- Αντικείμενο του Μέρους Β΄ είναι η σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”» (Κέντρο), το οποίο θα παρέχει ιατρικές υπηρεσίες και νοσηλεία σε παιδιά που πάσχουν από καλοήθη και κακοήθη νοσήματα, θα υποστηρίζει ψυχολογικά τα πάσχοντα παιδιά και τις οικογένειές τους και θα εφαρμόζει νέες μεθόδους και μορφές νοσηλείας και ιατρικής εν γένει περίθαλψης, με σκοπό την ανάπτυξη και προαγωγή της έρευνας στον τομέα της υγείας με έμφαση στις παιδικές νεοπλασματικές ασθένειες.
- Αντικείμενο του Μέρους Γ΄ είναι η παράταση της ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19.
- Αντικείμενο του Μέρους Δ΄ είναι η επίλυση προβλημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας, όπως η ρύθμιση του τρόπου υπολογισμού και επιβολής του ποσού αυτόματης επιστροφής (claw back) για τη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη φαρμακευτικών προϊόντων που προμηθεύεται η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) για τα δημόσια νοσοκομεία, η βελτίωση του τρόπου είσπραξης του κυριότερου πόρου της Ε.Κ.Α.Π.Υ. υπό τη μορφή απευθείας κράτησης από τους προμηθευτές, ο εμπλουτισμός των ειδικοτήτων, οι οποίες δύνανται να απασχολούνται σε δημόσια νοσοκομεία και εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας με καθεστώς παροχής υπηρεσιών και η διευκόλυνση των αποσπάσεων προς το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας με την κατάργηση της πρόβλεψης για την ελάχιστη χρονική διάρκεια της απόσπασης, η εναρμόνιση των ασφαλιστικών διατάξεων για τους αγρότες με αυτές που ορίζουν την ιδιότητα του αγρότη, η κατάργηση του βιβλιαρίου εργασίας των εργαζομένων σε ξενοδοχεία και η δυνατότητα υποβολής αιτήματος για επιδότηση ανεργίας ηλεκτρονικά ή με εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο.
Αρχική Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...Άρθρο 2 – Αντικείμενο
Άρθρο 2 – Αντικείμενο
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΩΝ “ΜΑΡΙΑΝΝΑ Β. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ – ΕΛΠΙΔΑ”» Άρθρο 3 Ίδρυση – Επωνυμία – Έδρα – Χαρακτήρας
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 4 Σκοπός του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”»
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 5 Λειτουργία του Ογκολογικού Κέντρου Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη- ΕΛΠΙΔΑ»
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πόροι του Ογκολογικού Κέντρου Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη- ΕΛΠΙΔΑ»
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 Εποπτεία – Έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Όργανα διοίκησης
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διοικητικό Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Παύση ή αντικατάσταση μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Αρμοδιότητες του Διοικητικού συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προσωπικό – Οργάνωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Απαλλαγές
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 18 Παράταση ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για το Εθνικό Πρόγραμμα ΕμβολιασμώνΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 18 Παράταση ισχύος επειγουσών ρυθμίσεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 19 Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 19 Παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ιατρών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Παράταση ισχύος διατάξεων περί μετακινήσεων προσωπικούΆρθρο 20 Παράταση ισχύος διατάξεων περί μετακινήσεων προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρώνΆρθρο 21 Παράταση ισχύος των συμβάσεων και καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης παιδιάτρων ως οικογενειακών ιατρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19Άρθρο 22 Παράταση ισχύος της κατ’ οίκον ή εξ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας προς ασθενείς με κορωνοϊό COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου ΥγείαςΆρθρο 23 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου των εργαζομένων στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών και στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 24 Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 24 Παράταση ισχύος συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας διαφόρων ειδικοτήτων και διοικητικού προσωπικού για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τις συμβάσεις έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 25 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τις συμβάσεις έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας ΥγείαςΆρθρο 26 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για την υπερωριακή απασχόληση προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών ΛοιμώξεωνΆρθρο 27 Παράταση ισχύος της διάθεσης ιατρικού προσωπικού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας σε Μονάδες Ειδικών Λοιμώξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχουςΆρθρο 28 Παράταση ανάθεσης υπηρεσιών από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Παράταση ισχύος συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας και κάλυψη αναγκών εστίασης και σίτισηςΆρθρο 29 Παράταση ισχύος συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για υπηρεσίες φύλαξης και καθαριότητας και κάλυψη αναγκών εστίασης και σίτισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 30 Παρατάσεις ισχύος άλλων έκτακτων ρυθμίσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΑΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19 Άρθρο 30 Παρατάσεις ισχύος άλλων έκτακτων ρυθμίσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Παράταση ισχύος των όρων χρήσης δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) και της υποχρέωσης ηλεκτρονικής καταγραφής στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19Άρθρο 31 Παράταση ισχύος των όρων χρήσης δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) και της υποχρέωσης ηλεκτρονικής καταγραφής στο Εθνικό Μητρώο Ασθενών COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Παράταση ισχύος της διενέργειας δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμούΆρθρο 32 Παράταση ισχύος της διενέργειας δοκιμασιών ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούςΆρθρο 33 Παράταση ισχύος της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων εκτός εγκεκριμένων ενδείξεων σε νοσούντες από τον κορωνοϊό COVID-19 από θεράποντες ιατρούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμόΆρθρο 34 Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποστολής φαρμάκων σε ευπαθείς ομάδες και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 35 Παράταση ισχύος της δυνατότητας μετατροπής χρήσης κλινών για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείαςΆρθρο 36 Παράταση ισχύος των δυνατοτήτων αναγκαστικής ή μη διάθεσης για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 37 Παράταση ισχύος αποζημίωσης ιδιωτικών κλινικών και θεραπευτηρίων που δεσμεύθηκαν αναγκαστικά για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας από την έξαρση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμούΆρθρο 38 Παράταση ισχύος της δυνατότητας επίταξης ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, μέσων ατομικής προστασίας και φαρμάκων για την καταπολέμηση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και της αποζημίωσης της χρήσης του προς επίταξη εξοπλισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενώνΆρθρο 39 Παράταση ισχύος της χρήσης αεροσκαφών για τη διενέργεια αεροδιακομιδών ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενώνΆρθρο 40 Παράταση ισχύος της χρήσης πλωτών μέσων για τη διακομιδή διά θαλάσσης ασθενών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.Άρθρο 41 Παράταση ισχύος της δυνατότητας διάθεσης ειδικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ. και έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο ΔημόσιοΆρθρο 42 Παράταση ισχύος της ρύθμισης για τη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας, κλινών αυξημένης φροντίδας και εντατικής θεραπείας των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο Δημόσιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 43 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ειδικών ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19Άρθρο 44 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων ειδικών ζητημάτων δημοσίων συμβάσεων του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Παράταση συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου ΑιμοδοσίαςΆρθρο 45 Παράταση συμβάσεων του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεώνΆρθρο 46 Παράταση ισχύος της διαδικασίας αποδοχής δωρεών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπούΆρθρο 47 Παράταση ισχύος δυνατότητας δωρεών Ο.Τ.Α., Κ.Ε.Δ.Ε., ΕΝ.Π.Ε., Π.Ε.Δ. σε νοσοκομεία, λοιπές δημόσιες υγειονομικές μονάδες, Ν.Π.Δ.Δ., ιδρύματα και αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωφελούς σκοπού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Απλοποίηση διαδικασιών παροχής υπηρεσιών υγείαςΆρθρο 48 Απλοποίηση διαδικασιών παροχής υπηρεσιών υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριώνΆρθρο 49 Παράταση ισχύος των ρυθμίσεων για την αποζημίωση ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για μετακίνηση σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, την κάλυψη κενών ενεργού (εικοσιτετράωρης) εφημερίας σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αποζημίωση των πρόσθετων ενεργών εφημεριών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021Άρθρο 50 Εξουσιοδοτική διάταξη για την εφαρμογή των άρθρων 88, 89 και 90 ν. 4850/2021 – Τροποποίηση άρθρου 91 ν. 4850/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 51 Υπολογισμός και επιβολή αυτόματης επιστροφής (clawback) για τη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη των φαρμάκων που προμηθεύεται η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας για λογαριασμό των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» – Τροποποίηση περ. στ’ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4052/2012ΜΕΡΟΣ Δ’ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 51 Υπολογισμός και επιβολή αυτόματης επιστροφής (clawback) για τη νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη των φαρμάκων που προμηθεύεται η Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας για λογαριασμό των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» – Τροποποίηση περ. στ’ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4052/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 Σύσταση συνεργείων ελέγχου και εκκαθάρισης δαπανών υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φαρμάκου, Υλικών και Υπηρεσιών της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών ΥγείαςΆρθρο 52 Σύσταση συνεργείων ελέγχου και εκκαθάρισης δαπανών υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φαρμάκου, Υλικών και Υπηρεσιών της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Πόροι της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας – Αντικατάσταση περ. β) παρ.1 άρθρου 5 και παρ. 2 άρθρου 21 ν. 4865/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Διάρκεια αποσπάσεων στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας για τις ανάγκες του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 64 ν. 4368/2016Άρθρο 54 Διάρκεια αποσπάσεων στην Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας για τις ανάγκες του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 64 ν. 4368/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Δυνατότητα οδοντιάτρων να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών, το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων, την Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε., το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, την ανώνυμη εταιρεία Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης της Ποιότητας και Τεχνολογίας στην Υγεία Α.Ε., τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και τα Κέντρα Υγείας με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012Άρθρο 55 Δυνατότητα οδοντιάτρων να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών, το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων, την Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας Α.Ε., το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, την ανώνυμη εταιρεία Εθνικό Κέντρο Αξιολόγησης της Ποιότητας και Τεχνολογίας στην Υγεία Α.Ε., τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και τα Κέντρα Υγείας με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012
- 99 ΣχόλιαΆρθρο 56 Προσωπικό της πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ’ οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID-19» – Τροποποίηση του τίτλου και του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 267 του του ν. 4798/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Γραμματέας και υποστήριξη του έργου της Επιτροπής Ελέγχου και Διαφάνειας του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 και 4 άρθρου 22Α ν. 3918/2011Άρθρο 57 Γραμματέας και υποστήριξη του έργου της Επιτροπής Ελέγχου και Διαφάνειας του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 και 4 άρθρου 22Α ν. 3918/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Ζητήματα νοσηλευτικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 15 άρθρου 58 ν. 4690/2020Άρθρο 58 Ζητήματα νοσηλευτικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 15 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παράταση παραμονής ειδικευομένων νοσηλευτών στην ειδικότητα της επείγουσας εντατικής νοσηλευτικής και της νοσηλευτικής της δημόσιας υγείας/κοινοτικής νοσηλευτικής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60 Χρονικό όριο παράτασης παραμονής των ιατρών που έχουν ολοκληρώσει τον χρόνο άσκησης στην ειδικότητα στη θέση που κατείχαν ως ειδικευόμενοι – Τροποποίηση περ. β’ παρ. 1 άρθρου 10 ν. 1609/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Συλλογικό όργανο διοίκησης διασυνδεόμενων νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας – Προσθήκη περ. Δ στην παρ. 11 του άρθρου 66 του ν. 3984/2011Άρθρο 61 Συλλογικό όργανο διοίκησης διασυνδεόμενων νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας – Προσθήκη περ. Δ στην παρ. 11 του άρθρου 66 του ν. 3984/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Χορήγηση, συνταγογράφηση και διάθεση ανταγωνιστικών ουσιών αδρανοποίησης της λειτουργίας των υποδοχέων των οπιούχων – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 22 ν. 4139/2013Άρθρο 62 Χορήγηση, συνταγογράφηση και διάθεση ανταγωνιστικών ουσιών αδρανοποίησης της λειτουργίας των υποδοχέων των οπιούχων – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 22 ν. 4139/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δυνατότητα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως διεξαγωγής εκλογών στους Φαρμακευτικούς Συλλόγους με περισσότερα από πεντακόσια (500) μέλη – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 και άρθρου 33 ν. 3601/1928Άρθρο 63 Δυνατότητα ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως διεξαγωγής εκλογών στους Φαρμακευτικούς Συλλόγους με περισσότερα από πεντακόσια (500) μέλη – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 και άρθρου 33 ν. 3601/1928
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ιδιότητα του προέδρου της επιτροπής αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 48 ν. 4999/2022Άρθρο 64 Ιδιότητα του προέδρου της επιτροπής αδειοδότησης και ελέγχου εργαστηρίων φυσικοθεραπείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 48 ν. 4999/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Προθεσμία έκδοσης πράξεων χορήγησης, αναστολής και ανάκλησης βεβαίωσης λειτουργίας ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 85 ν. 4472/2017Άρθρο 65 Προθεσμία έκδοσης πράξεων χορήγησης, αναστολής και ανάκλησης βεβαίωσης λειτουργίας ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 85 ν. 4472/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 Αρμόδια ελεγκτικά όργανα για την εφαρμογή υγειονομικών διατάξεων – Τροποποίηση άρθρου 43 ν. 4025/2011Άρθρο 66 Αρμόδια ελεγκτικά όργανα για την εφαρμογή υγειονομικών διατάξεων – Τροποποίηση άρθρου 43 ν. 4025/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Υγειονομικά Πιστοποιητικά Πλοίων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο δεύτερο του ν. 3991/2011Άρθρο 67 Υγειονομικά Πιστοποιητικά Πλοίων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο δεύτερο του ν. 3991/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Άρθρο 68 Υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον πρώην Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων για φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται σε επιδοτούμενα προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης νέων γεωργών και εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά συστήματα – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 5 άρθρου 40 ν. 4387/2016ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Άρθρο 68 Υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον πρώην Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων για φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται σε επιδοτούμενα προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης νέων γεωργών και εγκαθιστούν φωτοβολταϊκά συστήματα – Τροποποίηση περ. δ) παρ. 5 άρθρου 40 ν. 4387/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Κατάργηση βιβλιαρίων εργασίας μισθωτών ξενοδοχείων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 στον ν. 1077/1980 – Υποχρεώσεις εργοδοτών – Αντικατάσταση άρθρου 3 ν. 1077/1980 – Κατάργηση άρθρων 2, 4, 5, 6, 7, 8 και 9 ν. 1077/1980Άρθρο 69 Κατάργηση βιβλιαρίων εργασίας μισθωτών ξενοδοχείων – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 1 στον ν. 1077/1980 – Υποχρεώσεις εργοδοτών – Αντικατάσταση άρθρου 3 ν. 1077/1980 – Κατάργηση άρθρων 2, 4, 5, 6, 7, 8 και 9 ν. 1077/1980
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για επιδότηση ανεργίας – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 27 ν.δ. 2961/1954Άρθρο 70 Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για επιδότηση ανεργίας – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 27 ν.δ. 2961/1954
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 71 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 71 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Φεβρουαρίου 2023, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Φεβρουαρίου 2023, 08:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 293 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Λέτε:
«σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”» (Κέντρο), το οποίο θα παρέχει ιατρικές υπηρεσίες και νοσηλεία σε παιδιά που πάσχουν από καλοήθη και κακοήθη νοσήματα, θα υποστηρίζει ψυχολογικά τα πάσχοντα παιδιά και τις οικογένειές τους και θα εφαρμόζει νέες μεθόδους και μορφές νοσηλείας και ιατρικής εν γένει περίθαλψης, με σκοπό την ανάπτυξη και προαγωγή της έρευνας στον τομέα της υγείας με έμφαση στις παιδικές νεοπλασματικές ασθένειες.»
Δε χρειάζεται να αλλάξει και να γίνει ΝΠΙΔ, για να παρέχει τις παραπάνω υπηρεσίες που θα έπρεπε να είναι αυτονόητες σε ένα νοσοκομείο ΠΑΙΔΩΝ, πόσω μάλλον ογκολογικό, που υπάγεται άμεσα στο υπουργείο Υγείας, όπως και τα λοιπά Δημόσια Νοσοκομεία Ενηλίκων και Ανηλίκων.
Το γεγονός δε ότι επιλέγεται να γίνει ΝΠΙΔ και όχι ΝΠΔΔ, είναι ακόμα πιο σοβαρό, αν αναλογιστούμε ότι τα ΝΠΙΔ λειτουργούν κατά βάση για την προαγωγή ιδιωτικών συμφερόντων και αν δεν καθοριστεί από το καταστατικό με σαφήνεια, το οικονομικό ζήτημα/διαχείριση μπορεί να γίνει έρμαιο του καθενός με θύματα τόσα μωρά, νήπια, παιδιά και εφήβους που έχουν ανάγκη σωστή, ολοκληρωμένη και δωρεάν νοσηλεία και περίθαλψη.
Το γεγονός ότι δεν ενημερώσατε τον κόσμο εγκαίρως και δεν δόθηκε αρκετός χρόνος προς ενημέρωση και συζήτηση, είναι πιο σοβαρό απ’ όλα. 7 μέρες για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα είναι μια ανάσα που δεν φτάνει.
Σχετικά με την ίδρυση Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”» και τους σκοπούς αυτού, όπως αποτυπώνονται στο σχετικό σχέδιο νόμου, η θέση του ΔΣ της ΕΕΠΑΟ έχει ως εξής:
1. Στο σύνολο των τμημάτων Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας της χώρας, περιλαμβανομένων αυτών που στεγάζονται στην Ογκολογική Μονάδα Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”, η παροχή ιατρικών και νοσηλευτικών υπηρεσιών ήταν και παραμένει υψηλή. Οι μικροί ασθενείς απολαμβάνουν ήδη τη βέλτιστη θεραπεία, με τα πιο σύγχρονα θεραπευτικά πρωτόκολλα, μέσα στις καλύτερες συνθήκες περίθαλψης, ισότιμης ανάλογων Κέντρων του εξωτερικού, με στόχο πάντα την ολιστική αντιμετώπιση του παιδιού με καρκίνο.
2. Η πρόσβαση σε προηγμένες θεραπείες, περιλαμβανόμενης της μεταμόσχευσης αιμοποιητικών προγονικών κυττάρων είναι δεδομένη ενώ είναι εφικτή επιστημονικά και ιατρικά η παρασκευή και εφαρμογή προηγμένων κυτταρικών και γονιδιακών θεραπειών.
3. H διασύνδεση των Τμημάτων Αιματολογίας – Ογκολογίας με τα οικεία Νοσοκομεία Παίδων Αθηνών, από δεκαετίες εξασφαλίζει την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους και την απαραίτητη συνεργασία με τις υπόλοιπες συναφείς ειδικότητες.
4. Η επίτευξη των στόχων αυτών των Τμημάτων, οφείλεται σε σημαντικότατο βαθμό στην άμεση σχέση που υφίσταται μεταξύ του κάθε Αιματολογικού – Ογκολογικού Τμήματος και του οικείου Νοσοκομείου στο οποίο το Τμήμα αυτό ανήκει, περιλαμβανομένων των Τμημάτων της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ” τα οποία έως τώρα ανήκουν διοικητικά και λειτουργικά στα δυο νοσοκομεία Παίδων.
5. Η με σαφήνεια καθορισμένη διασύνδεση με τα οικεία Νοσοκομεία κρίνεται απολύτως απαραίτητη δεδομένου ότι η Παρούσα Ογκολογική Μονάδα δεν διαθέτει νοσοκομειακή υποδομή αλλά μόνο κλίνες νοσηλείας.
6. Αντίστροφα, οι επιπτώσεις που θα έχει η πλήρης απομάκρυνση των Αιματολογικών – Ογκολογικών Τμημάτων από τα οικεία Νοσοκομεία στην ομαλή λειτουργία αυτών των ιδίων των Νοσοκομείων και στην επίτευξη των στόχων τους, θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν τόσο σε επίπεδο εκπαίδευσης όσο και στην ουσιαστική φροντίδα του παιδιού με καρκίνο.
7. Η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας και της εκπαίδευσης των φοιτητών, των ειδικευόμενων και ειδικευμένων ιατρών και νοσηλευτών τόσο σε κλινικό επίπεδο όσο και μέσω του σχεδιασμού, του προγραμματισμού και της εκτέλεσης ερευνητικών προγραμμάτων και διεθνών συνεργατικών μελετών στον τομέα της Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας υφίσταται ήδη, από 20ετίας και συνεχώς αυξανόμενη.
8. Η οργάνωση κάθε είδους διεθνών συναντήσεων, συνδιασκέψεων, συνεδρίων και σεμιναρίων στον τομέα της Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας, σε συνεργασία με άλλους φορείς της ημεδαπής και της αλλοδαπής υφίσταται ήδη με επιτυχία.
9. Επίσης ήδη επιτελείται, η συλλογή και αξιοποίηση επιστημονικών πληροφοριών στον τομέα της Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας, κυρίως μέσω της διασύνδεσης της ΕΕΠΑΟ και των Τμημάτων, με αντίστοιχα κορυφαία Ογκολογικά Κέντρα του Εξωτερικού.
10. Συνεπώς, οι βασικοί στόχοι που αφορούν τη φροντίδα των μικρών ασθενών μας, έχουν ήδη κατακτηθεί και διαρκώς βελτιώνονται με το υπάρχον πλαίσιο διοικητικής λειτουργίας, δεδομένων μάλιστα των τεράστιων παροχών του κράτους και των συλλόγων γονέων / φίλων, που υποστηρίζουν οικονομικά το έργο της καταπολέμησης του καρκίνου στο παιδί και τον έφηβο.
11. Η οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια του Ογκολογικού Κέντρου Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ” μπορεί ενδεχομένως να εγκυμονεί ανεξερεύνητους κίνδυνους συνδεόμενους με όλα τα ανωτέρω πεδία αλλά και με την εύρυθμη και αδιατάρακτη διοχέτευση ανθρωπίνων και υλικών πόρων στην υπηρεσία των μικρών μας ασθενών.
12. Οι προβλέψεις σχετικά με το προσωπικό, μόνιμο ή και προσωρινό, πρέπει να αποσαφηνιστούν, στις μεταβατικές διατάξεις σε κάθε περίπτωση.
13. Επισημαίνεται, φυσικά, η αντίφαση μεταξύ της «οικονομικής αυτοτέλειας» και της πρόβλεψης για συνεχιζόμενη παροχή υψηλοτάτων ποσών από την πλευρά του κράτους για τη λειτουργία της νέας μονάδας, σε επίπεδο θεραπευτικής και υποστηρικτικής αγωγής των ασθενών αλλά και σε επίπεδο μισθολογικού κόστους.
14. Ιδιαίτερα σημειώνεται ότι , η σύγχρονη Ευρωπαϊκή και διεθνής πρακτική όσον αφορά τη διενέργεια ερευνητικών – επιστημονικών μελετών σε Εθνικό και διεθνές επίπεδο , επιβάλλει τον συντονιστικό ρόλο των Ιατρών μέσω των αντίστοιχων Εθνικών Επιστημονικών Εταιρειών.
15. Ο Ιατροκεντρικός ρόλος της θεραπευτικής πολιτικής απέναντι στα παιδιά και τους εφήβους μας με καρκίνο, καλύπτει όλα τα στάδια διάγνωσης, θεραπείας και διενέργειας των μελετών που τους αφορούν, καθώς και την εποπτεία στη συλλογή και διαχείριση των ιατρικών δεδομένων τους και των σχετικών πόρων, για εκπλήρωση των ανωτέρω.
Όλα τα αναφερθέντα επιτεύγματα έχουν επιτευχθεί χάρη , στις επί περισσότερο από 40 χρόνια, προσπάθειες των ιατρών, των νοσηλευτών και του συνόλου του προσωπικού των υπαρχόντων τμημάτων.
Επιπλέον οι Επιστημονικοί Εθνικοί Εκπρόσωποι της χώρας μας (National Coordinators) στα πλαίσια της ΕΕΠΑΟ, σε πολλαπλά κακοήθη νοσήματα, των παιδιών και εφήβων, έχουν ήδη πετύχει τη διασύνδεση με διακεκριμένους φορείς του εξωτερικού, την ισότιμη ένταξη της χώρας μας στα παγκόσμια θεραπευτικά πρωτόκολλα και την αναβάθμιση του επιπέδου θεραπευτικής φροντίδας των ασθενών μας.
Η οποιαδήποτε αλλαγή δομής και αναθεώρηση όλων των ανωτέρω θα οδηγήσει σε ενδεχόμενη ακύρωση των επιτευγμάτων της χώρας μας στον τομέα του καρκίνου στο παιδί και τον έφηβο, σε οπισθοδρόμηση και απώλεια πολύτιμου χρόνου, καθώς πολλές διαδικασίες θα πρέπει να διακοπούν η επαναπροσδιορισθούν.
Τέλος, το ΔΣ της ΕΕΠΑΟ βλέπει με ιδιαίτερο προβληματισμό και σκεπτικισμό, ότι στο 7μελές διοικητικό συμβούλιο του Ογκολογικού Κέντρου Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ δεν είναι διασφαλισμένη η συμμετοχή εκπροσώπων του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του ιδρύματος, κάτι που θα έπρεπε να είναι δεδομένο και αυτονόητο, γιατί οι ιατροί και οι νοσηλευτές είναι εκείνοι που πάντοτε φέρουν το βάρος της θεραπευτικής αντιμετώπισης των ασθενών.
Εφόσον ο κοινός στόχος όλων μας είναι η υψηλού επιπέδου και Ιατροκεντρική, Διεπιστημονική θεραπευτική αντιμετώπιση του παιδιού με καρκίνο, κρίνεται απαραίτητη η κατάθεση γόνιμων προτάσεων στα θέματα που έχουν πολύ συνοπτικά περιγραφεί ανωτέρω, περιλαμβανομένης μίας σαφώς μεγαλύτερης χρονικής περιόδου διαβούλευσης για την ωρίμανση τους, προς όφελος των παιδιών και των εφήβων μας με καρκίνο και των οικογενειών τους.
ΟΜΟΦΩΝΑ
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ – ΟΓΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΕΠΑΟ)
Eνα τόσο σοβαρο θέμα νομιζω θέλει όχι 4 αλλά 14 ημέρες διαβούλευσης, ώστε να υπάρξει πραγματικη δυνατότητα ουσιαστικής ενημέρωσης συνεπώς και ουσιαστικής τοποθέτησης στη διαβούλευση. Υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που ανακύπτουν που θέλουν αρκετό ποιοτικο χρόνο συζήτησης περισσοτερο απο 96 ωρες
Προτάσεις σχετικά με την διαδικασία μεταμοσχεύσεως μυελού των οστών / (πλέον αρχέγονων αιμοποιητικών κυττάρων)
-για την βελτίωση της διαδικασίας μεταμόσχευσης μυελού των οστών(ως μοναδική θεραπεία για λευχαιμίες, λεμφώματα και άλλες αιματολογικές ασθένειες) και της ζωής των μεταμοσχευμένων ασθενών, ως απόρροια της ατυχούς εμπειρίας μας, από την εμπλοκή μας με τις διαδικασίες αυτές, σας αναφέρουμε τα εξής:
Σχετικά με τα μοσχεύματα:
Το κάθε μόσχευμα κοστίζει στα ασφαλιστικά ταμεία από 16000€ έως και 65000€ ανάλογα από πού είναι ο δότης και πόσο χρόνο χρειάζεται για να βρεθεί στην παγκόσμια τράπεζα μοσχευμάτων μέσω ΕΟΜ.
Οι δωρητές μυελού των οστών (Δότες) πρέπει να είναι άτομα υγιέστατα, ειδάλλως δεν επιτρέπεται να δωρίσουν μυελό των οστών, διότι θα κινδυνέψει άμεσα η ζωή του προς μεταμόσχευση ασθενή. Η υπαγωγή των δοτών μυελού στην αρμοδιότητα του ΕΟΜ, εκτός του ότι μας εμπλέκει σε μεγάλη γραφειοκρατία συντηρεί μία λανθασμένη νοοτροπία παραπληροφόρησης, που θέλει όλους τους δότες να είναι νεκροί πχ δότες νεφρού, καρδιάς κλπ» .
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει προσπάθεια αυτονόμησης των δοτών μυελού των οστών από την αρμοδιότητα του ΕΟΜ και υπαγωγή τους στις μονάδες αιμοδοσίας των νοσοκομείων, οπού και βρίσκεται η πηγή των μοσχευμάτων. Στις μονάδες αιμοδοσίας μπορεί να γίνεται η ΗLA ταυτοποίηση του αιμοδότη με την συναίνεσή του (ένα ακόμη κουτάκι στο έγγραφο συναίνεσης που υπογράφουν) , έτσι ώστε να γνωρίζει και την ταυτότητα ιστοσυμβατότητάς του ,όπως γνωρίζει ότι είναι πχ Ο+ (μηδέν θετικός) στην ομάδα αίματος του.
η ΗLA ταυτοποίηση είναι μια εύκολη και γρήγορη εξέταση που γίνεται στο αίμα που έτσι κι αλλιώς έχει δώσει ο αιμοδότης.
Η πιθανότητα να δοθεί θετική απάντηση από τον αιμοδότη για την προσφορά μοσχευμάτων, είναι μεγαλύτερη αφού απευθυνόμαστε σε ήδη συνειδητοποιημένους αιμοδότες και οργανωμένους συλλόγους αιμοδοτών που μπορούν να δράσουν και αυτόνομα, ελαφρύνοντας την γραφειοκρατία του ΕΟΜ, και επιταχύνοντας την διαδικασία εύρεσης μοσχευμάτων προς όφελος όλων (οικονομικό και κυρίως στην ζωή και υγεία των ασθενών)
Με αυτό τον τρόπο μπορεί να δημιουργηθεί μία τράπεζά πληροφοριών (βάση δεδομένων) ιστοσυμβατότητας υποψηφίων δοτών μυελού των οστών, που θα μπορεί εύκολα και γρήγορα να διαχειρίζεται την πληροφορία, όταν εμφανιστεί ο ασθενής που έχει ανάγκη μεταμόσχευσης και από εκεί και πέρα να ερωτάται ο υποψήφιος αν δέχεται να γίνει δωρητής.
Με αυτόν τον τρόπο:
– εξοικονομείται χρόνος αναμονής που είναι κρίσιμος για την υγεία και την ζωή ειδικά σε οξείες περιπτώσεις,
-αυξάνεται η πιθανότητα εύρεσης μοσχεύματος μιας και απευθυνόμαστε σε όμοιες φυλετικές ομάδες που έχει αποδειχθεί από μελέτες ότι δίνουν περισσοτέρους δότες από ότι άλλες ομάδες (πχ ασιάτες, άραβες κλπ)
-η πληροφορία της ταυτοποίησης ιστοσυμβατότητας παραμένει στην βάση δεδομένων, και επανελέγχεται σε κάθε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη μεταμόσχευσης μυελού των οστών.