Ιατροί του κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), των οποίων η υπαλληλική σχέση θα έληγε αυτοδικαίως την 31η.12.2022, την 31η.12.2021 ή την 31η.12.2020 λόγω συμπλήρωσης του εξηκοστού έβδομου έτους της ηλικίας τους και οι οποίοι παραμένουν στην υπηρεσία τους έως την 31η.3.2024, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 41 του ν. 5047/2023 (Α’ 147), δύνανται να παραμείνουν στην υπηρεσία τους έως την 31η.12.2025, εφόσον η θέση τους δεν έχει προκηρυχθεί ή δεσμευθεί με άλλον τρόπο και συμμετέχουν στο πρόγραμμα εφημεριών ή απαλλάσσονται από την υποχρέωση συμμετοχής σε αυτό σύμφωνα με την περ. ε) της παρ. 4 του άρθρου 45 του ν. 3205/2003 (Α’ 297).
Για την εφαρμογή του πρώτου εδαφίου, οι ιατροί υποβάλλουν αίτηση εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος προς τον Διοικητή ή τον Πρόεδρο του φορέα, στον οποίον υπηρετούν. Η αίτησή τους, η οποία συνοδεύεται από βεβαιώσεις του φορέα σχετικά με τη μη προκήρυξη ή δέσμευση της θέσης και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα εφημεριών ή την απαλλαγή τους από αυτό, αποστέλλεται αμελλητί στο Υπουργείο Υγείας με μέριμνα του φορέα.
Για τις ανάγκες εφαρμογής του παρόντος, οι ιατροί του πρώτου εδαφίου παραμένουν αυτοδικαίως στην υπηρεσία τους έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας του δεύτερου και τρίτου εδαφίου, η οποία πάντως δεν μπορεί να διαρκέσει πέραν της 30ης.4.2024.
Αρχική Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος ΥγείαςΆρθρο 8 Δυνατότητα παράτασης χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
Άρθρο 8 Δυνατότητα παράτασης χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ Άρθρο 3 Υλοποίηση δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις μαστογραφίας κατά του καρκίνου» – Τροποποίηση άρθρου εικοστού τέταρτου ν. 4917/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικές ρυθμίσεις για την υλοποίηση του Προγράμματος «Προαγωγή Υγείας Οικογένειας και Παιδιού» – Προσθήκη υποπερ. iv) στην περ. Α’ της παρ. 3 του άρθρου 4 ν. 4675/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Κινητές Μονάδες Υγείας στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 4 ν. 4675/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υλοποίηση της δράσης «Λειτουργικός Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Δημόσιας Υγείας» – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 4675/2020
- 90 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 7 Όροι και προϋποθέσεις άσκησης ιδιωτικού έργου των ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας – Αντικατάσταση περ. α΄ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 8 Δυνατότητα παράτασης χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 9 Απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διαδικασία τοποθέτησης ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 και περ. α) παρ. 2 άρθρου 75 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Αποζημίωση ιατρών που ασκούνται για την απόκτηση τίτλου ειδικότητας στην αναισθησιολογία μετά από διακοπή άσκησης για την απόκτηση τίτλου άλλης ιατρικής ειδικότητας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 29 του ν. 4958/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αμοιβές των ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των πανεπιστημιακών ιατρών από τη διενέργεια χειρουργικών επεμβάσεων ή άλλων επεμβατικών πράξεων που απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας, κατά την ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 13 ν. 2889/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Αποζημίωση μετακινούμενου στρατιωτικού ιατρικού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας του ΕΣΥ της ίδιας ή άλλης υγειονομικής περιφέρειας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο εικοστό του ν. 5015/2023Άρθρο 13 Αποζημίωση μετακινούμενου στρατιωτικού ιατρικού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας του ΕΣΥ της ίδιας ή άλλης υγειονομικής περιφέρειας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο εικοστό του ν. 5015/2023
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Ζητήματα ειδικευόμενων νοσηλευτών – Τροποποίηση παρ. 12 και 14 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ Άρθρο 15 Συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων στους ανασφάλιστους και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και από τον προσωπικό ιατρό για τους εγγεγραμμένους ασθενείς του – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4368/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Εφαρμογή κλειστού προϋπολογισμού – Καθορισμός ορίου δαπάνης για τη θεραπευτική ομάδα των ηπαρινών χαμηλού μοριακού βάρους για τα έτη 2023-2024-2025
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Διεύρυνση των περιπτώσεων φαρμάκων που υπάγονται προς αξιολόγηση στην Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 249 ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων – Τροποποίηση παρ. 3, 6 και 8 άρθρου 254 ν. 4512/2018
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (CLAWBACK) Άρθρο 19 Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2γ και τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου δωδέκατου του ν. 4737/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Δυνατότητα συμψηφισμού του κόστους των εμβολίων γρίπης που δεν διατέθηκαν ή διατέθηκαν στην αγορά και επιστράφηκαν, ελλείψει ζήτησης, με το καταλογιζόμενο στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας και τις φαρμακευτικές εταιρείες ποσό επιβάρυνσης μέσω του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 25 ν. 4549/2018Άρθρο 20 Δυνατότητα συμψηφισμού του κόστους των εμβολίων γρίπης που δεν διατέθηκαν ή διατέθηκαν στην αγορά και επιστράφηκαν, ελλείψει ζήτησης, με το καταλογιζόμενο στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας και τις φαρμακευτικές εταιρείες ποσό επιβάρυνσης μέσω του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 25 ν. 4549/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Προμήθεια του συνόλου των φαρμάκων των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Παπαγεωργίου από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 1, τροποποίηση παρ. 4 και προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο δέκατο πέμπτο του ν. 5015/2023
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Υπολογισμός και επιβολή αυτόματης επιστροφής (clawback) για το σύνολο της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» – Τροποποίηση περ. στ’ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Παύση αναζήτησης αχρεωστήτως επιβληθέντων ποσών αυτόματης επιστροφής υπερβάλλουσας νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου ενενηκοστού ν. 4812/2021
- 39 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ Άρθρο 24 Εκτέλεση διαγνωστικών εξετάσεων σε συμβεβλημένα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και σε κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς – Τροποποίηση περ. 12 υποπαρ. IB.2 παρ. ΙΒ άρθρου πρώτου ν. 4093/2012 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 25 ν. 4549/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Προσθήκη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας στους φορείς για τους οποίους καταρτίζεται ηλεκτρονικός κατάλογος λοιπού, πλην ιατρών, επικουρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 10 ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Προσθήκη του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων και του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας στους φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας με δυνατότητα παροχής υπηρεσιών με απόδειξη παροχής υπηρεσιών – Προσθήκη ειδικοτήτων στον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων και στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για παροχή υπηρεσιών με δελτίο παροχής υπηρεσιών -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 Επιβολή κυρώσεων από την Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων και έκδοση σχετικών καταλογιστικών και κυρωτικών πράξεων – Τροποποίηση παρ. 1, 3 και 5 άρθρου 30 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας Ειδικού Σκοπού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Παράταση ισχύος της παρ. 1Α του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 Άρθρο 28 Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας Ειδικού Σκοπού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Παράταση ισχύος της παρ. 1Α του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 12 ν. 4238/2014Άρθρο 29 Θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 12 ν. 4238/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Συμπλήρωση σκοπών, τροποποίηση της διοικητικής οργάνωσης και ρύθμιση ζητημάτων του προσωπικού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 4, άρθρου 13, παρ. 5 άρθρου 17, άρθρου 19 ν. 4865/2021Άρθρο 30 Συμπλήρωση σκοπών, τροποποίηση της διοικητικής οργάνωσης και ρύθμιση ζητημάτων του προσωπικού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 4, άρθρου 13, παρ. 5 άρθρου 17, άρθρου 19 ν. 4865/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Ρύθμιση για την επέκταση της προθεσμίας των εξήντα ημερολογιακών ημερών πληρωμής και για τις οφειλές της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση υποπερ. β) περ. 4 υποπαρ. Ζ.5 παρ. Ζ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013 Άρθρο 31 Ρύθμιση για την επέκταση της προθεσμίας των εξήντα ημερολογιακών ημερών πληρωμής και για τις οφειλές της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση υποπερ. β) περ. 4 υποπαρ. Ζ.5 παρ. Ζ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Εξαίρεση της κάλυψης των αναγκών σε προϊόντα και υπηρεσίες της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε.» από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση περ. δ) άρθρου 7 ν. 4865/2021Άρθρο 32 Εξαίρεση της κάλυψης των αναγκών σε προϊόντα και υπηρεσίες της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε.» από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση περ. δ) άρθρου 7 ν. 4865/2021
- 1 Σχόλιο Άρθρο 33 Εκσυγχρονισμός του τρόπου λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου – Τροποποίηση παρ. 1 και 6 άρθρου 283 ν. 4512/2018
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Δυνατότητα εκκίνησης της πειθαρχικής προδικασίας από το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου ανεξαρτήτως της υποβολής καταγγελίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 326 ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Νοσοκομείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών που απασχολείται σε συγχρηματοδοτούμενα έργα και σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και ΑνθεκτικότηταςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Νοσοκομείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών που απασχολείται σε συγχρηματοδοτούμενα έργα και σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έσοδα από την ολοήμερη λειτουργία νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 2889/2001Άρθρο 36 Έσοδα από την ολοήμερη λειτουργία νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 2889/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Μη αναζήτηση του ποσοστού ένα τοις εκατό (1%) επί των βεβαιωθέντων εσόδων των νοσοκομείων- Τροποποίηση περ. στ) του άρθρου 145 του ν. 4600/2019Άρθρο 37 Μη αναζήτηση του ποσοστού ένα τοις εκατό (1%) επί των βεβαιωθέντων εσόδων των νοσοκομείων- Τροποποίηση περ. στ) του άρθρου 145 του ν. 4600/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Ρύθμιση για το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου
- 1 Σχόλιο Άρθρο 39 Ειδικοί όροι δόμησης για την ανέγερση εγκαταστάσεων Κέντρου Αποκατάστασης και Αποθεραπείας στον Δήμο Νεαπόλεως της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Ειδικοί όροι δόμησης για την αδειοδότηση και επέκταση του Γενικού Νοσοκομείου ΚαστοριάςΆρθρο 40 Ειδικοί όροι δόμησης για την αδειοδότηση και επέκταση του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρυθμίσεις ζητημάτων δαπανών των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των Υγειονομικών Περιφερειών και των Κέντρων ΥγείαςΆρθρο 41 Ρυθμίσεις ζητημάτων δαπανών των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των Υγειονομικών Περιφερειών και των Κέντρων Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 42 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 42 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 ν. 4999/2022
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 43 Άδεια λειτουργίας Ιδιωτικής Τράπεζας Ομφαλοπλακουντιακού Αίματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 44 Δυνατότητα παράτασης της διάρκειας απόσπασης υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου ΥγείαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 44 Δυνατότητα παράτασης της διάρκειας απόσπασης υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Μεταφορά στο έτος 2024 των ημερών κανονικής άδειας του έτους 2022 που δεν χορηγήθηκαν στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέωνΆρθρο 45 Μεταφορά στο έτος 2024 των ημερών κανονικής άδειας του έτους 2022 που δεν χορηγήθηκαν στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Αποσπάσεις προσωπικού στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών ΥπηρεσιώνΆρθρο 46 Αποσπάσεις προσωπικού στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών
- 3 Σχόλια ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ Άρθρο 47 Διενέργεια εμβολιασμών σε δομές και κατ’ οίκον κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 58 ν. 4764/2020
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διενέργεια εμβολίων του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών και του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τους φαρμακοποιούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Διενέργεια ελέγχων φορείας του κορωνοϊού COVID-19 για επιδημιολογικούς λόγουςΆρθρο 49 Διενέργεια ελέγχων φορείας του κορωνοϊού COVID-19 για επιδημιολογικούς λόγους
- 12 Σχόλια Άρθρο 50 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Παράταση συμβάσεων εργασίας επικουρικού προσωπικού προνοιακών φορέων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 35 ν. 4578/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Χορήγηση πρωτοξειδίου του αζώτου σε οδοντιατρεία και πολυοδοντιατρεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 99 ν. 5041/2023
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 71 ν. 4931/2022ΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 71 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 105 του ν. 5041/2023 Άρθρο 54 Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 105 του ν. 5041/2023
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 70 ν. 4999/2022
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 56 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Μαρτίου 2024, 23:53
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Μαρτίου 2024, 08:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 262 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ [ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ] . ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ Η ΕΚΟΥΣΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΓΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ .
ειναι λαθος η γενικευμένη εφαρμογή της ρύθμισης για τόσο χρονικό διάστημα.
Οι ιατροί των 67..70..72 ετων στα μεγάλα τριτοβάθμια νοσοκομεία δε συμμετέχουν ενεργά στις γενικές εφημερίες παρά κάνουν μεικτές και ετοιμότητας.
Τις γενικές εφημερίες τις επωμίζονται νεότεροι συνάδελφοι των 50..55ετών!
Επιπλέον φαίνονται στη δύναμη της κλινικής και έτσι οι θέσεις δε προκηρύσσονται.
όπου υπάρχουν ελλείψεις σε τμήματα να μπορούν με απόφαση της Διοίκησης και του Διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με μπλοκάκι.
Είναι λάθος η γενικευμένη εφαρμογή της ρύθμισης για τοσο μεγαλο χρονικό διάστημα.
Οι ιατροί των 67..70..72 ετων στα μεγαλα τριτοβαθμια νοσοκομεια δε συμμετέχουν ενεργά στις γενικές εφημερίες, αλλά γράφουν μεικτές και ετοιμότητας. Τις γενικες εφημερίες τις επωμίζονται οι νεότεροι των 50..55ετων!
Επιπλέον φαίνονται στη δύναμη της κλινικής και έτσι οι θέσεις δε προκηρύσσονται.
Αν πραγματικά υπάρχουν ελλείψεις σε τμήματα με απόφαση της Διοίκησης και του Διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας να τοποθετηθούν σε αυτά και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με μπλοκάκι και για όσο διάστημα χρειαστεί.
Ειναι λάθος η γενικευμένη εφαρμογή της εν λόγω ρύθμισης. Ενω η ρύθμιση αυτή μπορεί να δώσει μια προσωρινή, αν και όχι ιδανική, λύση σε μικρά επαρχιακά νοσοκομεία και νοσοκομεία σε άγονες περιοχές με έλλειψη προσωπικού, η εφαρμογή της σε τριτοβάθμια νοσοκομεία προκαλεί δυσλειτουργίες.
1. Εάν ο έχων την υπευθυνότητα του τμήματος γιατρός θέλει να παραμείνει στη θέση του, θα φροντίζει η θέση του να μη προκηρύσσεται ποτέ. Αυτό προάγει τη στασιμότητα του τμήματος και προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια σε νεότερους γιατρούς που είναι δίκαιο και φυσιολογικό να θέλουν να εξελιχθούν και να δοκιμασθούν στην διοίκηση σε μία σχετικά νέα ηλικία
2. Δεν γίνεται ανανέωση και δεν υπάρχουν κίνητρα σε ικανούς γιατρους να προσέλθουν και να στελεχώσουν το ΕΣΥ
3. Δεν δίνονται διευκρινίσεις κατά πόσον η ρύθμιση ισχύει και σε τμήματα που έχει ορισθεί Συντονιστής Διευθυντής κατόπιν προκήρυξης. Εάν συνυπάρχουν ο νέος εκλεγμένος Συντονιστής Διευθυντής και ο Συνταξιούχος γιατρός που ασκούσε καθήκοντα Συντονιστου Διευθυντού στο τμήμα για χρόνια, δεν πιστεύετε ότι δημιουργούνται συνθήκες δυσλειτουργίας ?
4. Εφημερίες : Κανένας δεν πιστεύει ότι γιατροί 72 χρονών πραγματοποιούν ενεργείς ( κλειστές ) εφημερίες σε τμήματα αιχμής, όπως είναι οι ΜΕΘ. Στην πραγματικότητα δηλώνονται μικτές εφημερίες, ή ετοιμότητας, που ουσιαστικά είναι τυπικές και δεν προσφέρουν στην λειτουργία του τμήματος. Εάν λοιπον η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα εφημεριών είναι μηδαμινή ποιά ακριβώς είναι η συνεισφορά τους ?
Νομίζω ότι πρέπει να δοθούν διευκρινίσεις σχετικά με τις περιπτώσεις που θα ισχύει το μέτρο έτσι ώστε να είναι πραγματικά χρήσιμο.
Αυτό το οποίο θα ήταν πραγματικά χρήσιμο και σημαντικό κίνητρο για την ανανέωση του ΕΣΥ και την προσέλκυση γιατρών είναι η προκήρυξη όλων των κενών θέσεων Συντονιστών Διευθυντών.
Επίσης, εάν οι συνταξιούχοι συνάδελφοι επιθυμούν να συνεχίσουν να προσφέρουν στο ΕΣΥ και να απασχολούνται και οι ίδιοι μπορούν πλέον να το κάνουν με μπλοκάκι.
Οι ιατροί του κλάδου Ε.Σ.Υ. των οποίων η υπαλληλική σχέση λήγει αυτοδίκαια την 31/12/2024 λόγω συμπλήρωσης του εξηκοστού εβδόμου έτους της ηλικίας τους μπορούν να παραμείνουν στην υπηρεσία τους διατηρώντας τις αρμοδιότητες που έχουν και εκτελώντας κανονικά τα τακτικά ιατρεία, τις εφημερίες και τα απογευματινά ιατρεία;
Πότε πρέπει να υποβάλλουν σχετικό αίτημα παραμονής;
Το άρθρο αυτό καλύπτει τα δημιουργημένα κενά λόγω μη προσέλευσης γιατρών στις νησιωτικές και αγώνες περιοχές της χώρας.
Η μέχρι τώρα εμπειρία σε αυτές τις περιοχές μόνο θετική μπορεί να κρίνει μια παράταση του εργασιακού βίου των γιατροί ακόμα κι αν είναι διευθυντές.
Το άρθρο παραδόξως δεν περιλαμβάνει τους γιατρούς που ολοκλήρωσαν τον εργασιακό τους βίο το 2023 και βρίσκονται σε παράταση έως το 2024 ούτε φυσικά τους γιατρούς των οποίων η θητεία λήγει το 2024 και θα μπορούσαν να παρατείνουν τον εργασιακό τους βίο για ένα χρόνο ακόμα.
Θα πρέπει να να αντικατασταθεί ο όρος «…έως την προκήρυξη ή την δέσμευση της θέσης…» με τον όρο «..έως την τοποθέτηση νέου γιατρού στην θέση την οποία καταλαμβάνει ο σε σε παράταση ιατρός». Είναι γνωστό σε όλους ότι η προκήρυξη της θέσης δεν σημαίνει αυτόματα κατάληψη. Πολλές φορές οι προκηρύξεις αυτές καταλήγουν να είναι άγονες Είναι επίσης γνωστό ότι από την στιγμή που γίνεται μία προκήρυξη μέχρι την κατάληψη της θέσης μπορεί να περάσουν και δύο χρόνια. Πρέπει επομένως ο σε παράταση γιατρός, ειδικά στα νοσοκομεία της νησιωτικής Ελλάδος και της Γ ζώνης, να παραμένει έως την ορκωμοσία του νέου γιατρού.
Με τα ισχυρισθέντα από συμμετέχοντες στη διαβούλευσης αναφορικά με την παράταση των διευθυντών θα ήθελα να λάβουν υπόψιν ότι στην ζώνη Γ ο διευθυντής καλείται να εφημερεύσει κανονικά και δεν λαμβάνει επίδομα εφημέρευσης. Πολλές φορές γίνονται μικτές εφημερίες, χωρίς δεύτερο γιατρό και χωρίς ειδικευόμενο. Είναι εφημερία η οποία γίνεται για να να καλυφθούν περισσότερες ημέρες με την ίδια αμοιβή. Δηλαδή ένας διευθυντής αντί να κάνει πέντε εφημερίες ενεργείς Κάνει επτά ή και παραπάνω εφημερίες μικτές
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιερώσατε για την ανάγνωση του κειμένου
με στελέχωση τμημάτων 30-50% και προκύρηξη θέσεων ισοδύναμη με κουλούρια (0%) θα δώσει λύση η παραταση στα 72! όλο κίνητρα να «μείνεις» είναι αυτό το σύστημα. Επίδομα εφημέρευσης χωρίς εφημέρευση, και δικαίωμα για απογευματινά και ιδιωτικά. πάνε να ισοφαρίσουν το κομμένο εφάπαξ??
Για άλλη μια φορά, παράταση σε γιατρούς άνω των 67 ετών, που περιέργως δεν προκηρύχθηκαν εγκαίρως οι θέσεις τους, για να μην απολυθούν αυτοδίκαια στα 67.
Θα φτάσει το τέλος του 2025 και ακόμη θα επικαλούνται ελλείψεις.
Δυστυχώς το συγκεκριμένο μέτρο κάθε άλλο παρά ασφαλή λειτουργία του ΕΣΥ διασφαλίζει.. Αν υποχρεωτικά πρέπει να μείνουν μέχρι τα ….70+ οι ιατροί του ΕΣΥ , ας μη λαμβάνουν θέσεις ευθύνης..καταντάει γελοίο να έχουν οι νέοι συνάδελφοι τους …παππούδες τους για διευθυντές. Για το δίπλωμα οδήγησης θεσπίστηκε ανανέωση ανά 3ετία, για αυτούς που έχουν την ευθύνη για ζωές όμως….Κατάντια.
Κάποιοι γιατροί ειδικά σε επαρχιακά νοσοκομεία με λίγους γιατρούς είναι απαραίτητοι για εφημερίες. Στο τέλος του 2024 όσοι θα είναι 67 αποκλείονται από τη παράταση, όπως αποκλείστηκαν και όσοι συμπλήρωσαν τα 67 τέλος 2023. Αντίθετα θα συνεχίσουν με ρύθμιση του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου όσοι τέλος 2024 θα είναι 71 ή 70 ή 69. Δεν βλέπω κάποια λογική εξήγηση.
Τραγική σύλληψη όταν σκοπός υποτίθεται ειναι η ενίσχυση του ΕΣΥ και το brain gain! Διατάξεις που εξυπηρετούσαν τις αυξημένες ανάγκες σε νευραλγικές ειδικότητες κατά τη διάρκεια του COVID παγιώνονται αδικαιολόγητα αντί να δίνεται η δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να αναλάβουν διευθυντικές θέσεις και να ανανεώσουν το δυναμικό και τις πρακτικές του ΕΣΥ. Επίσης, αλήθεια πιστεύετε ότι οι άνθρωποι αυτοί – με μικρές εξαιρέσεις- πράγματι εφημερεύουν;
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ
Να συμπεριλλάβεται στο νόμο και επίδομα τροφής των εφημερευόντων ιατρών στα κέντρα υγείας
μέχρι σήμερα ξοδεύουν μέρος των αποδοχών της εφημερίας στο φαγητό τους και υπάρχει άδικη μεταχείριση μεταξύ εφημερευόντων στα νοσοκομεία και στα κέντρα υγείας
Οι εφημερεύοντες στα νοσοκομεία σιτίζονται απο αυτά , ενώ των κέντρων Υγείας ΟΧΙ
Παλαιότερα υπήρχε απόφαση χορήγησης τροφείου αλλά καταργήθηκε
Ειναι τεραστιο λαθος να γινεται αυτοματα.
Ειναι καταστροφικό για πολλά τμηματα, καθως πολλοι συναδελφοι δεν μπορουν να προσφερουν πια, καθως συνηθως η εφημεριακη τους προσφορα ειναι ελαχιστη (μικτες- χωρις βραδια).
Πολλοι εξ αυτων εχουν προβληματα υγειας με αποτελεσμα απλα να παρεβρίσκονται στα τμηματα με συμμετοχη τυπικη στο προγραμμα εφημεριων.
Θα πρεπει οπωςσηποτε να υπάρχει γνωμοδοτηση από την Ιατρική υπηρεσία και τη Διοίκηση του Νοσοκομειου.
Επίσης ειναι εντελως λαθος η διατύπωση «εφόσον η θέση τους δεν έχει προκηρυχθεί ή δεσμευθει», καθως τα γραφεία προσωπικου από τη στιγμη που εχει δοθει ηδη η παραταση (ειναι συναδελφοι με 1-2 ετη παρατασης) δεν μπορουν να προκηρυξουν τη θεση ουτε να τη δεσμευσουν-τουλαχιστον ετσι ισχυριζονται.
Θα πρεπει οπωςδηποτε να υπάρξει η δυνατότητα οι θεσεις αυτες να προκηρυσσονται ή να δεσμευονται απο τα τμηματα προσωπικου και ο ιατρος σε παραταση να αποχωρει όταν ελθει ο νεος συναδελφος.
Να ειναι ξεκαθαρη η διατυπωση και οι οδηγιες στα τμηματα προσωπικου οτι οι θεσεις αυτες προκηρυσσονται ή δεσμευονται.
Δημιουργουμε καταστασεις που ιατροι με αδυναμια να προσφερουν θα μεινουν μεχρι τα 72 ετη τους και κανεις δεν μπορει να τους αποτρεψει, ακομη και αν η παραγωγικοτητα τους ειναι αμελητεα.
Αν πρεπει να μεινει ο συναδελφος γιατι εχει τη δυνατοτητα να προσφερει να γινει με τις προυποθεσεις που αναφερθηκαν.
Επισης θα πρεπει να παραχωρουν τις διοικητικες τους θεσεις και να δυναται η διοικηση να τους χρησιμοποιησει σε αλλα τμηματα εφοσον υπάρχει αναγκη.
Με αυτη τη διάταξη δεν προκειται να προκηρυχθει ουδεμια νεα θεση ιατρου αν δεν θελει ο συναδελφος που γινεται 67 -68-69-70-71 να αποχωρήσει και δεν υπάρχει καμια δικλειδα για την αποτροπη αυτου.
Η μεγάλη πλειοψηφία των ρυθμίσεων κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και πραγματικά ο υπουργός αποδεικνύει ότι είναι από τους λίγους που τολμούν να φέρουν κάτι καινούριο ,σύγχρονο και αποτελεσματικό στο από χρόνια φθαρμένο σύστημα υγείας. Όπως όμως σε όλα τα πράγματα υπάρχουν θεωρώ και κάποιες άστοχες ρυθμίσεις όπως η παράταση παραμονής των συνταξιούχων ιατρών,.Δεν συνάδει με την γενική φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την παροχή κινήτρων στους νέους ιατρούς τόσο για την προσέλκυση τους όσο και για την παραμονή τους. Ολοι γνωρίζουμε ότι οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοιι ιατροί δεν μπορούν πρσφέρουν στο Εφημεριακό έργο των νοσοκομείων ,και είναι προκλητικό να συνεχίζουν να στερούν θέσεις από νέους ιατρούς που θέλουν μπουν στο σύστημα υγείας. Ίσα ίσα θα πρέπει οι θέσεις τους να προκηρύσονται λίγους μήνες προτού συνταξιοδοτηθουν. Επίσης οι περισσότεροι είναι διευθυντές κλινικών και δεν είναι σωστό να παραμένουν στις θέσεις τους εμποδίζοντας την εξέλιξη των νέων ιατρών. Ολοι γνωρίζουμε ότι παραμένουν μόνο οι διευθυντές κλινικών που συνεχίζουν να επωφελούνται από τα προνόμια της διεύθυνσης και δεν προσφέρουν στις πραγματικές ανάγκες των κλινικών, ούτε συζήτηση για αληθινή προσφορά στισ εφημερίες γιατί αντικειμενικά δεν μπορούν.Τα νοσοκομεία χρειάζονται νέους ιατρούς, για τις ειδικότητες που είναι σε έλλειψη και κυρίως σε νησιωτικές περιοχές μπορεί να δοθεί ελάχιστη χρονικά παράταση με την προϋπόθεση ότι η θέση προκηρύσεται και μέχρι να πληρωθεί.θεωρώ ότι η πλειοψηφία των ιατρών πιστεύει ότι πρέπει να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη γιατί δεν συμβαδίζει με την φιλοσοφία του νομοσχεδίου ,μας γυρίζει πίσω και δημιουργεί αισθήματα απογοήτευσης στους νέους ιατρούς και χαλάει πραγματικά την εικόνα του νομοσχεδίου που επιτέλους στισ άλλες του διατάξεις φέρνει κάτι καινούριο που μπορεί να αναζωογονήσει το ΕΣΥ, όχι όμως με την παραμονή των συνταξιούχων ιατρών.
72 ετών σε κομβικές θέσεις π.χ. χειρουργών είναι δυνητικά επικίνδυνο. Μεγάλα χειρουργεία από συντονιστή διευθυντή 72 ετών????
Πως θα προσελκύσουμε νεότερους όταν παραμένουν σε κομβικές θέσεις οι παλαιότεροι. Σκεφτείτε το κα ισε εξειδικευμένα αντικείμενα που δεν υπάρει θέση για κάποιον να επιστρέψει
Το να έχουμε γιατρούς στο ΕΣΥ ηλικίας 72+ ετών είναι προκλητικό για τους νέους ξενιτεμένους γιατρούς που είναι στο εξωτερικό και περιμένουν να ανοίξουν θέσεις στην Ελλάδα.
Καποιοι απο αυτους τους ιατρους στις 31.12.2020 που θα εβγαιναν συνταξη ηταν ηδη 67 ετων και με την παραταση ως 31.12.2025 θα εχουν φτασει τα 72!!!
ειναι δυνατον το ΕΣΥ να βασιζεται σε 72χρονους για την λειτουρια του?