- Υπουργείο Υγείας - http://www.opengov.gr/yyka -

Άρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013

Στο άρθρο 58 του ν. 4139/2013 (Α΄ 74), περί ανάπτυξης, εποπτείας και ελέγχου συμβουλευτικών σταθμών και θεραπευτικών κέντρων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) αντικαθίστανται ο τίτλος και η παρ. 1, β) στην παρ. 2 βα) αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο, ββ) στο τέλος του δεύτερου εδαφίου προστίθενται οι λέξεις «ανάλογα με το είδος της εξάρτησης και τη βαθμίδα αντιμετώπισης εξάρτησης της παρ. 1», βγ) αντικαθίστανται τα εδάφια πέμπτο και έκτο, βδ) στο έβδομο εδάφιο προστίθεται στην εξουσιοδοτική ο Υπουργός Υγείας και οι λέξεις «καταστήματα κράτησης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Σωφρονιστικά Καταστήματα», βε) στο όγδοο εδάφιο η λέξη «εισάγονται» αντικαθίσταται από τη λέξη «εντάσσονται», γ) η παρ. 3 καταργείται και το άρθρο 58 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«Άρθρο 58

Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων oργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης

  1. 1. Ο προγραμματισμός για την αντιμετώπιση της εξάρτησης, κατά την έννοια του άρθρου 1 διακρίνεται σε τέσσερις (4) βαθμίδες:

α) πρόληψη,

β) άμεση πρόσβαση και μείωση της βλάβης,

γ) θεραπεία και απεξάρτηση και

δ) κοινωνική επανένταξη.

  1. Αρμόδιο για την ίδρυση και εποπτεία των μονάδων αντιμετώπισης της εξάρτησης μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πέραν των αναφερόμενων στο άρθρο 51 είναι το Υπουργείο Υγείας μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας καθορίζονται οι βασικές αρχές και οι προδιαγραφές, οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η διαδικασία και κάθε άλλο θέμα, σχετικό με τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των παραπάνω μονάδων, ανάλογα με το είδος της εξάρτησης και τη βαθμίδα αντιμετώπισης εξάρτησης της παρ. 1. Τα νομικά ή φυσικά πρόσωπα που λειτουργούν προγράμματα ή παρέχουν υπηρεσίες απεξάρτησης χωρίς την απαραίτητη άδεια, τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης από τρεις (3) μήνες έως έναν (1) χρόνο και διοικητικό πρόστιμο από τριάντα χιλιάδες (30.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ. Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας καθορίζονται η διαδικασία επιβολής και είσπραξης του διοικητικού προστίμου, η αναπροσαρμογή του ύψους του και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου. Οι φορείς που, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, αναπτύσσουν και υλοποιούν προγράμματα ή παρέχουν υπηρεσίες απεξάρτησης σύμφωνα με το παρόν, χωρίς να διαθέτουν την προβλεπόμενη άδεια, υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση αδειοδότησης έως την 31η.12.2024. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Προστασίας του Πολίτη εγκρίνονται τα προγράμματα, που εφαρμόζονται στα Σωφρονιστικά Καταστήματα. Με την ίδια κοινή απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις και ο τρόπος επιλογής των ατόμων που εντάσσονται στα ως άνω προγράμματα.
  2. Καταργείται.»
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013"

#1 Σχόλιο Από Μαρίνος Δ. Στις 5 Ιουλίου 2024 @ 23:00

Κυρίες και κύριοι
Αποφασίσατε να προχωρήσετε στις υποτιθέμενες μεταρρυθμίσεις για την ψυχική υγεία και της απεξάρτηση, με βασικό μέλημα την εμπλοκή μέσα σε όλο αυτό τον καθημερινό αγώνα των ψυχικά ασθενών και των εξαρτημένων, την εμπλοκή των ιδιωτικών θεραπευτηρίων, κλινικών, κέντρων ή όπως αλλιώς ονομάζονται.
Το μόνο που χρειάζεται αυτός ο πολύπαθος κλάδος είναι πραγματική οικονομική ενίσχυση, η πρόσληψη εξειδικευμένου θεραπευτικού προσωπικού και ιδιαίτερα για τις εξαρτήσεις ενίσχυση του τομέα πρόληψης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Χωρίς σπόνσορες από στοιχηματικές εταιρείες, παραγωγούς και εμπόρους αλκοόλ και φαρμακοβιομηχανίες που πλασάρουν υποκατάστατα δηλαδή νόμιμων ναρκωτικών.
Για την απεξάρτηση που γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει αφού και στην δική μου οικογένεια χτύπησε την πόρτα ο εφιάλτης των ναρκωτικών προσπαθώντας να μου κλέψει το γιο μου, θα σας πω την δική μου μαρτυρία.
Δοξάζω τον θεό και φιλώ τα χέρια των θεραπευτών του ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ που έδωσαν όλες τις δυνάμεις τους και με την βοήθεια της οικογένειας μας και τη θέληση του παιδιού μου κατάφερε να σωθεί. Η θεραπευτική του πορεία κράτησε πέντε χρόνια περνώντας όλα τα στάδια θεραπείας.
Ποτέ δεν μου ζητήθηκε το παραμικρό ποσό. Ποτέ δεν με ρώτησαν αν είμαι Έλληνας ή σε ποιο θεό πιστεύω. Πότε δεν μπήκαμε σε λίστα αναμονής για να ξεκινήσει ο γιος μου τις θεραπευτικές διαδικασίες.
Αυτή την στιγμή έχω ένα παιδί πλήρως λειτουργικό και ενταγμένο στην κοινωνία. Υπηρέτησε την στρατιωτική θητεία του ως στρατεύσιμος (Ι1). Ζει, εργάζεται και κάνει όνειρα για το μέλλον.
Αυτό δεν ανταλλάσσεται με μεταρρυθμίσεις της προχειρότητας, αλλά κτίζεται με πολυετή εμπειρία με επίκεντρο τον άνθρωπο.

#2 Σχόλιο Από ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΘΗΣΕΑΣ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Στις 9 Ιουλίου 2024 @ 11:47

Κύριε Υπουργέ,
παρατηρούμε ότι στο άρθρο 54, που αφορά στην ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης – τροποποίηση άρθρου 58 ν.4139/2013, ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για την χορήγηση αδείας την 31/12/2024.
Η ημερομηνία αυτή έχει τεθεί από το αρχικό σχέδιο νόμου, που διέρρευσε τον Νοέμβριο του 2023, όπου ο χρόνος του ενός έτους έμοιαζε ότι επαρκούσε για τυχόν αναγκαίες προσαρμογές. Ευρισκόμαστε, όμως, στα μέσα Ιουλίου, που σημαίνει ότι ο χρόνος μέχρι το τέλος του έτους δεν επαρκεί για απαραίτητες προσαρμογές, ιδιαίτερα όταν εκείνες αφορούν τις κτιριακές υποδομές (προσβασιμότητα αναπήρων).
Προτείνουμε τη μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας για την 31/12/2025.

#3 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΜΕΝΩΝ Ο.ΚΑ.ΝΑ. Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 02:30

Στη θέση της παραγράφου 3 που καταργείται, μπορεί να προστεθεί νέα παράγραφος 3 που να ορίζει ότι δίνεται το δικαίωμα σε γιατρούς που υπηρετούν στο σύστημα υγείας και ιδιώτες (ψυχιάτρους και παθολόγους) να συνταγογραφούν υποκατάστατα (μεθαδόνη και βουπρενορφίνη) σε μακροχρόνιους εξαρτημένους υπό προϋποθέσεις.
Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να τροποποιηθούν οι πίνακες των ναρκωτικών του Ν.3459/2006, όπου παραπέμπει ο Ν.4139/2013 ώστε η μεθαδόνη να μεταφερθεί από τον πίνακα Β στον πίνακα Γ (ή στον Δ, όπου κατατάσσεται και η Βουπρενορφίνη), ώστε να είναι στην κατηγορία των ουσιών που μπορούν να συνταγογραφηθούν.

#4 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΚΑΝΑ Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 08:16

Οι ποινές που προβλέπονται είναι πολύ μικρές και προτείνεται η αύξησή τους