1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
Υπέρ να κυκλοφορήσει !!
Τα ηλεκτρονικα τσιγάρα κυκλοφόρουν από το 2008 παράνομα…. Επίσης το παράνομο εμπόριο καπνού….αυξάνεται καθημερινά…η φορολογία αυξάνεται…. Γιατί κάνετε την διαδικασία με αυτό το άρθρο τόσο πολύπλοκη….θέλουμε κι εμείς να έχουμε πρόσβαση στα νέα προϊόντα καπνού
Το άρθρο αυτο σκοτώνει τα περίπτερα και τα ψιλικά.δεν θα μπορούμε να έχουμε νεα προϊόντα καπνού λογω γραφειοκρατίας
Καλησπέρα σας και Χρόνια Πολλά! Θα ήθελα να εκφράσω μια απορία σχετικά με την κοινοποίηση νέων προϊόντων καπνού: η επιτροπή εξέτασης καθώς και η κοινή υπουργική απόφαση για την έγκριση κυκλοφορίας ενός νέου καινοτόμου καπνικού προϊόντος εφαρμόζεται τώρα ή ισχύει για παράδειγμα και για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα; Μήπως θα έπρεπε να επανεξεταστούν και όσα προϊόντα δεν ελέγχθηκαν εξονυχιστικά νωρίτερα; Σας ευχαριστώ.
Κύριοι του υπουργείου Υγείας, έχω κατάστημα ψιλικών. Όσο ανεβαίνει ο φόρος και η τιμή στα τσιγάρα, τόσο αραιώνει η πελατεία μου και μειώνεται το εισόδημά μου. Και τώρα παρατηρώ ότι θα χρειάζονται ένα σωρό χαρτιά και επιτροπές για να μπουν στην αγορά τα νέα προϊόντα καπνού που περιμένουμε να δώσουν μια ανάσα στο λιανεμπόριο. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό τσιγάρο κυκλοφορεί ανετότατα, μόνο όμως στα ειδικά μαγαζιά, αφού σε εμάς δεν επιτρέπεται να το πουλάμε. Οι περιπτερούχοι και ιδιοκτήτες ψιλικών προσβλέπουμε σε αυτά τα νέα προϊόντα καπνού. Είναι απαραίτητο να αρθούν τα εμπόδια στην κυκλοφορία τους γιατί διαφορετικά το ηλεκτρονικό τσιγάρο που ήδη έχει πλημμυρίσει την αγορά θα μας αφανίσει.
Μειώστε τη γραφειοκρατεία και απλοποιεί στα τις διαδικασίες
Έκδοση ΚΥΑ δεν χρειάζεται κανένα καταναλωτικό προϊών για να κυκλοφορήσει! τα νεα προϊόντα καπνού γιατί χρειάζονται??
ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΠΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ;
Για ποιο άλλο προϊόν στην ελληνική αγορά χρειάζεται υπουργική απόφαση? Τα νέα προϊόντα καπνού μπορεί να κατακλύσουν την παγκόσμια αγορά. Είναι δυνατόν να μην κυκλοφορούν ελεύθερα στην Ελλαδα? Δεν γίνεται αυτό!
Πρέπει επιτέλους να απλοποιηθεί λίγο όλο αυτό με την γραφείοκρατια.
Είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη της αγοράς. Μια αγορά με ανταγωνισμό που θα εκφραστεί με οφέλη για τον καταναλωτή.
Μετά και από τις νέες αυξήσεις των φόρων, τους οποίους φέρνει η περιβόητη αξιολόγηση και την αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει με γιγαντιαίους ρυθμούς, τώρα επιχειρείτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και όποια νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Με τον τρόπο αυτό εξαφανίζετε κάθε εμπορική δραστηριότητα σχετική με την αγορά των καπνικών προϊόντων στο χώρο της Μικρής Λιανικής.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κυκλοφορούν τέτοια προϊόντα,εδώ μήπως έχουμε λίγο παραπάνω γραφειοκρατία
ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ .ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Απο τη στιγμη που κυκλοφορει στην ευρωπη γιατι οχι και στην Ελλαδα.εμεις δεν ανηκουμε στην ευρωπη???
H AΓOPA XPEIAZETAI ΣTHPIΞH KAI AYTH ΔEN ΘA BPEΘEI ΠOTE AN YΠAPXOYN ΔIAΔIKAΣIEΣ ΣAN KAI AYTH ME TETOIA ΓPAΦEIOKPATIA! EINAI AΔIKO ΓIA EMAΣ NA MHN MΠOPOYME NA «EKMETAΛΛEYTOYME» ENA TETOIO ΠPOION KAI AΔIKO EΠIΣHΣ NA MHN MΠOPEI AYTOΣ ΠOY ΘEΛEI, NA TO BPEI ΣTHN EΛΛAΔA
TO MHNYMA ΠOY ΘA ΣYMΠΛHPΩΣEIΣ EINAI TO EΞHΣ: H AΓOPA XPEIAZETAI ΣTHPIΞH KAI AYTH ΔEN ΘA BPEΘEI ΠOTE AN YΠAPXOYN ΔIAΔIKAΣIEΣ ΣAN KAI AYTH ME TETOIA ΓPAΦEIOKPATIA! EINAI AΔIKO ΓIA EMAΣ NA MHN MΠOPOYME NA «EKMETAΛΛEYTOYME» ENA TETOIO ΠPOION KAI AΔIKO EΠIΣHΣ NA MHN MΠOPEI AYTOΣ ΠOY ΘEΛEI, NA TO BPEI ΣTHN EΛΛAΔA
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα σκοτώνει το λιανεμπόριο.Τα ηλ.τσιγάρα μπορούν να πωλούνται ελεύθερα,κι εμείς για να πουλήσουμε κάποιο προϊόν καπνού,περιμένουμε υπουργικές αποφάσεις.
Ως σημειο λιανικης πωλησης καπνικων προιοντων θεωρω αδικο στο να μην εχουμε προσβαση στην πωληση νεων καπνικων προιοντων. Κατα κυριο λογο τα σημεια μας ατηριζονται σ’ αυτα τα ειδη. Αποτελουν ενα εσοδο για τις επιχειρης μας και κατα επεκταση κερδη που στις μερες μας ειναι λιγοστα. Αλοστε ας αποφασισουν οι ενηλικες καπνιστες, απλα το υπουργειο να κανει τη δουλεια που του αντιστοιχει. Να κανει τους απαραιτητους ελεγχους…
Κύριε Υπουργέ, ως καπνοκαλλιεργητής σας ζητώ να μην καταδικάσετε τον κλάδο των πολύπαθων ελληνικών καπνοκαλλιεργειών σε βαθύτερο μαρασμό. Μετά τη φοροκαταιγίδα στα τσιγάρα, η οποία έχει προκαλέσει έξαρση του λαθρεμπορίου τσιγάρων, οι καπνοκαλλιεργητές της Μακεδονίας και της Θράκης δεν μπορούμε να σηκώσουμε άλλα χτυπήματα. Τα νέα προϊόντα καπνού αντιπροσωπεύουν για τους Έλληνες καπνοκαλλιεργητές τη νέα γενιά προϊόντων στα οποία τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά καπνά μπορούν να διοχετευτούν. Ωστόσο, το σχέδιο νόμου σας στρέφει τον κόσμο στο ηλεκτρονικό τσιγάρο το οποίο δεν χρησιμοποιεί ελληνικά καπνά. Το σχέδιο νόμου σας κάνει ακόμη πιο δύσκολη τη ζωή σε ανθρώπους που ήδη παλεύουν να επιβιώσουν στις πιο φτωχές περιοχές όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά της Ευρώπης.
Η ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΔΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ
Μέσα από την πολύ γραφειοκρατεία πεθαίνει η αγορά. Καλό θα ήταν να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφει το άρθρο. Απαιτείται προσοχή στους ανθρώπους που έχουν καταστήματα και οι οποίες καθυστερήσεις μπορεί να στοιχίσουν θέσεις εργασίας σε πολύ δύσκολες εποχές.
Άδικο και αδικαιολόγητο να μην έχουμε πρόσβαση στα νέα προϊόντα καπνού και να πρέπει να περάσει από υπουργική απόφαση κάτι τέτοιο. Δηλαδή τα κανονικά τσιγάρα πως πωλούνται ελεύθερα?
Η πολλή γραφειοκρατεία σκοτώνει την αγορά
Θεωρώ ότι μια τέτοια κίνηση μας πάει έτη φωτός πίσω σαν χώρα. Γιατί δηλαδή ο συνάδελφος ευρωπαίος πολίτης να απολάμβανει τα νέα προϊόντα καπνού στη χώρα του και εμείς εδώ να σταματάμε κάθε είδους προσπάθεια για καθαρότερη καπνιστική εμπειρία. Αυτή είναι η ανάπτυξη που θελουμε;
H διαδικασία πρέπει να γίνει απλούστερη γιατί η γραφειοκρατία σκοτώνει την αγορά. Επίσης μετά τις νέες αυξήσεις από φόρους που φέρνει η περίφημη αξιολόγηση,και τη μεγάλη αύξηση του λαθρεμπορίου που θα ακολουθήσει, επιχειρείτε με αυτή τη διάταξη να αποκλείσετε τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά. Δηλαδή ένα ακόμη εξοντωτικό χτύπημα στο περίπτερο.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ
Στην Ιταλία αυτά τα προϊόντα πωλούνται κανονικά και χωρίς άδεια. Γιατί στη χώρα μας για οτιδήποτε πρέπει να κάνεις πρέπει να έχεις την άδεια των Υπουργείων; Δεν φαίνεται να ισχύει κάτι αντίστοιχο στην περίπτωση των ηλεκτρονικών τσιγάρων και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η διαφορά, αφού τα προϊόντα είναι σχεδόν ίδια. Μας αδικείτε!
Με τη διάταξη αυτή επιβραβευονταί μόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικού τσιγάρου που από το 2008 λειτουργούν παρανομα αφού για αυτούς δεν ισχύει καμία αδειοδότηση!
Είμαι από αυτούς που θυμούνται καλά το κάζο που έπαθε η καπνοκαλλιέργεια στην Ελλάδα με τις «μεταρρυθμίσεις» του επίτροπου Φίσλερ στα μέσα της δεκαετίας του 2000.Ήταν τόσο επιτυχημένες που χάσαμε καμιά 20.000-25.000 καπνοκαλλιεργητές και η παραγωγή μαράζωσε, το ίδιο και η τοπική οικονομία βέβαια.Μία από τα ίδια μου θυμίζει και τούτο το νομοσχέδιο. Όταν ο υπόλοιπος κόσμος πάει μπροστά με νέες δυνατότητες απορρόφησης των καπνών τους, τα ελληνικά καπνά καταδικάζονται στην ανέχεια.Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία για τους Έλληνες καπνοκαλλιεργητές να πάρουν μια ανάσα, δίνοντας την παραγωγή τους στα νέα προϊόντα καπνού.
Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει διευκόλυνση για τη διάθεση των προϊόντων αυτών, που μπορούν να απορροφήσουν σημαντική ποσότητα ελληνικών καπνών.
Μας σκοτώνει το λαθραιο και το παράνομο τσιγάρο βγαίνουν καινούργια προϊόντα με κερδοφορία και τεχνολογία και για να βγουν στην αγορά θα περάσει μια αιωνιότητα. Γιατί Ελλάδα είμαστε. Ευρώπη στις άλλες χώρες γιατί δεν ισχύει το ίδιο και αντίστοιχα καινοτόμα προϊόντα κυκλοφορούν ευρέως ??
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται μόνο ασκοπη καθυστέρηση στην κυκλοφορία των προϊόντων προσθέτει.
Απαραδεκτο σε καμια χωρα δεν χρειαζεται υπουργικη αποφαση για νεο καπνικο προιον
Απαραδεκτο σε καμαι χωρα δεν χρειαζεται υπουργικη αποφαση για νεο καπνικο προιον
Απαράδεκτο αυτό δεν γίνεται σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης
Η πολλή γραφειοκρατεια σκοτώνει την αγορά μαζί κ τα περίπτερα. Κανένα καταναλωτικό προϊόν δεν χρειάζεται την έκδοση ΚΥΑ για να κυκλοφορήσει στην αγορά.
Δεν μας φτανουν οι νέες αυξήσεις που θα μας φέρει η αξιολόγηση έχουμε και την αύξηση του λαθρεμπορίου …Τώρα επιχειρειτε να αποκλείσετε με αυτή τη διάταξη και τα νέα προϊόντα καπνού από την αγορά.Δηλαδή να δώσετε άλλη μία γροθιά στο περίπτερο.
Το αρθρο καταστρεφει τα ψιλικα.
Έχω περίπτερο και το άρθρο αυτό με αφορά άμεσα. Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα καταστρέφουν τον κλάδο μου γιατί έχουν ξεφυτρώσει παντού καταστήματα που τα εμπορεύονται. Αντιθέτως, τα νέα προϊόντα καπνού που εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό, δηλαδή να βοηθήσουν τους καπνιστές να κόψουν το κάπνισμα, ρίχνονται στο πυρ το εξώτερον και συνεπώς εμείς οι περιπτερούχοι χάνουμε τη δυνατότητα να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις με τα καταστήματα ηλεκτρονικού τσιγάρου, έχοντας μάλιστα υποστεί το βαρύτατο πλήγμα της φορολογικής επιδρομής σε τσιγάρα που μας έχει αποδεκατίσει. Κάντε ότι είναι δυνατόν για να αλλάξει αυτή η διάταξη. Όσοι μπορείτε καταθέστε σχόλια. Όσο προλάβουμε μέχρι την Πέμπτη.
Θα ήθελα να κάνω την εξής ερώτηση. Σε τι αποσκοπεί η ανάγκη εκδόσεις ΚΥΑ γι αυτά τα προϊόντα, όταν για αλλά παραπλησια δεν χρειάζεται.
ΟΠΩΣ πως ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΝΙΚΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΣΤΟ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΒΛΑΒΕΡΟ ΚΑΠΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ.
Αρχικά να επισημάνουμε ότι το παράνομο εμπόριο καπνικών προϊόντων παρουσιάζει εκθετική αύξηση η οποία θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη μετά τις νέες αυξήσεις από τους φόρους που φέρνει η αξιολόγηση. Το 2008 απαγορευτηκαν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα άλλα παρόλο αυτά συνεχίζουν να κινούνται δυναμικά στην αγορά!
Τα νέα προϊόντα καπνού πέρα από το ότι πωλούνται ελεύθερα στο εξωτερικό, είναι νόμιμα και ελεγμένα και είναι κατά πολύ λιγότερο βλαβερά!
Λαμβάνοντας αυτά υπόψη η διαδικασία αδειοδότησης των νέων καπνικών προϊόντων είναι σε μεγάλο βαθμό παράλογη!!
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ! Δεν αποτελεί πράξη που θα επιφερει καποιο θετικο αποτελεσμα τοσο στη μικρη λιανικη όσο και στους καταναλωτες καπνικων προιοντων. Επιπλεον Θεωρω τα προιοντα ηλεκτρονικου τσιγαρου εξισου βλαβερα. Αν θελετε να κανετε αποτελεσματικες πραξεις παρτε παραδειγμα απο Ευρωπαικες χώρες που εχουν προιοντα πραγματικα μειωμενου κινδυνου για να ωθουν τους καταναλωτες σε εναλλακτικες προτασεις λιγοτερο βλαβερες.
Δε χρειαζεται τοση πολυ γραφειοκρατια,σκοτωνει την αγορα!8
Νομίζω δεν πρέπει να απγορευονται τέτοια προϊοντα
Είναι παράλογο να χρειάζεται ΚΥΑ ένα καταναλωτικό προϊόν για να κυκλοφορήσει στην αγορά! Η πολύ γραφειοκρατία καταστρέφει την αγορά.
Έτσι έρχεται η ανάπτυξη? Βάζοντας τρικλοποδιές στην καινοτομία?
ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
κανενα προιον δε χρειαζεται ειδικη αδεια για να κυκλοφορησει στην αγορα.Γιατι τα νεα προιοντα να χρειαζονται?
Είπαμε να απλοποιήσουμε διαδικασίες κι εμείς μεγαλώνουμε την γραφειοκρατία. Δεν θα παμε ποτέ μπροστά;;;; Τέτοια άρθρα μας απομακρύνουν απο την Ευρώπη. Να μην περάσει! Όχι άλλη οπισθοδρόμηση!