Σκοπός της παρούσας Υγειονομικής Διάταξης είναι η ρύθμιση των αναγκαίων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία Επιχειρήσεων τροφίμων & ποτών και Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος για την προστασία της Δημόσιας Υγείας.
Αρχική Υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων Υγειονομικού ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος).Άρθρο 01 – Σκοπός
Άρθρο 01 – Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Άσκηση Υγειονομικών Ελέγχων
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ίδρυση & Λειτουργία Επιχειρήσεων Τροφίμων & Ποτών και Παροχής Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Γενικοί Υγειονομικοί Όροι και Προϋποθέσεις Λειτουργίας Επιχειρήσεων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Αρχεία Επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Χαρακτηρισμός Τροφίμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Πιστοποιητικό Υγείας – Ατομική Υγιεινή
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εκπαίδευση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Κατηγορίες Επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Κατηγορία Ι. Επιχειρήσεις Παρασκευής ή & Συσκευασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Κατηγορία ΙΙ. Επιχειρήσεις Αποθήκευσης – Οχήματα Μεταφοράς
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Κατηγορία ΙΙΙ. Επιχειρήσεις Λιανικού Εμπορίου
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Κατηγορία IV. Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης & Αναψυχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Κατηγορία V. Επιχειρήσεις Αρτοποιητικής Νομοθεσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Κατηγορία ΙV. Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Υγειονομικοί Έλεγχοι Επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών & Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Διάθεση Μέσου Κινήσεως των Αρμοδίων Υπαλλήλων από τον ΕνδιαφερόμενοΆρθρο 18 – Διάθεση Μέσου Κινήσεως των Αρμοδίων Υπαλλήλων από τον Ενδιαφερόμενο
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Κυρώσεις – Πρόστιμα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22Άρθρο 22
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23Άρθρο 23
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24Άρθρο 24
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Μαρτίου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Απριλίου 2016, 09:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 282 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Μπράβο!
Για μια ακόμη φορά δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα…
Υγιεινή, όροι και προϋποθέσεις αδειοδότησης ιδρυσης και λειτουργίας και το κατεξοχήν «βασικό» μέσο/ μέτρο υγιεινής, το νερό, να «λείπει»…
Απο ότι φαίνεται «ενοχλούσε πολύ» η σχετική νομοθεσια ΔΥΓ2/Γ.Π/οικ.38295/2007 για το νερό ανθρώπινης κατανάλωσης, που στην προ 3 ετών προηγουμενη ΥΔ λαμβανόταν υπ’ οψιν…
Τώρα υπάρχει μια μικρή αναφορά στο αρθρο 5 παρ. 5 με τον τίτλο «Υδρευση».
Είνια να μην τον πιστέψεις τον Κύριο Σταμούλη παρακάτω που λέει οτι οι μάσκες πέσανε και δείχνει το BARECA;
Τι να κάνουν κι αυτοι θα μου πεις… Να βάλουν το κεφάλι στον τροβά με τα φίλτρα που χρησιμοποιούν όλοι χωρίς μελέτη ασφάλειας;;;
Πρέπει να «ζήσουν» και αυτοί και οι επιχειρήσεις με τα φίλτρα, σωστά;;;
Δεν είναι τώρα καιρος για να δυσκολεύουμε τη ζωή μας… Ούτε σε ότι αφορά την υγεία των συνανθρώπων μας…
Συγχαίρουμε την προσπάθεια του Υπουργείου Υγείας για απλούστευση και αποσαφήνιση των υγειονομικών προϋποθέσεων αδειοδότησης των Κ.Υ.Ε., με σκοπό τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και της πολυπλοκότητας.
Από το σύνολο της σχεδιαζόμενης υγειονομικής διάταξης διαφαίνεται πως πολλά θέματα που είχαν επιλυθεί στην πράξη ή με διευκρινιστικά έγγραφα, ξεκαθαρίζονται ενιαία με τη νέα υγειονομική διάταξη.
Με εκτίμηση,
Δημήτριος Κορωνάκης
Πληρεξούσιος Δικηγόρος του Σωματείου Επιχειρήσεων Bar-Restaurant-Cafe (Σωματείο Ba.Re.Ca.)
Ο σκοπός αναφέρεται πολύ γενικά και αφορά στον σκοπό του υγειονομικού ελέγχου, και όχι της διάταξης. Πρέπει να εξειδικευτεί, να αναφερθεί ότι γίνεται για να οριστούν οι εξειδικευμένοι όροι αδειοδότησης και να καταγραφεί το πεδίο εφαρμογής (ποιες επιχειρήσεις συγκεκριμένα – όπως αναφέρονται στους ορισμούς)
Στο σχέδιο διαβούλευσης, δε λαμβάνεται υπόψη η υπ’ αριθμ. ΔΥΓ2/Γ.Π/οικ.38295/2007 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 630/07 τ.Β΄) με την οποία τροποποιήθηκε η υπ’ αριθμ. Y2/οικ. 2600/2001 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 892/01 τ.Β΄), για την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης σε συμμόρφωση προς την οδηγία 98/83/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η συγκεκριμένη διάταξη ήταν η μοναδική αναφορά που υπήρχε στην υπό κατάργηση ΥΔ σχετικά με το νερό και προξενεί εντύπωση η αφαίρεση της.
Κύριοι, οι μάσκες έπεσαν!
Όχι, τελικά δε βρίσκεται η Παγκόσμια Τράπεζα πίσω από αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, αλλά το Σωματείο Επιχειρήσεων Εστίασης BARECA (www.ba-re-ca.gr).
Συγκεκριμένα, η θέση του εν λόγω επαγγελματικού σωματείου σε ότι αφορά την έκδοση αδειών, η οποία κατά την ιστοσελίδα του έχει «κατατεθεί επισήμως στα αρμόδια υπουργεία», είναι:
– Κατά τα πρότυπα της διαδικασίας γνωστοποίησης ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος, κατά την οποία απαιτούνται σαφώς λιγότερα δικαιολογητικά και η άδεια χορηγείται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
– Κατάργηση της χορήγησης προέγκρισης από Συμβούλια αλλά απευθείας από τη Διοίκηση.
– Αυστηρές προθεσμίες κατά τις οποίες θα πρέπει να λαμβάνεται απάντηση από τις αρμόδιες αρχές. Παράλληλα να γίνει γνωστοποίηση στις Αστυνομικές Αρχές για τη νομιμότητα των της σιωπηρής χορήγησης αδειών (κατά πλάσμα δικαίου) μετά την έλευση δεκαπενθήμερου από την υποβολή και μη ενεργειών της διοίκησης.
Παρατίθεται το σχετικό λινκ: http://ba-re-ca.gr/bareca/%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%84%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bb%cf%8d%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/#tab-3a1d35f942ad410bbdf
Συνεπώς, κύριοι του Υπουργείου Υγείας, που υποτίθεται ότι φροντίζετε για την υγεία των πολιτών, επιλέγετε να ταυτιστείτε με τα συμφέροντα των παραβατών, αφήνοντας τις γειτονιές μας στις ορέξεις κάθε παράνομου μαγαζάτορα, να ανοίγει ό,τι μαγαζί θέλει και όπου θέλει, χωρίς κανένα έλεγχο παρά μόνο προαιρετικό (εδώ γελάμε!) και με ένα Υγειονομικό που δεν έχει κονδύλια να κάνει ελέγχους μετά τις 6 το απόγευμα.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ!!!
Σκοπός της παρούσας Υγειονομικής Διάταξης είναι η ρύθμιση των αναγκαίων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία Επιχειρήσεων τροφίμων & ποτών και Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος για την προστασία της Δημόσιας Υγείας ( ΠΡΟΣΘΗΚΗ )και του περιβάλλοντος.
Test (παρακαλώ αγνοήστε το)
Μακάρι! Η αφαίρεση της αδειοδότηση των ΚΥΕ από τους Δήμους θα λύσει επιτέλους ένα από τα μεγαλύτερα, χρόνια, χρονοβόρα και αντιαναπτυξιακά προβλήματα. Πραγματικά το ισχύον καθεστώς είναι αυτό που αφήνει τόσα χρόνια ορθάνοικτη την πόρτα της διαπλοκής. Το καθένα από τα πολυάριθμα μέλη του δημοτικού συμβουλίου έχοντας να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της δίκης του ομάδας δημιουργεί ένα σωρό προβλήματα στην αδειοδότηση του ΚΥΕ με αποτέλεσμα ο κάθε επιχειρηματίας να μην ξέρει που να απευθυνθεί για να βρει λύση. Μπορεί επενδύσεις εκατομμυρίων, καθόλα νόμιμες και σύννομες με πολεοδομικές και υγειονομικές διατάξεις να ακυρώνονται γιατί κάποιος από τους δημοτικός συμβούλους θεωρεί αυθαίρετα ότι θα αυξηθεί το νέφος στην πόλη, ή η κίνηση στην εθνική οδό ή οτιδήποτε άλλο του κατέβει στο κεφάλι.
Σημειώνω ότι οι άλλες δραστηριότητες που αδειοδοτούνται κατευθείαν από τις περιφέρεις και όχι από Δημους έχουν τουλάχιστον να συμμορφωθούν με συγκεκριμένους νόμους και όχι με τις απαιτήσεις του κάθε δημοτικού συμβούλου.
Επειδή παρατηρώ οτι Υπουργειο και ελεγκτές έχετε μια ακατάσχετη μανία να δημιουργείτε απαγορεύσεις και απαιτήσεις και αυστηρούς κανόνες, και έτσι που το πάτε δεν θα μπορεί πια άνθρωπος να εργαστεί στον τομέα των τροφίμων, θα σας φτιάξω εγώ εδώ και τώρα μια τέλεια υγειονομική διάταξη:
Ολες οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος από τούδε και στο εξής θα λειτουργούν αυτοματοποιημένες. Αν και όπου υπάρχει ανάγκη προσωπικού, αυτό θα αποτελείται μόνο από ρομπότ.
Ο προγραμματισμός των επιχειρήσεων και του προσωπικού θα γίνεται με πιστοποιημένο πρόγραμμα (software) που θα περιλαμβάνει όλες τις απαιτήσεις ορθής υγιεινής και βιομηχανικής πρακτικής, των οδηγών υγιεινής και εκπαιδευτικών εγχειριδίων καθώς και των ευρωπαϊκών, διεθνών κλπ κανονισμών και ISO.
Η τροφοδοσία των επιχειρήσεων θα γίνεται από ανάλογα αυτοματοποιημένα συστήματα.
Ο υγειονομικός έλεγχος θα γίνεται από ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματης παρακολούθησης και λήψεως τυχόν διορθωτικών μέτρων.
Στατιστικά στοιχεία θα αποστέλλονται αυτομάτως στο Υπουργείο Υγειας και στον ΕΦΕΤ ετησίως με e-mail μεσω δικτύου 4G ή WiFi.
Η παρεχόμενη ενέργεια για τα αυτοματοποιημένα Κ.Υ.Ε. θα προέρχεται μόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ποιος άραγε ο σκοπός της παρούσης προτεινόμενης Υγειονομικής Διάταξης; Εφόσον η ισχύουσα νομοθεσία χρονολογείται από το 2012 ποιος ακριβώς ο λόγος να αντικατασταθεί τόσο σύντομα; Ποιος και γιατί αιτήθηκε την αλλαγή της νομοθεσίας και για την εξυπηρέτηση ποιον συμφερόντων;
Οι Δήμοι ως αδειοδοτούσες αρχές ασκούν διακριτική ευχέρεια στη χορήγηση αδειών ΚΥΕ μέσω των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων καθώς και των ίδιων των Δημοτικών Συμβουλίων όπου απαιτείται. Η παράκαμψη των Δήμων, όπου οι πολίτες έχουν ενεργό ρόλο και μπορούν να τοποθετούνται για τις συνέπειες στην Υγεία, την Ποιότητα Ζωής και την Περιουσία τους από τη λειτουργία των ΚΥΕ, συνηγορεί στο ότι η προτεινόμενη Υγειονομική Διάταξη εξυπηρετεί οικονομικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στον χώρο τον ΚΥΕ.
Το μόνο που εν τέλει θα καταφέρει το Υπουργείο Υγείας είναι να ζημιώσει τη Δημόσια Υγεία, την οποία υποτίθεται ότι καλείται να προστατεύσει, αφού θα δώσει τη δυνατότητα για την άναρχη και έξω από κάθε έλεγχο λειτουργία των ΚΥΕ. Ήδη με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο κατά συρροή παραβατικά ΚΥΕ (αλλαγή χρήσης, παραβίαση ωραρίου λειτουργίας, παραβίαση όρων άδειας μουσικής κλπ.) του κλάδου αναψυχής (καφετέριες, εστιατόρια, μπαρ, κέντρα διασκέδασης) παραμένουν ατιμώρητα, δημιουργώντας οξύτατα προβλήματα στους πολίτες.
Συνεπώς, με τις διατάξεις της προτεινόμενης Υγειονομικής διάταξης που χαλαρώνει ακόμα περισσότερο το πλαίσιο λειτουργίας των ΚΥΕ είναι σαφές ότι Δημόσια Υγεία θα… πάει περίπατο!
Ως εκ τούτου, να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ άμεσα η παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία και να αυστηροποιθηθεί περαιτέρω το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.