Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι:
α) η σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» (Ε.Ο.Π.Α.Ε.),
β) ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών,
γ) η οργάνωση και λειτουργία σε όλη την Επικράτεια ενός (1) Δικτύου Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης για την αντιμετώπιση των εξατομικευμένων αναγκών των εξαρτημένων ατόμων με ταχύτητα και επιστημονική πληρότητα και
δ) η τροποποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου για τον συντονισμό, σε εθνικό επίπεδο, του συνολικού προβλήματος των εξαρτήσεων.
Άρθρο 28 Αντικείμενο
- 208 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Υπηρεσίες ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμπλήρωση σκοπού Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών με την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3329/2005
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 6 Δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διασυνδεόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Συνεργαζόμενος Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτευόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 11 Ορισμός Υποδιοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας αρμοδίου για θέματα ψυχικής υγείας – Προσθήκη άρθρου 3 Α στον ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Διοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 ν. 3329/2005
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3329/2005
- 46 Σχόλια Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 15 Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πληγέντες πληθυσμούς σε περιπτώσεις ανθρωπογενών κρίσεων και φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 12 Β στον ν. 2716/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ίδρυση Μονάδων Ψυχικής Υγείας για τη θεραπευτική αντιμετώπιση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων όσων κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 4 ν. 2716/1999
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Τροποποίηση παρ. 2 και 17 άρθρου 12 ν. 2716/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακράτηση ποσοστού επί συμβάσεων υπέρ ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 19 Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς του ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού τομέα – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σύσταση Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου – Προσθήκη άρθρου 11Β στον ν. 2716/1999
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού τομέα – Προσθήκη άρθρου 11 Γ στον ν. 2716/1999
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών προς άσκηση για απόκτηση των ειδικοτήτων που χορηγούνται από τους φορείς του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 16 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ορισμός αριθμού ειδικευομένων ιατρών καθ’ υπέρβαση της προβλεπόμενης αναλογίας – Ειδική πρόβλεψη για τον ορισμό του αριθμού ειδικευομένων στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Ψυχιατρική Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 ν. 123/1975
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 26 Μετακίνηση νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού από μη συνεργαζόμενους – εποπτευόμενους φορείς του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 57 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αντικείμενο
- 431 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ» Άρθρο 29 Ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» – Ένταξη δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων Ο.ΚΑ.ΝΑ. και ΚΕ.Θ.Ε.Α. – Ένταξη λοιπών δημόσιων μονάδων απεξάρτησης
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δίκτυο Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 34 Όργανα διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες του ΠροέδρουΆρθρο 36 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Αντιπρόεδροι του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΠΟΡΟΙ- ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Άρθρο 42 Πόροι του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμόςΆρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 ΑπαλλαγέςΆρθρο 44 Απαλλαγές
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 45 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 46 Διάρθρωση υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Αυτοτελή Τμήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Συνεργάτες του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ορισμός Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 4139/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52 Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1 άρθρου 50 ν. 4139/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Εγκεκριμένοι οργανισμοί πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης -Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 4139/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Άρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης – Εθνικό Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 59 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Επιτροπή για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου (nutritional risk screening) των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας ή στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα/μονάδες που παρέχουν διατροφική φροντίδα και υποστήριξη, είτε ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είτε στον ιδιωτικό τομέα – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 134 του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Προσθήκη των ιατρικών ειδικοτήτων της χειρουργικής θώρακος, της νευρολογίας και της νευροχειρουργικής στις προβλεπόμενες ειδικότητες για την κατάληψη θέσεων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) – Τροποποίηση άρθρου 32 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και ειδίκευση επαγγελματιών υγείας που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 20 ν. 2519/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 67 Χορήγηση δεύτερης άδειας λειτουργίας φαρμακείου σε δημοτικές κοινότητες- Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 3918/2011
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2024, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
19 Σχόλια 1411 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Όσον αφορά στο ζήτημα των Εξαρτήσεων το ΓΕΝΙΚΌ ΣΥΜΒΟΎΛΙΟ της ΠΟΣΟΨΥ θεωρεί ότι η διαμόρφωση ενός πλαισίου για την ολιστική αντιμετώπιση των πάσης φύσεων εξαρτήσεων και εθισμών χρειάζεται να ενισχύεται όχι μόνο από την δημιουργία διοικητικών φορέων («Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων») αλλά από το σχεδιασμό ενιαίων – εθνικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων που θα στοχεύουν στην πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας και φυσικά στη μείωση των εξαρτήσεων. Η ευκαιριακή υλοποίηση προγραμμάτων ή παρεμβάσεων μέχρι στιγμής αποδεικνύει ότι δεν έχει αποτέλεσμα και δημιουργεί ερώτημα αν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του πληθυσμού. Η διαμόρφωση ενιαίων προγραμμάτων εθνικής εμβέλειας προφανώς θα έχει συστηματικότητα, συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Με τον όρο «Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση» -μέχρι πρότινος – εννοούσαμε την αλλαγή στη φιλοσοφία και στην πρακτική αντιμετώπισης του ψυχιατρικού ασθενούς με την μετάβαση από το παραδοσιακό ιδρυματικό μοντέλο σε εναλλακτικές δομές περίθαλψης με κύριο άξονα την αποϊδρυματοποίηση και την ομαλή ενταξη στην κοινότητα .
Διαβάζοντας κάποιος το νέο νομοσχέδιο θα έλεγε πως και ο δικός του τίτλος είναι κωμικός και συνάμα δραματικός .
Τι σχέση άραγε να έχει το περιεχόμενο της αρχικής και ευρωπαϊκώς αποδέκτης Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης με τη δίκη μας μεταρρύθμιση ;
Πώς άραγε συνδέεται η αποϊδρυματοποίηση και η παροχή υπηρεσιών ΜΕΣΑ στην κοινότητα με την κατάργηση/αλλαγή των περισσότερων περιφερειακών κοινοτικών Κέντρων και τη συγκέντρωση των εξουσιών/υπηρεσιών στα μεγάλα αστικά και απρόσωπα κέντρα ;
Πώς περιορίζεις άραγε ένα «πρόβλημα» όταν εστιάζεις στα φύλλα και την απλή ενημέρωση των πολιτών και όχι στη ρίζα του δέντρου και την ουσιαστική αλλαγή των ατόμων;
Ίσως η πλήρης κατάρρευση για κάποιους να είναι ο στόχος προς επίτευξη … για μένα πάντα θα είναι ο στόχος προς αποφυγή .
Τα Κέντρα Πρόληψης ανα την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια δεν περιορίζουν τις υπηρεσίες τους μόνο στην απλή ενημέρωση των πολιτών και στα φυλλάδια που ο νέος θα αγνοήσει .
Τα Κέντρα Πρόληψης εστιάζουν στο άτομο και πως αυτό θα καταφέρει να γίνει ανθεκτικό απέναντι σε οποιαδήποτε δυσκολία, εστιάζουν στη ρίζα του προβλήματος και όχι απλά στην επιφάνεια .Πώς γίνεται αυτή η προσφορά να αγνοείται στο νομοσχέδιο σας; Πώς γίνεται να αγνοείται η ζωη τόσων εργαζομενων;
Πολλά τα ερωτηματικά στο νομοσχέδιο σας …. Ελπίζω σε άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ!
Oι δράσεις του Κέντρου Πρόληψης Αχαϊας, στις οποίες συμμετέχω τα τελευταία 25 χρόνια με το εξαιρετικά εξιδεικευμένο Επιστημονικό προσωπικό του και τη βοήθεια πολλών Εθελοντών ευαισθητοποιούν γονείς ,εκπαιδευτικούς και παιδιά σε θέματα Πρόληψης μέσα από την αλληλεπίδραση ,την ομαδικότητα, τη διασκέδαση ,τη χαρά ,την ανταλλαγή σκέψεων και συναισθημάτων , τη συνεργασία και τον προβληματισμό.
Οι γονείς καταλαβαίνουν πόσο σημαντικός είναι ο γονεïκός ρόλος στο χτίσιμο της προσωπικότητας των παιδιών τους μέσα από το δικό τους παράδειγμα και από συμπεριφορές που περιλαμβάνουν ενθάρρυνση, αναγνώριση, δικαιοσύνη, επιβράβευση και ασφάλεια που θα δημιουργήσουν στο σπίτι,
Οι εκπαιδευτικοί των οποίων το ενδιαφέρον είναι εντονότατο στην περιοχή μας
ενδυναμώνονται στο ρόλο τους και τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται σκέψεις και συναισθήματα, να επικοινωνούν καλύτερα στο σχολείο και το σπίτι, να συμμετέχουν και να διαχειρίζονται συναισθήματα ,να αποκτούν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση ,αξίες και ικανότητες που θα συμβάλλουν στην κατάκτηση της ψυχικής τους ισορροπίας ,στην ομαλή κοινωνική τους ένταξη και το χτίσιμο αυτόνομων προσωπικοτήτων για να στηρίζονται στο μέλλον στις δικές
τους δυνάμεις .
Έτσι είναι επιτακτική η ανάγκη να παραμείνουν τα κέντρα Πρόληψης ως έχουν
υπηρετώντας τους ιδρυτικούς σκοπούς τους, ως εγκεκριμένοι φορείς Πρόληψης
διατηρώντας την ψυχοκοινωνική φιλοσοφία τους ,δημιουργώντας προστατευτικά δίκτυα και συνεχίζοντας να αναπτύσσουν δράσεις πρόληψης στην Κοινότητα με εξαιρετικά οφέλη για την κοινωνία του μέλλοντος.
ΣΟΦΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
ΑΙΓΙΟ
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται:
«ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών».
Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ, που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Δεδομένης της 30χρονης αποτελεσματικής ανάπτυξης ενός δικτύου υπηρεσιών 75 Κέντρων Πρόληψης στην χώρα μας, το νομοσχέδιο χρειάζεται να προβλέπει, όπως και για όλους τους υπόλοιπους φορείς, τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Επιτέλους θα γίνουν κέντρα σωματικής αποτοξίνωσης σε όλη την Ελλάδα. Μεγάλη ανακούφιση γιατί τα στερητικά πριν μπεις στα προγράμματα μας κάνουν να μένουμε έξω από αυτά και πολλά παιδιά να μην καταφέρνουν να μπουν σε θεραπεία. Μόνο όσοι έχουμε περάσει από αυτό το λούκι μπορούμε να κατανοήσουμε τη σημασία του. Φτιάξτε τα εγκαιρως….
Επιτέλους θα γίνουν κέντρα σωματικής αποτοξίνωσης σε όλη την Ελλάδα. Μεγάλη ανακούφιση γιατί τα στερητικά πριν μπεις στα προγράμματα μας κάνουν να μένουμε έξω από αυτά και πολλά παιδιά να μην καταφέρνουν να μπουν σε θεραπεία. Μόνο όσοι έχουμε περάσει από αυτό το λούκι μπορούμε να κατανοήσουμε τη σημασία του. Φτιάξτε τα εγκαίρως..
Άρθρο 28- Αντικείμενο
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται:
«ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών».
Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ, που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Δεδομένης της 30χρονης αποτελεσματικής ανάπτυξης ενός δικτύου υπηρεσιών 75 Κέντρων Πρόληψης στην χώρα μας, το νομοσχέδιο χρειάζεται να προβλέπει, όπως και για όλους τους υπόλοιπους φορείς, τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται:
«ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών».
Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ, που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Δεδομένης της 30χρονης αποτελεσματικής ανάπτυξης ενός δικτύου υπηρεσιών 75 Κέντρων Πρόληψης στην χώρα μας, το νομοσχέδιο χρειάζεται να προβλέπει, όπως και για όλους τους υπόλοιπους φορείς, τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Στο Αντικείμενο η «ψυχοθεραπεία» και τη «θεραπευτική κοινότητα» σεδν αναφέρονται.
Η σωματική αποτοξίνωση εγείρει ανησυχίες προς την εστίαση στην μείωση βλάβης, στους λειτουργικούς χρήστες. Χρειάζονται περαιτέρω διευκρινίσεις
Σωστό θα ήταν πριν η κυβέρνηση νομοθετήσει νέους νόμους για να καταργήσει τις ήδη υπάρχουσες δομές στον τομέα των εξαρτήσεων ,να εισηγηθεί τις προτάσεις της και να προχωρήσει σε διάλογο με τους ειδικούς και το προσωπικό των δομών που δραστηριοποιούνται ,δείχνοντας ένα σπουδαίο έργο στον τομέα της πρόληψης των εξαρτήσεων πάρα πολλά χρόνια τώρα και να μην αιφνιδιάζει με αλλαγές που αφήνει να αιωρούνται καιρό τώρα μέσα σε ένα θολό τοπίο …Όταν το έργο της πρόληψης των εξαρτήσεων στις κοινότητες, επιβεβαιώνεται μέσα από τα παραδείγματα συνανθρώπων μας ,που βρήκαν ξανά το δρόμο της ζωής ,μακριά από τις εξαρτήσεις ,με τη βοήθεια και την συμπαράσταση των ειδικών των υπαρχουσών δομών, γιατί θα πρέπει να αλλάξουμε τη λειτουργία τους και να μην τις δυναμώσουμε ,ώστε να συνεχίσουν το έργο τους ;»Το προλαμβάνειν κάλλιον εστί του θεραπεύειν»έλεγαν οι πρόγονοί μας..και τώρα θέλετε να αποδυναμωθούν φορείς που φροντίζουν το προλαμβάνειν με εξαιρετικούς τρόπους μέσα στις κοινότητες …Κύριοι ,φροντίστε να στελεχωθούν ,να χρηματοδοτηθούν και να βοηθηθούν τα κέντρα πρόληψης με κάθε τρόπο και σταματήστε κάθε διαδικασία νέας νομοθέτησης εις βάρος τους !
Άρθρο 28. Αντικείμενο
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται «ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών». Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Οφείλει το Υπουργείο Υγείας στο νομοσχέδιο να έχει προβλέψει όπως για όλους τους υπόλοιπους φορείς τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Άρθρο 28.
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται «ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών». Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Οφείλει το Υπουργείο Υγείας στο νομοσχέδιο να έχει προβλέψει όπως για όλους τους υπόλοιπους φορείς τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Ως αντικείμενο του νομοσχεδίου αναφέρεται «ο καθορισμός του πλαισίου ίδρυσης και λειτουργίας από τον Ε.Ο.Π.Α.Ε. δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση των εν γένει εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών». Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού ή μετέχουν σε αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών και διέπονται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Τα ανωτέρω Κέντρα έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους πέραν της πρόληψης της χρήσης των εξαρτησιογόνων ουσιών στην πρόληψη των εν γένει εξαρτήσεων (διαδίκτυο, τζόγος κ.λπ.) που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, από άποψη ουσιαστική, συμβάλλουν και συντελούν με τη λειτουργία τους και την παροχή των υπηρεσιών τους στην υλοποίηση και στην επίτευξη των ιδρυτικών σκοπών του ΟΚΑΝΑ που αφορούν και στην πρόληψη των εξαρτήσεων που, μέσα από τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση δράσεις, έχει ως σκοπό, αποτέλεσμα και συνέπεια την περαιτέρω ισχυροποίηση της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ειδικότερα από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υγείας από το οποίο και εποπτεύονται μέσω του ΟΚΑΝΑ.
Οφείλει το Υπουργείο Υγείας στο νομοσχέδιο να έχει προβλέψει όπως για όλους τους υπόλοιπους φορείς τη σχέση των Κέντρων Πρόληψης με τον ΕΟΠΑΕ από τη στιγμή που καταργείται ο ΟΚΑΝΑ. Μία πρόταση θα ήταν η τροποποίηση του άρθρου 58 παρ. 4 του ν.3966/2011 και όπου αναφέρεται ο ΟΚΑΝΑ να αντικατασταθεί από τον ΕΟΠΑΕ. Δομές που έχουν τόσο στενή σχέση με τον ΟΚΑΝΑ και έχουν ιδρυθεί με αποκλειστικό σκοπό την συνεργασία μαζί του για την υλοποίηση και επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών θα πρέπει συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και να υπάρχει και σχετική πρόβλεψη για τη μετεξέλιξή τους και τη σχέση τους με τον νέο Οργανισμό.
Με λύπη παρατηρώ ότι δεν συμπεριλαμβάνεται πουθενά τι θα γίνει με τα Κέντρα Πρόληψης. Ο θεσμός λειτουργεί για 30 χρόνια στην επικράτεια σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ. Έχει αφομοιωθεί στις μικρές κοινωνίες σε όλη την Ελλαδα στα τόσα χρόνια λειτουργίας του και οι εργαζόμενοι αποδίδουν με συνέπεια και αγάπη το έργο τους όλα αυτά τα χρόνια. Γιατί δεν αποσαφηνίζεται το θεσμικό πλαίσιο των Κέντρων Πρόληψης και τι θα απογίνενουβ οι εργαζόμενοι
Απουσιάζει από το σύνολο του νομοσχεδίου πρόβλεψη σχετικά με τα 75 Κέντρα Πρόληψης
τα οποία λειτουργούν εδώ και 30 σχεδόν χρόνια στην επικράτεια. Σύμφωνα με το άρθρο 58
παρ. 4 του ν.3966/2011 τα Κέντρα Πρόληψης είναι αστικές εταιρείες μη κερδοσκοπικού
χαρακτήρα, τις οποίες έχουν συστήσει ή συστήνουν οι Ο.Τ.Α. Α ́ και Β ́ βαθμού ή μετέχουν σε
αυτές, με αποκλειστικό σκοπό τη, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, λειτουργία Κέντρων
Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας και διέπονται από τις
διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
Ναι στην αλλαγή …άλλωστε η αλλαγή είναι η καθημερινή δουλειά ενός θεραπευτή / θεραπεύτριας στην απεξάρτηση.
Γνωρίζουμε ότι η αλλαγή δεν είναι εύκολη και γνωρίζουμε επίσης ότι η αλλαγή δε μπορεί να σημαίνει κατάργηση και διάλυση.
Επιπλέον όταν ετοιμάζεις την αλλαγή, χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός, διερεύνηση αναγκών, συζήτηση, αναστοχασμός, επαναδιατύπωση στόχων, πλάνο εφαρμογής, χρονοδιάγραμμα κ.λ.π. Στην Ελλάδα έχει να γίνει έρευνα στον γενικό πληθυσμό για τη χρήση ουσιών από το 2004, δηλαδή πριν 20 χρόνια (https://www.epipsi.gr/index.php/research/98-ereuna-eksarthmenwn-ousiwn.
Πώς εκπονήθηκε το σχέδιο για τέτοιες ριζικές αλλαγές;
Δυστυχώς για αυτή τη μεταρρύθμιση δε ρωτήθηκαν οι Οργανισμοί, ούτε οι άνθρωποι που βασίζουν στη καθημερινή τους εργασία στη 40χρονη εμπειρία και αντίστοιχη τεχνογνωσία.
Δε ζητήθηκε η άποψη και αντίληψη του ΚΕΘΕΑ, του 18 Άνω, του ΠΕΘΕΑ ΑΡΓΩ , του Ιανού, του ΠΠΑ, ούτε των Κέντρων Πρόληψης όλης της Ελλάδας.
Αυτή η καταστροφική «Μεταρρύθμιση» βασίζεται στην άποψη μιας μικρής ομάδας τεχνοκρατών του υπουργείου υγείας, η οποία φαίνεται να αντιγράφει το ολλανδικό μοντέλο και τη δημιουργία του τεράστιου οργανισμού Arkin πριν 10 χρόνια περίπου (https://arkin.nl/).
Ωστόσο οι Ολλανδοί εκπόνησαν πρώτα τις έρευνες και τις μελέτες τους και σήμερα -10 χρόνια μετά- έχουν αναθεωρήσει, διότι αντιλήφθηκαν ότι έκαναν λάθος να υποβαθμίσουν τα στεγνά προγράμματα.
Κατάλαβαν και έπαψαν πλέον να εστιάζουν στη μείωση βλάβης. Στέλνουν επαγγελματίες ψυχικής υγείας στην Αμερική για να μάθουν από την αρχή το επιτυχημένο Μοντέλο της Θεραπευτικής Κοινότητας γιατί η τεχνογνωσία που είχαν χάθηκε.
Επίσης να τονίσουμε ότι δεν είμαστε Ολλανδία. Στην Ελλάδα δεν έχουμε το κοινωνικό κράτος και τις κοινωνικές παροχές της Ολλανδίας και φυσικά δεν έχουμε τις ίδιες ανάγκες.
Η κοινή λογική λέει ότι δεν καταργείς μια δομή και μια κουλτούρα που στα βασικά της τα πάει πολύ καλά, αντιθέτως εξετάζεις τι είναι αυτό που κάνει καλά και φροντίζεις να το εφαρμόσεις και σε άλλες δομές!
Παρατηρείς προσεκτικά. Ρωτάς να μάθεις τί δεν πάει καλά και στηρίζεις τη βελτίωση και την εξέλιξη. Αλλά η κοινή λογική είναι το αδύνατο σημείο μας…
Το ΚΕΘΕΑ είχε πάντα οικονομικό πλεόνασμα, ένα αποθεματικό πάνω από 20 εκατομμύρια, που συγκεντρώθηκε με χρηστή διαχείριση των ετήσιων προϋπολογισμών. Το απόθεμα απορροφήθηκε στα κρατικά ταμεία πριν λίγα χρόνια, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται πλήρως οι κτιριακές ανάγκες.
Εκπαιδεύει ανθρώπους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, είναι σύμβουλος του ΟΗΕ και απολαμβάνει μεγάλο κύρος στον χώρο της απεξάρτησης στην Ευρώπη και σε διεθνή κλίμακα.
Αυτό το μοντέλο μπορείς να το αλλάξεις με το να το εμπλουτίσεις…όχι να το καταργήσεις και να το οδηγήσεις σε χάος, πολτοποιώντας τις υπηρεσίες του με διοικητικά μοντέλα άλλων οργανισμών.
Καλησπέρα σας!
Με την ιδιότητα του προέδρου του Δ.Σ. Δήμου Φλώρινας καθώς και αυτής του υπεύθυνου του Γραφείου Εθελοντισμού, έχω κατ’ επανάληψη συνεργαστεί με του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων &. Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας
Οι κοινές δράσεις είχαν ουσιαστικό περιεχόμενο και σίγουρα είχαν την ανάλογη επίδραση στην τοπική κοινωνία, που δυστυχώς αντιμετωπίζει σχετικά προβλήματα.
Με κάθε ειλικρίνεια στο λόγο μου, μπορώ να πω αβίαστα πως από το εν λόγο Κέντρο επιτελείται ένα εξαιρετικά σημαντικό για την τοπική κοινωνία με το προσωπικό επιδεικνύει μια αξιοσημείωτη ζέση για την επίτευξη των στόχων του Κέντρου.
Είναι προφανές πως η διατήρηση της ύπαρξης του Κέντρου με την υφιστάμενη δομή και λειτουργία, είναι σημαντικότατη για την πρόληψη φαινομένων εξάρτησης που δυστυχώς αυξάνονται και στον τόπο μας.
Σας ευχαριστώ
Διαβάζω το νομοσχέδιο και πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίσταση για την εφαρμογή του. Οι παροχές προς τους ωφελούμενους παραμένουν ίδιες και δωρεάν. Δεδομένου ότι η ομάδα στόχος και ο σκοπός των φορέων είναι κοινός μόνο θετικά μπορώ να δω την ενοποίηση τους.
Το Σχέδιο Νόμου δεν αποτελεί προϊόν επιστημονικής επεξεργασίας τεκμηρίωσης και διαλόγου, τέτοιος διάλογος ουδέποτε υπήρξε, ουδέποτε οι δομές, οι λειτουργοί και οι συλλογικές εκφράσεις των εργαζομένων, των εξαρτημένων, των οικογενειών τους ή η επιστημονική κοινότητα κλήθηκαν να διατυπώσουν τις απόψεις τους για το ζήτημα ή τις προτάσεις τους για μια πολιτική αλλαγών. Μοιραία διαπερνάται από μια διαχειριστική λογική που αγνοεί την ουσία τόσο της εξάρτησης όσο και τις απαιτήσεις της αντιμετώπισης της, του «ξηρού απεθισμού» όπως τον είχε αποκαλέσει η καινοφανής επιστημονικότητα του αρχιτέκτονα του Σχεδίου Υφυπουργού Υγείας. Οι υπάρχουσες δομές δεν αποτελούν πυκνωτές εμπειρίας και καλών πρακτικών, δεν έχουν όνομα, συμβολικό φορτίο και κοινωνική αναγνωρισιμότητα που διευκολύνει την κινητοποίηση ή την επανένταξη των εξαρτημένων, το έργο τους δεν έχει τύχει αναγνώρισης από την κοινωνία, τις διαδοχικές κυβερνήσεις, τους διεθνείς Οργανισμούς. Δεν είναι για τον νομοθέτη παρά τουβλάκια lego που αναδιατάσσονται κατά το δοκούν σε νέες συνθέσεις.