- Για τη βέλτιστη και αποτελεσματική λειτουργία του Ε.Ο.Π.Α.Ε., συστήνεται Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων (Π.Σ.Π.), το οποίο λειτουργεί ως υποσύστημα του Πληροφοριακού Συστήματος Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης του άρθρου 57.
- Για το υποσύστημα της παρ. 1 ορίζονται ως εκτελούντες την επεξεργασία η «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.», για την υλοποίησή του, και ο Ε.Ο.Π.Α.Ε. για την καταχώριση των στοιχείων που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του και την αποδοχή και επιβεβαίωση των καταχωρημένων δεδομένων.
- Το Π.Σ.Π. του Ε.Ο.Π.Α.Ε. αποτελεί ενιαίο σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης των δεδομένων των ωφελούμενων του Οργανισμού, όπως αυτά προσδιορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 57, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (L119, Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων), με σκοπό την επίτευξη της βέλτιστης συνέργειας των δομών και υπηρεσιών του και τη συντονισμένη και αποτελεσματική διασύνδεση και διαλειτουργικότητα των προγραμμάτων του.
Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
Άρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 208 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Υπηρεσίες ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμπλήρωση σκοπού Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών με την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3329/2005
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 6 Δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διασυνδεόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Συνεργαζόμενος Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτευόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 11 Ορισμός Υποδιοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας αρμοδίου για θέματα ψυχικής υγείας – Προσθήκη άρθρου 3 Α στον ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Διοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 ν. 3329/2005
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3329/2005
- 46 Σχόλια Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 15 Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πληγέντες πληθυσμούς σε περιπτώσεις ανθρωπογενών κρίσεων και φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 12 Β στον ν. 2716/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ίδρυση Μονάδων Ψυχικής Υγείας για τη θεραπευτική αντιμετώπιση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων όσων κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 4 ν. 2716/1999
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Τροποποίηση παρ. 2 και 17 άρθρου 12 ν. 2716/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακράτηση ποσοστού επί συμβάσεων υπέρ ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 19 Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς του ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού τομέα – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σύσταση Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου – Προσθήκη άρθρου 11Β στον ν. 2716/1999
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού τομέα – Προσθήκη άρθρου 11 Γ στον ν. 2716/1999
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών προς άσκηση για απόκτηση των ειδικοτήτων που χορηγούνται από τους φορείς του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 16 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ορισμός αριθμού ειδικευομένων ιατρών καθ’ υπέρβαση της προβλεπόμενης αναλογίας – Ειδική πρόβλεψη για τον ορισμό του αριθμού ειδικευομένων στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Ψυχιατρική Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 ν. 123/1975
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 26 Μετακίνηση νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού από μη συνεργαζόμενους – εποπτευόμενους φορείς του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 57 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αντικείμενο
- 431 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ» Άρθρο 29 Ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» – Ένταξη δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων Ο.ΚΑ.ΝΑ. και ΚΕ.Θ.Ε.Α. – Ένταξη λοιπών δημόσιων μονάδων απεξάρτησης
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δίκτυο Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 34 Όργανα διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες του ΠροέδρουΆρθρο 36 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Αντιπρόεδροι του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΠΟΡΟΙ- ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Άρθρο 42 Πόροι του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμόςΆρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 ΑπαλλαγέςΆρθρο 44 Απαλλαγές
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 45 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 46 Διάρθρωση υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Αυτοτελή Τμήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Συνεργάτες του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ορισμός Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 4139/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52 Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1 άρθρου 50 ν. 4139/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Εγκεκριμένοι οργανισμοί πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης -Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 4139/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Άρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης – Εθνικό Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 59 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Επιτροπή για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου (nutritional risk screening) των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας ή στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα/μονάδες που παρέχουν διατροφική φροντίδα και υποστήριξη, είτε ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είτε στον ιδιωτικό τομέα – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 134 του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Προσθήκη των ιατρικών ειδικοτήτων της χειρουργικής θώρακος, της νευρολογίας και της νευροχειρουργικής στις προβλεπόμενες ειδικότητες για την κατάληψη θέσεων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) – Τροποποίηση άρθρου 32 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και ειδίκευση επαγγελματιών υγείας που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 20 ν. 2519/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 67 Χορήγηση δεύτερης άδειας λειτουργίας φαρμακείου σε δημοτικές κοινότητες- Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 3918/2011
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2024, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 1411 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Είναι απαραίτητο να γίνει αναφορά στη διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ με την προσθήκη εδαφίου ως εξής: «Το Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων (Π.Σ.Π.) του Ε.Ο.Π.Α.Ε. διασυνδέεται και διαλειτουργεί με το Πληροφοριακό Σύστημα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν.) για την κάλυψη από το Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν. των υποχρεώσεων της χώρας σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς».
Το σκεπτικό για το παραπάνω βασίζεται στο ότι η διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ προβλέπει τη θεσμική, επιστημονική και διαλειτουργική διασύνδεση των δύο πληροφοριακών συστημάτων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι:
– το πληροφοριακό σύστημα που προβλέπεται για το ΕΟΠΑΕ ενσωματώνει όλους τους δείκτες οι οποίοι αφορούν τις υπηρεσίες του ΕΟΠΑΕ και των οποίων η μέτρηση ορίζεται από τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες γραμμές που θέτει ο EUDA ή και άλλοι οργανισμοί (π.χ., UNGASS, UNODC, κτλ.).
Για την εξασφάλιση της παραπάνω υποχρέωσης της χώρας και δεδομένου του θεσμικού ρόλου του ΕΚΤΕΠΝ στη συλλογή και δημοσιοποίηση σχετικών στοιχείων, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να συμπεριληφθεί στο Νομοσχέδιο η συνεργασία και η συμμετοχή του ΕΚΤΕΠΝ κατά τη δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος. Επιπλέον, δεδομένου ότι τα πρωτόκολλα και οι κατευθυντήριες γραμμές τροποποιούνται περιοδικά προκειμένου να καλύπτονται νέες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς ανάγκες όσον αφορά τη συλλογή στοιχείων είναι απαραίτητο να προβλεφθεί στο Νομοσχέδιο η δυνατότητα επικαιροποίησης του πληροφοριακού συστήματος με τη συνεργασία του ΕΚΤΕΠΝ στο πλαίσιο των αναγκών αυτών όπως αποτυπώνονται από το ΕΚΤΕΠΝ.
– το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ διασυνδέεται διαλειτουργικά με εκείνο για τον ΕΟΠΑΕ ούτως ώστε τα δεδομένα που προορίζονται για την κάλυψη των εθνικών αναγκών και των αναγκών στην ανταπόκριση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις της να διαβιβάζονται απρόσκοπτα και με την απαιτούμενη ασφάλεια στο ΕΚΤΕΠΝ για περεταίρω επεξεργασία.
[Για τα συνολικά σχόλια του ΕΚΤΕΠΝ σχετικά με το Κεφάλαιο Β΄ του νομοσχεδίου, βλ. σχετικό σχόλιο σε Άρθρο 29.]
[Για τα συνολικά σχόλια του ΕΚΤΕΠΝ σχετικά με το Κεφάλαιο Β΄ του νομοσχεδίου, βλ. σχετικό σχόλιο σε Άρθρο 29.]
Όσον αφορά το Άρθρο 58, είναι απαραίτητο να γίνει αναφορά στη διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ με την προσθήκη εδαφίου ως εξής: «Το Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων (Π.Σ.Π.) του Ε.Ο.Π.Α.Ε. διασυνδέεται και διαλειτουργεί με το Πληροφοριακό Σύστημα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν.) για την κάλυψη από το Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν. των υποχρεώσεων της χώρας σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς».
Το σκεπτικό για το παραπάνω βασίζεται στο ότι η διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ προβλέπει τη θεσμική, επιστημονική και διαλειτουργική διασύνδεση των δύο πληροφοριακών συστημάτων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι:
– το πληροφοριακό σύστημα που προβλέπεται για το ΕΟΠΑΕ ενσωματώνει όλους τους δείκτες οι οποίοι αφορούν τις υπηρεσίες του ΕΟΠΑΕ και των οποίων η μέτρηση ορίζεται από τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες γραμμές που θέτει το EUDA ή και άλλοι οργανισμοί (π.χ., UNGASS, UNODC, κτλ.).
Για την εξασφάλιση της παραπάνω υποχρέωσης της χώρας και δεδομένου του θεσμικού ρόλου του ΕΚΤΕΠΝ στη συλλογή και δημοσιοποίηση σχετικών στοιχείων, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να συμπεριληφθεί στο Νομοσχέδιο η συνεργασία και η συμμετοχή του ΕΚΤΕΠΝ κατά τη δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος. Επιπλέον, δεδομένου ότι τα πρωτόκολλα και οι κατευθυντήριες γραμμές τροποποιούνται περιοδικά προκειμένου να καλύπτονται νέες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς ανάγκες όσον αφορά τη συλλογή στοιχείων είναι απαραίτητο να προβλεφθεί στο Νομοσχέδιο η δυνατότητα επικαιροποίησης του πληροφοριακού συστήματος με τη συνεργασία του ΕΚΤΕΠΝ στο πλαίσιο των αναγκών αυτών όπως αποτυπώνονται από το ΕΚΤΕΠΝ.
– το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ διασυνδέεται διαλειτουργικά με εκείνο για τον ΕΟΠΑΕ ούτως ώστε τα δεδομένα που προορίζονται για την κάλυψη των εθνικών αναγκών και των αναγκών στην ανταπόκριση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις της να διαβιβάζονται απρόσκοπτα και με την απαιτούμενη ασφάλεια στο ΕΚΤΕΠΝ για περεταίρω επεξεργασία.
[Για τα συνολικά σχόλια του ΕΚΤΕΠΝ σχετικά με το Κεφάλαιο Β΄ του νομοσχεδίου, βλ. σχετικό σχόλιο σε Άρθρο 29.]
Όσον αφορά το Άρθρο 58, είναι απαραίτητο να γίνει αναφορά στη διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ με την προσθήκη εδαφίου ως εξής: «Το Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων (Π.Σ.Π.) του Ε.Ο.Π.Α.Ε. διασυνδέεται και διαλειτουργεί με το Πληροφοριακό Σύστημα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν.) για την κάλυψη από το Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν. των υποχρεώσεων της χώρας σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς».
Το σκεπτικό για το παραπάνω βασίζεται στο ότι η διαλειτουργική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος για τον ΕΟΠΑΕ με το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ προβλέπει τη θεσμική, επιστημονική και διαλειτουργική διασύνδεση των δύο πληροφοριακών συστημάτων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι:
– το πληροφοριακό σύστημα που προβλέπεται για το ΕΟΠΑΕ ενσωματώνει όλους τους δείκτες οι οποίοι αφορούν τις υπηρεσίες του ΕΟΠΑΕ και των οποίων η μέτρηση ορίζεται από τα ευρωπαϊκά πρωτόκολλα και τις κατευθυντήριες γραμμές που θέτει το EUDA ή και άλλοι οργανισμοί (π.χ., UNGASS, UNODC, κτλ.).
Για την εξασφάλιση της παραπάνω υποχρέωσης της χώρας και δεδομένου του θεσμικού ρόλου του ΕΚΤΕΠΝ στη συλλογή και δημοσιοποίηση σχετικών στοιχείων, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να συμπεριληφθεί στο Νομοσχέδιο η συνεργασία και η συμμετοχή του ΕΚΤΕΠΝ κατά τη δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος. Επιπλέον, δεδομένου ότι τα πρωτόκολλα και οι κατευθυντήριες γραμμές τροποποιούνται περιοδικά προκειμένου να καλύπτονται νέες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς ανάγκες όσον αφορά τη συλλογή στοιχείων είναι απαραίτητο να προβλεφθεί στο Νομοσχέδιο η δυνατότητα επικαιροποίησης του πληροφοριακού συστήματος με τη συνεργασία του ΕΚΤΕΠΝ στο πλαίσιο των αναγκών αυτών όπως αποτυπώνονται από το ΕΚΤΕΠΝ.
– το πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΤΕΠΝ διασυνδέεται διαλειτουργικά με εκείνο για τον ΕΟΠΑΕ ούτως ώστε τα δεδομένα που προορίζονται για την κάλυψη των εθνικών αναγκών και των αναγκών στην ανταπόκριση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις της να διαβιβάζονται απρόσκοπτα και με την απαιτούμενη ασφάλεια στο ΕΚΤΕΠΝ για περεταίρω επεξεργασία.
Σε αντιθεση με την παγκόσμια πολιτική για την προστασία των προσωπικών δεδομένων
Στο πληροφοριακό σύστημα δεν πρέπει να εγγράφονται τα άτομα των στεγνων προγραμματων και οι ανήλικοι.
Οι ωφελούμενοι πρέπει να έχουν την δυνατότητα επιλογής θεραπείας βάση συμβουλευτικής και όχι του πληροφοριακού συστήματος
Η Θέση και ο ρόλος της Πληροφορικής σε έναν σύγχρονο και εξελισσόμενο Οργανισμό Υγείας.
Σύμφωνα με τα το σημερινό σύγχρονο περιβάλλον στο χώρο της υγείας, ο οποίος χαρακτηρίζεται τόσο από απαιτήσεις για αυξανόμενη παροχή υπηρεσιών, διαθεσιμότητα εξοπλισμού, ασφάλεια και διαθεσιμότητα (24χ7) δεδομένων, υψηλή ποιότητα παροχής των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέγιστη δυνατή ικανοποίηση του τελικού αποδέκτη (ασθενή), όσο και από τα διαρκώς συρρικνωμένα οικονομικά δεδομένα, η Πληροφορική καλείται να είναι ο Στρατηγικός εταίρος (συνοδοιπόρος) της όποιας Διοίκησης Μονάδας/Φορέα Υγείας, με τελικό στόχο την επίτευξη όλων των παραπάνω με τον βέλτιστο τρόπο.
Ο τεχνολογικός εξοπλισμός και οι αυτοματοποίηση (κατά το δυνατόν) των διαδικασιών με τη βοήθεια της πληροφορικής παίζει κρίσιμο ρόλο στην ικανότητα των φορέων να είναι έτοιμες να παρέχουν τις προβλεπόμενες υπηρεσίες. Ο ρόλος Πληροφορικής (Διεύθυνση και Στελέχη), πλέον, απαιτεί γνώση των ροών εργασίας σε όλες τις Διευθύνσεις/Τμήματα ενός Οργανισμού. Η Στρατηγική Πληροφορικής, είναι ο άξονας που θα δείξει την κατεύθυνση και θα δώσει ρυθμό, αφού το σύνολο των συντονισμένων ενεργειών εκάστοτε Φορέα/Οργανισμού είναι θεμελιώδες για την επίτευξη του τελικού στόχου. Στρατηγικός εταίρος της Διοίκησης, λοιπόν, η Διεύθυνση της Πληροφορικής στην σημερινή ανάγκη για μείωση όλων των προϋπολογισμών, σε όλους τους τομείς. Τα σωστά επιλεγμένα έργα και η σωστή επιλογή των συστημάτων διαχείρισης είναι τα κλειδιά για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, με ταυτόχρονη μείωση των βαρών του κόστους λειτουργίας, άρα την επίτευξη πλεονεκτήματος στην παροχή υπηρεσιών.
Η υιοθέτηση των κατάλληλων τεχνολογιών και εργαλείων ανάπτυξης συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας, την αύξηση της παραγωγικότητας και τέλος σωστή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση με μείωση της εσωτερικής γραφειοκρατίας. Ουσιαστικά, τα στελέχη που πριν δούλευαν για να δημιουργήσουν την πληροφορία, πλέον, δουλεύουν με την πληροφορία. Η τροφοδότηση των managers με σωστή και έγκυρη πληροφορία βοηθά, τελικά, στο σχεδιασμό και τη λήψη καίριων αποφάσεων της εκάστοτε Διοίκησης.
Μην ξεχνάμε ότι, η Πληροφορική ήταν η λύση στη μεγάλη και δύσκολη περίοδο της πανδημίας, όπου χρειάστηκε να αλλάξει σχεδόν ριζικά το μοντέλο εργασίας, από την φυσική παρουσία του εργαζόμενου περάσαμε στην απομακρυσμένη παροχή εργασίας σε όλους τους νευραλγικούς τομείς σε διοικητικό επίπεδο, δίνοντας λύσεις ασφαλούς σύνδεσης (κάθε εργαζόμενου) μέσω κυκλωμάτων vpn (ή άλλων παρόμοιων τρόπων), με αυξημένη χρήση έξυπνων συσκευών (laptops, tablets, smart phones, κ.λ.π.) και συστημάτων και λογισμικών τηλεδιασκέψεων. Ο τρόπος αυτός ήρθε και έμεινε, καθιερώνοντας νέες διαδικασίες και ροές εργασιών, οι οποίες εναρμονίστηκαν με τις υπάρχουσες, έτσι ώστε οι φορείς να συνεχίσουν απρόσκοπτα την εύρυθμη λειτουργία τους. Επίσης βοήθησε πολύ στην παρακολούθηση όλων απαραίτητων δεικτών για την παρακολούθηση της εξέλιξης έως και τον τερματισμό της πανδημίας.
Ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στα οποία έχει επίσης σημαντικό ρόλο η Διεύθυνση Πληροφορικής, είναι η ασφάλεια και η διαθεσιμότητα (24χ7) των δεδομένων ενός φορέα/οργανισμού και δη αυτών με προσωπικά στοιχεία (ασθενών, εργαζομένων, κ.λ.π.) ακολουθώντας τις Ευρωπαϊκές οδηγίες και την ισχύουσα Ελληνική Νομοθεσία για αυτά, σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Είναι σημαντικό ο πολίτης μιας χώρας να έχει ανεπτυγμένο το αίσθημα ασφάλειας ότι τα δεδομένα του φυλάσσονται/προστατεύονται με τα σωστά οργανωτικά μέτρα και ακολουθώντας τις διεθνείς οδηγίες για την διακίνησή τους με τρόπο ο οποίος δεν επιδέχεται πρόσβαση από τρίτους μη εξουσιοδοτημένους (κρυπτογραφημένα, κυκλοφορία και πρόσβαση με πρωτόκολλα ssl, κ.λ.π.).
Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρώ ότι η Πληροφορική ως οντότητα (είτε την ορίσουμε ως Διεύθυνση, είτε ως Τμήμα, είτε ως Υπηρεσία) θα πρέπει να βρίσκεται κατευθείαν κάτω από την Διοίκηση του νέου φορέα «Ε.Ο.Π.Α.Ε.», έτσι ώστε να εξυπηρετεί πλήρως και άμεσα, ως συνοδοιπόρος στην χάραξη της Στρατηγικής και στην εξέλιξη του Οράματος ενός Οργανισμού, σε συνεργασία με την «Η.ΔΙ.Κ.Α.» η οποία έχει μεγάλη εμπειρία στα Συστήματα Ηλεκτρονικών Φακέλων των Ασθενών, αλλά θα χρειαστεί βοήθεια στον Τομέα της «Εξάρτησης» που διαθέτει το Τμήμα Πληροφορικής του ΟΚΑΝΑ.
Το τμήμα πληροφορικής κατόπιν της σύμφωνης γνώμης του προέδρου του οργανισμού, συνεργάζεται και δέχεται κατευθυντήριες γραμμές από την ΗΔΙΚΑ και συνεισφέρει χωρίς να δεσμεύεται η ΗΔΙΚΑ.
Το αυτοτελές τμήμα της πληροφορικής συνεργάζεται με την ΗΔΙΚΑ και επικουρεί το έργο της, δέχεται κατευθυντήριες γραμμές από αυτήν και με μη δεσμευτικό τρόπο προς την ΗΔΙΚΑ συνεισφέρει, απευθυνόμενο στον προέδρο του οργανισμού.