Τα άρθρα 95-101 του ν. 2071/1992 και το άρθρο 16 του ν. 2716/1999 (Α΄ 96) καταργούνται.
Άρθρο 20 – Καταργούμενες διατάξεις
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ορισμοί – Πεδίο εφαρμογής
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Θεραπεία στην κοινότητα κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ακούσια νοσηλεία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ανώτατος χρόνος διάρκειας για την ακούσια ψυχιατρική περίθαλψη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Έναρξη διαδικασίας για την ακούσια ψυχιατρική περίθαλψη
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαδικασία για διενέργεια ψυχιατρικών εξετάσεων για χορήγηση γνωματεύσεων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Μεταφορά του ασθενή σε Μονάδα Ψυχικής Υγείας για εξέταση και χορήγηση γνωματεύσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Ενημέρωση του ασθενή
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Μετατροπή της ακούσιας ψυχιατρικής περίθαλψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ενέργειες του εισαγγελέα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προσωρινή διαταγή
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαδικασία ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αυτεπάγγελτος διορισμός δικηγόρου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μη τήρηση προθεσμιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Ένδικα μέσαΆρθρο 15 – Ένδικα μέσα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Γενικές διατάξεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Συνθήκες ακούσιας ψυχιατρικής περίθαλψης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Υπηρεσίες Ολοκληρωμένης Κοινοτικής Θεραπείας και παρέμβασης στην κρίση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 21 – Έναρξη ισχύος
- 4 ΣχόλιαΠαράρτημα Α’
- 3 ΣχόλιαΠαράρτημα Β’
- 2 ΣχόλιαΠαράρτημα Γ’
- 1 ΣχόλιοΠαράρτημα Δ’
- 2 ΣχόλιαΠαράρτημα Ε’
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
8 Μαΐου 2019, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Μαΐου 2019, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 212 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Είναι σημαντικό η ακούσια ψυχιατρική θεραπεία να παρέχεται από Μονάδες Ψυχικής Υγείας που ελέγχονται και εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας. Να είναι Μονάδες που συμμετέχουν σε ένα δίκτυο υπηρεσιών που να μπορούν να παρέχουν ολοκληρωμένη κοινοτική φροντίδα και υπό καθεστώς πλήρους διαφάνειας.
Αναφορικά με το άρθρο 20, διαπιστώνουμε ότι εξακολουθεί να είναι σε ισχύ το άρθρο 94 του Νόμου 2071/1992 (εκούσια νοσηλεία) για το οποίο η κλινική πρακτική της επείγουσας ψυχιατρικής έχει αναδείξει την ανάγκη τροποποίησής του και θεωρούμε επιβεβλημένη τη θέση πρόβλεψης περί ακούσιας ψυχιατρικής περίθαλψης, στις περιπτώσεις εκείνες που οι ασθενείς έχουν προσέλθει για εκούσια εξέταση ή νοσηλεύονται εκούσια, ενώ πληρούν τα οριζόμενα από το νόμο κριτήρια και προϋποθέσεις της ακούσιας περίθαλψης.
Τελικά εξαιρούνται οι ιδιωτικές κλινικές απ΄ τις ακούσιες νοσηλείες?? Αν ναι, τότε μάλλον είναι πολλαπλό λάθος όχι μόνο γιατί διαχωρίζει τις κλινικές χωρίς να μνημονεύονται κριτήρια, αλλά και γιατί καταστρατηγεί τα ίδια τα δικαιώματα του ασθενή που επιθυμεί να υπηρετήσει διασφαλίζοντάς τα (βλέπε «προγενέστερες επιθυμίες» αρ.17,παρ2).
Εξάλλου η αναγκαία συνεχής εποπτεία και συνεργασία του φορέα προστασίας των δικαιωμάτων γιατί δεν μπορεί να προστατεύσει αυτά τα ίδια δικαιώματα στις ιδιωτικές κλινικές??
Διαφωνώ με την κατάργηση του αρ.16 του ν.2716/1999.Υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες και πρέπει να αναζητηθούν και να μνημονευθούν.
Με το άρθρο αυτό υποτίθεται ότι αποκλείεται δια παντός το δικαίωμα του Ιδιωτικού Τομέα ( θεωρούμενου ως κερδοσκοπικού) να μετέχει στις διαδικασίες της ακούσιας ψυχιατρικής περίθαλψης , δικαίωμα που του παρείχαν τα καταργούμενα άρθρα του Νόμου 20171/1992 και του Νόμου 2716/ 1999 . Παρατείνεται όμως , όπως δεν θα έπρεπε ,και μάλιστα συνεχώς επεκτείνεται το δικαίωμα αυτό στις λεγόμενες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις ( Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα), που έδρασαν από το 1999, που χρηματοδοτήθηκαν όμως αφειδώς και συνεχίζουν να χρηματοδοτούνται από τη Κυβέρνηση, που επιλέχτηκαν με αδιαφανείς διαδικασίες , που συνεχίζουν να προσλαμβάνουν προσωπικό με δικά τους κριτήρια, που επί χρόνια λειτουργούσαν χωρίς άδεια, που κάποιες από αυτές επέκτειναν τη δραστηριότητά τους και σε θέματα δικαστικής συμπαράστασης και που ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας πολλών εξ αυτών αμφισβητήθηκε από πολλούς , ακόμη και από επίσημα χείλη με προσφυγή μάλιστα στη Δικαιοσύνη.
Ο Νομοθέτης λοιπόν οφείλει να αποφασίσει : Και εάν μεν προκρίνει ότι η ακούσια ψυχιατρική θεραπεία πρέπει να παρέχεται μόνο σε δημόσιες Μονάδες Ψυχικής Υγείας ,οφείλει να αναλάβει αμέσως την ευθύνη της λειτουργίας και όλων αυτών που λειτουργούν τώρα από τις Μ.Κ.Ο. Εάν όμως προκρίνει και την εμπλοκή του Ιδιωτικού Τομέα θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι η ακούσια θεραπεία στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού Τομέα παρέχεται με τις ίδιες ιατρικές και δικαστικές εγγυήσεις και τις ίδιες διαδικασίες που προβλέπει ο Νόμος για το Δημόσιο Τομέα.