Σκοπός του παρόντος είναι: α) η πρόσβαση όλων των γυναικών, από σαράντα πέντε έως εβδομήντα τεσσάρων ετών, σε δωρεάν προληπτικές εξετάσεις κατά του καρκίνου του μαστού και η υλοποίηση του συνόλου των δράσεων του προγράμματος «Σπύρος Δοξιάδης» σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, β) η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας μέσω της αξιοποίησης της κλινικής εμπειρίας των ιατρών του και της δημιουργίας κινήτρων ώστε να καταστεί ελκυστικό το Εθνικό Σύστημα Υγείας για τους ιδιώτες ιατρούς, γ) η διασφάλιση της απρόσκοπτης και αποτελεσματικής λειτουργίας των υγειονομικών δομών και των Υγειονομικών Περιφερειών, δ) ο εξορθολογισμός της φαρμακευτικής δαπάνης, ε) η επίλυση ζητημάτων των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας και στ) η προστασία της δημόσιας υγείας και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Αρχική Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος ΥγείαςΜΕΡΟΣ Α΄ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ Άρθρο 3 Υλοποίηση δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις μαστογραφίας κατά του καρκίνου» – Τροποποίηση άρθρου εικοστού τέταρτου ν. 4917/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικές ρυθμίσεις για την υλοποίηση του Προγράμματος «Προαγωγή Υγείας Οικογένειας και Παιδιού» – Προσθήκη υποπερ. iv) στην περ. Α’ της παρ. 3 του άρθρου 4 ν. 4675/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Κινητές Μονάδες Υγείας στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 4 ν. 4675/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υλοποίηση της δράσης «Λειτουργικός Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Δημόσιας Υγείας» – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 4675/2020
- 90 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 7 Όροι και προϋποθέσεις άσκησης ιδιωτικού έργου των ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας – Αντικατάσταση περ. α΄ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 2889/2001
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 8 Δυνατότητα παράτασης χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 9 Απαλλαγή από την υποχρεωτική εκπλήρωση υπηρεσίας υπαίθρου – Τροποποίηση υποπερ. 7 περ. β’ παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4208/2013
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διαδικασία τοποθέτησης ιατρών για άσκηση προς απόκτηση ειδικότητας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 και περ. α) παρ. 2 άρθρου 75 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Αποζημίωση ιατρών που ασκούνται για την απόκτηση τίτλου ειδικότητας στην αναισθησιολογία μετά από διακοπή άσκησης για την απόκτηση τίτλου άλλης ιατρικής ειδικότητας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 29 του ν. 4958/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αμοιβές των ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των πανεπιστημιακών ιατρών από τη διενέργεια χειρουργικών επεμβάσεων ή άλλων επεμβατικών πράξεων που απαιτούν παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας, κατά την ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 13 ν. 2889/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Αποζημίωση μετακινούμενου στρατιωτικού ιατρικού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας του ΕΣΥ της ίδιας ή άλλης υγειονομικής περιφέρειας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο εικοστό του ν. 5015/2023Άρθρο 13 Αποζημίωση μετακινούμενου στρατιωτικού ιατρικού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας του ΕΣΥ της ίδιας ή άλλης υγειονομικής περιφέρειας – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο εικοστό του ν. 5015/2023
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Ζητήματα ειδικευόμενων νοσηλευτών – Τροποποίηση παρ. 12 και 14 άρθρου 58 ν. 4690/2020
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ Άρθρο 15 Συνταγογράφηση φαρμάκων, θεραπευτικών πράξεων και διαγνωστικών εξετάσεων στους ανασφάλιστους και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και από τον προσωπικό ιατρό για τους εγγεγραμμένους ασθενείς του – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4368/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Εφαρμογή κλειστού προϋπολογισμού – Καθορισμός ορίου δαπάνης για τη θεραπευτική ομάδα των ηπαρινών χαμηλού μοριακού βάρους για τα έτη 2023-2024-2025
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Διεύρυνση των περιπτώσεων φαρμάκων που υπάγονται προς αξιολόγηση στην Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 249 ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων – Τροποποίηση παρ. 3, 6 και 8 άρθρου 254 ν. 4512/2018
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (CLAWBACK) Άρθρο 19 Ρύθμιση οφειλών Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας Φαρμάκων ή φαρμακευτικών εταιρειών προς τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Προσθήκη παρ. 2γ και τροποποίηση παρ. 3 και 4 άρθρου δωδέκατου του ν. 4737/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Δυνατότητα συμψηφισμού του κόστους των εμβολίων γρίπης που δεν διατέθηκαν ή διατέθηκαν στην αγορά και επιστράφηκαν, ελλείψει ζήτησης, με το καταλογιζόμενο στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας και τις φαρμακευτικές εταιρείες ποσό επιβάρυνσης μέσω του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 25 ν. 4549/2018Άρθρο 20 Δυνατότητα συμψηφισμού του κόστους των εμβολίων γρίπης που δεν διατέθηκαν ή διατέθηκαν στην αγορά και επιστράφηκαν, ελλείψει ζήτησης, με το καταλογιζόμενο στους Κατόχους Άδειας Κυκλοφορίας και τις φαρμακευτικές εταιρείες ποσό επιβάρυνσης μέσω του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 25 ν. 4549/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Προμήθεια του συνόλου των φαρμάκων των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Παπαγεωργίου από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 1, τροποποίηση παρ. 4 και προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο δέκατο πέμπτο του ν. 5015/2023
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Υπολογισμός και επιβολή αυτόματης επιστροφής (clawback) για το σύνολο της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» – Τροποποίηση περ. στ’ παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Παύση αναζήτησης αχρεωστήτως επιβληθέντων ποσών αυτόματης επιστροφής υπερβάλλουσας νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου ενενηκοστού ν. 4812/2021
- 39 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ Άρθρο 24 Εκτέλεση διαγνωστικών εξετάσεων σε συμβεβλημένα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και σε κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς – Τροποποίηση περ. 12 υποπαρ. IB.2 παρ. ΙΒ άρθρου πρώτου ν. 4093/2012 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 25 ν. 4549/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Προσθήκη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας στους φορείς για τους οποίους καταρτίζεται ηλεκτρονικός κατάλογος λοιπού, πλην ιατρών, επικουρικού προσωπικού – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 10 ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Προσθήκη του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων και του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας στους φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας με δυνατότητα παροχής υπηρεσιών με απόδειξη παροχής υπηρεσιών – Προσθήκη ειδικοτήτων στον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων και στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας για παροχή υπηρεσιών με δελτίο παροχής υπηρεσιών -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 Επιβολή κυρώσεων από την Αυτοτελή Διεύθυνση Ελέγχου Συμβάσεων και Παρόχων και έκδοση σχετικών καταλογιστικών και κυρωτικών πράξεων – Τροποποίηση παρ. 1, 3 και 5 άρθρου 30 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας Ειδικού Σκοπού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Παράταση ισχύος της παρ. 1Α του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 Άρθρο 28 Συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας Ειδικού Σκοπού του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Παράταση ισχύος της παρ. 1Α του άρθρου τεσσαρακοστού τέταρτου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 12 ν. 4238/2014Άρθρο 29 Θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 12 ν. 4238/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Συμπλήρωση σκοπών, τροποποίηση της διοικητικής οργάνωσης και ρύθμιση ζητημάτων του προσωπικού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 4, άρθρου 13, παρ. 5 άρθρου 17, άρθρου 19 ν. 4865/2021Άρθρο 30 Συμπλήρωση σκοπών, τροποποίηση της διοικητικής οργάνωσης και ρύθμιση ζητημάτων του προσωπικού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) -Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 4, άρθρου 13, παρ. 5 άρθρου 17, άρθρου 19 ν. 4865/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Ρύθμιση για την επέκταση της προθεσμίας των εξήντα ημερολογιακών ημερών πληρωμής και για τις οφειλές της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση υποπερ. β) περ. 4 υποπαρ. Ζ.5 παρ. Ζ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013 Άρθρο 31 Ρύθμιση για την επέκταση της προθεσμίας των εξήντα ημερολογιακών ημερών πληρωμής και για τις οφειλές της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση υποπερ. β) περ. 4 υποπαρ. Ζ.5 παρ. Ζ άρθρου πρώτου ν. 4152/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Εξαίρεση της κάλυψης των αναγκών σε προϊόντα και υπηρεσίες της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε.» από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση περ. δ) άρθρου 7 ν. 4865/2021Άρθρο 32 Εξαίρεση της κάλυψης των αναγκών σε προϊόντα και υπηρεσίες της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε.» από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας – Τροποποίηση περ. δ) άρθρου 7 ν. 4865/2021
- 1 Σχόλιο Άρθρο 33 Εκσυγχρονισμός του τρόπου λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου – Τροποποίηση παρ. 1 και 6 άρθρου 283 ν. 4512/2018
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Δυνατότητα εκκίνησης της πειθαρχικής προδικασίας από το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου ανεξαρτήτως της υποβολής καταγγελίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 326 ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Νοσοκομείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών που απασχολείται σε συγχρηματοδοτούμενα έργα και σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και ΑνθεκτικότηταςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΤΙΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 35 Ρυθμίσεις για το προσωπικό των Νοσοκομείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών που απασχολείται σε συγχρηματοδοτούμενα έργα και σε έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Έσοδα από την ολοήμερη λειτουργία νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 2889/2001Άρθρο 36 Έσοδα από την ολοήμερη λειτουργία νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 9 ν. 2889/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Μη αναζήτηση του ποσοστού ένα τοις εκατό (1%) επί των βεβαιωθέντων εσόδων των νοσοκομείων- Τροποποίηση περ. στ) του άρθρου 145 του ν. 4600/2019Άρθρο 37 Μη αναζήτηση του ποσοστού ένα τοις εκατό (1%) επί των βεβαιωθέντων εσόδων των νοσοκομείων- Τροποποίηση περ. στ) του άρθρου 145 του ν. 4600/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Ρύθμιση για το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου
- 1 Σχόλιο Άρθρο 39 Ειδικοί όροι δόμησης για την ανέγερση εγκαταστάσεων Κέντρου Αποκατάστασης και Αποθεραπείας στον Δήμο Νεαπόλεως της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Ειδικοί όροι δόμησης για την αδειοδότηση και επέκταση του Γενικού Νοσοκομείου ΚαστοριάςΆρθρο 40 Ειδικοί όροι δόμησης για την αδειοδότηση και επέκταση του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ρυθμίσεις ζητημάτων δαπανών των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των Υγειονομικών Περιφερειών και των Κέντρων ΥγείαςΆρθρο 41 Ρυθμίσεις ζητημάτων δαπανών των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των Υγειονομικών Περιφερειών και των Κέντρων Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 42 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ Άρθρο 42 Διάρκεια προσωρινής διακοπής λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών λόγω μεταστέγασης, κτιριακής μετατροπής, γενικής ανακαίνισης ή άλλων εξαιρετικών λόγων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 45 ν. 4999/2022
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 43 Άδεια λειτουργίας Ιδιωτικής Τράπεζας Ομφαλοπλακουντιακού Αίματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 44 Δυνατότητα παράτασης της διάρκειας απόσπασης υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου ΥγείαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 44 Δυνατότητα παράτασης της διάρκειας απόσπασης υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Μεταφορά στο έτος 2024 των ημερών κανονικής άδειας του έτους 2022 που δεν χορηγήθηκαν στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέωνΆρθρο 45 Μεταφορά στο έτος 2024 των ημερών κανονικής άδειας του έτους 2022 που δεν χορηγήθηκαν στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Αποσπάσεις προσωπικού στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών ΥπηρεσιώνΆρθρο 46 Αποσπάσεις προσωπικού στο Κέντρο Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών
- 3 Σχόλια ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ Άρθρο 47 Διενέργεια εμβολιασμών σε δομές και κατ’ οίκον κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 58 ν. 4764/2020
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 48 Διενέργεια εμβολίων του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών και του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού COVID-19 από τους φαρμακοποιούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Διενέργεια ελέγχων φορείας του κορωνοϊού COVID-19 για επιδημιολογικούς λόγουςΆρθρο 49 Διενέργεια ελέγχων φορείας του κορωνοϊού COVID-19 για επιδημιολογικούς λόγους
- 12 Σχόλια Άρθρο 50 Παράταση ισχύος ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Παράταση συμβάσεων εργασίας επικουρικού προσωπικού προνοιακών φορέων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 35 ν. 4578/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Χορήγηση πρωτοξειδίου του αζώτου σε οδοντιατρεία και πολυοδοντιατρεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 99 ν. 5041/2023
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 71 ν. 4931/2022ΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 53 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση περ. α) παρ. 4 άρθρου 71 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 105 του ν. 5041/2023 Άρθρο 54 Εξουσιοδοτική διάταξη – Προσθήκη παρ. 11 στο άρθρο 105 του ν. 5041/2023
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 70 ν. 4999/2022
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 56 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Μαρτίου 2024, 23:53
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Μαρτίου 2024, 08:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 262 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Παρά το γεγονός, πως οι δράσεις για την ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. που έχουν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, περιλαμβάνουν ελάχιστες παρεμβάσεις για την βελτίωση της εκπαίδευσης των ειδικευόμενων, στεκόμαστε σε συγκεκριμένες διατάξεις που αφορούν την υπηρεσία υπαίθρου και την ιατρική αμοιβή σε περίπτωση αλλαγής ιατρικής ειδικότητας και καταθέτουμε προτάσεις, οι οποίες εξυπηρετούν τις ανάγκες των νέων Ιατρών. Αρχικά, πάγιο αίτημα αποτελεί η πλήρης αποσύνδεση της υπηρεσίας υπαίθρου από τη διαδικασία λήψης τίτλου ειδικότητας, και όχι μόνο η απαλλαγή για συγκεκριμένα χρονολογικά έτη εισαγωγής στην Ιατρική σχολή. Επιπλέον, από την τρέχουσα διάταξη περί αγροτικών και δυνατότητα λήψης τίτλου ειδικότητας, εφόσον ολοκληρωθεί υπηρεσία σε νοσοκομείο της ΥΠΕ σε θέση ειδικού Ιατρού, εξαιρούνται νοσοκομεία ΝΠΙΔ, όπως το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, δημιουργώντας περαιτέρω προβλήματα στους τελειόφοιτους ειδικευόμενους. Για αυτό θα ήταν χρήσιμο να μην εξαιρείται κανένα νοσοκομείο της επικράτειας από την ισχύουσα διάταξη. Επίσης, το αναχρονιστικό πλαίσιο για την μη οικονομική αποζημίωση ειδικευόμενων που αποφασίζουν να εκπαιδευτούν σε ειδικότητα, διαφορετική από την αρχική τους επιλογή, θα ήταν λογικό να αναθεωρηθεί και η ιατρική αμοιβή να αφορά γιατρούς όλων των ειδικοτήτων που προχωρούν σε αλλαγή ειδικότητας, και όχι μόνο της Αναισθησιολογίας. Τέλος, ως Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, έχουμε δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση και άλλων ζητημάτων των ειδικευόμενων Ιατρών, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην τρέχουσα διάταξη, αποσκοπώντας στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την βελτίωση των οικονομικών απολαβών τους.
Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
Θεωρούμε επιβεβλημένο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο διάταξη για την εκπροσώπηση των ατόμων με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους, μέσω της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, όπως ακριβώς ίσχυε μέχρι την ψήφιση του ν.4931/2022 και με τη σύνθεση που είχε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ μέχρι τον Μάρτιο του 2023.
Έχουμε επανειλημμένα τονίσει ότι η Ε.Σ.Α.μεΑ. αποτελεί την αντιπροσωπευτικότερη τριτοβάθμια οργάνωση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις της χώρας, εκπροσωπώντας περισσότερες από 30 Εθνικές και Περιφερειακές Ομοσπονδίες, οι οποίες έχουν μέλη συνολικά περισσότερες από πεντακόσιες (500) πρωτοβάθμιες οργανώσεις ατόμων με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους, εκπροσωπώντας άμεσα ή έμμεσα τα δικαιώματα και τα συμφέροντα, περισσότερων από δύο εκατομμύρια πολιτών με αναπηρία και χρόνια πάθηση.
Επιπρόσθετα, ζητάμε τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ. στο Δ.Σ. του Εθνικού Κέντρου Αξιολόγησης της Ποιότητας & Τεχνολογίας στην Υγεία (ΕΚΑΠΤΥ), καθώς και στην Επιτροπή Ελέγχου του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Επιτροπή Ελέγχου Σ.Η.Π.) του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Χαιρετίζω τις προσπάθειες διοργάνωσης εθνικού προγράμματος προσυμπτωματικού ελέγχου του καρκίνου του μαστού που αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη για τον γενικό πληθυσμό και ιδιαιτέρως για τις γυναίκες της χώρας μας.
Η Eurostat δεν διαθέτει στοιχεία για την Ελλάδα αναφορικά με τα ποσοστά προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο του μαστού. Ενώ η διαθεσιμότητα μηχανημάτων ψηφιακής μαστογραφίας είναι υψηλή (η Ελλάδα καταγράφει τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα μηχανημάτων μαστογραφίας στην ΕΕ), πιθανά λόγω γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων (άγονες περιοχές/ ζητήματα προσβασιμότητας), μέχρι και σήμερα δεν κατέστη εφικτή η υλοποίηση οργανωμένων εθνικών προγραμμάτων προσυμπτωματικού ελέγχου.
Παρακαλώ να εξετάσετε:
1) Αρθρο 24 – Παρ. 4α
«να ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα από σαράντα πέντε (45) έως εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών»
Όπως μεταβληθεί σε:
«να ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα από σαράντα (40) έως εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Οι κατευθυντήριες οδηγιες των περισσότερων εταιριών υποστηρίζουν την κατ’ επιλογήν διενέργεια μαστογραφίας από 40 έως 45 ετών. Ας δοθεί η δυνατότητα της άσκησης αυτής της ελευθερίας εντός του πλαισίου δημόσιας δωρεάν παροχής υπηρεσιών υγείας.
2) Αρθρο 24 – Παρ. 7β
« Η τιμή αποζημίωσης της εξέτασης του υπερηχογραφήματος μαστού της περ. γ) της παρ. 5 ορίζεται σε οκτώ ευρώ και είκοσι οκτώ λεπτά (8,28), σύμφωνα με την περ. 46 του άρθρου 4 του π.δ. 157/1991 (Α ́ 62), περί αμοιβών ιατρικών πράξεων»
Όπως μεταβληθεί δικαιότερα εάν υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η άρτια εξέταση του μαστού δια υπερηχογραφήματος και η σύνταξη λεπτομερούς ιατρικού πορίσματος (γνωμάτευση) προϋποθέτει κοπιώδη σωματική και πνευματική εργασία του ιατρού ακτινολόγου, συνεχιζόμενη κατάρτισή του και υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό και αναλώσιμα. Η εξέταση είναι σημαντικά υποκοστολογημένη και η αποζημίωσή της χρήζει αναθεώρησης τουλάχιστον στην τιμή των 15ευρώ καθ’ έκαστον μαστό.
Να σημειωθεί εδώ ότι σημαντικά υποκοστολογημένες είναι όλες οι διαγνωστικές εξετάσεις υπερήχων.
Αξίζει και μπορούμε να στηρίξουμε τις γυναίκες στη χώρα μας καθώς πέρα από δυναμικό επιστημονικό και εργατικό πληθυσμό θα αποτελούμε και τις μητέρες των παιδιών μίας κοινωνίας που μέλλει να ταλανιστεί στο εγγύς μέλλον δυνάμει μακράς περιόδου υπογεννητικότητας.
Με εκτίμηση,
Ανδρονίκη Κόζανα
Ιατρός Ακτινολόγος, Επιμ Β ΕΣΥ, ΠΑΓΝΗ
Mε αφορμή την έλλειψη ιατρών ΕΣΥ για κάλυψη εφημεριών σε εργαστήρια, ιδίως ακτινολογικά, που παρατηρείται σε πολλά πλέον νοσοκομεία της χώρας, και κατόπιν παραγωγικών συζητήσεων με έμπειρους συνεργάτες μου ιατρούς ΕΣΥ, προτείνω την ακόλουθη τροπολογία-προσθήκη στο νόμο.
Α.Καραντάνας
Καθηγητής Ακτινολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης
Δ/ντής Εργαστηρίου Ιατρικής Απεικόνισης ΠΓΝΗ
Συνεργαζόμενος Ερευνητής ΙΤΕ
Συντονιστής Επιτροπής Εκπαίδευσης Ακτινολογίας ΚΕΣΥ
Μέλος ΔΣ Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας
_____________________________________________________________________
Εργαστηριακοί Ιατροί ΕΣΥ (συντονιστές διευθυντές, διευθυντές, επιμελητές Α’, Β’ ή επικουρικοί), εργαστηριακοί στρατιωτικοί ιατροί ή εργαστηριακοί ιατροί μέλη ΔΕΠ, δύνανται εφόσον το επιθυμούν, να καλύπτουν έκτακτες εφημεριακές ανάγκες της ειδικότητάς τους και σε άλλα νοσοκομεία ΕΣΥ (νοσοκομεία υποδοχής), της ίδιας ή άλλης ΔΥΠΕ, με αυτοπρόσωπη παρουσία ή – όπου είναι δυνατόν – με τηλεεργασία.
Η αμοιβή των εν λόγω ιατρών γίνεται από το νοσοκομείο υποδοχής του οποίου τις έκτακτες εφημεριακές ανάγκες καλύπτουν, και δεν εμπίπτει στο πλαφόν εφημεριών που διενεργούν στο νοσοκομείο που ήδη υπηρετούν. Η αμοιβή του εφημερεύοντος ιατρού κατά την εν λόγω εφημεριακή κάλυψη γίνεται με αποζημίωση ανά εξέταση που ζητάται κατά την εφημερία. Η αποζημίωση αυτή θεωρείται έσοδο από ιδιωτικό έργο. Η τιμή αποζημίωσης ανά εξέταση είναι αντίστοιχη εκείνης που θα λάμβανε ο εκτελών την εξέταση ιατρός, αν διενεργούσε την ίδια εξέταση στα πλαίσια λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων ολοήμερης λειτουργίας, και φορολογείται με τον ίδιο τρόπο που φορολογούνται τα έσοδα από τα απογευματινά ιατρεία ολοήμερης λειτουργίας. Το ελάχιστο σύνολο της αποζημίωσης του εν λόγω εφημερεύοντος ιατρού για κάθε εφημερία στο νοσοκομείο υποδοχής, σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο της αποζημίωσης ενεργού εφημερίας που προβλέπεται για τον βαθμό του αναλόγως την ημέρα εφημέρευσης (καθημερινή, Σάββατο ή Κυριακή/αργία). Ο ιατρός που καλείται να καλύψει τις έκτακτες εφημεριακές ανάγκες δικαιούται ρεπό ανάπαυσης μόνο στην περίπτωση αυτοπρόσωπης παρουσίας στο Νοσοκομείο υποδοχής σε ενεργό εφημερία.
Το Νοσοκομείο που ζητεί την κάλυψη των έκτακτων εφημεριακών αναγκών κάνοντας χρήση της παραπάνω ρύθμισης, οφείλει να κάνει δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του και στην ιστοσελίδα της οικείας ΔΥΠΕ. Οι υποψήφιοι εργαστηριακοί ιατροί εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους με αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Η επιλογή των ιατρών που θα καλύψουν τις έκτακτες εφημεριακές ανάγκες (στην περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι σε σχέση με τις θέσεις/ανάγκες), γίνεται από το διοικητικό συμβούλιο του νοσοκομείου υποδοχής, κατόπιν σχετικής εισήγησης του διευθυντή ή υπεύθυνου του εργαστηριακού τμήματος για το οποίο έχει εκδηλωθεί το ενδιαφέρον, ή του διευθυντή εργαστηριακού τομέα (αν ελλείπει ο διευθυντής ή υπεύθυνος του εργαστηριακού τμήματος), ή του διοικητή νοσοκομείου (αν ελλείπουν οι διευθυντές εργαστηριακού τομέα και ενδιαφερόμενου τμήματος). Το νοσοκομείο υποδοχής και οι επιλεγέντες εργαστηριακοί ιατροί από άλλα νοσοκομεία, υπογράφουν σύμβαση μέγιστης διάρκειας 12 μηνών, στην οποία περιγράφεται ο αριθμός και το είδος των εφημεριών που θα διενεργούν ανά μήνα.
Η διάρκεια εφαρμογής της παρούσας ρύθμισης από το Νοσοκομείο υποδοχής για τις εφημεριακές ανάγκες τμήματος του εργαστηριακού τομέα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 12 συνεχόμενους μήνες, χρόνος εντός του οποίου πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες προκήρυξης κενούμενων θέσεων ΕΣΥ ή πρόσληψης επικουρικού ιατρικού προσωπικού για το εν λόγω τμήμα. Σε περίπτωση που οι διαδικασίες προκήρυξης διαρκέσουν πέραν του 12μηνου ή σε περίπτωση που αυτές οι προκηρύξεις μόνιμων θέσεων ΕΣΥ αποβούν άγονες, τότε το νοσοκομείο υποδοχής δύναται να παρατείνει την κάλυψη εφημεριακών αναγκών τμήματος εργαστηριακού τομέα σύμφωνα με τις ανωτέρω ρυθμίσεις με νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος για 12μηνη σύμβαση, μέχρι και την ημερομηνία πλήρωσης των εν λόγω προκηρυχθεισών οργανικών θέσεων ΕΣΥ από επικουρικό ή μόνιμο ιατρικό προσωπικό.
ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ
Η αναβάθμιση του πτυχίου φαρμακευτικής σε integrated master είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή της διάρκειας πρακτικής άσκησης από 12 σε 6 μήνες.
Παρ’ όλα αυτά η αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί και ισχύουν ακόμη οι 12 μήνες της πρακτικής άσκησης.
Εμείς οι απόφοιτοι είμαστε με δεμένα χέρια χωρίς να μπορούμε να εργαστούμε ως φαρμακοποιοί.
Δεν μπορούμε να αποκτήσουμε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος!!!!
Παρακαλώ να δώσετε μία λύση το συντομότερο δυνατό. Ευχαριστώ.
1.Πέρα από τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των συμβασιούχων, θεωρεί η κυβέρνηση ότι ένας τέτοιος οργανισμός που έχει και ελεγκτικό χαρακτήρα θα πρέπει να απαρτίζεται από ευκαιριακό προσωπικό, που σήμερα θα είναι στην ελεγκτική αρχή και αύριο στην εταιρία που ελέγχεται?Μην απορούμε για τις τοποθετήσεις των ευρωβουλευτών μετά.
Η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει τη μονιμότητα πρωτίστως σε τέτοιες θέσεις. Ο ΕΟΦ έχει χαρακτήρα ανεξάρτητης αρχής, αντί λοιπόν να αναγνωριστεί το έργο του, υπονομεύεται.
2.Έχει γνώση η κυβέρνηση για την εκπαίδευση που πρέπει να λάβει ένας υπάλληλος για να μπορεί να ανταπεξέλθει στα καθήκοντα του οργανισμού? Το κόστος των εργατοωρών εκπαίδευσης μεταξύ εκπαιδευμένων και νέων υπαλλήλων είναι μικρότερο από το να αποτυπωθεί ένα οργανόγραμμα?
Αυτοί τι στιγμή ο ΕΟΦ είναι κατακερματισμένος με το 50% των υπαλλήλων που υπήρχαν τις προηγούμενες δεκαετίες και το 30% αντίστοιχων ευρωπαϊκών οργανισμών. Εκ των ολίγων αυτών υπαλλήλων οι μισοί είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου για περισσότερο από 5έτη ενώ οι ανάγκες του οργανισμού έχουν υπερδιπλασιαστεί. Αυτοί λοιπόν οι ελάχιστοι άνθρωποι που δουλεύουν εθνικές και ευρωπαϊκές διαδικασίες αντί να στελεχωθούν με μόνιμους συνεργάτες επιθυμείτε να γίνουν και δωρεάν εκπαιδευτήριο των υπαλλήλων των ιδιωτικών εταιριών (γιατί εύλογα εκεί θα καταλήξουν οι ευκαιριακές σχέσεις). Οι δε συμβασιούχοι οι οποίοι στήριξαν και συνεχίζουν να στηρίζουν τον οργανισμό πριν και μετά την πανδημία είναι άγνωστο που θα καταλήξουν.
Σε ένα υγιές σύστημα ένας τέτοιος οργανισμός
1. αποτυπώνονται οι ανάγκες σε ένα οργανόγραμμα
2. κρατάει με καθεστώς αορίστου χρόνου τους εκπαιδευμένους υπαλλήλους του
3. γίνεται πλάνο κάλυψης των υπολοίπων θέσεων.
Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Φαρμακοποιού: Περιμένουμε ακόμη να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις για τη συμμετοχή μας στις εξετάσεις άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Φαρμακοποιών. Να οριστεί η απαραίτητη διάρκεια πρακτικής άσκησης σε 2 τρίμηνα (6 μήνες). Έχει συζητηθεί με τους συλλόγους, με τα 3 τμήματα Φαρμακευτικής της χώρας και δεν έχει αναφερθεί κανένα μέλος του υπουργείου υγείας σε αυτό το θέμα. Δεν έχουμε καμία ενημέρωση ως προς το χρόνο που θα διευθετηθεί το ζήτημα. Παρακαλώ, ρυθμίστε μαζί με τα υπόλοιπα και αυτό το πολύ σημαντικό θέμα. Οι απόφοιτοι των φαρμακευτικών σχολών δεν μπορούν να εκδώσουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Αυτό τους αποτρέπει από την άσκηση του επαγγέλματος.
Δηλαδή, θα ενισχυθεί το Ε.Σ.Υ. με την παροχή της δυνατότητας των ιατρών να ασκούν ιδιωτικό έργο;
Έχει χαθεί εντελώς η λογική!
Το να αναβαθμισθουν οι μισθοί των ανθρώπων, δεν παίζει;
————————
Αυτά λέει στην εισαγωγη!
Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας».
Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Μαρτίου 2024.
Σκοπός του σχεδίου νόμου είναι η ρύθμιση επειγόντων ζητημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου που κατατείνουν, ενδεικτικά:
στη διεύρυνση της δυνατότητας των ιατρών του Ε.Σ.Υ. να ασκούν ιδιωτικό έργο αξιοποιώντας την κλινική εμπειρία τους και στη θέσπιση των αναγκαίων προς τούτο όρων και προϋποθέσεων,
στον προσδιορισμό της φύσης του εισοδήματος των ιατρών Ε.Σ.Υ. από τη διενέργεια απογευματινών χειρουργείων ως εισόδημα από άσκηση ιδιωτικού έργου,
…
Δεν βλέπω το άρθρο για διαγραφή προστιμων.;; θα πρέπει έντοκα βέβαια να επιστραφούν τρόποκαι σε όσους έγινε συμψηφισμός με τυχόν επιστροφές φόρου εισοδήματος αλλά και σε όσους πλήρωσαν γιατί ήθελαν φορολογική ενημερότητα κλπ
Παρακαλώ και Απαιτώ η 2η εργασία των ιατρών και η λειτουργία των ΙΧ Ιατρικών κέντρων να μην γίνεται εις βάρος της κύριας εργασίας τους (που σε κάθε περίπτωση άγρα πελατείας γίνεται στο δημόσιο νοσοκομείο) και να επανέλθει το ασυμβίβαστο για το ΕΣΥ.Αυτό επειδή ειδικότητα και σπουδές παρέχουν τα σοβαρά δημόσια πανεπιστήμια και νοσοκομεία. Δεν θεωρείται ιδιωτικό το νοσοκομείο που ζει από επιδοτήσεις και κύριο πελάτη του τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία. Αυτά τα επικαλούμαι γιατί όταν έδωσα κάποτε το «φιλί» ζωής δεν κοίταξα ούτε αν υπήρχαν μικρόβια, ούτε τι εθνικότητα είχε ο άτυχος παθών και το κυριότερο ούτε κοίταξα τι βάρος είχε το ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΤΟΥ ΠΑΘΟΝΤΟΣ. Φανταστείτε να φρόντιζα για το αντίθετο αν είσασταν στην θέση του παθόντος υιοθετώντας το σκεπτικό της αρχής του νομοσχεδίου που διατίθεται προς δημόσια διαβούλευση…..! Ευχαριστώ πάντως για το γεγονός του ότι το προαναφερόμενο νομοσχέδιο βρίσκεται σε Δημόσια διαβούλευση.
Τι έγινε με τη διαγραφή των προστίμων των ανεμβολιαστων πολιτών; Γιατί δεν υπάρχει πουθενά; Ντροπή
Τη έγινε κύριε υπουργέ που πήγε το άρθρο για την μεταφορά των πληρωμάτων ασθενοφόρων των κέντρων υγείας στο ΕΚΑΒ;
Να προβλεφθει η καταργηση της εισφορας 2 ευρω/μηνα «υπερ Στεγης Υγειονομικων» που πληρωνουν οι ιατροι, καθοτι η Στεγη εχει παψει να λειτουργει εδω και μια 10ετια