1. Κοινωνική έρευνα στο πλαίσιο εφαρμογής της παρούσας διεξάγεται προκειμένου να παρασχεθεί συνδρομή στην αρμόδια Υπηρεσία Πρόνοιας του οικείου Δήμου αναφορικά με τη διαπίστωση των συνθηκών διαβίωσης του αιτούντος και της οικογένειάς του στις παρακάτω αναφερόμενες περιπτώσεις:
α) Δυνητικά, στην περίπτωση του άρθρου 4 παρ.2. 1
β) Στην περίπτωση του άρθρου 4 παρ. 3.5
2. Στο πλαίσιο διεξαγωγής της κοινωνικής έρευνας, η αρμόδια Υπηρεσία Πρόνοιας μπορεί να ζητήσει οποιοδήποτε άλλο στοιχείο κριθεί αναγκαίο πέραν των αναφερόμενων στην παρούσα απόφαση, προκειμένου να συνεκτιμηθεί κατά τη σύνταξη της έκθεσης.
3. Στην περίπτωση νοσηλευομένων ή παρακολουθούμενων σε τακτική βάση ασθενών, η κοινωνική έρευνα διεξάγεται με τη συνδρομή της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου ή του Κέντρου Υγείας.
4. Σε περίπτωση, που υφίσταται αντικειμενική αδυναμία διενέργειας κοινωνικής έρευνας λόγω έλλειψης κοινωνικού λειτουργού υπηρετούντος στον οικείο Δήμο ή αδυναμίας παροχής συνδρομής από το Δήμο της έδρας της Περιφερειακής Ενότητας ή την Περιφερειακή Ενότητα, τότε η αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου, αφού συγκεντρώσει όλα τα διαθέσιμα δικαιολογητικά, αποφαίνεται με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω αναφερόμενα.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 05: Διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας"
#1 Σχόλιο Από Ηλίας παπαδακακης Στις 2 Μαΐου 2015 @ 12:36
Τι σχέση εχει το βιβλιάριο υγειας με την επιμέλεια του ανηλίκου; Γιατι να υπάρχει κοινωνική έρευνα για το βιβλιάριο και ποσο καιρό θα πάρει αυτη η ιστορία για να βγει το βιβλιάριο; Γιατι πρεπει να κάνουν έρευνα οι κοινωνικοί λειτουργοί στους άστεγους για να πάρουν βιβλιάριο; Γιατι το κάνετε πιο δύσκολο το πράγμα;
#2 Σχόλιο Από Μαρία Ν. Στις 7 Μαΐου 2015 @ 15:44
Μήπως θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης κοινωνικής έρευνας από οποιονδήποτε κοινωνικό επιστήμονα και όχι μόνο από κοινωνικό λειτουργό? Ίσως αυτό διευκόλυνε τη διαδικασία.
#3 Σχόλιο Από daidalos korokilas Στις 8 Μαΐου 2015 @ 12:40
1. Τα δικαιολογητικά που θέλει η Υπηρεσία για την έκδοση βιβλιαρίου ασθενείας ανασφάλιστου να τα παίρνει η Υπηρεσία αυτεπάγγελτα από τις άλλες Υπηρεσίες ή να βγαίνουν αντίγραφα από δικό της φωτοτυπικό μηχάνημα.
2. Ένα άτομο που προσφεύγει στην Υπηρεσία για να πάρει αυτό το βιβλιάριο είναι σε άσχημη οικονομική και ψυχολογική κατάσταση και σε μεγάλο ποσοστό υποφέρει από επείγον πρόβλημα υγείας.
Είναι απάνθρωπο σε αυτό το άτομο να αμφισβητεί η Υπηρεσία τις άλλες δημόσιες Υπηρεσίες ότι δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους και να θέλει να πάει στο σπίτι του. Αποκαλύπτοντας στους γείτονες, στους διαβάτες που περνούν έξω από το σπίτι σε τι κατάσταση βρίσκεται αφού τον επισκέπτεται η κοινωνική λειτουργός της Υπηρεσίας.
Καταπατείται έτσι ο Νόμος για τα Προσωπικά Δεδομένα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η μόνη δημόσια Αρχή που μπαίνει στα σπίτια, μετά από σοβαρό λόγο είναι ο Εισαγγελέας.
Ούτε η Εφορία δεν το κάνει που ασχολείται με την ακίνητη περιουσία των ιδιωτών. Γιατί να κάνει η κοινωνική λειτουργός παραβίαση οικογενειακού ασύλου;
3. Επειδή η έγκριση του βιβλιαρίου σε παλιούς δικαιούχους αργεί να γίνει, να υπάρχει <> μέχρι να γίνει η νέα έγκριση.
Είναι σπάνιο αυτά τα άτομα να έχει αλλάξει η οικονομική τους δυνατότητα.
4. Με την χορήγηση του βιβλιαρίου θα του δίνετε:
α) την Ευρωπαική Χάρτα με τα δικαιώματα των ασθενών στην υγεία
β) τα δικαιώματα που του δίνει η Υπηρεσία με την σύμβαση που έχει υπογράψει με δημόσιους φορείς και ίσως με ιδιώτες.
γ)τις υποχρεώσεις που έχει η Υπηρεσία απέναντι στον ανασφάλιστο
5. Πρέπει να του δίνετε πρόσβαση σε τηλέφωνο της Υπηρεσίας
ή
να έχει μέσω κωδικού δωρεάν τηλέφωνο για ραντεβού ή πληροφορίες στα νοσοκομεία ή ιδιωτικά ιατρεία αν του παρέχει η Υπηρεσία
ή
να του κλείνει η Υπηρεσία αυτά τα ραντεβού ειδικά όταν είναι σε μακρινούς νομούς από εκείνον που μένει.
Καλύτερα θα ήταν αυτά τα ραντεβού να κλείνονται και μέσω διαδικτύου.
6) Αφού μόνο τα νοσοκομεία κοιτούν αυτά τα άτομα τότε θα πρέπει να έχει προτεραιότητα στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία, χωρίς να είναι υποχρέωση του να κλείνει ραντεβού.
Επίσης σε προκαθορισμένα ραντεβού με τα εξωτερικά ιατρεία, να μην βάζουν στην πόρτα τοιχοκολλημένα το όνομά του, με την ασφάλιση που έχει, γιατί έτσι μαθαίνουν τα προσωπικά του δεδομένα τρίτοι.
Τα άλλα βιβλιάρια μπορούν να πάνε και σε άλλους παρόχους υγείας.
Αυτά τα άτομα όχι.
Γι΄αυτό να μην τον διώχνουν στα επείγοντα περιστατικά ως μη σοβαρό περιστατικό αφού μόνο αυτόν τον γιατρό έχει την δυνατότητα να τον δει τώρα που υποφέρει.
Άρα τα επείγοντα ,θα πρέπει να τον δέχονται, την ώρα που δεν υπάρχει ανοικτό τακτικό εξωτερικό ιατρείο της ειδικότητας που χρειάζεται.
7) Νομική υποστήριξη σε περίπτωση που γιατρός αρνηθεί να τον εξετάσει
( π.χ.οδοντίατρος αρνείται να του σφραγίσει το δόντι, όπως έχουν κάνει σε τέτοιο άτομο πρόσφατα, λέγοντας φτηνές δικαιολογίες ενώ άλλη είναι η πραγματικότητα.).
Σε αυτή την περίπτωση άμεσα να ελέγχετε από ιατροδικαστή και να δρομολογήσει η Υπηρεσία την νομική οδό για να διεκδικήσει ο ωφελούμενους του βιβλιαρίου αυτού τα νόμιμα που δικαιούται όπως και η Υπηρεσία που δεν τηρούν τους όρους της συμφωνίας που έχουν συνάψει οι συμβαλλόμενοι.
8) Δωρεάν μεταφορά του ωφελούμενου και του συνοδού του για εξέταση σε νοσοκομείο άλλου νομού, αφού δεν υπάρχει αντίστοιχη ειδικότητα στο υπάρχον νοσοκομείο του νομού του όπως συνήθως συμβαίνει.
9) Στην προηγούμενη περίπτωση, αντί αυτού, να τον εξετάζει ιδιώτης που θα έχει υπογράψει σύμβαση με την Υπηρεσία.
10) Να παρέχονται ΔΩΡΕΑΝ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ, που δεν έχει το φαρμακείο του νοσοκομείου,
ή
να τα δίνει ο Ε.Ο.Π.Π.Υ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.
#4 Σχόλιο Από ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ (ΕΣΑμεΑ) Στις 11 Μαΐου 2015 @ 10:21
Άρθρο 5: Διεξαγωγή Κοινωνικής Έρευνας
Να συμπληρωθεί εδάφιο ως εξής: Στην περίπτωση εξέτασης αιτήματος ατόμου με αναπηρία ή χρόνιας πάθησης ή ψυχικής πάθησης όπως προκύπτει από τα ειδικά δικαιολογητικά της περ. 3 του άρθρου 4, η Κοινωνική Πρόνοια συνεργάζεται με το αρμόδιο σωματείο ατόμων με αναπηρία που δραστηριοποιείται σε περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο μετά από υπόδειξη της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία.
#5 Σχόλιο Από Μ.Κ.Ο. PRAKSIS Στις 11 Μαΐου 2015 @ 12:40
Άρθρο 5
Στην περίπτωση 4.3.5 η αξιολόγηση του περιβάλλοντος του παιδιού και οι ενέργειες που απαιτούνται για την προστασία του παιδιού δεν πρέπει να συγχέονται με την έκθεση κοινωνικής έρευνας για την έκδοση ΒΥΑ . Η υπόδειξη για ενέργειες από την Κοινωνική Υπηρεσία για την αφαίρεση και ανάθεση επιμέλειας στην 4.3.5 όχι μόνο είναι ατυχής σε μια ΚΥΑ που σχετίζεται με την έκδοση ΒΥΑ, αλλά δεν λαμβάνει υπόψη της τις περιπτώσεις παιδιών που βρίσκονται για ένα σύντομο χρονικό διάστημα υπό την φροντίδα συγγενών για λόγους ανωτέρας βίας των γονέων. Για παράδειγμα η φιλοξενία ενός 16 χρόνου παιδιού στους παππούδες του κατά την τρίμηνη απουσία της μητέρας του σε άλλη περιοχή της Ελλάδας για επαγγελματικούς λόγους δεν συνιστά λόγο για την έναρξη διαδικασιών ανάθεσης της επιμέλειας.