε την δυνατοτητα να εμπορευομαστε νεα καπνικα προϊόντα ενω στις υπόλοιπες χωρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα γίνεται τι ;;;;; παντα Πρωτοπόροι.. …
Εχω περιπτερο και θα ηθελα να μπορω να πωλω και τα νεα καπνικα προιοντα ωστε να βελτιώσω τα οικονομικα μου.Απο την στιγμη που το ηλκτρ.τσιγαρο πωλείται παντου και χωρις αδεια γιατι να μην εχουμε και εμείς την δυνατότητα να εμπορευομαστε νεα προϊόντα που έχουν δοκιμαστεί σε αλλες χωρες.
Oki
ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΩ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΘΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΡΟΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΟΣΔΕΧΤΟ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ!Η ΑΓΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΑΧΥΤΑΤΑ ΚΑΙ ΕΔΩ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΔΥΣΚΟΛΗ.Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ
ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ!ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑΤΙ;
Καλό θα ήταν κάποια στιγμή σ’ αυτή τη χώρα να απλουστεύσουμε κάποιες διαδικασίες και να μην κλείνουμε τον δρόμο στην επιχειρηματικότητα και στην εφαργμογή καινομομιών. Επίσης θα ήταν χρησιμότερο να κυνηγήσουμε χιλιάδες άλλα προιόντα που κυκλοφορούν παράνομα και ειναι αποδεδειγμένα επιβλαβή και ζημιογόνα τόσο για την υγεια όσο και για την οικονομία.