1. Οι λειτουργούσες ήδη, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Δομές Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών (Δ.Α.Φ.Α.), ανεξάρτητα από την αρχή από την οποία έχουν αδειοδοτηθεί, υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ. 1 του άρθρου 13.
2. Μέχρι την καθιέρωση ιατρικής εξειδίκευσης στην Ανακουφιστική Φροντίδα σε ενήλικες και παιδιά, σύμφωνα με την παρ. 5Β του άρθρου 21 του ν. 3580/2007 (Α΄ 134), καθώς και μέχρι την ολοκλήρωση εκπαίδευσης των ειδικευόμενων στην ανακουφιστική φροντίδα νοσηλευτών, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Γ6α/ΓΠ/16237/9.5.2022 απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας (Β 2346), ισχύουν τα ακόλουθα:
α) Βασικό κριτήριο επιλογής των ιατρών για τη στελέχωση των Δ.Α.Φ.Α είναι να διαθέτουν διετή κλινική εμπειρία και ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, εκ των οποίων διακόσιες (200) ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και διακόσιες (200) ώρες πρακτικής (κλινικής) άσκησης στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με το άρθρο 11.
β) Βασικό κριτήριο επιλογής των νοσηλευτών, επαγγελματιών υγείας και των λοιπών μελών για τη στελέχωση των Δ.Α.Φ.Α είναι να διαθέτουν διετή κλινική εμπειρία σε εξειδικευμένες υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας, μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, εκ των οποίων διακόσιες (200) ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και διακόσιες (200) ώρες πρακτικής (κλινικής) άσκησης στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με το άρθρο 11.
Αρχική «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και λοιπές διατάξεις»Άρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
Άρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ – ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 17 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ – Άρθρο 3 – Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Βασικές αρχές και στόχοι της ανακουφιστικής φροντίδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Δομές ανακουφιστικής φροντίδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Σύσταση Εθνικού Μητρώου Ασθενών Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Σύσταση και αρμοδιότητες της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Δομές Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιμόρφωση στην παροχή υπηρεσιών ανακουφιστικής φροντίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Διενέργεια χρηματικών δωρεών για τους σκοπούς της ανακουφιστικής φροντίδαςΆρθρο 12 – Διενέργεια χρηματικών δωρεών για τους σκοπούς της ανακουφιστικής φροντίδας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Καταργούμενη διάταξηΆρθρο 15 – Καταργούμενη διάταξη
- 120 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 16 -Παράταση ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 17 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 17 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Συμβάσεις επικουρικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου εικοστού ν. 4737/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Παράταση προθεσμίας πρόσληψης επικουρικού ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Παράταση ισχύος διατάξεων περί μετακινήσεων προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων για την υλοποίηση της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19»Άρθρο 21 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων για την υλοποίηση της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρώνΆρθρο 22 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19Άρθρο 23 – Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου ΥγείαςΆρθρο 24 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Παράταση συμβάσεων εργασίας επικουρικού προσωπικού σε προνοιακούς φορείς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 26 – Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 26 – Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την πρόσληψη προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 27 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την πρόσληψη προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 28 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών ΛοιμώξεωνΆρθρο 29 – Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών Λοιμώξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχουςΆρθρο 30 – Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Συμβάσεις ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για κάλυψη των αναγκών των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016Άρθρο 31 – Συμβάσεις ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για κάλυψη των αναγκών των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Παράταση ισχύος συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας και κάλυψη αναγκών εστίασης και σίτισης
- 27 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 33 – Παρατάσεις ισχύος άλλων έκτακτων ρυθμίσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Παράταση ισχύος των όρων χρήσης δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) και της υποχρέωσης ηλεκτρονικής καταγραφής στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Παράταση ισχύος της διενέργειας δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων περί διάθεσης αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 με κρατική μέριμνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούςΆρθρο 37 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούς
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Παράταση ισχύος διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Παράταση ισχύος της εισαγωγής μετουσιωμένης αιθυλικής αλκοόλης και της δωρεάν διάθεσής της για ιατρικούς σκοπούς ή για την παρασκευή αντισηπτικώνΆρθρο 39 – Παράταση ισχύος της εισαγωγής μετουσιωμένης αιθυλικής αλκοόλης και της δωρεάν διάθεσής της για ιατρικούς σκοπούς ή για την παρασκευή αντισηπτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 40 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείαςΆρθρο 41 – Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 42 – Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμούΆρθρο 43 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενώνΆρθρο 44 – Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενώνΆρθρο 45 – Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.Άρθρο 46 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο ΔημόσιοΆρθρο 47 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο Δημόσιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 48 – Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεώνΆρθρο 49 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπούΆρθρο 50 – Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Απλοποίηση διαδικασιών παροχής υπηρεσιών υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριώνΆρθρο 52 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021Άρθρο 53 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου ΑιμοδοσίαςΆρθρο 54 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Απόκτηση νοσηλευτικής ειδικότητας 2020-2021– Τροποποίηση παρ. 17 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων εργασίας του προγράμματος για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών των προσφύγων και μεταναστών – Παράταση ισχύος του άρθρου 98 του ν. 4915/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, Δ.ΥΠ.Ε., Ε.Κ.Α.Β. και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19 – Παράταση ισχύος περ. α) και β) άρθρου 62 ν. 4872/2021Άρθρο 57 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, Δ.ΥΠ.Ε., Ε.Κ.Α.Β. και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19 – Παράταση ισχύος περ. α) και β) άρθρου 62 ν. 4872/2021
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ – ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ – Άρθρο 58 Ανάκληση προστίμων ανεμβολίαστων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4865/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) των φαρμακευτικών εταιριών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου και τα Νοσοκομεία, για τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους από ιδιωτικά φαρμακεία, των οποίων η περίοδος προστασίας δεδομένων έχει λήξει, με παράλληλη κυκλοφορία γενοσήμων – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 35 ν. 3918/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Ορισμός αποζημίωσης των εγχωρίως παραγόμενων φαρμακευτικών προϊόντων, εγκρινόμενων με νομική βάση 10.α (κ.κ.χ.), 10.b (συνδυασμοί), 10.3 (υβριδικά) – Πρόβλεψη της δυνατότητας συνεκτίμησης της προστιθέμενης αξίας τους λόγω καινοτομίας ή πολλαπλής φαρμακευτικής αξίας και αποτελεσματικότητας – Τροποποίηση άρθρου 250 ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2α και 2β στο άρθρο δωδέκατο του ν. 4737/2020Άρθρο 61 – Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2α και 2β στο άρθρο δωδέκατο του ν. 4737/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Επιτροπές για τη διενέργεια εξετάσεων προς απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 ν.δ. 3366/1955Άρθρο 62 – Επιτροπές για τη διενέργεια εξετάσεων προς απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 ν.δ. 3366/1955
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Στελέχωση των κινητών ομάδων υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 106Α ν. 4461/2017Άρθρο 63 – Στελέχωση των κινητών ομάδων υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 106Α ν. 4461/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την κατάρτιση Οργανισμού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4633/2019Άρθρο 64 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την κατάρτιση Οργανισμού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων Διοικητή νοσοκομείων ειδικού καθεστώτος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 19 ν. 4498/2017Άρθρο 65 – Δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων Διοικητή νοσοκομείων ειδικού καθεστώτος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 19 ν. 4498/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των μελών της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 22 ν. 4975/2022Άρθρο 66 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των μελών της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 22 ν. 4975/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των οργάνων διοίκησης της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 9 του ν. 4975/2022Άρθρο 67 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των οργάνων διοίκησης της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 9 του ν. 4975/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Συμμετοχή των αποσπασμένων υπαλλήλων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στα συνεργεία εκκαθάρισης και ολοήμερης λειτουργίας των φαρμακείων που συστήνει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών ΥγείαςΆρθρο 68 – Συμμετοχή των αποσπασμένων υπαλλήλων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στα συνεργεία εκκαθάρισης και ολοήμερης λειτουργίας των φαρμακείων που συστήνει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Εκκρεμείς πληρωμές του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας προς το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για υπηρεσίες κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 69 – Εκκρεμείς πληρωμές του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας προς το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για υπηρεσίες κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Νομιμοποίηση της παράτασης της σύμβασης και των δαπανών για την εξόφληση της αμοιβής του αναδόχου για την παροχή γευμάτων σίτισης στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο ΑττικήςΆρθρο 70 – Νομιμοποίηση της παράτασης της σύμβασης και των δαπανών για την εξόφληση της αμοιβής του αναδόχου για την παροχή γευμάτων σίτισης στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 – Ενταλματοποίηση και καταβολή δεδουλευμένων εφημεριών – Παράταση ισχύος άρθρου 49 ν. 4633/2019Άρθρο 71 – Ενταλματοποίηση και καταβολή δεδουλευμένων εφημεριών – Παράταση ισχύος άρθρου 49 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 72 – Παράταση της προθεσμίας επικαιροποίησης των δικαιολογητικών των προπονητών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 71 ν. 4908/2022ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 72 – Παράταση της προθεσμίας επικαιροποίησης των δικαιολογητικών των προπονητών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 71 ν. 4908/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Προθεσμία τροποποίησης καταστατικού αθλητικών σωματείων, αθλητικών ενώσεων και αθλητικών ομοσπονδιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 30 ν. 4726/2020Άρθρο 73 – Προθεσμία τροποποίησης καταστατικού αθλητικών σωματείων, αθλητικών ενώσεων και αθλητικών ομοσπονδιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 30 ν. 4726/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 74 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Δεκεμβρίου 2022, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Δεκεμβρίου 2022, 08:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΑνάλυση Συνεπειών ΡύθμισηςΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 400 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Άρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
Άρθρο 14 Παρ. 1 Προτείνεται τροποποίηση της παραγράφου 1 ως ακολούθως : «Προτείνεται για τις λειτουργούσες από 10ετίας και πλέον Δομές εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας, σύμφωνα με τη Μελέτη Σκοπιμότητας (https://www.snf.org/media/13543883/meleti-skopimotitas_teliko.pdf), να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις για άμεση χορήγηση άδειας λειτουργίας. Οι εν λόγω δομές υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός 3 (τριών) ετών από την έναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ.1 του άρθρου 13.»
Επίσης, η εμπειρία τόσο στους γιατρούς όσο και στους νοσηλευτές πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Προτείνεται τουλάχιστον 3ετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Επίσης στους νοσηλευτές υπάρχει πλέον ειδικότητα Ανακουφιστικής Φροντίδας που δεν έχει αναφερθεί.
Να γίνει ειδική αναφορά για την Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα. Δηλαδή ότι όλοι οι επιστήμονες υγείας που θα στελεχώσουν δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας θα πρέπει να έχουν εμπειρία και γνώσεις στην Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα.
Προσθήκη ενός άρθρου μεταξύ των άρθρων 14 και 15 που θα αναγράφει :
«Οι γιατροί των Δομών Εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας δύνανται να συνταγογραφούν οπιοειδή αναλγητικά, όπως καθορίζονται στο άρθρο 1 του Π.δ. 148/2007 στο άρθρο 91 του νόμου 4600/ 2019 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4737/2020 ΦΕΚ Α204, άρθρα 21. 5 Α)α) και 21.5.Α) γ) και 21.5.Α)ε) και 21.5.Α)η) και 21.5.Α)θ)., όπως ισχύει και για τις άλλες ιατρικές ειδικότητες που αναγράφονται στα εν λόγω άρθρα.»
————————————-
Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Υλοποίηση της Στρατηγικής για την ΑΦ στην Ελλάδα: Χαρά Σπηλιοπούλου – Καθηγήτρια Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας, Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ, Αντιπρύτανης ΕΚΠΑ, Κυριακή Μυστακίδου – ομότιμη Καθηγήτρια Ανακουφιστικής Αγωγής, Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης & Έρευνας Μονάδας Ανακουφιστικής Αγωγής «Τζένη Καρέζη», της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δανάη Παπαδάτου – αφυπ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Τμήμα Νοσηλευτικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ, Πρόεδρος του φορέα «Μέριμνα», Ελισάβετ Πατηράκη – Καθηγήτρια, Συστήματα Νοσηλευτικής Φροντίδας-Ανακουφιστική Φροντίδα, Τμήμα Νοσηλευτικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ, Δρ. Ιωάννης Κωνσταντινίδης – Ειδικός Παθολόγος, πρ. Συντονιστής Διευθυντής Παθολογικού Τμήματος ΓΝΘΠ «Η Παμμακάριστος», Πρόεδρος του φορέα «Νοσηλεία», Δρ. Αλίκη Τσερκέζογλου – Γυναικολόγος-Ογκολόγος, Διευθύντρια Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας “ΓΑΛΙΛΑΙΑ”, Ζωή Γραμματόγλου, Πρόεδρος Κ.Ε.Φ.Ι. – Σύλλογος Καρκινοπαθών Εθελοντών Φίλων Ιατρών, Δρ. Ευγενία Βαθάκου, Συντονίστρια της Εθνικής Επιτροπής. Η Εθνική Επιτροπή συστάθηκε βάσει Υπουργικής Απόφασης (αρ. πρωτ. Α1β Γ.Π. οικ. 58099 25/07/2018).
2α. Προτείνεται Βασικό αλλά όχι υποχρεωτικό. Εάν είναι υποχρεωτική η μετακίνηση του επιστημονικού προσωπικού στο χώρο της υγείας ενδεχομένως να αφήνει τις Δ.Α.Φ.Α. χωρίς ικανό προσωπικό για να λειτουργήσουν.
14.2.α & 14.2.β Η εμπειρία τόσο στους γιατρούς όσο και στους νοσηλευτές πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Προτείνεται τουλάχιστον τριετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Επίσης στους νοσηλευτές υπάρχει πλέον ειδικότητα Ανακουφιστικής Φροντίδας που δεν έχει αναφερθεί.
Επιπλέον, να γίνει ειδική αναφορά για την Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα. Δλδ ότι όλοι οι επιστήμονες υγείας που θα στελεχώσουν δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας θα πρέπει να έχουν εμπειρία και γνώσεις στην Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα.
Οπότε να αναδιατυπωθούν ως εξής:
α)Βασικό κριτήριο επιλογής των ιατρών για τη στελέχωση των Δ.Α.Φ.Α είναι να διαθέτουν τριετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες και ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, εκ των οποίων διακόσιες (200) ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και διακόσιες (200) ώρες πρακτικής (κλινικής) άσκησης στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με το άρθρο 11.
β) Βασικό κριτήριο επιλογής των νοσηλευτών, επαγγελματιών υγείας και των λοιπών μελών για τη στελέχωση των Δ.Α.Φ.Α είναι να διαθέτουν τριετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες και ειδικότητα ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, εκ των οποίων διακόσιες (200) ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και διακόσιες (200) ώρες πρακτικής (κλινικής) άσκησης στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με το άρθρο 11.
γ) Βασικό κριτήριο επιλογής των επιστημόνων υγείας (παιδίατροι, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και λοιπών επαγγελματιών υγείας) για τη στελέχωση Δ.Α.Φ.Α παιδιών και εφήβων είναι τριετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή σε τμήματα που φροντίζουν παιδιά και εφήβους με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες και ειδικότητα ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, εκ των οποίων διακόσιες (200) ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης και διακόσιες (200) ώρες πρακτικής (κλινικής) άσκησης στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με το άρθρο 11.
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας για την Ανακουφιστική Φροντίδα Παιδιών και Εφήβων
Άρθρο 14 Παρ. 1 Προτείνεται τροποποίηση της παραγράφου 1 ως ακολούθως : «Προτείνεται για τις λειτουργούσες από 10ετίας και πλέον Δομές εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας, σύμφωνα με τη Μελέτη Σκοπιμότητας (https://www.snf.org/media/13543883/meleti-skopimotitas_teliko.pdf), να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις για άμεση χορήγηση άδειας λειτουργίας. Οι εν λόγω δομές υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός 3 (τριών) ετών από την έναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ.1 του άρθρου 13.»
Επίσης, η εμπειρία τόσο στους γιατρούς όσο και στους νοσηλευτές πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Προτείνεται τουλάχιστον 3ετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Επίσης στους νοσηλευτές υπάρχει πλέον ειδικότητα Ανακουφιστικής Φροντίδας που δεν έχει αναφερθεί.
Να γίνει ειδική αναφορά για την Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα. Δηλαδή ότι όλοι οι επιστήμονες υγείας που θα στελεχώσουν δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας θα πρέπει να έχουν εμπειρία και γνώσεις στην Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα.
Προσθήκη ενός άρθρου μεταξύ των άρθρων 14 και 15 που θα αναγράφει :
«Οι γιατροί των Δομών Εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας δύνανται να συνταγογραφούν οπιοειδή αναλγητικά, όπως καθορίζονται στο άρθρο 1 του Π.δ. 148/2007 στο άρθρο 91 του νόμου 4600/ 2019 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4737/2020 ΦΕΚ Α204, άρθρα 21. 5 Α)α) και 21.5.Α) γ) και 21.5.Α)ε) και 21.5.Α)η) και 21.5.Α)θ)., όπως ισχύει και για τις άλλες ιατρικές ειδικότητες που αναγράφονται στα εν λόγω άρθρα.»
Άρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
Άρθρο 14 Παρ. 1 Προτείνεται τροποποίηση του άρθρου 1 ως ακολούθως : «Προτείνεται για τις λειτουργούσες από 10ετίας και πλέον Δομές εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας, σύμφωνα με τη Μελέτη Σκοπιμότητας (https://www.snf.org/media/13543883/meleti-skopimotitas_teliko.pdf), να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις για άμεση χορήγηση άδειας λειτουργίας. Οι εν λόγω δομές υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός 3 (τριών) ετών από την έναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ.1 του άρθρου 13.»
Επίσης, η εμπειρία τόσο στους γιατρούς όσο και στους νοσηλευτές πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Προτείνεται τουλάχιστον 3ετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Επίσης στους νοσηλευτές υπάρχει πλέον ειδικότητα Ανακουφιστικής Φροντίδας που δεν έχει αναφερθεί.
Να γίνει ειδική αναφορά για την Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα. Δηλαδή ότι όλοι οι επιστήμονες υγείας που θα στελεχώσουν δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας θα πρέπει να έχουν εμπειρία και γνώσεις στην Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα.
Προσθήκη ενός άρθρου μεταξύ των άρθρων 14 και 15 που θα αναγράφει :
«Οι γιατροί των Δομών Εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας δύνανται να συνταγογραφούν οπιοειδή αναλγητικά, όπως καθορίζονται στο άρθρο 1 του Π.δ. 148/2007 στο άρθρο 91 του νόμου 4600/ 2019 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4737/2020 ΦΕΚ Α204, άρθρα 21. 5 Α)α) και 21.5.Α) γ) και 21.5.Α)ε) και 21.5.Α)η) και 21.5.Α)θ)., όπως ισχύει και για τις άλλες ιατρικές ειδικότητες που αναγράφονται στα εν λόγω άρθρα.»
2α. Προτείνεται Βασικό αλλά όχι υποχρεωτικό. Εάν είναι υποχρεωτική η μετακίνηση του επιστημονικού προσωπικού στο χώρο της υγείας ενδεχομένως να αφήνει τις Δ.Α.Φ.Α. χωρίς ικανό προσωπικό για να λειτουργήσουν.
Η Μονάδα Ανακουφιστικής Αγωγής «Τζένη Καρέζη» της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ είναι η μοναδική δημόσια δομή που λειτουργεί σχεδόν τριάντα χρόνια με εξειδικευμένη διεπιστημονική ομάδα λειτουργών υγείας και αποκλειστικό αντικείμενο την Ανακουφιστική Φροντίδα χρονίως πασχόντων ασθενών.
Παρέχει: 1.δωρεάν και καθημερινά ολοκληρωμένη Ανακουφιστική Φροντίδα σε χιλιάδες χρονίως πάσχοντες συνανθρώπους μας από όλη τη χώρα και στηρίζει τις οικογένειές τους. Η Μονάδα αποτελείται από εξωτερικά ιατρεία, Μονάδα ημερήσιας νοσηλείας, εξ αποστάσεως στήριξη ασθενών και οικογενειών από εξειδικευμένο στην Ανακουφιστική Φροντίδα επαγγελματία υγείας μέσω τηλεφώνου και δυνατότητα 24ωρης τηλεφωνικής επικοινωνίας των ασθενών και των οικογενειών τους με τους επαγγελματίες υγείας της μονάδας.
2. Κλινική έρευνα για την άριστη παροχή Ανακουφιστικής Φροντίδας και τη δημιουργία ερευνητικών πρωτοκόλλων.
3. Προπτυχιακή εκπαίδευση φοιτητών της Ιατρικής στο μάθημα της Ανακουφιστικής Φροντίδας, μεταπτυχιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση επαγγελματιών υγείας στην Ανακουφιστικής Φροντίδας.
Το κλινικό, το εκπαιδευτικό και το ερευνητικό έργο της Μονάδας είναι σύμφωνα με τις συστάσεις και τις οδηγίες του ΠΟΥ και της EAPC
Επειδή οι γιατροί των Δομών εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας συχνά συνταγογραφούν οπιοειδή για τη διαχείριση του πόνου των ασθενών με νεοπλασματικές και μη νεοπλασματικές ασθένειες, προτείνεται :
Προσθήκη άρθρου μεταξύ των άρθρων 14 και 15 που θα αναγράφει :
«Οι γιατροί των Δομών Εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας δύνανται να συνταγογραφούν οπιοειδή αναλγητικά, όπως καθορίζονται στο άρθρο 1 του Π.δ. 148/2007, στο άρθρο 91 του νόμου 4600/ 2019 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4737/2020 ΦΕΚ Α204, άρθρα 21. 5 Α)α) και 21.5.Α) γ) και 21.5.Α)ε) και 21.5.Α)η) και 21.5.Α)θ)., όπως ισχύει και για τις άλλες ιατρικές ειδικότητες που αναγράφονται στα εν λόγω άρθρα».
Αρθρο 14 Παρ. 1 Προτείνεται τροποποίηση του άρθρου 1 ως ακολούθως : «Προτείνεται για τις λειτουργούσες απο 10ετίας και πλέον τρεις Δομές εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας, σύμφωνα με τη Μελέτη Σκοπιμότητας ((https://www.snf.org › meleti-skopimotitas_teliko), να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις για άμεση χορήγηση άδειας λειτουργίας. Οι εν λόγω δομές υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός 3 (τριών) ετών απο την εναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ.1 του άρθρου 13.»
Επειδή οι γιατροί των Δομών εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας συχνά συνταγογραφούν οπιοειδή για τη διαχείριση του πόνου των ασθενών με νεοπλασματικές και μη νεοπλασματικές ασθένειες, προτείνεται :
Προσθήκη άρθρου μεταξύ των άρθρων 14 και 15 που θα αναγράφει :
«Οι γιατροί των Δομών Εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας δύνανται να συνταγογραφούν οπιοειδή αναλγητικά, όπως καθορίζονται στο άρθρο 1 του Π.δ. 148/2007 στο άρθρο 91 του νόμου 4600/ 2019 και τροποποιήθηκε με το νόμο 4737/2020 ΦΕΚ Α204, άρθρα 21. 5 Α)α) και 21.5.Α) γ) και 21.5.Α)ε) και 21.5.Α)η) και 21.5.Α)θ)., όπως ισχύει και για τις άλλες ιατρικές ειδικότητες που αναγράφονται στα εν λόγω άρθρα.»
Αρθρο 14 Παρ. 1 Προτείνεται τροποποίηση του άρθρου 1 ως ακολούθως : «Προτείνεται για τις λειτουργούσες απο 10ετίας και πλέον Δομές εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας, σύμφωνα με τη Μελέτη Σκοπιμότητας ((https://www.snf.org › meleti-skopimotitas_teliko), να ισχύσουν μεταβατικές διατάξεις για άμεση χορήγηση άδειας λειτουργίας. Οι εν λόγω δομές υποχρεούνται να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος εντός 3 (τριών) ετών απο την εναρξη ισχύος των υπουργικών αποφάσεων της παρ.1 του άρθρου 13.»
Επί της παρ. 1: Δεν υπάρχουν αδειοδοτημένες δομές για παροχή υπηρεσιών παρηγορικής φροντίδας μέχρι σήμερα.
Επί της παρ. 2: Όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο θα αρκεί για την επιλογή ιατρών που δεν έχουν καμία κλινική εμπειρία, η πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Α.Φ. σύμφωνα με το άρθρο 11. Τέτοιοι φορείς δεν υπάρχουν προς το παρόν. Πέραν αυτού, η ιατρική και νοσηλευτική εκπαίδευση δεν μπορεί να ανατίθεται σε φορείς ιδιωτικούς. Ούτε η επιλογή ιατρών για στελέχωση ομάδων υπηρεσιών υγείας-παροχής υπηρεσιών Α.Φ. μπορεί εμμέσως να ανατίθεται σε τέτοιους φορείς. Και στο σημείο αυτό το νομοσχέδιο αποδεικνύει ότι ουδόλως ενδιαφέρεται για τη δημιουργία ενός δημόσιου συστήματος παροχής υπηρεσιών Παρηγορικής Φροντίδας.
παρ. 14.1: Αναφέρεται ως χρόνος προσαρμογής 5 χρόνια, ενώ το ΠΔ ενδέχεται μπορεί να μην έχει εκδοθεί ακόμη.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Θα ήθελα να τοποθετηθώ επί των κριτηρίων επιλογής των ιατρών που θα στελεχώνουν τα τμήματα Ανακουφιστικής φροντίδας.
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο ποσοστό της εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Ιατρικής φροντίδας παρέχεται επί του παρόντος από τα Ιατρεία Πόνου και συγκεκριμένα από Αναισθησιολόγους με την αντίστοιχη εκπαίδευση τόσο στην αντιμετώπιση του άλγους , που ταλαιπωρεί μεγάλο μέρος του εν λόγω πληθυσμού ασθενών, αλλά και της συνοδής συμπτωματολογίας. Είναι κρίμα που εώς σήμερα δεν υπάρχει εθνικό μητρώο καταγραφής των ασθενών, αλλά μπορούν να αντληθούν στοιχεία από την επισκεψιμότητα και την ζήτηση των υπηρεσιών στα Ιατρεία Πόνου ανά την επικράτεια καθώς οι Αναισθησιολόγοι αντιμετωπίζουν την πλειοψηφία αυτών των περιστατικών περίπου το 75-80%.
Τα Ιατρεία Πόνου καταβάλουν προσπάθεια για διεπιστημονική συνεργασία με τους ογκολόγους , παθολόγους, καρδιολόγους, ψυχολόγους ( όπου προσφέρονται ), νοσηλευτές αλλά και τους φυσικοθεραπευτές, ενώ ορισμένα Ιατρεία Πόνου προσφέρουν και συμπληρωματικές θεραπείες με την βοήθεια εθελοντών στα πλαίσια ολιστικής αντιμετώπισης των ασθενών.
Το Ιατρείο Πόνου θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και να αποτελεί συνδετικό κρίκο για την δευτεροβάθμια περίθαλψη ατόμων που χρήζουν αντιμετώπισης σε περιβάλλον Δ.Α.Φ.Α.
Θεωρώ ότι οι υπεύθυνοι Ιατρείων Πόνου Αναισθησιολόγοι, με μετεκπαίδευση στην Αλγολογία ( όπου η εκπαίδευση στην Ανακουφιστική Φροντίδα είναι βασικός εκπαιδευτικός άξονας ) θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή επιλογής για την στελέχωση τμημάτων Ανακουφιστικής Φροντίδας καθώς διαθέτουν πέρα από την ιατρική θεωρητική κατάρτιση , την άριστη γνώση χρήσης των φαρμακευτικών σκευασμάτων και την κλινική εμπειρία στην διαχείριση αυτής της ευάλωτης ομάδας ασθενών.