1. Η παρ. 8 του άρθρου 7 του ν. 2889/2001 (Α΄ 37), περί του προϊσταμένου τμήματος σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Κάθε ιατρικό τμήμα ή μονάδα έχει επιστημονική αυτοτέλεια. Σε κάθε ιατρικό τμήμα ή μονάδα προΐσταται και έχει τον συνολικό συντονισμό και την επιστημονική ευθύνη ιατρός αντίστοιχης ειδικότητας, που κατέχει βαθμό Συντονιστή Διευθυντή ή άλλος επιστήμονας της Ιατρικής Υπηρεσίας με τον μεγαλύτερο βαθμό. Ο προϊστάμενος, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, ορίζει ως αναπληρωτή του έναν ιατρό με βαθμό Διευθυντή ή, αν δεν υπάρχει, έναν Επιμελητή Α΄ ή άλλον επιστήμονα της Ιατρικής Υπηρεσίας με τον μεγαλύτερο βαθμό.
Αν σε ένα (1) ιατρικό τμήμα ή μονάδα υπηρετούν δύο (2) ή περισσότεροι ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. που κατέχουν βαθμό Συντονιστή Διευθυντή, ως προϊστάμενος ορίζεται ένας (1) από αυτούς, με απόφαση του Διοικητή, μετά από εισήγηση του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας, με κριτήρια την κλινική εμπειρία, όπως χρόνο προϋπηρεσίας, νοσοκομεία, κλινικές και θέσεις, στις οποίες υπηρέτησε, τη μετεκπαίδευση με ιδιαίτερη έμφαση στην τελευταία πενταετία, το ερευνητικό έργο με ιδιαίτερη έμφαση την τελευταία πενταετία, το διδακτικό έργο, προπτυχιακό και μεταπτυχιακό, την ελληνική και διεθνή επιστημονική παρουσία, το διοικητικό έργο, κυρίως από θέσεις ευθύνης, τη συνεργασία με το ιατρικό και λοιπό προσωπικό του Τμήματος, Εργαστηρίου ή Μονάδας, το προσωπικό του νοσοκομείου εν γένει, καθώς και τη σχέση με τους ασθενείς.
Αν δεν υπάρχει ιατρός κλάδου Ε.Σ.Υ. με βαθμό Συντονιστή Διευθυντή, ορίζεται προσωρινός προϊστάμενος, ως εξής:
α) Προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται, με απόφαση του Διοικητή του νοσοκομείου, ο μοναδικός ιατρός κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή. Το ίδιο ισχύει και για τον ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας με βαθμό Συντονιστή Διευθυντή που υπηρετεί μετά από μετάθεση σε θέση Διευθυντή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου δέκατου πέμπτου του ν. 4693/2020 (Α΄ 116), αν δεν υπηρετούν ήδη Διευθυντές σε άλλες οργανικές θέσεις της ίδιας οργανικής μονάδας.
β) Αν υπηρετούν περισσότεροι από ένας (1) ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή ή βαθμό Συντονιστή Διευθυντή σε θέση Διευθυντή, μετά από μετάθεση, ως προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται, με απόφαση του Διοικητή του νοσοκομείου, αυτός που έχει επιλεγεί μετά από προκήρυξη για θέση ιατρού κλάδου Ε.Σ.Υ. στον βαθμό Διευθυντή στο ίδιο νοσοκομείο ή σε άλλο νοσοκομείο αντίστοιχου αριθμού κλινών.
γ) Αν υπηρετούν περισσότεροι ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή που έχουν επιλεγεί μετά από προκήρυξη στο ίδιο ή σε αντίστοιχου αριθμού κλινών νοσοκομείο, ως προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ένας (1) από αυτούς, με απόφαση του Διοικητή του νοσοκομείου, μετά από εισήγηση του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας, με βάση τα κριτήρια του τρίτου εδαφίου. Η διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου ακολουθείται και αν οι υπηρετούντες Διευθυντές είναι από εξέλιξη ή μετάθεση ή από προκήρυξη σε νοσοκομείο μικρότερου αριθμού κλινών.
δ) Αν δεν υπηρετεί κανένας ιατρός κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή από προκήρυξη ή εξέλιξη ή βαθμό Συντονιστή Διευθυντή σε θέση Διευθυντή από μετάθεση, εφαρμόζονται τα ως άνω για τους ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. αντίστοιχης ειδικότητας που υπηρετούν στον βαθμό του Επιμελητή Α’.
Η θητεία του προσωρινού προϊσταμένου είναι τριετής και διακόπτεται, αν οριστεί Συντονιστής Διευθυντής μετά από προκήρυξη στο εν λόγω Τμήμα ή Μονάδα. Τρεις (3) μήνες πριν από τη συμπλήρωση της τριετίας επαναλαμβάνεται η ως άνω διαδικασία για τον ορισμό προσωρινού προϊσταμένου, η θητεία του οποίου άρχεται με τη συμπλήρωσή της. Ο προσωρινός προϊστάμενος, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, ορίζει ως αναπληρωτή του άλλον ιατρό με βαθμό Διευθυντή ή, αν δεν υπάρχει, Επιμελητή Α΄.
Στο Φαρμακευτικό Τμήμα προΐσταται φαρμακοποιός που υπηρετεί στο τμήμα σε οργανική διαβαθμισμένη θέση του κλάδου Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών με βαθμό Διευθυντή. Αν υπηρετούν δύο ή περισσότεροι φαρμακοποιοί Διευθυντές σε οργανική διαβαθμισμένη θέση του κλάδου Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών, ο προϊστάμενος ορίζεται με απόφαση του Διοικητή μετά από πρόταση του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας. Για την επιλογή και αναπλήρωση των προϊσταμένων, εκτός ιατρών και φαρμακοποιών, ισχύουν οι διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), σε συνδυασμό με τις οικείες οργανικές διατάξεις.».
Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καθορίζεται μεν η διαδικασία ορισμού προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία, μεταξύ των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με βαθμό διευθυντή, αλλά δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί από την πολιτεία ο τρόπος που απονέμεται αυτός ο βαθμός, κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, με το νόμο Ν. 2519/21-8-97 (ΦΕΚ 165 Α’) έχουν συσταθεί οι διαβαθμισμένες θέσεις Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών στα Δημόσια Νοσοκομεία, αλλά εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στον παραπάνω νόμο, , που να καθορίζει θέματα πλήρωσης θέσεων, κρίσης και βαθμολογικής εξέλιξης. Σχετικά με τον ορισμό προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία θα ήταν δόκιμο να γίνει αναφορά και στα κριτήρια επιλογής, όπως γίνεται για αυτά των προϊσταμένων των ιατρικών τμημάτων.
Η θέσπιση των κριτηρίων και της διαδικασίας για την βαθμολογική εξέλιξη των νοσοκομειακών φαρμακοποιών και των κριτηρίων για την επιλογή προϊσταμένων στα νοσoκομειακά φαρμακεία πρέπει να καθοριστούν νομοθετικά, σε αντιστοιχία των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 12 του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση, για ιατρούς και οδοντιάτρους. Η ειδικότητα της Νοσοκομειακής Φαρμακευτικής οφείλει να αποτελεί προϋπόθεση , για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων φαρμακοποιών στα νοσηλευτικά ιδρύματα και βεβαίως για την επιλογή προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία. Εάν δεν υπηρετεί νοσοκομειακός φαρμακοποιός, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή που έχει μετακινηθεί ή αποσπασθεί, με βαθμό Διευθυντή, στο συγκεκριμένο νοσοκομειακό φαρμακείο. Εάν δεν υπηρετεί μόνιμος νοσοκομειακός φαρμακοποιός ούτε αποσπασθείς ή μετακινηθείς νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ο μετακινηθείς ή αποσπασθείς με τη μεγαλύτερη βαθμολογική κατά σειρά εξέλιξη (Επιμελητής Α΄ή Β΄).
Η ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου που θα επιφέρουν οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, εφόσον συμπληρωθούν με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1 νοσοκομειακός φαρμακοποιός ανά 60 κλίνες για τις βασικές λειτουργίες (εκκρεμεί από το Δεκέμβρη 2014) ,θα οδηγήσει και στην απαραίτητη αύξηση και του αριθμού των υπηρετούντων νοσοκομειακών φαρμακοποιών. Αυτό θα επιτρέψει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες φαρμακευτικές υπηρεσίες, σύμφωνες με τα Ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών (http://www.eahp.eu/sites/default/files/eahp_statements_for_the_survey_greek_translation.pdf), ενώ αντίστοιχα μπορεί να κερδίσει από προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες προσωπικού επαγγελματιών υγείας.
Ενδεικτικά, ορισμένες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένας φαρμακευτικός τομέας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία και οι οποίες λίγο έχουν αναπτυχθεί στη Ελλάδα, είναι οι υπηρεσίες κλινικής φαρμακευτικής, η λειτουργία εργαστηρίων για την παραγωγή ειδικών εξατομικευμένων σκευασμάτων ή για την ασφαλή προετοιμασία κυτταροστατικών και παρεντερικών δόσεων, η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια διακίνησης του φαρμάκου και τους χώρους του νοσοκομείου, και η ενεργή υποστήριξη , συμβουλευτική και εκπαίδευση από νοσοκομειακό φαρμακοποιό των ασθενών και των λοιπών επαγγελματιών υγείας, σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση των φαρμάκων.
Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καθορίζεται μεν η διαδικασία ορισμού προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία, μεταξύ των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με βαθμό διευθυντή, αλλά δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί από την πολιτεία ο τρόπος που απονέμεται αυτός ο βαθμός, κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, με το νόμο Ν. 2519/21-8-97 (ΦΕΚ 165 Α’) έχουν συσταθεί οι διαβαθμισμένες θέσεις Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών στα Δημόσια Νοσοκομεία, αλλά εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στον παραπάνω νόμο, , που να καθορίζει θέματα πλήρωσης θέσεων, κρίσης και βαθμολογικής εξέλιξης. Σχετικά με τον ορισμό προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία θα ήταν δόκιμο να γίνει αναφορά και στα κριτήρια επιλογής, όπως γίνεται για αυτά των προϊσταμένων των ιατρικών τμημάτων.
Η θέσπιση των κριτηρίων και της διαδικασίας για την βαθμολογική εξέλιξη των νοσοκομειακών φαρμακοποιών και των κριτηρίων για την επιλογή προϊσταμένων στα νοσoκομειακά φαρμακεία πρέπει να καθοριστούν νομοθετικά, σε αντιστοιχία των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 12 του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση, για ιατρούς και οδοντιάτρους. Η ειδικότητα της Νοσοκομειακής Φαρμακευτικής οφείλει να αποτελεί προϋπόθεση , για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων φαρμακοποιών στα νοσηλευτικά ιδρύματα και βεβαίως για την επιλογή προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία. Εάν δεν υπηρετεί νοσοκομειακός φαρμακοποιός, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή που έχει μετακινηθεί ή αποσπασθεί, με βαθμό Διευθυντή, στο συγκεκριμένο νοσοκομειακό φαρμακείο. Εάν δεν υπηρετεί μόνιμος νοσοκομειακός φαρμακοποιός ούτε αποσπασθείς ή μετακινηθείς νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ο μετακινηθείς ή αποσπασθείς με τη μεγαλύτερη βαθμολογική κατά σειρά εξέλιξη (Επιμελητής Α΄ή Β΄).
Η ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου που θα επιφέρουν οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, εφόσον συμπληρωθούν με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1 νοσοκομειακός φαρμακοποιός ανά 60 κλίνες για τις βασικές λειτουργίες (εκκρεμεί από το Δεκέμβρη 2014) ,θα οδηγήσει και στην απαραίτητη αύξηση και του αριθμού των υπηρετούντων νοσοκομειακών φαρμακοποιών. Αυτό θα επιτρέψει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες φαρμακευτικές υπηρεσίες, σύμφωνες με τα Ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών (http://www.eahp.eu/sites/default/files/eahp_statements_for_the_survey_greek_translation.pdf), ενώ αντίστοιχα μπορεί να κερδίσει από προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες προσωπικού επαγγελματιών υγείας.
Ενδεικτικά, ορισμένες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένας φαρμακευτικός τομέας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία και οι οποίες λίγο έχουν αναπτυχθεί στη Ελλάδα, είναι οι υπηρεσίες κλινικής φαρμακευτικής, η λειτουργία εργαστηρίων για την παραγωγή ειδικών εξατομικευμένων σκευασμάτων ή για την ασφαλή προετοιμασία κυτταροστατικών και παρεντερικών δόσεων, η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια διακίνησης του φαρμάκου και τους χώρους του νοσοκομείου, και η ενεργή υποστήριξη , συμβουλευτική και εκπαίδευση από νοσοκομειακό φαρμακοποιό των ασθενών και των λοιπών επαγγελματιών υγείας, σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση των φαρμάκων.
Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καθορίζεται μεν η διαδικασία ορισμού προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία, μεταξύ των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με βαθμό διευθυντή, αλλά δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί από την πολιτεία ο τρόπος που απονέμεται αυτός ο βαθμός, κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, με το νόμο Ν. 2519/21-8-97 (ΦΕΚ 165 Α’) έχουν συσταθεί οι διαβαθμισμένες θέσεις Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών στα Δημόσια Νοσοκομεία, αλλά εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στον παραπάνω νόμο, , που να καθορίζει θέματα πλήρωσης θέσεων, κρίσης και βαθμολογικής εξέλιξης. Σχετικά με τον ορισμό προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία θα ήταν δόκιμο να γίνει αναφορά και στα κριτήρια επιλογής, όπως γίνεται για αυτά των προϊσταμένων των ιατρικών τμημάτων.
Η θέσπιση των κριτηρίων και της διαδικασίας για την βαθμολογική εξέλιξη των νοσοκομειακών φαρμακοποιών και των κριτηρίων για την επιλογή προϊσταμένων στα νοσoκομειακά φαρμακεία πρέπει να καθοριστούν νομοθετικά, σε αντιστοιχία των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 12 του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση, για ιατρούς και οδοντιάτρους. Η ειδικότητα της Νοσοκομειακής Φαρμακευτικής οφείλει να αποτελεί προϋπόθεση , για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων φαρμακοποιών στα νοσηλευτικά ιδρύματα και βεβαίως για την επιλογή προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία. Εάν δεν υπηρετεί νοσοκομειακός φαρμακοποιός, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή που έχει μετακινηθεί ή αποσπασθεί, με βαθμό Διευθυντή, στο συγκεκριμένο νοσοκομειακό φαρμακείο. Εάν δεν υπηρετεί μόνιμος νοσοκομειακός φαρμακοποιός ούτε αποσπασθείς ή μετακινηθείς νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ο μετακινηθείς ή αποσπασθείς με τη μεγαλύτερη βαθμολογική κατά σειρά εξέλιξη (Επιμελητής Α΄ή Β΄).
Η ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου που θα επιφέρουν οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, εφόσον συμπληρωθούν με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1 νοσοκομειακός φαρμακοποιός ανά 80 κλίνες για τις βασικές λειτουργίες (εκκρεμεί από το Δεκέμβρη 2014) ,θα οδηγήσει και στην απαραίτητη αύξηση και του αριθμού των υπηρετούντων νοσοκομειακών φαρμακοποιών. Αυτό θα επιτρέψει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες φαρμακευτικές υπηρεσίες, σύμφωνες με τα Ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών (http://www.eahp.eu/sites/default/files/eahp_statements_for_the_survey_greek_translation.pdf), ενώ αντίστοιχα μπορεί να κερδίσει από προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες προσωπικού επαγγελματιών υγείας.
Ενδεικτικά, ορισμένες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένας φαρμακευτικός τομέας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία και οι οποίες λίγο έχουν αναπτυχθεί στη Ελλάδα, είναι οι υπηρεσίες κλινικής φαρμακευτικής, η λειτουργία εργαστηρίων για την παραγωγή ειδικών εξατομικευμένων σκευασμάτων ή για την ασφαλή προετοιμασία κυτταροστατικών και παρεντερικών δόσεων, η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια διακίνησης του φαρμάκου και τους χώρους του νοσοκομείου, και η ενεργή υποστήριξη , συμβουλευτική και εκπαίδευση από νοσοκομειακό φαρμακοποιό των ασθενών και των λοιπών επαγγελματιών υγείας, σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση των φαρμάκων.
Με το παρόν Σχέδιο Νόμου καθορίζεται μεν η διαδικασία ορισμού προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία, μεταξύ των νοσοκομειακών φαρμακοποιών με βαθμό διευθυντή, αλλά δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί από την πολιτεία ο τρόπος που απονέμεται αυτός ο βαθμός, κατόπιν κρίσης και αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, με το νόμο Ν. 2519/21-8-97 (ΦΕΚ 165 Α’) έχουν συσταθεί οι διαβαθμισμένες θέσεις Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών στα Δημόσια Νοσοκομεία, αλλά εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στον παραπάνω νόμο, , που να καθορίζει θέματα πλήρωσης θέσεων, κρίσης και βαθμολογικής εξέλιξης. Σχετικά με τον ορισμό προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία θα ήταν δόκιμο να γίνει αναφορά και στα κριτήρια επιλογής, όπως γίνεται για αυτά των προϊσταμένων των ιατρικών τμημάτων.
Η θέσπιση των κριτηρίων και της διαδικασίας για την βαθμολογική εξέλιξη των νοσοκομειακών φαρμακοποιών και των κριτηρίων για την επιλογή προϊσταμένων στα νοσoκομειακά φαρμακεία πρέπει να καθοριστούν νομοθετικά, σε αντιστοιχία των κριτηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 12 του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση, για ιατρούς και οδοντιάτρους. Η ειδικότητα της Νοσοκομειακής Φαρμακευτικής οφείλει να αποτελεί προϋπόθεση , για τη βαθμολογική εξέλιξη των υπηρετούντων φαρμακοποιών στα νοσηλευτικά ιδρύματα και βεβαίως για την επιλογή προϊσταμένου στα νοσοκομειακά φαρμακεία. Εάν δεν υπηρετεί νοσοκομειακός φαρμακοποιός, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή που έχει μετακινηθεί ή αποσπασθεί, με βαθμό Διευθυντή, στο συγκεκριμένο νοσοκομειακό φαρμακείο. Εάν δεν υπηρετεί μόνιμος νοσοκομειακός φαρμακοποιός ούτε αποσπασθείς ή μετακινηθείς νοσοκομειακός φαρμακοποιός με βαθμό Διευθυντή, τότε προσωρινός προϊστάμενος ορίζεται ο μετακινηθείς ή αποσπασθείς με τη μεγαλύτερη βαθμολογική κατά σειρά εξέλιξη (Επιμελητής Α΄ή Β΄).
Η ποιοτική αναβάθμιση του κλάδου που θα επιφέρουν οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, εφόσον συμπληρωθούν με τη θεσμοθέτηση της αναλογίας 1 νοσοκομειακός φαρμακοποιός ανά 80 κλίνες για τις βασικές λειτουργίες (εκκρεμεί από το Δεκέμβρη 2014) ,θα οδηγήσει και στην απαραίτητη αύξηση και του αριθμού των υπηρετούντων νοσοκομειακών φαρμακοποιών. Αυτό θα επιτρέψει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες φαρμακευτικές υπηρεσίες, σύμφωνες με τα Ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στην Ευρωπαϊκή Διακήρυξη Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών (http://www.eahp.eu/sites/default/files/eahp_statements_for_the_survey_greek_translation.pdf), ενώ αντίστοιχα μπορεί να κερδίσει από προσλήψεις σε άλλες κατηγορίες προσωπικού επαγγελματιών υγείας.
Ενδεικτικά, ορισμένες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένας φαρμακευτικός τομέας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία και οι οποίες λίγο έχουν αναπτυχθεί στη Ελλάδα, είναι οι υπηρεσίες κλινικής φαρμακευτικής, η λειτουργία εργαστηρίων για την παραγωγή ειδικών εξατομικευμένων σκευασμάτων ή για την ασφαλή προετοιμασία κυτταροστατικών και παρεντερικών δόσεων, η διασφάλιση της ποιότητας σε όλα τα στάδια διακίνησης του φαρμάκου και τους χώρους του νοσοκομείου, και η ενεργή υποστήριξη , συμβουλευτική και εκπαίδευση από νοσοκομειακό φαρμακοποιό των ασθενών και των λοιπών επαγγελματιών υγείας, σε ότι έχει να κάνει με τη χρήση των φαρμάκων.
Σε περιφερειακές μονάδες υγείας προκηρύχθηκαν θέσεις Διευθυντών ΕΣΥ για προσέλκυση ιατρών. Σε κάποιες από αυτές υπάρχει ενίσχυση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας ως κίνητρο. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα βιογραφικά των επιτυχόντων δεν θα άντεχαν σε οποιαδήποτε συγκριτική αξιολόγηση με τα βιογραφικά Διευθυντών ΕΣΥ από εξέλιξη, σε άλλα νοσοκομεία. Αυτοί οι Διευθυντές (από προκήρυξη σε άλλες μονάδες υγείας) δεν θα πρέπει να έχουν επιπλέον πλεονέκτημα (λόγω θέσης από προκήρυξη) για προσωρινοί προϊστάμενοι εάν μετατεθούν σε άλλο νοσοκομείο. Ένας προφανής λόγος είναι ότι ο κύκλος εργασιών του Τμήματος μπορεί να διαφέρει σημαντικά από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και κάποιος «επαρκής» στο νοσοκομείο προέλευσης να έχει ελλιπή προσόντα για το αντίστοιχο Τμήμα του άλλου νοσοκομείου. Η μόνη αξιοκρατική διαδικασία είναι η προκήρυξη θέσης Συντονιστή Διευθυντή, αμελλητί μόλις προκύψουν περισσότεροι του ενός υπηρετούντες Διευθυντές ΕΣΥ (ανεξαρτήτως άλλων προσδιορισμών: από προκηρυχθείσα θέση, από εξέλιξη, από μετάθεση κλπ) σε ένα Τμήμα.
Στα τμήματα όπου υπάρχει διευθυντής που έχει καταλάβει την οργανική θέση του Δ/ντη μετά από ανοικτή κρίση για θέση Δ/ντη στο συγκεκριμένο τμήμα, να ορίζεται αυτός Συντονιστής Δ/ντης με τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τους Συντονιστές Δ/τες.
Δεν έχει κανένα νόημα σε ένα τέτοιο τμήμα να προκηρύσσεται θέση Συντονιστή Δ/ντη άλλα θέσεις επιμελητών Β, καθώς τα τμήματα έχουν ανάγκη από νέους γιατρούς και όχι και από και άλλους Δ/ντες.
Να υιοθετηθεί ακριβής διατύπωση όπου να ορίζεται ότι «στα Εργαστηριακά Τμήματα προϊστάμενος ορίζεται ο έχων τα περισσότερα προσόντα , βαθμού Α αν πρόκειται για Επιστήμονα του Κλάδου ΠΕ ή βαθμού Διευθυντή αν πρόκειται για Ιατρό.
Θα πρέπει να προβλεφθεί η περίπτωση όπου σε Ιατρικά τμήματα ή Μονάδες ή Εργαστήρια προΐσταται Επιστήμονας, όπως ισχύει στον ορισμό
Προϊσταμένου για τα φαρμακευτικά Τμήματα. Το ίδιο θα πρέπει να προστεθεί και για τα Εργαστηριακά Τμήματα, όπως για παράδειγμα τα Εργαστήρια Γενετικής ή όπου αλλού χρειάζεται.
Πρόταση: Να αντικατασταθεί ο όρος Ιατροί από το «Ιατροί/ή άλλοι Επιστήμονες» και να αναφέρεται σαφώς ότι στα Εργαστηριακά Τμήματα ορίζεται ως προϊστάμενος Ιατρός ή άλλος Επιστήμονας.
Υπάρχουν προσωρινοί προϊστάμενοι οι οποίοι έδωσαν την ψυχή τους. Θεωρώ ότι πρέπει να τους δωθεί η δυνατότητα σε αυτούς που υπηρετούν ως προσωρινοί προϊστάμενοι πάνω από π.χ. 5-10 χρόνια να ανέλθουν στην βαθμίδα του Συντονιστή Διευθυντή με κρίση με τον εαυτό τους και αν κριθούν ανεπαρκείς τότε να προκηρυχθεί η θέση του συντονιστή διευθυντή.
Υπάρχουν τμήματα στα οποία υπηρετούν αυτή στιγμή μόνο επιμελητές Β. Σε αυτή την περίπτωση ώση ποιος ορίζεται ως προσωρινός προϊστάμενος του τμήματος;
Το εδάφιο Β της παραγράφου 8 του άρθρου 12 περί ορισμού προσωρινού προϊσταμένου είναι απολύτως προβληματικό και άδικo.Θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των πολύπαθών κλινικών ιδίως της επαρχίας οπου είναι πιθανόν να βρεθούν μετέωροι δεκάδες προσωρινοί προϊστάμενοι τμημάτων τα οποία και διευθύνουν εδώ και πολλά έτη σε συνθήκες δύσκολες και μάλιστα υπό την Πανδημία του κορονοιου.
Για παράδειγμα στο νοσοκομείο μας το οποίο και αντιμετώπισε σοβαρές ελλείψεις στις ειδικότητες του παθολόγου και του αναισθησιολόγου προκηρύχθηκαν μόλις προσφάτως θέσεις διευθυντών σαν κίνητρο για να προσέλθουν νέοι συνάδελφοι ώστε να μην καθιστούν οι προκηρύξεις αγονες Έτσι λοιπόν κατέλαβαν μετά από προκήρυξη θέσεις διευθυντών στα αντίστοιχα τμήματα συνάδελφοι με μόλις τετραετή εμπειρία οι οποίοι και Θα κληθούν στη συνέχεια να αντικαταστήσουν τους ήδη υπάρχοντες προσωρινούς προϊστάμενους που κατέχουν τις θέσεις εδώ και δεκαετία τουλάχιστον ,Και οι οποίοι κράτησαν τα τμήματα τους ορθια σε συνθήκες υποστελέχωσης, συνεχούς εφημέρευσης ,υποχρηματοδότησης μετά από ένα μνημόνιο και μία καταστροφική πανδημία.
.
Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν κριθεί τουλάχιστον δύο φορές. Πρώτον για την μονιμοποίηση τους στην πενταετία και δεύτερον στην εξέλιξη τους ως επιμελητές . Στην συνέχεια εγκλωβίστηκαν στις θέσεις τους μετά το νόμο της συλλογικής σύμβασης που τους επέβαλε την υποχρεωτική παραίτηση εφόσον επιθυμούσαν να διεκδικήσουν μία άλλη θέση. Έρχεται λοιπόν η πολιτεία να τους επιβραβεύσει με τον συγκεκριμένο νόμο με μία ουσιαστική καθαίρεση, απαξιώνοντας την οποία προσφορά τους στις δύσκολες συνθήκες που προανέφερα.
Θα πρέπει κατά τη γνώμη μου Να υπάρξει μία διαφορετική προσέγγιση στην ανανέωση της θητείας τους η οποία θα πρέπει να είναι και δίκαιη και να αποτρέπει τα διάφορα προβλήματα που θα προκύψουν. Για παράδειγμα όποιος προσωρινός προϊστάμενος έχει κριθεί κατά την υπηρεσία του στο ΕΣΥ τουλάχιστον μία φορά σε ανοιχτή προκήρυξη να μπορεί αυτόματα να ορίζεται ως συντονιστής διευθυντής
Το εδάφιο Β της παραγράφου 8 του άρθρου 12 περί ορισμού προσωρινού προϊσταμένου είναι απολύτως προβληματικό και άδικo.Θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των πολύπαθών κλινικών ιδίως της επαρχίας οπου είναι πιθανόν να βρεθούν μετέωροι δεκάδες προσωρινοί προϊστάμενοι τμημάτων τα οποία και διευθύνουν εδώ και πολλά έτη σε συνθήκες δύσκολες και μάλιστα υπό την Πανδημία του κορονοιου.
Για παράδειγμα στο νοσοκομείο μας το οποίο και αντιμετώπισε σοβαρές ελλείψεις στις ειδικότητες του παθολόγου και του αναισθησιολόγου προκηρύχθηκαν μόλις προσφάτως θέσεις διευθυντών σαν κίνητρο για να προσέλθουν νέοι συνάδελφοι ώστε να μην καθιστούν οι προκηρύξεις αγονες Έτσι λοιπόν κατέλαβαν μετά από προκήρυξη θέσεις διευθυντών στα αντίστοιχα τμήματα συνάδελφοι με μόλις τετραετή εμπειρία οι οποίοι και Θα κληθούν στη συνέχεια να αντικαταστήσουν τους ήδη υπάρχοντες προσωρινούς προϊστάμενους που κατέχουν τις θέσεις εδώ και δεκαετία τουλάχιστον ,Και οι οποίοι κράτησαν τα τμήματα τους ορθια σε συνθήκες υποστελέχωσης, συνεχούς εφημέρευσης ,υποχρηματοδότησης μετά από ένα μνημόνιο και μία καταστροφική πανδημία.
.
Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν κριθεί τουλάχιστον δύο φορές. Πρώτον για την μονιμοποίηση τους στην πενταετία και δεύτερον στην εξέλιξη τους ως επιμελητές . Στην συνέχεια εγκλωβίστηκαν στις θέσεις τους μετά το νόμο της συλλογικής σύμβασης που τους επέβαλε την υποχρεωτική παραίτηση εφόσον επιθυμούσαν να διεκδικήσουν μία άλλη θέση. Έρχεται λοιπόν η πολιτεία να τους επιβραβεύσει με τον συγκεκριμένο νόμο με μία ουσιαστική καθαίρεση, απαξιώνοντας την οποία προσφορά τους στις δύσκολες συνθήκες που προανέφερα.
Θα πρέπει κατά τη γνώμη μου Να υπάρξει μία διαφορετική προσέγγιση στην ανανέωση της θητείας τους η οποία θα πρέπει να είναι και δίκαιη και να αποτρέπει τα διάφορα προβλήματα που θα προκύψουν. Για παράδειγμα όποιος προσωρινός προϊστάμενος έχει κριθεί κατά την υπηρεσία του στο ΕΣΥ τουλάχιστον μία φορά σε ανοιχτή προκήρυξη να μπορεί αυτόματα να ορίζεται ως συντονιστής διευθυντής.
Αμεση εξελιξη ολων των προσωρινων με εσωτερικη διαδικασια της ΙΥ
και προκηρυξη ΝΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ με προσοντα κ φυσικα κινητρα!!
Χωρις κινητρα δεν ερχονται απο το εξωτερικο
Θελουν οργανωση να τους δωσουμε κ εμπειρια
Απο εκει κ περα χρειαζονται λιστες κ ασθενεις!
Επιστημονικο εργο κ αρθρογραφια
Μονο ετσι μπορουμε να στελεχωσουμε τα νοσοκομεια
Το μεγαλύτερο ποσοστό επιστημονικά υπευθύνων ιατρικών τμημάτων και κλινικών σήμερα είναι προσωρινοί προϊστάμενοι καθώς έχουν γίνει ελάχιστες προκηρύξεις για συντονιστές διευθυντές την τελευταία 12ετία. Για παράδειγμα στο νοσοκομείο που εργάζομαι οι προσωρινοί προϊστάμενοι αποτελούμε το 85% των επιστημονικά υπευθύνων τμημάτων και κλινικών και μόνο το 15% είναι συντονιστές διευθυντές με κάποιους απο αυτούς σε παράταση δηλαδή 67+. Παράλληλα οι περισσότεροι θεσμοί όπως δ/ντης ιατρικής υπηρεσίας, διευθυντές τομέων κλπ ειναι «προσωρινοί προϊστάμενοι» των ιατρικών τμημάτων τους.
Προφανώς δεν πρόκειται να προκηρυχθούν οι κενές θέσεις συντονιστών διευθυντών πλην ελαχίστων γιατί αυτή τη στιγμή το σύστημα έχει ανάγκη εισαγωγής νέων ιατρών και όχι μετακινήσεις από νοσοκομείο σε νοσοκομείο ιατρών οι οποίοι θα διεκδικούν θέση συντονιστή διευθυντή.
Σκόπιμο λοιπόν θα ήταν να υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για αυτούς που υπηρετούν πολλά χρόνια τώρα σαν «προσωρινοί προϊστάμενοι» καθώς δεν τους δόθηκε ποτέ η δυνατότητα να υποβάλλουν τα χαρτιά τους σε θέση συντονιστή διευθυντή.
Για παράδειγμα όσοι υπηρετούν τουλάχιστον μία πενταετία ως «προσωρινοί προϊστάμενοι» και είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου ή εξειδικεύσεων να προαχθούν σε συντονιστές διευθυντές μετά απο εσωτερική κρίση του κλινικού τους έργου στο επιστημονικό συμβούλιο.
ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?