1. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να υποβάλλουν κοινοποίηση στο Υπουργείο Υγείας για κάθε τέτοιο προϊόν που προτίθενται να διαθέσουν στην εθνική αγορά. Η κοινοποίηση υποβάλλεται σε ηλεκτρονική μορφή έξι μήνες πριν από την προβλεπόμενη διάθεση στην αγορά. Συνοδεύεται από λεπτομερή περιγραφή του σχετικού νέου προϊόντος καπνού, καθώς και από τις οδηγίες χρήσης του και τις πληροφορίες που προβλέπονται από το άρθρο 6 όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές. Οι κατασκευαστές και οι εισαγωγείς που υποβάλλουν κοινοποίηση για ένα νέο προϊόν καπνού παρέχουν επίσης :
α) τις διαθέσιμες επιστημονικές μελέτες για την τοξικότητα, τον κίνδυνο εθισμού και την ελκυστικότητα του νέου προϊόντος καπνού, ιδίως όσον αφορά τα συστατικά και τις εκπομπές του,
β) τις διαθέσιμες μελέτες, τις συνοπτικές περιγραφές τους και τις έρευνες αγοράς σχετικά με τις προτιμήσεις διάφορων ομάδων καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων των νέων και των σημερινών καπνιστών,
γ) άλλες διαθέσιμες και σχετικές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων και ανάλυση κινδύνου/οφέλους του προϊόντος, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην παύση της κατανάλωσης καπνού, τις αναμενόμενες συνέπειές του στην έναρξη της κατανάλωσης καπνού και προβλεπόμενες επιδράσεις στους καταναλωτές.
2. Απαιτείται από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να διαβιβάζουν κάθε νέα ή επικαιροποιημένη πληροφορία σχετικά με τις μελέτες, την έρευνα και άλλες πληροφορίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχεία α) έως γ). Δύναται το Υπουργείο Υγείας να απαιτεί από τους κατασκευαστές ή τους εισαγωγείς νέων προϊόντων καπνού να πραγματοποιούν πρόσθετες δοκιμές ή να υποβάλουν συμπληρωματικές πληροφορίες. Τίθενται στη διάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όλες οι πληροφορίες που λαμβάνονται δυνάμει του παρόντος άρθρου.
3. Για τη νόμιμη κυκλοφορία των προϊόντων αυτών κοινοποιείται τεχνικός φάκελος από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας. Ο τεχνικός φάκελος που κοινοποιείται ηλεκτρονικά, περιλαμβάνει τα εξής :
α) τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου,
β) αποδεικτικά πλήρους συμμόρφωσης όλων των συστατικών και των ηλεκτρονικών στοιχείων με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας και διατήρηση όλων των σχετικών κανονιστικών απαιτήσεων,
γ) πλήρης ποιοτική και ποσοτική καταγραφή όλων των συστατικών και των εκπομπών τους,
δ) περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των συσκευών ή των ηλεκτρονικών τους στοιχείων,
ε) σχέδιο οδηγιών χρήσης και επισήμανσης,
στ) τοξικολογικές μελέτες και φυσικοχημικές δοκιμές που αφορούν στα συστατικά των νέων προϊόντων καπνού και τις εκπομπές τους, σύμφωνα με τις οποίες οι ουσίες που περιέχονται καθώς και οι ουσίες που απελευθερώνονται κατά τη λειτουργία των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου δεν παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία κατά την έννοια των κανονισμών (ΕΚ) 1907/2006 και 1272/2008. Οι τοξικολογικές μελέτες διεξάγονται σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής (ΟΕΠ) και σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 440/2008 (EEL 142/31-5-2008), όπως ισχύει. Τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι τοξικολογικές μελέτες είναι διαπιστευμένα σύμφωνα με τις Αρχές της Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής και τα εργαστήρια όπου διεξάγονται οι φυσικοχημικές δοκιμές είναι διαπιστευμένα κατά το πρότυπο EN ISO 17025,
ζ) περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας και των μέτρων διασφάλισης της ποιότητας τα οποία πρέπει να λαμβάνονται,
η) έκθεση εκτίμησης της ασφάλειας των συσκευών, από τις οποίες αποτελείται το προϊόν και αντίστοιχο πιστοποιητικό ασφαλείας,
θ) βεβαίωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου είτε πρόκειται για νέο προϊόν καπνού που εμπίπτει στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού είτε στον ορισμό του προϊόντος καπνού για κάπνισμα,
ι) επιδημιολογικές ή/και κλινικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί σύμφωνα με τις αρχές της ορθής κλινικής πρακτικής εφόσον αφορούν το υπό αδειοδότηση προϊόν,
ια) απόδειξη καταβολής παραβόλου 1.000,00 Ευρώ για την εξέταση του τεχνικού φακέλου, όπως καθορίζεται στο άρθρο 29 του παρόντος.
Τα επιστημονικά στοιχεία τα οποία κοινοποιούνται με τον τεχνικό φάκελο καλύπτονται από το βιομηχανικό και εμπορικό απόρρητο και προστατεύονται από τις οικείες διατάξεις.
4. Ο φάκελος πρέπει να πληροί τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, στοιχεία α) έως ια). Ο φάκελος υποβάλλεται σε Επιτροπή περί αξιολόγησης νέων προϊόντων καπνού, που αποτελείται από έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, έναν εκπρόσωπο και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο του ΕΟΦ και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας και έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει ο Υπουργός Υγείας. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας η οποία καθορίζει και τους κανόνες λειτουργίας της. Η θητεία της Επιτροπής είναι διετής. Τα μέλη της Επιτροπής εξετάζουν τα στοιχεία του φακέλου κατά λόγο αρμοδιότητας και συντάσσουν γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υγείας περί αδειοδότησης ή μη του προϊόντος. Κατόπιν της γνωμοδότησης της ως άνω Επιτροπής περί αδειοδότησης ή μη του νέου προϊόντος καπνού, εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση περί αδειοδότησης ή μη του εκάστοτε νέου προϊόντος καπνού. Σε περίπτωση που εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου διαπιστώνεται ότι ο φάκελος δεν είναι πλήρης ή η μη τήρηση των ως άνω προϋποθέσεων, η Επιτροπή ενημερώνει τον αιτούντα και αιτείται αιτιολογημένα τις αναγκαίες συμπληρώσεις εντός μιας συγκεκριμένης προθεσμίας προς τούτο. Σε περίπτωση που μετά την συμπληρωματική κατάθεση εγγράφων από τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα ή εφόσον παρέλθει άπρακτη η προθεσμία που τέθηκε, δεν τηρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, με κοινή υπουργική απόφαση των αρμοδίων υπουργών απαγορεύεται η κυκλοφορία του προϊόντος στην ελληνική αγορά. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής ολοκληρώνεται εντός τριών (3) μηνών. Σε περίπτωση που η γνωμοδότηση δεν ολοκληρωθεί εντός της τρίμηνης αυτής προθεσμίας, η Επιτροπή τεκμηριώνει εγγράφως, με σαφή και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, προς τον Υπουργό Υγείας την αδυναμία της να γνωμοδοτήσει. Ο Υπουργός Υγείας, εφ’ όσον θεωρήσει εύλογη την αιτιολογία της Επιτροπής, δύναται να παρατείνει την προθεσμία γνωμοδότησης για ένα (1) ακόμη μήνα, εντός του οποίου η Επιτροπή οφείλει να παραδώσει σ’ αυτόν τη σχετική της γνωμοδότηση. Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Η αδειοδότηση αφορά αποκλειστικά το προϊόν που αυτή καλύπτει και μόνο τον κατασκευαστή και τον εισαγωγέα, στον οποίο χορηγήθηκε. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει εγγράφως το Υπουργείο Υγείας για οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη τροποποίηση στο αδειοδοτούμενο προϊόν. Η σχετική Επιτροπή κρίνει πόσο σημαντικές είναι οι προγραμματιζόμενες τροποποιήσεις και αποφασίζει εάν χρειάζεται πρόσθετη αξιολόγηση του αδειοδοτούμενου προϊόντος. Ο εντοπισμός κατά τη διάρκεια ελέγχων, επιθεωρήσεων και δειγματοληψιών από τις αρχές εποπτείας της αγοράς σημαντικών τροποποιήσεων στο αδειοδοτούμενο προϊόν, για τις οποίες δεν ενημερώθηκε το Υπουργείο Υγείας, μπορεί να αποτελέσει αιτία για την ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάκλησης της άδειας και της προσωρινής ή/και οριστικής διακοπής της κυκλοφορίας του προϊόντος. Ο αδειοδοτούμενος κατασκευαστής και εισαγωγέας νέου προϊόντος καπνού υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα το Υπουργείο Υγείας σε κάθε περίπτωση εμφάνισης ανεπιθύμητου περιστατικού σε χρήστη των προϊόντων του. Η διάρκεια ισχύος της χορηγουμένης άδειας είναι έως τρία (3) έτη. Ο κάτοχος άδειας μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για επαγγελματικούς σκοπούς, ειδικότερα σε περιπτώσεις προσφορών, συμφωνιών, επιβεβαίωσης παραγγελιών, για σκοπούς προβολής και για απόδειξη της συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του παρόντος νόμου. Ο κάτοχος της άδειας έχει το δικαίωμα να τη χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε προβολή του, σε όλα τα έντυπα, θέσεις και διαφημιστικό υλικό υπό την προϋπόθεση ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία.
6. Για την ανανέωση της άδειας, που χορηγείται με κοινή υπουργική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της ανωτέρω Επιτροπής, εξετάζεται ο τεχνικός φάκελος του προϊόντος. Ο σκοπός της διαδικασίας της ανανέωσης της άδειας είναι να επιβεβαιωθεί η συνεχής συμμόρφωση του προϊόντος με τις ισχύουσες απαιτήσεις. Εάν κατά τη διαδικασία ανανέωσης εντοπισθούν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, αυτές πρέπει να αίρονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με τις κατάλληλες διορθωτικές ενέργειες. Η διαδικασία ανανέωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν από τη λήξη της ισχύουσας άδειας.
7. Τα νέα προϊόντα καπνού που διατίθενται στην αγορά πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος νόμου. Ποιες από τις διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα νέα προϊόντα καπνού εξαρτάται από το κατά πόσο τα εν λόγω προϊόντα εμπίπτουν στον ορισμό του μη καπνιζόμενου προϊόντος καπνού ή του προϊόντος καπνού για κάπνισμα.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 20 – Κοινοποίηση νέων προϊόντων καπνού"
#1 Σχόλιο Από ΓΑΛΑΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 10:12
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ Η ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΠΛΗΓΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΜΑ ΜΑΣ ΣΤΕΡΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ.
#2 Σχόλιο Από Κασαπίδης Παναγιώτης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 10:12
Σε γενικές γραμμές το σχέδιο είναι καλό νομίζω, αλλά αυτό το συγκεκριμένο άρθρο είναι εξαιρετικά προβληματικό. Δεν καταλαβαίνω είναι προς τι τόσα εμπόδια και γραφειοκρατία στη διάθεση των νέων προϊόντων καπνού. Έτσι θα κινηθεί η αγορά και θα έρθει η ανάπτυξη; Τα προϊόντα αυτά θα πωλούνται κανονικά χωρίς ειδικές άδειες σε όλη την Ευρώπη. Γιατί εδώ θα πρέπει να γίνει πρώτα υπουργικό συμβούλιο για να κυκλοφορήσει ένα νέο προϊόν καπνού στην αγορά; Το άρθρο αυτό με τις διαδικασίες επί διαδικασιών που προβλέπει θα καθυστερήσει και θα περιορίσει τόσο πολύ την είσοδο στην αγορά νέων και ασφαλών προϊόντων καπνού που στον κλάδο μου δεν θα δούμε ποτέ μα ποτέ φως στο τούνελ και θα παραμείνουμε καταδικασμένοι να φυτοζωούμε.
#3 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 10:28
Έχω ψιλικατζίδικο και έχω εναποθέσει τις ελπίδες μου στα νέα προϊόντα καπνού ως μια βιώσιμη πηγή εσόδων. Το συγκεκριμένο άρθρο μου κόβει τα φτερά γιατί δυσκολεύει αφάνταστα το εμπόριο αυτών των προϊόντων με τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που προβλέπει, σε αντίθεση εξ όσων έχω ενημερωθεί με όσα προβλέπει η Οδηγία της ΕΕ. Όμως θέλω να επισημάνω και κάτι άλλο: με αυτόν τον τρόπο δεν κρατάτε ουσιαστικά δέσμιο τον καπνιστή στο παραδοσιακό τσιγάρο και μάλιστα στο λαθραίο (αφού πια εδώ που φτάσαμε, τουλάχιστον 1 στα 5 τσιγάρα που διακινούνται είναι λαθραία); Δε θα χάνει έσοδα το κράτος με τόσους αυθαίρετους περιορισμούς σε έναν καινοτόμο τομέα όπου θα μπορούσαν να γίνουν νέες επενδύσεις; Ο τομέας αυτός θα εξαπλωθεί πολύ στο μέλλον, τουλάχιστον στις άλλες χώρες, όπως δείχνουν οι τάσεις της αγοράς. Σας καλώ να συνυπολογίσετε όλες τις παραμέτρους στην τελική διαμόρφωση του νόμου.
#4 Σχόλιο Από ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 10:48
ΤΟ Άρθρο αυτό σκοτώνει τα περίπτερα και τα ψιλικά κάτι τέτοιο μας στερεί την δυνατότητα να εμπορευόμαστε τα νέα καπνικά προιόντα
#5 Σχόλιο Από Βάσια Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:00
Πείτε μας σας παρακαλώ άλλη μία χώρα, στην οποία συμβαίνει κάτι τέτοιο. Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο. Δεν είναι δυνατόν ένα καπνικό προϊόν να χρειάζεται την έκδοση Κοινή Υπουργική Απόφαση για να κυκλοφορήσει. Η πολλή γραφειοκρατία σκοτώνει την αγορά.
#6 Σχόλιο Από Ζαφείρης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:04
Το άρθρο 20 πρέπει να αποσυρθεί. Εάν περάσει το άρθρο αυτό ο κλάδος μας θα ξοφλήσει. Στην επιστολή του σωματείου καπνοπωλών μακεδονίας αναφέρονται όλα αυτά που ισχύουν και θα ισχύσουν σε περίπτωση που περάσει το άρθρο.
#7 Σχόλιο Από Δημήτρης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:06
Για να κυκλοφορήσει ένα νέο προϊόν καπνού στην αγορά χρειάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση. Η πιο αλλοπρόσαλλη διάταξη που έχω διαβάσει σε νόμο. Γιατί τα νέα προϊόντα καπνού να χρειάζονται την έκδοση ΚΥΑ για να κυκλοφορήσουν στην αγορά αφού κανένα καταναλωτικό προϊόν δεν χρειάζεται;
#8 Σχόλιο Από Σολωμονίδης Σάκης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:11
Θα πρέπει να πωλούνται ελεύθερα τα νέα καπνικά προϊόντα. συμφωνώ 100% με την επιστολή της Ένωσης καπνοπωλών μακεδονίας.
#9 Σχόλιο Από Αντωνης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:18
Είμαι καπνοκαλλιεργητής και αυτά τα νέα προϊόντα καπνού αποτελούν το μέλλον της δουλειάς μου. Αν δεν βγουν άμεσα στην αγορά ελεύθερα, όλοι θα πάνε στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, όπου δεν χρησιμοποιούνται ελληνικά ή άλλα καπνά. Οι καπνοκαλλιεργητές έχουμε ήδη δεχτεί πολλές φορές κατά το παρελθόν τεράστια πλήγματα, ορισμένοι επιβίωσαν, άλλοι δεν τα κατάφεραν. Η νέα γενιά καπνοκαλλιεργητών έχει επενδύσει πέραν από τις όποιες οικονομίες και όνειρα ζωής στα νέα προϊόντα καπνού, στην προσπάθειά μας να ακολουθήσουμε τις διεθνείς εξελίξεις, να μείνουμε στον τόπο μας, να συνεχίσουμε μια παραδοσιακή καλλιέργεια ανανεώνοντάς την και να ζήσουμε τις οικογένειές μας.
#10 Σχόλιο Από Αλεξανδρος Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:19
Δεν μπορω να καταλαβω γιατι παντα στην Ελλαδα τα κανουμε ολα τοσο δυσκολα???μηπως υπαρχουν αλλες σκοπιμοτητες πισω απο ολο αυτο??Σε αλλες χωρες κυκλοφορει χωρις αδεια!!δλδ τι?? ειναι φαρμακο?? ειναι γενοσιμο?? ΟΧΙ! Ειναι ενα νεο προιον καπνου που αποτελει μια κατηγορια μονο του!! Δεν ειναι ηλεκτονικο τσιγαρο,απλα παντα εδω στην Ελλαδα 50 χρονια πισω…
#11 Σχόλιο Από Chatzifleris Y. Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:40
Σας θυμίζω ότι ζούμε σε μια κατεξοχήν καπνοπαραγωγό χώρα. Για εμάς τους καπνοπαραγωγούς, με τα λαθραία από τη μία και τα ηλεκτρονικά τσιγάρα από την άλλη -που ούτως ή άλλως δεν έχουν καπνό- να έχουν κατακλύσει την αγορά, τα νέα προϊόντα καπνού είναι η μόνη σανίδα σωτηρίας. Πού αλλού θα αξιοποιήσουμε τα καπνά μας, τα ελληνικά καπνά, όταν το μέλλον για το παραδοσιακό τσιγάρο προβλέπεται δυσίωνο; Κύριοι του υπουργείου, αλλάξτε το άρθρο αυτό και δώστε τη δυνατότητα στους Έλληνες καπνοπαραγωγούς να διοχετεύσουν τα καπνά τους σε μια αγορά που αν την αφήσετε μπορεί να γνωρίσει σημαντική άνθιση, υποστηρίζοντας και εμάς που προσπαθούμε όσο μπορούμε να στηρίξουμε την οικονομία της β. Ελλάδος και την περιφερειακή ανάπτυξη.
#12 Σχόλιο Από ΔΕΣΠΟΙΝΑ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:42
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 20016 ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ. ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΓΝΩΣΤΟ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΣΧΕΔΟΝ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΒΑΔΙΣΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ. ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΥΝΑΙΝΟΥΝ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΜΕ ΟΛΛΕΣ ΤΙΣ ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΑΛΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΟΜΠΡΕΛΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΡΤΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝ.ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΙΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ;
#13 Σχόλιο Από Nikolaidis M Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:43
Αν όλα τα νέα προϊόντα καπνού χρειάζονται αναγκαστικά ειδική αδειοδότηση, φέξε μου και γλίστρησα. Έχει να μπει λαθραίος καπνός από τη Βουλγαρία που θα πάει σύννεφο. 30.000 καπνοκαλλιεργητές στην Ελλάδα ζούμε από τα καπνά και στηρίζουμε έναν σημαντικό πυλονα της οικονομίας. Με τόσο δύσκολες διαδικασίες, το μόνο σίγουρο είναι ότι το παραδοσιακό τσιγάρο θα συνεχίσει να βασιλεύει, όμως όχι με ελληνικά καπνά, αλλά με ξένα, αφού τα λαθραία εισαγόμενα τσιγάρα έχουν πλημυρίσει την αγορά. Τα νέα προϊόντα καπνού μπορούν να απορροφήσουν τα καπνά μας. Σκεφτείτε τους αγρότες και δώστε μας τη δυνατότητα να διαθέσουμε την παραγωγή μας σε μια διεθνώς αναπτυσσόμενη αγορά.
#14 Σχόλιο Από ΠΑΝΤΕΛΗΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:44
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ
#15 Σχόλιο Από Διαμαντίνα Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:44
Το ζήτημα αυτό έχει πολλές προεκτάσεις, πέρα από την υγεία που είναι το πιο βασικό και που δε βλέπω πώς ακριβώς προστατεύεται αφού με τόσα εμπόδια οι καπνιστές μάλλον θα συνεχίσουν ακάθεκτοι. Και εμείς οι καπνοπώλες θα χάσουμε έσοδα και θα βυθιστούμε βαθύτερα στην ύφεση, γιατί για εμάς τα νέα προϊόντα καπνου είναι σωσίβιο μέσα στην κρίση, και το κράτος θα χάσει έσοδα, αφού εμποδίζεται η ανάπτυξη μιας πολλά υποσχόμενης φορολογούμενης αγοράς. Αν το άρθρο δεν αλλάξει, τότε πολύ δύσκολα ένα νέο προϊόν καπνού θα ξεπεράσει τα γραφειοκρατικά εμπόδια. Πρέπει να αφαιρεθεί η διάταξη για αποφάσεις από επιτροπές και έκδοση υπουργικών αποφάσεων για να βάλουμε στα ράφια μας ένα προϊόν, που ήδη σήμερα κυκλοφορεί ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε μία σειρά από χώρες, ευρωπαϊκές και μη.
#16 Σχόλιο Από Μαρια Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:47
Ελλαδίτσα μου και πάλι πίσω!σε όλες τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης τα νέα προϊόντα καπνού θα κυκλοφορούν ελεύθερα και στην Ελλάδα χρειάζεται κοινή υπουργική αποφαση!μια καλύτερη εναλλακτική είναι ,λιγότερο βλαβερό για τον άνθρωπο!
#17 Σχόλιο Από Νίκος Κατσαρδής Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:49
Το άρθρο δίνει τη χαριστική βολή στους λιανέμπορους, τα περίπτερα και τα ψιλικά. Τα νέα προϊόντα καπνού θα κατακτήσουν την παγκόσμια αγορά τα επόμενα χρόνια, αλλα εμεις δεν θα μπορούμε να τα εμπορευόμαστε αφού πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να ξεπεραστούν τόσα γραφιοκρατικά εμπόδια που προβλέπονται για να μπουν στην αγορά. Με το λαθρεμπόριο στα καπνικά να οργιάζει, τα νέα προϊόντα καπνού είναι κάτι σαν το μάννα εξ ουρανού για το λιανεμπόριο. Μην μας στερείτε και αυτή την επιλογή.
#18 Σχόλιο Από Σύνδεσμος Περιπτερούχων Πειραιώς και Περιχώρων «Η ΕΛΠΙΣ» Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:49
Σύνδεσμος Περιπτερούχων Πειραιώς και Περιχώρων «Η ΕΛΠΙΣ»
Νοταρά 50,Πειραιάς
Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μισθωτών Περιπτέρων και Αναπηρικών Κυλικείων
Τηλ.:210-4227105
Email:periptera.elpis@windowslive.com
Το Σωματείο Περιπτερούχων Πειραιώς και Περιχώρων «Η ΕΛΠΙΣ» από το 1997 που ιδρύθηκε εκπροσωπεί 800 νόμιμους λιανοπωλητές καπνικών προϊόντων στις περιοχές του Δήμου Πειραιά και των γειτονικών Δήμων και τα νησιά Αργοσαρωνικού, έχοντας σαν σκοπό την ενημέρωση και την προστασία των μελών του.
Σ’αυτό το πλαίσιο είναι η ενημέρωση,η ανάπτυξη και η τοποθέτηση νέων καπνικών προϊόντων (λιγότερο βλαβερών από το τσιγάρο) που ήδη κυκλοφορούν σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Γι αυτό τον λόγο πιστεύουμε:
– Τα νέα προϊόντα καπνού αποτελούν μία νέα κατηγορία προϊόντων, που περιέχουν καπνό, αλλά τα οποία δεν εμπίπτουν σε καμία από τις καθιερωμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. τσιγάρα, καπνός για στριφτά τσιγάρα, καπνός πίπας, καπνός ναργιλέ, πούρα, πουράκια, καπνός μάσησης, καπνός που λαμβάνεται από τη μύτη ή καπνός που λαμβάνεται από το στόμα) και διατίθενται στην αγορά μετά την έναρξη ισχύος της οδηγίας. Ορισμένα από τα προϊόντα αυτά, που ήδη κυκλοφορούν στην διεθνή αγορά, χρησιμοποιούνται χωρίς τη διαδικασία καύσης και, άρα, κατά την κατανάλωσή τους δεν παράγονται οι βλαβερές και τοξικές ουσίες που παράγονται κατά την κατανάλωση των παραδοσιακών τσιγάρων.
– Το άρθρο 20 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου προβλέπει τη θέσπιση σύνθετης και πολύπλοκης διαδικασίας αδειοδότησης αυτών των προϊόντων, αντί της διαδικασίας απλής κοινοποίησης που προβλέπει η Οδηγία και ακολουθεί η πλειοψηφία των κρατών μελών. Μία τέτοια διαδικασία αδειοδότησης ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και άλλα εμπόδια στην προσπάθεια κυκλοφορίας ενός νέου προϊόντος καπνού στην ελληνική αγορά, τη στιγμή μάλιστα που το παραδοσιακό λιανεμπόριο (περίπτερα και ψιλικά) προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του και να βρει διεξόδους στην αγορά από την συνεχή πτώση και τα λουκέτα που αντιμετωπίζει εδώ και 6 χρόνια.
– Η αγορά των καπνικών τα επόμενα χρόνια θα στραφεί στη νέα γενιά προϊόντων και οι καταναλωτές θα προσπαθήσουν να βρουν στην αγορά λιγότερο επιβλαβή προϊόντα από τα παραδοσιακά τσιγάρα. Με την διάταξη αυτή, το Υπουργείο Υγείας ωθεί τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τσιγάρο, το οποίο είναι ένα παρεμφερές προϊόν με τα νέα προϊόντα καπνού και το οποίο θα κυκλοφορεί χωρίς κάποια διαδικασία για τη χορήγηση άδειας, αλλά που ΚΥΡΙΩΣ δεν πωλείται στα παραδοσιακά σημεία πώλησης καπνικών, που δίνουν κυριολεκτικά καθημερινή μάχη επιβίωσης.
– Δεν είναι δυνατόν να χρειάζεται να συνεδριάζουν επί μήνες επιτροπές και να βγαίνουν κοινές υπουργικές αποφάσεις απλά για να βάλουμε στα ράφια μας ένα απλό καταναλωτικό προϊόν. Αυτού του είδους η γραφειοκρατική προσέγγιση θα μας βγάλει εκτός αγοράς σε ό,τι αφορά την νέα γενιά προϊόντων αλλά και δεν θα ωφελήσει καθόλου και την δημόσια υγεία, αφού τα νέα προϊόντα καπνού είναι προϊόντα που δεν είναι τόσο βλαβερά όσο τα παραδοσιακά τσιγάρα. Και τα τσιγάρα – και εδώ είναι το παράδοξο – θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν στην αγορά χωρίς άδειες και διατυπώσεις!
Προτείνουμε να αφαιρεθεί η διαδικασία της αδειοδότησης όπως περιγράφεται στις παραγράφους 3 – 6 του άρθρου 20 και το Υπουργείο να υιοθετήσει την βασική διάταξη της οδηγίας, που προβλέπει την επαρκέστατη για τον έλεγχο των προϊόντων αυτών και επακολούθως της δημόσιας υγείας διαδικασία της κοινοποίησης των στοιχείων των νέων προϊόντων καπνού 6 μήνες πριν αυτά κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Αυτοί οι 6 μήνες είναι υπέρ αρκετοί για να αξιολογήσει η διοίκηση ένα προϊόν και για να κατανοήσει αν υπάρχει κάποιο σχετικό πρόβλημα με τη σύστασή του. Δεν χρειάζεται άδεια, χωρίς την οποία τα προϊόντα δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά. Και αν η ΕΕ είχε την άποψη ότι αυτά τα προϊόντα θα έπρεπε οπωσδήποτε να αδειοδοτούνται, θα υποχρέωνε και τα κράτη μέλη να το κάνουν. Γιατί θα πρέπει η Ελληνική κυβέρνηση να γίνει βασιλικότερη του βασιλέως την ώρα που η αγορά βρίσκεται στο χειρότερο δυνατό σημείο της;
Με εκτίμηση,
Πρόεδρος Γραμματέας
Σπάλας Λεωνίδας Μαρία Χατζησκουλή
#19 Σχόλιο Από Θεανώ Ντόκου Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:50
Η τόση γραφειοκρατία το μόνο που θα καταφέρει είναι να δυσκολέψει πάρα πολύ την εισαγωγή και κυκλοφορία εναλλακτικών του τσιγάρου. Εάν αυτό πραγματικά χρειαζόταν, τότε η ίδια η ΕΕ με την οδηγία της δεν θα προέβλεπε μία αυστηρότερη διαδικασία από την απλή κοινοποίηση που προβλέπει το ψηφισμένο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άρθρο 19 της οδηγίας; Οι καπνοπώλες προσβλέπουμε σε αυτά τα προϊόντα για να πάρουμε μια ανάσα από τη συνεχή μείωση του τζίρου και των εσόδων μας που έχουν κατακρημνιστεί λόγω της στροφής των καπνιστών στο λαθραίο και το χύμα. Παρακαλούμε να διευκολύνετε τη διάθεση των νέων προϊοντων καπνού στην ελληνική αγορά, όπως κάνουν και τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
#20 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΑ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 11:55
Η γραφειοκρατία χτύπησε ταβάνι. Έλεος πια!! Να αφήσετε τα πράγματα ως έχει!!! δεν καταλαβαίνετε οτι δεν θα αντέξει άλλο το λιανικό εμπόριο;;; Η επιστολή της Ένωσης καπνοπωλών Μακεδονίας αναφέρει τα πάντα. Τα ψιλικά και τα περίπτερα θα ξοφλήσουν, αυτο θέλετε;;;
#21 Σχόλιο Από Νορα Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:03
Πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο.Το άρθρο αυτό
σκοτώνει τα περίπτερα και μας στερεί την δυνατότητα να εμπορευόμαστε νέα προιόντα καπνού
#22 Σχόλιο Από Κώστας Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:04
Είμαι εργαζόμενος σε περίπτερο. Δεν έχω άλλο εισόδημα πέρα από αυτό. Δεν μπορεί να περάσει το άρθρο αυτό γιατί εάν γίνει και αυτό θα πρέπει πλέον να τα κλείσουμε και να πάμε σπίτι μας. και να δούμε από που θα περιμένετε να μαζέψετε τους φόρους που θέλετε;;; Συμφωνώ με όλα τα σχόλια που διάβασα και κυρίως με αυτά των σωματείων και πιο συγκεκριμένα με της ενωσης καπνοπωλών μακεδονίας. ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ. Θα γεμίσει με περισσότερους άνεργους ο ΟΑΕΔ!!!
#23 Σχόλιο Από Κώστας Καραμπέτης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:05
Τα συγκεκριμένα προιόντα αποτελούν την τελευταία ίσως ευκαιρία για το εμπόριο καπνικών -χονδρικό και λιανικό-.
Παράλληλα για τον καταναλωτή μια εναλλακτική
που αποδεδειγμένα τον βλάπτει πολύ λιγότερο.
Απλά ας αποσυρθεί το εν λόγω άρθρο.
#24 Σχόλιο Από ΧΑΡΗΣ ΖΗΚΟΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:15
Πάλι πρωτοτυπείτε…αρνητικά βάζοντας τρικλοποδιές στην καινοτομία και στην διαυγεια.Οι προηγμένες χώρες που έχουν υιοθετήσει πιο ξεκάθαρα και δίκαια, νομοθετικά και φορολογικά πλαίσια λειτουργίας, δεν σας δείχνουν το δρόμο?Έχετε αναλογιστεί πόσοι άνθρωποι θα χάσουν τις δουλειές τους?Αφήστε επιτέλους τις επιχειρήσεις να ορθοποδήσουν και να κοιτάξουν το μέλλον με όποια αισιοδοξία τους έχει απομείνει.Δεν ζητάμε ιδιαίτερη μεταχείριση.Ζητάμε δικαιοσύνη και ελπίδα.
#25 Σχόλιο Από ΑΓΓΕΛΙΚΗ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:15
Συμφωνώ με το σχόλιο της Ένωσης Καπνοπωλών Μακεδονίας!!! Θα πρέπει να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο!!!!
#26 Σχόλιο Από Γενικό Χημείο του Κράτους Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:16
Άρθρο 20 «Κοινοποίηση νέων προϊόντων καπνού»
4.1) Παράγραφος 4, 5η σειρά :
Να τροποποιηθεί και να συμπληρωθεί ως εξής: «…..έναν εκπρόσωπο του Γενικού Χημείου του Κράτους (ΓΧΚ) και τον αναπληρωτή του, τους οποίους ορίζει το Υπουργείο Οικονομικών- Γενική Γραμματεία Δημοσιών Εσόδων, ….»
4.2) Παράγραφος 4: Να προστεθεί:
«Η επιτροπή δύναται να επικουρείται στο έργο της από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες σε περιπτώσεις όπου απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία».
4.3) Παράγραφος 4 τελευταία σειρά :
Να διαγραφεί η φράση «Σε περίπτωση που και η τελευταία προθεσμία αυτή παρέλθει άπρακτη, τα μέλη της Επιτροπής ελέγχονται πειθαρχικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.» διότι σε κάθε περίπτωση εφαρμόζεται ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων και ΝΠΔΔ ως ισχύει.
#27 Σχόλιο Από ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:18
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ & ΓΡΑΒΙΑΣ Τ.Κ 185 45 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΤΗΛ: 210 419 3181 FAX: 210 419 3141 E-mail: [1]
ΑΡΙΘ. ΕΓΚΡΙΣΗΣ 4459 / 77
Σχόλιο επί της δημόσιας διαβούλευσης για το άρθρο 20
Νέα προϊόντα καπνού
Το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων της Παπαστράτος εκπροσωπεί τους εργαζόμενους της μεγαλύτερης καπνοβιομηχανίας της χώρας η οποία έχει μια ιστορία 85 ετών. Από το 1931 που ξεκίνησε τη λειτουργία του το εργοστάσιο της εταιρίας στον Πειραιά μέχρι σήμερα η Παπαστράτος επενδύει στην Ελλάδα, στηρίζει την ελληνική καπνοκαλλιέργεια και προσφέρει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.
Σήμερα, παρόλη την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, τη συρρίκνωση της νόμιμης αγοράς κατά 50% σε σχέση με το 2009 και την έκρηξη του λαθρεμπορίου που έχει ξεπεράσει το 20%, η εταιρία εξακολουθεί να επενδύει, να απασχολεί άμεσα και έμμεσα περίπου 800 εργαζομένους, να στηρίζει 30.000 καπνοκαλλιεργητές και 25.000 λιανεμπόρους.
Από το 2009, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της υπερφορολόγησης των τσιγάρων, το εργοστάσιο της Παπαστράτος άρχισε να υπολειτουργεί και να τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητά του και κατ’ επέκταση η δουλειά όλων μας. Παρόλα αυτά με τις επενδύσεις που γίνανε στην Παπαστράτος, το Σωματείο μας σε συνεχή διαβούλευση με την Εταιρία κατάφερε να κρατηθούν όλες οι θέσεις εργασίας και χωρίς καμία μείωση μισθών να σταθεί στα πόδια της και να αντέξει 5 χρόνια ζημιών. Σήμερα, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που μπορούμε να βλέπουμε το μέλλον της εταιρίας μας και άρα το δικό μας με κάποια μικρή αισιοδοξία.
Επίσης, οι επενδύσεις σε νέα προϊόντα καπνού που ενδεχομένως προκαλούν μικρότερη βλάβη και που αποτελούν το μέλλον της καπνοβιομηχανίας και κατά συνέπεια της δουλειάς μας αλλά και της ελληνικής καπνοκαλλιέργειας αφού χρησιμοποιούν πραγματικό καπνό, μας έδιναν την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.
Η Οδηγία για τα καπνικά προϊόντα με τις διατάξεις της για την πώληση των νέων προϊόντων καπνού μας έκανε δυνατότερη αυτή την ελπίδα και περιμέναμε την ενσωμάτωσή της ώστε να υπάρξει και στη χώρα μας η κατάλληλη νομοθεσία και να μπορέσουμε να φέρουμε και στην Ελλάδα τα προϊόντα αυτά που ήδη κυκλοφορούν σε άλλες χώρες.
Ωστόσο, βλέπουμε με μεγάλη λύπη μας ότι η ελληνική κυβέρνηση μάλλον δεν θέλει να βοηθήσει την ελληνική βιομηχανία και τους Έλληνες εργαζόμενους και εργάτες. Το άρθρο 20 του νομοσχεδίου προβλέπει μια πολύπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία και επιβάλει αδειοδότηση προκειμένου να κυκλοφορήσουν νέα προϊόντα καπνού στην αγορά!
Το άρθρο αυτό σημαίνει στην πράξη ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουμε να ακολουθήσουμε αυτό που ήδη συμβαίνει σε άλλες χώρες και αγορές. Οι εξελίξεις θα μας ξεπεράσουν και η μεγαλύτερη ελληνική καπνοβιομηχανία μετά από 85 χρόνια ανελλιπούς λειτουργίας θα μείνει πίσω κινδυνεύοντας. Πολύ δύσκολα μια μεγάλη και σοβαρή επιχείρηση όπως η Παπαστράτος θα μπορέσει να ξεπεράσει τόσα γραφειοκρατικά εμπόδια που προβλέπονται για να μπουν στην ελληνική αγορά τα νέα προϊόντα καπνού. Από την άλλη, μικρές εταιρίες λειτουργώντας στα όρια του «ελληνικού δαιμονίου» θα μπορέσουν εύκολα να παρακάμψουν τις διαδικασίες αυτές. Και στην Ελλάδα όπως όλοι ξέρουμε το σύστημα ελέγχου πάσχει. Όπως και ξέρουμε τους ρυθμούς της δημόσιας διοίκησης και πόσος χρόνος χρειάζεται έστω και για την απλούστερη διαδικασία, πόσο δε μάλλον για μια διαδικασία αδειοδότησης.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, βλέπουμε με μεγάλη έκπληξη ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα θα πωλούνται στην αγορά μετά από μια απλή κοινοποίηση και χωρίς καμία άδεια. Τα προϊόντα που από το 2008 κυκλοφορούν παράνομα θα μπορούν τώρα να συνεχίσουν να κυκλοφορούν νόμιμα χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες και χρονοβόρες αδειοδοτήσεις. Αυτό σημαίνει αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των προϊόντων μας τα οποία –αν κυκλοφορήσουν στην αγορά θα μπορούν και να παράγονται στη χώρα μας, από ανθρώπους και εταιρίες που δίνουν μάχη επιβίωσης εν αντιθέσει με προϊόντα που ορισμένα εισάγονται από χώρες όπως η Κίνα στην καλύτερη περίπτωση και άλλα είναι άγνωστης προέλευσης, τα οποία θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ πιο απλό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Δεν ζητάμε καμία προνομιακή μεταχείριση – έχουμε μάθει να δουλεύουμε σκληρά και νόμιμα, και παρά τις δυσκολίες να συνεισφέρουμε στην κοινωνία και την ελληνική οικονομία.
Αυτό που ζητάμε είναι να αφήσετε τις διατάξεις της Οδηγίας όπως τις όρισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή την διαδικασία της απλής κοινοποίησης με έλεγχο των προϊόντων αυτών 6 μήνες πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά, διάταξη η οποία είναι υπέρ-αρκετή για τον έλεγχο της ασφάλειας, της ποιότητας και του περιεχομένου των νέων προϊόντων καπνού.
#28 Σχόλιο Από ΑΣΤΕΡΙΟΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:21
Καλό θα είναι να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας τα σχόλια της διαβούλευσης. Προέρχονται εκτός από εμάς τους επιχειρηματίες του κλάδου και από τα σωματεία που μας αντιπροσωπεύουν και έχουν πλήρη στοιχεία για το τι ισχύει. Ένα από αυτά είναι και το σχόλιο της Ένωσης καπνοπωλών μακεδονίας που πιστεύω ότι αναλύει ακριβώς το πρόβλημα που θα υπάρξει. Σκεφτείτε το καλά πριν αποφασίσετε το συγκεκριμένο άρθρο. Είναι το τελειωτικό χτύπημα στο λιανικό εμπόριο
#29 Σχόλιο Από Georgia Sideri Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:35
Δεν δύναται να χρειάζεται Κοινή Υπουργική Απόφαση για να κυκλοφορήσει ένα νέο προϊόν καπνού στην αγορά. Δεν υπάρχει άλλη χώρα της ΕΕ, όπου συμβαίνει κάτι ανάλογο, πολύ απλά γιατί τα νέα προϊόντα καπνού και το ηλεκτρονικό τσιγάρο είναι η σύγχρονη μέθοδος για τη μείωση του καπνίσματος. Αναλογιστείτε τι καλό θα κάνετε στην υγεία των καπνιστών με την κυκλοφορία αυτών των προϊόντων, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες της ΕΕ, αλλά και τι καλό θα κάνετε στο σύστημα υγείας που θα εξοικονομήσει πόρους.
#30 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΑ ΛΟΥΚΙΔΟΥ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:35
Το άρθρο αυτό που θέλετε να περάσετε σκοτώνει τα περίπτερα και τα ψιλικά. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ. Δε μπορεί να περάσει για να παραμείνουν βιώσιμα όσες επιχειρήσεις έχουν μείνει ανοιχτές. Με το άρθρο αυτό σύμφωνα και με όλων των σωματείων τα σχόλια που μπορείτε να διαβάσετε και κυρίως της ένωσης καπνοπωλών μακεδονιάς μπορείτε να καταλάβετε ότι θα είναι η ταφόπλακα μας.
#31 Σχόλιο Από ΤΕΡΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:38
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΠΝΟΠΩΛΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ!!! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ!!!
#32 Σχόλιο Από Σταυρούλα Καφίρη Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:41
Η γραφείοκρατία σκοτώνει τησ επενδύσεις.Αφήστε την αγορά να ανασάνει.
#33 Σχόλιο Από ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:43
ΕΧΩ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 2004, ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΣ, ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΜΟΝΟ, ΑΣΦΥΞΙΑ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΑΜΕΣΑ!
#34 Σχόλιο Από ΤΕΡΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:43
Στο σχόλιο της ένωσης καπνοπωλών μακεδονίας αναφέρει ότι τα νέα καπνικά προϊόντα αποδεδειγμένα είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία των καπνιστών. Δε θα έπρεπε κανονικά ως υπουργείο υγείας να στηρίζετε αυτά τα προϊόντα αντί να δημιουργείτε εμπόδια στο να κυκλοφορήσουν στην αγορά;; Υπάρχει κάποιος λόγος για το οποίο γίνεται όλο αυτό;;;;
#35 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:50
Μία ακόμη αρνητική πρωτοπορία (από πολλές) της χώρας μας. Δυστυχώς, σε αλλά κρατή-μελη της Ε.Ε. τα νέα προϊόντα καπνού μπορούν να διακινηθούν ελεύθερα (με βάση τις ευρωπαϊκές αρχές) και σε άλλα(όπως η χώρα μας), απαγορεύεται ή περιορίζεται η κυκλοφορία τους στην αγορά. Θα πρέπει να αλλάξει άμεσα, ώστε να έχουν μελλοντικά οι Έλληνες καταναλωτές την επιλογή σε λιγότερα επιβλαβή καπνικά προϊόντα και όχι να αντιμετωπίζονται ως «παιδιά ενός κατώτερου Θεού», με αποτρεπτικές και απαγορευτικές ρυθμίσεις. Ίσες υποχρεώσεις και ίσα δικαιώματα για όλους.
#36 Σχόλιο Από ΧΡΥΣΑΦΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:53
Βρίσκω απαράδεκτο το συγκεκριμένο άρθρο. Ολα τα λένε τα σχόλια που έχω διάβασα και ειδικότερα των σωματείων όπως της Ενωσης καπνοπωλών Μακεδονίας
#37 Σχόλιο Από Κλεάνθης Στις 12 Μαΐου 2016 @ 12:54
Τα νέα προϊόντα καπνού είναι το μέλλον της αγοράς καπνικών και νικοτινούχων προϊόντων, και το μέλλον των ελληνικών καπνών, αφού το τσιγάρο το εγκαταλείπουν όλο και περισσότεροι καπνιστές. Είναι ανάσα και προοπτική για την εθνική καπνοκαλλιέργεια, που πλήττεται από τα παράνομα εισαγόμενα καπνά. Κι αντί να δούμε τι προοπτικές ανάπτυξης δημιουργούν αυτά τα προιόντα, το άρθρο σηκώνει φράχτες και αυξάνει τη γραφειοκρατία, με τεράστιο κόστος για την αγροτική παραγωγή.
#38 Σχόλιο Από ΔΙΑΦΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 13:02
Απλά απαράδεκτο….. καταστροφή….
#39 Σχόλιο Από Μαρια Στις 12 Μαΐου 2016 @ 13:05
Καταστρεφετε το κλαδο της λιανιλης αγορας!!Δεν σας ενοχλουν τα παρανομα τσιγαρα που κυκλοφορουν στην χωρα μας και μας καταστρεφουν,δεν σας ενοχλουν τα ηλεκτρονικα τσιγαρα που τοσα χρονια κυκλοφορουν επισης παρανομα και σας ενοχλει ενα προιον που μπορει νομιμα να πωλειται απο τα ραφια μας!!!Αφηστε μας να δουλεψουμε!!!Ολα αυτα τα παραδοξα δεν συμβαινουν σε ολοκληρη την Ευρωπη και συμβαινουν ολα στην χωρα μας!!!
#40 Σχόλιο Από INKA/ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Στις 12 Μαΐου 2016 @ 13:09
INKA/ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Διεύθυνση 3ΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 13-1432 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο 2103632443,11711,ΦΑΞ 2103633976
Email [2]
Το ΙΝΚΑ, σε συνέχεια των σχετικών υπομνημάτων, που έχει αποστείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και σε αρμόδιους φορείς στην Ελλάδα, υπενθυμίζει, την πάγια θέση του, ότι δηλαδή αποτελεί πολιτική και ηθική υποχρέωση των ρυθμιστικών αρχών, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, να έχουν δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές προϊόντων καπνού να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε προϊόντα, αυτά που θα είναι λιγότερο βλαβερά, αφού έτσι μπορούν να σωθούν πολλές ζωές και μεγάλες δαπάνες υγείας.
Εξακολουθούμε να πιστεύουμε, ότι η ενσωμάτωση της νέας Οδηγία για τα Προϊόντα Καπνού, στο εθνικό δίκαιο προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία να προσδιοριστούν με ορθολογικό τρόπο και τα νέα αυτά προϊόντα και υποπροϊόντα καπνού, που μπορεί να είναι λιγότερο βλαβερές, εναλλακτικές επιλογές δηλαδή, των συμβατικών τσιγάρων και να συμπεριληφθούν αρμονικά στο πεδίο εφαρμογής της.
Εκφράζοντας το συμφέρον των πολιτών και των καταναλωτών όπως κάνουμε με συνέπεια πολλά χρόνια, προτείνουμε την απλοποίηση της διαδικασίας του άρθρου 20 για την κυκλοφορία των νέων προϊόντων καπνού στην αγορά ώστε να διατηρηθεί το πνεύμα και το γράμμα του ρεαλιστικού ρυθμιστικού πλαισίου για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, καθώς και την υιοθέτηση ειδικότερων διατάξεων βάσει των οποίων μετά από επιστημονική τεκμηρίωση και άδεια από την διοίκηση οι καταναλωτές θα μπορούν νόμιμα να ενημερώνονται για προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά και τεκμηριωμένα αποτελούν λιγότερο βλαβερές εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τα συμβατικά τσιγάρα.