1. Η Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υγείας. Με την ίδια απόφαση ορίζονται, εκ των μελών της, ο Πρόεδρός της και ο Γραμματέας της, καθώς και τα μέλη που τους αναπληρώνουν σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος.
2. Η Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας αποτελείται από ένδεκα (11) τακτικά, και ισάριθμα αναπληρωματικά, μέλη, και απαρτίζεται από:
α) δύο (2) ιατρούς με διετή κλινική εμπειρία ή ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση σύμφωνα με το άρθρο 11, εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
β) δύο (2) νοσηλευτές με διετή κλινική εμπειρία σε εξειδικευμένες υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας σύμφωνα με το άρθρο 11, εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας που προτείνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
δ) έναν (1) εκπρόσωπο ασθενών που χρήζουν ανακουφιστικής φροντίδας υγείας,
ε) έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου που προτείνεται από τον ίδιο,
στ) τρεις (3) επιστήμονες εγνωσμένου κύρους ως εκπροσώπους του Υπουργείου Υγείας, και
ζ) έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υγείας.
3. Στις συνεδριάσεις της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας δύναται να παρίσταται, χωρίς δικαίωμα ψήφου, έμμισθος δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω εκ των υπηρετούντων σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, ή μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), το οποίο ορίζεται με απόφαση του Προέδρου του Ν.Σ.Κ., για την παροχή υπηρεσιών νομικής υποστήριξης της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας στην άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Στις συνεδριάσεις δύνανται, επίσης, να προσκαλούνται και να παρίστανται, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ειδικοί εμπειρογνώμονες, ανάλογα με το αντικείμενο της συνεδρίασης.
4. Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας ορίζονται για τριετή θητεία, η οποία δύναται να ανανεωθεί άπαξ και για το ίδιο χρονικό διάστημα με απόφαση του Υπουργού Υγείας.
5. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας υπέχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 71 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
6. Ο Υπουργός Υγείας παύει πρόωρα τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας στις εξής περιπτώσεις: α) για σπουδαίο λόγο που σχετίζεται με την άσκηση των καθηκόντων τους, β) για απουσία σε περισσότερες από έξι (6) συνεδριάσεις εντός διαστήματος έξι (6) μηνών, ανεξαρτήτως αιτιολογίας, και γ) για παράβαση των υποχρεώσεων του άρθρου 71 του ν. 4622/2019.
Αρχική «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και λοιπές διατάξεις»Άρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
Άρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ – ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 17 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ – Άρθρο 3 – Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Βασικές αρχές και στόχοι της ανακουφιστικής φροντίδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Δομές ανακουφιστικής φροντίδας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Σύσταση Εθνικού Μητρώου Ασθενών Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Σύσταση και αρμοδιότητες της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Δομές Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιμόρφωση στην παροχή υπηρεσιών ανακουφιστικής φροντίδας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Διενέργεια χρηματικών δωρεών για τους σκοπούς της ανακουφιστικής φροντίδαςΆρθρο 12 – Διενέργεια χρηματικών δωρεών για τους σκοπούς της ανακουφιστικής φροντίδας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Καταργούμενη διάταξηΆρθρο 15 – Καταργούμενη διάταξη
- 120 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 16 -Παράταση ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 17 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 17 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Συμβάσεις επικουρικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 17 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου εικοστού ν. 4737/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Παράταση προθεσμίας πρόσληψης επικουρικού ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Παράταση ισχύος διατάξεων περί μετακινήσεων προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων για την υλοποίηση της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19»Άρθρο 21 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας σύναψης συμβάσεων για την υλοποίηση της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19»
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρώνΆρθρο 22 – Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19Άρθρο 23 – Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου ΥγείαςΆρθρο 24 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Παράταση συμβάσεων εργασίας επικουρικού προσωπικού σε προνοιακούς φορείς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 26 – Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 26 – Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την πρόσληψη προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 27 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την πρόσληψη προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 28 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών ΛοιμώξεωνΆρθρο 29 – Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών Λοιμώξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχουςΆρθρο 30 – Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Συμβάσεις ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για κάλυψη των αναγκών των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016Άρθρο 31 – Συμβάσεις ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για κάλυψη των αναγκών των δομών της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Παράταση ισχύος συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας και κάλυψη αναγκών εστίασης και σίτισης
- 27 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ – ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 – Άρθρο 33 – Παρατάσεις ισχύος άλλων έκτακτων ρυθμίσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Παράταση ισχύος των όρων χρήσης δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) και της υποχρέωσης ηλεκτρονικής καταγραφής στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Παράταση ισχύος της διενέργειας δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων περί διάθεσης αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 με κρατική μέριμνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούςΆρθρο 37 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούς
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Παράταση ισχύος διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Παράταση ισχύος της εισαγωγής μετουσιωμένης αιθυλικής αλκοόλης και της δωρεάν διάθεσής της για ιατρικούς σκοπούς ή για την παρασκευή αντισηπτικώνΆρθρο 39 – Παράταση ισχύος της εισαγωγής μετουσιωμένης αιθυλικής αλκοόλης και της δωρεάν διάθεσής της για ιατρικούς σκοπούς ή για την παρασκευή αντισηπτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 40 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείαςΆρθρο 41 – Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 42 – Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμούΆρθρο 43 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενώνΆρθρο 44 – Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενώνΆρθρο 45 – Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.Άρθρο 46 – Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο ΔημόσιοΆρθρο 47 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο Δημόσιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 48 – Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεώνΆρθρο 49 – Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπούΆρθρο 50 – Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Απλοποίηση διαδικασιών παροχής υπηρεσιών υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριώνΆρθρο 52 – Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021Άρθρο 53 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου ΑιμοδοσίαςΆρθρο 54 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Απόκτηση νοσηλευτικής ειδικότητας 2020-2021– Τροποποίηση παρ. 17 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Παράταση της διάρκειας των συμβάσεων εργασίας του προγράμματος για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την κάλυψη των υγειονομικών αναγκών των προσφύγων και μεταναστών – Παράταση ισχύος του άρθρου 98 του ν. 4915/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, Δ.ΥΠ.Ε., Ε.Κ.Α.Β. και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19 – Παράταση ισχύος περ. α) και β) άρθρου 62 ν. 4872/2021Άρθρο 57 – Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διαδικασία καταβολής εφημεριών ιατρών και πρόσθετων αμοιβών λοιπού προσωπικού νοσοκομείων, Δ.ΥΠ.Ε., Ε.Κ.Α.Β. και των αποζημιώσεων του προσωπικού που απασχολείται στα εμβολιαστικά κέντρα του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού COVID-19 και του προσωπικού Κινητών Ομάδων Υγείας και Κέντρων Υγείας κατά του κορωνοϊού COVID-19 – Παράταση ισχύος περ. α) και β) άρθρου 62 ν. 4872/2021
- 28 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ – ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ – Άρθρο 58 Ανάκληση προστίμων ανεμβολίαστων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4865/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) των φαρμακευτικών εταιριών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου και τα Νοσοκομεία, για τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους από ιδιωτικά φαρμακεία, των οποίων η περίοδος προστασίας δεδομένων έχει λήξει, με παράλληλη κυκλοφορία γενοσήμων – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 35 ν. 3918/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Ορισμός αποζημίωσης των εγχωρίως παραγόμενων φαρμακευτικών προϊόντων, εγκρινόμενων με νομική βάση 10.α (κ.κ.χ.), 10.b (συνδυασμοί), 10.3 (υβριδικά) – Πρόβλεψη της δυνατότητας συνεκτίμησης της προστιθέμενης αξίας τους λόγω καινοτομίας ή πολλαπλής φαρμακευτικής αξίας και αποτελεσματικότητας – Τροποποίηση άρθρου 250 ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2α και 2β στο άρθρο δωδέκατο του ν. 4737/2020Άρθρο 61 – Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2α και 2β στο άρθρο δωδέκατο του ν. 4737/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Επιτροπές για τη διενέργεια εξετάσεων προς απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 ν.δ. 3366/1955Άρθρο 62 – Επιτροπές για τη διενέργεια εξετάσεων προς απόκτηση τίτλου ιατρικής ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10 ν.δ. 3366/1955
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Στελέχωση των κινητών ομάδων υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 106Α ν. 4461/2017Άρθρο 63 – Στελέχωση των κινητών ομάδων υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 106Α ν. 4461/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την κατάρτιση Οργανισμού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4633/2019Άρθρο 64 – Εξουσιοδοτική διάταξη για την κατάρτιση Οργανισμού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων Διοικητή νοσοκομείων ειδικού καθεστώτος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 19 ν. 4498/2017Άρθρο 65 – Δυνατότητα μεταφοράς αρμοδιοτήτων Διοικητή νοσοκομείων ειδικού καθεστώτος – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 19 ν. 4498/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των μελών της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 22 ν. 4975/2022Άρθρο 66 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των μελών της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 22 ν. 4975/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των οργάνων διοίκησης της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 9 του ν. 4975/2022Άρθρο 67 – Άδεια απουσίας από την υπηρεσία των οργάνων διοίκησης της Ένωσης Τεχνολόγων Ακτινολογίας Ακτινοθεραπείας Ελλάδας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 9 του ν. 4975/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Συμμετοχή των αποσπασμένων υπαλλήλων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στα συνεργεία εκκαθάρισης και ολοήμερης λειτουργίας των φαρμακείων που συστήνει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών ΥγείαςΆρθρο 68 – Συμμετοχή των αποσπασμένων υπαλλήλων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας στα συνεργεία εκκαθάρισης και ολοήμερης λειτουργίας των φαρμακείων που συστήνει ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Εκκρεμείς πληρωμές του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας προς το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για υπηρεσίες κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 69 – Εκκρεμείς πληρωμές του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας προς το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για υπηρεσίες κατά την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Νομιμοποίηση της παράτασης της σύμβασης και των δαπανών για την εξόφληση της αμοιβής του αναδόχου για την παροχή γευμάτων σίτισης στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο ΑττικήςΆρθρο 70 – Νομιμοποίηση της παράτασης της σύμβασης και των δαπανών για την εξόφληση της αμοιβής του αναδόχου για την παροχή γευμάτων σίτισης στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 – Ενταλματοποίηση και καταβολή δεδουλευμένων εφημεριών – Παράταση ισχύος άρθρου 49 ν. 4633/2019Άρθρο 71 – Ενταλματοποίηση και καταβολή δεδουλευμένων εφημεριών – Παράταση ισχύος άρθρου 49 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 72 – Παράταση της προθεσμίας επικαιροποίησης των δικαιολογητικών των προπονητών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 71 ν. 4908/2022ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 72 – Παράταση της προθεσμίας επικαιροποίησης των δικαιολογητικών των προπονητών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 71 ν. 4908/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Προθεσμία τροποποίησης καταστατικού αθλητικών σωματείων, αθλητικών ενώσεων και αθλητικών ομοσπονδιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 30 ν. 4726/2020Άρθρο 73 – Προθεσμία τροποποίησης καταστατικού αθλητικών σωματείων, αθλητικών ενώσεων και αθλητικών ομοσπονδιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 30 ν. 4726/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 74 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Δεκεμβρίου 2022, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Δεκεμβρίου 2022, 08:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΑνάλυση Συνεπειών ΡύθμισηςΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 400 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Άρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
9.2. Στα μέλη της Εθνικής Επιτροπής θα πρέπει να συμπεριληφθούν 1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός λειτουργός καθώς ο ορισμός της ΑΦ προβλέπει τη διεπιστημονική σύσταση της ομάδας φροντίδας.
Επίσης να προστεθεί:
– η εκπροσώπηση των ασφαλιστικών φορέων
– η εκπροσώπηση από το χώρο της Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας. Οι ανάγκες των παιδιών και των επαγγελματιών υγείας που στελεχώνουν τις δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας είναι τελείως διαφορετικές από αυτές των ενηλίκων.
9.2.α. Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής, ιατροί και νοσηλευτές, θα πρέπει πρωτίστως να έχουν σπουδές στην εξειδικευμένη ΑΦ καθώς ΚΑΙ τουλάχιστον 5ετή (όχι 2ετή!) κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Προτεινόμενη αναδιατύπωση:
α) δύο (2) ιατρούς με ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση σύμφωνα με το άρθρο 11, και τουλάχιστον πενταετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες, εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
9.2.β. Ν’ ακολουθηθεί η παραπάνω διατύπωση καθώς και να διορθωθεί το ότι ο ένας εκ των δύο νοσηλευτών θα πρέπει να είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού της Ιατρικής Σχολής- θα πρέπει να είναι μέλος ΔΕΠ της Νοσηλευτικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
————————————————————-
Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη και την Υλοποίηση της Στρατηγικής για την ΑΦ στην Ελλάδα: Χαρά Σπηλιοπούλου – Καθηγήτρια Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας, Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ, Αντιπρύτανης ΕΚΠΑ, Κυριακή Μυστακίδου – ομότιμη Καθηγήτρια Ανακουφιστικής Αγωγής, Ιατρικής Σχολής, ΕΚΠΑ, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης & Έρευνας Μονάδας Ανακουφιστικής Αγωγής «Τζένη Καρέζη», της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Δανάη Παπαδάτου – αφυπ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Τμήμα Νοσηλευτικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ, Πρόεδρος του φορέα «Μέριμνα», Ελισάβετ Πατηράκη – Καθηγήτρια, Συστήματα Νοσηλευτικής Φροντίδας-Ανακουφιστική Φροντίδα, Τμήμα Νοσηλευτικής, Σχολή Επιστημών Υγείας, ΕΚΠΑ, Δρ. Ιωάννης Κωνσταντινίδης – Ειδικός Παθολόγος, πρ. Συντονιστής Διευθυντής Παθολογικού Τμήματος ΓΝΘΠ «Η Παμμακάριστος», Πρόεδρος του φορέα «Νοσηλεία», Δρ. Αλίκη Τσερκέζογλου – Γυναικολόγος-Ογκολόγος, Διευθύντρια Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας “ΓΑΛΙΛΑΙΑ”, Ζωή Γραμματόγλου, Πρόεδρος Κ.Ε.Φ.Ι. – Σύλλογος Καρκινοπαθών Εθελοντών Φίλων Ιατρών, Δρ. Ευγενία Βαθάκου, Συντονίστρια της Εθνικής Επιτροπής. Η Εθνική Επιτροπή συστάθηκε βάσει Υπουργικής Απόφασης (αρ. πρωτ. Α1β Γ.Π. οικ. 58099 25/07/2018).
2β. (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού «Νοσηλευτικής», και όχι Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος
Δεν υφίσταται λόγος συμμετοχής εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας στην επιτροπή.
Επιπλέον, ο ένας από τους τρεις επιστήμονες εγνωσμένου κύρους θα πρέπει να προέρχεται από το πεδίο της ψυχιατρικής και ο δεύτερος να είναι ογκολόγος, καθότι τα ογκολογικά περιστατικά αφορούν το 37% των περιπτώσεων.
Τέλος, ορθή είναι η πρόβλεψη εκπροσώπου ασθενών που χρήζουν ανακουφιστική φροντίδα, καθώς οι σύλλογοι ασθενών έχουν κατάλληλη εμπειρία από τις δράσεις τους στο πεδίο και πολλοί εξ αυτών παρέχουν υπηρεσίες ανακουφιστικής φροντίδας. Ταυτόχρονα ορθό θα ήταν να προβλέπεται επιπλέον η συμμετοχή εκπροσώπου της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, της φωνής των ασθενών της χώρας, κατά τις επιταγές του αρθρου 60 του Ν. 4931/2022, καθότι η Ένωση Ασθενών περιλαμβάνει πολλούς συλλόγους μέλη με μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα της ανακουφιστικής φροντίδας και έχουν χαρτογραφήσει τις σχετικές ανάγκες και συνεπώς δύναται να συμβάλει αποφασιστικά στο έργο της επιτροπής.
Θεωρούμε ότι οι επιστήμονες υγείας (γιατροί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) που θα συμμετέχουν στην Εθνική Επιτροπή θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον ΠΕΝΤΑΕΤΉ (5ετή) κλινική εμπειρία ΚΑΙ εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας.
Συνεπώς θα χρειαστεί να αναδιατυπωθούν οι παράγραφοι 2α., 2β.
Επίσης στην παράγραφο 2β να διορθωθεί στο σημείο που αναφέρει «Ιατρικής Σχολής» και να γίνει «Νοσηλευτικής Σχολής».
Επιπλέον, είναι αναγκαίο να συμμετέχει τουλάχιστον ένας επιστήμονας υγείας από το χώρο της ψυχικής Υγείας (ψυχολόγος ή/και κοινωνικός λειτουργός) με εξειδίκευση ή εκπαίδευση στην Ανακουφιστική Φροντίδα . Η Ανακουφιστική Φροντίδα παρέχεται από μια διεπιστημονική ομάδα και όχι μόνο από γιατρούς και νοσηλευτές.
Δεν υπάρχει εκπροσώπηση των ασφαλιστικών φορέων, που την θεωρούμε απαραίτητη.
Εξίσου απαραίτητη θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει και εκπροσώπηση από το χώρο της Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας. Γι’ αυτό το λόγο προτείνεται να υπάρξει συγκεκριμένη αναφορά έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι τουλάχιστον ένας από τους επιστήμονες υγείας θα έχει εμπειρία και εκπαίδευση στην Παιδιατρική Ανακουφιστική Φροντίδα για να εκπροσωπεί τη φωνή των παιδιών και των οικογενειών τους. Οι ανάγκες των παιδιών και των επαγγελματιών υγείας που στελεχώνουν τις δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας είναι τελείως διαφορετικές από αυτές των ενηλίκων.
Ο εκπρόσωπος των ασθενών να προέρχεται από φορείς που μπορούν να εκπροσωπήσουν και τις ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους.
Τέλος δεν κατανοούμε την εκπροσώπηση του Ιατρικού Συλλόγου και όχι την εκπροσώπηση επιστημονικών εταιρειών ανακουφιστικής φροντίδας ή άλλων φορέων επιστημόνων υγείας.
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας για την Ανακουφιστική Φροντίδα Παιδιών και Εφήβων
2β. (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού «Νοσηλευτικής», και όχι Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
Άρθρο 9 – Συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας
9.2. Στα μέλη της Εθνικής Επιτροπής θα πρέπει να συμπεριληφθούν 1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός λειτουργός καθώς ο ορισμός της ΑΦ προβλέπει τη διεπιστημονική σύσταση της ομάδας φροντίδας.
Επίσης να προστεθεί:
– η εκπροσώπηση των ασφαλιστικών φορέων
– η εκπροσώπηση από το χώρο της Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας. Οι ανάγκες των παιδιών και των επαγγελματιών υγείας που στελεχώνουν τις δομές Παιδιατρικής Ανακουφιστικής Φροντίδας είναι τελείως διαφορετικές από αυτές των ενηλίκων.
9.2.α. Τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής, ιατροί και νοσηλευτές, θα πρέπει πρωτίστως να έχουν σπουδές στην εξειδικευμένη ΑΦ καθώς ΚΑΙ τουλάχιστον 5ετή (όχι 2ετή!) κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.
Προτεινόμενη αναδιατύπωση:
α) δύο (2) ιατρούς με ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση σύμφωνα με το άρθρο 11, και τουλάχιστον πενταετή κλινική εμπειρία σε μονάδα εξειδικευμένης ΑΦ ή σε τμήματα που φροντίζουν ασθενείς με απειλητικές για τη ζωή ασθένειες, εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
9.2.β. Ν’ ακολουθηθεί η παραπάνω διατύπωση καθώς και να διορθωθεί το ότι θα πρέπει να είναι ο ένας εκ των δύο νοσηλευτών μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού της Ιατρικής Σχολής- θα πρέπει να είναι της Νοσηλευτικής Σχολής (και όχι της Ιατρικής Σχολής) ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
2β.
…ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού «Νοσηλευτικής» (οχι ιατρικής) Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,
Η εθνική επιτροπή για να είναι ευέλικτη και λειτουργική θα πρέπει να αποτελείται το μέγιστο από 9 μέλη.
α) δύο (2) ιατρούς με πενταετή κλινική εμπειρία ή ειδικότητα ή εξειδίκευση ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Ιατρικής ή Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος,( η διετής κλινική εμπειρία ή η πιστοποιημένη επιμόρφωση των 400 ωρών δεν παρέχει την απαιτούμενη κλινική εμπειρία και τη γνώση για συμμετοχή στην εθνική επιτροπή για την ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας)
β) δύο (2) νοσηλευτές με διετή κλινική εμπειρία σε εξειδικευμένες υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας σύμφωνα με το άρθρο 11, εκ των οποίων ένας (1) είναι μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ιατρικής Σχολής ημεδαπού ή αλλοδαπού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, (το ίδιο ισχύει και για τους νοσηλευτές)
γ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας που προτείνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
δ) έναν (1) εκπρόσωπο ασθενών που χρήζουν ανακουφιστικής φροντίδας υγείας,
ε) έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου που προτείνεται από τον ίδιο,
στ) έναν (1) επιστήμονα εγνωσμένου κύρους ως εκπροσώπου του Υπουργείου Υγείας, και
ζ) έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υγείας.
Η σύνθεση της 11μελούς επιτροπής θα πρέπει να μειωθεί στα απαιτούμενα μέλη (όχι πάνω από 9) τα οποία θα είναι εξεικευμένα στην Ανακουφιστική Φροντίδα. Οι 3 επιστήμονες εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας να γίνουν ένα (1), διότι ήδη τα γνωστικά αντικείμενα εκπροσωπούνται από τα υπόλοιπα μέλη-ειδικούς επιστήμονες.
Για ακόμη μία φορά εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας για τη μη πρόβλεψη συμμετοχής εκπροσώπου της Ε.Σ.Α.μεΑ. στην Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας.
Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο, το οποίο αφορά στη συγκρότηση και θητεία της Εθνικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας, έχει προβλεφθεί η συμμετοχή ενός εκπροσώπου ασθενών που χρήζουν ανακουφιστικής φροντίδας υγείας, χωρίς να αναφέρεται από ποιον φορέα ορίζεται αυτός και δεν προβλέπεται πουθενά η συμμετοχή εκπροσώπου οριζόμενου από την Ε.Σ.Α.μεΑ.
Η τακτική αυτή εκτός του ότι είναι αντιδημοκρατική και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τη διαδικασία κοινωνικού διαλόγου, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας και αδικία για όλο το αναπηρικό κίνημα της χώρας.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την πλήρη αποκατάσταση αυτής της κατάστασης με τη συμμετοχή εκπροσώπου της Ε.Σ.Α.μεΑ στην Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας, αλλά και σε όλους τους Φορείς Σχεδιασμού, Εφαρμογής και Αξιολόγησης πολιτικών για την υγεία.
Δεδομένου ότι η Εθνική Επιτροπή μεταξύ άλλων θα προτείνει την υιοθέτηση επιστημονικών πρωτοκόλλων, στην επιτροπή αυτή θα πρέπει απαραιτήτως να συμμετέχουν εκπρόσωποι επιστημονικών ιατρικών ενώσεων στον τομέα της παρηγορικής φροντίδας, η δική μας εταιρία είναι η μόνη στην Ελλάδα με ιστορία άνω των 25 ετών στον τομέα της παρηγορικής φροντίδας.
Στην παρ. 2 στ) θα πρέπει οι επιστήμονες εγνωσμένου κύρους να έχουν συναφή εξειδίκευση στον τομέα της παρηγορικής φροντίδας.
παρ. 2. α) και β): Η εμπειρία να είναι ΚΑΤ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο έτη.
παρ. 2. α): οπωσδήποτε Ψυχίατρος η Ψυχολόγος με παρόμοια εμπειρία να συμμετέχει.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Άρθρο 9
παρ. 2. α) και β): Η εμπειρία να είναι ΚΑΤ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο έτη.
παρ. 2. α): οπωσδήποτε Ψυχίατρος η Ψυχολόγος με παρόμοια εμπειρία να συμμετέχει.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Άρθρο 9
παρ. 2. α) και β): Η εμπειρία να είναι ΚΑΤ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο έτη.
παρ. 2. α): οπωσδήποτε Ψυχίατρος η Ψυχολόγος με παρόμοια εμπειρία να συμμετέχει.
Δ.Σ FAIRLIFE ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ
Άρθρο 9
παρ. 2. α) και β): Η εμπειρία να είναι ΚΑΤ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο έτη.
παρ. 2. α): οπωσδήποτε Ψυχίατρος η Ψυχολόγος με παρόμοια εμπειρία να συμμετέχει.
Fairlife Φροντιδα και Προληψη για την Καρκίνο του πνεύμονα
Καλησπέρα σας,
ονομάζομαι Μαρία Αυγουστίδου και είμαι παθολόγος ογκολόγος με εξειδίκευση στην Ανακουφιστική Ιατρική στη Γερμανία με τον ανώτερο κρατικό τίτλο πιστοποίησης.
Παράλληλα εργάζομαι μερικώς στη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών ΓΑΛΙΛΑΙΑ, καθώς είναι η μοναδική δομή ξενώνα ασθενών τελικού σταδίου στη χώρα μας.
Θα ήθελα να διερευνήσω αν μπορώ να συμμετέχω στην προσπάθεια σύστασης επιτροπής για την Ανακουφισιτκή Φροντίδα στην Ελλάδα.
Για διευκρινίσεις είμαι στη διάθεση σας.
Με εκτίμηση,
Μαρία Αυγουστίδου, FÄ, ehem. OÄ
Σύμφωνα με τη διεθνή αρθρογραφία στο πεδίο της Ανακουφιστικής Φροντίδας θα πρέπει να υπάρχει ολιστική προσέγγιση του ασθενούς από μία εκπαιδευμένη ομάδα επαγγελματιών υγείας, που συνήθως περιλαμβάνει ιατρό, νοσηλευτή, φυσικοθεραπευτή, κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγο, διατροφολόγο και εθελοντές.
Τα μέλη της πρέπει να συνεργάζονται, να έρχονται σε επαφή με τις δομές που θα εξυπηρετήσουν τον ασθενή και να θέτουν από κοινού στόχους.
Η συνεισφορά του Φυσικοθεραπευτή σε αυτή την ομάδα είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματική, γιατί συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ασθενή, με την πρόληψη και την ανακούφιση του πόνου και τη διατήρηση της κινητικότητας.
Ο επικεφαλής της ομάδας των επαγγελματιών υγείας ορίζεται από την πρωταρχική ανάγκη του ασθενή και διαφοροποιείτε ανάλογα με την εξέλιξη της νόσου.
Ο φυσικοθεραπευτής αξιολογεί τον ασθενή και θεσπίζει κοινούς στόχους ώστε να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής του, αλλά και στην αποτελεσματική διαχείριση των συνυπαρχόντων ασθενειών. Ανάλογα το πρόβλημα του ασθενή χρησιμοποιεί διαφορετικές τεχνικές για να τον ανακουφίσει αλλά και για να διατηρήσει την ανεξαρτησία του για μεγαλύτερο διάστημα, για να διατηρηθεί ο αυτοσεβασμός του και για να μειωθεί η επιβάρυνση των οικείων του που τον φροντίζουν.
Προτείνουμε στην Εθνική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Ανακουφιστικής Φροντίδας, την παρουσία φυσικοθεραπευτή με διετή κλινική εμπειρία σε εξειδικευμένες υπηρεσίες Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών της ημεδαπής ή αλλοδαπής στο γνωστικό αντικείμενο της Ανακουφιστικής Φροντίδας ή μετεκπαίδευση ή πιστοποιημένη επιμόρφωση από φορέα που παρέχει υπηρεσίες εξειδικευμένης Ανακουφιστικής Φροντίδας.
ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ