Α. Πόροι του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου (Π.Φ.Σ). είναι:
1.α) Ποσοστό τέσσερα τοις χιλίοις (4‰) επί της χονδρικής τιμής πώλησης των φαρμάκων με αντίστοιχη μείωση του λιανικού κέρδους των αγοραστών φαρμακοποιών που διατηρούν σε λειτουργία φαρμακείο. Το ως άνω ποσοστό δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την τιμολόγηση των φαρμάκων, βαρύνει αποκλειστικά και μόνο τους φαρμακοποιούς, εισπράττεται από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις, δηλαδή τους Κατόχους Άδειας Παραγωγής, Κυκλοφορίας και Χονδρικής Πώλησης φαρμάκων, και αποδίδεται στον Π.Φ.Σ..
β) Οι υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις της περ. α) υποβάλλουν στον Π.Φ.Σ. ηλεκτρονικώς, εντός των πρώτων δέκα (10) εργάσιμων ημερών εκάστου μηνός, αναλυτική κατάσταση των πωλήσεων των φαρμάκων που έχουν πραγματοποιήσει κατά τον προηγούμενο μήνα προς Κατόχους Άδειας Χονδρικής Πώλησης φαρμάκων και φαρμακεία, δυνάμει των οποίων προκύπτει η παρακράτηση του πόρου τέσσερα τοις χιλίοις (4‰) επί της χονδρικής τιμής πώλησης από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις υπέρ του Π.Φ.Σ..
γ) Ο πόρος αποδίδεται από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις προς τον Π.Φ.Σ. μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη γενόμενη πώληση προς Κατόχους Άδειας Χονδρικής Πώλησης και φαρμακεία.
δ) Σε περίπτωση μη απόδοσης του αναλογούντος πόρου ή εκπρόθεσμης απόδοσης αυτού από υπόχρεη φαρμακευτική επιχείρηση, επιβάλλεται στην εν λόγω επιχείρηση χρηματικό πρόστιμο από τρεις χιλιάδες (3.000,00) ευρώ έως πενήντα χιλιάδες (50.000,00) ευρώ, και σε περίπτωση υποτροπής από τριάντα χιλιάδες (30.000,00) ευρώ έως διακόσιες χιλιάδες (200.000,00) ευρώ, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Υγείας. Στην περίπτωση αυτή, η υπόχρεη φαρμακευτική επιχείρηση υποχρεούται να αποδώσει στον Π.Φ.Σ. τον αναλογούντα πόρο νομιμοτόκως από την προθεσμία που ορίζεται στην περ. γ).
ε) Ο Π.Φ.Σ. ορίζεται αρμόδιος και υπεύθυνος για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Π.Φ.Σ. αναθέτει σε εταιρεία ορκωτών ελεγκτών λογιστών τον έλεγχο και την παρακολούθηση της ανωτέρω διαδικασίας και συντάσσεται από την ελεγκτική εταιρεία μέχρι την 28η Φεβρουάριου εκάστου έτους έκθεση ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που έχουν αποδοθεί στον Π.Φ.Σ. κατά το προηγούμενο έτος. Η ετήσια αυτή έκθεση κοινοποιείται στον Υπουργό Υγείας μέχρι την 30η Μαρτίου εκάστου έτους.
στ) Οι υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις της περ. α) αποδίδουν στον Π.Φ.Σ. τον αναλογούντα πόρο για το χρονικό διάστημα από την 1η.1.2017 έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, τον οποίο δεν έχουν εν τω μεταξύ αποδώσει είτε στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης είτε στον Π.Φ.Σ., εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε περίπτωση μη απόδοσης του εν λόγω αναλογούντος πόρου ή εκπρόθεσμης απόδοσης αυτού, εφαρμόζονται η περ. δ).
2. Δωρεές, χορηγίες και κληροδοτήματα προς τον Π.Φ.Σ.
3. Περί των εισπράξεων εφαρμόζεται αναλογικώς το άρθρο 42.
Β. Έξοδα του Π.Φ.Σ. είναι:
α) μισθοί, αμοιβές, αποζημιώσεις, ασφαλιστικές εισφορές, επιδόματα, πάσης φύσεως δεδουλευμένα και λοιπές εν γένει σχετικές επιβαρύνσεις για το υπαλληλικό προσωπικό και τους συνεργάτες του Π.Φ.Σ,
β) δαπάνες της διοίκησής του και του Ανώτατου Φαρμακευτικού Πειθαρχικού Συμβουλίου εν γένει, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων, οδοιπορικών εξόδων και εξόδων διαμονής των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) ή του Ανώτατου Φαρμακευτικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, όταν αυτά ταξιδεύουν κατ’ εντολή του Δ.Σ. του Π.Φ.Σ.,
γ) άλλες δαπάνες που αποφασίζονται από το Δ.Σ. ή τη Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) του Π.Φ.Σ. προς εκπλήρωση των σκοπών του,
δ) τα μέλη του Δ.Σ. του Π.Φ.Σ., οι αντιπρόσωποι και τα μέλη των Φαρμακευτικών Συλλόγων, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Ανώτατου Φαρμακευτικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, καθώς και οι συνεργάτες ή ειδικοί επιστήμονες, των υπηρεσιών των οποίων κάνει χρήση ο Π.Φ.Σ. για την εκπλήρωση των σκοπών αυτού, όταν συμμετέχουν σε συνεδριάσεις του Δ.Σ., της Γ.Σ., των Επιτροπών του Π.Φ.Σ., και του Ανώτατου Φαρμακευτικού Πειθαρχικού Συμβουλίου ή εκτελούν ανατεθείσα υπηρεσία, δικαιούνται εξόδων κίνησης, ημερήσιας αποζημίωσης για τον χρόνο απασχόλησής τους, και έξοδα παραμονής, τα οποία καθορίζονται με απόφαση της Γ.Σ., κατόπιν εισήγησης του Δ.Σ.,
ε) τα μηνιαία έξοδα παράστασης του Προέδρου του Δ.Σ., τα οποία καθορίζονται με απόφαση της Γ.Σ., η οποία εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του Δ.Σ.,
στ) επιχορηγήσεις των Φαρμακευτικών Συλλόγων.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 64 Πόροι και έξοδα του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου"
#1 Σχόλιο Από ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(ΣΦΕΕ) Στις 22 Μαρτίου 2023 @ 13:13
Σύμφωνα με τον νόμο, ο ΕΟΦ αποτελεί τη Ρυθμιστική Αρχή του φαρμάκου και είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση των πωλήσεων και την επάρκεια της αγοράς.
Θεσμική μας θέση, ήταν και παραμένει να μην υπάρχει ευθεία ενοχική υποχρέωση των ΚΑΚ προς τον ΠΦΣ, καθόσον δεν προβλέπεται από τον νόμο και παρακάμπτει την αρμοδιότητα του ΕΟΦ. Σε κάθε περίπτωση, προτείνονται τα κάτωθι:
§1β. Επαναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: «Οι υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις της περ. α) υποβάλλουν στον Π.Φ.Σ. ηλεκτρονικώς,μέχρι το τέλος του επόμενου μηνός,συγκεντρωτική κατάσταση των πωλήσεων των φαρμάκων που έχουν πραγματοποιήσει…»
§1γ:Επαναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: «Ο πόρος αποδίδεται από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις προς τον Π.Φ.Σ. μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ηλεκτρονική υποβολή της συγκεντρωτικής κατάστασης πωλήσεων προς Κατόχους Άδειας Χονδρικής Πώλησης και φαρμακεία».
§1δ:Τα αναγραφόμενα πρόστιμα της συγκεκριμένης παραγράφου είναι υπερβολικά υψηλα.
§1ε:Επαναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: » Ο ΕΟΦ ορίζεται αρμόδιος και υπεύθυνος για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της ανωτέρω διαδικασίας με βάση τις ημερήσιες δηλώσεις πωλήσεων που οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν ημερησίως στον Οργανισμό.Ο ΕΟΦ δύναται να προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο της ανωτέρω διαδικασίας και συντάσσει μέχρι την 28η Φεβρουάριου εκάστου έτους έκθεση ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που έχουν αποδοθεί στον Π.Φ.Σ. κατά το προηγούμενο έτος. Η ετήσια αυτή έκθεση κοινοποιείται στον Υπουργό Υγείας μέχρι την 30η Μαρτίου εκάστου έτους.
§1στ : ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ – Το ζήτημα αυτό θα πρέπει να λυθεί δικαστικά και όχι δια νόμου.
#2 Σχόλιο Από Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας Στις 23 Μαρτίου 2023 @ 12:38
Παρατηρήσεις
1. Η υποβολή στον ΠΦΣ μηνιαίων αναλυτικών καταστάσεων με τις πωλησεις των εταιρειων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή καθώς εγείρει νομικά θεματα εμπορικού απορρήτου. Δεν είναι κατανοητό με ποιό ακριβώς τρόπο, η υποβολή αναλυτικών καταστάσεων πωλήσεων θα εξυπηρετούσε το σκοπό του υπολογισμού του πόρου 4 τοις χιλίοις υπερ ΠΦΣ.
2. Η διαδικασία υπολογισμού και απόδοσης του πόρου έχει συμφωνηθεί έπειτα από διαβούλευση της βιομηχανίας με τον ΠΦΣ ήδη από το 2020 : Προκειμένου να υπολογιστεί ο πόρος, οι εταιρείες υποβλαλλουν συγκεντρωτική κατάσταση των μηνιαίων πωλήσεων η οποία συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας ως προς την ορθότητα των στοιχείων. Ακόμη, στο τέλος του ετους τα δηλωθέντα στοιχεία επικυρώνονται από εξωτερικό ορκωτό λογιστή / ελεγκτική εταιρεία. Τα παραπάνω διασφαλίζουν απολύτως τη όλη διαδικασία.
3. Τονίζουμε ότι Ρυθμιστική Αρχη του φαρμάκου παραμένει ο ΕΟΦ ο οποίος είναι υπεύθυνος για την παρακολούθηση των πωλήσεων και την επάρκεια της αγοράς. Κατά συνέπεια ο οποιοσδήποτε έλεγχος θεωρηθεί απαραίτητος στο πλαίσιο των διαδικασιών που αφορούν στη διάθεση, διακίνηση, χορήγηση κλπ των φαρμάκων θα πρέπει να γίνεται από τον ΕΟΦ.
4. Θεωρούμε ότι στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών, η φαρμακοβιομηχανία θα πρεπει να απαλαγεί από τον ρολο του εισπράκτορα για λογαρασμό του ΠΦΣ, καθως σήμερα υπάρχουν πλέον ολα τα μέσα ώστε ο πορος να αποδίδεται απευθείας από τα φαρμακεία στον ΠΦΣ χωρίς τη μεσολάβηση των εταιρειών.
5. Σε κάθε περίπτωση το άρθρο 64 χρήζει αναδιατύπωσης. Συγκεκριμένα:
παρ. 1β. Επαναδιατύπωση ως εξής: «Οι υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις της περ. α) υποβάλλουν στον Π.Φ.Σ. ηλεκτρονικώς, μέχρι το τέλος του επόμενου μηνός, συγκεντρωτική κατάσταση των πωλήσεων των φαρμάκων που έχουν πραγματοποιήσει…»
παρ.1γ:Επαναδιατύπωση ως εξής: «Ο πόρος αποδίδεται από τις υπόχρεες φαρμακευτικές επιχειρήσεις προς τον Π.Φ.Σ. μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ηλεκτρονική υποβολή της συγκεντρωτικής κατάστασης πωλήσεων προς Κατόχους Άδειας Χονδρικής Πώλησης και φαρμακεία».
παρ. 1δ: Τα προτεινόμενα πρόστιμα της συγκεκριμένης παραγράφου είναι υπερβολικά υψηλά, δυσανάλογα με το ύψος του πόρου
παρ.1ε:Επαναδιατύπωση ως εξής: Ο ΕΟΦ ορίζεται αρμόδιος και υπεύθυνος για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της ανωτέρω διαδικασίας με βάση τις ημερήσιες δηλώσεις πωλήσεων που οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να υποβάλλουν ημερησίως στον Οργανισμό. Ο ΕΟΦ δύναται να προβαίνει σε δειγματοληπτικό έλεγχο της ανωτέρω διαδικασίας και συντάσσει μέχρι την 28η Φεβρουάριου εκάστου έτους έκθεση ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που έχουν αποδοθεί στον Π.Φ.Σ. κατά το προηγούμενο έτος. Η ετήσια αυτή έκθεση κοινοποιείται στον Υπουργό Υγείας μέχρι την 30η Μαρτίου εκάστου έτους.
παρ. 1στ : Η παράγραφος θα πρέπει να διαγραφεί – Το ζήτημα αυτό θα πρέπει να λυθεί μέσω της δικαστικής οδού όπως προβλέπεται και όχι μέσω νόμου.
#3 Σχόλιο Από ΑΔΑΜΟΣ ΣΑΔΔΑΣ Στις 26 Μαρτίου 2023 @ 18:32
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ (ΚΑΕΦ)
Στο νόμο περάστε ειδικό άρθρο για το ΚΑΕΦ.
ΚΑΕΦ : Ιστορία μου Αμαρτία μου τραγουδούσε η Αοιδός κάποτε.
Προσωπική μαρτυρία, έξοδος το 2017 ποσό ανά έτος 528,45 και είχε κράτηση χαρτοσήμου παρακαλώ 19,03, έτσι τελικό ποσό 509,42 €, σήμερα είναι καθαρό 746 €, τι άλλαξε στην Ελλάδα μέσα σε πέντε Χρόνια για να έχουμε αύξηση 46,70% !.
Δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα, απλά έχουν αδικηθεί χρηματικά, εκατοντάδες Φαρμακοποιοί, δικά τους Χρήματα είναι.
Επειδή τα χρήματα είναι Πολλά, πάρα Πολλά, υπάρχει η δυνατότητα να δοθούν αναδρομικά σε όσους Φαρμακοποιούς έχουν αδικηθεί από τις λεγόμενες αναλογιστικές μελέτες, εξ΄ άλλου τα ποσά που δόθηκαν ήταν κατ’ αποκοπή, τολμήστε το Κύριε Υπουργέ και επανορθώστε, είναι μεγάλη αδικία.
#4 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΡΑΚΗΣ Στις 26 Μαρτίου 2023 @ 21:05
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΕΞΟΔΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ (ΚΑΕΦ)
1. Έλεγχος και διοίκηση από το Δικαστικό Σώμα
2. Το ποσό αποζημίωσης να είναι μέσα σε πλαίσια ελαχίστου και ανώτατου ορίου.
3. Τιμαριθμική προσαρμογή ανά έτος της αποζημίωσης
4. Αποζημίωση στους Φαρμακοποιούς που αποχώρησαν τουλάχιστον από το έτος 2015 και μετά, λόγω του ότι οι λεγόμενες Αναλογιστικές Μελέτες μόνον Μελέτες δεν ήταν, ήταν ποσά ΚΑΤ’ ΑΠΟΚΟΠΗ, δεν υπήρξε ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ, και δεν νοείται ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ σε ποσοστό 180%.