Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρονται «Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των Ναρκωτικών», «Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών», «Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών» νοούνται εφεξής «Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των Εξαρτήσεων» «Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» αντίστοιχα.
Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 208 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Υπηρεσίες ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμπλήρωση σκοπού Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών με την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3329/2005
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 6 Δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διασυνδεόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Συνεργαζόμενος Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτευόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 11 Ορισμός Υποδιοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας αρμοδίου για θέματα ψυχικής υγείας – Προσθήκη άρθρου 3 Α στον ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Διοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 ν. 3329/2005
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3329/2005
- 46 Σχόλια Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 15 Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πληγέντες πληθυσμούς σε περιπτώσεις ανθρωπογενών κρίσεων και φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 12 Β στον ν. 2716/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ίδρυση Μονάδων Ψυχικής Υγείας για τη θεραπευτική αντιμετώπιση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων όσων κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 4 ν. 2716/1999
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Τροποποίηση παρ. 2 και 17 άρθρου 12 ν. 2716/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακράτηση ποσοστού επί συμβάσεων υπέρ ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 19 Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς του ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού τομέα – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σύσταση Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου – Προσθήκη άρθρου 11Β στον ν. 2716/1999
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού τομέα – Προσθήκη άρθρου 11 Γ στον ν. 2716/1999
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών προς άσκηση για απόκτηση των ειδικοτήτων που χορηγούνται από τους φορείς του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 16 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ορισμός αριθμού ειδικευομένων ιατρών καθ’ υπέρβαση της προβλεπόμενης αναλογίας – Ειδική πρόβλεψη για τον ορισμό του αριθμού ειδικευομένων στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Ψυχιατρική Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 ν. 123/1975
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 26 Μετακίνηση νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού από μη συνεργαζόμενους – εποπτευόμενους φορείς του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 57 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αντικείμενο
- 431 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ» Άρθρο 29 Ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» – Ένταξη δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων Ο.ΚΑ.ΝΑ. και ΚΕ.Θ.Ε.Α. – Ένταξη λοιπών δημόσιων μονάδων απεξάρτησης
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δίκτυο Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 34 Όργανα διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες του ΠροέδρουΆρθρο 36 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Αντιπρόεδροι του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΠΟΡΟΙ- ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Άρθρο 42 Πόροι του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμόςΆρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 ΑπαλλαγέςΆρθρο 44 Απαλλαγές
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 45 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 46 Διάρθρωση υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Αυτοτελή Τμήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Συνεργάτες του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ορισμός Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 4139/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52 Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1 άρθρου 50 ν. 4139/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Εγκεκριμένοι οργανισμοί πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης -Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 4139/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Άρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης – Εθνικό Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 59 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Επιτροπή για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου (nutritional risk screening) των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας ή στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα/μονάδες που παρέχουν διατροφική φροντίδα και υποστήριξη, είτε ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είτε στον ιδιωτικό τομέα – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 134 του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Προσθήκη των ιατρικών ειδικοτήτων της χειρουργικής θώρακος, της νευρολογίας και της νευροχειρουργικής στις προβλεπόμενες ειδικότητες για την κατάληψη θέσεων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) – Τροποποίηση άρθρου 32 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και ειδίκευση επαγγελματιών υγείας που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 20 ν. 2519/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 67 Χορήγηση δεύτερης άδειας λειτουργίας φαρμακείου σε δημοτικές κοινότητες- Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 3918/2011
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2024, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 1411 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Ειλικρινα εκπλήσσομαι που ξαφνικά «ξύπνησαν» εκεί στο ΕΚΤΕΠΝ οι καθηγητάδες…
Πού ήταν τόσα χρόνια; Καθ έδρας και εγω ξέρω να λέω πολλά.
Αλήθεια γιατί φέτος δεν παρουσίασαν την έκθεση με την κατάσταση για τα ναρκωτικά; Κάθε χρόνο την έκαναν, κάθε Ιούνιο.
Φέτος για ποιο λόγο δεν έκαναν; Μήπως δεν μπορούσαν να συλλέξουν τα στοιχεία; Η μήπως τα στοιχεία δεν συνέφεραν για να δείξουν τι δουλειά κάνουμε όλοι εμείς οι επαγγελματίες ;;;;
Αλλά δεν τους ενδιαφέρει τίποτε άλλο από τα Κέντρα πρόληψης, τα παιδάκια τους, και τις έρευνες – €€€€ που κάνουν και τίποτε άλλο. Εξ ου και το τοπικιστικό ενδιαφέρον στο σχόλιο τους.
Εγραψαν κάτι για τις κοινότητες; Εγραψαν κάτι για τις μονάδες;
Γράφουν ότι «σημειώνεται αύξηση σε αιτήματα για θεραπεία από ουσίες, όπως η κάνναβη, η κοκαΐνη και άλλα διεγερτικά, καθώς και σε αιτήματα για θεραπεία από συμπεριφορικές εξαρτήσεις (π.χ. τζόγος, διαδίκτυο, κτλ.)» γιατί λειτουργούν προγράμματα για αυτές τις εξαρτήσεις στην Ελλάδα και δεν το ξέρουμε; Γιατί διεθνώς υπάρχουν θεραπευτικές επιλογές και πρωτόκολλα και δεν το ξέρουμε;;; Και αυτό δηλώνει ότι το νομοσχέδιο υποτιμά την θεραπεία και αντιμετώπιση των εξαρτήσεων στην Ελλάδα και μάλιστα πλήττει τον πλουραλισμό; Δλδ τι λογικό άλμα είναι αυτό;
Όλα τα παραπάνω, κάπου τα έχω ξανακούσει, κάποιο στόμα τα ακούμε και τα ξαναακούμε, κάποια κα που τα λέει τώρα, ξαφνικά.
Τόσο καιρό δεν είχαν ασχοληθεί και ακολουθήσαμε ως χώρα ένα μοντέλο και τώρα ασχολήθηκαν. Δηλαδή όταν δεν μπορούσε το ΕΚΤΕΠΝ να μαζέψει στοιχεία από όλους τους φορείς, τώρα το πειράζει που θα τα παίρνει από ένα φορέα;;;; όταν δεν μπορούσε να μετρήσει δείκτες, γιατί ο καθένας τα μέτραγε όπως ήθελε, τώρα το πειράζει; Όταν τα Κέντρα πρόληψης, δεν έδιναν ποτέ στοιχεία για τη πρόληψη, τώρα που θα ελέγχονται πιο κεντρικά τους πείραξε;
Ξαφνικά επίσης θυμηθήκαμε και την αξιολόγηση. Μπορεί να μας πει κάποιος ποιος αξιολογεί το ίδιο το ΕΚΤΕΠΝ; Γιατί εμείς ως επαγγελματίες στο χώρο δεν έχουμε κανενα απολύτως πρόβλημα να αξιολογηθούμε.
Αλλά να αξιολογήσουμε και τους κκ καθηγητάδες του ΕΚΤΕΠΝ που δεν ξέρουμε τι κάνουν και πως ελέγχονται…
Τελικά μήπως όλοι αυτοί που δεν θέλουν το νομοσχέδιο, δεν θέλουν να ισιώσουν τα στραβά πραγματα και θέλουν να παραμείνουν ως έχει, για να υπάρχει το χάος και να βολεύονται όλοι και άρα να υπάρχουν;
ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ
Καλοκαιριάτικα, δέκα ημέρες μετά την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών (την οποία η πολιτική ηγεσία τίμησε με την απουσία της) τέθηκε σε διαβούλευση το επανειλημμένως εξαγγελθέν νομοσχέδιο για την «ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης», στο οποίο εντάσσεται και η «ολιστική αντιμετώπιση των εξαρτήσεων» παρά την αντίθεση του συνόλου σχεδόν των εμπλεκομένων και της επιστημονικής κοινότητας.
Καταργούνται το ΚΕΘΕΑ, ο ΟΚΑΝΑ, και τα προγράμματα απεξάρτησης του ΕΣΥ (18ΑΝΩ στο ΨΝΑ, ΙΑΝΟΣ, ΑΡΓΩ, ΜΕΘΕΞΙΣ στο ΨΝΘ, ΔΙΑΠΛΟΥΣ ΓΝΚ) και αντικαθίστανται από έναν αθηνοκεντρικό και υδροκέφαλο φορέα, αγνοώντας επιδεικτικά την ιστορία, τα ονόματα, την οργάνωσή, τη φιλοσοφία και τις διαφορετικές προσεγγίσεις τους.
Ο νέος υπερ-οργανισμός καταργεί τη συμμετοχή και το δικαίωμα επιλογής των εξαρτημένων στη θεραπεία τους, περιορίζει την προοπτική απεξάρτησης και τον θεραπευτικό πλουραλισμό και επικεντρώνεται στην αναποτελεσματική βιολογική-ιατρική προσέγγιση και τον διοικητικό έλεγχο, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Το σχέδιο νόμου
• Συνοδεύεται από μια «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης» που παρουσιάζει κραυγαλέες ανακρίβειες και κενά. Μοιάζει να συντάχθηκε από ένα δυναμικό δεν καταλαβαίνει, ή αγνοεί συνειδητά, τις καθημερινές προσπάθειες, τη διαρκή δέσμευση και τον επιστημονικό κόπο των ανθρώπων του πεδίου της πρόληψης και της απεξάρτησης.
• Σαρώνει και διαλύει ένα ακμαίο δίκτυο υπηρεσιών, ριζωμένο στις τοπικές κοινωνίες, παρά τα προβλήματα υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει. Ένα δίκτυο που συνεχίζει να αναπτύσσεται και έχει κερδίσει την εγχώρια και διεθνή επιστημονική αναγνώριση για την πληρότητα και την αποτελεσματικότητά του.
• Εφαρμόζει ένα καθόλα αναχρονιστικό οργανωτικό σχήμα, υπερσυγκέντρωσης εξουσιών και λήψης αποφάσεων από ένα διορισμένο επί της ουσίας από την εκάστοτε εκτελεστική εξουσία Διοικητικό Συμβούλιο και Πρόεδρο.
• Τεμαχίζει και σαλαμοποιεί τους καταργούμενους οργανισμούς. Επιλέγει να αντικαταστήσει την επιστημονική έρευνα και τη θεραπευτική δουλειά με τη διοίκηση. Συρρικνώνει τις σημερινές δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης και θεραπείας, και θα δημιουργήσει τον απαιτούμενο χώρο για την είσοδο ιδιωτών.
• Καταλύεται ο συμμετοχικός τρόπος συγκρότησης της εθνικής πολιτικής για τις εξαρτήσεις, χωρίς να έχει αξιολογηθεί, και αντικαθίσταται από μια παγκοσμίως πρωτότυπη θεσμική μονοκρατορία. Ο εκάστοτε Πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ χρίζεται και Πρόεδρος της νέας Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής, αναλαμβάνοντας τον ρόλο και του Εθνικού Συντονιστή. Αυτό καθιστά τον ΕΟΠΑΕ έναν φορέα που, ταυτόχρονα, θα σχεδιάζει, θα υλοποιεί, και θα αξιολογεί και τον εαυτό του!
Πάμε και όπου βγει;
Οι στρατηγικές που επικεντρώνονται σε διοικητικά μέτρα αγνοώντας την επιστημονική έρευνα και την εμπειρία του πεδίου, δεν έλυσαν ούτε θα λύσουν ποτέ ζητήματα δημόσιας υγείας. Τα προβλήματα εθνικού σχεδιασμού και συντονισμού στο πεδίο, δεν προκύπτουν από τη λειτουργία των καταργούμενων Οργανισμών. Αποτελούν κυβερνητική ευθύνη και αρμοδιότητα, και δεν μπορούν να λυθούν με την ομογενοποίηση δια της γραφειοκρατίας των επιστημονικών μεθόδων και δράσεων, αντί για την αναγκαία δικτύωση.
Το μοντέλο του ΚΕΘΕΑ δεν το έφτιαξε το κράτος: συγκροτήθηκε και λειτουργεί από αυτούς που το χρειάζονται και από αυτούς που το πονάνε. Από ανθρώπους που ήταν πάντα περήφανοι γι’ αυτό. Αυτό που έρχεται τώρα προς «διαβούλευση» είναι ένα άλλο μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας: μια πρόταση για τη διαχείριση και όχι για τη θεραπεία των μελών μας.
Το επιχείρημα πως αλλάζει μόνο ο τρόπος διοίκησης κι όχι η θεραπευτική και επιστημονική λειτουργία των φορέων είναι έωλο. Το ΚΕΘΕΑ έχει υποστεί πολλαπλά πλήγματα διοικητικού τύπου από το 2019, όταν καταργήθηκε βίαια ο αυτοδιοίκητος χαρακτήρας του και η οργανωτική του φιλοσοφία. Εδώ και 5 σχεδόν χρόνια τελούμε σε μια νέα ποιότητα: ενός αδιοίκητου οργανισμού, σε έναν οργανισμό τραγικά υποστελεχωμένο (οι μισοί με ελαστικές και επισφαλείς σχέσεις εργασίας).
Το Υπουργείο και η διοίκηση «φρόντισαν» να φιμώσουν, δια της μη σύγκλησης τη Γενική Συνέλευση ου ΚΕΘΕΑ, που αποτελεί το ανώτερο όργανο του ΚΕΘΕΑ, ώστε ο οργανισμός να μην μπορεί να πάρει μέρος μέσω αυτής στη διαβούλευση. Κι αυτή η φίμωση θα παρουσιαστεί από τους κυβερνώντες και τα φίλια ΜΜΕ ως «μη αντίθεση» ή και συναίνεση…
Το νομοσχέδιο, που έχει τεθεί σε μια διαδικασία προσχηματικής διαβούλευσης και σπρώχνει στο κενό ένα ολόκληρο εθνικό δίκτυο υπηρεσιών, πρέπει να αποσυρθεί.