Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β. είναι ο συντονισμός της παροχής, σε έκτακτες περιπτώσεις άμεσης βοήθειας, επείγουσας ιατρικής φροντίδας στους πολίτες, η μεταφορά των πολιτών αυτών σε μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, ο συντονισμός της νοσοκομειακής και προνοσοκομειακής φροντίδας σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και κρίσεων και η παρακολούθηση και ο συντονισμός των συστημάτων εφημερίας των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.
Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Ρυθμίσεις για τα προϊόντα καπνού και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας»Άρθρο 30 Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β.
Άρθρο 30 Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β.
- 27 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΕΟΔΥ) – Άρθρο 01 – Σύσταση – επωνυμία – έδρα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 02 Σκοπός και στόχοι του ΕΟΔΥ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Όργανα Διοίκησης του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 Αρμοδιότητες Προέδρου του ΔΣ του ΕΟΔΥ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 Πόροι του ΕΟΔΥ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων και Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ανάθεση δημόσιας σύμβασης σε κατεπείγουσα και απρόβλεπτη περίσταση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Διοικητική διάρθρωση του ΕΟΔΥ
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 Προσωπικό του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Υποχρεωτική δήλωση κρουσμάτων λοιμωδών νοσημάτων και τήρηση αρχείου επιδημιολογικών δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κέντρα Αναφοράς για συγκεκριμένα θέματα δημόσιας υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας και Περιφερειακά Εργαστήρια Δημόσιας Υγείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανισμός και εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Κατάργηση ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μεταβατικές διατάξεις
- 50 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ – Άρθρο 17 – Απαγόρευση χρήσης προϊόντων καπνού
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 18 Απαγόρευση κατανάλωσης καπνού σε υπαίθριους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Καπνικά μασώμενα προϊόντα
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ – Άρθρο 20 – Εθελούσια μείωση τιμών φαρμακευτικών προϊόντων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Συμψηφισμός αυτόματης επιστροφής φαρμακευτικής δαπάνης με τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ρυθμίσεις Επιτροπής Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κριτήρια και μεθοδολογία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαδικασία Αξιολόγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Αναθεώρηση και Κατάρτιση του Καταλόγου Αποζημιούμενων φαρμάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ – Άρθρο 27 – Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), ως καθολικού διαδόχου των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ – Άρθρο 28 – Όροι και διαδικασία τακτοποίησης ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων νοσοκομείων
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Κ.ΕΠ.Υ. – Ε.Κ.Α.Β. – Άρθρο 29 – Κατάργηση του Ε.Κ.ΕΠ.Υ ως Αυτοτελούς Δημόσιας Υπηρεσίας και σύσταση Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Εκτάκτων Καταστάσεων Δημόσιας Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Συγκρότηση και θητεία Δ.Σ. του Ε.Κ.Α.Β.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 Αντικατάσταση μελών Δ.Σ. του Ε.Κ.Α.Β. και διάρθρωση υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Σύσταση Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας στο Ε.Κ.Α.Β.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος Επιχειρήσεων Υγείας στο Ε.Κ.Α.Β. και Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων Ε.Κ.Α.Β.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία του Ε.Κ.Α.Β.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 36 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Σεπτεμβρίου 2019, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Οκτωβρίου 2019, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 251 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Επιπροσθέτως,
ο Δημόσιος χαρακτήρας τού ΕΚΑΒ είναι η βιτρίνα του Υπουργείου Υγείας και κατ’ επέκταση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Είναι ο ρυθμιστής και ο ελεγκτής του Ιδιωτικού Τομέα στην υγεία για την τήρηση των προδιαγραφών σε ασθενοφόρα οχήματα και εξοπλισμό.
Επιβάλλεται να υπάρχει πάντα η δημόσια εναλλακτική λύση σε παροχή υγειονομικών υπηρεσιών.
Πρέπει να προστεθεί ο όρος «Επείγουσα Προνοσοκομειακή Φροντίδα».
Ο σκοπός μιας Υπηρεσίας, προέρχεται από το Οργανόγραμμά της, από τον σκοπό της, από τους στόχους της, από το όραμά της, από την γενικότερη δομή σχεδιασμού της στις υπηρεσιακές της δράσεις, στην έγκαιρη και συνεχή ανανέωση τής υλικοτεχνικής της υποδομής, στην σωστή διαχείριση του προσωπικού της, στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού της τόσο σε θέματα που αφορούν την εισαγωγή νέων χειρισμών του αντικειμένου αλλά και την διατήρηση τής γνώσης του αντικειμένου και στην εκπαίδευση των νέων τεχνολογιών που πιθανόν να εισάγονται. Για να επιτευχθεί ο σκοπός μιας Υπηρεσίας, όπως η συγκεκριμένη, θα πρέπει να εξελιχθεί σύμφωνα με τα όσα απαιτεί η σύγχρονη κοινωνία βάση μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεχώς εξελίσσεται αλλά η χώρα μας οπισθοδρομεί. Γι αυτό, ως αναβάθμιση μιας Υπηρεσίας λογίζεται και η αλλαγή βελτιστοποίησης του κλάδου των πληρωμάτων ασθενοφόρων, εντάσσοντας την ειδικότητα στην Ανωτέρα εκπαίδευση, εφόσον η Πολιτεία θέλει να παρέχει εξειδικευμένη παροχή υπηρεσιών. Επειδή είναι αδύνατη η πλήρωση της Υπηρεσίας με ιατρούς και δεν καλύπτεται πανελλαδικά ως ιατρική παροχή υπηρεσιών, τότε δεν μπορεί κανείς να αναφέρει τον όρο «επείγουσα Ιατρική φροντίδα». Στις επικείμενες αλλαγές των κρατών, της Ε.Ε. κλπ., επιβάλλεται η αναβάθμιση τού κλάδου με την ορολογία «επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα», ακριβώς για τον λόγο ότι είναι αδύνατη η πλήρωση τής Υπηρεσίας με πανελλαδική κάλυψη ιατρών στο επείγον, στο συμβάν, και όχι να καλύπτεται κανείς από την διακομιδή του πάσχοντος σε διακομιδή από επαρχιακό νοσοκομείο σε μεγάλο νοσοκομείο Αθήνας ή Θεσσαλονίκης ή Ιωαννίνων ή Πάτρας κλπ. με την συνοδεία ειδικευόμενου ιατρού (!!).
Σωστός σχεδιασμός,
Ορισμός του σκοπού και τών στόχων της Υπηρεσίας
Οργανόγραμμα
Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή
Επανασχεδιασμός ή επαναπροσδιορισμός προδιαγραφών ασθενοφόρων οχημάτων από το προσωπικό.
Εκπαίδευση προσωπικού κλάδου σε νέες τεχνικές και υλικά
Ένταξη ειδικότητας διασωστών στα ΑΕΙ
Προσλήψεις πανελλαδικά ώστε να υπάρχουν σε επαρχιακές πόλεις το ελάχιστο τρία ασθενοφόρα ανά βάρδια.
Την δημιουργία τμήματος αεροδιακομιδών (με την συνεργασία του στρατού [S.Α.R.])
Την δημιουργία τμήματος ταχύπλοων διασωστικών σκαφών με σκοπό την κάλυψη τής νησιωτικής χώρας. (με την συνεργασία του Λιμενικού Σώματος)
Την δημιουργία πλωτού νοσοκομείου για την κάλυψη της νησιωτικής χώρας και τον απεγκλωβισμό των νοσοκομείων τής Αθήνας. Σε αυτό, θα μπορούν να εκπαιδεύονται φοιτούντες της ειδικότητας στα ΑΕΙ αλλά και άλλων ειδικοτήτων στα ιατρικά και παραϊατρικά επαγγέλματα (πολίτες και ένστολοι),εργαζόμενοι τής συνεχιζόμενης εκπαίδευσης(Με την συνεργασία του Λιμενικού Σώματος και Πολεμικού Ναυτικού αλλά και της S.A.R.)
Την κάλυψη των Τ.Ε.Π. τών νοσοκομείων από διασώστες
Την κάλυψη του ΕΚΑΒ και ΤΕΠ νοσοκομείων μέσω σύγχρονων Πληροφοριακών Συστημάτων Υποστήριξης με την συνεργασία του Συστήματος TETRA και την υποβοήθηση των Συστημάτων Ενημέρωσης Κυκλοφορίας Οχημάτων.
Την δημιουργία ενιαίας στολής του προσωπικού και την παροχή αυτής από το δημόσιο.
Εφόσον, κρίνεται απαραίτητο, η Υπηρεσία εκτός των επειγουσών περιστατικών να πραγματοποιεί και δευτερογενή, τότε θα πρέπει το προσωπικό να διαχωρίζεται σε κατηγορίες ανάλογα με τις γνώσεις του και να παρέχει τις ανάλογες υπηρεσίες σύμφωνα με την θέση που κατέχει (εκτός και αν κρίνεται να παρέχει και άλλες υπηρεσίες).
Αποδοτικός εργαζόμενος σημαίνει σωστά αμειβόμενος.
Και άλλα πολλά,
τα οποία μπορούν να σχεδιαστούν από Ομάδα Εργασίας που έχει πλήρεις γνώσεις του αντικειμένου. Ειδάλλως,……
Το κυριότερο απ’ όλα, να υπάρχει πολιτική βούληση προς υλοποίηση, και εφόσον υλοποιηθεί, να συντηρείται σωστά και εγκαίρως.
Ο σκοπος δημιουργιας του ΕΚΑΒ ηταν η παροχη επειγουσας προνοσοκομειακης βοηθειας και οχι η διακομιδη δευτερογενων περιστατικων οπως καταντησε τα τελευταια χρονια.
Αν λοιπον οι αρμοδιοι θελουν πραγματικα να αναβαθμισουν την υπηρεσια αυτη ας την ενισχυσουν με εξοπλισμο και προσωπικο και ας την αφησουν να επικεντρωθει στο στοχο και το σκοπο της που ειναι το ΕΠΕΙΓΟΝ, διαφορετικα ας αλλαξουν τα αρχικα της σε εθνικη υπηρεσια μεταφορων η οποια θα ασχολειται μονο με εξιτηρια και ραντεβου (θα ειναι και παγκοσμια πρωτοτυπια)κατι που εχει ηδη γινει μιας και με τα επειγοντα ασχολειται μονο οταν δεν υπαρχουν δευτερογενη περιστατικα.
Τουλαχιστον ετσι θα ξεκαθαριστει σε πολιτες και προσωπικο ποιος πραγματικα ειναι ο σκοπος της γιατι τωρα το ΕΠΕΙΓΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΙΓΟΥΡΑ.
Στον Σκοπό του Ε.Κ.Α.Β. πρέπει να προστεθεί ο όρος «παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας».
Στο άρθρο αυτό να προστεθεί: Το ΕΚΑΒ είναι ο μοναδικός φορέας που παράσχει Επείγουσα Προνοκομειακή Φροντίδα, ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο και οι υπηρεσίες είναι δωρεάν.
ΤΟ ΕΚΑΒ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΕΚΤΑΚΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΠΡΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ . ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ (ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ) ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΝΩ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΕΞΙΤΗΡΙΑ ΜΕ ΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ.
ΣΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΦΡΑΣΗ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΠΡΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β. είναι ο συντονισμός της παροχής, σε έκτακτες περιπτώσεις άμεσης βοήθειας, ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΠΡΟΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ και επείγουσας ιατρικής φροντίδας στους πολίτες, η μεταφορά των πολιτών αυτών σε μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, ο συντονισμός της νοσοκομειακής και προνοσοκομειακής φροντίδας σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και κρίσεων και η παρακολούθηση και ο συντονισμός των συστημάτων εφημερίας των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ.
Όταν είναι εφικτό, το ΕΚΑΒ να προσφέρει επί τόπου πρώτες βοήθειες σε ήπιας βαρύτητας περιστατικά όπου δεν απαιτείται μεταφορά του ασθενούς στο νοσοκομείο με αποτέλεσμα την όποια αποσυμφόρηση των εφημερευόντων νοσοκομείων.
Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β. είναι ο συντονισμός της παροχής, σε έκτακτες περιπτώσεις άμεσης βοήθειας, επείγουσας ιατρικής φροντίδας στους πολίτες, η μεταφορά των πολιτών αυτών ΣΤΙΣ ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΕΣ μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, Η ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΔΙΑΚΟΜΙΔΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕΤΑΞΎ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ο συντονισμός της νοσοκομειακής και προνοσοκομειακής φροντίδας σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών και κρίσεων και η παρακολούθηση και ο συντονισμός των συστημάτων εφημερίας των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΏΝ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΙΝ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ