Διάρθρωση των υπηρεσιών της Ε.Κ.Α.Π.Υ..:
1. Διεύθυνση Διαγωνισμών & Συμβάσεων, το οποίο συγκροτείται από τις ακόλουθες υπηρεσιακές μονάδες:
1.1. Τμήμα Ενστάσεων η οποία έχει ως αρμοδιότητα την εξέταση των προβλεπόμενων ενστάσεων που υποβάλλονται ενώπιον της Ε.Κ.Α.Π.Υ.. Για την υλοποίηση του σκοπού αυτού συγκροτείται χωριστό τριμελές γνωμοδοτικό όργανο.
1.2 Τμήμα Διαγωνιστικών Διαδικασιών το οποίο:
I. επιμελείται την κατάρτιση σχεδίων διακηρύξεων και εισηγείται σχετικά στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
II. επιμελείται τη διενέργεια των δημοπρασιών μέσω του Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.4412/2016 (Α’147).
III. επιμελείται την ένταξη των συμβάσεων στο Κ.Η.Μ.Δ.Η.Σ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον ν.4412/2016 (Α’147).
IV. επιμελείται την τήρηση των κανόνων δημοσιότητας.
1.3. Τμήμα Συμβάσεων το οποίο:
I. επιμελείται τη σύνταξη των συμβάσεων με τους αναδόχους.
II. παρακολουθεί την εκτέλεση των συμβάσεων και εισηγείται σχετικά στο Διοικητικό Συμβούλιο της Τ.Π..Υ
III. επιμελείται για την τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου παρακολούθησης του συνόλου των υπό εκτέλεση συμβάσεων, με χρήση και παρακολούθηση του ηλεκτρονικού συστήματος Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ., όπου οι φορείς του άρθρου 3 του παρόντος εισάγουν πληροφορίες αναφορικά με την πορεία εκτέλεσης των συμβάσεων, όπως χρόνος παράδοσης προϊόντων και υπηρεσιών, ποσότητα κ.λ.π..
2. Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών, η οποία συγκροτείται από τις ακόλουθες Διευθύνσεις:
2.1 Τμήμα Προϋπολογισμού και Κεντρικοποιημένων Προμηθειών το οποίο:
I. εισηγείται προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Κ.Α.Π.Υ. τις συμβάσεις χρηματοδότησης.
II. καταστρώνει το Κεντρικό Ταμειακό Πρόγραμμα αποπληρωμής υποχρεώσεων Ε.Κ.Α.Π.Υ. και το εισηγείται στο Δ.Σ. Έχει επίσης την ευθύνη παρακολούθησης και επικαιροποιήσής του.
III. Καταρτίζει ισολογισμό και απολογισμό για τις κεντρικοποιημένες Προμήθειες και τους υποβάλλει προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
2.2 Τμήμα Λογιστικού το οποίο είναι αρμόδιο για:
I. Το Ταμείο
II. Το Λογιστήριο το οποίο λειτουργεί σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, καταρτίζει τους προϋπολογισμούς και απολογισμούς λειτουργίας της Ε.Κ.Α.Π.Υ., καταρτίζει τους Ισολογισμούς και τις Οικονομικές Καταστάσεις, τηρεί το πρόγραμμα Μισθοδοσίας
2.3 Τμήμα Προσωπικού και Διοικητικής Υποστήριξης το οποίο:
I. Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Κ.Α.Π.Υ. το σχεδιασμό κάλυψης των αναγκών αυτής σε ανθρώπινο δυναμικό.
II. Επιμελείται την οργάνωση και εκτέλεση επιμορφωτικών προγραμμάτων, καθώς και προγραμμάτων επαγγελματικής εξειδίκευσης και προαγωγικής εκπαίδευσης του προσωπικού της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
III. Έχει την μέριμνα για τη μεταπτυχιακή εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα συναφή με τα αντικείμενα της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
IV. Έχει την ευθύνη της τήρηση μητρώου υπαλλήλων της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
V. Διενεργεί τη κλήρωση για τον ορισμό των συλλογικών οργάνων της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
VI. Έχει την ευθύνη της τεχνικής υποστήριξης των λειτουργιών της Ε.Κ.Α.Π.Υ..
3. Διεύθυνση Μητρώου Προμηθειών, η οποία συγκροτείται από τις ακόλουθες υπηρεσιακές μονάδες:
3.1 Τμήμα Μητρώου Προϊόντων και προμηθευτών το οποίο:
3.1.1. αναπτύσσει ενιαία κωδικοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, που ενσωματώνονται στο σύστημα υγείας και μεριμνά για την συνεχή επικαιροποίηση αυτών. Για τα είδη του Μητρώου Προϊόντων & Προμηθευτών τα παραπάνω δεδομένα εισάγονται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας (α. Μητρώο Κωδικοποίησης προϊόντων, υπηρεσιών και Προμηθευτών, β. Μητρώο Εύρους Αποδεκτών Τιμών γ. Μητρώο Ανώτατων Αποδεκτών Τιμών και δ) Μητρώο Τεχνικών Προδιαγραφών. Τα σχετικά με τα φάρμακα δεδομένα εισάγονται στην πλατφόρμα από τον ΕΟΦ.
3.1.2 συλλέγει και ταξινομεί στοιχεία τιμών από την ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά για τα είδη του Μητρώου Προϊόντων και Υπηρεσιών και Ενιαίων Τεχνικών Προδιαγραφών Προϊόντων και Υπηρεσιών, υλοποιώντας σχετικές έρευνες αγοράς, με στόχο την καταγραφή εύρους τιμών για κάθε είδος. Τα παραπάνω δεδομένα εισάγονται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας (Μητρώο Κόστους και Αναλώσεων). Για την συλλογή των ανωτέρω η Ε.Κ.Α.Π.Υ. δύναται να ζητά από τους Προμηθευτές προϊόντων υπεύθυνη δήλωση με τις τρεις χαμηλότερες τιμές στις χώρες που αυτά διακινούνται.
3.1.3 συντηρεί, ελέγχει και εγκρίνει τα δεδομένα προϊόντων, υπηρεσιών και προμηθευτών, που εισάγονται στο Μητρώο Προϊόντων και Προμηθευτών, τηρώντας συγχρόνως την σχετική τεκμηρίωση που υποβάλλεται από τους προμηθευτές για την εγγραφή στο παραπάνω Μητρώο.
3.1.4 διαχειρίζεται, συντηρεί και ενημερώνει το Μητρώο Ενιαίων Τεχνικών Προδιαγραφών
3.2. Τμήμα Μητρώου Κόστους και Αναλώσεων το οποίο:
I. προσδιορίζει δείκτες πρότυπης ανάλωσης ανά προϊόν / υπηρεσία και μονάδα αναφοράς, χρησιμοποιώντας ιστορικά στοιχεία ανάλωσης και εξωτερικά συγκριτικά δεδομένα για κάθε μονάδα αναφοράς. Τα παραπάνω δεδομένα εισάγονται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μητρώου Προτύπων Αναλώσεων.
II. συγκεντρώνει και κεντρικοποιεί τα δεδομένα αναγκών των φορέων του άρθρου 3, ελέγχει βάσει των κεντρικοποιημένων προτύπων αναλώσεων, κοστολογεί τις οριστικοποιημένες ανάγκες και συντάσσει τους σχετικούς προϋπολογισμούς για την υλοποίηση των διαγωνισμών. Τα παραπάνω δεδομένα εισάγονται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μητρώου Κόστους και Αναλώσεων.
3.3. Τμήμα Μητρώου Τεχνικών Προδιαγραφών το οποίο:
3.3.1. Αξιολογεί τις τεχνικές προδιαγραφές προϊόντων και υπηρεσιών που οι φορείς του άρθρου 3 αιτούνται και τις αναρτά.
3.3.2. Παράγει τις Ενιαίες Εθνικές Τεχνικές προδιαγραφές προϊόντων και υπηρεσιών που προγραμματίζονται από την ΕΚΑΠΥ να κεντρικοποιηθούν.
3.4 Τμήμα Μητρώου Παρατηρητηρίου Μέγιστων Αποδεκτών Τιμών προϊόντων και υπηρεσιών
3.4.1 Καταχωρεί μετά από εισήγηση της Επιτροπής Παρατηρητηρίου τις εγκεκριμένες τιμές για προϊόντα και υπηρεσίες
3.4.2 Παρακολουθεί και συντηρεί την αδιάλειπτη καλή λειτουργία του Μητρώου Παρατηρητηρίου Τιμών
4. Διεύθυνση Έρευνας Αγορών η οποία ασχολείται με την αδιάλειπτη επαγρύπνηση του συστήματος αναφορικά με τα Ευρωπαϊκά και Διεθνή δρώμενα στον χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας της Υγείας και συγκροτείται από τις ακόλουθες Διευθύνσεις:
4.1 Τμήμα Διεθνών σχέσεων και Συνεργασιών το οποίο:
α. Συνάπτει διακρατικές συμφωνίες ανταλλαγής πληροφοριών αναφορικά με τα Διεθνώς εγκαθιδρυμένα συστήματα υποστήριξης των Προμηθειών της Δημόσιας Υγείας.
β. Προγραμματίζει ενημερωτικές συναντήσεις και γνωμοδοτεί προς το ΔΣ περί των διεθνών τάσεων οργάνωσης και λειτουργίας των συστημάτων υποστήριξης των Προμηθειών.
γ. Συμμετέχει στους Διεθνείς οργανισμούς όπως ενδεικτικά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
4.2 Τμήμα Έρευνας Αγοράς το οποίο:
α. Κατηγοριοποιεί τα προϊόντα και υπηρεσίες σε κρίσιμες κατηγορίες αναφορικά με τον όγκο και την συνολική δαπάνη τους.
β. Σχεδιάζει την στρατηγική έρευνας αγοράς με βάση την προτεραιοποίηση, που αποφασίζει η επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Κεντρικοποίησης.
γ. Μεθοδεύει την έρευνα σε συνεργασία με τις δομημένες σχέσεις, που συνάπτει η Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων και Συνεργασιών.
δ. Οργανώνει σε τακτική βάση συνομιλίες με τα συλλογικά όργανα της αγοράς.
ε. Ενημερώνεται αδιαλείπτως, περί των πρωτοκόλλων ΗΤΑ των ιατροτεχνολογικών προϊόντων.
στ. Εισηγείται προς το ΔΣ επικαιροποιημένες τιμές προϊόντων προκειμένου να ανανεώνεται το Μητρώο Αποδεκτού Εύρους Τιμών.
Αξιότιμοι Κύριοι/ες,
Σχετικά με τη Δημόσια Διαβούλευση του Φορέα σας θα θέλαμε να παραθέσουμε τα κάτωθι:
(Άρθρο 12)
Παρά την κεφαλαιώδη σημασία της ΕΚΑΠΥ για τη λειτουργία ενός κεντρικά οργανωμένου συστήματος προμηθειών στο χώρο της υγείας, δεν προβλέπονται, σε αντιστοιχία προς τη διοικητική οργάνωση της Αρχής (διευθύνσεις και τμήματα), συγκεκριμένες θέσεις προσωπικού, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα, ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί η επάρκεια του οργανογράμματος των Υπηρεσιών της από πλευράς στελέχωσης και να γίνουν ενδεχόμενες βελτιωτικές προτάσεις για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της.
Ανεξαρτήτως αυτού, με την παρ. 3.1.2 παρέχεται η δυνατότητα να ζητείται από την ΕΚΑΠΥ υπεύθυνης δήλωσης σχετικά με τις τρεις (3) χαμηλότερες τιμές στις χώρες στις οποίες διακινούνται τα προς προμήθεια είδη. Σημειώνεται ότι στο άρθρο 27 παρ. 12 του Ν. 3867/2010 είχε προβλεφθεί αντίστοιχη ρύθμιση, η οποία καταργήθηκε με το άρθρο 13 του Ν. 3918/2011, διότι με την ολοκλήρωση του Παρατηρητηρίου Τιμών παρεχόταν δυνατότητα αποτελεσματικού ελέγχου των τιμών των προϊόντων. Εξάλλου, είναι και αντικειμενικά ανέφικτη η υποβολή υπεύθυνης για τις τρεις (3) χαμηλότερες τιμές σε άλλες χώρες, διότι τα προσφερόμενα κατά περίπτωση ιατροτεχνολογικά προϊόντα δεν είναι είδη που η τιμή τους καθορίζεται με πράξη των αρμοδίων αρχών κάθε κράτους-μέλους της Ε.Ε. (ή και κράτους εκτός αυτής), ούτε υπάρχει ευρωπαϊκός μηχανισμός ή υπηρεσία καταγραφής των τιμών τους, αλλά ούτε και τηρούνται οπωσδήποτε τέτοια στοιχεία από τον παραγωγό (κατασκευαστικό οίκο). Επίσης οι κατά τόπους αντιπρόσωποι ή/ και διανομείς του ίδιου προϊόντος στις διάφορες χώρες, δρώντας ως ανεξάρτητοι επιχειρηματίες, δεν διαθέτουν τέτοια στοιχεία ή, ακόμα και στην περίπτωση που τα διαθέτουν, δεν τα ανακοινώνουν σε άλλους, στο βαθμό που τα στοιχεία αυτά ανάγονται στο επαγγελματικό τους απόρρητο, το οποίο προστατεύεται από το εθνικό αλλά και το κοινοτικό δίκαιο. Επίσης, οι εν λόγω τιμές διάθεσης διαμορφώνονται κατά περίπτωση, με βάση τις ειδικές συνθήκες της αγοράς κάθε κράτους-μέλους και ανάλογα με τα ειδικότερα, από άποψη τόπου και χρόνου, οικονομοτεχνικά δεδομένα (π.χ. συνολική αξία σύμβασης, διάρκεια, ποσότητες, όροι πληρωμής, προθεσμίες εξόφλησης, τρόπος, σύστημα και εν γένει όροι διάθεσης, παροχή ή μη συνοδού εξοπλισμού κ.λπ.), καθώς επίσης και με βάση την εκάστοτε εμπορική πολιτική της επιχείρησης που τα διαθέτει. Συνεπώς, τα σχετικά ζητήματα αντιμετωπίζονται πληρέστερα με την αξιοποίηση ενός λειτουργικού και ενημερωμένου Μητρώου εύρους αποδεκτών τιμών και Μητρώου παρατηρητηρίου ανώτατων αποδεκτών τιμών, σε συνδυασμό και με την πραγματοποίηση ερευνών αγοράς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
ΑΡΘΡΟ 12
Το μόνο θετικό που έχει το νομοσχέδιο είναι ότι αποδέχεται ότι το ΚΗΜΔΗΣ και το ΕΣΗΔΗΣ αποτελούν υποχρέωση όλων όσων διενεργούν δημόσιες συμβάσεις και για αυτό προβλέπει στην ΕΚΑΠΥ τμήματα συμβάσεων και διαγωνιστικών διαδικασιών που θα επιμελούνται το ΚΗΜΔΗΣ και το ΕΣΗΔΗΣ.
Παρ’όλο που γνώριζαν αυτή την σημαντική υποχρέωση των φορέων για να είναι νόμιμες οι συμβάσεις , αντί να υπάρχουν οι προβλεπόμενες κυρώσεις, τους ευνοούσαν για να πηγαίνουν σε εξωσυμβατικές προμήθειες. Τι εγγυάται ότι τώρα αυτό θ αλλάξει? Η τιμωρία του νόμιμου εκπροσώπου ή του διοικητή της ΥΠΕ? Αυτό προβλέπεται στην νομοθεσία και σήμερα και μάλιστα με πιο αυστηρό τρόπο αφού καταλογίζει και τις συνέπειες (οικονομικές) στους υπευθύνους και τις διαδικασίες απομάκρυνσής τους!
Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης τμήματος ενστάσεων με την αυτονόητη ύπαρξη τμηματάρχη ενστάσεων. Το τμήμα διαγωνιστικών διαδικασιών θα εισηγείτε τον ορισμό μίας επιτροπής ενστάσεων στον Πρόεδρο ή στο ΔΣ.
Άλλωστε ο ν. 4412/2016 (άρθρο 347) προχώρησε σε ριζική αναμόρφωση της έννομης προστασίας σε διαγωνισμούς 60.000 ευρώ και άνω δηλαδή άνω και κάτω των ορίων, κατά το προσυμβατικό στάδιο, με την σύσταση νέας (προδικαστικής) αρχής με την επωνυμία Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Επιπρόσθετα πρέπει να διευκρινιστεί στο Μητρώο Παρατηρητηρίου Μέγιστων Αποδεκτών Τιμών προϊόντων και υπηρεσιών αν θα αναφέρονται σε κάθε είδος και τεχνικές προδιαγραφές ή θα είναι άλλο ένα Παρατηρητήριο Τιμών με μεγάλα προβλήματα.
Επιπλέον στο εύρος των τιμών αυτών θα συμπεριλαμβάνονται και τα μεταφορικά ιδίως για τη νησιωτική Ελλάδα; Γιατί πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν μπορεί για παράδειγμα τιμή του οξυγόνου να είναι ίδια και στην Αττική και πχ στα επτάνησα, δωδεκάνησα και ιδίως στα νησιά της άγονης γραμμής.
Στο σχέδιο νόμου αφήνεται μάλλον αδιευκρίνιστο:
1. Τι είναι ή μπορεί να είναι σύμβαση χρηματοδότησης.Ποιοι μπορεί να είναι οι αντισυμβαλλόμενοι, για ποιές αιτίες, με ποιό ελάχιστο περιεχόμενο. Δεδομένου ότι δεν προβλέπεται κανενός είδους συγκεκριμένος έλεγχος επί του φορέα, αυτό το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό.
2. Τι αφορά και που προβλέπεται το Κεντρικό Πρόγραμμα Αποπληρωμής των υποχρεώσεων και ποιές υποχρεώσεις περιλαμβάνονται σε αυτό.
3. Τι είδους υπεύθυνη δήλωση μπορεί να ζητά από τους προμηθευτές; Του ν.1599; Προτείνεται καθώς αλλιώς δεν υπάρχει κύρωση. Υπάρχει κάποιος τρόπος με τον οποίον να εξασφαλίζεται η δυνατότητα ελέγχου αυτών των δηλώσεων ή απλώς επαφίενται στον (ενδεχόμενο) φόβο (ενδεχόμενης) εφαρμογής των κυρώσεων του νόμου;
4. Όταν ορίζεται ότι τα σχετικά δεδομένα εισφέρονται στην πλατφόρμα από τον ΕΟΦ εννοείται υποχρέωση του ΕΟΦ να το πράξει; Με ποιά διαδικασία θα μπαίνει στο σύστημα ενός άλλου φορέα;
5.Το σημαίνει έχει την μέριμνα για την μεταπτυχιακή εκπαίδευση; Γιατί μεταπτυχιακή και όχι πτυχιακή; Και σε τι συνίσταται; Δίνει μεταπτυχιακούς τίτλους, δίνει υποτροφίες, οργανώνει προγράμματα ισοδύναμα; Προβλέπεται τέτοια δυνατότητα στη νομοθεσία;
6. Ποιά η σχέση Μητρώου Παρατηρητηρίου Μέγιστων Αποδεκτών Τιμών και Μητρώου Αποδεκτού Εύρους Τιμών (το οποίο στο οικείο άρθρο ονομάζεται Μητρώο Εύρους Αποδεκτών Τιμών); Όπως παρατηρείται στα εδάφια που περιγράφουν τις εργασίες στα δύο μητρώα, σε αμφότερα οι τιμές τυγχάνουν επεξεργασίας, στη μία περίπτωση αυτές που γίνονται αποδεκτές από την έρευνα αγοράς και στην άλλη αυτές που τελικά αποφασίζει η πενταμελής επιτροπή. Ποιός ο λόγος να υπάρχουν δύο μητρώα τιμών, δύο λειτουργίες, δύο ομάδες ανθρώπων από τη στιγμή που σε αμφότερα οι τιμές καθορίζονται εντός του φορέα;
Δυστυχώς οι ανωτέρω απορίες απλώς σταχυολογήθηκαν από περισσότερες. θα βοηθούσε στην κατανόηση του σχεδίου αν οι όροι που εισάγει αντιμετωπίζονταν συστηματικά: ορισμός εκάστου και επανάληψή του όπου απαιτείται. Είναι άδικο για τους αναγνώστες αλλά και όσους εργάστηκαν στο σχεδιασμό να χρησιμοποιούνται κάθε φορά παραλλαγές των όρων (π.χ.αποδεκτού εύρους εύρους αποδεκτών, στρατηγικό σχέδιο στρατηγικός σχεδιασμός
Η ανάρτηση τιμών και τεχνικών προδιαγραφών στα νέα Μητρώα που θα τηρούνται από την ΕΚΑΠΥ είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ομαλή λειτουργία της συγκεκριμένης αγοράς, ιδίως υπό τις τρέχουσες συνθήκες οικονομικής κρίσης.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση οι νόμοι προβλέπουν διαδικασίες διοικητικής και δικαστικής προσφυγής των ενδιαφερομένων εφ’ όσον αμφισβητούν την ορθότητα και τη νομιμότητα των στοιχείων που δημοσιεύονται σε τέτοιες βάσεις δεδομένων και συνεπάγονται τόσο σοβαρές έννομες συνέπειες. Ωστόσο, ο υπό διαβούλευση Νόμος, ενώ προβλέπει «Τμήμα Ενστάσεων», πουθενά δεν ρυθμίζει τη σχετική διαδικασία υποβολής και εξέτασης των ενστάσεων αυτών, τις προθεσμίες άσκησής τους, τις προϋποθέσεις νομιμοποίησης των προσφευγόντων, τον τρόπο εξέτασης των ενστάσεων και έκδοσης της σχετικής απόφασης, τα αρμόδια δικαστήρια για την περαιτέρω δικαστική εξέταση των αποφάσεων της Επιτροπής Ενστάσεων κ.λπ., με αποτέλεσμα, ως προς το σημαντικό αυτό ζήτημα, ο Νόμος να είναι ελλιπέστατος.
Ανάγκη/ πρόταση απασχόλησης Εσωτερικού Ελεγκτή (internal auditor)
Σχετικά με την Διοικητική Οργάνωση της ΕΚΑΠΥ, παρατήρησα οτι υπάρχει μια δομή 4 διευθύνσεων με 2 έως 4 τμήματα η καθεμιά (συνολικά 12 τμήματα).
Άσχετα από τις τυχόν παρατηρήσεις που θα μπορούσε κάποιος να κάνει για τη δομή αυτή (και περαιτέρω για τα απαιτούμενα προσόντα – ατομικά και συνολικά) για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Αρχής κατά Διεύθυνση και συνολικά, υπάρχει μία σημαντική έλλειψη θέσης (Υπηρεσίας ή Διεύθυνσης ή άλλως ονομαζόμενης) έξω και ανεξάρτητης από τις 4 διευθύνσεις, με ανάγκη καθημερινής επιτόπιας παρουσίας εκεί και όχι καλυπτόμενη από εξωτερικό φορέα.
Η θέση αυτή είναι του Εσωτερικού Ελεγκτή (internal auditor) που σύμφωνα με το διεθνώς καθιερωμένο Επαγγελματικό Πλαίσιο επιτελεί συμβουλευτικό και ελεγκτικό έργο, σχετιζόμενο με τη Διαχείριση των Κινδύνων, το σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου (controls) του οργανισμού και της Διακυβέρνησής του.
Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και πρόσθετη πληροφορία.
Γιάννης Φίλος
Αναπλ. Καθηγητής Ελεγκτικής – Διεθνών Προτύπων,
πρ. Αναπλ. Πρύτανη Οικονομικού Προγρ. & Ανάπτυξης Παντείου Παν/μίου
Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης, Πάντειο πανεπιστήμιο
Δεν εντόπισα σε κάποιο άλλο άρθρο (δεν τα έχω διαβάσει αναλυτικά) αναφορά σε εσωτερικό ελεγκτή..