1. α) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.), δύνανται να καθορίζονται κατηγορίες Δομών Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών (Δ.Α.Φ.Α.), πλέον αυτών που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 6.
β) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ., οι Δομές Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών (Δ.Α.Φ.Α.) των περ. α) και β) της παρ. 2 του άρθρου 6 δύνανται να διασυνδέονται επιστημονικά και οργανωτικά με τις Δ.Α.Φ.Α. των περ. γ) και δ) του ίδιου άρθρου και να ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για την επιστημονική διασύνδεση.
γ) Με προεδρικό διάταγμα, κατόπιν πρότασης των Υπουργών Υγείας, Εσωτερικών και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού και μετά από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ., καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας των Δ.Α.Φ.Α., οι κτιριακές και εν γένει τεχνικές προδιαγραφές, ο εξοπλισμός, η στελέχωση και η εποπτεία επί των Δ.Α.Φ.Α., η διαδικασία ανάκλησης της βεβαίωσης λειτουργίας, και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για το καθεστώς ίδρυσης και λειτουργίας τους. Με την ίδια ή όμοια απόφαση καθορίζονται, για τις Δ.Α.Φ.Α. που ιδρύονται και λειτουργούν από τους λοιπούς, εκτός των Υγειονομικών Περιφερειών και των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας φορείς, επιπλέον όσων αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο, τα αρμόδια όργανα, η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την αδειοδότησή τους, τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία για τον έλεγχο και την εποπτεία τους, οι διοικητικές κυρώσεις που δύνανται να επιβληθούν σε περίπτωση παράβασης των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας, οι οποίες είναι ανάλογες της βαρύτητας της παράβασης, με συνεκτίμηση τυχόν επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς και λοιπών επιβαρυντικών περιστάσεων, η δυνατότητα υποβολής ενστάσεων κατά των εν λόγω κυρώσεων, και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για το καθεστώς ίδρυσης, λειτουργίας, ελέγχου και εποπτείας τους.
δ) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ., ορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία εισαγωγής των ασθενών στις Δ.Α.Φ.Α., καθορίζονται τα ιατρικά πρωτόκολλα παροχής ανακουφιστικής φροντίδας, τα οποία επικαιροποιούνται ετησίως, και οι ιατρικές και άλλες πράξεις που δύνανται να διενεργούνται από τις Δ.Α.Φ.Α., και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για την παροχή υπηρεσιών ανακουφιστικής φροντίδας από τις Δ.Α.Φ.Α.. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά από γνώμη του ΚΕ.Σ.Υ., καθορίζεται ο τρόπος χρήσης εφαρμογών τηλεϊατρικής για την υποστήριξη των ασθενών που χρήζουν φροντίδας κατ’ οίκον.
2. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, δύνανται να καθορίζονται τα κριτήρια ένταξης των ασθενών στο Εθνικό Μητρώο Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών του άρθρου 7, οι παράμετροι που καταγράφονται και οι κατηγορίες των χρηστών.
3. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας του άρθρου 8, ρυθμίζεται κάθε σχετικό θέμα για την οργάνωση και λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας, συμπεριλαμβανομένης και της παροχής γραμματειακής υποστήριξης από υπαλλήλους του Υπουργείου Υγείας ή από υπαλλήλους των Υγειονομικών Περιφερειών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών δύναται να ορίζεται καταβολή αποζημίωσης στα μέλη της.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του ΚΕ.Σ.Υ., καθορίζονται ο τρόπος αποζημίωσης των υπηρεσιών που παρέχουν οι Δ.Α.Φ.Α., καθώς και ο τρόπος κοστολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών στην περίπτωση μονάδων που λειτουργούν από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δίκαιου, κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα και ενώσεις προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
5. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ρυθμίζεται κάθε σχετικό θέμα για την οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής της παρ. 2 του άρθρου 11. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση του ΚΕ.Σ.Υ., καθορίζονται το πλαίσιο επιμόρφωσης των επαγγελματιών υγείας και άλλων μελών της διεπιστημονικής ομάδας, ο φορέας υλοποίησής του, το περιεχόμενο και τα επιμέρους στάδια, η πιστοποίηση της επιμόρφωσης, οι όροι συμμετοχής όσων έχουν ένα έτος κλινικής άσκησης σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ανακουφιστικής φροντίδας και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή του άρθρου 11.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση των μελών της Επιτροπής Παρακολούθησης και Υλοποίησης Δωρεών της παρ. 5 του άρθρου 12 που βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας.
1Δ. «ιατρικά πρωτόκολλα»….αλλαγή σε…. «κλινικά πρωτοκόλλα»
5. τουλάχιστον 3 έτη κλινικής άσκησης.
Το παράδοξο εδώ είναι ότι: τα μέλη των διεπιστημονικών ομάδων εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας με πάνω από 3 έτη κλινικής άσκησης στο αντικείμενο (υπολογίζεται πολύ μικρός αριθμός επιστημόνων) θα κληθούν αφ’ ενός να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους, αφ’ ετέρου να επιμορφωθούν οι ίδιοι με το ίδιο πρόγραμμα που θα διδάξουν, για να πιστοποιηθούν.
Υπάρχει η πάγια τακτική (γνωστή στο εξωτερικό ως ¨grandfathering» (https://www.sergs.org/media/2021/12/Grandfathering-DocumentFINAL.pdf) των νέων ειδικοτήτων, ως ειδικούς εκείνους που αποδεδειγμένα ασκούσαν το έργο αυτό.
1Δ.
«ιατρικά πρωτόκολλα»….αλλαγή σε…. «κλινικά πρωτοκόλλα»
5.
τουλάχιστον 3 έτη κλινικής άσκησης.
Το παράδοξο εδώ είναι ότι: τα μέλη των διεπιστημονικών ομάδων εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας με πάνω από 3 έτη κλινικής άσκησης στο αντικείμενο (υπολογίζεται πολύ μικρός αριθμός επιστημόνων) θα κληθούν αφ’ ενός να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους, αφ’ ετέρου να επιμορφωθούν οι ίδιοι με το ίδιο πρόγραμμα που θα διδάξουν, για να πιστοποιηθούν.
Υπάρχει η πάγια τακτική (γνωστή στο εξωτερικό ως ¨grandfathering» (https://www.sergs.org/media/2021/12/Grandfathering-DocumentFINAL.pdf) των νέων ειδικοτήτων, ως ειδικούς εκείνους που αποδεδειγμένα ασκούσαν το έργο αυτό.
Θα πρέπει να καθοριστεί χρονικό περιθώριο για την έκδοση των εξουσιοδοτικών διατάξεων. Θα πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς δημόσιες δομές ανακουφιστικής φροντίδας και να βελτιωθεί η συχνά τραγική κατάσταση σε υφιστάμενες δημόσιες δομές καθώς και να υπάρξει πλαίσιο ελέγχου και αξιολόγησης.
Στο 13.1.δ να αντικατασταθεί η φράση «ιατρικά πρωτόκολλα» με τη φράση «κλινικά πρωτόκολλα ανακουφιστικής φροντίδας».
Να υπάρξει όντως χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωση του Προεδρικού Διατάγματος.
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας για την Ανακουφιστική Φροντίδα Παιδιών και Εφήβων
Άρθρο 13 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
13.1.δ. Καλό είναι να μη γίνεται αναφορά σε ιατρικά πρωτόκολλα αλλά κλινικά πρωτόκολλα.
13.3. Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής δεν θα πρέπει να αποζημιώνονται για τις υπηρεσίες τους, αλλά θα πρέπει να είναι επιστήμονες με αφοσίωση στην προώθηση και ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος ΑΦ στη χώρα μας. Προτείνεται να ακολουθηθεί ο τρόπος λειτουργίας της Εθνικής Επιτροπής, η οποία λειτούργησε από τον Ιούλιο του 2018 μέχρι τον Ιούλιο του 2021. Δείτε σχόλιο στο άρθρο 5 όπου αναφέρονται τα αποτελέσματα των εργασιών της Εθνικής Επιτροπής.
13.5. Προτείνεται αντί του ενός έτους η τουλάχιστον διετής κλινική άσκηση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας.
1Δ. «ιατρικά πρωτόκολλα»….αλλαγή σε…. «κλινικά πρωτοκόλλα»
5. τουλάχιστον 3 έτη κλινικής άσκησης.
Το παράδοξο εδώ είναι ότι: τα μέλη των διεπιστημονικών ομάδων εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας με πάνω από 3 έτη κλινικής άσκησης στο αντικείμενο (υπολογίζεται πολύ μικρός αριθμός επιστημόνων) θα κληθούν αφ’ ενός να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους, αφ’ ετέρου να επιμορφωθούν οι ίδιοι με το ίδιο πρόγραμμα που θα διδάξουν, για να πιστοποιηθούν.
Υπάρχει η πάγια τακτική (γνωστή στο εξωτερικό ως ¨grandfathering» (https://www.sergs.org/media/2021/12/Grandfathering-DocumentFINAL.pdf) των νέων ειδικοτήτων, ως ειδικούς εκείνους που αποδεδειγμένα ασκούσαν το έργο αυτό.
Άρθρο 13 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
13.5. Προτείνεται αντί του ενός έτους η τουλάχιστον διετής κλινική άσκηση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ανακουφιστικής φροντίδας.
1δ. ιατρικά πρωτόκολλα….αλλαγή σε…. κλινικά πρωτοκόλλα
5. τουλάχιστον 2 έτη κλινικής άσκησης.
Το παράδοξο εδώ είναι ότι: τα μέλη διεπιστημονικών ομάδων εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας με πάνω από 2 έτη κλινικής άσκησης στο αντικείμενο (υπολογίζεται πολύ μικρός αριθμός επιστημόνων) θα κληθούν αφ’ ενός να εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους, αφ’ ετέρου να επιμορφωθούν οι ίδιοι με το ίδιο πρόγραμμα που θα διδάξουν, για να πιστοποιηθούν.
Υπάρχει η πάγια τακτική (γνωστή στο εξωτερικό ως ¨grandfathering» (https://www.sergs.org/media/2021/12/Grandfathering-DocumentFINAL.pdf) των νέων ειδικοτήτων, ως ειδικούς εκείνους που αποδεδειγμένα ασκούσαν το έργο αυτό.
παρ.1.γ: Κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωση του ΠΔ. Στην περίπτωση που δεν τεθεί χρονικός προσδιορισμός για την έκδοση του ΠΔ (λχ ένα έτος από την ισχύ του νόμου), θα υπάρξει καθυστέρηση ετών. Πρέπει οι βασικές προδιαγραφές να οριστούν στο κείμενο του νόμου ή να αναφερθούν προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
παρ. 14.1: Αναφέρεται ως χρόνος προσαρμογής 5 χρόνια, ενώ το ΠΔ ενδέχεται να μην έχει εκδοθεί ακόμη.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
παρ.1.γ: Κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωση του ΠΔ. στην περίπτωση που δεν τεθεί χρονικός προσδιορισμός για την έκδοση του ΠΔ (λχ ένα έτος από την ισχύ του νόμου) θα υπάρξει καθυστέρηση ετών. Πρέπει οι βασικές προδιαγραφές να οριστούν στο κείμενο του νόμου ή να αναφερθούν προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Άρθρο 13
παρ.1.γ: Κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωση του ΠΔ. στην περίπτωση που δεν τεθεί χρονικός προσδιορισμός για την έκδοση του ΠΔ (λχ ένα έτος από την ισχύ του νόμου) θα υπάρξει καθυστέρηση ετών. Πρέπει οι βασικές προδιαγραφές να οριστούν στο κείμενο του νόμου ή να αναφερθούν προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
παρ. 14.1: Αναφέρεται ως χρόνος προσαρμογής 5 χρόνια, ενώ το ΠΔ ενδέχεται μπορεί να μην έχει εκδοθεί ακόμη.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Άρθρο 13
παρ.1.γ: Κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει χρονική δέσμευση για την ολοκλήρωση του ΠΔ. στην περίπτωση που δεν τεθεί χρονικός προσδιορισμός για την έκδοση του ΠΔ (λχ ένα έτος από την ισχύ του νόμου) θα υπάρξει καθυστέρηση ετών. Πρέπει οι βασικές προδιαγραφές να οριστούν στο κείμενο του νόμου ή να αναφερθούν προδιαγραφές που ισχύουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
παρ. 14.1: Αναφέρεται ως χρόνος προσαρμογής 5 χρόνια, ενώ το ΠΔ ενδέχεται μπορεί να μην έχει εκδοθεί ακόμη.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ