Το ΕΙΝΕ έχει έδρα σε Δήμο εντός των ορίων του νομού Αττικής. Σκοπός του ινστιτούτου είναι η εισήγηση Εθνικής Στρατηγικής καθώς και ο συντονισμός και η υποβοήθηση των ενεργειών που αποσκοπούν στην πρόληψη, διάγνωση και θεραπεία των συμπαγών και αιματολογικών νεοπλασματικών νοσημάτων ασθενών κάθε ηλικίας, στην προαγωγή της έρευνας, στην ενημέρωση του κοινού και τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας, στην ανακουφιστική φροντίδα και στη φροντίδα ασθενών τελικού σταδίου. Το Ινστιτούτο παρέχει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που περιλαμβάνει όλες τις διαστάσεις του ελέγχου νεοπλασματικών νοσημάτων -ιατρική, κοινωνική και οικονομική- σε όλους τους τομείς παρέμβασης -πρόληψη, έλεγχος, φροντίδα και έρευνα- προς όφελος των ασθενών και των συγγενών τους.
Αρχική Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και Εθνικού Ινστιτούτου ΝεοπλασιώνΆρθρο 18 – Έδρα-Σκοπός
Άρθρο 18 – Έδρα-Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σύσταση – Επωνυμία – Έδρα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Σκοπός και μέσα επίτευξης του σκοπού του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διοίκηση του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Πόροι του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Υ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06 – Αρμοδιότητες Προέδρου του Δ.Σ. του Ε.Ο.Δ.Υ.Άρθρο 06 – Αρμοδιότητες Προέδρου του Δ.Σ. του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Διοικητική Διάρθρωση του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Προσωπικό του Ε.Ο.Δ.Υ.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Τήρηση αρχείων επιδημιολογικών δεδομένων και βιολογικών υλικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Υποχρεωτική δήλωση κρουσμάτων λοιμωδών νοσημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Κέντρα Αναφοράς για συγκεκριμένα θέματα Δημόσιας Υγείας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας και Περιφερειακά Εργαστήρια Δημόσιας Υγείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Κατάργηση ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ.
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Σύσταση-ΕπωνυμίαΆρθρο 17 – Σύσταση-Επωνυμία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Έδρα-Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Αντικείμενο –Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Όργανα ΔιοίκησηςΆρθρο 20 – Όργανα Διοίκησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Σύνθεση-Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Διορισμός και Αρμοδιότητες Προέδρου και Γενικού Επιστημονικού Διευθυντή του ΕΙΝΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διορισμός Επιστημονικά Υπευθύνων της Διεύθυνσης Έρευνας, της Διεύθυνσης σχεδιασμού στρατηγικών πρόληψης, έγκαιρης διάγνωσης, θεραπείας και ανακουφιστικής φροντίδας και της Διεύθυνσης μητρώων νεοπλασματικών νοσημάτων.
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Επιστημονικό Συμβούλιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Σύσταση Διευθύνσεων – Αρμοδιότητες
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Προσωπικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οικονομικοί Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Εποπτεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Επιστημονικά αποτελέσματα – Προβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – ΣτέγασηΆρθρο 30 – Στέγαση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Ξενόγλωσση Ονομασία –ΣήμαΆρθρο 31 – Ξενόγλωσση Ονομασία –Σήμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίαςΆρθρο 32 – Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 33 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Αυγούστου 2018, 02:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Σεπτεμβρίου 2018, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 217 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Σειρά 1 : πρέπει να προστεθεί και «ο σχεδιασμός»
Σειρά 6 : πρέπει να προστεθεί : περιλαμβανομένης της βιο-ιατρικής έρευνας για τον καρκίνο
Θα πρότεινα στο σκοπό να περιληφθεί αναφορά στη συμβολή του στην επίτευξη του Ε.Ο.Δ.Υ. και έτσι να γίνει πιο σαφής η σχέση του με το σκοπό και τους στόχους του εθνικού οργανισμού.
Η Παιδιατρική Αιματολογία –Ογκολογία στην Ελλάδα λειτουργεί από την δεκαετία του ’70 πετυχαίνοντας συνεχώς στόχους υψηλού επιπέδου και σήμερα, βρίσκεται σε επίπεδο ισότιμης συνεργασίας με τις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.
Η Ογκολογική Μονάδα Παίδων « ΕΛΠΙΔΑ-Μ. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ» με τρία (3) Τμήματα Παιδιατρικής Αιματολογίας –Ογκολογίας , Μονάδα Μεταμόσχευσης Μυελού των Οστών και Αιμοδοσία, στην οποία διακινούνται ενδεικτικά 15.000 επισκέψεις ογκολογικών παιδιατρικών ασθενών και παρέχεται νοσηλεία σε 300 περίπου νέους ασθενείς ετησίως, εδράζεται στο Νοσοκομείο Παίδων «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και αποτελεί την μεγαλύτερη Ογκολογική Μονάδα της χώρας.
Θεωρούμε συνεπώς σκόπιμο , στο παρόν νομοσχέδιο και στην προσπάθεια Σύστασης Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών , την σύσταση ξεχωριστού άρθρου που θα αναφέρεται σε Παιδιατρικούς Αιματολογικούς και Ογκολογικούς ασθενείς ( ηλικίας από 0-16 ετών εφήβους). Οι ανάγκες των ασθενών αυτών είναι διακριτές από των ενηλίκων και χρήζουν ειδικών ρυθμίσεων και προβλέψεων , ως ενδεικτικά, αναφέρουμε κατωτέρω:
1. Συνέχιση και περαιτέρω εξειδίκευση του Αρχείου καταγραφής Παιδιατρικών Αιματολογικών και Ογκολογικών ασθενών με Νεοπλασίες στα πλαίσια του ΕΑΝ (Εθνικού Αρχείου Νεοπλασιών) σε συστηματική, οργανωμένη και διαχρονική βάση. Σημαντική είναι η ανάπτυξη της δυνατότητας διασύνδεσης του ΕΑΝ με αντίστοιχες βάσεις δεδομένων Διεθνών Οργανισμών και Πρωτοκόλλων.
2. Δημιουργία πλατφόρμας για χρήση οργανωμένων και έγκριτων πρωτοκόλλων για κάθε κακόηθες ή καλόηθες αιματολογικό νόσημα ή συμπαγή όγκο της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, τόσο ως προς την διάγνωση, όσο και σε θεραπευτικό πλαίσιο του νοσήματος. Οι παιδιατρικοί ασθενείς οφείλουν να θεραπεύονται στα πλαίσια Διεθνών Μελετών. Τα πρωτόκολλα αυτά εκπορεύονται από Επιστημονικούς φορείς, χωρίς εμπορικό όφελος. Ειδικότερα για την Αιματολογία- Ογκολογία στα παιδιά, χρειάζεται εκσυγχρονισμός του πλαισίου διεξαγωγής μη επιχορηγούμενων κλινικών μελετών και μείωση του κόστους διενέργειάς τους (όπως με την ατελή υποβολή των Πρωτοκόλλων στον ΕΟΦ, απαλλαγή της καταβολής τέλους κατά την υποβολή στα Νοσοκομεία και την περιφέρεια (ΕΛΚΕ κλπ).
3. Δημιουργία πλαισίου χρηματοδότηση εθνικών και διεθνών πρωτοβουλιών για συμμετοχή και ανάπτυξη πανελληνίων και διεθνών μελετών που θα αφορούν το ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ. Πρόσθετα, τα σκευάσματα που χρησιμοποιούνται σε θεραπείες φάσης 4 και εγκεκριμένες μελέτες φάσης 3 πρέπει να χορηγούνται χωρίς πρόσθετες διαδικασίες.
4. Δημιουργία ενιαίου φορέα – κέντρου (αναφοράς) Κυτταρογενετικής και Μοριακής Βιολογίας Αιματολογικών – Ογκολογικών νοσημάτων που θα καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών και εφήβων όλης της χώρας.
5. Αναβάθμιση του μοναδικού στα Βαλκάνια Δημόσιου Κέντρου Ακτινοθεραπείας παιδιών και εφήβων με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό αλλά και με νέο σύγχρονο εξοπλισμό.
6. Αναβάθμιση του τομέα της θεραπείας των Νεοπλασιών στα παιδιά αποτελεί και η απλοποίηση της διαδικασίας αίτησης και χορήγησης της αναγνώρισης των Κέντρων Εμπειρογνωμοσύνης. Αυτό θα συμβάλλει στην ένταξη των Μονάδων της Ελλάδας στα Ευρωπαϊκά δίκτυα αναφοράς (ERN) και θα συνεισφέρει άμεσα και σημαντικά στην απόκτηση τεχνογνωσίας, στην προώθηση της έρευνας και τη βέλτιστη φροντίδα των μικρών ασθενών μας.
Όλα τα παραπάνω δεν δύναται να εφαρμοστούν εάν δεν υπάρξουν στοχευμένες ενισχύσεις του ιατρικού, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού της Ογκολογικής Μονάδας, και είμαστε στην διάθεσή σας, να κληθούμε, για να υποστηρίξουμε το ευρύτερο πλαίσιο εθνικής στρατηγικής για την σφαιρική αντιμετώπιση του παιδιού με καρκίνο και την ένταξη του στο Σύστημα Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών.
Ε.ΠΑΠΑΣΑΒΒΑΣ Σ.ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ «
Επιχειρησιακά δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος δημιουργίας του συγκεκριμένου ινστιτούτου και περιφερειακών γραφείων. Ορισμένοι μπερδεύουν την ανάγκη ύπαρξης Εθνικής Στρατηγικής για τον καρκίνο, που σε τελική ανάλυση είναι το έργο μίας απλής επιτροπής στο Υπουργείο Υγείας, με την δημιουργία ενός ακόμα επιχειρησιακού βραχίονα για να διαχειρίζεται και να ενεργοποιεί δράσεις. Το ΚΕΕΛΠΝΟ προσπάθησε να επιτελέσει αυτό το ρόλο, όμως δεν υποστηρίχθηκε και δεν αφέθηκε. Με την ίδια λογική ας ιδρύσουμε ινστιτούτα για το HIV, για τον ιό του Δυτικού Νείλου, για την ιλαρά, για τα λοιμώδη με ένα σωρό μέλη ΔΣ και υπαλλήλους, και όλα αυτά σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Ο τεμαχισμός του αντικειμένου του ΚΕΕΛΠΝΟ για την εξυπηρέτηση προσωπικών φιλοδοξιών, για την προσέλκυση χρηματοδοτήσεων που καταλήγουν σε μισθούς πανεπιστημιακών που επιθυμούν να γίνουν και διοικητές είναι προσπάθεια ετών που φαίνεται ότι έχει μπει πλέον σε εφαρμογή.
Σημαντική η δημιουργία του Ινστιτούτου καθώς και οι σκοποί που περιγράφονται στο άρθρο του νομοσχεδίου. Θα πρέπει να προστεθεί όμως παράγραφος η οποία να προβλέπει τη λειτουργία περιφερειακών γραφείων του φορέα παράλληλα με τη λειτουργία Ιατρικών Σχολών στην χώρα, με αυτοτελή διοικητική οργάνωση και κεντρική εποπτεία. Στόχος της περιφερειακής λειτουργίας αποκεντρωμένων γραφείων θα πρέπει να είναι η καλύτερη εφαρμογή και διάχυση των αντικειμένων του Ινστιτούτου σε ολόκληρη τη χώρα καθώς και η εποπτεία λειτουργίας Μητρώου Ασθενών σε περιφερειακό επίπεδο, ώστε αυτά να αποτελούν την πρώτη δομή για την εφαρμογή Πληθυσμιακού Μητρώου Νεοπλασιών.