Επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά έως τις 31-12-2016 τα ακόλουθα προϊόντα, που δεν συνάδουν με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
α) προϊόντα καπνού που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία και επισημαίνονται σύμφωνα με την οδηγία 2001/37/ΕΚ πριν από τις 20 Μαΐου 2016,
β) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ή οι περιέκτες επαναπλήρωσης που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 20 Νοεμβρίου 2016,
γ) τα φυτικά προϊόντα για κάπνισμα που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 20 Μαΐου 2016.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 30 – Μεταβατική Διάταξη"
#1 Σχόλιο Από ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ Στις 11 Μαΐου 2016 @ 11:43
ΑΡΘΡΟ 30 – Μεταβατική Διάταξη.
Το άρθρο 30 της οδηγίας 2014/40/Ε.Ε. παρέχει την δυνατότητα στα κράτη μέλη να επιτρέπουν την διάθεση στην αγορά των προϊόντων που δεν είναι σύμφωνα με την παραπάνω οδηγία μέχρι 20 Μαϊου 2017, δηλαδή για 12 μήνες.
Πολλά κράτη μέλη όπως ΑΥΣΤΡΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ, ΜΑΛΤΑ και άλλα έχουν κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας και έχουν παράσχει ένα χρόνο.
Στην Ελλλάδα με σημαντική ελληνική καπνοβιομηχανία που έχει έντονο ανταγωνισμό από τις μεγάλες πολυεθνικές καπνοβιομηχανίες, παρέχονται μόνο 7 μήνες. Είναι απαραίτητο η προθεσμία αυτή να γίνει τουλάχιστο 9 μήνες.
#2 Σχόλιο Από NOBACCO Στις 11 Μαΐου 2016 @ 13:49
Ζητούμενο: Σύγχρονη Αντικαπνιστική Πολιτική
Το νομοσχέδιο έρχεται να μεταφράσει σε εθνικό δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/40 για τον καπνό, τα νέα προϊόντα καπνού και το ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η απαγόρευση του ατμίσματος στους δημόσιους χώρους και η ολοκληρωτική απαγόρευση κάθε είδους διαφήμισης και προώθησης του ηλεκτρονικού τσιγάρου.
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, η Ελλάδα επιλέγει το πλέον αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο για το ηλεκτρονικό τσιγάρο από όλα τα κράτη μέλη της Ένωσης, στέλνει τα λάθος μηνύματα στους 200,000 Έλληνες που εγκατέλειψαν το κάπνισμα για το άτμισμα, απαγορεύει την ενημέρωση για ένα ζήτημα που αφορά την ποιότητα ζωής εκατομμύρια συμπολιτών μας και δημιουργεί αναχώματα για την ανάπτυξη μίας «εθνικής βιομηχανίας» που μπορεί να συμβάλλει άμεσα στην μείωση της βλάβης που προκαλεί το κάπνισμα στη δημόσια υγεία.
Η απόφαση για την απαγόρευση του ατμίσματος στους δημόσιους χώρους στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης, πλήττει άμεσα την ίδια την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, τιμωρεί τους ατμιστές για την επιλογή τους και έρχεται σε αντίθεση με την πρακτική προηγμένων υγειονομικά χωρών όπως είναι Γαλλία, η Αγγλία, η Ισπανία, η Ιταλία, που επιτρέπουν το άτμισμα στους δημόσιους χώρους.
Η απόφαση για την απαγόρευση της προώθησης και της διαφήμισης των προϊόντων ατμίσματος, στερεί από τους εκατομμύρια ενήλικους καπνιστές στην χώρα μας το δικαίωμα της ενημέρωσης για ένα προϊόν το οποίο μπορεί να σώσει και να βελτιώσει ζωές. Για ένα προϊόν, που στο ίδιο το νομοσχέδιο αναγνωρίζεται ως λιγότερο βλαπτικό από το συμβατικό τσιγάρο.
Απορίας άξιο είναι επίσης το γεγονός ότι για ένα ζήτημα που αφορά άμεσα τη δημόσια υγεία, η ελληνική πολιτεία έδωσε μόλις τρεις ημέρες δημόσιας διαβούλευσης, κλείνοντας πριν ανοίξει το δημόσιο διάλογο και την ανταλλαγή έγκυρων επιστημονικών προτάσεων.
Η ΝΟΒΑCCO, η κορυφαία ελληνική εταιρεία προϊόντων ατμίσματος και μία από τις πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες που κλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την θεμελίωση του ρυθμιστικού πλαισίου για το ηλεκτρονικό τσιγάρο καλεί την ελληνική κυβέρνηση:
• Να δώσει περισσότερο χρόνο στη δημόσια διαβούλευση, με στόχο την ανάπτυξη ενός ανοικτού διαλόγου για το άτμισμα.
• Να εφαρμόσει την αντικαπνιστική νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος από όλους τους δημόσιους χώρους και όχι να απαγορεύσει το άτμισμα.
• Να αναλογιστεί ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει αναγνωριστεί από κορυφαίους επιστημονικούς οργανισμούς όπως το Βασιλικό Κολλέγιο των Ιατρών ως ενδεδειγμένο και ασφαλές υποκατάστατο του τσιγάρου που μειώνει σημαντικά την βλάβη στη υγεία.
• Να αναλογιστεί ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι πιο αποτελεσματικό από τα διαθέσιμα φαρμακευτικά σκευάσματα στον αγώνα για την ολοκληρωτική απεξάρτηση από την νικοτίνη.
• Να επενδύσει στην αντικαπνιστική συνείδηση από τα πρώτα σχολικά βήματα και όχι να αφαιρέσει τη δυνατότητα και το δικαίωμα στους καπνιστές να επιλέξουν οι ίδιοι το μέσον που θα βελτιώσει την ζωή τους.
Η NOBACCO καλεί την ελληνική πολιτεία να αναλογιστεί ότι η χώρα μας είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό καπνιστών από όλες τις χώρες, μέλη του ΟΟΣΑ, με περίπου 20% ποσοστό θνησιμότητας από το κάπνισμα και 1,716,380,000 ετήσιο υγειονομικό κόστος προκαλούμενο από το κάπνισμα.
Στον αντικαπνιστικό αγώνα το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι σύμμαχος και όχι αντίπαλος.
#3 Σχόλιο Από Atmos Lab Στις 11 Μαΐου 2016 @ 17:09
Άρθρο 30
Επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά έως τις 31-12-2016 τα ακόλουθα προϊόντα, που δεν συνάδουν με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
β) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ή οι περιέκτες επαναπλήρωσης που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 20 Νοεμβρίου 2016,
Η καταληκτική ημερομηνία της αλυσίδας τροφοδοσίας για την 31η Δεκεμβρίου 2016 είναι αυθαίρετη και επιπόλαιη, μη ρεαλιστική. Το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσε καταληκτική ημερομηνία διάθεσης την 20η Μάη 2017 αναγνωρίζοντας ότι ένα προϊόν που παρήχθη το Νοέμβρη 2016 θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα 6μηνο ώστε να διατεθεί από τα καταστήματα λιανικής στους τελικούς καταναλωτές.
Επιπρόσθετα, τίθενται, μετά την ψήφιση από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αργότερης ημερομηνίας κυκλοφορίας των προϊόντων ηλεκτρονικού τσιγάρου, θέματα ανταγωνισμού εντός της ΕΕ μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων διαφορετικών κρατών-μελών. Άνισες συνθήκες εντός της Κοινής Αγοράς της ΕΕ.
Ως εκ τούτου, παρακαλούμε όπως διορθώσετε την καταληκτική ημερομηνία διάθεσης του ηλεκτρονικού τσιγάρου και περιεκτών επαναπλήρωσης το νωρίτερο ως τις 20 Μάη 2017.
#4 Σχόλιο Από Ελένη Στις 12 Μαΐου 2016 @ 09:30
Διαφωνώ κάθετα με το σχόλιο του ΣΕΚ. Το άρθρο είναι οπωσδήποτε στη σωστή κατεύθυνση, τουλάχιστον ΑΝ μιλάμε για τους καταναλωτές/καπνιστές. Ας μην ξεχνάμε ότι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ στόχος του εν λόγω νόμου πρέπει να είναι η προάσπιση της υγείας των καταναλωτών-καπνιστών και όχι η προώθηση επιχειρηματικών συμφερόντων, είτε ξένων είτε ελληνικών. Δεν είμαι καπνίστρια και έχω πραγματικά κουραστεί να περιμένω πότε θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα οι αυστηρές διατάξεις που ισχύουν σε άλλες χώρες αναφορικά με το κάπνισμα. Η επέκταση της μεταβατικής περιόδου που ήδη είναι μεγάλη θα αποβεί μοιραία εις βάρος των καταναλωτών γιατί θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν για ακόμη μεγαλύτερο διάστημα προϊόντα που δεν πληρούν τις καινούριες αυστηρές προδιαγραφές. Ήδη έχουμε καθυστερήσει σημαντικά και έχουμε αποδειχτεί εντελώς αναποτελεσματικοί στον περιορισμό του καπνίσματος, με τεράστιο κόστος για την υγεία καπνιστών και μη. Αν θέλετε να κάνετε κάτι καλό για τους καταναλωτές, μειώστε τη μεταβατική περίοδο κι άλλο.
#5 Σχόλιο Από Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου – Σ.Ε.Ε.Η.Τ. Στις 12 Μαΐου 2016 @ 09:53
Ορίζεται η 31/12/2016 ως καταληκτικός χρόνος διάθεσης στην αγορά των προϊόντων που κυκλοφορούν προ της 20/05/2016 και δεν θα συνάδουν με τις διατάξεις του νόμο. Αποτελεί μια άνευ προηγουμένου αυστηροποίηση της οδηγίας που προβλέπει καταληκτική ημερομηνία έως 20/05/2017 . Η διάταξη είναι καταστροφική για τις ελληνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τσιγάρου για τους λόγους:
• Πρόκειται για πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν 1 έως 6 άτομα και είναι προφανές ότι δεν διαθέτουν ούτε κατ ελάχιστον τους πόρους και την εμπειρία μιας καπνοβιομηχανίας.
• Οι παραγωγοί/εισαγωγείς καλούνται άμεσα να συμμορφωθούν σε τεχνικά θέματα όπως πολύπλοκες και ακριβές αναλύσεις συστατικών, πιστοποιήσεις συσκευών , ηλεκτρονική συμπλήρωση γνωστοποιήσεων. Σημειωτέον ότι για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δεν υπάρχουν πρότυπες μέθοδοι (ISOκλπ) όπως για τα καπνικά, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να προτείνουν από μόνοι τους τις μεθόδους που θα ακολουθήσουν. Για να γίνει η αντικατάσταση των προϊόντων προ της 31/12/2016 είναι προφανές ότι από τον Ιανουάριο 2016 θα έπρεπε να γίνει ανάπτυξη των νέων προϊόντων , εξ αντικειμένου αδύνατον αφού ακόμη και σήμερα δεν υπάρχουν τα ούτε τα απαραίτητα εργαλεία ούτε οι εγκύκλιοι για την εφαρμογή της οδηγίας.
• Προηγμένες βιομηχανικά χώρες που προέβησαν σε εναρμόνιση δεν διανοήθηκαν να συντομεύσουν τις καταληκτικές ημερομηνίες , αναφέρονται οι χώρες Γερμανία, Νορβηγία , Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Φιλανδία, Ουγγαρία , Βουλγαρία, Δανία έχουν εξαντλήσει τα όρια της οδηγίας αν και έχουν κοινοποιήσει τη νομοθεσία τους πολύ ενωρίτερα από την Ελλάδα .
• Πρόσφατα ανακοινώθηκε η επιβολή ΕΦΚ και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα , που σημαίνει ότι οι παραγωγοί και καταναλωτές θα κληθούν να καταβάλουν σημαντικά ποσά για τα προϊόντα ηλεκτρονικού τσιγάρου από 1/1/2017. Το κόστος μιας γνωστοποίησης υπερβαίνει τα 3000 Ευρώ/προϊόν και θα καταβληθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2016, την ίδια στιγμή θα επιβληθεί ο ΕΦΚ και παράλληλα θα πρέπει να αποσύρουν και καταστρέψουν κάθε προϊόν που δεν συνάδει με το παρόντα νόμο. Καθίσταται προφανές ότι η ελληνική αγορά θα παραδοθεί στις εισαγωγές και θα επικρατήσει η παράνομη διακίνηση. Σαν άμεση συνέπεια οι Έλληνες παραγωγοί θα διακόψουν τη δραστηριότητά των, θα αποσυρθούν πολλά προϊόντα από την αγορά και θα κλείσουν πολλά μικρά καταστήματα με όλες τις συνέπειες στην απασχόλησηαλλά και στην εισπραξιμότητα του ΕΦΚ και το σημαντικώτερο χωρίς κανένα όφελος για την υγεία.
• Επιπρόσθετα, τίθενται, μετά την ψήφιση από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αργότερης ημερομηνίας κυκλοφορίας των προϊόντων ηλεκτρονικού τσιγάρου, θέματα ανταγωνισμού εντός της ΕΕ μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων διαφορετικών κρατών-μελών. Άνισες συνθήκες εντός της Κοινής Αγοράς της ΕΕ.
Προτείνεται τουλάχιστον σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα η διατύπωση :
Επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά έως τις 31-08-2017 τα ακόλουθα προϊόντα, που δεν συνάδουν με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
α) προϊόντα καπνού που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία και επισημαίνονται σύμφωνα με την οδηγία 2001/37/ΕΚ πριν από τις 20 Μαΐου 2016,
β) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ή οι περιέκτεςεπαναπλήρωσης που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 31-12- 2016,
γ) τα φυτικά προϊόντα για κάπνισμα που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 20 Μαΐου 2016.
#6 Σχόλιο Από Χαρ. Φωτίου Στις 12 Μαΐου 2016 @ 09:54
Η περίοδος αυτή είναι πολύ μεγάλη και πρέπει να μειωθεί κι άλλο. Δηλαδή για 7 μήνες θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αγορά πακέτα με το παλιό μάρκετινγκ; Οι εταιρείες μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα που έχουν ήδη έτοιμα και σε μικρότερο χρονικό διάστημα, ας μην τρελαθούμε. Και όχι μόνο αλλά ακόμη και να παράξουν κι άλλα μπορούν και να τα μοσχοπουλήσουν.
#7 Σχόλιο Από Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών – Σ.Ε.Χ.Β. Στις 12 Μαΐου 2016 @ 09:59
Ορίζεται η 31/12/2016 ως καταληκτικός χρόνος διάθεσης στην αγορά των προϊόντων που κυκλοφορούν προ της 20/05/2016 και δεν θα συνάδουν με τις διατάξεις του νόμο. Αποτελεί μια άνευ προηγουμένου αυστηροποίηση της οδηγίας που προβλέπει καταληκτική ημερομηνία έως 20/05/2017.
Οι απαιτήσεις της οδηγίας είναι αδύνατον να εκπληρωθούν αν λάβουμε τις δυνατότητες των ελλήνων παραγωγών και εισαγωγέων ηλεκτρονικού τσιγάρου , αλλά και το μέγεθός των. Η εκτίμησή μας είναι ότι η επίπτωση θα είναι καταστροφική για το κλάδο αν το Υπουργείο επιμείνει στη συντόμευση του χρόνου απόσυρσης.
Προτείνουμε τη διατύπωση:
Επιτρέπεται να διατίθενται στην αγορά έως τις 31-08-2017 τα ακόλουθα προϊόντα, που δεν συνάδουν με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
α) προϊόντα καπνού που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία και επισημαίνονται σύμφωνα με την οδηγία 2001/37/ΕΚ πριν από τις 20 Μαΐου 2016,
β) τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ή οι περιέκτες επαναπλήρωσης που παράγονται ή τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία πριν από τις 31-12- 2016,
#8 Σχόλιο Από Παναγιώτης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 10:14
Ευελπιστώ το Υπουργείο να μην επιφέρει καμία αλλαγή στη συγκεκριμένη διάταξη και σε καμία περίπτωση να μην επεκτείνει τη μεταβατική περίοδο διάθεσης των προϊόντων καπνού, καθώς κάτι τέτοιο θα συνιστούσε κατάφωρη παρέμβαση υπέρ των καπνοβιομηχανιών σε βάρος της δημόσιας υγείας. Είναι απόλυτη ανάγκη να τεθεί το συντομότερο δυνατόν τέλος στην κυκλοφορία πακέτων που δεν συμμορφώνονται με τις αυστηρές επισημάνσεις και λοιπούς περιορισμούς που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ο κρατικός μηχανισμός έχει αποτύχει οικτρά και παταγωδώς να ελέγξει το κάπνισμα. Αυτός ο νόμος είναι η μόνη ελπίδα για να δοθεί νέα πνοή στην αντικαπνιστική προσπάθεια. Να τεθεί σε εφαρμογή το συντομότερο.