1. Στο άρθρο 7 του ν. 4498/2017 (Α΄ 172), περί των συμβουλίων κρίσης και επιλογής ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α) η παρ. 1 αντικαθίσταται,
β) στην παρ. 2 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: βα) το εισαγωγικό εδάφιο τροποποιείται, ώστε να αναφέρεται στη θητεία και συγκρότηση των συμβουλίων της παρ. 1, χωρίς αριθμητικό προσδιορισμό των μελών τους, ββ) η περ. α’ τροποποιείται, ώστε να αναφέρεται στα συμβούλια της περ. α) της παρ. 1 και στον αριθμό των μελών τους, βγ) η υποπερ. γγ’ της περ. α’ τροποποιείται, ως προς την αναφορά σε κρινόμενη ειδικότητα και όχι κρινόμενους, βδ) στο τέλος της περ. α’ προστίθενται νέα εδάφια τρίτο, τέταρτο και πέμπτο, βε) η περ. β’ τροποποιείται, ώστε να αναφέρεται στα συμβούλια της περ. γ) της παρ. 1 και τον αριθμό των μελών τους, και βστ) το τελευταίο εδάφιο τροποποιείται, ώστε να αναφέρεται σε υπαλλήλους, και όχι σε υπάλληλο, και σε απόφαση συγκρότησης, και όχι σε ίδια απόφαση,
γ) στην παρ. 3, τα εδάφια πρώτο και τρίτο τροποποιούνται, ώστε να αφορούν στα συμβούλια των περ. α) και γ) της παρ. 1 και να παραπέμπουν στις υποπερ. αα’, ββ’ και γγ’ των περ. α’ και β’ της παρ. 2, και όχι της παρ. 1,
δ) στην παρ. 5, μετά από τη φράση «το Συμβούλιο Κρίσης και Επιλογής» προστίθεται η φράση «συγκροτείται στην έδρα του νοσοκομείου με απόφαση του Υπουργού Υγείας, είναι πενταμελές με διετή θητεία και είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών»,
ε) στην παρ. 6 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: εα) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 6, μετά από τη φράση «το Συμβούλιο Κρίσης και Επιλογής» προστίθεται η φράση «συγκροτείται στην έδρα του Ε.Κ.Α.Β. με απόφαση του Υπουργού Υγείας, είναι πενταμελές με διετή θητεία και είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών και» και, εβ) το δεύτερο εδάφιο καταργείται,
στ) προστίθεται παρ. 7,
ζ) επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 7
Συμβούλια Κρίσης και Επιλογής ιατρών Ε.Σ.Υ.
1. Για την κρίση και επιλογή οδοντιάτρων και ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) σε θέσεις νοσοκομείων, γενικών νοσοκομείων – κέντρων υγείας και πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας συγκροτούνται συμβούλια ως εξής:
α) στην έδρα των Διοικήσεων των Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ.) συγκροτούνται, με απόφαση του Υπουργού Υγείας, συμβούλια αρμόδια για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση και την αναμοριοδότηση των ιατρών, που υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέσεις νοσοκομείων και γενικών νοσοκομείων – κέντρων υγείας σε ολόκληρη την επικράτεια, για συγκεκριμένη ειδικότητα, η οποία ορίζεται για κάθε Δ.Υ.ΠΕ. με απόφαση του Υπουργού Υγείας, σύμφωνα με την παρ. 7,
β) στην έδρα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.ΠΕ.), συγκροτούνται συμβούλια αρμόδια για τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών, που υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέσεις που έχει προκηρύξει το νοσοκομείο ή το γενικό νοσοκομείο – κέντρο υγείας, και
γ) στην έδρα των Δ.Υ.ΠΕ., με απόφαση του Υπουργού Υγείας, συγκροτούνται συμβούλια αρμόδια για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών, που υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέσεις πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
2. Τα συμβούλια της παρ. 1 συγκροτούνται για διετή θητεία ως εξής:
α. Τα συμβούλια της περ. α) της παρ. 1 είναι πενταμελή και αποτελούνται:
αα. από έναν (1) διοικητή νοσοκομείου της Δ.Υ.ΠΕ. ως πρόεδρο, ο οποίος επιλέγεται με κλήρωση, με αναπληρωτή τον αναπληρωτή διοικητή του ίδιου νοσοκομείου και, εάν δεν υπάρχει, τον διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας,
ββ. από έναν (1) ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ., Πρόεδρο Επιστημονικού Συμβουλίου των νοσοκομείων της Δ.Υ.ΠΕ., με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ των Προέδρων των Επιστημονικών Συμβουλίων των νοσοκομείων της Δ.Υ.ΠΕ. που είναι ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ.,
γγ. από τρεις (3) ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ., που υπηρετούν στην Περιφέρεια της Δ.Υ.ΠΕ., με βαθμό Διευθυντή ή Συντονιστή, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ των Διευθυντών ή Συντονιστών Διευθυντών της ίδιας ειδικότητας με την κρινόμενη, με τους αναπληρωτές τους, και ελλείψει αυτών από ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. άλλων βαθμών ίδιας ειδικότητας με την κρινόμενη ή, εάν ελλείπουν και αυτοί, από ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. της ίδιας ειδικότητας, οι οποίοι υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ..
Εάν η κρίση αφορά διευθυντική θέση και ελλείπουν οι ιατροί της ίδιας ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή ή Συντονιστή, επιλέγονται ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. που υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ.
Η γραμματειακή υποστήριξη των συμβουλίων της περ. α) της παρ. 1 παρέχεται από δύο (2) γραμματείς, έναν (1) τακτικό και έναν (1) αναπληρωτή, υπαλλήλους κλάδου ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ Διοικητικού, που ορίζονται με την απόφαση συγκρότησης, μετά από πρόταση του Διοικητή της οικείας Δ.Υ.ΠΕ..
Τα συμβούλια της περ. β) της παρ. 1 είναι τριμελή και αποτελούνται:
αα. από τον Διοικητή του Νοσοκομείου, ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή τον αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου και, ελλείψει αυτού, τον Διοικητικό Διευθυντή του Νοσοκομείου,
ββ. από τον Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, με αναπληρωτή τον Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, αν είναι ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ., άλλως από τους κατά σειρά αρχαιότερους σε προϋπηρεσία ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. του Νοσοκομείου και
γγ. κατά περίπτωση:
i. αν η επιλογή αφορά σε θέση Διευθυντή, από τον Συντονιστή Διευθυντή του Τμήματος ή της Μονάδας της κρινόμενης θέσης, με αναπληρωτή έναν Συντονιστή Διευθυντή Τμήματος ή Μονάδας αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, ο οποίος επιλέγεται με κλήρωση μεταξύ Συντονιστών Διευθυντών άλλων Νοσοκομείων της ίδιας Δ.Υ.ΠΕ., ή, ελλείψει αυτού, έναν (1) Συντονιστή Διευθυντή Τμήματος ή Μονάδας αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, με αναπληρωτή έναν (1) Συντονιστή Διευθυντή Τμήματος ή Μονάδας αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ Συντονιστών Διευθυντών άλλων Νοσοκομείων της ιδίας Δ.Υ.ΠΕ., ή, ελλείψει αυτού, έναν (1) Συντονιστή Διευθυντή Τμήματος ή Μονάδας αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, με αναπληρωτή έναν (1) Συντονιστή Διευθυντή Τμήματος ή Μονάδας αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ Συντονιστών Διευθυντών, που υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ., ή,
ii. αν η επιλογή αφορά σε θέση Επιμελητή Α’ ή Επιμελητή Β’, από τον Συντονιστή Διευθυντή ή τον Διευθυντή που προΐσταται του Τμήματος ή της Μονάδας της κρινόμενης θέσης, με αναπληρωτή έναν (1) ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ. με βαθμό Διευθυντή που υπηρετεί στο Τμήμα ή την Μονάδα της κρινόμενης θέσης, ο οποίος επιλέγεται με κλήρωση μεταξύ Διευθυντών που υπηρετούν στο Τμήμα ή τη Μονάδα της κρινόμενης θέσης, ή, ελλείψει αυτού, τον Συντονιστή Διευθυντή ή τον Διευθυντή που προΐσταται αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, με αναπληρωτή έναν (1) ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ. με βαθμό Διευθυντή που υπηρετεί σε αντίστοιχο Τμήμα ή Μονάδα της κρινόμενης θέσης, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ Συντονιστών Διευθυντών ή Διευθυντών άλλων νοσοκομείων εντός της ίδιας Δ.Υ.ΠΕ., ή, ελλείψει αυτού, τον Συντονιστή Διευθυντή ή τον Διευθυντή που προΐσταται αντίστοιχου Τμήματος ή Μονάδας, με αναπληρωτή έναν (1) ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ. με βαθμό Διευθυντή που υπηρετεί σε αντίστοιχο Τμήμα ή Μονάδα, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ Συντονιστών Διευθυντών ή Διευθυντών, που υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ., ή,
iii. αν η επιλογή αφορά σε θέση ιατρού ειδικότητας μη υπαγόμενης σε Τμήμα ή Μονάδα του Νοσοκομείου, από ιατρό της κρινόμενης ειδικότητας με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι κατέχουν βαθμό ανώτερο της κρινόμενης θέσης και επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ ιατρών της κρινόμενης ειδικότητας που υπηρετούν σε άλλα νοσοκομεία εντός της ίδιας Δ.Υ.ΠΕ..
Η γραμματειακή υποστήριξη των συμβουλίων της περ. β) της παρ. 1 παρέχεται από δύο (2) γραμματείς, έναν (1) τακτικό και έναν (1) αναπληρωτή, υπαλλήλους κλάδου ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ Διοικητικού του νοσοκομείου, που ορίζονται με την απόφαση συγκρότησης.
β. Τα συμβούλια της περ. γ) της παρ. 1 είναι πενταμελή και αποτελούνται:
αα. από τον Διοικητή της Δ.Υ.ΠΕ., ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή έναν (1) Υποδιοικητή της Δ.Υ.ΠΕ.,
ββ. από έναν (1) ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ., μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας της Δ.Υ.ΠΕ.,
γγ. από τρεις (3) ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ., που υπηρετούν στην περιφέρεια της Δ.Υ.ΠΕ., με βαθμό Διευθυντή ή Συντονιστή, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ των Διευθυντών ή Συντονιστών Διευθυντών της ίδιας ειδικότητας με τους κάθε φορά κρινόμενους, με τους αναπληρωτές τους, και ελλείψει αυτών από ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. άλλων βαθμών ίδιας ειδικότητας με τους κρινόμενους ή, εάν ελλείπουν και αυτοί, από ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. της ίδιας ειδικότητας, οι οποίοι υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ.. Εάν η κρίση αφορά διευθυντική θέση και ελλείπουν οι ιατροί της ίδιας ειδικότητας με βαθμό Διευθυντή ή Συντονιστή, επιλέγονται ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. που υπηρετούν σε οποιαδήποτε άλλη Δ.Υ.ΠΕ..
Η γραμματειακή υποστήριξη παρέχεται από δύο (2) γραμματείς, έναν (1) τακτικό και έναν (1) αναπληρωτή, υπαλλήλους κλάδου ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ Διοικητικού, που ορίζονται με την απόφαση συγκρότησης μετά από πρόταση του Διοικητή της οικείας Δ.Υ.ΠΕ.
3. Για τα συμβούλια των περ. α) και γ) της παρ. 1, στη διαδικασία κρίσης και επιλογής για τις θέσεις κάθε ιατρικής ειδικότητας συμμετέχει διαφορετικό μέλος από τις υποπερ. αα’, ββ’ και γγ’ των περ. α’ και β’ της παρ. 2. Με κλήρωση που διενεργείται στη Δ.Υ.ΠΕ. από τριμελή επιτροπή οριζόμενη από τον διοικητή, καθορίζεται σε ποιο συμβούλιο κρίσης ανά ειδικότητα θα συμμετέχουν τα μέλη του προηγούμενου εδαφίου. Εάν, για τα συμβούλια των περ. α) και γ) της παρ. 1, ο διαθέσιμος προς κλήρωση αριθμός των μελών των υποπερ. αα’ και ββ’ των περ. α’ και β’ της παρ. 2 είναι μικρότερος από τον αριθμό των ιατρικών ειδικοτήτων για τις οποίες γίνεται η κρίση, μπορεί κάποιο μέλος να συμμετέχει σε περισσότερες από μία διαδικασίες κρίσης.
4. Κριτήρια επιλογής αποτελούν η προϋπηρεσία/κλινική εμπειρία, το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο και οι διοικητικές ικανότητες στις περιπτώσεις που κρίνονται υποψήφιοι για διευθυντικές θέσεις.
5. Ειδικά για θέσεις του ιατρικού προσωπικού του Γ.Ν. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, το Συμβούλιο Κρίσης και Επιλογής συγκροτείται στην έδρα του νοσοκομείου με απόφαση του Υπουργού Υγείας, είναι πενταμελές με διετή θητεία και είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών και απαρτίζεται από:
α) τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή τον αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου,
β) τον Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, με αναπληρωτή τον αντιπρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου,
γ) τρεις (3) ιατρούς, με βαθμό Διευθυντή ή Συντονιστή, οι οποίοι επιλέγονται με κλήρωση μεταξύ των Διευθυντών ή Συντονιστών Διευθυντών της ίδιας ειδικότητας με τους κάθε φορά κρινόμενους, με τους αναπληρωτές τους και ελλείψει αυτών από ιατρούς άλλων βαθμών ίδιας ειδικότητας με τους κρινόμενους ή, εάν ελλείπουν και αυτοί από ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. ίδιας ειδικότητας με τους κρινόμενους, από εκείνους που υπηρετούν σε νοσοκομεία αρμοδιότητας και εποπτείας της οικείας Δ.Υ.ΠΕ..
6. Ειδικά για θέσεις του ιατρικού προσωπικού του Ε.Κ.Α.Β., το Συμβούλιο Κρίσης και Επιλογής συγκροτείται στην έδρα του Ε.Κ.Α.Β. με απόφαση του Υπουργού Υγείας, είναι πενταμελές με διετή θητεία και είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των ιατρών και απαρτίζεται από:
α) τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Α.Β. ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή έναν (1) από τους αντιπρόεδρους του Διοικητικού Συμβουλίου,
β) τον Πρόεδρο του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ε.Κ.Α.Β., με αναπληρωτή ένα (1) μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου,
γ) τον Συντονιστή Διευθυντή του Τμήματος Ιατρικών Υπηρεσιών του Ε.Κ.Α.Β., με αναπληρωτή τον αρχαιότερο Διευθυντή ιατρό κλάδου Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β.,
δ) δύο (2) Διευθυντές ιατρούς κλάδου Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β., με αναπληρωτές δύο (2) Διευθυντές ιατρούς κλάδου Ε..Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β. και ελλείψει αυτών από ιατρούς άλλων βαθμών κλάδου Ε.Σ.Υ. του Ε.Κ.Α.Β..
Οι διαδικασίες κρίσης/τοποθέτησης του ιατρικού προσωπικού του Ε.Κ.Α.Β., που εκκρεμούν στα Συμβούλια τα οποία συγκροτήθηκαν, σύμφωνα με την παρ. 24 του άρθρου 11 του ν. 2889/2001 (Α’ 37), για θέσεις που έχουν προκηρυχθεί μετά την 1η.1.2018, ολοκληρώνονται από το Συμβούλιο της παρούσας. Η γραμματειακή υποστήριξη του συμβουλίου της παρούσας παρέχεται από υπαλλήλους του κλάδου ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ Διοικητικού, που ορίζονται με την απόφαση συγκρότησής του, μετά από πρόταση του Προέδρου του Ε.Κ.Α.Β.. Η παρ. 24 του άρθρου 11 του ν. 2889/2001 (Α΄ 37) καταργείται.
7. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ορίζονται οι ιατρικές ειδικότητες, για τις οποίες είναι αρμόδιο σε ολόκληρη την επικράτεια καθένα από τα συμβούλια της περ. α) της παρ. 1, και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τα συμβούλια του παρόντος άρθρου.».
2. Τα Συμβούλια Προσλήψεων-Κρίσεων με ανοικτές προκηρύξεις και τα Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών της παρ. 24 του άρθρου 11 του ν. 2889/2001 (Α΄ 37), όπως αυτή προστέθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 15 του ν. 2920/2001 (Α΄ 131) και ίσχυσε μέχρι την κατάργησή της με την τροποποίηση της παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 4498/2017 από την παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 4764/2020 (A΄ 256), ανασυγκροτούνται για τη διενέργεια διαδικασιών κρίσης και τοποθέτησης ιατρικού προσωπικού του Ε.Κ.Α.Β., για θέσεις που έχουν προκηρυχθεί πριν από την 1η.1.2018, αποκλειστικά για την εξέταση υποθέσεων που έχουν αναπεμφθεί σε αυτά από τα αρμόδια δικαστήρια.
Ο έλεγχος και η αρχική μοριοδότηση θα γίνεται από το συμβούλιο κρίσης κάθε ειδικότητας στην ΥΠΕ ταυτόχρονα για όλες τις θέσεις των νοσοκομείων που αναφέρονταν στην απόφαση έγκρισης των αποκηρυσσόμενων θέσεων.
Η συνέντευξη που είναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ θα διενεργείται από το συμβούλιο κρίσης ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΟΣΟΚΜΕΙΟ για τις θέσεις του νοσοκομείου.
Δεν νομίζω να υπάρξει η επικαλούμενη επιτάχυνση στις διαδικασίες κρίσης γιατί η διαδικασία δεν προχωράει ενιαία αλλά σπάει σε δύο φάσεις. Επιπλέον εάν ένας υποψήφιος έχει επιλέξει περισσότερα από ένα νοσοκομεία θα επαναλάβει αντίστοιχα τη διαδικασία της συνέντευξης περισσότερες από μια φορές. Μέχρι τώρα όλα γίνονταν από ένα συμβούλιο και μια συνέντευξη.
Νομίζω ότι η διεξαγωγή της συνέντευξης από τα νοσοκομεία ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΙΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΑΘΡΟΧΕΙΡΙΕΣ.
Όσο για τις ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ που αναφέρονται νομίζω δεν εφαρμόζονται ποτέ. Άλλωστε και τώρα υπάρχουν προθεσμίες που ποτέ δεν εφαρμόζονται.
Θα μπορούσαν να μοιραστούν οι κρίσεις και να διενεργείται η κρίση για μια ειδικότητα από το συμβούλιο κρίσης μιας ΥΠΕ όπως τώρα για όλες τις προκηρυσσόμενες θέσεις στην επικράτεια.
Για περισσότερη διαφάνεια θα πρέπει να υπάρχει σαφής πρόσβαση στα δικαιολογητικά κάθε υποψηφίου όπως παλαιότερα που αποστέλλονταν ταχυδρομικά τα δικαιολογητικά κάθε υποψηφίου σε όλους τους υποψηφίους
1. Εφόσον τα κριτήρια μοριοδότησης και αξιολόγησης είναι προκαθορισμένα, οφείλει να διευκρινιστεί πλήρως μέχρι ποιας έκτασης είναι η αρμοδιότητα των συμβουλίων κρίσης. Παρατηρούνται φαινόμενα, συμβούλια κρίσης που δε συμφωνούν με τα κριτήρια, μεσούσης της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων, να τα τροποποιούν θέτοντας «νέα κριτήρια» αποκλεισμού της μοριοδότησης των ουσιαστικών προσόντων και εφαρμόζοντας δεδομένα που δεν προκαθορίζονται, με επιχειρήματα περί «διακριτικής τους ευχέρειας». Συμβαίνουν φαινόμενα, το ίδιο ουσιαστικό προσόν, για ανάλογες προκηρυσσόμενες θέσεις να αξιολογείται με «διαφορετικό τρόπο» ανάλογα με το συμβούλιο.
2. Εάν στα κριτήρια μοριοδότησης, τεθούν ζητήματα τύπου «συνάφειας» μεταπτυχιακών ή διαδακτορικών διπλωμάτων, θα πρέπει να διευκρινιστεί ως προς πιο κριτήριο της κρινόμενης θέσης αυτή διαπιστώνεται και να ξεκαθαριστεί πλήρως ότι το ζήτημα του γνωστικού αντικειμένου των ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών, συνιστά αρμοδιότητα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (εάν απαιτείται γνωστικό αντικείμενο, οφείλει να πιστοποιείται με βεβαίωση από το πανεπιστήμιο που απένειμε το δίπλωμα) και όχι των συμβουλίων κρίσης, τα οποία οφείλουν να «διαπιστώνουν» συνάφεια (με βάση τα δεδομένα που ζητούνται από το νόμο και προσκομίζει ο υποψήφιος) και όχι να «κρίνουν» συνάφεια κατά την εκάστοτε εκτίμηση τους.
3. Η προσωπική συνέντευξη οφείλει να αξιολογηθεί ως ποσοστό συμμετοχής αναλογικά σε σχέση με τα υπόλοιπα κριτήρια. Εάν λαμβάνει πολύ περισσότερα μόρια, τότε είναι προφανές ότι από «μόνη της» μπορεί να αλλάξει το τελικό αποτέλεσμα της διαδικασίας κρίσης και αυτό είναι σαφές ότι συνιστά διαδικασία που θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στην εγκυρότητα και αξιοπιστία του συστήματος κρίσεων και φυσικά μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση τους λόγω νομικών προσφυγών.
Η μείωση αριθμητικά των μελών των συμβουλίων κρίσεων από 5 σε 3 επισπεύδει τις κρίσεις (Χωρίς την συμμετοχή του διοικητή του νοσοκομείου και της ΥΠΕ).
Να νομοθετηθεί και να εφαρμοσθεί στην πράξη αξιολόγηση του κλινικού, επιστημονικού, διδακτικού έργου των ιατρών καθώς και της συνεχιζόμενης, μετά τον τίτλο ειδικότητας, εκπαίδευσης και εξειδίκευσης. Να γίνεται πλήρης αξιολόγηση των μεταπτυχιακών τίτλων, διδακτορικών διπλωμάτων, επιμορφωτικών σεμιναρίων και αυτά να αντιστοιχούν σε μοριοδότηση για γρηγορότερη εξέλιξη στις βαθμίδες επιμελητών ανεξάρτητα από τα έτη απασχόλησης.
Επιπλέον στη διαδικασία ένταξης και τοποθέτησης σε βαθμίδα ιατρών στο ΕΣΥ, να προσμετράται ως χρόνος εργασίας η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα, ιδίως σε περιπτώσεις που ο ιατρός κατείχε έμμισθη θέση ή θέση υπευθυνότητας σε νοσοκομεία ιδιωτικού φορέα άνω των 200 κλινών. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί η δυνατότητα στους ιατρούς που θέλουν να συνεχίσουν την επαγγελματική τους εξέλιξη, αποδεχόμενοι μια θέση στο ΕΣΥ, να μην ξεκινήσουν από την αρχή σε θέση επιμελητή Β’ υποβαθμίζοντας την εμπειρία, την γνώση και την κατάρτιση των προηγούμενων ετών άσκησης της ιατρικής επιστήμης σαν αυτά να μην υπήρξαν.
Προβλήματα υπάρχουν σε νοσοκομεία υψηλής εξειδίκευσης ,συνήθως τριτοβάθμια του κέντρου , απο μετακινήσεις γιατρών και μεταφορά της οργανικής τους θέσης απο την επαρχία στο κέντρο. Επίσης παρόμοια προβλήματα υπάρχουν και απο τις κρίσεις όπου επιλέγεται ο ´´επομενος´´ γιατρος λόγω εξάντλησης της πεντάδας απο ´´καραμπολες´´ μεταξύ θέσεων. Στην πρώτη περίπτωση ο μετακινούμενους εισέρχεται στο ΕΣΥ τριτοβάθμιου νοσοκομείου προερχόμενος απο διαφορετική κρίση αρχική με διαφορετική μοριοδότηση και διαφορετικό συναγωνισμό. Στη δεύτερη περίπτωση εισέρχεται στο εσυ ο επόμενος της πεντάδας ή και δεκάδας εάν είναι δυο οι θέσεις, και αυτός ο επόμενος μπορεί να έχει το ένα τρίτο των μορίων σε σχέση με τον πρώτο αφού επόμενος μπορεί να είναι και ο δέκατος ή επόμενος μπορεί να ειναι ο επόμενος μπορεί να ειναι και ο τελευταίος απο το σύνολο των υποψηφίων εάν συνεχιστεί η κρίση στους επόμενους της πεντάδας ή της δεκάδας κλπ. Και τα δυο παραδείγματα ,δυστυχώς υπαρκτά , καταργούν επίθεση της ουσίας την αξία των κρίσεων και την αξιολόγηση μεταξύ των υποψηφίων. Τα προβλήματα που δημιουργούνται σε τριτοβάθμια νοσοκομεία τόσο μεταξύ συναδέλφων όσο και μεταξύ γιατρού και απαιτήσεων νοσοκομείου ειναι αυτονόητα. Και ναι μεν ειναι σημαντικό να πληρώνεται μια θέση και να μη μένει άγονη αλλα αυτό θα μπορούσε να ισχύσει μόνο για τα περιφερειακά νοσοκομεία και οχι για τα νοσοκομεία του κέντρου. Η λύση θα μπορούσε να ειναι :
1. Για όσους μετακινούνται επικαλούμενοι οποιοδήποτε λόγο σε μεγάλο τριτοβάθμιο νοσοκομείο να μετακινούνται με πέναλτι ότι θα κατέχουν τον βαθμο επιμελητή Β και δε θα εξελιχθούν στον επόμενο βαθμο πριν παρέλθει κάποιος χρόνος
2. Όταν ο επόμενος υποψήφιος στην κρίση έχει τεράστια διαφορά μορίων απο τους πρώτους και η κρίση αφορά μεγάλο τριτοβάθμιο νοσοκομείο ειναι καλύτερο η κρίση αυτή να βγαίνει άγονη προσωρινά και άμεσα να επαναπροκυρησεται με δυνατότητα υποβολής νέων υποψηφίων ώστε κάθε φορα να αναζητείται ο καλύτερος και οχι να επιλέγεται ο επόμενος ο οποίος μπορεί να ειναι ο δέκατος, δέκατος πέμπτος, ο τριακοστός η ο πεντηκοστός στην αρχική κρίση …
Θα πρέπει να προβλεφθεί η πρόσληψη ιατρών ΕΣΥ σε Πανεπιστημιακές Κλινικές.
Δεν είναι δυνατόν να αξιολογούν οι ιατροί του ΕΣΥ και όχι ο Διευθυντής-Καθηγητής (μέλος ΔΕΠ) ή άλλα μέλη ΔΕΠ, εφόσον ο ιατρός θα τοποθετηθεί σε Πανεπιστημιακή Κλινική.
Στα μέλη της επιτροπής κρίσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχουν και μέλη ΔΕΠ.
Επίσης, να θεσπιστούν αξιοκρατικά κριτήρια, τα οποία να ελέγχονται και για την πρόσληψη ςπικουρικών Ιατρών!!! Πλέον όλοι γνωρίζουμε πτι η περιβόητη λίστα επικουρικών δεν τηρείται, αλλά όποιος έχει το «μέσον» του μπορεί να βρει μια θέση επικουρικού…γι’αυτο η σειρά τελικά ξεκινάει από το τέλος της λίστας και όχι από την αρχή. Ας ελέγξει επιτέλους κάποιος αν τα «δήθεν» χαρτιά εμπειρίας που προσκομίζονται είναι αληθινά….
Από την προσωπική μου εμπειρία στο ΕΣΥ (ευτυχώς είμαι πλέον συνταξιούχος) η κατάσταση ήταν απαράδεκτη για πολιτισμένο κράτος. Εξ αρχής από την ίδρυσή του το ΕΣΥ ήταν λάθος. Μονιμότης και πλήρης και αποκλειστική απασχόληση. Οδήγησε σε απείρου κάλλους τραγελαφικά επακόλουθα.Επίσης οι προκηρύξεις γινόντουσαν για ορισμένες θέσεις μουλουχτά όπως λέμε.Οι προσωπαγείς θέσεις μεγάλη αδικία.Τα κριτήρια επιλογής δεν είχαν επικαιροποιηθεί ποτέ. Δημιούργησαν γιατρούς εργασιογράφους .Οι προαγωγές μόνο μισθολογικές και τυπικές αφού δεν ερχόταν άλλος νέος γιατρός και δεν άλλαζε το καθηκοντολόγιο. Εφτασαν να εφημερεύουν γεροντάκια σερνόμενα.Για να αλλάξει κανείς νοσοκομείο έπρεπε να περιμένει να αδειάσει θέση μετά από πόσα χρόνια και μετά την προκήρυσαν επιμ.Β΄. Και πόσα άλλα ων ούκ’έστιν αριθμός. Και τώρα οχι δεν άλλαξε προς το καλύτερο κάτι αλλά προς το χειρότερο.
Η λύση είναι μία. Κατάργηση της μονιμότητας και της αποκλειστικής απασχόλησης.
Οι γιατροί να διορίζονται με άλλα σωστά κριτήρια με 5ετή σύμβαση στις προκηρυσσόμενες θέσεις ανά βαθμίδα. Δικαίωμα να έχει ο γιατρός να υπηρετήσει σε κάθε βαθμίδα αν πάρει θέση δύο 5ετίες,είτε στο ίδιο είτε σε άλλο νοσοκομείο, εφόσον μετά την 5ετία η θέση θα επαναπροκηρύσεται ως κενούμενη.
Κατάργηση απογευματινών ιατρείων και χειρουργείων επι πληρωμή. Ο ασθενής στο ΕΣΥ θα νοσηλεύεται δωρεάν.
Αξιολόγηση των κλινικών που θα δίνουν ειδικότητα .Θα πρέπει να είναι μεγάλες με πολλά κρεβάτια και με πολλούς ικανούς γιατρούς .Θα πρέπει να ακολουθείται το πρόγραμμα της εκπαίδευσης όπως ορίζεται ανά ειδικότητα από την UEMS δηλαδή από την Ευρωπαϊκή ένωση ειδικευμένων ιατρών.
Ολοι οι γιατροί ίσες ευκαιρίες.
Ολοι να έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέση σε νοσοκομείο ανάλογα των προσόντων τους Είτε έρχόμενοι από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό.
Ολοι να έχουν δικαίωμα ιδιωτικού επαγγέλματος έξω από το νοσοκομείο.
Κρίνω σημαντικό ως κίνητρο για την ειδικότητα της Παθολογίας και πιθανά της πνευμονολογιας και αναισθησιολογίας τη θέσπιση τους ως βαρέα και ανθυγεινα για τις μονάδες υγείας β και α ζώνης καθώς και τους τριτεκνους, ώστε να συνταξιοδοτηθούν οι γιατροί πιο νωρίς.
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι παρατασιακοί ειδικευόμενοι με τίτλο ειδικότητας έχουν ευθύνες ειδικευομένου, όχι ειδικού. Άρα δεν θα ήταν σωστό να μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία αυτή.
Η διδακτορική διατριβή όπου υπάρχει είναι σωστό να προσμετράται ως επιπρόσθετο για πιο γρήγορη εξέλιξη, όπως και η συνάφεια αυτής με την ασκούμενη ειδικότητα.
Σε ότι αφορά τις θέσεις που καταλαμβάνουν οι μετεταχθέντες, αυτές θα έπρεπε να είναι προσωποπαγείς και όχι οργανικές. Γενικά το φαινόμενο, από το οποίο βρίθει το ΔΙΑΥΓΕΙΑ, κάποιος να διορίζεται «κλητήρας» στην τάδε υπηρεσία και μετά να κάνει μετάταξη όπου θέλει επειδή εμφάνισε πτυχίο Ιατρικής παρακάμπτοντας κάθε νόμιμη διαδικασία κρίσης είναι αισχρό, άδικο και μάλλον παράνομο. Θα έπρεπε να καταργηθεί κ. Υπουργέ. Αποτελεί ένα διαχρονικό «παραθυράκι» να διορίζονται στο Δημόσιο ημέτεροι και λοιποί παρατρεχάμενοι κομματικών γραφείων.
1. Να προσμετράται το συναφές διδακτορικό ή συναφές μεταπτυχιακό σαν βαθμολογική εξέλιξη του διορισμένου ιατρού ΕΣΥ. Ισχύει για όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους, γιατί όχι στους ιατρούς του ΕΣΥ? Πώς θα προσελκύσει το ΕΣΥ στελέχη με ακαδημαϊκή κατάρτιση αν η διατριβή ή το μεταπτυχιακό δεν λαμβάνεται υπόψιν στη βαθμολογική εξέλιξη του?
2. Να προσμετράται το ιδιωτικό επάγγελμα στην εξέλιξη του ιατρού του ΕΣΥ (πχ με κριτήριο την έναρξη/παύση εργασιών από τη ΔΟΥ και αποδεδειγμένη συμμετοχή σε κάποια ιδιωτική δομή). Προσμετράται κατά την κρίση γιατί μετά το διορισμό παύει να μετράνε τα χρόνια που εργάσθηκε ως ειδικευμένος ιατρός?
1. Με επίσημα στοιχεία από το πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ η συντριπτική πλειοψηφία επιμελητών Β ΕΣΥ των μεγάλων νοσοκομείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι υπάλληλοι του δημοσίου οι οποίοι διορίζονται μέσω μετατάξεων σε προσωποπαγείς θέσεις επιμελητών ΕΣΥ. Αντικαθιστούν τις οργανικές θέσεις και εξελίσσονται αυτόματα με αποτέλεσμα όσοι ιατροί με σημαντικά βιογραφικά επιθυμούν να υπηρετήσουν στο ΕΣΥ να μην έχουν ποτέ τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση.
2. Ο διορισμός επικουρικών ιατρών γίνεται μέσω λίστας αναμονής η οποία εύκολα παρακάμπτεται μέσω εξειδικεύσεων, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ανύπαρκτες (αρκεί ένα απλό χαρτί ότι ο τάδε ιατρός έχει εμπειρία σε κάποιο αντικείμενο χωρίς να απαιτείται αποδεικτικό προϋπηρεσίας σε συγκεκριμένη θέση ή επίσημη εξειδίκευση)
Προτάσεις:
1. Να καταργηθεί η δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων δημοσίου σε θέσεις επιμελητών ΕΣΥ.
1. Να προκυρηχθούν όλες οι προσωποπαγείς θέσεις και όσοι υπηρετούν σε αυτές να επιστρέψουν στις αρχικές οργανικές τους θέσεις και να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν κανονικά αίτηση επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους ιατρούς.
2. Οι θέσεις των επικουρικών να προκυρήσσονται και να καταργηθούν οι αναχρονιστικές λίστες αναμονής για διορισμό επικουρικών ιατρών.
3. Να αναθεωρηθούν τα κριτήρια αξιολόγησης υποψηφίων ιατρών στο ΕΣΥ: για ποιο λόγο η προυπηρεσία στο ΕΣΥ βαθμολογείται υψηλότερα από αποδεδειγμένη εμπειρία και εξειδίκευση σε αντίστοιχα κέντρα του εξωτερικού και σε ιδιωτικές κλινικές της Ελλάδος.
Η επαναφορα της συνεντευξης στο συμβουλιο καθε νοσοκομειου ξεχωριστα (οπου θα προισταται ο Διευθυντης τηκς κλινικης) αποτελει υπονομευση της (οσης) αξιοκρατιας ειχαν προσφερει τα συμβουλια που ειχαν συγκροτηθει ανα ΥΠΕ.
Ειναι ξεκαθαρο οτι ο Διεθυντης μεσω της συνεντευξης (που πλεον δινει 350 μορια) θα επιλεγει οποιον θελει με κριτηριο προσωπικες συμπαθειες.
Να συμπεριληφθούν και οι ήδη υπηρετούντες ιατροί ΕΣΥ και να προσμετράται για την εξέλiξή τους το χρονικό διάστημα που έχουν υπηρετήσει ως παρατασιακοί ειδικευόμενοι με ειδικότητα όπως προσμετράται και το αγροτικόΣύμφωνα με το ΝΣΚ η υπηρεσία που έχει διανυθείμετά την κτήση της ειδικότητας και κατά τη διάρκεια της παράτασης της σύμβασης ειδικευόμενου ιατρού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν.4351/2015 (παρατασιακός ειδικευόμενος)μπορεί να υπολογιστείστην προβλεπόμενη διετία άσκησης της ειδικότητας που απαιτείταιγια τη διεκδίκηση θέσηςειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ με βαθμό επιμελητή Α.Να ισχύσει και για την εξέλιξη ιατρών ΕΣΥ στον βαθμό επιμελητή Α Επίσης ο ιατρός ΕΣΥ κάτοχος διδακτορικής διατριβής να εξελίσσεται συντομότερα στον επόμενο βαθμό.Να λαμβάνεται υπόψη ο ελάχιστος χρόνος εκπόνησης διδακτορικής διατριβής που είναι τρία έτη και ο χρόνος αυτός να προσμετράται στην εξέλiξή του όπως προσμετράται η χρονική προυπηρεσία στην εμπειρία 7