Σκοποί του παρόντος Μέρους είναι: α) η βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής των εξαρτημένων ατόμων και β) η διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων των πολιτών σε όλες τις επιλογές απεξάρτησης και αποτοξίνωσης σε κάθε περιοχή της χώρας, μέσω της καθιέρωσης ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου και συστήματος παροχής υπηρεσιών για την ολιστική αντιμετώπιση των πάσης φύσεως εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών, στην κατεύθυνση της πρόληψης, της έγκαιρης διάγνωσης και της αποκατάστασης αυτών, προκειμένου να καλύπτονται οι εξατομικευμένες ανάγκες όλου του πληθυσμού. Η παροχή όλων των διαθέσιμων επιλογών απεξάρτησης και αποτοξίνωσης από έναν φορέα, με παράλληλη διατήρηση του θεραπευτικού πλουραλισμού, συμβάλλει:
α) στη μείωση του χρόνου αναμονής για την ένταξη των εξαρτημένων ατόμων στα αναγκαία θεραπευτικά προγράμματα, ο οποίος καθιστά αβέβαιη την έναρξη της θεραπευτικής προσπάθειας,
β) στην άμεση εναλλαγή και στον συνδυασμό των διαθέσιμων θεραπευτικών μεθόδων και προγραμμάτων, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ανάγκες και την πορεία κάθε εξαρτημένου ατόμου, η οποία εγγυάται τη συνέχιση της θεραπευτικής προσπάθειας και
γ) στην αποτροπή ανεπιθύμητων διαλειμμάτων μεταξύ των διαφόρων θεραπευτικών προγραμμάτων, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την επιτυχή ολοκλήρωση της θεραπευτικής προσπάθειας.
Αρχική Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισηςΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 208 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Υπηρεσίες ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 4 Σύσταση Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμπλήρωση σκοπού Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών με την παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3329/2005
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 6 Δομές παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Υπηρεσιών των αρμοδιοτήτων, των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διασυνδεόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Συνεργαζόμενος Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτευόμενοι Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Ιδιωτικού Δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 22 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 11 Ορισμός Υποδιοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας αρμοδίου για θέματα ψυχικής υγείας – Προσθήκη άρθρου 3 Α στον ν. 3329/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αρμοδιότητες Διοικητή Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 ν. 3329/2005
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιστημονικό Συμβούλιο Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3329/2005
- 46 Σχόλια Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΎ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΗΠΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 15 Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πληγέντες πληθυσμούς σε περιπτώσεις ανθρωπογενών κρίσεων και φυσικών καταστροφών – Προσθήκη άρθρου 12 Β στον ν. 2716/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Ίδρυση Μονάδων Ψυχικής Υγείας για τη θεραπευτική αντιμετώπιση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων όσων κρατούνται σε σωφρονιστικά καταστήματα – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 4 ν. 2716/1999
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ρυθμίσεις ζητημάτων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης – Τροποποίηση παρ. 2 και 17 άρθρου 12 ν. 2716/1999
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Παρακράτηση ποσοστού επί συμβάσεων υπέρ ψυχικής υγείας
- 15 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΜΟΝΑΔΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 19 Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς του ιδιωτικού δικαίου κερδοσκοπικού και μη κερδοσκοπικού τομέα – Αντικατάσταση άρθρου 11 ν. 2716/1999
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σύσταση Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου – Προσθήκη άρθρου 11Β στον ν. 2716/1999
- 62 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ιδιωτικού τομέα – Προσθήκη άρθρου 11 Γ στον ν. 2716/1999
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ Άρθρο 22 Ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 15 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Καθορισμός της διαδικασίας τοποθέτησης ιατρών προς άσκηση για απόκτηση των ειδικοτήτων που χορηγούνται από τους φορείς του Περιφερειακού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 16 ν. 4999/2022
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Ορισμός αριθμού ειδικευομένων ιατρών καθ’ υπέρβαση της προβλεπόμενης αναλογίας – Ειδική πρόβλεψη για τον ορισμό του αριθμού ειδικευομένων στην Ψυχιατρική Ενηλίκων και στην Ψυχιατρική Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1 ν. 123/1975
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983Άρθρο 25 Σύσταση θέσεων στις ιατρικές ειδικότητες της Ψυχιατρικής Ενηλίκων και της Ψυχιατρικής Παίδων και Εφήβων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 1397/1983
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 26 Μετακίνηση νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού από μη συνεργαζόμενους – εποπτευόμενους φορείς του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
- 57 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 27 Σκοπός
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αντικείμενο
- 431 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ» Άρθρο 29 Ίδρυση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων» – Ένταξη δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων Ο.ΚΑ.ΝΑ. και ΚΕ.Θ.Ε.Α. – Ένταξη λοιπών δημόσιων μονάδων απεξάρτησης
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 40 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 32 Ίδρυση και λειτουργία δομών, μονάδων, υπηρεσιών και προγραμμάτων για την αντιμετώπιση της εξάρτησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δίκτυο Κέντρων Σωματικής Αποτοξίνωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Άρθρο 34 Όργανα διοίκησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 35 Πρόεδρος του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Αρμοδιότητες του ΠροέδρουΆρθρο 36 Αρμοδιότητες του Προέδρου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 Αντιπρόεδροι του Ε.Ο.Π.Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 39 Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιστημονικό Συμβούλιο
- 2 ΣχόλιαΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ – ΠΟΡΟΙ- ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ Άρθρο 42 Πόροι του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμόςΆρθρο 43 Οικονομική διαχείριση, έλεγχος, προϋπολογισμός και απολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 ΑπαλλαγέςΆρθρο 44 Απαλλαγές
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Άρθρο 45 Εσωτερικός Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 46 Διάρθρωση υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Αυτοτελή Τμήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Συνεργάτες του Προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 49 Θέματα προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 50 Εναρμόνιση των κείμενων διατάξεων με τις έννοιες του «Εθνικού Σχεδίου Δράσης κατά των Εξαρτήσεων», «Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων» και «Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων»
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 51 Ορισμός Εθνικού Συντονιστή για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 4139/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52 Στελέχωση Εθνικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Εξαρτήσεων – Τροποποίηση τίτλου και παρ. 1 άρθρου 50 ν. 4139/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Εγκεκριμένοι οργανισμοί πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης -Αντικατάσταση άρθρου 51 ν. 4139/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Ίδρυση και εποπτεία μονάδων αντιμετώπισης εξάρτησης από φορείς πλην των εγκεκριμένων οργανισμών πρόληψης, θεραπείας, απεξάρτησης και επανένταξης- Tροποποίηση άρθρου 58 ν. 4139/2013
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Άρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης – Εθνικό Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πληροφοριακό Σύστημα Προγραμμάτων του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 59 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 Επιτροπή για τους Κοινοποιημένους Οργανισμούς για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Υποχρεωτική ανίχνευση του διατροφικού κινδύνου (nutritional risk screening) των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας ή στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα/μονάδες που παρέχουν διατροφική φροντίδα και υποστήριξη, είτε ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας είτε στον ιδιωτικό τομέα – Προσθήκη παρ. 2Α στο άρθρο 134 του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Προσθήκη των ιατρικών ειδικοτήτων της χειρουργικής θώρακος, της νευρολογίας και της νευροχειρουργικής στις προβλεπόμενες ειδικότητες για την κατάληψη θέσεων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) – Τροποποίηση άρθρου 32 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και ειδίκευση επαγγελματιών υγείας που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 20 ν. 2519/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»Άρθρο 65 Ένταξη μη αποζημιούμενων φαρμάκων και φαρμάκων με προέγκριση μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης Φαρμάκων στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης του Φορέα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης – ΗΔΙΚΑ Α.Ε.»
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 66 Καθορισμός ποσού έκπτωσης (rebate) για τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα που προμηθεύονται τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 67 Χορήγηση δεύτερης άδειας λειτουργίας φαρμακείου σε δημοτικές κοινότητες- Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 3918/2011
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009Άρθρο 69 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 13 ν. 3772/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄Άρθρο 71 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Γ΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
- 14 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2024, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Ιουλίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
57 Σχόλια 1411 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Για άλλη μια φορά, με άμεσες και συνοπτικές διαδικασίες εν μέσω καλοκαιριού, η κυβέρνηση κατεβάζει νομοσχέδια προς ψήφιση, τα οποία αποδομούν και ματαιώνουν δομές που έχους στηρίξει τόσα χρόνια χιλιάδες οικογένειες στον τομέα της πρόληψης των εξαρτήσεων και της απεξάρτησης. Βάζει κάτω από μια ομπρέλα όλες τις υπηρεσίες χωρίς να εχει κατά νου την ιδιομορφία καθεμιάς από αυτές. Τα Κέντρα Πρόληψης μένουν στον αέρα και το προσωπικό τους στην αβεβαιότητα.
Παρόλο που ο υπό σύσταση Οργανισμός θα ονομάζεται Εθνικός Οργανισμός Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων, το μέρος του τίτλου που αφορά την ΠΡΟΛΗΨΗ δεν αποτυπώνεται, δεν περιγράφεται, δεν αναπτύσσεται σχεδόν καθόλου στο σύνολο του νομοσχεδίου.
1. Ενδεικτικά στο άρθρο 27, όπως θα διαβάσετε παρακάτω γίνεται λόγος για τα εξαρτημένα άτομα και όχι μία, αλλά δύο φορές και όχι για τον υγιή πληθυσμό, που αφορά την ΠΡΟΛΗΨΗ, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της Εξάρτησης.
Άρθρο 27
Σκοπός
Σκοποί του παρόντος Μέρους είναι: α) η βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής των εξαρτημένων ατόμων και β) η διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων των πολιτών σε όλες τις επιλογές απεξάρτησης και αποτοξίνωσης σε κάθε περιοχή της χώρας, μέσω της καθιέρωσης ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου και συστήματος παροχής υπηρεσιών για την ολιστική αντιμετώπιση των πάσης φύσεως εξαρτήσεων, εξαρτητικών συμπεριφορών και εθισμών, στην κατεύθυνση της πρόληψης*, της έγκαιρης διάγνωσης και της αποκατάστασης αυτών, προκειμένου να καλύπτονται οι εξατομικευμένες ανάγκες όλου του πληθυσμού. Η παροχή όλων των διαθέσιμων επιλογών απεξάρτησης και αποτοξίνωσης από έναν φορέα, με παράλληλη διατήρηση του θεραπευτικού πλουραλισμού, συμβάλλει:
*εδώ μόνο γίνεται αναφορά στη πρόληψη, αλλά εμβόλιμα σε κείμενο που αφορά όλες τις επιλογές απεξάρτησης και αποτοξίνωσης και δεν βγάζει κανένα νόημα
Ακόμα και όταν γίνεται αναφορά στην ΠΡΟΛΗΨΗ αυτή δεν έχει επιστημονική βάση αφού ταυτίζεται με την ενημέρωση που έχει αποδειχθεί αναποτελεσματική.
Τα Κέντρα Πρόληψης επιτελούν πολύ σημαντικό έργο! Το ΟΡΑΜΑ, που αφορά το νομό μας, στηρίζει πάρα πολύ εμάς τους γονείς, με ομάδες γονέων στα σχολεία, ομιλίες, δράσεις, βιωματικά σεμινάρια,
ώστε να έχουμε υγιείς σχέσεις με τα παιδιά μας και καλή επικοινωνία. Η πρόληψη είναι εξίσου σημαντική με τη θεραπεία! Στηρίξτε τα Κέντρα Πρόληψης και ενισχύστε τα!
Είναι προφανές ότι ο σκοπός που κατατίθεται το παρόν νομοσχέδιο δεν είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών της κοινότητας, ούτε των εξαρτημένων, ούτε των οικογενειών τους. Αρχικά δεν περιλαμβάνει καμία πρόνοια για την Πρόληψη. Ειδικά από τη στιγμή που στην Ελλάδα έχουμε το καλύτερο και πλέον διευρυμένο δίκτυο Πρόληψης σε όλη την Ευρώπη.
Η θεραπεία και η επανένταξη γίνονται βορά των ιδιωτών και μάλιστα με όρους αδιαφάνειας και πελατειακών σχέσεων.
Εν ολίγοις, το παρόν νομοσχέδιο, κατατίθεται γιατί:
Η κυβέρνηση χρειάζεται ένα πλήρως ελεγχόμενο οργανισμό για τις εξαρτήσεις,
Το ΔΣ του νέου οργανισμού είναι διορισμένο από τη κυβέρνηση, αναπαράγοντας όλες τις παθογένειες του ελληνικού δημόσιου συστήματος διοίκησης
Το επιστημονικό συμβούλιο ε΄ναι και αυτό διορισμένο
Επιστημονικά θεωρεί το βιολογικό παράγοντα τον κυρίαρχο στην αιτιολόγηση της χρήσης και έτσι αποδίδει ατομική ευθύνη στο χρήστη, ξαναγυρνώντας στις αντιλήψεις της δεκαετίας του 1950, ενώ σήμερα όλοι αναγνωρίζουν τον κοινωνικό παράγοντα ως τον πλέον σημαντικό(δεν προβλέπεται θέση Ανθρωπολόγου και Κοινωνιολόγου, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες εργαζόμενοι με αυτές τις ειδικότητες).
Καλύτερα να το αποσύρει η κυβέρνηση και να ξεκινήσει διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Αναφέρεται ως στόχος η καταπολέμηση της αδυναμίας άμεσης εναλλαγής θεραπευτικών μεθόδων και προγραμμάτων.
Τα περισσότερα προγράμματα απεξάρτησης όπως το ΚΕΘΕΑ προσεγγίζουν ολιστικά το ζήτημα της απεξάρτησης με διάφορες μεθόδους και εργαλεία. Οπότε η εναλλαγή μεθόδων επιτυγχάνεται ούτως ή άλλως. Σε περιπτώσεις που είναι αναγκαία αλλά δεν υφίσταται, δεν θεωρώ ότι η παρουσία ενός ιδιωτικού φορέα είναι η ενδεδειγμένη λύση καθώς οι όποιες μετακινήσεις θεραπευόμενων από πρόγραμμα σε πρόγραμμα θα γίνονται πρωτίστως με γνώμονα αρχές όπως η αποσυμφόρηση,η λογική του «πρώτος ήρθες , πρώτος φεύγεις» και όχι το πραγματικό εξατομικευμένο καλό του ασθενούς.
Επίσης στις περιπτώσεις των ομαδικών κυρίως προγραμμάτων απεξάρτησης,το δέσιμο που αναπτύσσεται μεταξύ συνθεραπευομένων είναι μείζονος θεραπευτικής σημασίας και μια «υποχρεωτική» μεταφορά σε άλλο πρόγραμμα θα ήταν μοιραία στην θεραπευτική πορεία του ατόμου
Ειλικρινα εκπλήσσομαι που ξαφνικά «ξύπνησαν» εκεί στο ΕΚΤΕΠΝ οι καθηγητάδες…
Πού ήταν τόσα χρόνια; Καθ έδρας και εγω ξέρω να λέω πολλά.
Αλήθεια γιατί φέτος δεν παρουσίασαν την έκθεση με την κατάσταση για τα ναρκωτικά; Κάθε χρόνο την έκαναν, κάθε Ιούνιο.
Φέτος για ποιο λόγο δεν έκαναν; Μήπως δεν μπορούσαν να συλλέξουν τα στοιχεία; Η μήπως τα στοιχεία δεν συνέφεραν για να δείξουν τι δουλειά κάνουμε όλοι εμείς οι επαγγελματίες ;;;;
Αλλά δεν τους ενδιαφέρει τίποτε άλλο από τα Κέντρα πρόληψης, τα παιδάκια τους, και τις έρευνες – €€€€ που κάνουν και τίποτε άλλο. Εξ ου και το τοπικιστικό ενδιαφέρον στο σχόλιο τους.
Εγραψαν κάτι για τις κοινότητες; Εγραψαν κάτι για τις μονάδες;
Γράφουν ότι «σημειώνεται αύξηση σε αιτήματα για θεραπεία από ουσίες, όπως η κάνναβη, η κοκαΐνη και άλλα διεγερτικά, καθώς και σε αιτήματα για θεραπεία από συμπεριφορικές εξαρτήσεις (π.χ. τζόγος, διαδίκτυο, κτλ.)» γιατί λειτουργούν προγράμματα για αυτές τις εξαρτήσεις στην Ελλάδα και δεν το ξέρουμε; Γιατί διεθνώς υπάρχουν θεραπευτικές επιλογές και πρωτόκολλα και δεν το ξέρουμε;;; Και αυτό δηλώνει ότι το νομοσχέδιο υποτιμά την θεραπεία και αντιμετώπιση των εξαρτήσεων στην Ελλάδα και μάλιστα πλήττει τον πλουραλισμό; Δλδ τι λογικό άλμα είναι αυτό;
Όλα τα παραπάνω, κάπου τα έχω ξανακούσει, κάποιο στόμα τα ακούμε και τα ξαναακούμε, κάποια κα που τα λέει τώρα, ξαφνικά.
Τόσο καιρό δεν είχαν ασχοληθεί και ακολουθήσαμε ως χώρα ένα μοντέλο και τώρα ασχολήθηκαν. Δηλαδή όταν δεν μπορούσε το ΕΚΤΕΠΝ να μαζέψει στοιχεία από όλους τους φορείς, τώρα το πειράζει που θα τα παίρνει από ένα φορέα;;;; όταν δεν μπορούσε να μετρήσει δείκτες, γιατί ο καθένας τα μέτραγε όπως ήθελε, τώρα το πειράζει; Όταν τα Κέντρα πρόληψης, δεν έδιναν ποτέ στοιχεία για τη πρόληψη, τώρα που θα ελέγχονται πιο κεντρικά τους πείραξε;
Ξαφνικά επίσης θυμηθήκαμε και την αξιολόγηση. Μπορεί να μας πει κάποιος ποιος αξιολογεί το ίδιο το ΕΚΤΕΠΝ; Γιατί εμείς ως επαγγελματίες στο χώρο δεν έχουμε κανενα απολύτως πρόβλημα να αξιολογηθούμε.
Αλλά να αξιολογήσουμε και τους κκ καθηγητάδες του ΕΚΤΕΠΝ που δεν ξέρουμε τι κάνουν και πως ελέγχονται…Τελικά μήπως όλοι αυτοί που δεν θέλουν το νομοσχέδιο, δεν θέλουν να ισιώσουν τα στραβά πραγματα και θέλουν να παραμείνουν ως έχει, για να υπάρχει το χάος και να βολεύονται όλοι και άρα να υπάρχουν;
Να μην περάσει.
Σκοτώνετε την απεξάρτηση.