1. Ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε. είναι επιστήμονας από τον χώρο των επιστημών υγείας ή των κοινωνικών ή οικονομικών ή ανθρωπιστικών ή νομικών επιστημών, ο οποίος διαθέτει τουλάχιστον πτυχίο ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής, με κατάρτιση και εμπειρία σε διοικητικά και οικονομικά θέματα ή σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας και κοινωνικής πολιτικής και πληροί τα κριτήρια διορισμού του ν. 5062/2023 (Α΄ 183).
2. Ο Πρόεδρος επιλέγεται και διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του ν. 5062/2023, για θητεία τεσσάρων (4) ετών, με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης άπαξ, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 5062/2023.
3. Ο Πρόεδρος είναι πλήρους απασχόλησης.
4. Η θητεία του λήγει πρόωρα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 5062/2023.
5. Εφόσον η διαδικασία επιλογής δεν έχει ολοκληρωθεί κατά τη λήξη της θητείας του και μέχρι την ολοκλήρωση αυτής, με απόφαση του Υπουργού Υγείας, παρατείνεται προσωρινά η θητεία του υπηρετούντος Προέδρου ή η θέση του πληρούται προσωρινά, υπό τον όρο της συνδρομής των προϋποθέσεων του άρθρου 5 του ν. 5062/2023, για χρονικό διάστημα που δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μήνες, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 5062/2023.
Άρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 208 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Υπηρεσίες ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμπλήρωση σκοπού Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών με την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3329/2005
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 6 Δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διασυνδεόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Συνεργαζόμενος Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτευόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 11 Ορισμός Υποδιοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας αρμοδίου για θέματα ψυχικής υγείας – Προσθήκη άρθρου 3 Α στον ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Διοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 ν. 3329/2005
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3329/2005
- 46 Σχόλια Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 15 Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πληγέντες πληθυσμούς σε περιπτώσεις ανθρωπογενών κρίσεων και φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 12 Β στον ν. 2716/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ίδρυση Μονάδων Ψυχικής Υγείας για τη θεραπευτική αντιμετώπιση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων όσων κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 4 ν. 2716/1999
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Τροποποίηση παρ. 2 και 17 άρθρου 12 ν. 2716/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακράτηση ποσοστού επί συμβάσεων υπέρ ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 19 Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς του ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού τομέα – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σύσταση Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου – Προσθήκη άρθρου 11Β στον ν. 2716/1999
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού τομέα – Προσθήκη άρθρου 11 Γ στον ν. 2716/1999
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών προς άσκηση για απόκτηση των ειδικοτήτων που χορηγούνται από τους φορείς του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 16 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ορισμός αριθμού ειδικευομένων ιατρών καθ’ υπέρβαση της προβλεπόμενης αναλογίας – Ειδική πρόβλεψη για τον ορισμό του αριθμού ειδικευομένων στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Ψυχιατρική Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 ν. 123/1975
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 26 Μετακίνηση νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού από μη συνεργαζόμενους – εποπτευόμενους φορείς του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 57 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αντικείμενο
- 431 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ» Άρθρο 29 Ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» – Ένταξη δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων Ο.ΚΑ.ΝΑ. και ΚΕ.Θ.Ε.Α. – Ένταξη λοιπών δημόσιων μονάδων απεξάρτησης
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δίκτυο Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 34 Όργανα διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες του ΠροέδρουΆρθρο 36 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Αντιπρόεδροι του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΠΟΡΟΙ- ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Άρθρο 42 Πόροι του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμόςΆρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 ΑπαλλαγέςΆρθρο 44 Απαλλαγές
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 45 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 46 Διάρθρωση υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Αυτοτελή Τμήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Συνεργάτες του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ορισμός Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 4139/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52 Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1 άρθρου 50 ν. 4139/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Εγκεκριμένοι οργανισμοί πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης -Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 4139/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Άρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης – Εθνικό Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 59 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Επιτροπή για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου (nutritional risk screening) των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας ή στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα/μονάδες που παρέχουν διατροφική φροντίδα και υποστήριξη, είτε ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είτε στον ιδιωτικό τομέα – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 134 του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Προσθήκη των ιατρικών ειδικοτήτων της χειρουργικής θώρακος, της νευρολογίας και της νευροχειρουργικής στις προβλεπόμενες ειδικότητες για την κατάληψη θέσεων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) – Τροποποίηση άρθρου 32 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και ειδίκευση επαγγελματιών υγείας που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 20 ν. 2519/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 67 Χορήγηση δεύτερης άδειας λειτουργίας φαρμακείου σε δημοτικές κοινότητες- Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 3918/2011
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2024, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 1411 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Κατερίνα συμφωνούμε απόλυτα! Όπως λες: Όλο το ΔΣ διορίζεται απο το υπουργείο υγείας και με τη σειρά του το ΔΣ προσλαμβάνει προσωπικό χωρίς ΑΣΕΠ (υπάρχει η διαδικασία της συνέντευξης – κλαίω). Ανάλογα λοιπόν με το ποια κυβέρνηση θα έχουμε έναν οργανισμός που θα »βάφεται» και με το ανάλογο χρώμα.
Θάλεια και Μαρία: Απλά να θυμίσω πως η δουλειά με εξαρτητικά άτομα, οι θεραπευομένοι & το θεραπευτικό προσωπικό δεν είναι μπαλάκια να αλλάζουν το θεραπευτικό πλαίσιο ανάλογα με τα γούστα του κάθε ΔΣ. Συνήθως στις θέσεις αυτές (ΔΣ) μπαίνουν άτομα με εμπειρία στο σχεδιασμό αλλά καμία εμπειρία στο πεδίο. Δηλαδή οι πολιτικές που πάνε να εφαρμόσουν δεν έχουν ρεαλιστικό χαρακτήρα παρά μόνο πυροτεχνήματα που στο τέλος αφήνουν στάχτες. Το αποτέλεσμα μια πολιτικής δεν φαίνεται μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά και φυσικά σε βάθος χρόνου. Τέλος, με προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός πως και οι δυο χρησιμοποιήσατε τις λέξεις ηγέτης & στρατός. Τέτοιες απόψεις ειναι προβληματικές και να θυμίσω πως δεν έχουμε ένα απολυταρχικό καθεστώς… Εύχομαι πραγματικά τέτοιες απόψεις να μην αποκτήσουν θέσεις ευθύνης…
Ο Πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ και του κάθε ΕΟΠΑΕ θα πρέπει να ξέρει να διοικεί.Και αυτό δεν μπορεί να περιοριστεί σε καμία συγκεκριμένη ειδικότητα.Το πρόσφατο παρελθό ν έχει αποδείξει οτι η γνώση και η εμπειρία στο αντικείμενο ελάχιστα βοηθητική μπορεί να είναι μετά το πρώτο τρίμηνο της ανάληψης των καθηκόντων και σίγουρα δεν μπορεί να σε σώσει απο κακοτοπιές αν δεν έχεις άλλες ικανότητες.Οι θέσεις αυτές είναι πολιτικές γιατί ο εκάστοτε πρόεδρος υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική .Άρα ορθώς επιλέγεται απο την Κυβέρνηση.Τα κριτήρια επιλογής όσο και αν θέλουμε να τα ορίσουμε θεωρώ οτι είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί μπορεί να αποκλειστεί κάποιος αξιόλογος.Ξέρετε οτι το μάνατζμεντ ξεκίνησε απο τον Στρατό φαντάζομαι.Αρα κάπως έτσι διαλύεται και το επιχείρημα της ειδικότητας
Ο επιστημονικός χώρος από τον οποίο μπορεί να προέρχεται ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε. είναι πάρα πολύ ευρύς (επιστήμες υγείας, κοινωνικές, οικονομικές (!), ανθρωπιστικές, νομική). Ο Πρόεδρος σε έναν τέτοιο οργανισμό που καλείται να αντιμετωπίσει τόσο σοβαρά κοινωνικά/ψυχικά προβλήματα θα πρέπει να προέρχεται από την επιστήμη της Υγείας ή έστω κοινωνικές/ανθρωπιστικές επιστήμες. Επίσης το γεγονός ότι επιλέγεται και διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας είναι τελείως μεροληπτικό και καθόλου αξιοκρατικό. Διαβάζοντας και τα υπόλοιποα Άρθα από κάτω εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι στην πράξη όλο το ΔΣ προκύπτει από τον Υπουργό Υγείας αφού τους Αντιπροέδρους (2) επίσης τους επιλέγει ο ίδιος, τον Πρόεδρο του Συντονιστικού Οργάνου Δίωξης Ναρκωτικών (Σ.Ο.Δ.Ν.) που επίσης επιλέγεται από τον ίδιο καθώς και 4 μέλη που επιλέγονται από τον ίδιο.
Με απλά λόγια, ο/η πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ (ακόμη και o/η πρώτος/η) είναι απλά φιλικά προσκύμενος στην κυβέρνηση. Αυτό είναι το μόνο-κύριο-βασικό χαρακτηριστικό και μετά όλα τα άλλα. Για το λόγο αυτό η τοποθέτηση του άτομου δεν γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια και επιλέγεται απευθείας απο τον υπουργό υγείας.
Απάντηση Θάλεια:
Συμφωνούμε εν μέρη. Πολλοί έχουμε όραμα, πολλοί έχουμε όνειρα, πολλοί έχουμε εμπειρία, πολλοί είμαστε απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό μας καθιστά αυτόματα ικανούς για τη θέση του προέδρου ΕΟΠΑΕ; Σοβαρά; Για πιο λόγο δεν λαμβάνετε υπόψη τα τυπικά και άτυπα προσόντα; Με αυτή τη λογική η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί να τοποθετεί σε μια θέση όπως αυτή τον/την οποιοδήποτε που είναι απλά απόφοιτος ΑΕΙ. Θα έπρεπε τουλάχιστον εφόσον μιλάμε για ψυχική υγεία, επιλογή του προέδρου να γίνεται ανάμεσα σε ανθρώπους που είναι επαγγελματίες υγείας. Και για να σας προλάβω: γνωρίζω ποιο σκεύασμα πρέπει να πάρω σε περίπτωση Χ ασθένειας. Αυτό με καθιστά Ιατρό και ικανό να διοικήσω τον ένα τμήμα χειρουργικής;
Το γεγονός πως δεν ακολουθούντε αξιοκρατικές διαδικασίες τοποθέτησης (ΑΣΕΠ) αποδυκνύει και τα πολιτικά συμφέροντα που εξυπηρετούντε την τρέχουσα περίοδο. Ας το παραδεχτούμε.
Το διδακτορικό δεν είναι το μοναδικό αποδεικτικό οτι κάποιος ξέρει απο έρευνα.Η απόκτηση πάρα πολλών πτυχίων εδώ και πάρα πολλά χρόνια προυποθέτει την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας και πολλοί οδηγοί σπουδών περιλαμβάνουν τη μεθοδολογία Έρευνας.Άρα ας σταματήσει λίγο αυτό με τα διδακτορικά .Οποιοσδήποτε πτυχιούχος μπορεί να ξέρει να κάνει έρευνα αν έχει τελειώσει κάποιες σχολές.Ο έχων διδακτορικό ,ξέρει να κάνει έρευνα ναι,και μπορεί να διδάξει στο πανεπιστήμιο ως ειδικός στο θέμα του.Τελεία.Δεν σημαίνει οτι ξέρει να διοικεί δεν σημαίνει οτι είναι καλός κλινικός ούτε οτι δεν είναι-άσχετα θέματα.
Πάμε τώρα στον πρόεδρο.Δηλαδή κατά τη γνώμη σας ο πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ θα πρέπει να έχει διδακτορικό για να κάνει έρευνες;Δεν θα έχει διευθύνσεις τμήματα για να κάνουν τις έρευνες;Άρα θα πρέπει να ξέρει και οικονομικά για να ελεγχει προμηθειες και προυπολογισμούς .Θα πρέπει να ξέρει και ψυχιατρική για να καταλαβαίνει τι γίνεται ,αλλά να είναι και ψυχολόγος μην τυχόν χρειαστεί να δει καποιον θεραπευόμενο.Να έχει γνώσεις νοσηλευτικής και πάει λέγοντας.
Για να σοβαρευτούμε.Ο Πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ πρέπει να ξέρει να διοικεί γιατί αυτός ο Οργανισμός θα είναι μεγάλος και απαιτητικός στη διαχείριση,θα πρέπει να έχει όραμα,να έχει όρεξη για δουλειά, και να μην το βάζει κάτω.Να μη φοβάται να σπάσει αυγά και να μη δίνει σημασία στο τι λέγεται σε διαδρόμους και πηγαδάκια.
Όλοι οι μεγάλοι ηγέτες είχαν αυτά τα χαρακτηριστικά.Και πιστεύω οτι και όποιος γίνει ο πρώτος πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ θα έχει επίσης αυτά τα χαρίσματα.Και ας μην έχει διδακτορικό
Εφόσον ο πρόεδρος του ΕΟΠΑΕ έχει θέση: Προέδρου Διοίκησης ΕΟΠΑΕ, εκτελεί χρέη Εθνικού Συντονιστή & Προεδρεύει της Επιστημονικής Επιτροπής δεν θα έπρεπε τουλάχιστον στα τυπικά προσόντα να γίνεται αναφορά στην υποχρεωτικότητα κατοχής Διδακτορικού Τίτλου Σπουδών; Διαφορετικά με τον τρόπο που διατυπώνεται δίνεται η δυνατότητα σε οποιοδήποτε που κατέχει απλά ένα τετραετές πτυχίο ΑΕΙ να έχει μια θέση τέτοιας ευθύνης; Πως θα διοικεί και εκπροσωπεί ένα επιστημονικό συμβούλιο ένας άνθρωπος που δεν έχει γνώση έρευνας (αποδεδειγμένα μέσω σπουδών);