Στην παρ. 6 του άρθρου 90 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), περί της εφαρμογής ελέγχων για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών εκ μέρους των παρόχων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), προστίθενται νέο τρίτο και νέο τέταρτο εδάφιο και η παρ. 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εφαρμόζει ελέγχους προκειμένου να εντοπίσει και να αποτρέψει παραβατική συμπεριφορά εκ μέρους των παρόχων του. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται τόσο σε πραγματικό χρόνο με επιτόπιες επισκέψεις στους παρόχους και απομακρυσμένα με χρήση νέων τεχνολογιών όσο και εκ των υστέρων με έλεγχο των δικαιολογητικών και με χρήση νέων τεχνολογιών και στατιστικής μεθοδολογίας. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., η διενέργεια των ελέγχων δύναται να ανατίθεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που εξειδικεύονται σε τέτοιους ελέγχους, και να καθορίζεται το ποσοστό επί της υποβαλλόμενης δαπάνης έκαστου παρόχου για το οποίο διενεργούνται οι έλεγχοι. Το ποσοστό του προηγούμενου εδαφίου δύναται να καθορίζεται σε ποσοστό έως και εκατό τοις εκατό (100%) της υποβαλλόμενης δαπάνης έκαστου παρόχου. Στα πλαίσια των προηγούμενων εδαφίων δημιουργείται και τηρείται στον ΕΟΠΥΥ ηλεκτρονικός φάκελος δαπάνης ασφάλισης υγείας δικαιούχου. Ο δικαιούχος περίθαλψης έχει άμεση πρόσβαση στις δαπάνες που τον αφορούν, κατόπιν προηγούμενης πιστοποίησής του που διενεργείται από εξουσιοδοτημένους φορείς, και δυνατότητα αμφισβήτησης αυτών σε περίπτωση μη πραγματοποιήσεώς τους. Η επεξεργασία των δεδομένων υπόκειται σε κατάλληλα και ειδικά μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων και ελευθεριών των φυσικών προσώπων στον τομέα της δημόσιας υγείας σύμφωνα με το Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός ΕΕ 679/2016) και αποσκοπεί στην πραγματική παροχή υγειονομικής περίθαλψης, στην πραγματική πρόσβαση όλων σε αυτήν, στη διασφάλιση των πόρων που διατίθενται για την υγειονομική περίθαλψη, τον έλεγχο των δαπανών και την αποτελεσματική χρηματοδότηση της υγειονομικής περίθαλψης. Η επεξεργασία δεδομένων σχετικών με την υγεία για λόγους δημόσιου συμφέροντος δεν μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για άλλους σκοπούς από τρίτους, όπως εργοδότες ή ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες.
Τα ποσά που προκύπτουν από ποινές ή εκπτώσεις βάσει των ελέγχων εισπράττονται ή συμψηφίζονται και εν συνεχεία κατανέμονται σε ειδικό ΚΑΕ ο οποίος, με απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δύναται να χρησιμοποιηθεί σε ετήσια βάση για αναπτυξιακούς σκοπούς του Οργανισμού.
Συγκεκριμένα, σε ετήσια βάση: α) κατ’ ανώτατο όριο τέσσερα εκατομμύρια (4.000.000) ευρώ, διανέμεται στο προσωπικό του Οργανισμού, ανάλογα με τη θέση, το βαθμό του, καθώς και το βαθμό συμμετοχής του τόσο κατά το στάδιο του σχεδιασμού των νέων μεθοδολογιών ελέγχου όσο και κατά το στάδιο διενέργειας των ανωτέρω ελέγχων, β) κατ’ ανώτατο όριο δύο εκατομμύρια (2.000.000) ευρώ, αξιοποιείται για την προαγωγή προγραμμάτων ενημέρωσης προς τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, αναφορικά με τους σκοπούς και τους στόχους του σε δεδομένη χρονική περίοδο, γ) κατ’ ανώτατο όριο τέσσερα εκατομμύρια (4.000.000) ευρώ, χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη των υποδομών του Οργανισμού τόσο σε νέες τεχνολογίες, που σχετίζονται με τον έλεγχο και τον εξορθολογισμό των δαπανών, καθώς και με την ανάπτυξη συστημάτων δημιουργίας νέων πηγών εσόδων, όσο και σε κτηριακές εγκαταστάσεις, δ) κατ’ ανώτατο όριο ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) καλύπτει υποχρεώσεις του Οργανισμού προς την Π.Φ.Υ. των Δ.Υ.Πε. και ε) κατ’ ανώτατο όριο ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) καλύπτει λοιπές υποχρεώσεις του Οργανισμού. Με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ καθορίζεται το κατά τα ανωτέρω διανεμόμενο στο προσωπικό ποσό, οι προϋποθέσεις λειτουργίας των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της περίπτωσης δ΄ της παρούσας παραγράφου. Η ισχύς του προηγούμενου εδαφίου αρχίζει στις 28.2.2017.».
Και το 2013 ο έλεγχος είχε ανατεθεί σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρίες και το όλο εγχείρημα απέτυχε παταγωδώς. Τα στελέχη των ελεγκτικών εκπαιδεύτηκαν από στελέχη του ΕΟΠΥΥ για την εκκαθάριση των απαιτήσεων των παρόχων και στο τέλος την εκκαθάριση την πραγματοποίησε ο ΕΟΠΥΥ (ειδικά για το διάστημα 2012 – 2015). Πρόταση μας η στελέχωση του ΕΟΠΥΥ με καταρτισμένο προσωπικό στην εκκαθάριση δαπανών του Οργανισμού (κλινικός βάσει πρωτοκόλλων έλεγχος – λογιστικός έλεγχος) και αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων για real time έγκριση της δαπάνης.
Θα πρέπει να θεσπιστούν κοινά αντικειμενικά κριτήρια επιλογής των φυσικών και
νομικών προσώπων που θα αναλάβουν τέτοια θέση, είτε αυτά ανήκουν στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα. Θα πρέπει να προηγηθεί πιστοποιημένη εκπαίδευση του προσωπικού η οποία να δημοσιοποιείται.
Ο ηλεκτρονικός φάκελος δαπάνης ασφάλισης υγείας δικαιούχου θα πρέπει να περιέχει το πραγματικό κόστος του ΕΟΠΥΥ στους παρόχους υγείας και όχι το «ονομαστικό»κόστος που προβλέπεται από την νομοθεσία, αφού η δαπάνη επιβαρύνεται με rebate και clawback.
Ο έλεγχος των δαπανών ενός Δημόσιου Οργανισμού είτε σε Α’ είτε σε Β’ βαθμό πρέπει να διενεργείται από τον ίδιο τον Φορέα, ο οποίος έχει και την αρμοδιότητα και την τεχνογνωσία.
Το άρθρο «επιτρέπει την είσοδο» στον οποιονδήποτε, να αποκτήσει πρόσβαση στο Π/Σ και να ελέγξει τις δαπάνες του μεγαλύτερου Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας της χώρας. Αυτό είναι εκτός από ανεπίτρεπτο και εξαιρετικά επικίνδυνο.
Ποια είναι τα Φυσικά ή Νομικά Πρόσωπα Δημόσιου ή Ιδιωτικού Δικαίου; Οι πάντες, όλοι. Η εμμονή του Νομοθέτη αναφορικά με την κατοχύρωση του δικαιώματος αυτού στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου είναι γνωστή ήδη από το έτος 2013. Ποιά θα είναι όμως τα Φυσικά Πρόσωπα, εκτός των υπαλλήλων του Οργανισμού (διοικητικών και ιατρών), που θα έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν τέτοιου είδους δαπάνες;
Την 02/07/2021 η ίδια η Διοικήτρια του Οργανισμού σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ, μίλησε για αποκάλυψη απάτης που ζημίωσε τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κατά 5 εκατ.Παραθέτω τα ακριβή της λόγια: «Όταν βλέπουμε να εκτινάσσονται κάποιες δαπάνες και τα ΑΜΚΑ κάποιων ιατρών να ξεπερνάνε τον μέσο όρο της συνταγογράφησης τότε χτυπάνε καμπανάκια. Γίνεται ιατρικός έλεγχος, ελέγχεται η σκοπιμότητα της παροχής, προβαίνουμε σε περικοπές κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης και παραπέμπουμε αυτές τις περιπτώσεις στον ελεγκτικό μας μηχανισμό για περαιτέρω ελέγχους. Εκεί αποδείχθηκε ότι οι ασθενείς δεν γνώριζαν τον ιατρό και δήλωσαν ότι ουδέποτε έχουν παραλάβει τα υλικά αυτά»
Ποια είναι λοιπόν η ανάγκη εισόδου οποιωνδήποτε άλλων ελεγκτικών μηχανισμών πέραν των ήδη θεσμοθετημένων Οργάνων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.; Για ποιο λόγο δεν ενισχύονται οι ήδη υφιστάμενοι και αποτελεσματικοί ανθρώπινοι πόροι που διενεργούν σήμερα τον έλεγχο δαπανών; Ο έλεγχος των δαπανών υγείας δεν είναι πίτα που μοιράζεται αδιάκριτα. Εξασφαλίζει πόρους για τον Οργανισμό και τους ασφαλισμένους του και δημιουργεί αναχώματα σε παραβατικές συμπεριφορές.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προστίθενται νέο τρίτο και νέο τέταρτο εδάφιο στην παρ. 6 του άρθρου 90 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου των δαπανών για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών των παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., με τα οποία προβλέπεται η δυνατότητα ο εν λόγω έλεγχος, διενεργούμενος και σε πραγματικό χρόνο, να ανάγεται στο σύνολο της υποβαλλόμενης δαπάνης του εκάστοτε παρόχου και να ανατίθεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Ωστόσο, με το άρθρο 22 του παρόντος προσχεδίου νόμου, καταργείται η Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠ.Ε.Δ.Υ.Φ.Κ.Α.) του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και συστήνεται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Αυτοτελής Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων, με αυτήν ακριβώς την αρμοδιότητα (μεταξύ άλλων), η οποία υπάγεται απευθείας στον Διοικητή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και η οποία έχει τις αρμοδιότητες που έχει μέχρι σήμερα η ΥΠ.Ε.Δ..Υ.Φ.Κ.Α., μεταξύ των οποίων και ο έλεγχος των δαπανών για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών των παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Συνεπώς, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει η ανάθεση του έργου αυτού σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται…) να ασκείται μόνο από τη νέα Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., υπό την προϋπόθεση ενίσχυσης με προσωπικό της Αυτοτελούς αυτής Διεύθυνσης, μειώνοντας έτσι περαιτέρω τη δαπάνη του Οργανισμού προς τρίτους για το ελεγκτικό έργο που προτείνεται από το προσχέδιο νόμου να παρέχουν και αυξάνοντας τους πόρους του Οργανισμού που προβλέπονται με τη συγκεκριμένη ρύθμιση να κατευθύνονται σε κίνητρο αποδοτικότητας του προσωπικού του Οργανισμού, σε προαγωγή προγραμμάτων ενημέρωσης προς τους ασφαλισμένους, σε ανάπτυξη των υποδομών του Οργανισμού και σε νέες τεχνολογίες, σε κάλυψη υποχρεώσεων προς την Π.Φ.Υ. των Δ.Υ.Πε., αλλά και στην κάλυψη άλλων υποχρεώσεων του Οργανισμού.
Από τη μία είναι δύσκολο ιδιώτες να ελέγξουν τους ιδιώτες, καθώς δεν θα υπάρχει το ισχυρό και σαφές νομοθετικό πλαίσιο (το οποίο ενδεχομένως αγνοούν οι ιθύνοντες) που στήριζε αντίστοιχα την ΥΠΕΔΥΦΚΑ ως δημόσια υπηρεσία και της επέτρεψε να λειτουργήσει αδιαλείπτως επί μία εικοσαετία, από την άλλη αν τα αναφερόμενα ποσά είχαν χορηγηθεί για την αναβάθμιση της ΥΠΕΔΥΦΚΑ θα είχε στελεχωθεί και δημιουργηθεί μία υπηρεσία πρότυπο!! Τέλος, μέχρι να αποκτήσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία τι διαφυγή πόρων θα υπάρξει για τον ΕΟΠΥΥ και τις δαπάνες υγείας;;;
Παρατηρήσεις
1) Δεν ορίζονται οι διαδικασίες ελέγχου.
2) Ανατίθενται σε ιδιωτικές εταιρίες ο έλεγχος της παραβατικότητας, χωρίς να ορίζεται ποιές θα είναι αυτές, τι προσόντα θα πρέπει να έχουν, τι θα ελέγχουν και με ποιες διαδικασίες, τι μέσα θα χρησιμοποιούν και κυρίως ποιος θα τις πληρώνει;
Θα έχουμε επανάληψη της εμπειρίας με τις ελεγκτικές εταιρίες του 2013;
3) Θα παρέχουν ελεγκτικό έργο και θα παίρνουν bonus από τους παρόχους υγείας;
Εκφράζουμε την απορία μας, γιατί δεν γνωρίζουμε άλλο φορέα του Δημοσίου που να χορηγείται μπόνους στους υπαλλήλους του.
Ένα άλλο ζήτημα τίθεται με τη χρηματοδότηση για την ενημέρωση των πολιτών, κόστους 2 εκατ. ευρώ, το οποίο θα προέρχεται από περικοπές δαπανών διαγνωστικών εργαστηρίων.
Προτείνεται:
1) Να συγκροτηθούν επιτροπές ελέγχου παραβατικότητας αποτελούμενες από εκπροσώπους του ΕΟΠΥΥ, του Υπουργείου Υγείας και των αντιστοίχων Παρόχων προκειμένου να ελέγχουν, αμισθί, την παραβατικότητα με εργαλεία που θα οριστούν από ειδικούς.
2) Τα έσοδα του Οργανισμού από τον καταλογισμό οικονομικών ποινών σε συμβεβλημένους παρόχους θα πρέπει να πιστώνονται στον αντίστοιχο κωδικό για την ελάφρυνση του claw back των υπολοίπων παρόχων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ
Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ
Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ
Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ
Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ
Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Αντί να στηριχθεί ο εσωτερικός έλεγχος που γίνεται από την Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, αντί να ενισχυθεί με προσωπικό ώστε οι έλεγχοι να γίνονται με λιγότερα λάθη και μεγαλύτερη ταχύτητα, δίνεται σε… φυσικά πρόσωπα και εταιρείες, ενώ τα πρόστιμα αντί να βοηθήσουν στο να ανακουφίσουν τους συμβεβλημμένους από το μονομερώς εφαρμοσμενο clawback και rebate, κατευθύνονται σε … bonus των υπαλλήλων του ΕΟΠΥΥ !!!
Σκανδαλώδες άρθρο με αναδρομική ισχύ μάλιστα από … 28.2.2017!!!
Παλάσκας Δημήτριος
Οδοντίατρος, Μ.Sc. ΔΜΥ
μέλος Δ.Σ. Ο.Σ.Θ.
Προτείνουμε την επέκταση της Νομοθετικής ρύθμισης για το one-time password, όπως προβλέπεται για τις συνταγές στα φάρμακα, και περιέχεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 του ν.4704/2020:
«… Στην περίπτωση εκτέλεσης της άυλης ηλεκτρονικής συνταγής φαρμάκων με βάση τον Α.Μ.Κ.Α., ο φαρμακοποιός εισάγει στο Σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης τον Α.Μ.Κ.Α. του πολίτη που έχει δηλώσει ότι επιθυμεί άυλη συνταγογράφηση, προκειμένου να αναζητήσει τις ηλεκτρονικές συνταγές του, οι οποίες εκκρεμούν προς εκτέλεση. Το σύστημα αποστέλλει στον πολίτη κωδικό (one-time password) με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει για επιβεβαίωση της παρουσίας του. Ο πολίτης γνωστοποιεί τον κωδικό στον φαρμακοποιό, ο οποίος τον εισάγει στο Σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης και αποκτά πρόσβαση στις προς εκτέλεση συνταγές φαρμάκων του πολίτη. Μόλις ο φαρμακοποιός εκτελέσει τη συνταγή, ο πολίτης λαμβάνει ενημερωτικό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει, με τα στοιχεία εκτέλεσης της συνταγής του».
και παράλληλη αυστηροποίηση των ποινών του ασφαλισμένου όταν διαπιστώνεται η συνδρομή του στην πιθανή εικονική συνταγογράφηση (π.χ.: αφαίρεση ασφαλιστικής ικανότητας).
Λυμπερίδης Πέτρος
Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών
Ο έλεγχος και η εκκαθάριση των δαπανών φορέων Π.Φ.Υ. αρμόζει να διεξάγεται από μόνιμους υπαλλήλους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., εντός του νομίμου ωραρίου τους χωρίς επιπλέον αμοιβή ή στην έσχατη περίπτωση με αμειβόμενη υπερωριακή απασχόληση, η οποία όμως δεν θα συνδέεται με την χορήγηση υπηρεσιακού δώρου (bonus) προερχόμενου από την οικονομική απόδοση του ελέγχου που διενεργούν καθώς αυτό θα εμποδίσει την αμερόληπτη άσκησή του. Για τον ίδιο λόγο είμαστε αντίθετοι στην ανάθεση ελέγχου σε ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι για να καταστήσουν την επιλογή τους συμφέρουσα για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. θα έχουν κάθε κίνητρο να μεγιστοποιήσουν την οικονομική απόδοση του ελέγχου μέσω προστίμων και περικοπών στην έγκριση των υποβαλλόμενων παραπεμπτικών, σε ύψος τουλάχιστον ίσο ή και μεγαλύτερο από την επιβάρυνση που οι ίδιοι οι ελεγκτικοί φορείς θα προκαλούν στον προϋπολογισμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., με συνέπεια και πάλι να παρεμποδίζεται ο αμερόληπτος έλεγχος.
Μη κατάργηση της Υπηρεσίας του ΥΠΕΔΥΦΚΑ, συνέχιση με το υπάρχον σύστημα ελεγκτικής και εκκαθαριστικής λειτουργίας. Μη «απάρνηση» του έργου της και παραχώρηση της υπηρεσίας σε ιδιωτικές εταιρείες. Συνέχιση και ενίσχυση της υφιστάμενης υπηρεσίας με εξειδικευμένο- εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό.
Η δυνατότητα ελέγχου για τον εντοπισμό και την αποτροπή παραβατικών συμπεριφορών των παρόχων θα πρέπει να περιορισθεί στα αρμόδια εντεταλμένα διοικητικά όργανα. Αντίθετα, η ανάθεση σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, επιφορτισμένα με ελεγκτικά δικαιώματα (επιτόπια επίσκεψη ή απομακρυσμένα με πρόσβαση στα αρχεία των επιχειρήσεων, έλεγχο δικαιολογητικών, στοιχείων, αλλά και συλλογή πληροφοριών που αφορούν τις ελεγχόμενες επιχειρήσεις με περαιτέρω συνέπεια την επιβολή ποινών ή εκπτώσεων), εμφανίζεται προβληματική, αμφίβολης αποτελεσματικότητας αλλά και ελάχιστα αξιόπιστη.
Αντιφατική προς τα παραπάνω και σε κάθε περίπτωση προβληματική είναι η διάταξη για το bonus του ΕΟΠΥΥ και των υπαλλήλων του με τα ποσά που θα εισπράττονται από ποινές και εκπτώσεις σε βάρος των παραβατών παρόχων, όπως επίσης και η αναδρομική ισχύς από 28.2.2017 της Υ.Α. για την κατανομή των πόρων από το bonus αυτό στο προσωπικό του Οργανισμού για την αυτονόητη εκτέλεση των καθηκόντων του. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται το επαχθές claw back τα ποσά αυτά θα έπρεπε να διατίθενται προς ανακούφιση των νομοταγών παρόχων.
Ίσως από τις πιο εσφαλμένες ρυθμίσεις που εισάγονται στο σχέδιο νόμου. Η κατάργηση μιας υπηρεσίας η οποία έχει αποδώσει πολλαπλάσια οφέλη στο Σύστημα Υγείας δεν μπορεί να καταργηθεί! Δεν μπορεί η Πολιτεία να απεμπολεί τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και να τους αποδίδει σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι επιτυχίες της ΥΠΕΔΥΦΚΑ αποδεικνύουν πως το παρόν σύστημα ελέγχου είναι αξιόπιστο και απαιτείται η πολιτική βούληση της ηγεσίας του Υπουργείου για να αξιοποιηθεί. Προφανώς δεν υπάρχει αυτή η βούληση, μακάρι να διαψευστώ θετικά!
Το ζητούμενο τελικά δεν είναι η κατάργηση της Υπηρεσίας αλλά η ενίσχυση της με προσωπικό υψηλού επιπέδου και τεχνοκρατικές γνώσεις ώστε με μεγαλύτερη ένταση να εκτελεί το έργο της.
Dr Μαρουφίδης Νικόλαος
Β΄ Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας (ΕΟΟ)
Όχι σε εφαρμογή ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών. Ο έλεγχος real time πρέπει να είναι ψηφιακός (ταυτοποίηση ασθενούς – υπογραφή ιατρού), καθολικός με κόφτες σύμφωνα με τα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα. Μέσα από το νομοσχέδιο μοιράζονται μέχρι 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τις περικοπές στις αποζημιώσεις των «παρόχων» και από τις επιβαλλόμενες ποινές αναδρομικά από το 2017, στο προσωπικό των ελεγκτικών υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ. Να προστεθεί αυτό το ποσό στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ για την ΠΦΥ.
Πρέπει να απαλειφθεί εξ ολοκλήρου για να μην ζήσουμε τις τραγελαφικές στιγμές παλαιότερων εποχών, (όταν καθιερώθηκαν τα bonus στα πρόστιμα που επέβαλε η Τροχαία, μέτρο που αποσύρθηκε σε 20 μέρες)
Ο ΙΣΘ εκφράζει την κάθετη αντίθεση του σε οποιαδήποτε τέτοια πρόβλεψη. Τίθεται αφενός θέμα αναδρομικής διανομής πόρων (από το 2017;;). Επί της ουσίας θεσπίζεται αθέμιτο και ανήθικο μπόνους των υπαλλήλων του ΕΟΠΥΥ με χρήματα των παρόχων και μάλιστα αναδρομικά. Τα χρήματα που προκύπτουν από τις περικοπές θα έπρεπε να ανακατευθύνονται για την μείωση του υπέρμετρου Clawback των παρόχων δεδομένων των οικονομικών περιορισμών του προϋπολογισμού και όχι να διανέμεται σε μόνιμους υπαλλήλους που ασκούν απλά τα καθήκοντά τους. Με την διάταξη θεσπίζεται η διανομή τουλάχιστον 10 εκατομμυρίων ευρώ που θα προέρχονται από περικοπές υποβολών παρόχων κατά την κρίση του ΕΟΠΥΥ σε άσχετες με το αντικείμενο παροχής υπηρεσιών υγείας κατευθύνσεις.
Απαιτούμε την απόσυρση της διάταξης αυτής και την ανακατεύθυνση οποιουδήποτε πόρου προέρχεται από περικοπές στην προσαύξηση των ορίων του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ της αντίστοιχης κατηγορίας συμβεβλημένων παρόχων υπηρεσιών υγείας.
ΑΡΘΡΟ 7
Αν παραφράσουμε την αρχαιά σοφή λαϊκή ρήση τότε
ΤΟ ΔΙΣ ΣΦΑΛΕΙΝ …ΟΥ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΣΟΦΗΣ … ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ
( ανατρέξτε στα δρώμενα του 2013,από μόνα τους φωνάζουν… έντονα…, ότι δεν πρέπει να ξαναγίνουν τέτοια λάθη .. ).
Ειναι προδήλως φανερό και αυτονόητο ότι πρέπει να συνεχιστεί το υπάρχον σύστημα ελεγκτικής και εκκαθαριστικης λειτουργίας
των υποβολών ολων των κατηγοριών παροχων υγείας και φαρμακ.
αλλά και άλλων συναφών ελέγχων ενισχύοντας την υπηρεσία βέβαια με
το ανάλογο και κατάλληλο προσωπικό αλλά με κατάλληλο τεχνικο και
πληροφοριακό εξοπλισμό ( και σε hardware kai software) ετσι ωστε
να προκύψουν ακόμα καλύτερα και ποιοτικά και χρονικά αλλά και αποδοτικά
αποτελέσματα .
Εμένα πάλι μου προκαλεί εντύπωση που δίνεται κίνητρο στους υπαλλήλους μέσω των προστίμων στους παρόχους. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα παραπεμπτικά δεν γίνοντα υποχρεωτικά άυλα. Μια χαρά δουλεύει το OTP με τις τραπεζικές συναλλαγές. Δνε άκουσα κανένα εκεί να παραπονιέται,
το άρθρο 7 είναι σωστό διότι παρέχει ακόμα ένα όπλο στον πόλεμο κατά της διαφθοράς. Και συγκεκριμένα για τους οπτικούς της κατευθυνόμενης συνταγής των παράνομων καταστημάτων κλπ
Ευχαριστώ
ΚΑΤΣΑΒΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
τ.ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΟΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΠΤΟΜΕΤΡΩΝ
τ.ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΠΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΠΤΟΜΕΤΡΩΝ (ΝΠΔΔ)
Επιτρέψτε μου να σας πώ ότι η ανάθεση ελέγχου σε Ιδιωτικές Εταιρείες (ΙΕΕ) έχει ξαναδοκιμασθεί και έχει ΑΠΟΤΥΧΕΙ!
Η επαναφορά του ίδιου συστήματος επιδιώκει απλά να χρηματοδοτήσει κάποιες ιδιωτικές Ελεγκτικές με δημόσιο χρήμα χωρίς να μπορούν να κάνουν ουσιαστικό έλεγχο ενώ αποτελεί και ΠΡΠΟΣΧΗΜΑ για να καταργηθεί η ΥΠΕΔΥΦΚΑ που ενοχλούσε και ενοχλεί πολλούς μέσα κι έξω από τον ΕΟΠΥΥ, επειδή έκανε ουσιαστικό έλεγχο, όταν οι επιθεωρητές της αφήνονταν να ενεργήσουν κατά συνείδηση, ανεπηρέαστοι από πολιτικές/κυβερνητικές παρεμβάσεις.