Άρθρο 2 Αντικείμενο

 

1. Αντικείμενο του Μέρους Β΄ είναι η θέσπιση των βασικών κατευθύνσεων μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, στη βάση:
α) της πρόβλεψης και επικαιροποίησης συγκεκριμένων, αυστηρών κριτηρίων ποιότητας, για την κατάρτιση και διατήρηση των συμβάσεων των ιδιωτών παρόχων υγείας,
β) της διαβάθμισης του ύψους της αποζημίωσης των Υπηρεσιών Υγείας, Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων και Υλικών από τον βαθμό ανταπόκρισης ιδιωτών παρόχων υγείας στα τεθέντα ποιοτικά κριτήρια,
γ) της πρόβλεψης ως γενικού κανόνα του ελέγχου των παρόχων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, είτε προληπτικού είτε στο πλαίσιο της εκκαθάρισης δαπανών, σε ποσοστό έως και εκατό τοις εκατό (100%) της υποβαλλόμενης δαπάνης, με ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο σε πραγματικό χρόνο (real time) και με χρήση νέων τεχνολογιών και στατιστικής μεθοδολογίας.
2. Αντικείμενο του Μέρους Γ΄ είναι η τροποποίηση υφιστάμενων διατάξεων και η θέσπιση νέων για την αποτελεσματικότητα και πρακτική λειτουργικότητα του συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, που περιλαμβάνει την πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία με τη συμμετοχή και τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πολίτες, με τους ακόλουθους βασικούς άξονες:
α) Την ορθολογική και αποτελεσματική διάρθρωση, στελέχωση και διοίκηση του συστήματος των δημοσίων μονάδων παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και των Τοπικών Μονάδων Υγείας, με ιδιαίτερη μέριμνα για τις άγονες και προβληματικές περιοχές,
β) την εισαγωγή του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού για κάθε πολίτη που αναλαμβάνει την πρόληψη, ενημέρωση και καθοδήγηση του πολίτη στις υπηρεσίες υγείας,
γ) την εφαρμογή κινήτρων και αντικινήτρων για την εγγραφή στον προσωπικό ιατρό που λειτουργεί και ως «πύλη εισόδου» για την παραπομπή στις δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες δομές υγείας.

3. Αντικείμενο του Μέρους Δ΄ είναι η τροποποίηση υφιστάμενων διατάξεων και θέσπιση νέων για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών υγείας, με βασικούς άξονες:

α) την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου και των φορέων παροχής κατ’ οίκον νοσηλείας και φροντίδας,
β) την ενίσχυση του ρόλου των απογευματινών χειρουργείων και ιατρείων στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας,
γ) τη συμβολή των συμβαλλόμενων με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ιδιωτών παρόχων και ιατρών για την κάλυψη των αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
δ) την επίλυση ζητημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και εποπτευόμενων φορέων του, για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους.

  • 18 Απριλίου 2022, 13:56 | Συντονιστικό Όργανο φορέων Π.Φ.Υ.

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ :

    Πρόκειται για ένα Νομοσχέδιο όπου δίνονται στον ΕΟΠΥΥ πολλές υπερεξουσίες, ώστε ο ΕΟΠΥΥ να επιβάλει τις θεμελιακές αλλαγές, όπως:
     Κλείσιμο της πλειοψηφίας των εργαστηρίων
     Επιβολή μονοπωλιακών καταστάσεων στην Υγεία
     Σταδιακή αποσύνθεση του ΕΣΥ
     Αλλοίωση του δημόσιου χαρακτήρα των νοσοκομείων

    ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

    Α) ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
    1) Στα άρθρα 4 και 51 ορίζονται τα των ποιοτικών κριτηρίων
    2) Καθορίζονται αποκλειστικά από τον ΕΟΠΥΥ και εγκρίνονται από το Υπουργείο Υγείας
    3) Αποτελούν κριτήρια ποσού αποζημίωσης των εξετάσεων μέσω του «ποιοτικού rebate»
    4) Αποτελούν (απροσδιόριστα) κριτήρια διακοπής της σύμβασης (άρθρο 51)
    5) Ως τέτοια θεωρούνται:
    • Η ηλικία, η κατάσταση και η συντήρηση των μηχανημάτων
    • Ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, της υποδομής και του εξοπλισμού
    • Οι πιστοποιήσεις (ISO 9001 και 15189)
    • Εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού
    • Χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και εκσυγχρονισμού

    Ώστε να υπάρξει ο απόλυτος έλεγχος του ΕΟΠΥΥ επί της επιλογής επιβίωσης των εργαστηρίων μας.

    Β) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ
    Με τα άρθρα 21, 22 και 51
    Καταργείται η πολυσυλλεκτικότητα του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ και αυτό θα διορίζεται πλέον εξ ολοκλήρου από τον Υπουργό Υγείας. Συγχρόνως δεν προβλέπεται η παρουσία εκπροσώπου των παρόχων για την πιστοποίηση της διαύγειας της λειτουργίας του ΔΣ του ΕΟΠΥΥ όσον αφορά την αξιολόγηση στατιστικών και οικονομικών δεδομένων που τους αφορούν.
    Επίσης καταργείται η Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών (ΥΠΕΔΥΦΚΑ) καθώς και η Επιτροπή Ενστάσεων αυτής. Τι θα ισχύει σε περίπτωση που πάροχος υγείας θέλει να υποβάλλει ένσταση;

    Γ) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
    Με τα άρθρα 5 και 51 φαίνεται να δημιουργείται μία παντοδύναμη επιτροπή διαπραγμάτευσης που θα επιβάλλει:
    • Όρους συμβάσεων
    • Αλλαγές των όρων
    • Τιμές αποζημίωσης
    • Διακοπή συμβάσεων
    • Φωτογραφικές διατάξεις για κατ’ εξαίρεση συμβάσεις
    Επίσης εισάγοντας το «τέλος διαπραγμάτευσης» και μη διευκρινίζοντας με ποιους «παρόχους» θα διαπραγματεύεται και με τι όρους;

    Δ) REBATE – CLAW BACK
    Με τα άρθρα 6, 9 και 10
    Θεσμοθετούνται ΜΟΝΙΜΑ πλέον και με Νόμο το Rebate (μαζί με το ποιοτικό Rebate) και το Claw back

    Ε) ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ
    Άρθρα 25, 26, 29
    1) Αντικαθιστά τον Οικογενειακό ιατρό
    2) Είναι κατά βάση Γενικός Ιατρός ή Παθολόγος
    3) Είναι ιατρός του ΕΣΥ ή Ιδιώτης ιατρός (με ιδιωτικό ιατρείο)
    4) Όλοι οι πολίτες με κίνητρα και αντικίνητρα καλούνται να επιλέξουν
    5) Παραπέμπει τους ασθενείς( gatekeeping) στους άλλους ειδικούς ιατρούς και σε Διαγνωστικά εργαστήρια.
    6) Παραπέμπει τους ασθενείς( gatekeeping) στα Νοσοκομεία.
    7) Ο Ιδιώτης Προσωπικός ιατρός μπορεί να σταλεί για να καλύψει ανάγκες του ΕΣΥ όπου αυτές χρειάζονται ακόμη και εφημερίες.

    ΣΤ) ΛΟΙΠΟΙ ΙΑΤΡΟΙ
    Άρθρο 45
    Πέραν των Προσωπικών ιατρών και οι λοιποί συμβασιούχοι με το ΕΟΠΥΥ ιατροί (συμπεριλαμβανομένων όλων των Εργαστηριακών ιατρών), αλλά και οι πιστοποιημένοι μέσω της ΗΔΙΚΑ ιατροί :
    αναλαμβάνουν μέσω των ως άνω συμβάσεων την υποχρέωση να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε περιοχές και σε ειδικότητες που υπάρχουν διαπιστωμένες ελλείψεις του Ε.Σ.Υ., εφόσον τους ζητηθεί.
    Η άρνηση επιφέρει και διακοπή της σύμβασης.

    Ζ) ΣΔΙΤ
    Άρθρο 28
    Νομοθετείται η συνεργασία των Δημοσίων δομών ΠΦΥ με τους Ιδιωτικούς φορείς.
    Αποτελεί την νομική βάση για τις ΣΔΙΤ.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΚΕ
    Φ.Ν.ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΟΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΣΙΠΥ
    Θ.ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΣΙΔΙΚ
    Ι.ΚΑΡΑΜΗΝΑΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΙΔΙ
    Δ. ΦΑΣΙΤΣΑΣ

    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ
    Α. ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ

  • 18 Απριλίου 2022, 10:10 | Παλάσκας Δημήτριος

    Απαραίτητη Προσθήκη παραγράφου: Οι πιστοποιημένοι γιατροί/οδοντίατροι, που δεν επιθυμούν να είναι προσωπικοί γιατροί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση για την εξυπηρέτηση των αναγκών των ασθενών.

    Παλάσκας Δημήτριος
    Μέλος Δ.Σ. Ο.Σ.Θ.

  • Εκτιμούμε ότι επειδή η ιατρική περίθαλψη δεν επιτρέπει , ούτως ή άλλως, εκπτώσεις στην ορθή άσκησή της, τα όποια κριτήρια επάρκειας, και όχι «ποιότητας», επικεντρωμένα κυρίως στον ανθρώπινο παράγοντα, πρέπει να τίθενται κατά την αδειοδότηση των μονάδων Π.Φ.Υ. οι οποίες ακολούθως πρέπει να έχουν το δικαίωμα σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. χωρίς το οποιοδήποτε «rebate». Ακόμη τα όποια κριτήρια, εάν εφαρμοστούν, πρέπει να εφαρμοστούν όχι μόνο στις ιδιωτικές αλλά και στις δημόσιες δομές.

  • 17 Απριλίου 2022, 12:27 | ΣΟΦΙΑ Κ. Π. ΤΖΗΚΑ

    Με τα συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας διαφαίνεται η ενίσχυση των μεγάλων οδοντιατρικών κλινικών – κέντρων και η αποδυνάμωση των μικρών μονοπρόσωπων οδοντιατρείων, μιας και εκλείπει η κρατική χρηματοδότηση για τον εκσυγχρονισμό τους με υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό.

  • 16 Απριλίου 2022, 22:15 | Μπάρλα Γιούλα (Παναγούλα)

    Η δυνατότητα συνταγογράφησης ΕΟΠΥΥ πρέπει να είναι για όλους ελεύθερη συμβεβλημένους ή μη στον ΕΟΠΥΥ αλλά πιστοποιημένους στο ηλεκτρονικό σύστημα ΗΔΙΚΑ.

  • 15 Απριλίου 2022, 17:00 | ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ

    Προσθήκη παραγράφου Οι πιστοποιημένοι γιατροί που δεν επιθυμούν να είναι προσωπικοί γιατροί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

  • 14 Απριλίου 2022, 17:01 | ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ (ΕΝΙ) ΕΟΠΥΥ

    Προσθήκη παραγράφου : Οι πιστοποιημένοι γιατροί που δεν επιθυμούν να είναι προσωπικοί γιατροί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση

  • 14 Απριλίου 2022, 13:39 | ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Να απαλειφθεί η λέξη «Ιδιωτών»
    Δεν πρέπει να υπάρχει καμμία διαφοροποίηση ως προς τα κριτήρια ποιότητας μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτών παρόχων Υγείας

  • Ο ΙΣΘ θεωρεί ότι δεν θα πρέπει να γίνεται διάκριση ανάμεσα σε ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας και δημόσιους παρόχους υπηρεσιών υγείας. Θα πρέπει να ισχύουν και να εφαρμόζονται οι ίδιοι κανόνες και προϋποθέσεις.
    Ζητά συνεπώς την διαγραφή της λέξης «ιδιωτών» όπου αυτή εμφανίζεται στο νομοθέτημα.