- Υπουργείο Υγείας - http://www.opengov.gr/yyka -

Άρθρο 19 Νόμιμη απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013

 

Η υποπερ. 7 της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 4208/2013 (Α΄ 252), περί των κατηγοριών των ιατρών που πληρούν τις προϋποθέσεις νόμιμης απαλλαγής από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου, τροποποιείται, ως προς το ακαδημαϊκό έτος που αφορά, και διαμορφώνεται ως εξής:

«7. Οι ιατροί που έχουν εγγραφεί στο Α’ έτος Ιατρικών Σχολών της ημεδαπής και αλλοδαπής μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008.».

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 19 Νόμιμη απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013"

#1 Σχόλιο Από Ηλιας Μ Στις 20 Οκτωβρίου 2022 @ 16:52

Στο έτος εισαγωγής για απαλλαγή από υπηρεσία υπαίθρου να προστεθούν και τα ακαδημαϊκά έτη 2008-2009 και 2009-2010 καθόσον πλέον έχουν παρέλθει 15 χρόνια. Επίσης μπορεί να προστεθεί ότι οι ειδικευόμενοι που δεν έχουν υπηρεσία υπαίθρου να δίνουν τις προγραμματισμένες εξετάσεις ειδικότητας και ο τίτλος να τους απονέμεται μετά την προσκόμιση βεβαίωσης ότι ολοκλήρωσαν την υποχρέωση για υπηρεσία υπαίθρου.

#2 Σχόλιο Από Ilias Στις 20 Οκτωβρίου 2022 @ 17:37

Επέκταση του έτους απαλλαγής από υπηρεσία υπαίθρου και για τα έτη εισαγωγής συν ιατρική μέχρι και το 2009.

#3 Σχόλιο Από Σταύρος Παντελάκος Στις 23 Οκτωβρίου 2022 @ 00:54

Ωστόσο όσοι ιατροί έχουν εκπληρώσει την υπηρεσία υπαίθρου ενώ θα δικαιούνταν, εκ των υστέρων, απαλλαγή καλό θα ήταν να μην αδικηθούν και η υπηρεσία τους για παράδειγμα να μοριοδοτηθεί εις διπλούν (ειδικά όσοι έχουν θητεύσει σε άγονα αγροτικά).

#4 Σχόλιο Από ΙΩΑΝΝΗΣ Σ. Στις 27 Οκτωβρίου 2022 @ 18:30

Θα πρέπει να προστεθούν και κοινωνικά κριτήρια για απαλλαγή από την υπηρεσία υπαίθρου και να λαμβάνονται υπόψιν:

1. Ο θεσμός της οικογένειας και ειδικότερα όταν ο υπόχρεος είναι γονέας ανήλικων τέκνων. Η υπηρεσία υπαίθρου όταν πρέπει να γίνει σε ιατρεία απομακρυσμένων περιοχών χωρίζει τα μέλη της οικογένειας, επιβαρύνει ψυχικά τα νεότερα μέλη και επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό

2.Η ηλικία .Να τεθεί ένα ηλικιακό όριο και όσοι είναι άνω των 40 ετών να απαλλάσσονται από την υπηρεσία υπαίθρου ώστε να μπορούν να βγουν γρηγορότερα στην αγορά εργασίας και να μη χρειάζεται να κάνουν επιστημονικό πισωγύρισμα ,ειδικότερα όταν έχουν προϋπηρεσία πάνω από 4-5 έτη σε νοσοκομεία του ΕΣΥ.

#5 Σχόλιο Από Μιχαήλ Κλώντζας Στις 29 Οκτωβρίου 2022 @ 08:34

Στα έτη εισαγωγής πρέπει να συμπεριληφθεί του 2008-2009. Αυτό λύνει το πάγιο αίτημα δεκάδων ιατρών που ενώ εισήχθησαν στις σχολές γνωρίζοντας ότι δεν έχουν υποχρέωση αγροτικού, 6 μήνες πριν την ορκομωσία τους το 2014 αιφνιδιάστηκαν από αλλαγή του νόμου που τους αναγκάζει να κάνουν αγροτικό για να δώσουν εξετάσεις ειδικότητας. Πολλοί από αυτούς είτε λόγω αναμονών είτε λόγω μεταπτυχιακών σπουδών δεν έχουν ακόμα ολοκληρώσει ειδικότητα και δεν τους επιτρέπεται 15 χρόνια μετα την εισαγωγή τους να δώσουν εξετάσεις, όπως επιτρέπεται πχ στους εισακτέους του 2007-2008 (περίτρανη αδικία). Αυτό είναι πάγιο αίτημα του ΠΙΣ και άλλων συλλόγων όπως του Ηρακλείου. Συμπεριλαμβάνοντας το 2008-2009 θα λύσετε μια και καλή αυτό το πρόβλημα.

#6 Σχόλιο Από Γ. Σ. Στις 30 Οκτωβρίου 2022 @ 15:06

Επέκταση του έτους απαλλαγής από υπηρεσία υπαίθρου και για τα έτη εισαγωγής στην ιατρική μέχρι και το 2010, καθώς έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια…

#7 Σχόλιο Από Ροδάνθη Συρ Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 12:10

Στο έτος εισαγωγής για απαλλαγή από υπηρεσία υπαίθρου να προστεθούν και τα ακαδημαϊκά έτη 2009-2010 καθώς και 2010-2011 καθόσον πλέον έχουν παρέλθει 15 χρόνια. Επίσης μπορεί να προστεθεί ότι οι ειδικευόμενοι που δεν έχουν υπηρεσία υπαίθρου να δίνουν τις προγραμματισμένες εξετάσεις ειδικότητας και ο τίτλος να τους απονέμεται μετά την προσκόμιση βεβαίωσης ότι ολοκλήρωσαν την υποχρέωση για υπηρεσία υπαίθρου.

#8 Σχόλιο Από Despina Fotiou Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 14:36

Το αγροτικο να γινεται πριν την τοποθετηση για ειδικευση αφου στα περισσοτερα νοσοκομεια υπαρχει αναμονη. Η απαλλαγη να επεκταθει μεχρι το ετος 2010-2011 αφου εχουν παρελθει πανω απο 10 χρονια.

#9 Σχόλιο Από Μαγδαλινή Μήγκου Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 14:37

Η απαλλαγη να επεκταθει μεχρι το ετος 2010-2011, αφου εχουν περασει πανω απο 10 ετη και οι περισσοτεροι ιατροι ή εχουν ολοκληρώσει το αγροτικό ή εχουν φυγει στο εξωτερικό για ειδικευση.

#10 Σχόλιο Από ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 14:41

Η ΝΟΜΙΜΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ Α΄ΕΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΗΣ ΗΜΕΔΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΑΣΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ
2010-2011
ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΠΛΗΡΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

#11 Σχόλιο Από Φ. Δ. Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 18:36

Το έτος εισαγωγής για απαλλαγή από την υπηρεσία υπαίθρου θα πρέπει να επεκταθεί έως το 2010-2011, καθότι έχουν παρέλθει πάνω από 10 έτη.
Επιπλέον, η υπηρεσία υπαίθρου πρέπει να αποδεσμευτεί πλήρως από τη διαδικασία απόκτησης τίτλου ειδικότητας.

#12 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ Κ. Στις 1 Νοεμβρίου 2022 @ 23:27

ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΕΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ, Η ΝΟΜΙΜΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΜΟΙΩΣ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ Α΄ΕΤΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ 2010-2011.

#13 Σχόλιο Από ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΠΕΖΙΡΤΖΟΓΛΟΥ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 11:55

Σχετικά με την νόμιμη απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου ,η υποπερίπτωση 7 προτείνω να διαμορφωθεί ως
εξής
7.Οι ιατροί που έχουν εγγραφεί στο Α έτος Ιατρικών Σχολών ημεδαπής η αλλοδαπής μέχρι και το ακαδημαικό έτος 2009-2010

#14 Σχόλιο Από ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 17:33

Στα έτη εισαγωγής θα έπρεπε να συμπεριληφθεί μέχρι και το έτος εισακτέων 2009-2010 εφόσον έχει παρέλθει πάνω από δεκαετία. Στο διάστημα αυτό πολλοί γιατροί έχουν ήδη αποκτήσει ειδικότητα ή ακόμα κι εξειδίκευση(όπως πχ η εντατικολογια, λοιμωξιολογια)στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό και θα μπορούσαν να προσφέρουν πολύ περισσότερo εργαζόμενοι σε νοσοκομεία παρά ως αγροτικοί γιατροί παίρνοντας θέσεις (λόγω μορίων) νέων πτυχιούχων. Επιπλέον, για ιατρούς που έχουν ολοκληρώσει ειδικότητα στο εξωτερικό, η υποχρέωση υπηρεσίας υπαίθρου αποτελεί φρένο στην επιστροφή τους σε δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα με αποτέλεσμα πολλοί να μένουν στο εξωτερικό αντί να προσφέρουν στη χώρα μας όπου υπάρχει ανάγκη.

#15 Σχόλιο Από Γιάννης Γιώργος Τζαννίνης Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 18:46

Η απαλλαγη να επεκταθει και να καλύπτει και τους γιατρούς που εισάχθηκαν το ετος 2010-2011. Δεδομένης της χρονικής περιόδου που έχει παρέλθει από την αποφοίτηση τους η πλειοψηφία θα έχει είτε ήδη ολοκληρώσει το αγροτικό ή θα έχει ειδικευτεί στο εξωτερικό.

#16 Σχόλιο Από ΧΡΥΣΑ ΒΟΙΔΑΡΟΥ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 18:52

θα πρέπει να τηρηθεί το χρονικό διάστημα της δεκαετίας, ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητο να οριστεί στον, υπό διαβούλευση, Νόμο το ακαδημαϊκό έτος εισαγωγής πρωτοετών φοιτητών 2009-2010. Δεδομένου ότι μιλάμε μία δεκαετία και άνω, πολλοί γιατροί έχουν ήδη αποκτήσει ειδικότητα, οπότε η υποχρέωση υπηρέτησης ως αγροτικός ιατρός θεωρείται άτοπη και άνευ ουσίας. Τέλος για ιατρούς που έχουν ασκούν το λειτούργημά τους στο εξωτερικό και δεν έχουν υπηρετήσει ως αγροτικού ιατροί, η υποχρέωση υπηρεσίας υπαίθρου αποτελεί φρένο στην επιστροφή τους σε δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα, και η χώρα μας τη δεδομένη στιγμή χρειάζεται κάθε νέο ιατρό – επιστήμονα και οφείλουμε να δημιουργούμε ευνοϊκό κλίμα για την επιστροφή αυτών.

#17 Σχόλιο Από Μαρία Γ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 19:05

Η απαλλαγη να παει μεχρι το ετος 2010-2011 για οσους εχουν ολοκληρωσει την εκπαιδευση στην ειδικοτητα τους. Ειναι κριμα να κατακερματιζεται η ιατρικη εκπαιδευση.

#18 Σχόλιο Από ΧΡΥΣΑ ΒΟΙΔΑΡΟΥ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 19:10

θα πρέπει να τηρηθεί τουλάχιστον το χρονικό διάστημα της δεκαετίας, ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητο να οριστεί στον, υπό διαβούλευση, Νόμο το ακαδημαϊκό έτος εισαγωγής πρωτοετών φοιτητών 2009-2010. Δεδομένου ότι μιλάμε μία δεκαετία και άνω, πολλοί γιατροί έχουν ήδη αποκτήσει ειδικότητα, οπότε η υποχρέωση υπηρέτησης ως αγροτικός ιατρός θεωρείται άτοπη και άνευ ουσίας. Τέλος για ιατρούς που έχουν ασκούν το λειτούργημά τους στο εξωτερικό και δεν έχουν υπηρετήσει ως αγροτικού ιατροί, η υποχρέωση υπηρεσίας υπαίθρου αποτελεί φρένο στην επιστροφή τους σε δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα, και η χώρα μας τη δεδομένη στιγμή χρειάζεται κάθε νέο ιατρό – επιστήμονα και οφείλουμε να δημιουργούμε ευνοϊκό κλίμα για την επιστροφή αυτών.

#19 Σχόλιο Από Μαρια παπαδοπουλου Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 19:12

Θα ηταν συνετο να περιλαμβανει ιατρους απο το 2010-2011 ετος εισαγωγης στις ιατρικες σχολες

#20 Σχόλιο Από Τάσος Τ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 20:56

Η απαλλαγη να παει μεχρι το ετος 2010-2011.

#21 Σχόλιο Από Τάσος Τεντολούρης Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 20:57

Η απαλλαγη να παει μεχρι το ετος 2010-2011.

#22 Σχόλιο Από Ρωξάνη Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 20:59

Συμφωνώ με τους προαναφερθέντες, έχει επέλθει πάνω από δεκαετία από το έτος εισακτέων 2009-2010 και προτείνω να συμπεριληφθεί μέχρι και αυτό το έτος από την νόμιμη απαλλαγή υπηρεσίας υπαίθρου

#23 Σχόλιο Από RP Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 21:04

Συμφωνώ με τους προαναφερθέντες, έχει επέλθει πάνω από δεκαετία από το έτος εισακτέων 2009-2010 και προτείνω να συμπεριληφθεί μέχρι και αυτό το έτος από την νόμιμη απαλλαγή υπηρεσίας υπαίθρου

#24 Σχόλιο Από Τζώρα Αθηνά Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 22:18

Η απαλλαγή από την υπηρεσία υπαίθρου είναι λογικό να συμπεριλαμβάνει τα έτη εισαγωγής τουλάχιστον έως το 2010. Δεδομένου ότι έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πέραν της δεκαετίας, ικανός χρόνος κατά τον οποίο έχει ολοκληρωθεί η ειδικότητα, θα αποτελέσει ενδεχομένως κίνητρο για την επιστροφή γιατρών που έφυγαν για ειδικότητα στο εξωτερικό. Σε διαφορετική περίπτωση, σίγουρα θα αποτελέσει τροχοπέδη για τον επαναπατρισμό γιατρών, που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος, που ενώ ξόδεψε μεγάλο κεφάλαιο οικονομικό και επιστημονικό για τις σπουδές τους, τους «χαρίζει» σε άλλες κοινωνίες.

#25 Σχόλιο Από Ιωάννης Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 22:24

Εφόσον έχει επέλθει πάνω από δεκαετία από το έτος εισαγωγής 2009-2010 να συμπεριληφθεί μέχρι και αυτό το έτος από την νόμιμη απαλλαγή υπηρεσίας υπαίθρου. Πολλοί γιατροί έχουν ήδη αποκτήσει ειδικότητες και το να κάνουν αγροτικό είναι άτοπο καθώς βρίσκονται πολλά χρόνια μακριά από τις βασικές σπουδές ώστε να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

#26 Σχόλιο Από Ιωαννα Κ Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 23:27

Στα έτη εισαγωγής θα έπρεπε να συμπεριληφθεί και το έτος εισακτέων 2009-2010 καθως πολλοι ςχουν αποκτησει ηδη τιτλο ειδικοτητας.

#27 Σχόλιο Από Ιωαννα Στις 2 Νοεμβρίου 2022 @ 23:28

Στα έτη εισαγωγής θα έπρεπε να συμπεριληφθεί και το έτος εισακτέων 2009-2010 καθως πολλοι ςχουν αποκτησει ηδη τιτλο ειδικοτητας.

#28 Σχόλιο Από Χρήστος Παπαδακης Στις 3 Νοεμβρίου 2022 @ 09:20

Το αγροτικο να γινεται πριν την τοποθετηση για ειδικευση αφου στα περισσοτερα νοσοκομεια υπαρχει αναμονη. Η απαλλαγη να επεκταθει μεχρι το ετος 2010-2011 αφου εχουν παρελθει πανω απο 10 χρονια. Δεν έχει νόημα να διακόψουν την ειδικότητα τους στη μέση για υποχρέωση υπαίθρου