1. Το Επιστημονικό Συμβούλιο είναι συλλογικό επιστημονικό όργανο με γνωμοδοτικές και συμβουλευτικές αρμοδιότητες, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Α.Ε. σε οργανωτικό και λειτουργικό επίπεδο. Επιλαμβάνεται των θεμάτων που προβλέπει ο παρών, καθώς και λοιπών ζητημάτων, τα οποία χρήζουν εμπεριστατωμένης επιστημονικής προσέγγισης και ανάλυσης, κατ’ εντολή του Διοικητικού Συμβουλίου ή του Προέδρου του Οργανισμού.
2. Το Επιστημονικό Συμβούλιο είναι εννεαμελές και αποτελείται από:
α) τρεις (3) Ιατρούς με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
β) δύο (2) Ψυχολόγους με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
γ) δύο (2) Νοσηλευτές/τριες με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
δ) έναν (1) Ειδικό Θεραπευτή/-τρια με τον/την αναπληρωτή/-τριά του/της,
ε) έναν (1) Κοινωνικό Λειτουργό με τον αναπληρωτή/τριά του/της.
3. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου με τους αναπληρωτές τους, ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του, για διετή θητεία, η οποία δύναται να παραταθεί άπαξ, και επιλέγονται από το προσωπικό του Ε.Ο.Π.Α.Ε., ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας. Ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου είναι εξειδικευμένος επιστήμονας στο πεδίο υγείας, εντός ή εκτός του Οργανισμού.
4. Το Επιστημονικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο για: α) την εξέταση και γνωμοδότηση προς τη Διοίκηση του Οργανισμού επί επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με το αντικείμενο δραστηριότητας και τη λειτουργία του Οργανισμού, β) την εισήγηση προτάσεων προς τη Διοίκηση του Οργανισμού για τη βελτίωση της λειτουργίας των δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων του και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ωφελούμενους και όλους τους πολίτες, γ) την εισήγηση προς τη Διοίκηση του Οργανισμού επιστημονικών προτάσεων ή σχεδίων δράσης για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων ή κρίσεων δημόσιας υγείας ή θεμάτων υγιεινής και ασφάλειας του προσωπικού και των ωφελουμένων του, δ) την εισήγηση προς τη Διοίκηση του Οργανισμού προτάσεων για την επικαιροποίηση του ισχύοντος θεραπευτικού πλαισίου, μέσω τροποποίησης υφισταμένων ή εισαγωγής νέων θεραπευτικών πρωτοκόλλων, ε) τη γνωμοδότηση προς τη Διοίκηση του Οργανισμού για την αναγκαιότητα διεξαγωγής ερευνητικών προγραμμάτων, την προσφορότητα αυτών για την επίτευξη των σκοπών του Οργανισμού και την οριοθέτηση του πλαισίου διεξαγωγής τους, στ) τη γνωμοδότηση προς τη Διοίκηση του Οργανισμού για την ίδρυση και λειτουργία από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. νέων δομών, μονάδων και υπηρεσιών, για την ανάπτυξη, υλοποίηση και εφαρμογή νέων προγραμμάτων, καθώς και την τροποποίηση ή κατάργηση των υφιστάμενων, ζ) τη γνωμοδότηση, προς τις Διευθύνσεις του Τομέα Θεραπείας και κατόπιν αιτημάτων αυτών, για γενικά ζητήματα ή για εξατομικευμένες θεραπευτικές διαδικασίες και παραπομπές, που εμπίπτουν στην καθ’ ύλην αρμοδιότητά τους σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 46, η) τη γνωμοδότηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο για την ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία των Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης (Κ.Σ.Α.) του άρθρου 33, καθώς και για τη διαμόρφωση των θεραπευτικών πρωτοκόλλων και κανονισμών λειτουργίας τους, θ) τη γνωμοδότηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού για τα απαιτούμενα προσόντα των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων του Θεραπευτικού Τομέα του Οργανισμού, σύμφωνα με τα κριτήρια και τη διαδικασία που ρυθμίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας του, και την επιλογή και πρόταση προς το Διοικητικό Συμβούλιο τριών (3) υποψηφίων για την πλήρωση κάθε θέσης Προϊσταμένου των Διευθύνσεων αυτών, σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 6 του άρθρου 49, ι) τη σύσταση επιστημονικών ομάδων εργασίας, για την υποστήριξη του έργου των διευθύνσεων θεραπευτικών προγραμμάτων και την υποβολή εισήγησης προς το Διοικητικό Συμβούλιο για τη στελέχωση και συγκρότησή τους και ια) την εξέταση οποιουδήποτε άλλου θέματος επιστημονικής φύσης που σχετίζεται με τις αρμοδιότητές του και προβλέπεται στον παρόντα ή του ανατίθεται από το Διοικητικό Συμβούλιο ή τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου.
5. Στις συνεδριάσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου είναι δυνατόν να συμμετέχουν, κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου, πλην των μελών του, επιστήμονες με ειδικές γνώσεις στο πεδίο της υγείας και των εξαρτήσεων, εκτός του Οργανισμού, χωρίς να αποκτούν την ιδιότητα του μέλους.
6. Η γραμματειακή υποστήριξη του Επιστημονικού Συμβουλίου ανατίθεται σε πρόσωπο που ανήκει στο διοικητικό προσωπικό του Οργανισμού και ορίζεται με απόφαση του Προέδρου.
7. Οι εισηγήσεις, τα συμπεράσματα και τα πορίσματα του Επιστημονικού Συμβουλίου υποβάλλονται προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Α.Ε..
8. Αν οποιοδήποτε μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου απωλέσει την ιδιότητα βάσει της οποίας έχει επιλεγεί κατά την παρ. 2 ή υποβάλλει την παραίτησή του ή απουσιάζει από περισσότερες από τρεις (3) συνεχόμενες συνεδριάσεις αυτού, παύει αυτοδικαίως να είναι μέλος και ορίζεται νέο με την ίδια διαδικασία.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο"
#1 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΣ Στις 8 Ιουλίου 2024 @ 19:46
Στο επιστημονικό συμβούλιο, γιατί απουσιάζει η ειδικότητα των Κοινωνιολόγων? Δεν είναι αναγκαία η
συμμετοχη των κοινωνιολογων στην διεπιστημονικη σύνθεση του επιστημονικού συμβουλίου? Σε όλα τα θεραπευτικά προγράμματα εργάζονται κοινωνιολογοι σε διάφορες θέσεις: στην θεραπεία, στον τομέα έρευνας, στην εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση των εξυπηρετουμενων.
#2 Σχόλιο Από xristina Στις 9 Ιουλίου 2024 @ 16:40
Γιατί απουσιάζουν οι κοινωνιολόγοι από το επιστημονικό συμβούλιο?
Σ’ όλα τα προγράμματα εργάζονται κοινωνιολόγοι είτε μόνιμοι είτε με συμβάσεις.. Από που να ξεκινήσω, στην πρόληψη, στη θεραπεία, στην επανένταξη, στην έρευνα… Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει προσθήκη της ειδικότητας των κοινωνιολόγων στο επιστημονικό συμβούλιο.
Πιο συγκεκριμένα, ο ρόλος των κοινωνιολόγων στην απεξάρτηση είναι πολύπλευρος και σημαντικός. Οι κοινωνιολόγοι συμβάλλουν στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των αιτιών και των συνεπειών της εξάρτησης, τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Αναλύουν τους κοινωνικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην εξάρτηση, όπως η φτώχεια, η ανεργία, η οικογενειακή κατάσταση, και οι κοινωνικές ανισότητες. Αυτό βοηθά στην κατανόηση των βαθύτερων αιτίων της εξάρτησης και στον σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων.
Συμμετέχουν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων απεξάρτησης που είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των διαφόρων κοινωνικών ομάδων. Αυτά τα προγράμματα μπορεί να περιλαμβάνουν την εκπαίδευση, την παροχή κοινωνικής υποστήριξης και την επαγγελματική κατάρτιση.
Παρέχουν υποστήριξη στους εξαρτημένους και τις οικογένειές τους, βοηθώντας τους να αντιμετωπίσουν τις κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις της εξάρτησης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παροχή συμβουλευτικής, την ενίσχυση της κοινωνικής δικτύωσης και την υποστήριξη στην επανένταξη στην κοινωνία.
Οι κοινωνιολόγοι διεξάγουν έρευνες για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων απεξάρτησης και τη συλλογή δεδομένων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των παρεμβάσεων.
Συμβάλλουν στην εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με τα θέματα της εξάρτησης και της απεξάρτησης, προάγοντας την κατανόηση και την αποδοχή των εξαρτημένων ατόμων.
Εμπλέκονται στη διαμόρφωση πολιτικών και στρατηγικών για την αντιμετώπιση της εξάρτησης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, προωθώντας αλλαγές που μπορούν να στηρίξουν καλύτερα τους εξαρτημένους και να μειώσουν τους παράγοντες κινδύνου.
Είναι αδιανόητα να μιλάμε για εξαρτήσεις και οι κοινωνιολόγοι να μην υπάρχουν στο επιστημονικό συμβούλιο.
#3 Σχόλιο Από ΧΡΗΣΤΟΣ Στις 9 Ιουλίου 2024 @ 19:02
Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει προσθήκη των κοινωνιολόγων στο επιστημονικό συμβούλιο. Η συμβολή τους είναι καθοριστική για θέματα εξαρτήσεων.
#4 Σχόλιο Από Ναπολέων Παπαγεωργίου Στις 10 Ιουλίου 2024 @ 12:03
Αίτημα ένταξης της ειδικότητας του Κοινωνιολόγου στο Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΟΠΑΕ (άρθρο 41)
Στο άρθρο 1 του Π.Δ. 159/2009 – ΦΕΚ 199/Α/01-10-2009 σχετικά με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Κοινωνιολόγων αναφέρεται η αντιστοιχία της ειδικότητας με τα αντικείμενα εργασίας που αφορούν, μεταξύ άλλων, το σωφρονιστικό σύστημα, τις εξαρτήσεις, την πρόληψη, απεξάρτηση και την κοινωνική επανένταξη, την έρευνα και τη διοίκηση δημοσίων δομών, την εκπαίδευση και την εργασιακή συμβουλευτική, τα δημόσια νοσοκομεία και τις κοινωνικές υπηρεσίες.
Οι Κοινωνιολόγοι, ως νομικά κατοχυρωμένη ειδικότητα αλλά και ως επιστήμονες με μακροχρόνια εμπειρία σε επιστημονικές θέσεις ευθύνης και θέσεις κλινικής πρακτικής σε φορείς πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτήσεων μπορούν να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στην ουσιαστική οργάνωση και τον σχεδιασμό της αντιμετώπισης του σύνθετου βιο-ψυχο-κοινωνικού προβλήματος των εξαρτήσεων.
Επιχείρημα α) Ενδεικτικά, στην παρούσα κατάσταση η ειδικότητα του Κοινωνιολόγου και γενικότερα των Κοινωνικών Επιστημών είναι κυρίαρχη στους διοικητικούς και επιστημονικούς ρόλους και στις θέσεις ευθύνης προϊσταμένων στις υπάρχουσες δομές και φορείς απεξάρτησης. Η αντιπρόεδρος του ΚΕΘΕΑ είναι Κοινωνιολόγος, ο υπεύθυνος του επιστημονικού προσωπικού του ΕΚΤΕΠΝ είναι Κοινωνιολόγος, ο Πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ είναι Κοινωνικός Επιστήμονας, ο Επιστημονικά Υπεύθυνος του τμήματος Έρευνας του 18 άνω και μέλος της Εθνικής Επιτροπής Συντονισμού για τα Ναρκωτικά είναι Κοινωνιολόγος, ο επιστημονικά υπεύθυνος του τομέα έρευνας του ΚΕΘΕΑ είναι Κοινωνιολόγος, καθώς επίσης και αρκετοί υπεύθυνοι των Κέντρων Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ είναι Κοινωνιολόγοι. Επίσης, ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων όλων των Φορέων στον τομέα των εξαρτήσεων είναι Κοινωνιολόγοι. Οι Κοινωνιολόγοι είναι πολλοί σημαντικοί για τη στελέχωση του νέου Φορέα και σε επίπεδο κλινικής πρακτικής στο πεδίο αλλά και σε επίπεδο διοικητικών και επιστημονικών ρόλων και θέσεων ευθύνης με γνωμοδοτικές και συμβουλευτικές αρμοδιότητες, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Α.Ε. σε οργανωτικό και λειτουργικό επίπεδο.
Επιχείρημα β) Στον ίδιο νόμο για την ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης (άρθρο 14, παρ, 15), η ειδικότητα του Κοινωνιολόγου εντάσσεται σωστά, δίκαια και ουσιαστικά στις θέσεις των μονίμων υπαλλήλων κάθε Δ.Υ.Π.Ε καθώς και στις Διευθύνσεις Συντονισμού Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας κάθε Δ.Υ.ΠΕ.
Λόγω των παραπάνω, καθώς και άλλων επιχειρημάτων που διατυπώνονται στο πλαίσιο της διαβούλευσης, αιτούμαστε την ένταξη της ειδικότητας του Κοινωνιολόγου στο Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΟΠΑΕ (άρθρο 41) ως εξής:
Στο Άρθρο 41 παράγραφος 2 να ενταχθεί ένας Κοινωνιολόγος στη βασική σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου ως αντικατάσταση είτε του ενός εκ των τριών ιατρών είτε του ενός εκ των δύο Νοσηλευτών είτε του ενός εκ των δύο Ψυχολόγων είτε να ενσωματωθεί στη θέση του Κοινωνικού Λειτουργού με την προσθήκη «ή Κοινωνιολόγου»
Υ.Γ. Το παρόν αίτημα έχει κοινοποιηθεί στον Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων, στους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνιολογίας των Ελληνικών ΑΕΙ και στην Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία
Ναπολέων Παπαγεωργίου, Κοινωνιολόγος PhD
Συντονιστής Κινητής Μονάδας Εξαρτήσεων του ΚΕΘΕΑ Ήπειρος (μονάδα ΕΣΠΑ ΉΠΕΙΡΟΣ)
[1]
6955455207
#5 Σχόλιο Από Β.Π. Στις 11 Ιουλίου 2024 @ 11:29
Σε μια κοινωνία που βιώνει »τσουνάμι» ψυχοκοινωνικών προβλημάτων , η πολιτεία κρίνει ( (μέσω της απουσίας των κοινωνιολόγων από το επιστημονικό συμβούλιο) ότι η επιστήμη που Την μελετά δεν χρειάζεται !
»Επιστημονικός» Μεσαίωνας!
#6 Σχόλιο Από ΑΝΔΡΕΑΣ Στις 11 Ιουλίου 2024 @ 13:29
Ως κοινωνιολόγος, εκφράζω την έντονη δυσαρέσκειά μου για την απουσία εκπροσώπησης του κλάδου μας στο Επιστημονικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Α.Ε., όπως αυτό ορίζεται στο Άρθρο 41. Η συμμετοχή των κοινωνιολόγων σε ένα τέτοιο όργανο, του οποίου οι αποφάσεις επηρεάζουν άμεσα την κοινωνική ζωή και υγεία, είναι ζωτικής σημασίας.
Οι εξαρτήσεις δεν είναι απλώς ζητήματα ατομικής υγείας, αλλά κοινωνικά φαινόμενα με βαθιές ρίζες σε κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, πολιτισμικές νόρμες και κοινωνικούς αποκλεισμούς. Η κοινωνιολογική προσέγγιση εξετάζει τις εξαρτήσεις μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό τους πλαίσιο, αναδεικνύοντας παράγοντες όπως:
Κοινωνικοοικονομική κατάσταση: Η φτώχεια, η ανεργία και η έλλειψη ευκαιριών μπορούν να οδηγήσουν στην περιθωριοποίηση και την προσφυγή σε ουσίες.
Κοινωνικές ανισότητες: Ο κοινωνικός αποκλεισμός και η έλλειψη κοινωνικής υποστήριξης αυξάνουν τον κίνδυνο εξαρτήσεων.
Πολιτισμικές νόρμες: Οι κοινωνικές νόρμες σχετικά με τη χρήση ουσιών και την έκφραση συναισθημάτων μπορούν να επηρεάσουν την εμφάνιση εξαρτήσεων.
Κοινωνικό στίγμα: Το στίγμα που συνοδεύει τις εξαρτήσεις μπορεί να αποτρέψει τα άτομα από το να ζητήσουν βοήθεια και να ενισχύσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Η συμβολή των κοινωνιολόγων στο Επιστημονικό Συμβούλιο
Η συμμετοχή κοινωνιολόγων στο Επιστημονικό Συμβούλιο θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των εξαρτήσεων, μέσα από:
Κατανόηση των κοινωνικών αιτιών: Οι κοινωνιολόγοι μπορούν να αναλύσουν τις κοινωνικές αιτίες των εξαρτήσεων και να προτείνουν πολιτικές για την αντιμετώπισή τους.
Σχεδιασμός αποτελεσματικών προγραμμάτων: Οι κοινωνιολόγοι μπορούν να συμβάλουν στον σχεδιασμό προγραμμάτων πρόληψης και θεραπείας που λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές ανάγκες των εξαρτημένων ατόμων.
Αξιολόγηση των προγραμμάτων: Οι κοινωνιολόγοι μπορούν να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων και να προτείνουν βελτιώσεις.
Καταπολέμηση του κοινωνικού στίγματος: Οι κοινωνιολόγοι μπορούν να συμβάλουν στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για τις εξαρτήσεις και στην καταπολέμηση του στίγματος.
Η μη συμπερίληψη κοινωνιολόγων στο Επιστημονικό Συμβούλιο αποτελεί σοβαρή παράλειψη, που στερεί τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. από πολύτιμη επιστημονική γνώση και εμπειρία. Η συμμετοχή μας θα ενίσχυε την αποτελεσματικότητα των πολιτικών και των προγραμμάτων του Οργανισμού, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αντιμετώπιση των εξαρτήσεων.
#7 Σχόλιο Από Παυλος Γερου Στις 15 Ιουλίου 2024 @ 20:30
Το επιστημονικό συβμούλιο κάθε άλλο παρά επιστημονικό είναι.Είναι απαράδεκτο να αποτελεί ένα 2ο διοικητικό πόλο μέσα στον οργανισμό. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε όλες αυτές τις υπηρεσιακές αρμοδιότητες που έχετε βάλει, και δεν υπάρχουν επιστημονικές, όπως η έρευνα, ή διεξαγωγή μελετών και άλλα πιο επιστημονικά θέματα.
Θέλετε να κάνετε 2η εξουσία;Γιατί δεν βάζετε Γενικούς αντί του επιστημονικού;;;
#8 Σχόλιο Από Αγλαϊα Κυριακου Στις 15 Ιουλίου 2024 @ 20:33
Πραγματικά το Επιστημονικό Συμβούλιο θα επιλέγει Προισταμένους; Ελεος.
Αυτή είναι διοικητική πράξη, όχι επιστημονική
Εργαζόμενη 18ΑΝΩ
#9 Σχόλιο Από Γιώργος Κ. Στις 15 Ιουλίου 2024 @ 20:36
Μα τι επιστημονικο και αυτό;
Είναι καθαρά αντιφατικό να επιλέγεται ένας Δντης από αυτό το συμβούλιο και ένας άλλος από ένα άλλο.
Καμία ισοτιμία.
Καμία ισότητα.
Καμία αξιοκρατία.
Όποιους δικούς σας θέλετε θα βάζετε;;;;
Εμείς που θα ερχόμαστε απο άλλους φορείς, θα έχουμε ελπίδα;;;
Καμία. Μα καμία.
Και ειλικρινά πίστευα στο κ. Υφυπουργό, αλλά μάλλον θέλουν να βάζουν μόνο τους δικούς τους….
Από τον Ιανό
#10 Σχόλιο Από Μάριος Κ. Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 08:47
Θα συμφωνήσω με τον Γιωργο
εμείς που είμαστε κοινωνιολόγοι γιατί να μην κρινόμαστε για Διευθυντές με ίσους όρους;
Γιατί θα πρέπει να κριθούμε από ενα συμβούλιο που θα είναι το»αρεστό» κάθε φορά;
Γιατί δεν συμφέρει να είμαστε ίσοι με τους άλλους διευθυντές;;;
Ειλικρινά κ. Βαρτζόπουλε δεν το περίμενα και εγώ από εσάς.
Μάριος από ΨΝΘ Θεσσαλονίκης
#11 Σχόλιο Από Κατερίνα Κ. Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 11:43
τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση
και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας καθώς και σε αυτό το
άρθρο να είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων
που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την
πρόληψη.
#12 Σχόλιο Από Γεωργία Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 14:19
Το Επιστημονικό Συμβούλιο για την πρόληψη της εξάρτησης και την απεξάρτηση πρέπει να είναι διεπιστημονικό και να απαρτίζεται από ειδικούς επαγγελματίες που ορίζονται συγκεκριμένα και έχουν εξειδίκευση και αποδεδειγμένη εμπειρία εργασίας κατά τα πρότυπα του ΑΣΕΠ.
Στο Επιστημονικό Συμβούλιο ορίζονται 2 ιατροί και 2 νοσηλευτές ως μέλη. Αποτελεί Ιατροκεντρικό Συμβούλιο που ίσως να χρειάζεται μόνο για τη χορήγηση υποκατάστατων ουσιών.
Απέχει παρασάγγας από ότι αφορά την πρόληψη και την απεξάρτηση!
Το Επιστημονικό Συμβούλιο όπως αναφέρεται στο άρθρο αποτελεί όργανο κομματικό – συνδικαλιστικό και διαχείρισης χρηστών- υποκείμενων στους οποίους χορηγούνται φαρμακευτικές ουσίες κατά το «συμφέρον» του lobing φαρμακευτικών εταιρειών και των μελών του που τοποθετούνται με κομματικά κριτήρια και τους απονέμεται ο τίτλος μέλους για το βιογραφικό τους
Ένας μη υγιής οργανισμός, όπως προκύπτει ο ΕΟΠΑΕ δεν μπορεί να προάγει την υγεία.
#13 Σχόλιο Από ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε ΑΧΑΙΑΣ «ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ» Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 15:26
Να προβλέπεται ότι τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας καθώς και σε αυτό το άρθρο είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την πρόληψη.
#14 Σχόλιο Από ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Π.Ε ΑΧΑΙΑΣ «ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ» Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 15:46
Άρθρο 41.
Να προβλέπεται ότι τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας καθώς και σε αυτό το άρθρο είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την πρόληψη.
#15 Σχόλιο Από Κατερίνα Στις 16 Ιουλίου 2024 @ 17:07
Στο ΣΝ αναφέρεται «Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου με τους αναπληρωτές τους, ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου του…». Στο Άρθρο 38 είδαμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο πρακτικά ορίζεται όλο από τον Υπουργό Υγείας. Εφόσον το Επιστημονικό Συμβούλιο ορίζεται με απόφαση του ΔΣ τότε επίσης δεν διέπεται από καμία αξιοκρατία. Γιατί να μην επιλέγονται τόσο το ΔΣ όσο και το ΕΣ από εργαζομένους ή τελοσπαντων με μία πιο δημοκρατική διαδικασία;
#16 Σχόλιο Από Γιάννης Ν. Στις 17 Ιουλίου 2024 @ 10:44
Να προβλέπεται ότι τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας καθώς και σε αυτό το άρθρο να είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την πρόληψη.
#17 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗς ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ Στις 17 Ιουλίου 2024 @ 10:52
Άρθρο 41- Επιστημονικό Συμβούλιο
Το Επιστημονικό Συμβούλιο είναι εννεαμελές και αποτελείται από:
α)τρεις (3) Ιατρούς με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
β)δύο (2) Ψυχολόγους με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
γ)δύο (2) Νοσηλευτές/τριες με τους/τις αναπληρωτές/τριες τους,
δ)έναν (1) Ειδικό Θεραπευτή/-τρια με τον/την αναπληρωτή/-τριά του/της,
ε) έναν (1) Κοινωνικό Λειτουργό με τον αναπληρωτή/τριά του/της.
Να προβλέπεται ότι τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας καθώς και σε αυτό το άρθρο να είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την πρόληψη.
#18 Σχόλιο Από ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ «ΘΗΣΕΑΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ» Στις 17 Ιουλίου 2024 @ 12:08
Να προβλέπεται ότι τα μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου θα πρέπει να έχουν κατάρτιση και εμπειρία τόσο από το πεδίο της πρόληψης όσο και της θεραπείας. Και σε αυτό το άρθρο είναι ξεκάθαρο ότι το επιστημονικό συμβούλιο επιλαμβάνεται κυρίως θεμάτων που άπτονται της θεραπείας και απουσιάζει οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την πρόληψη.
#19 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΦΗΒΩΝ ΑΤΡΑΠΟΣ Στις 17 Ιουλίου 2024 @ 14:45
Σύμφωνα με το άρθρο 40 εισηγήσεις λάμβανε μέρος μέσω της Διεύθυνσης του Θεραπευτικού Τομέα και γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου του Οργανισμού. Στο άρθρο 41 θα πρέπει να προστεθεί οτι το Επιστημονικό Συμβούλιο γνωμοδοτεί στην Διεύθυνση Θεραπευτικού τομέα
Προτείνουμε το επιστημονικό συμβούλιο να είναι διαφορετικό για κάθε Θεραπευτική Διεύθυνση αφού πρόκειται για διαφορετικά πλαίσια, προγράμματα και ανάγκες
Το επιστημονικό συμβούλιο δεν μπορεί να γνωμοδοτεί προς την Διοίκηση του Οργανισμού αν δεν έχει έρθει σε συμφωνία με την Διεύθυνση του Θεραπευτικού Τομέα. Σε αυτή την διαδικασία θα πρέπει να υπάρχουν μέλη απο τους θεραπευτικούς τομείς. Όπως αναφέραμε η θεωρητική γνωση διαφερει απο την πρακτική εμπειρια και την έκθεση των θεραπευτων.
3 εκ των 9 μελών είναι ιατροί, ειδικότητας?
#20 Σχόλιο Από ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΑΒΒΙΔΟΥ-Επισκέπτρια Υγείας ΨΝΑ Στις 17 Ιουλίου 2024 @ 16:48
Στο Επιστημονικό συμβούλιο θα πρέπει να προστεθεί και 1 θέση ΠΕ ή ΤΕ Επισκέπτη Υγείας, με την αντίστοιχη επαγγελματική εμπειρία. Ήδη από την ίδρυση του το 18 άνω στο ΨΝΑ στελεχώνει τις δομές του με Επισκέπτες Υγείας. Οι ανάγκες των ληπτών απαιτούν μια ολιστική αντιμετώπιση. Ο Επισκέπτης Υγείας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διεπιστημονικής ομάδας στον τομέα της απεξάρτησης.
#21 Σχόλιο Από Αναστασίου Χρήστος Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 00:28
Γράφω για να καταθέσω τις εισηγήσεις μου σχετικά με τον νέο νόμο που διέπει τη λειτουργία του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
Αν και εκτιμώ την πρόθεση βελτίωσης της οργανωτικής και λειτουργικής αποτελεσματικότητας μέσω ενός συνεργαζόμενου επιστημονικού φορέα, έχω εντοπίσει αρκετούς τομείς στους οποίους το τρέχον πλαίσιο θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά για να διασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζεται με τις βέλτιστες πρακτικές και εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλους τους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα την κοινότητα και τους ασθενείς.
1. Δέσμευση της Κοινότητας και της Κοινωνίας των Πολιτών:
Ο νέος νόμος, όπως έχει εκπονηθεί επί του παρόντος, δεν ενσωματώνει μηχανισμούς για τη συμμετοχή των μελών της κοινότητας και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών. Οι βέλτιστες πρακτικές στη διακυβέρνηση της υγειονομικής περίθαλψης τονίζουν τη σημασία της συμμετοχής αυτών των ενδιαφερομένων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τη διασφάλιση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της κοινότητας.
Προτείνω:
• Καθιέρωση επίσημης διαδικασίας εκπροσώπησης κοινότητας και ασθενών στο Επιστημονικό Συμβούλιο.
• Συμπεριλάβετε τακτικές δημόσιες διαβουλεύσεις και μηχανισμούς ανατροφοδότησης για τη συλλογή πληροφοριών από την κοινωνία των πολιτών σχετικά με τις οργανωτικές πολιτικές και πρακτικές.
2. Λογοδοσία και αξιολόγηση:
Ο νόμος δεν προβλέπει λογοδοσία και συστηματική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Συμβουλίου. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, προτείνω:
• Εφαρμογή πλαισίου τακτικών αξιολογήσεων επιδόσεων του Επιστημονικού Συμβουλίου και των μελών του.
• Απαίτηση ετήσιων εκθέσεων που περιγράφουν λεπτομερώς τις δραστηριότητες, τα αποτελέσματα και τον αντίκτυπο του Συμβουλίου στον οργανισμό και τους δικαιούχους του, οι οποίες θα πρέπει να είναι προσβάσιμες στο κοινό.Με τη θνησιμότητα που υπάρχει τις επιμολύνσεις και την εγκατάλειψη των δομών είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχει λογοδοσία!
[2]
3. Δικαιώματα εξυπηρετούμενων :
Το τρέχον προσχέδιο δεν καλύπτει επαρκώς τα δικαιώματα των εξυπηρετούμενων . Η διασφάλιση ότι αυτά τα δικαιώματα προστατεύονται και προωθούνται είναι ζωτικής σημασίας για ένα ανθρώπινο και αποτελεσματικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης.
Ως εκ τούτου, προτείνω:
• Ανάπτυξη και ενσωμάτωση ενός ολοκληρωμένου χάρτη δικαιωμάτων των ασθενών στη νομοθεσία, ο οποίος θα σκιαγραφεί τα δικαιώματα και τις ευθύνες των ασθενών εντός του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
• Δημιουργία ανεξάρτητου φορέα υπεράσπισης εξυπηρετούμενων για την επίβλεψη της επιβολής αυτών των δικαιωμάτων και την αντιμετώπιση καταγγελιών.
4. Διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων:
Για να λειτουργεί αποτελεσματικά το Επιστημονικό Συμβούλιο και να διατηρεί την εμπιστοσύνη του κοινού, η διαφάνεια στις λειτουργίες του είναι απαραίτητη. Για ενίσχυση της διαφάνειας, προτείνω:
• Υποχρέωση όλων των συνεδριάσεων του Επιστημονικού Συμβουλίου να είναι ανοιχτές στο κοινό, με πρακτικά και αποφάσεις να τεκμηριώνονται και να δημοσιοποιούνται.
• Διασφάλιση ότι τα κριτήρια για την επιλογή των μελών του Συμβουλίου, ιδίως εκείνων από την ιατρική και επιστημονική κοινότητα, είναι σαφή, δίκαια και διαφανή.
5. Συμπερίληψη ποικιλίας εμπειρογνωμοσύνης:
Η σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου πρέπει να αντικατοπτρίζει ένα ευρύ φάσμα εμπειρογνωμοσύνης για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των πολύπλευρων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο οργανισμός. Κάνω πρόταση:
• Διεύρυνση του Συμβουλίου ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον εμπειρογνώμονες σε τομείς όπως η δημόσια υγεία, η επιδημιολογία και η διαχείριση της υγειονομικής περίθαλψης.
• Ενθαρρύνετε τη συνεργασία με εμπειρογνώμονες από άλλες χώρες και ενδιαφερόμενα μέρη για την εισαγωγή διαφορετικών προοπτικών και καινοτόμων λύσεων.
Με την ενσωμάτωση αυτών των συστάσεων, το Επιστημονικό Συμβούλιο μπορεί να εκπληρώσει αποτελεσματικότερα τον συμβουλευτικό και συμβουλευτικό του ρόλο, διασφαλίζοντας ότι ο Ε.Ο.Π.Α.Ε. παρέχει υψηλής ποιότητας, δίκαιες και ανταποκρινόμενες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Η δέσμευση της κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, η ενίσχυση της λογοδοσίας, η προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών και η ενίσχυση της διαφάνειας και της ποικίλης τεχνογνωσίας όχι μόνο θα βελτιώσουν τις επιδόσεις του οργανισμού αλλά θα δημιουργήσουν επίσης ισχυρότερη εμπιστοσύνη και συνεργασία μεταξύ της Ε.Ο. .Π.Α.Ε. και τις κοινότητες που εξυπηρετεί.
Σας ευχαριστούμε που λάβατε υπόψη αυτές τις συστάσεις. Προσβλέπω στην ευκαιρία να συζητήσω περαιτέρω αυτές τις προτάσεις και να συμβάλω στη συνεχή βελτίωση της διακυβέρνησης και της παροχής υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
#22 Σχόλιο Από Αναστασίου Χρήστος Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 00:40
Γράφω για να καταθέσω τις εισηγήσεις μου σχετικά με τον νέο νόμο που διέπει τη λειτουργία του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
Αν και εκτιμώ την πρόθεση βελτίωσης της οργανωτικής και λειτουργικής αποτελεσματικότητας μέσω ενός συνεργαζόμενου επιστημονικού φορέα, έχω εντοπίσει αρκετούς τομείς στους οποίους το τρέχον πλαίσιο θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά για να διασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζεται με τις βέλτιστες πρακτικές και εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλους τους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα την κοινότητα και τους ασθενείς.
1. Δέσμευση της Κοινότητας και της Κοινωνίας των Πολιτών:
Ο νέος νόμος, όπως έχει εκπονηθεί επί του παρόντος, δεν ενσωματώνει μηχανισμούς για τη συμμετοχή των μελών της κοινότητας και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών. Οι βέλτιστες πρακτικές στη διακυβέρνηση της υγειονομικής περίθαλψης τονίζουν τη σημασία της συμμετοχής αυτών των ενδιαφερομένων στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τη διασφάλιση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της κοινότητας.
Προτείνω:
• Καθιέρωση επίσημης διαδικασίας εκπροσώπησης κοινότητας και ασθενών στο Επιστημονικό Συμβούλιο.
• Συμπεριλάβετε τακτικές δημόσιες διαβουλεύσεις και μηχανισμούς ανατροφοδότησης για τη συλλογή πληροφοριών από την κοινωνία των πολιτών σχετικά με τις οργανωτικές πολιτικές και πρακτικές.
2. Λογοδοσία και αξιολόγηση:
Ο νόμος δεν προβλέπει λογοδοσία και συστηματική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Συμβουλίου. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, προτείνω:
• Εφαρμογή πλαισίου τακτικών αξιολογήσεων επιδόσεων του Επιστημονικού Συμβουλίου και των μελών του.
• Απαίτηση ετήσιων εκθέσεων που περιγράφουν λεπτομερώς τις δραστηριότητες, τα αποτελέσματα και τον αντίκτυπο του Συμβουλίου στον οργανισμό και τους δικαιούχους του, οι οποίες θα πρέπει να είναι προσβάσιμες στο κοινό.Με τη θνησιμότητα που υπάρχει τις επιμολύνσεις και την εγκατάλειψη των δομών είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχει λογοδοσία!
3. Δικαιώματα εξυπηρετούμενων :
Το τρέχον προσχέδιο δεν καλύπτει επαρκώς τα δικαιώματα των εξυπηρετούμενων . Η διασφάλιση ότι αυτά τα δικαιώματα προστατεύονται και προωθούνται είναι ζωτικής σημασίας για ένα ανθρώπινο και αποτελεσματικό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης.
Ως εκ τούτου, προτείνω:
• Ανάπτυξη και ενσωμάτωση ενός ολοκληρωμένου χάρτη δικαιωμάτων των ασθενών στη νομοθεσία, ο οποίος θα σκιαγραφεί τα δικαιώματα και τις ευθύνες των ασθενών εντός του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
• Δημιουργία ανεξάρτητου φορέα υπεράσπισης εξυπηρετούμενων για την επίβλεψη της επιβολής αυτών των δικαιωμάτων και την αντιμετώπιση καταγγελιών.
4. Διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων:
Για να λειτουργεί αποτελεσματικά το Επιστημονικό Συμβούλιο και να διατηρεί την εμπιστοσύνη του κοινού, η διαφάνεια στις λειτουργίες του είναι απαραίτητη. Για ενίσχυση της διαφάνειας, προτείνω:
• Υποχρέωση όλων των συνεδριάσεων του Επιστημονικού Συμβουλίου να είναι ανοιχτές στο κοινό, με πρακτικά και αποφάσεις να τεκμηριώνονται και να δημοσιοποιούνται.
• Διασφάλιση ότι τα κριτήρια για την επιλογή των μελών του Συμβουλίου, ιδίως εκείνων από την ιατρική και επιστημονική κοινότητα, είναι σαφή, δίκαια και διαφανή.
5. Συμπερίληψη ποικιλίας εμπειρογνωμοσύνης:
Η σύνθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου πρέπει να αντικατοπτρίζει ένα ευρύ φάσμα εμπειρογνωμοσύνης για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των πολύπλευρων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο οργανισμός. Κάνω πρόταση:
• Διεύρυνση του Συμβουλίου ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον εμπειρογνώμονες σε τομείς όπως η δημόσια υγεία, η επιδημιολογία και η διαχείριση της υγειονομικής περίθαλψης.
• Ενθαρρύνετε τη συνεργασία με εμπειρογνώμονες από άλλες χώρες και ενδιαφερόμενα μέρη για την εισαγωγή διαφορετικών προοπτικών και καινοτόμων λύσεων.
Με την ενσωμάτωση αυτών των συστάσεων, το Επιστημονικό Συμβούλιο μπορεί να εκπληρώσει αποτελεσματικότερα τον συμβουλευτικό και συμβουλευτικό του ρόλο, διασφαλίζοντας ότι ο Ε.Ο.Π.Α.Ε. παρέχει υψηλής ποιότητας, δίκαιες και ανταποκρινόμενες υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης. Η δέσμευση της κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, η ενίσχυση της λογοδοσίας, η προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών και η ενίσχυση της διαφάνειας και της ποικίλης τεχνογνωσίας όχι μόνο θα βελτιώσουν τις επιδόσεις του οργανισμού αλλά θα δημιουργήσουν επίσης ισχυρότερη εμπιστοσύνη και συνεργασία μεταξύ της Ε.Ο. .Π.Α.Ε. και τις κοινότητες που εξυπηρετεί.
Σας ευχαριστούμε που λάβατε υπόψη αυτές τις συστάσεις. Προσβλέπω στην ευκαιρία να συζητήσω περαιτέρω αυτές τις προτάσεις και να συμβάλω στη συνεχή βελτίωση της διακυβέρνησης και της παροχής υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Α.Ε
#23 Σχόλιο Από ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΚΑΝΑ Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 08:06
Όλα τα μέλη του επιστημονικού συμβουλίου πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά από το υφιστάμενο προσωπικό του ΕΟΠΑΕ και να έχουν σχέση εργασίας ΙΔΑΧ.
2.Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ρητά ότι το Επιστημονικό Συμβούλιο έχει μόνο συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα και στη συνέχεια αναφέρει ότι θα επιλέγει τους 3 επικρατέστερους υποψηφίους για κάθε Διεύθυνση του Θεραπευτικού Τομέα.
Με ποια δικαιοδοσία ένα γνωμοδοτικό όργανο θα κάνει επιλογή υποψηφίων Διευθυντών ;
Θα λειτουργεί ως Επιτροπή Επιλογής; Θα υπάρχει αξιολογική κατάταξη βάσει αξιολόγησης, μοριοδότησης κτλ;
Με ποια λογική κάποιους Διευθυντές θα αξιολογεί το Δ.Σ. του ΕΟΠΑΕ και κάποιους άλλους του ίδιου Οργανισμού θα επιλέγει άλλο Όργανο (και μάλιστα γνωμοδοτικού χαρακτήρα) με διαφορετικά κριτήρια;
Ο τέταρτος, πέμπτος κτλ αυτοδικαίως δε θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για τον παράνομο αποκλεισμό του;
Όλη αυτή η διαδικασία είναι έωλη και παραβαίνει το πλαίσιο ισονομίας και ισότητας
#24 Σχόλιο Από Σπυρος Σασσάνης Στις 18 Ιουλίου 2024 @ 08:49
Δεν είναι δυνατόν να μην προβλέπονται θέσεις Κοινωνιολόγων και ανθρωπολόγων! Αποτελεί ιδεολογικό δογματισμό και αντιεπιστημονικότητα!
Η εξάρτηση είναι ένα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ πολυπαραγοντικό φαινόμενο και επιστημονική άποψη των κοινωνικών επιστημόνων είναι απαραίτητη, εκτός και αν δεν συμβαδίζει με την εμμονή στις ατιεπιστημομνικές αντιλήψεις του βιολογικού ντετερμινισμού της δεκαετίας του 1950 που θεωρεί ότι η χρήση και η εξάρτηση είναι ένα βιολογικό φαινόμενο και μία ατομική επιλογή του χρήστη. Είναι απαραίτητο να εισαχθούν και αυτές οι ειδικότητες!