Οι κάτοχοι αδειών κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων δύνανται να προσφέρουν, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, τιμές χαμηλότερες των ορισθεισών στο δελτίο τιμών. Οι χαμηλότερες αυτές τιμές τυγχάνουν εφαρμογής κατόπιν εκδόσεως συμπληρωματικού δελτίου τιμών. Στις περιπτώσεις που κάτοχοι αδειών κυκλοφορίας φαρμάκων προσφέρουν χαμηλότερες τιμές σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο του παρόντος, αυτές δεν επηρεάζουν τις τιμές των αντίστοιχων γενόσημων φαρμάκων. Καταργείται κάθε αντίθετη στο παρόν διάταξη.
Αρχική Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), Ρυθμίσεις για τα προϊόντα καπνού και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας»ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ – Άρθρο 20 – Εθελούσια μείωση τιμών φαρμακευτικών προϊόντων
ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ – Άρθρο 20 – Εθελούσια μείωση τιμών φαρμακευτικών προϊόντων
- 27 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (ΕΟΔΥ) – Άρθρο 01 – Σύσταση – επωνυμία – έδρα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 02 Σκοπός και στόχοι του ΕΟΔΥ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Όργανα Διοίκησης του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 Αρμοδιότητες Προέδρου του ΔΣ του ΕΟΔΥ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 Πόροι του ΕΟΔΥ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων και Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ανάθεση δημόσιας σύμβασης σε κατεπείγουσα και απρόβλεπτη περίσταση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Διοικητική διάρθρωση του ΕΟΔΥ
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 Προσωπικό του ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Υποχρεωτική δήλωση κρουσμάτων λοιμωδών νοσημάτων και τήρηση αρχείου επιδημιολογικών δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κέντρα Αναφοράς για συγκεκριμένα θέματα δημόσιας υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας και Περιφερειακά Εργαστήρια Δημόσιας Υγείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανισμός και εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Κατάργηση ΕΟΔΥ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μεταβατικές διατάξεις
- 50 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΠΝΟΥ – Άρθρο 17 – Απαγόρευση χρήσης προϊόντων καπνού
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 18 Απαγόρευση κατανάλωσης καπνού σε υπαίθριους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Καπνικά μασώμενα προϊόντα
- 8 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ – Άρθρο 20 – Εθελούσια μείωση τιμών φαρμακευτικών προϊόντων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Συμψηφισμός αυτόματης επιστροφής φαρμακευτικής δαπάνης με τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ρυθμίσεις Επιτροπής Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κριτήρια και μεθοδολογία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαδικασία Αξιολόγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Αναθεώρηση και Κατάρτιση του Καταλόγου Αποζημιούμενων φαρμάκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ – Άρθρο 27 – Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), ως καθολικού διαδόχου των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ – Άρθρο 28 – Όροι και διαδικασία τακτοποίησης ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων νοσοκομείων
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Κ.ΕΠ.Υ. – Ε.Κ.Α.Β. – Άρθρο 29 – Κατάργηση του Ε.Κ.ΕΠ.Υ ως Αυτοτελούς Δημόσιας Υπηρεσίας και σύσταση Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Ετοιμότητας Εκτάκτων Καταστάσεων Δημόσιας Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Σκοπός του Ε.Κ.Α.Β.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Συγκρότηση και θητεία Δ.Σ. του Ε.Κ.Α.Β.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 Αντικατάσταση μελών Δ.Σ. του Ε.Κ.Α.Β. και διάρθρωση υπηρεσιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 Σύσταση Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας στο Ε.Κ.Α.Β.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος Επιχειρήσεων Υγείας στο Ε.Κ.Α.Β. και Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων Ε.Κ.Α.Β.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αποσπάσεις στην Κεντρική Υπηρεσία του Ε.Κ.Α.Β.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 36 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Σεπτεμβρίου 2019, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Οκτωβρίου 2019, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 251 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
ΑΡΘΡΑ 21 – 26
Συμφωνούμε με τη λογική και την κατεύθυνση του ΥΥ όσον αφορά τις προαιρετικές πωλήσεις σε μειωμένες τιμές όσο και για τα μέτρα ελάφρυνσης των φαρμακευτικών επιχειρήσεων όταν πραγματοποιούν επενδύσεις.
Δυστυχώς, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση, έτσι και η παρούσα δεν προβλέπει τη θεσμική συμμετοχή των εκπροσώπων των ασθενών στις διαδικασίες αξιολόγησης και διαπραγμάτευσης στις τιμές των φαρμάκων, αγνοώντας το ρόλο τη συμβολή τους και την αναγκαιότητα της πραγματικής θεσμικής και όχι εθιμικής εκπροσώπησης της κοινωνίας των πολιτών σε θέματα που τους αφορούν άμεσα. Η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου διαφωνεί για ακόμη μία φορά με τις πρακτικές αυτές και εκφράζει την απογοήτευσή της καθώς στο σύνολό του το σχέδιο νόμου αγνοεί επιδεικτικά τους ογκολογικούς ασθενείς ενώ η χρήση όρων όπως «συμμετοχή» «ασθενοκεντρική προσέγγιση» στο λεκτικό του ΥΠ. Υγείας δεν ανταποκρίνονται στη πρακτική της κυβέρνησης που δεν έχει δώσει δείγματα αποκατάστασης της τάξης με την συμμετοχή εκπροσώπου του κεντρικού δευτεροβάθμιου οργάνου των οργανώσεων ασθενών με καρκίνο στις επιτροπές και όργανα στα οποία εκ του νόμου προβλέπεται.
Συμφωνούμε επί της αρχής.
Θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη συγχρονισμένης έκδοσης μαζί με 1 από τα 6 ΔΤ που δημοσιεύονται κατά τη διάρκεια κάθε έτους (1 ανατιμολόγηση, 1 διορθωτικό ανατιμολόγησης, 4 ΔΤ με νέα προϊόντα).
Η δυνατότητα των εθελούσιων μειώσεων βρίσκει σύμφωνο το ΣΦΕΕ καθώς αυτό αποτελούσε πάγιο αίτημα του Συνδέσμου. Ωστόσο, προβληματίζει η δυνατότητα εφαρμογής αυτής της ρύθμισης σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Κάτι τέτοιο χαρακτηρίζεται προβληματικό καθώς θα επηρεάζονται και οι τιμές αποζημίωσης οποιαδήποτε χρονική στιγμή.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΦΕΕ
• ΠΡΟΤΑΣΗ Α: Να πραγματοποιούνται εθελούσιες μειώσεις σε συντεταγμένα χρονικά διαστήματα (π.χ. σε κάθε έκδοση νέου Δελτίου Τιμών) και όχι σε συνεχή βάση.
• ΠΡΟΤΑΣΗ Β: Να επιτρέπεται η εθελούσια μείωση τιμής και κατά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Συμφωνούμε επί της αρχής.
Θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη συγχρονισμένης έκδοσης μαζί με κάθε 1 από τα 6 ΔΤ που δημοσιεύονται κατά τη διάρκεια κάθε έτους (1 ανατιμολόγηση, 1 διορθωτικό ανατιμολόγησης, 4 ΔΤ με νέα προϊόντα).
Η εθελοντική μείωση ισχύει και σήμερα. Με αυτή την έννοια δεν έχει κάτι να προσφέρει το άρθρο αυτό. Αυτό που δεν γίνεται σήμερα είναι κάποια εταιρεία να προβεί σε εθελούσια μείωση της τιμής αφού τα φάρμακα είναι διατιμημένα, η αποζημίωση η ίδια και δεν υπάρχει κανένας ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών. Η εθελούσια μείωση εχει ισχύσει μέχρι σήμερα για να μην μειωθούν και άλλο οι τιμές των φαρμάκων όπου αντι μείωσης της τιμής τους κατά 40-50% σύμφωνα με το τρόπο υπολογισμού της νέας τιμής σε κάθε ανατιμολόγηση, σύμφωνα με το ΦΕΚ , οι εταιρείες έκαναν μια εθελούσια κατά 5-10% και απέφευγαν το 40-50%! Το ίδιο θα ισχύει και σήμερα?
Θα πρέπει να ρυθμιστεί άμεσα το ωράριο των διευρυμένων φαρμακείων, με την ξαφνική καταστροφική απόφαση της, η προηγούμενης κυβέρνησης παραμονές εκλογών, εν μια νυκτί, ανέτρεψε όλον τον σχεδιασμό και την προσπάθεια υγιούς επιβίωσης αρκετών φαρμακείων που απασχολούν το ανάλογο προσωπικό για να καλύψουν τις 2 βάρδιες με του προηγούμενου ωραρίου των διευρυμένων φαρμακείων 08:00-23:00.
Είναι αυτονόητο ότι όταν τα ιδιωτικά ιατρεία λειτουργούν τουλάχιστον μέχρι τις 22:00 η κάλυψη των αναγκών των ασθενών δεν μπορεί να σταματάει στις 21:00 και να είναι αναγκασμένοι να αναζητούν εφημερεύοντα φαρμακεία πολλές φορές αρκετά μακριά από τις περιοχές τους.
Είναι αυτονόητο ότι μειώνοντας τις ώρες εργασίας μειώνεται αυτόματα και ο αριθμός των εργαζομένων,στέλνοντας στην ανεργία έναν μεγάλο αριθμό φαρμακοϋπαλλήλων και φαρμακοποιών.
Είναι αυτονόητο ότι μειώνοντας τις ώρες λειτουργίας μειώνεται αυτόματα και ο τζίρος των επιχειρήσεων με συνέπεια το κράτος να έχει απώλεια εσόδων.
Είναι αυτονόητο ότι όταν διεκδικείς η χώρα σου να είναι ισότιμο μέλος της Ευρώπης δεν μπορείς να επιβάλεις αναχρονιστικούς κανόνες που σε κάνουν να διαφέρεις από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες που δεν περιορίζουν την κάλυψη των αναγκών των πληθυσμών τους σε είδη βασικών αγαθών όπως των φαρμάκων σε μέρες και ώρες που οι πόλεις σφύζουν από κίνηση και ζωή.
Είναι αυτονόητο ότι η χώρα μας πρέπει να πάει μπροστά , σίγουρα με κανόνες, που όμως δεν θα υπονομεύεται η πορεία της προς την ανάπτυξη από κάποιες συντεχνίες που δεν νοούν ότι δεν μπορούν να κρατούν ομήρους όπως στην προκειμένη περίπτωση τους καταναλωτές των φαρμακείων.
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει επιτέλους να σταματήσει η μάχη για το αυτονόητο.
Όσο αναφορά την διακίνηση των ογκολογικών φαρμάκων από τα φαρμακεία είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να γίνει εξασφαλίζοντας ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες σε ανθρώπους ήδη βασανίζονται και ταλαιπωρούνται και οι συντεχνίες που αντιδρούν ας θυμηθούν ότι υπάρχει και η ανθρωπιά και ότι δεν είναι όλα λεφτά στην ζωή
Αναφέρω το σχετικό αίτημα στο παρόν περί των φαρμάκων άρθρο, ωστόσο, το σχόλιο μου αφορά διάταξη για τον εμβολιασμό.
Πρέπει το Υπουργείο, ο ΕΟΠΥΥ και η ΗΔΙΚΑ να ασχοληθούν με το ζήτημα που έχει θίξει ο ενδιαφερόμενος Σύλλογος «Θετική Φωνή» για το εμβόλιο για τον HPV.
Παραθέτω σύνδεσμο από ανακοίνωση του παραπάνω φορέα: https://positivevoice.gr/5894
Και επισημαίνω πως -παρά τις όλες προβλέψεις της λοιπής νομοθεσίας για τα προσωπικά δεδομένα- δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα της τελευταίας παραγράφου της ανακοίνωσης. Δηλαδή, έως σήμερα, αν και το εμβόλιο για τον HPV αποζημιώνεται για κατηγορίες ανδρών ως τα 26, η Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση «απαιτεί» σχετική «δήλωση» της κατηγορίας, με τρόπο, μάλιστα, που αποθαρρύνει το κοινό από το να κάνει χρήση της αποζημίωσης επί του εμβολίου, ως δικαιούται.
η εθελούσια προσφορά σε τιμή χαμηλότερη του δελτίου τιμών να μπορεί να γίνεται και με μετατροπή των συσκευασιών σε μεγαλύτερης χωρητικότητας σε σκευάσματα για χρόνια χρήση