Η παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3754/2009 (A’ 43), περί της θέσπισης καθηκοντολογίου του νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού των νοσοκομείων και των λοιπών νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Νοσηλευτικής, θεσπίζεται καθηκοντολόγιο των επαγγελματιών υγείας, που ανήκουν στο νοσηλευτικό προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217), και του βοηθητικού υγειονομικού προσωπικού, που ανήκει στη Νοσηλευτική Υπηρεσία, οι οποίοι υπηρετούν σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.), σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε στρατιωτικά νοσοκομεία και το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), καθώς και σε λοιπά νοσηλευτικά ιδρύματα, που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.). Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), θεσπίζεται καθηκοντολόγιο των επαγγελματιών υγείας, πλην όσων αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο, που υπηρετούν σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., σε πανεπιστημιακά νοσοκομεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε στρατιωτικά νοσοκομεία και το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), καθώς και σε λοιπά νοσηλευτικά ιδρύματα, που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ..».
Προβλέπεται η θέσπιση με υπουργική απόφαση καθηκοντολογίου των επαγγελματιών υγείας που υπηρετούν σε νοσοκομεία του ΕΣΥ και λοιπούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας. Μεταξύ των εν λόγω επαγγελματιών υποχρεωτικά συμπεριλαμβάνονται και οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων. Η σχετική υπουργική απόφαση εκδίδεται μετά από γνώμη του ΚΕΣΥ, στη σύνθεση του οποίου, ωστόσο, δεν μετέχει Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων αυτόνομα, όπως ήδη παρατηρείται στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου: «ι) ένα (1) μέλος με τον αναπληρωτή του, που αναδεικνύονται με δημόσια κλήρωση από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας μεταξύ εκπροσώπων που προτείνονται από τις Πανελλήνιες Ενώσεις Χημικών, Βιοχημικών, Βιολόγων, Ακτινοφυσικών και Τεχνολόγων Εργαστηρίων»,
με αποτέλεσμα ένας κλάδος που αποτελείται από τουλάχιστον 4.000-4.500 εργαζόμενους σε δημόσιους φορείς υγείας να μην εκπροσωπείται διακριτά και αυτόνομα και οι σχετικές αποφάσεις που αφορούν τον κλάδο να μην έχουν την επιστημονική άποψη και γνωμοδότηση, από επιστήμονα του κλάδου μας!!
Θεωρούμε ότι πρέπει να τροποποιηθεί το εν λόγω άρθρο με διακριτή συμμετοχή ενός Τακτικού μέλους και του αναπληρωματικού αυτού, από τον κλάδο των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων ξεχωριστά, για την πληρέστερη και αντικειμενικότερη σύνθεση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων του ΚΕΣΥ.
Σαφέστατα για τη θέσπιση καθηκοντολογίου παραϊατρικού προσωπικού, η Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (ΠΕΤΙΕ), σωματείο επιστημονικό-επαγγελματικό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με έτος ίδρυσης το 1987, θα πρέπει να έχει γνωμοδοτικό και ουσιαστικό ρόλο, με σαφή διατύπωση αυτού στο παρόν σχέδιο Νόμου και συμβάλλοντας θετικά στο σχετικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υγείας.
Με εκτίμηση,
Από την Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (ΠΕΤΙΕ)
https://petie.gr/
Εν προκειμένω προβλέπεται η θέσπιση με υπουργική απόφαση καθηκοντολογίου των επαγγελματιών υγείας που υπηρετούν σε νοσοκομεία του ΕΣΥ και λοιπούς φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας. Μεταξύ των εν λόγω επαγγελματιών αναγκαστικώς συμπεριλαμβάνονται και οι Εργοθεραπευτές. Η σχετική υπουργική απόφαση εκδίδεται μετά από γνώμη του ΚΕΣΥ, στη σύνθεση του οποίου, ωστόσο, δεν μετέχει Εργοθεραπευτής, όπως ήδη παρατηρείται στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου.
Με την επίμαχη διάταξη, επιχειρείται η θέσπιση καθηκοντολογίου των επαγγελματιών υγείας, που ανήκουν στο νοσηλευτικό προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217) μετά από γνωμοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Νοσηλευτικής.
Η θέση μας ως μαιες, είναι σαφής και πάγια σε σχέση με την αρμοδιότητα του ΕΣΑΝ να μην εμπλέκεται σε ζητήματα που αφορούν τις μαίες/μαιευτές. Η μορφή του Οργάνου αυτού δεν είναι κατάλληλη σε ζητήματα που αφορούν τις μαίες, πολλώ δε μάλλον στην περίπτωση θέσπισης καθηκοντολογίου των μαιών/μαιευτών καθώς δεν είναι της αρμοδιότητας του επίμαχα ζητήματα. Η θέπσπιση του καθηκοντολογίου χωρίς την σύμπραξη των συλλογικών μας οργάνων δεν είναι νόμιμη, είναι καταχρηστική και προσβάλλει το Συνταγματικό δικαίωμα στην υγεία.
Από τις λοιπές διατάξεις του Συντάγματος για την υγεία, καθώς και την διάταξη του άρθρου 5 του Συντάγματος, προκύπτει ο σαφής διαχωρισμός και η οριοθέτηση των δύο διαφορετικών επιστημών μεταξύ Μαιευτικής και Νοσηλευτικής, αλλά και διαφοροποίηση αυτών στο πεδίο της δημόσιας υπηρεσίας. Οι κλάδοι αυτοί είναι διακριτοί και η διάκριση αυτή έχει γίνει αποδεκτή και από τον νομοθέτη καθώς έχει σαφώς διαχωρίσει τις αρμοδιότητες για τα επαγγελματικά δικαιώματα ή την τοποθέτηση τους σε μια δημόσια υπηρεσία.
Έτσι, ο κλάδος των μαιών/ μαιευτών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την μέλλουσα μητέρα και οικογένεια εν γένει. Παρέχουν ολιστική και αποτελεσματική φροντίδα στο νοσοκομείο αλλά και στο σπίτι κατά την κύηση, τον τοκετό και τη λοχεία στη γυναίκα και την οικογένειά της. Πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της στην προαγωγή, την προώθηση και την υποστήριξη του μητρικού θηλασμού. Η εκπαίδευση στον εν λόγω κλάδο, καθιστά μοναδικά κατάλληλους να βοηθήσουμε την έγκυο, την επίτοκο στον τοκετό και κατόπιν την λεχωίδα στην τεχνική και την πρακτική εφαρμογή του μητρικού θηλασμού. Οι Μαίες/μαιευτές, λόγω της εκπαίδευσης τους έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στη μαιευτική, ώστε να επιβλέπουν, φροντίζουν, συμβουλεύουν, συμπαραστέκονται, καθοδηγούν, παρεμβαίνουν, ως φύλακες για την νέα μητέρα και το νεογέννητο μωρό της.
Εντός των νοσηλευτικών μονάδων απασχολούνται σε ένα πολύ εξειδικευμένο τομέα, πολύ ξεχωριστό και ιδιαίτερα διακριτό και ξεχωρίζει σε σχέση με το ρόλο του νοσηλευτή.
Οι μαίες/μαιευτές δεν πρέπει να υπάγονται και εποπτεύονται από την Νοσηλευτική Υπηρεσία. Πολύ περισσότερο δεν πρέπει ιεραρχικά να αξιολογούνται από προϊσταμένους Νοσηλευτές, οι οποίοι καλούνται να λάβουν αποφάσεις για γνωστικό αντικείμενο που δεν κατέχουν, υποβαθμίζοντας εν συνόλω, τον κλάδο της μαιευτικής.
Η μαζική θέσπιση καθηκοντολογίου για όλου προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217) παραβλέπει το γεγονός ότι οι μαίες/μαιευτές είναι προσωπικό με ιδιαίτερη θέση στον Οργανισμό των νοσοκομείων, δεν εμπλέκεται με τα καθήκοντα των νοσηλευτών και των επισκεπτών υγείας ή με άλλες ειδικότητες και δεν δύναται να εντάσσεται μαζικά σε καθηκοντολογία με άλλες ειδικότητες και χωρίς να έχουν γνωμοδοτήσει προς τούτο οι οικείοι Σύλλογοι.
Οι μαίες /μαιευτές είναι επαγγελματίες υγείας με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα!! Ζητάμε να ληφθούν σοβαρά υπόψη τα ήδη κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των μαιών/μαιευτών, να γίνει διακριτός ο ρόλο μας και να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή μαιευτική υπηρεσία υπεύθυνη για τον μαιευτικό κλάδο, ανεξάρτητη από το νοσηλευτικό κλάδο όπως προτάσει το παρόν σχέδιο νόμου.
Με το νέο καθηκοντολόγιο καταργούνται οι ΔΕ βοηθοί νοσηλευτών και ουσιαστικά γίνονται φροντιστές υγείας (κάτι σαν βοηθοί θαλάμων) οπότε πρώτον έχουμε υποβάθμιση των ΔΕ και δεύτερον μένουν οι ΤΕ μόνοι τους και χωρίς πια καμία βοήθεια ούτε από γιατρούς ούτε από τους ΔΕ να κάνουν όλες τις δουλειές της κλινικής και να έχουν και μόνοι τους την νομική ευθύνη για τα πάντα. Απαράδεκτο και ανεφάρμοστο καθηκοντολόγιο.
Το νέο καθηκοντολόγιο «φορτώνει» ένα σωρό ιατρικές δουλειές στους ΤΕ νοσηλευτές όπως την τοποθέτηση levin, την εκτίμηση και αλλαγή τραυμάτων, την τοποθέτηση folley σε άνδρες ασθενείς και καταχυρώνει νομικά την αιμοληψία και την φλεβοκέντηση ως δουλειά και μόνο των νοσηλευτών. Επιπρόσθετα, οι ΔΕ υποβιβάζονται σε φροντιστές, αφήνοντας έτσι τις ΤΕ νοσηλεύτριες χωρίς βοηθούς νοσηλευτών. Σύμφωνα με το νέο καθηκοντολόγιο οι ΔΕ δεν θα μπορούν να κάνουν υπεύθυνο μιας που την εύθυνη της κλινικής καθώς και των ΔΕ συναδέρφων θα την έχει μόνο η ΤΕ νοσηλεύτρια.
Αυτό όμως στην πράξη είναι ανεφάρμοστο γιατί δεν υπάρχει προσωπικό για να το τηρήσει, στα περισσότερα νοσοκομεία οι ΔΕ είναι παραπάνω από τις ΤΕ οπότε και οι ΔΕ συνεχίζουν και κάνουν υπευθυνότητα βάρδιας.
Σκοπεύει μήπως το υπουργείο να κάνει προσλήψεις ΤΕ και ΔΕ για να καλύψει τα κενά που το νέο καθηκοντολόγιο δημιουργεί;
Το υπουργείο, πρίν λίγους μήνες, κατήργησε οργανικές θέσεις ΥΕ βοηθών θαλάμων (φροντιστές υγείας) και η περιποίηση ασθενών πήγε στους ΔΕ αφήνοντας τους ΤΕ χωρίς βοηθούς, πώς θα βγει η δουλειά στις κλινικές με το ελάχιστο προσωπικό που έχει απομείνει και με τις έξτρα δουλειές που μπήκαν για τις ΤΕ; Γιατί στην νέα προκήρυξη δεν υπάρχουν θέσεις για ΥΕ φροντιστές υγείας;
Το νέο καθηκοντολόγιο «φορτώνει» ένα σωρό ιατρικές δουλειές στους ΤΕ νοσηλευτές όπως την τοποθέτηση levin, την εκτίμηση και αλλαγή τραυμάτων, την τοποθέτηση folley σε άνδρες ασθενείς και καταχυρώνει νομικά την αιμοληψία και την φλεβοκέντηση ως δουλειά και μόνο των νοσηλευτών. Επιπρόσθετα, οι ΔΕ υποβιβάζονται σε φροντιστές, αφήνοντας έτσι τις ΤΕ νοσηλεύτριες χωρίς βοηθούς νοσηλευτών. Σύμφωνα με το νέο καθηκοντολόγιο οι ΔΕ δεν θα μπορούν να κάνουν υπεύθυνο μιας που την εύθυνη της κλινικής καθώς και των ΔΕ συναδέρφων θα την έχει μόνο η ΤΕ νοσηλεύτρια.
Αυτό όμως στην πράξη είναι ανεφάρμοστο γιατί δεν υπάρχει προσωπικό για να το τηρήσει, στα περισσότερα νοσοκομεία οι ΔΕ είναι παραπάνω από τις ΤΕ οπότε και οι ΔΕ συνεχίζουν και κάνουν υπευθυνότητα βάρδιας.
Σκοπεύει μήπως το υπουργείο να κάνει προσλήψεις ΤΕ και ΔΕ για να καλύψει τα κενά που το νέο καθηκοντολόγιο δημιουργεί;
Το υπουργείο, πρίν λίγους μήνες, κατήργησε οργανικές θέσεις ΥΕ βοηθών θαλάμων (φροντιστές υγείας) και με το νέο καθηκοντολόγιο η περιποίηση ασθενών πάει στους ΔΕ αφήνοντας τους ΤΕ χωρίς βοηθούς, πώς θα βγει η δουλειά στις κλινικές με το ελάχιστο προσωπικό που έχει απομείνει και με τις έξτρα δουλειές που μπήκαν για τις ΤΕ; Γιατί στην νέα προκήρυξη δεν υπάρχουν θέσεις για ΥΕ φροντιστές υγείας;
Για το άρθρο 29
Με την επίμαχη διάταξη, επιχειρείται η θέσπιση καθηκοντολογίου των επαγγελματιών υγείας, που ανήκουν στο νοσηλευτικό προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217) μετά από γνωμοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Νοσηλευτικής.
Η θέση των Συλλόγων μας είναι πάγια σε σχέση με την αρμοδιότητα του ΕΣΑΝ να εμπλέκεται σε ζητήματα που αφορούν τις μαίες/μαιευτές. Η μορφή του Οργάνου αυτού είναι παντελώς ακατάλληλη να εμπλέκεται σε ζητήματα που μας αφορούν. Έχουμε επιμόνως αρνηθεί να συμμετάσχουμε στο Όργανο αυτό και αρνούσαστε την οποιαδήποτε εμπλοκή του στην θέσπιση καθηκοντολογίου των μαιών/μαιευτών διότι δεν γνωρίζει τα επίμαχα ζητήματα.
Η θέπσπιση του καθηκοντολογίου χωρίς την σύμπραξη των Συλλόγων μας είναι μη νόμιμη καθώς προσβάλλει το ίδιο το Συνταγματικό δικαίωμα στην υγεία.
Το δικαίωμα για προστασία της υγείας απορρέει από το ίδιο το Σύνταγμα. Για πρώτη φορά ο συντακτικός νομοθέτης συμπεριέλαβε τέτοια διάταξη στο Σύνταγμα στο κείμενο του Συντάγματος 1975/86/01, στο άρθρο 21 παρ. 3. Ως έκφανση της συνταγματικής αρχής του κράτους δικαίου απορρέει η υποχρέωση της διοίκησης να οργανώνεται κατά τρόπο ορθολογικό. Ο συνδυασμός των ανωτέρω, οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι η ορθολογική παροχή υπηρεσιών υγείας από το Κράτος, πρέπει να είναι αποτέλεσμα ορθολογικής επιλογής του νομοθέτη και αφού έχει προηγηθεί μελέτη των προβλημάτων και των αναγκών σε υπηρεσίες υγείας.
Με το άρθρο 103 του Συντάγματος τίθενται συνταγματικοί περιορισμοί, οι οποίοι δεσμεύουν τον κοινό νομοθέτη ως προς την οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης. Η οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης στηρίζεται κατ’ αρχήν επί της οργανικής θέσεως ως ελαχίστου μορίου αυτής, η έννοια δε της οργανικής θέσεως είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αντίστοιχη διοικητική αρμοδιότητα πληρούσα διαρκή ανάγκη του Κράτους. Επομένως, δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν ή καταργηθούν οργανικές θέσεις χωρίς προηγουμένως να έχει υπάρξει ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων, αναδιοργάνωση των υπηρεσιών ή διεύρυνση του αντικειμένου ενός φορέα. Επίσης, η άνω ορθολογική οργάνωση των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης είναι συνδεδεμένη και με την ορθολογική διαχείριση των δημοσίων δαπανών που προκύπτουν από την εκάστοτε αναδιοργάνωση των υπηρεσιών, σύσταση οργανικών θέσεων και ανακατανομή αρμοδιοτήτων. Περαιτέρω, και όπως έχει κριθεί, οι κανονιστικού χαρακτήρα ρυθμίσεις ελέγχονται από την άποψη της συνδρομής των όρων της εξουσιοδοτήσεως με βάση την οποία εκδόθηκαν, καθώς επίσης και της τυχόν υπέρβασης των ορίων της (ΣΕ 1437/2013).
Η επαγγελματική ελευθερία ή ελευθερία της εργασίας, σύµφωνα µε τη νοµολογία του Συµβουλίου της Επικρατείας, προκύπτει από την συνδυασµένη ερµηνεία των διατάξεων των άρθρων 5 παρ.1 (ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και συµµετοχή στην οικονοµική ζωή) και 22 παρ.1 (συνταγµατική προστασία της εργασίας).
Από τις ανωτέρω διατάξεις και υπό το πρίσμα της συνταγματικής διάταξης του άρθρου 5 του Συντάγματος, προκύπτει ο σαφής διαχωρισμός και η οριοθέτηση των δύο διαφορετικών επιστημών μεταξύ Μαιευτικής και Νοσηλευτικής, αλλά και διαφοροποίηση αυτών στο πεδίο της δημόσιας υπηρεσίας. Οι κλάδοι αυτοί είναι διακριτοί και η διάκριση αυτή έχει γίνει αποδεκτή και από τον νομοθέτη καθώς έχει σαφώς διαχωρίσει τις αρμοδιότητες είτε στο πδ για τα επαγγελματικά δικαιώματα είτε στο πως τοποθετούνται εντός μια δημόσιας υπηρεσίας. Ο κλάδος της νοσηλευτικής μπορεί να θεωρηθεί ως βοηθητικός – συμπληρωματικός σε αυτόν της γενικής ιατρικής ενώ ο κλάδος της μαιευτικής είναι άμεσα συνδεδεμένος ιδίως με την μέλλουσα μητέρα και στην μελλοντική οικογένεια γενικότερα. Ο ρόλος της στην προαγωγή, την προώθηση και την υποστήριξη του μητρικού θηλασμού είναι μοναδικός, καθότι αποτελεί το πλέον κατάλληλα εκπαιδευμένο υγειονομικό στέλεχος να βοηθήσει την επίτοκο στην τεχνική και την πρακτική εφαρμογή του μητρικού θηλασμού. Οι Μαίες λόγω της εκπαίδευσης τους έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στη μαιευτική, νεογνολογία, κοινωνικές επιστήμες, δημόσια υγεία και δεοντολογία, οι οποίες αποτελούν τη βάση υψηλής ποιότητας, πολιτισμικά ευαίσθητης και κατάλληλης φροντίδας για τις γυναίκες, τα νεογνά και τις οικογένειες αναπαραγωγικής ηλικίας. Εργάζεται σε συνεργασία με τις γυναίκες και τις οικογένειες τους, τις ενδυναμώνει και τις υποστηρίζει για να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις για την υγεία τους, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για παραπομπή ή μεταφορά σε άλλους παρόχους φροντίδας υγείας ή νοσηλεύτρια, για συνέχιση της φροντίδας όταν η ανάγκη σε φροντίδα υγείας υπερέχει των ικανοτήτων της μαίας παρόχου φροντίδας υγείας και του δικαιώματός τους να αρνηθούν εξέταση ή παρέμβαση. Εντός των νοσηλευτικών μονάδων απασχολούνται σε ένα πολύ εξειδικευμένο τομέα στον οποίο δεν δύναται να γνωρίζει κάποιος νοσηλευτής.
Οι μαίες/μαιευτές παρέχουν ολοκληρωμένη φροντίδα τόσο στο νοσοκομείο, όσο και στο σπίτι κατά την κύηση, τον τοκετό και τη λοχεία, δηλαδή η φροντίδα που παρέχει η μαία είναι ολιστική και αποδεδειγμένα αποτελεσματική για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στη γυναίκα και την οικογένειά της.
Οι μαίες/μαιευτές υπαγόμενοι γενικώς, αορίστως και εν τέλει απαραδέκτως στην Νοσηλευτική Υπηρεσία, πολλάκις εποπτεύονται , υπάγονται ιεραρχικά ακόμα και αξιολογούνται από προϊσταμένους Νοσηλευτές, οι οποίοι χωρίς δική τους ευθύνη, καλούνται να λάβουν αποφάσεις για γνωστικό αντικείμενο που δεν κατέχουν, υποβαθμιζόμενου ακολούθως εν συνόλω, του κλάδου της μαιευτικής.
Η μαζική θέσπιση καθηκοντολογίου για όλου προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217) παραβλέπει το γεγονός ότι οι μαίες/μαιευτές είναι προσωπικό με ιδιαίτερη θέση στον Οργανισμό των νοσοκομείων, δεν εμπλκεται με τα καθήκοντα των νοσηλευτών και των επισκεπτών υγείας ή με άλλες ειδικότητες και δεν δύναται να εντάσσεται μαζικά σε καθηκοντολογία με άλλες ειδικότητες και χωρίς να έχουν γνωμοδοτήσει προς τούτο οι οικείοι Σύλλογοι.