Α. Τομέας Θεραπείας, που περιλαμβάνει τις κατωτέρω Διευθύνσεις:
α) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών Προγραμμάτων Σωματικής Αποτοξίνωσης και Απεξάρτησης,
β) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών – Φαρμακευτικών Προγραμμάτων,
γ) τη Διεύθυνση Προγραμμάτων Άμεσης Πρόσβασης και Μείωσης της Βλάβης,
δ) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών Προγραμμάτων Σωφρονιστικών Καταστημάτων,
ε) τη Διεύθυνση Κοινωνικής Επανένταξης και Υποστηρικτικών Υπηρεσιών,
στ) τη Διεύθυνση Πρόληψης και Ενημέρωσης,
Β. Τομέας Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Λειτουργίας, που περιλαμβάνει τις κατωτέρω Διευθύνσεις:
α) τη Διεύθυνση Έρευνας, Υποστήριξης και Τεκμηρίωσης,
β) τη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών,
γ) τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών,
δ) τη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων,
ε) τη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης,
στ) τη Διεύθυνση Προμηθειών.
Γ. Διευθύνσεις, που υπάγονται απευθείας στον Πρόεδρο του Οργανισμού:
α) η Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου, η οποία συστήνεται και λειτουργεί σύμφωνα με τον ν. 4795/2021 (Α΄62) περί του συστήματος εσωτερικού ελέγχου του δημόσιου τομέα, έχει λειτουργική ανεξαρτησία και ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο άρθρο 10 του ν. 4795/2021 και στο άρθρο 4 του ν. 3429/2005 (Α’ 314) και
β) η Διεύθυνση Νομικής Υποστήριξης και Συμπαράστασης.
Οι ανωτέρω Διευθύνσεις εισηγούνται προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Α.Ε. την αναγκαιότητα λήψης αποφάσεων για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.
- 2. Τις Διευθύνσεις των Τομέων Θεραπείας και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Λειτουργίας εποπτεύουν, αντίστοιχα, οι Αντιπρόεδροι του Οργανισμού.
- Οι Διευθύνσεις του Τομέα Θεραπείας λειτουργούν με αυστηρή και δεσμευτική δικτύωση και διασύνδεση μεταξύ τους, αποσκοπώντας στην αδιάλειπτη φροντίδα, θεραπεία και ικανοποίηση των αναγκών των ωφελουμένων. Αντιστοίχως και όλες οι υπαγόμενες στις άνω Διευθύνσεις δομές, μονάδες, προγράμματα και υπηρεσίες δραστηριοποιούνται, ενιαία και ομογενοποιημένα, για τον ίδιο σκοπό, σύμφωνα με το επιστημονικό πλαίσιο και τις κατευθυντήριες οδηγίες των σχετικών Διευθύνσεων. Προκειμένου να διασφαλίζονται η διαλειτουργικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και η απρόσκοπτη κάλυψη των εξατομικευμένων θεραπευτικών αναγκών των ασθενών, εφόσον απαιτείται, οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων του Τομέα Θεραπείας αποφαίνονται επί αιτημάτων εν γένει ή εξατομικευμένων θεραπευτικών διαδικασιών και παραπομπών δεσμευτικά για όλες τις δομές και μονάδες παροχής υπηρεσιών του Οργανισμού. Στο πλαίσιο του Τομέα Θεραπείας και των Διευθύνσεών του παρέχονται, σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, υπηρεσίες προληπτικής ενημέρωσης του κοινού και συμβουλευτικής των ενδιαφερομένων για τις δυνατότητες ένταξης στα θεραπευτικά προγράμματα του Ε.Ο.Π.Α.Ε..
1.Η Πληροφορική ως οντότητα (είτε την ορίσουμε ως Διεύθυνση, είτε ως Τμήμα, είτε ως Υπηρεσία) θα πρέπει να βρίσκεται κατευθείαν κάτω από την Διοίκηση του νέου φορέα ΕΟΠΑΕ, έτσι ώστε να εξυπηρετεί πλήρως και άμεσα, ως συνοδοιπόρος στην χάραξη της Στρατηγικής και στην εξέλιξη του Οράματος ενός Οργανισμού, σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ η οποία έχει μεγάλη εμπειρία στα Συστήματα Ηλεκτρονικών Φακέλων των Ασθενών, αλλά θα χρειαστεί βοήθεια στον Τομέα της «Εξάρτησης» που διαθέτει το Τμήμα Πληροφορικής του ΟΚΑΝΑ
2.Έχει προβλεφθεί η δημιουργία τμημάτων εκπαίδευσης στις επιμέρους διευθύνσεις των δύο Τομέων (Τομέα Θεραπείας και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Λειτουργίας) ή κάτι διαφορετικό για την εκπαίδευση και τι είναι αυτό ;
Άρθρο 46 «Διάρθρωση υπηρεσιών»
Πρόταση:
Στην παρ. 1 του Τομέα Θεραπείας και στη Δ/νση στ’ «Διεύθυνση Πρόληψης και Ενημέρωσης», μπορούν να ενταχθούν τα Κ.Π. υπό την απόλυτη εποπτεία της. Η Δ/νση αυτή του ΕΟΠΑΕ να έχει αποφασιστικό και όχι γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Να ασκεί τακτικούς ελέγχους στο επιστημονικό και οικονομικό πεδίο και να μην είναι, κατ΄όνομα, μόνο εποπτεύουσα Δ/νση.
Να έχει τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων τόσο στα Δ.Σ. όσο και στους εργαζόμενους, να έχει συνεχή και ουσιαστική συνεργασία με τα Κ.Π. που θα βασίζεται στις αρχές και κανόνες του Ενιαίου Κανονισμού Λειτουργίας.
Οι προτάσεις μας δεν ενέχουν σκοπιμότητες, αλλά την αγωνία για την τύχη των Κ.Π., γιατί πονέσαμε να τα κρατήσουμε όρθια τις δύσκολες εποχές.
Οι προτάσεις μας είναι απαύγασμα πολυετούς ενασχόλησης, σε εθελοντική βάση, αμισθί προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.
Για εμάς, για τα μέλη των Δ.Σ, ο εθελοντισμός δεν είναι απόφαση μιας στιγμής, δεν είναι χόμπι ή μια ασχολία για να καλύψουμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Είναι στάση ζωής, που πηγάζει από τη βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου για αλληλεγγύη. Γιατί πιστεύουμε πως οι ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες, αποτελούν ελπίδα για σημαντικές αλλαγές γύρω μας.
Ευθύμιος Ζιγγιρίδης
Πρόεδρος Κένττρου Πρόληψης Μαγνησίας
Η επανένταξη θα πρέπει να είναι μέρος της απεξάρτησης και όχι διαφορετική διεύθυνση
Τα στεγνα προγράμματα θα ανήκουν στο Α α)?
Τα προγράμματα εφήβων θα ανήκουν στο Α α)?
Η διεύθυνση πρόληψης πως θα συνδέεται με τα ΚΣΑ?
Η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάρθρωση των υπηρεσιών, καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α.- Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου, παραπέμπει στη μείωση της βλάβης ως ενδεικνυόμενο στόχο της πρόληψης και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης της χρήσης. Επίσης, το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου, ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές:
•Ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο Τομέας Πρόληψης και Θεραπείας με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων
•Ή η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λ.π. ή έναν αυτοτελή τομέα.
Άρθρο 46- Διάρθρωση υπηρεσιών
Α. Τομέας Θεραπείας, που περιλαμβάνει τις κατωτέρω Διευθύνσεις:
α) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών Προγραμμάτων Σωματικής Αποτοξίνωσης και Απεξάρτησης,
β) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών – Φαρμακευτικών Προγραμμάτων,
γ) τη Διεύθυνση Προγραμμάτων Άμεσης Πρόσβασης και Μείωσης της Βλάβης,
δ) τη Διεύθυνση Θεραπευτικών Προγραμμάτων Σωφρονιστικών Καταστημάτων,
ε) τη Διεύθυνση Κοινωνικής Επανένταξης και Υποστηρικτικών Υπηρεσιών,
στ) τη Διεύθυνση Πρόληψης και Ενημέρωσης,
Η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάρθρωση των υπηρεσιών, καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α.- Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου, παραπέμπει στη μείωση της βλάβης ως ενδεικνυόμενο στόχο της πρόληψης και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης της χρήσης. Επίσης, το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου, ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές:
• Ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο Τομέας Πρόληψης και Θεραπείας με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων
• Ή η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λ.π. ή έναν αυτοτελή τομέα.
Η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάρθρωση των υπηρεσιών, καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α.- Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου, παραπέμπει στη μείωση της βλάβης ως ενδεικνυόμενο στόχο της πρόληψης και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης της χρήσης. Επίσης, το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου, ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές:
• Ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο Τομέας Πρόληψης και Θεραπείας με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων
• Ή η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λ.π. ή έναν αυτοτελή τομέα.
Άρθρο 46.
Η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάθρωση των υπηρεσιών καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α. Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης του χρήστη. Επίσης το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση.
Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές: είτε ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο τομέας πρόληψης και θεραπείας με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων είτε η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λπ ή έναν αυτοτελή τομέα.
Άρθρο 46.
Η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάθρωση των υπηρεσιών καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α. Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης του χρήστη. Επίσης το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση.
Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές: είτε ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο τομέας πρόληψης θεραπείας και επανένταξης με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων είτε η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λπ ή έναν αυτοτελή τομέα.
Η απουσία πρόβλεψης και η υποβάθμιση της πρόληψης ως διακριτού πυλώνα των εξαρτήσεων είναι εμφανής και από την προβλεπόμενη διάθρωση των υπηρεσιών καθώς εντάσσει τη Διεύθυνση Πρόληψης, ενημέρωσης στον Τομέα Α. Τομέας Θεραπείας. Επιβεβαιώνεται και από αυτό το άρθρο ότι η πρόληψη δεν αποτελεί διακριτό πεδίο και στόχο του εν λόγω νομοσχεδίου και οι όποιες προβλέψεις εξαντλούνται στον τομέα της αντιμετώπισης του χρήστη. Επίσης το γεγονός ότι η Διεύθυνση ονοματίζεται Διεύθυνση Πρόληψης, Ενημέρωσης είναι αντιεπιστημονικό καθώς η ενημέρωση βάσει των επιστημονικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων πρόληψης αποτελεί έναν επιμέρους τομέα δράσης των ολιστικών παρεμβάσεων πρόληψης. Αν η πρόληψη σύμφωνα με τη φιλοσοφία του εν λόγω νομοσχεδίου ταυτίζεται με την ενημέρωση τότε πραγματικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα καθώς μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που δεν έχει λάβει υπόψη τις προδιαγραφές αποτελεσματικών παρεμβάσεων πρόληψης και την επιστημονική τεκμηρίωση.
Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής αλλαγές: είτε ο τομέας Α να φέρει τον τίτλο τομέας πρόληψης και θεραπείας με την Διεύθυνση Πρόληψης μεταξύ των υπόλοιπων προβλεπόμενων Διευθύνσεων είτε η πρόληψη να αποτελέσει έναν επιπλέον διακριτό τομέα με επιμέρους Διευθύνσεις π.χ εκπαίδευσης- έρευνας κ.λπ ή έναν αυτοτελή τομέα.
Άρθρο 46 «Διάρθρωση υπηρεσιών»
Πρόταση:
Στην παρ. 1 του Τομέα Θεραπείας και στη Δ/νση στ’ «Διεύθυνση Πρόληψης και Ενημέρωσης», μπορούν να ενταχθούν τα Κ.Π. υπό την απόλυτη εποπτεία της. Η Δ/νση αυτή του ΕΟΠΑΕ να έχει αποφασιστικό και όχι γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Να ασκεί τακτικούς ελέγχους στο επιστημονικό και οικονομικό πεδίο και να μην είναι, κατ΄όνομα, μόνο εποπτεύουσα Δ/νση.
Να έχει τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων τόσο στα Δ.Σ. όσο και στους εργαζόμενους, να έχει συνεχή και ουσιαστική συνεργασία με τα Κ.Π. που θα βασίζεται στις αρχές και κανόνες του Ενιαίου Κανονισμού Λειτουργίας.
Οι προτάσεις μας δεν ενέχουν σκοπιμότητες, αλλά την αγωνία για την τύχη των Κ.Π., γιατί πονέσαμε να τα κρατήσουμε όρθια τις δύσκολες εποχές.
Οι προτάσεις μας είναι απαύγασμα πολυετούς ενασχόλησης, σε εθελοντική βάση, αμισθί προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.
Για εμάς, για τα μέλη των Δ.Σ, ο εθελοντισμός δεν είναι απόφαση μιας στιγμής, δεν είναι χόμπι ή μια ασχολία για να καλύψουμε τον ελεύθερο χρόνο μας. Είναι στάση ζωής, που πηγάζει από τη βασική ανάγκη κάθε ανθρώπου για αλληλεγγύη. Γιατί πιστεύουμε πως οι ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες, αποτελούν ελπίδα για σημαντικές αλλαγές γύρω μας.
Στην παρ. 1 του Τομέα Θεραπείας και στη Δ/νση στ’ «Διεύθυνση Πρόληψης και
Ενημέρωσης», μπορούν να ενταχθούν τα Κ.Π. υπό την απόλυτη εποπτεία της. Η Δ/νση αυτή του
ΕΟΠΑΕ να έχει αποφασιστικό και όχι γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Να ασκεί τακτικούς ελέγχους στο
επιστημονικό και οικονομικό πεδίο και να μην είναι, κατ΄όνομα, μόνο εποπτεύουσα Δ/νση.
Γιατί οι Δνσεις δεν κρίνονται με το ίδιο σύστημα;
Άλλοι θα έχουν Πάπα μέσα στο Επιστημονικό Συμβούλιο και άλλοι τίποτα;;;
Αυτή είναι η ισότητα;;; η αξιοκρατία;
Ο τίτλος Διεύθυνση Πρόληψης και Ενημέρωσης δημιουργεί μια λανθασμένη ίσως εντύπωση σε σχέση με το αντικείμενο και την στόχευση της Πρόληψης .Η ενημέρωση είναι ένα μόνο μικρό μέρος των προληπτικών παρεμβάσεων που λειτουργεί επικουρικά προς τις άλλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι η αποτελεσματικότητά της όταν χρησιμοποιείται ως μοναδικός τρόπος παρέμβασης είναι περιορισμένη σύμφωνα με τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα .Η παρουσία του όρου «ενημέρωση» στον τίτλο συμβολικά παραπέμπει στο ξεκίνημα των παρεμβάσεων πρόληψης τη δεκαετία του 90 όπου πράγματι τότε η βασική εστίαση ήταν η ενημέρωση .Επειδή ωστόσο αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην ευτυχή συνθήκη να είμαστε στο κατώφλι ενός νέου ελπιδοφόρου εγχειρήματος έχοντας μια σχεδόν 30ετή γνώση, εμπειρία στο πεδίο αλλά και σύγχρονα ευρωπαϊκά εργαλεία θα ήταν καλό και η γλώσσα που χρησιμοποιούμε να αντικατοπτρίζει όλα τα παραπάνω.
Προτείνεται ο τίτλος να είναι Διεύθυνση Πρόληψης ή Διεύθυνση Πρόληψης των Εξαρτήσεων.
Η μόνη περίπτωση ο όρος Ενημέρωση να είναι δόκιμος θα ήταν αν πέραν της στόχευσης της πρόληψης των εξαρτήσεων ,αντικείμενο της συγκεκριμένης διεύθυνσης να είναι και η ενημέρωση του πληθυσμού για τις προσφερόμενες υπηρεσίες του νέου φορέα.Σε αυτή την περίπτωση ο όρος ενημέρωση θα μπορούσε να διατηρηθεί.
O Τομέας θεραπείας θα πρέπει να ονομαστεί κάπως αλλιώς γιατί δεν είναι συμπεριληπτικός και άρα όχι εύστοχος .Η πρόληψη ,η επανένταξη κλπ δεν είναι Θεραπεία. Θα μπορούσε ο τίτλος να εμπεριέχει την έννοια της εφαρμογής ή της υλοποίησης.
Ο εσωτερικός έλεγχος συνήθως είναι Τμήμα όχι Διεύθυνση.